Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Uçaklar
 Modelsitesi Forumu : Uzaktan Kumandalı Modeller : Uçaklar
Mesaj icon Konu: 1/7 Hawker Hurricane Türk Hava Kuvvetleri Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   4 Sonraki >>
Yazar Mesaj
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15/10/2009 Saat 08:13
Gövde yanlarynyn ön kysmy desteklenmeli. (Motorla gövdeyi uçu? boyunca bir arada tutmak için :) )

Bu Önce 1/16" kontraplak parçalar çok ince bir kat epoksi ile yerlerine yapy?tyrylyp


A?yrlyk altynda kurumaya byrakyldylar


Epoksi donunca bu sefer ikinci kat destek olan 1/4" lik balsa parçalar da ayny ?ekilde yapy?tyrylyp a?yrlyk altynda kurumaya byrakyldylar.


Tabi sa? ve sol olmak üzere iki simetrik gövde yany yapty?yma dikkat ederek :):) Zamanynda iki tane sa? gövde yany yapmy?ly?ym yok de?il hani :):)
Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15/10/2009 Saat 08:25
Gövdenin ön kysmyndaki iki gövde bölmesini 6x6 çitalarla destekleyip bir gövde yanyna, dikli?ine dikkat ederek yapy?tyrdym.


Yapy?tyrycy kuruyunca da plan üzerinde iki gövde yanyny birle?tirdim.


Bu a?ama çok dikkatli olmay, çok defa kuru deneme yapyp her?eyin düzgün oldu?undan emin olmayy gerektiren bir a?ama. Herhangi bir çarpyklyk uça?un hem görüntüsünü hem de uçu?unu kötü etkileyecektir...

Gövdenin ön kysmy kuruyunca da gene plan üzerinde arka uçlary birle?tirip ince CApon ile iki noktadan geçici olarak "punto"ladym
Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15/10/2009 Saat 08:42
Gövde bölmelerinin iç kysymlary ilerleyen zamanlarda sökülecekler.

Arka kysyma gelecek olan gövde bölmelerinin üst ve yan parçalaryny birle?tirip hazyrladym.


Gövde yanlaryny birle?tirecek olan enlemesine yapy?tyrylacak çitalary da plandaki ölçülerinden biraz daha uzun olacak ?ekilde, alt üst çiftleri olarak kestim.


Plan üzerinde, ve hazyrlady?ym gövde bölmeleri ile geni?likleri kontrol ederek bu çitalaryn boylaryny ayarlayyp yerlerine yapy?tyrdym.



Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 15/10/2009 Saat 08:48
Arka kysymdaki gövde bölmelerini de yerlerine yapy?tyrdym.

Yatay dengeleyiciyi de geçici olarak yerine yerle?tirip motivasyon foto?rafy serisinin ilkini çektim :)



Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 17/10/2009 Saat 18:03
Gövdede, pilot kabininden arka tarafta kalan gövde bölmelerini yerlerine yapy?tyrdym.

Gövde kiri?leri (stringer) için 1.5mm levhadan 6mm geni?li?inde bolca çita kestim. Sonra da bu çitalary teker teker yerlerine aly?tyryp yapy?tyrdym. Bir sa?dan bir soldan ;)





Uça?yn hatlary ortaya çykmaya ba?lyyor...

Aradaki bir tanesi haricinde üstteki çitalar tamamlandy. Aradaki çita da pilot kabini camynyn geriye do?ru kaydy?y rayyn oldu?u bölgeye denk geliyor. Önce o kysymdaki kaplamayy yapmam gerek.

Gövde yanlarynyn ve alt tarafyn çitalaryny da yerle?tirmeden önce kuyruk tekerle?i ve kontrol mekanizmasy ile yükseli? ve yön dümenlerine gidecek olan kontrol çubuklarynyn ve kablolarynyn klavuz borularyny yerle?tirmem gerekecek...

Düzenleyen kurppi - 17/10/2009 Saat 18:05
Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/10/2009 Saat 22:41
Bugun motorum elime ula?ty...

Sipari?i geçen cumartesi günü vermi?tim, ve sipari? verir vermez, cumartesi olmasyna ra?men postaya verildi?ine dair mail gelip beni ?a?yrtmy?ty. Dün de KaanX ile bu "first class mail" lerin kaybolmaya ne kadar meyilli olduklaryny konu?uyorduk. Bugun ö?len saatlerinde postacy paketi getirince çok ?a?yrdym açykçasy :)



Motor max 2000W güç verebilen scorpion S-4025-16.
Bu model için kullanaca?ym pervanelerle motordan yakla?yk olarak 1200W çekmeyi planlyyorum...

Gerekecek pil de 6S (22.2Volt) 5Ah kapasiteli li-po. Sa?olsun KaanX bana elindeki bu özellikteki pillerini ödünç verdi, bu boyutlara göre burun kysmynda yeni bir motor bölmesi ve pil kutusu tasarlayaca?ym.

Buarada, daha önceki mesajlarymda belirtti?im, burun kysmy ile ilgili referans ihtiyacymy tekrarlamak istiyorum...

Burnu ne kadar uzatmam gerekti?ini vs bulup hesapladym ama hala mk2 lerde burunda yapylan de?i?ikli?i gösteren çizim bulamadym. Uça?yn kuyruk kysmyndaki i?lerim bitti?inde hala tatmin edici bir çizime ula?amazsam artyk kokpit önüne gerekli ilaveyi yapyp burnu kokpite göze ho? görünecek ?ekilde birle?tirece?im...
Ö. Evren Varol
IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/10/2009 Saat 23:23
Bende Hurricane le ilgili kysytly sayyda referans var ama bir ara?tyrayym ne cykacak seklinde.
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 20/10/2009 Saat 07:46
Orjinalini yazan: Ares

Bende Hurricane le ilgili kysytly sayyda referans var ama bir ara?tyrayym ne cykacak seklinde.


Çok te?ekkürler...
Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 20/10/2009 Saat 12:11
az da olsa geli?meleri ekleyeyim, so?umasynlar :)

Gövde üst kysmyndaki eksik kalan çitalary tamamladym.
Önce kanopinin rayynyn gelece?i yere 2.5mm balsa dan parça yapy?tyrmak için, mevcut gövde bölmesine ufak bir destek yapy?tyryp ?ekil verdim:



Sonra da balsa parçasyny kesip biçip ?ekillendirdim, yerine aly?tyrdym ve yapy?tyrdym. Eksik olan çitayy da bu parçaya dayanacak ?ekilde yerine yapy?tyrdym.



Resimden anla?ylyyor ki kokpit tarafyndaki e?ik duran gövde bölmelerini de yapy?tyrmy?ym. :):) (in?aatla anlatym arasyny so?utmamak gerekiyor i?te, sonra anlatyrken böyle ?a?yryyor insan :):) )

Kokpitin arka kysmyndaki kaplamayy da gene 2.5mm balsa kullanarak kapladym. Gerçek uçakta bu kysym kontraplak kullanylarak imal ediliyormu? :)
Kaplama için kullanaca?ym parçayy gereken ?ekilde kesip, uç tarafyna büküm vermeyi kolayla?tyrmak için çaydanlyktan elde etti?im buhara tuttum (sadece bükmek istedi?im tarafyn tersini...)


Buhary yiyen parça zaten kendili?inden kyvrylmaya ba?lady. Bu parçayy da yerine aly?tyryp yapy?tyrdym. Di?er tarafy da ayny ?ekilde tamamladym.



Biryandan da dikey kuyru?un hazyrlyklaryna ba?ladym. Merkezdeki parçalary birbirlerine yapy?tyrdym.


?imdilik elimdekiler bunlar...

Ö. Evren Varol
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/10/2009 Saat 14:15
Ynanylmaz keyifle okuyurum. Ellerinize sa?lyk. Statikçilerden farkly olarak gerçekten uçacak ve ayny zamanda ölçekli olacak bir model üzerinde çaly?yyorsunuz... Boyama paterni, numara gibi konularda Ufuk elinden gelen yardymy yapacaktyr.

Ben de ?u an 1/32 ölçek statik Piper Cub yapyyorum. Ylk defa büyük ölçek çaly?manyn yany syra kendimi belki Piper Cub'yn özellikleri açysyndan gerçek bir uçak yapyyor gibi hissediyorum :)

Sonucu ve uçu?unu merakla bekliyorum.
Tolga
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/10/2009 Saat 08:23
Tolga Bey te?ekkürler.

R/K modellerde ölçeklilik seviyesi ile iyi uçuculuk malesef ters orantyly :) Artyk olabildi?ince göze güzel gelen bir ?ekilde bitirip, iyi uçmasyny umud edece?iz :)

Büyük ölçekli plastik maketlerin detaylary gerçek uça?y anlamak için çok faydaly oluyorlar. Ben çok fazla plastik model yapmasam da (beceremiyorum :) ) bir nevi kitap niyetine bolca satyn alyyorum. Büyük modelleri detaylandyryrken çok faydaly oluyorlar.

?u anda da bu hurricane in?aatyna 1/24 trumpeter mk2Ctrop maketi e?lik ediyor. Planda, çizimlerde veya referans foto?raflardan tam olarak emin olamady?ym detaylarda imdada yeti?iyor...
Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/10/2009 Saat 08:24
Dikey kuyruk ufak eksikler dy?ynda tamamlandy...

Yn?a yöntemi yatayla tamamen ayny. Sadece 1 numaraly sinir yanly? kesilmi?. Hem kalynly?y planda verilenden farkly hem de boyu uzun... Ufak bir modifikasyon gerekecek.

1 numara hariç tüm sinirleri yerlerine yapy?tyrdym. (Yerleri yatay kuyruk in?aatynda oldu?u gibi plandan parça üzerine aktaryldylar)



Sonra 1 numaraly sinirin boyunu yerinde ayarlayyp, fazlaly?yny kestim.



Do?rulu?ulunu yerine yerle?tirerek kontrol ettim.



Tatmin olunca bu parçayy ?ablon olarak kullanyp planda belirtildi?i gibi 10mm balsadan yeni siniri kestim



Dikeyin yatay üzerine oturaca?y yerdeki açykly?y da plandan aktararak kestim.



Sonrasynda hücum kenary kaplamasyny yapy?tyryp di?er tarafy da ayny ?ekilde tamamladym. Bir "cap striplerinin" yapy?tyrylmasy kaldy. Kafama takylan birkaç ufak nokta var, elimdeki referans foto?raflaryny iyice inceledikten sonra onlary da yapy?tyraca?ym...
Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/10/2009 Saat 08:25
Eh gittikçe uça?a benzemeye ba?lyyor :)





?imdilik ho?çakalyn
Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/11/2009 Saat 11:44
Birkaç tane eski foto?raf buldum... :)
Bakalym ne yapmy?ym...

Sanyrym yön dümeni üzerinde çaly?my?ym biraz :)

Yön dümeninin in?aaty da yatay ve dikeydeki gibi. Tek fark kaplama levhalary olmayacak.

Önce sinirlerin gelece?i yerler plandan merkez levha üzerine aktaryldy
Firar kenarynda "trim tab" için byrakylacak bo?luk ve arka seyir y?y?ynyn gelece?i yer de i?aretlendi.


Sonra hücum kenary çitasy, sinirler ve mente?e noktalaryna gelecek olan destekler eklendi, mente?e kanallary açyldy... Buradaki sinirler 1.5mm balsadan kesti?im yeterli geni?likteki çitalar. Sonradan ?ekillendirilecekler.


Ayny muamele di?er tarafa da yapyldy:


Sonrasynda, yön dümeni dikey kuyru?a i?ne ile tutturulup hücum kenarynyn olmasy gereken ?ekli aktaryldy (resim çok net de?il kusura bakmayyn)


Bu i?aretler referans alynarak kabaca bir ?ekillendirme yapyldy:
Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/11/2009 Saat 11:46
biraz da kokpit bölümünde; pilotun arkasyndaki zyrhly kysmyn gövdeye birle?ti?i yerle ilgilendim.

Bu kysym karma?yk, 3 boyutlu hatlara sahip oldu?u için ufak parçalar ?eklinde kaplamak daha güzel sonuç veriyor.

Önce düz olan ana yan parçalary kesip biçip yerlerine yapy?tyrdym.


Sonra üste do?ru olan kysyma ince bir çita ?ekillendirip yapy?tyrdym. Resimde çok net anla?ylmyyor ama yeni parçanyn önceki parça ile tam öpü?mesi için, uc uca gelecek olan kenarlaryny da uygun açyyla zymparalamak gerekiyor.


En üst için de tek bir parça kullandym


Alt kysymda biraz daha küçük, üçgen parçalarla çaly?mak zorunda kaldym.


Son parçayy da yapy?tyrdyktan sonra, kabaca bir tesviye ettim...
Ö. Evren Varol
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/11/2009 Saat 11:46
Yön dümenini de iki noktadan çok az ince CApon ile dikey kuyru?a emaneten tutturup son ?eklini verdim...
Toplu resim zamany :)





Bugunluk de bu kadar :)
Ö. Evren Varol
IP
Enewwss
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 13/09/2007
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 187
Alıntı Enewwss Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06/11/2009 Saat 12:59
2 siteden de e? güdümlü payla?ym... projenin tamama erece?i günü merakla bekliyoruz...
IP
kurppi
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 15/10/2008
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 44
Alıntı kurppi Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 30/11/2009 Saat 00:14
Orjinalini yazan: Enewwss

2 siteden de e? güdümlü payla?ym... projenin tamama erece?i günü merakla bekliyoruz...


Enes, kusura bakma mesajyny farketmemi?im daha önce.
Projenin tamam ermesini bekleyenlere sabyr diliyorum tekrar :)

Buaralar genel olarak pek modellerle ilgilenemedim ama Hurricane ile ilgli ufak ama önemli bir kaç geli?me var :)
Öncelikle, RCSB de geçen bir muhabbet sayesinde http://www.flyingzonedirect.com sitesinden haberdar oldum. Sattyklary referans CD leri ilgimi çekti, denemeye de?er diyip Hurricane için ve Spitfire MkV için sipari? verdim (yapylacaklar listemde bir spit de var evet :) ) CD ler çok hyzly bir ?ekilde elime geçti, inanylmaz bir referans kayna?y... Süper foto?raflar, süper detaylar, kesinlikle çok faydaly olacak... Bu uçaklaryn modellerini ciddi bir ?ekilde yapanlar için bence kesinlikle edinilmesi gereken bir kaynak...

Modelle ilgili geli?me de kaplama malzemesi ile ilgili... Bu teyyarenin gövdesinin ön kysmy metal, kokpit civary kontraplak, kokpitten arka taraf ise iskelet üzeri kuma? kaplama ?eklinde yapylmy?... Metal ve ah?ap yüzey problem de?il ama kuma? kaply yüzeyde gerçekçi görünüm yakalamak biraz daha zor.
Zamanynda ba?ka bir modelim için oratex edinip denemi?tim. Uygulamasy nispeten kolay ama a?yr ve zaman içerisinde kendisini salan bir malzeme... Zaman zaman sycak hava tabancasy ile gerdirmek gerekiyor. Eh, boyandyktan sonra da sycak hava tutmak mümkün olmuyor.
Yabancy forumlarda solartex için daha iyi ?eyler okumu?tum. Denemek için ondan da edindim ama açykçasy o da tatmin etmedi beni...
Ütü ile uygulanan polyester film seçenekleri i?e yaramayynca eski usul kaplamaya döndüm... Aslynda bu eski usul kaplamalar her zaman ütü ile uygulanan film tipi kaplamalardan daha iyi sonuç verir ama uygulamasy daha zahmetli oldu?u için di?er yöntemleri bir yoklayayym demi?tim...

Ylk planym, daha önce de kullandy?ym "Skyloft" ürününü kullanmakty. Bu meret nylon kullanylarak dokunmu?, çok hafif bir malzeme. "Islak yöntem" ile kaplanyyor ve çok sa?lam bir yapyda. Ancak hafif olmasy için seyrek bir dokusu var, kaplama sonrasy kuruyup da gerilince çe?itli yerlerinde normal dokudaki bo?luklardan da büyük bo?luklar olu?uyor. Bu bo?luklaryn astar ile tam olarak doldurulmasy ve boyamaya hazyr hale getirilmesi birhayli emek istiyor. Dahasy 3-4 kat olarak uygulanan astar sonrasy malzemenin hafiflik avantajy da pek kalmyyor...

Bir di?er alternatifim, ve daha sycak bakty?ym alternatif, kalyn esaki ka?ydy ile kaplama yapmakty. Bu malzemenin kaplanmasy skyloft ile ayny, ancak sonuçta elde edilen yüzey boyamaya ve detaylandyrmaya daha elveri?li. Dezavantajy ise skylofta göre daha zayyf olmasy. Benim gibi sakar bir adamyn modelin sa?yny solunu delmesi garanti yani :)

Bu yöntemlerden hangisini kullansam diye dü?ünürken, biryandan da RCSB deki yazy?malary takip ediyordum, ve orda "silk over tissue" denilen bir kaplama yönteminden bahsedildi?ini gördüm. Bu yöntemde model önce kaplama ka?ydy ile kaplanyp, üzerine ipek kaplama malzemesi ile ikinci kat geçiliyor(mu?) böylece sadece kaplama ka?ydyndan daha sa?lam bir yapy elde ediliyor(mu?).
Bu yöntemi okuyunca aklymda bir ?im?ek çakty :) ve ben de "skyloft üzeri ince esaki" yöntemini uygulamaya karar verdim :)
Böylece altta skyloftun hafif ama sa?lam yapysynyn, üstte de esakinin boyamaya hazyr, dolgu gerektirmeyen yüzeyinin avantajlaryny birle?tirmi? olmayy ümit etmi?tim :)

Deneme yapmak için, yeniden yapma riskini göze alarak, yatay kuyru?a giri?tim.

Önce kuyrukta kaplamanyn gelece?i yerler aralarda 600numara zympara ile zymparalanarak 3 kat doplandy ve skyloft ile yslak yöntem kullanylarak kaplandy:


Bir gece kurumaya byraktyktan sonra skyloftu da 3 kat inceltilmi? dop ile dopladym. Tabi gene katlar arasynda 600numara ile çok hafifçe zymparalayarak. Bu doplamanyn amacy malzemeyi neme kar?y korumak ve üzerine gelecek olan ince esakinin yapy?masyny sa?lamak...


Skyloftun yapysynda yer yer olu?an bo?luklar yakyn görüntüde biraz olsun görülebiliyor:


En son olarak da skyloftun üzerine, gene yslak yöntem ile, ince esaki kaplama yaptym.


Böylece detaylandyrmaya ve boyanmaya hazyr, sadece skyloft kullanymyna göre daha kolay ve hafif, sadece esaki kullanymyna göre daha sa?lam bir kaplama elde etmi? oldum...
Ö. Evren Varol
IP
<< Önceki Sayfa   4 Sonraki >>
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide