1/7 Hawker Hurricane Türk Hava Kuvvetleri
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Uzaktan Kumandalı Modeller
Forum Adı: Uçaklar
Forum Tanımlaması: İlla kumandalı olacak diye bir dayatma yok, uçsun yeter
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=6668
Tarih: 26/11/2024 Saat 11:25 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: 1/7 Hawker Hurricane Türk Hava Kuvvetleri
Mesajı Yazan: kurppi
Konu: 1/7 Hawker Hurricane Türk Hava Kuvvetleri
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 18:12
Üyesi oldu?um, tamamen radyo kontrollü ölçekli model uçak in?aaty ile ilgili olan uluslararasy bir forumda, bir süre önce, forum adminleri arasynda bir "admin build off" etkinli?i ba?latyldy. Bu etkinlikte, forum yöneticileri ve bazy moderatörler, tatly bir rekabet içerisinde, ayny tasymcynyn ayny uça?yny (1/5 P51B M****ng) yapmaya ba?ladylar. Tabi bu bizler için bulunmaz fyrsat oldu, bu i?in dünya çapynda en iyilerinden farkly teknikler görmek nimeti...
Herneyse, bu "admin build off" etkinli?i ba?ladykta bir süre sonra da, normal üyeler arasynda "hadi ?u adminlere bu i?in nasyl yapyldy?yny gösterelim" ?eklinde bir "global build off" (GBO) etkinli?i yapylmasyna karar verilmi?. Ben bu GBO etkinli?ini çok sonra gördüm, ba?ly?y gördü?ümde, model seçimi için alternatifler belirlenmi?, oylama yapylmy? ve Hurricane seçilmi?ti. Dünyanyn çe?itli ülkelerinden yakla?yk 10 kadar üye ayny anda ayny uça?y in?a etmeye ba?layacak. Hurricane de zamanynda bizim hava kuvvetlerinde kullanylmy? oldu?u için ben de bu etkinli?e atladym :)
1 Ekim itibariyle start da verilmi? oldu...
ilgilenen olursa bahsetti?im forumun adresi: www.rcscalebuilder.com
Gezinmek için üyelik gerektiren bir forum, ama e?er in?aatla, özellikle ölçekli modellerle ilgileniyorsanyz tam bir bilgi hazinesi... Yn?aatla ilgili olarak bildi?im ve uygulady?ym tekniklerin önemli bir kysmyny bu siteden ö?rendim
Benim bu etkinlik ile ilgi ba?ly?ym da ?u adreste:
http://www.rcscalebuilder.com/forum/forum_posts.asp?TID=13824&PN=1
Di?er GBO katylymcylarynyn ba?lyklary da forumda Brian Taylor bölümü altynda...
Etkinli?e katylanlaryn ço?unlu?u (ben de dahil) Brian Taylor tasarymy 70" (177.8cm) kanat açyklykly plany in?a ediyor.
Modelin ölçe?i kabaca 1/7 (tam olarak 1/6.85) .
Planlarymy Traplet den satyn aldym.
Ba?ta parçalarymy kendim kesmeye niyetliydim, ancak sonradan, vakit kazanmak için Bob Holman'yn lazer kesim "short kit" ini satyn almaya karar verdim. Yyi ki de yapmy?ym. Kendi parçalarymy kendim kesmeyi çok sevsem de bu kalitede kesim yapmam mümkün olmazdy, dahasy parçalarda kullanylan ah?ap seçimleri de çok iyi. Benim burda böyle bir seçim yapabilecek yelpazede a?aç bulmam da çok zor olurdu...
Bu yary kitte, model için gerekli olan "?ekilli" parçalar kesili olarak gelmekte. Gereken di?er çita, levha vs gibi ihtiyaçlary kendim kar?ylayaca?ym.
ini? takymlary Unitract havaly sistemi olacak.
Motor konusunda henüz kesin kararymy vermedim ama yüksek ihtimalle gerçek merlin motor sesi veren bir sistem olacak...
Hurricane çok iyi tanydy?ym bir uçak olmady?y için Ufuk Aydyner'in sitedeki makalesi önemli bir yol gösterici olacak benim için...
http://www.modelsitesi.com/galeri/ufuk/hurricane/index.htm
Etkinlik 1 ekimde ba?lady ama ben i? yo?unlu?u nedeniyle ancak ba?layabilecek fyrsat bulabildim. Neyse ki uzun soluklu bir maraton :) 10 günün lafy bile olmaz...
Önce genel birkaç foto?raf:
Planlar ve parçalar:
Tanry akyl da?ytyrken ?emsiyeyle gezmenin sonucu: gene önümde bir dolu "tahta" yy?yly vaziyette :D:D:D
Bu in?aaty da takip edeceklere ?imdiden sabyr diliyorum :):)
------------- Ö. Evren Varol
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 19:24
En nihayetinde teyyaremizin kuyru?una el atabildim :)
Etkinlik 1 ekimde ba?lady, millet neredeyse gövdeyi bitirdi ben anca ba?layabiliyorum...
Pazar ak?amy i?lerden de iyice bunalynca artyk bi?eyler yapmaya ba?layayym dedim... Yn?aatta foto?raf çektim ama sonrasynda yazacak fyrsatym olmady. ?imdi de gene i?lerden bunalynca hadi çok so?umadan yazayym dedim...
Yatay kuyruk ve yükseli? dümenleri ile in?aata ba?ladym.
Yatay kuyruk ve yükseli? dümenleri 1/16" (1.6mm) balsa orta levhalaryn iki yüzlerine serenlerin sinirlerin vs yapy?tyrylmasy ile yapylacaklar...
Bahsi geçen parçalar ?unlar:
Önce bu parçalary birbirlerine yapy?tyrdym.
Sonra sinirlerin gelece?i yerleri plandan bu parçalaryn üzerlerine ta?ydym...
Sonra mente?elerin gelece?i yerleri de levhalaryn üzerine i?aretledim:
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 19:25
Bu Hurricane tayyaresinin burnu çok kysa... A?yrlyk merkezini yerine getirmek için burna a?yrlyk eklemek gerekecektir. Eklenecek a?yrly?y en aza indirmek için de kuyru?u olabildi?ince hafif yapmak en iyi çözümdür... Kuyruktan ataca?ym her gramyn etkisi var... Bu presnsiple, levhalary biraz hafifletmeye giri?tim. sinirler arasyndaki alanlara hafifletme delikleri çizdim:
ve kestim
Yakla?yk 6 gr hafifledi. (Burundan 24 gr attyk demektir ;) )
Bu a?amada daha fazla malzeme çykarmak parçayy fazla kyrylgan yapaca?y için durdum. Sinirler serenler ve kaplamalar geldikten sonra parça daha sa?lam olacak ve biraz daha hafifletmeye çaly?aca?ym.
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 19:25
Ana seren 3/16" kalynly?ynda bir çitadan, plandaki ?ekline göre kesildi.
Seren ve sinirler yerlerine yapy?tyryldy:
Hücum kenary kaplamasyndaki ek yerine denk gelen 8 numaraly (sa?dan üçüncü) sinirin yanyna, ekli kaplamayy desteklemesi için ufak bir parça daha eklenip ?ekillendirildi:
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 19:25
Hücum kenary kaplamasy yerine aly?tyrylyp yapy?tyryldy
Hemen arkasyndan, uygun ölçülerdeki levhalardan çykartylan hücum kenary çitalary da yerlerine yapy?tyryldylar
Uç tarafta kalan kaplamalar ve hücum kenarlary da yerlerine yapy?tyryldylar:
Uçtaki hücum kenary çitasyny önce kendim kesip biçip yapmy?tym. (sol taraftaki) sonra baktym ki lazer kesim kitte buralara gelecek parçalar da verilmi? :):) Neyse ki çok geç farketmemi?im :) Gerçi benim yapty?ym daha güzel oldu ama 3 kere daha ayny özenle yaparyydym bilmiyorum...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 19:25
Mente?elerin gelece?i yerleri de bu a?amada kesip çykardym.
Bu tür, tam eksen hattynda levha olan in?aatlarda, sonradan delik delmek, ve o deli?i merkezde tutmak çok zor oluyor. Yn?aat syrasynda levhaya açylan bu tür kesikler deli?in tam merkezli olmasy ve rahat açylmasy için çok faydaly...
Bu delikler üzreine 5mm balsadan kesti?im üçgen mente?e bloklaryny yapy?tyrdym. Nedense resim çekmemi?im :) Neyse ileriki foto?raflarda var onlar da...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 19:36
kuyru?un ilk tarafyny yaparken in?aaty düz bir zemin üzerine oturtabiliyordum. Ancak ikinci taraf yapylyrken bu mümkün olmuyor. Ykinci kysym kysmen havada in?a edilecek... Herhangi bir çarpylma vs olmasyn diye ikinci tarafyn serenini ?ekillendirmedim ve olabildi?ince yüksek tuttum. Böylece sinirler, kaplamalar vs yapy?ana kadar yatay kuyru?un eksen hattynyn düz kalmasyny sa?ladym...
Sinirler ve hücum kenary kaplamalary yapy?tyktan sonra zaten artyk parça kendi rijitli?ini sa?lamy? olaca?y için sereni yontup zymparalayarak ?ekillendirebilece?im.
Serendeki bu de?i?iklik dy?ynda, di?er taraf da ayny syralama ve yöntemle tamamlandy.
Sonrasynda seren ve sinirler üzerindeki "cap strip" leri eldeki uygun kalynlyktaki (1/16") levhalardan kesip yerlerine yapy?tyrdym...
Hafif bir tesviyeden sonra da nurtopu gibi bir yatay kuyru?umuz oldu :)
Syrada yükseli? dümenleri var...
?imdilik ho?çakalyn...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: cemmms
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 19:37
Merakla takip ediyorum evren bey.
Kolay gelsin.
------------- Ve tanri kizi yaratti...Erkeklerde kadini...
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 19:41
Orjinalini yazan: cemmms
Merakla takip ediyorum evren bey.
A?amalary burayada post edecekmisiniz yoksa rcscalabuilderdenmi takip edebilece?iz.
Kolay gelsin.
Te?ekkürler,
Olabildi?ince e? zamanly olarak in?aaty buradan da payla?maya çaly?aca?ym.
Hurricane çok a?ina oldu?um bir model de?il, muhtelif detaylarda burada sizlerin de yardymlarynyza ihtiyacym olaca?y kesin...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 12/10/2009 Saat 23:48
Y?çilik çok temiz elinize sa?lyk. Benim merak etti?im herhangi bir malzeme synyrlamasy olup olmady?y keza kompozit yapyyla kuyru?u daha da hafifletmeniz teorik olarak mümkün. Ama o nispeten me?akkatli bir süreç oldu?u için de?er mi derseniz bilemiyorum, tamamen farazi konu?uyorum keza.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 13/10/2009 Saat 09:16
Ufuk bey te?ekkürler,
Herhangi bir malzeme synyrlamasy yok, dedi?iniz gibi kompozitten daha hafif ve daha sa?lam bir ürün elde etmek mümkün ama tek bir model için de?meyecek, ciddi bir ilave çaly?ma gerektirecekti... Bu ?ekilde bir gecede yatay dengeleyiciyi yapyp bitirdim... Dün ak?am biraz daha delikleri oyup ilave delikler deldim. toplamda kuyru?u 8 gr kadar hafifletmi? oldum. Bu da burundan 30-40gr atmak anlamyna gelir... Tüm kuyruk 40gr olarak bitti. yakla?yk %16 hafifletmi?im, eh hiç yoktan iyidir :)
Buarada modeli Mk2CTrop olarak modellemeye karar verdim.
Ancak elimdeki plan Mk1, yani planda bir miktar de?i?ikli?e gitmem gerekecek. Benim elimdeki referanslarda Mk2 de uça?yn kokpit önüne bir miktar (7" kadar)ilave yapyldy?y yazyly. Ama elimdeki çizimlerde bu konuda yeterli bilgi yok malesef. Tavsiye edebilece?iniz veya payla?abilece?iniz referanslar varsa çok sevinirim...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 13/10/2009 Saat 10:04
Evren, kuyruk film kaplama my olacak? Gerçek Hurricane'de de ayny ?ekilde rib'ler belli oluyordu galiba dy?arydan de?il mi?
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 13/10/2009 Saat 10:15
Evet Kaan,
Hücum kenary kysmy (balsa levha ile kaplanan kysym) gerçe?inde de metal levha ile kaply. Geri kalan kysymlar da kuma? kaplyymy?.
Ben modelde solartex deneyece?im. Zamanynda oratex denemi?tim hatyrlarsan, T-Craftta ve pek be?enmemi?tim. Ancak Brian Taylor da planda solartex kaplayyn demi?, ve solartex kullanyp memnun olduklaryny yazanlar var. Deneyece?im. Onu da be?enmezsem (beceremezsem :) ) Eski usul kalyn esaki-dop yöntemi yapaca?ym...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 14/10/2009 Saat 08:37
Yataydaki hafifletme deliklerini biraz daha arttyrdym. Toplam kazanç 9 gr oldu :)
Yükseli? dümenleri için mente?e deliklerini de deldim ve mente?eleri yerlerine aly?tyrdym:
Yükseli? dümenlerini yapmaya ba?layacakken, gövdeyi bitirmeden bunlary tamamlayamayaca?ymy farkedip byraktym ve gövde in?aatyna geçtim.
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 14/10/2009 Saat 08:42
Gövde in?aaty için gerekecek olan 1/4" x 1/4" ve 1/8"x1/4" ölçülerindeki çitalary 6mm levha kullanarak kestim. Gövde yanlarynda kesilmi? parçalar da var ve bu parçalaryn kalynlyklary tam 1/4" (6.4mm). Benim 6.4mm lik balsaya burada ula?ma ?ansym olmady?y için çitalary 6x6.4mm olacak ?ekilde kestim. Kesilmi? parçalarla uyumlu olmalary için uzun kenarlary yüzeye dik olacak ?ekilde kullandym...
1/8"x1/4" (3.2mmx6.4mm) ölçülerindeki çitalar için gene 6mm lik levhadan 3.2mm kalynly?ynda çitalar çykardym.
bizim çita manya?y da çitalaryn kokusunu alyp hemen masanyn üstündeki yerini aldy yaramazlyk yapmak için :)
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 14/10/2009 Saat 08:46
Planyn üzerini naylon ile korumaya alyp çita in?aatyna ba?ladym:
önce 6x6.4mm lerle dy? çerçeve...
sonra içteki 3.2x6mm lik ince kafes elemanlary
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 14/10/2009 Saat 08:49
Kö?e destekleri için gereken üçgen parçalary da arta kalan levha üzerine çizdim:
Bu parçalardan sadece lif yönleri üçgenin uzun kenaryna paralel olanlary kullanylacak.
Kesilen üçgen destekler yerlerine yapy?tyryldy
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 14/10/2009 Saat 08:58
Böylece bir gövde yany bitmi? oldu.
Di?er gövde yany da aslynda gene plan üzerinde ve ayny ?ekilde in?a ediliyor. Ancak benim kullandy?ym çita boyutlarynyn plandakilerden çok az farkly olmasyndan dolayy ufak bir de?i?ikli?e gitmem gerekecek. Aralardaki ince çitalar 6.4 olmalary gerekirken 6mm enindeler. Yn?aat syrasynda da tezgah yüzeyine temas edecek ?ekilde yerlerine yapy?tyryldyklary için üst tarafta yakla?yk 0.4mm lik bir seviye farky olu?uyor. E?er ikinci gövde yanyny da gene plan üzerinde in?a edersem her iki gövde yanynyn da ayny tarafynda bu seviye farky olu?acak. Ancak benim tamamen simetrik ve dy? yüzeyleri e? seviyeli olan gövde yanlaryna ihtiyacym var. (gu çita in?aatyn dy? tarafyna gövde bölmeleri yapy?acak)
Benim ihtiyacym olan, tam ayna görünümündeki ikinci gövde yanyny yapmamyn en kolay yolu do?rudan elimde bitmi? olan gövde yanynyn üzerinde in?a etmem. Böylece ayny zamanda iki gövde yanynyn tamamen ayny ?ekilde olmasyny da sa?lamy? olaca?ym.
Önce bitmi? olan gövde yanyny e? yükseklikli yüzeyi (dy? yüzeyi) üste gelecek ?ekilde tezgaha yatyrdym ve üzerine naylon serdim. Naylon iki gövde yanynyn birbirine yapy?masyny engelleyecek.
Sonra da do?rudan bu gövde yanynyn üzerinde ikinci gövde yanyny in?a ettim
Böylece tam simetrik, ve dy? hatlary birebir ayny olan iki gövde yany elde etmi? oldum
?imdilik bu kadar, ho?çakalyn
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 15/10/2009 Saat 08:13
Gövde yanlarynyn ön kysmy desteklenmeli. (Motorla gövdeyi uçu? boyunca bir arada tutmak için :) )
Bu Önce 1/16" kontraplak parçalar çok ince bir kat epoksi ile yerlerine yapy?tyrylyp
A?yrlyk altynda kurumaya byrakyldylar
Epoksi donunca bu sefer ikinci kat destek olan 1/4" lik balsa parçalar da ayny ?ekilde yapy?tyrylyp a?yrlyk altynda kurumaya byrakyldylar.
Tabi sa? ve sol olmak üzere iki simetrik gövde yany yapty?yma dikkat ederek :):) Zamanynda iki tane sa? gövde yany yapmy?ly?ym yok de?il hani :):)
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 15/10/2009 Saat 08:25
Gövdenin ön kysmyndaki iki gövde bölmesini 6x6 çitalarla destekleyip bir gövde yanyna, dikli?ine dikkat ederek yapy?tyrdym.
Yapy?tyrycy kuruyunca da plan üzerinde iki gövde yanyny birle?tirdim.
Bu a?ama çok dikkatli olmay, çok defa kuru deneme yapyp her?eyin düzgün oldu?undan emin olmayy gerektiren bir a?ama. Herhangi bir çarpyklyk uça?un hem görüntüsünü hem de uçu?unu kötü etkileyecektir...
Gövdenin ön kysmy kuruyunca da gene plan üzerinde arka uçlary birle?tirip ince CApon ile iki noktadan geçici olarak "punto"ladym
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 15/10/2009 Saat 08:42
Gövde bölmelerinin iç kysymlary ilerleyen zamanlarda sökülecekler.
Arka kysyma gelecek olan gövde bölmelerinin üst ve yan parçalaryny birle?tirip hazyrladym.
Gövde yanlaryny birle?tirecek olan enlemesine yapy?tyrylacak çitalary da plandaki ölçülerinden biraz daha uzun olacak ?ekilde, alt üst çiftleri olarak kestim.
Plan üzerinde, ve hazyrlady?ym gövde bölmeleri ile geni?likleri kontrol ederek bu çitalaryn boylaryny ayarlayyp yerlerine yapy?tyrdym.
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 15/10/2009 Saat 08:48
Arka kysymdaki gövde bölmelerini de yerlerine yapy?tyrdym.
Yatay dengeleyiciyi de geçici olarak yerine yerle?tirip motivasyon foto?rafy serisinin ilkini çektim :)
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 17/10/2009 Saat 18:03
Gövdede, pilot kabininden arka tarafta kalan gövde bölmelerini yerlerine yapy?tyrdym.
Gövde kiri?leri (stringer) için 1.5mm levhadan 6mm geni?li?inde bolca çita kestim. Sonra da bu çitalary teker teker yerlerine aly?tyryp yapy?tyrdym. Bir sa?dan bir soldan ;)
Uça?yn hatlary ortaya çykmaya ba?lyyor...
Aradaki bir tanesi haricinde üstteki çitalar tamamlandy. Aradaki çita da pilot kabini camynyn geriye do?ru kaydy?y rayyn oldu?u bölgeye denk geliyor. Önce o kysymdaki kaplamayy yapmam gerek.
Gövde yanlarynyn ve alt tarafyn çitalaryny da yerle?tirmeden önce kuyruk tekerle?i ve kontrol mekanizmasy ile yükseli? ve yön dümenlerine gidecek olan kontrol çubuklarynyn ve kablolarynyn klavuz borularyny yerle?tirmem gerekecek...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 19/10/2009 Saat 22:41
Bugun motorum elime ula?ty...
Sipari?i geçen cumartesi günü vermi?tim, ve sipari? verir vermez, cumartesi olmasyna ra?men postaya verildi?ine dair mail gelip beni ?a?yrtmy?ty. Dün de KaanX ile bu "first class mail" lerin kaybolmaya ne kadar meyilli olduklaryny konu?uyorduk. Bugun ö?len saatlerinde postacy paketi getirince çok ?a?yrdym açykçasy :)
Motor max 2000W güç verebilen scorpion S-4025-16.
Bu model için kullanaca?ym pervanelerle motordan yakla?yk olarak 1200W çekmeyi planlyyorum...
Gerekecek pil de 6S (22.2Volt) 5Ah kapasiteli li-po. Sa?olsun KaanX bana elindeki bu özellikteki pillerini ödünç verdi, bu boyutlara göre burun kysmynda yeni bir motor bölmesi ve pil kutusu tasarlayaca?ym.
Buarada, daha önceki mesajlarymda belirtti?im, burun kysmy ile ilgili referans ihtiyacymy tekrarlamak istiyorum...
Burnu ne kadar uzatmam gerekti?ini vs bulup hesapladym ama hala mk2 lerde burunda yapylan de?i?ikli?i gösteren çizim bulamadym. Uça?yn kuyruk kysmyndaki i?lerim bitti?inde hala tatmin edici bir çizime ula?amazsam artyk kokpit önüne gerekli ilaveyi yapyp burnu kokpite göze ho? görünecek ?ekilde birle?tirece?im...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 19/10/2009 Saat 23:23
Bende Hurricane le ilgili kysytly sayyda referans var ama bir ara?tyrayym ne cykacak seklinde.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 20/10/2009 Saat 07:46
Orjinalini yazan: Ares
Bende Hurricane le ilgili kysytly sayyda referans var ama bir ara?tyrayym ne cykacak seklinde.
Çok te?ekkürler...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 20/10/2009 Saat 12:11
az da olsa geli?meleri ekleyeyim, so?umasynlar :)
Gövde üst kysmyndaki eksik kalan çitalary tamamladym.
Önce kanopinin rayynyn gelece?i yere 2.5mm balsa dan parça yapy?tyrmak için, mevcut gövde bölmesine ufak bir destek yapy?tyryp ?ekil verdim:
Sonra da balsa parçasyny kesip biçip ?ekillendirdim, yerine aly?tyrdym ve yapy?tyrdym. Eksik olan çitayy da bu parçaya dayanacak ?ekilde yerine yapy?tyrdym.
Resimden anla?ylyyor ki kokpit tarafyndaki e?ik duran gövde bölmelerini de yapy?tyrmy?ym. :):) (in?aatla anlatym arasyny so?utmamak gerekiyor i?te, sonra anlatyrken böyle ?a?yryyor insan :):) )
Kokpitin arka kysmyndaki kaplamayy da gene 2.5mm balsa kullanarak kapladym. Gerçek uçakta bu kysym kontraplak kullanylarak imal ediliyormu? :)
Kaplama için kullanaca?ym parçayy gereken ?ekilde kesip, uç tarafyna büküm vermeyi kolayla?tyrmak için çaydanlyktan elde etti?im buhara tuttum (sadece bükmek istedi?im tarafyn tersini...)
Buhary yiyen parça zaten kendili?inden kyvrylmaya ba?lady. Bu parçayy da yerine aly?tyryp yapy?tyrdym. Di?er tarafy da ayny ?ekilde tamamladym.
Biryandan da dikey kuyru?un hazyrlyklaryna ba?ladym. Merkezdeki parçalary birbirlerine yapy?tyrdym.
?imdilik elimdekiler bunlar...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 21/10/2009 Saat 14:15
Ynanylmaz keyifle okuyurum. Ellerinize sa?lyk. Statikçilerden farkly olarak gerçekten uçacak ve ayny zamanda ölçekli olacak bir model üzerinde çaly?yyorsunuz... Boyama paterni, numara gibi konularda Ufuk elinden gelen yardymy yapacaktyr.
Ben de ?u an 1/32 ölçek statik Piper Cub yapyyorum. Ylk defa büyük ölçek çaly?manyn yany syra kendimi belki Piper Cub'yn özellikleri açysyndan gerçek bir uçak yapyyor gibi hissediyorum :)
Sonucu ve uçu?unu merakla bekliyorum.
Tolga
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 22/10/2009 Saat 08:23
Tolga Bey te?ekkürler.
R/K modellerde ölçeklilik seviyesi ile iyi uçuculuk malesef ters orantyly :) Artyk olabildi?ince göze güzel gelen bir ?ekilde bitirip, iyi uçmasyny umud edece?iz :)
Büyük ölçekli plastik maketlerin detaylary gerçek uça?y anlamak için çok faydaly oluyorlar. Ben çok fazla plastik model yapmasam da (beceremiyorum :) ) bir nevi kitap niyetine bolca satyn alyyorum. Büyük modelleri detaylandyryrken çok faydaly oluyorlar.
?u anda da bu hurricane in?aatyna 1/24 trumpeter mk2Ctrop maketi e?lik ediyor. Planda, çizimlerde veya referans foto?raflardan tam olarak emin olamady?ym detaylarda imdada yeti?iyor...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 22/10/2009 Saat 08:24
Dikey kuyruk ufak eksikler dy?ynda tamamlandy...
Yn?a yöntemi yatayla tamamen ayny. Sadece 1 numaraly sinir yanly? kesilmi?. Hem kalynly?y planda verilenden farkly hem de boyu uzun... Ufak bir modifikasyon gerekecek.
1 numara hariç tüm sinirleri yerlerine yapy?tyrdym. (Yerleri yatay kuyruk in?aatynda oldu?u gibi plandan parça üzerine aktaryldylar)
Sonra 1 numaraly sinirin boyunu yerinde ayarlayyp, fazlaly?yny kestim.
Do?rulu?ulunu yerine yerle?tirerek kontrol ettim.
Tatmin olunca bu parçayy ?ablon olarak kullanyp planda belirtildi?i gibi 10mm balsadan yeni siniri kestim
Dikeyin yatay üzerine oturaca?y yerdeki açykly?y da plandan aktararak kestim.
Sonrasynda hücum kenary kaplamasyny yapy?tyryp di?er tarafy da ayny ?ekilde tamamladym. Bir "cap striplerinin" yapy?tyrylmasy kaldy. Kafama takylan birkaç ufak nokta var, elimdeki referans foto?raflaryny iyice inceledikten sonra onlary da yapy?tyraca?ym...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 22/10/2009 Saat 08:25
Eh gittikçe uça?a benzemeye ba?lyyor :)
?imdilik ho?çakalyn
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 06/11/2009 Saat 11:44
Birkaç tane eski foto?raf buldum... :)
Bakalym ne yapmy?ym...
Sanyrym yön dümeni üzerinde çaly?my?ym biraz :)
Yön dümeninin in?aaty da yatay ve dikeydeki gibi. Tek fark kaplama levhalary olmayacak.
Önce sinirlerin gelece?i yerler plandan merkez levha üzerine aktaryldy
Firar kenarynda "trim tab" için byrakylacak bo?luk ve arka seyir y?y?ynyn gelece?i yer de i?aretlendi.
Sonra hücum kenary çitasy, sinirler ve mente?e noktalaryna gelecek olan destekler eklendi, mente?e kanallary açyldy... Buradaki sinirler 1.5mm balsadan kesti?im yeterli geni?likteki çitalar. Sonradan ?ekillendirilecekler.
Ayny muamele di?er tarafa da yapyldy:
Sonrasynda, yön dümeni dikey kuyru?a i?ne ile tutturulup hücum kenarynyn olmasy gereken ?ekli aktaryldy (resim çok net de?il kusura bakmayyn)
Bu i?aretler referans alynarak kabaca bir ?ekillendirme yapyldy:
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 06/11/2009 Saat 11:46
biraz da kokpit bölümünde; pilotun arkasyndaki zyrhly kysmyn gövdeye birle?ti?i yerle ilgilendim.
Bu kysym karma?yk, 3 boyutlu hatlara sahip oldu?u için ufak parçalar ?eklinde kaplamak daha güzel sonuç veriyor.
Önce düz olan ana yan parçalary kesip biçip yerlerine yapy?tyrdym.
Sonra üste do?ru olan kysyma ince bir çita ?ekillendirip yapy?tyrdym. Resimde çok net anla?ylmyyor ama yeni parçanyn önceki parça ile tam öpü?mesi için, uc uca gelecek olan kenarlaryny da uygun açyyla zymparalamak gerekiyor.
En üst için de tek bir parça kullandym
Alt kysymda biraz daha küçük, üçgen parçalarla çaly?mak zorunda kaldym.
Son parçayy da yapy?tyrdyktan sonra, kabaca bir tesviye ettim...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 06/11/2009 Saat 11:46
Yön dümenini de iki noktadan çok az ince CApon ile dikey kuyru?a emaneten tutturup son ?eklini verdim...
Toplu resim zamany :)
Bugunluk de bu kadar :)
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: Enewwss
Mesaj Tarihi: 06/11/2009 Saat 12:59
2 siteden de e? güdümlü payla?ym... projenin tamama erece?i günü merakla bekliyoruz...
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 30/11/2009 Saat 00:14
Orjinalini yazan: Enewwss
2 siteden de e? güdümlü payla?ym... projenin tamama erece?i günü merakla bekliyoruz...
Enes, kusura bakma mesajyny farketmemi?im daha önce.
Projenin tamam ermesini bekleyenlere sabyr diliyorum tekrar :)
Buaralar genel olarak pek modellerle ilgilenemedim ama Hurricane ile ilgli ufak ama önemli bir kaç geli?me var :)
Öncelikle, RCSB de geçen bir muhabbet sayesinde http://www.flyingzonedirect.com - http://www.flyingzonedirect.com sitesinden haberdar oldum. Sattyklary referans CD leri ilgimi çekti, denemeye de?er diyip Hurricane için ve Spitfire MkV için sipari? verdim (yapylacaklar listemde bir spit de var evet :) ) CD ler çok hyzly bir ?ekilde elime geçti, inanylmaz bir referans kayna?y... Süper foto?raflar, süper detaylar, kesinlikle çok faydaly olacak... Bu uçaklaryn modellerini ciddi bir ?ekilde yapanlar için bence kesinlikle edinilmesi gereken bir kaynak...
Modelle ilgili geli?me de kaplama malzemesi ile ilgili... Bu teyyarenin gövdesinin ön kysmy metal, kokpit civary kontraplak, kokpitten arka taraf ise iskelet üzeri kuma? kaplama ?eklinde yapylmy?... Metal ve ah?ap yüzey problem de?il ama kuma? kaply yüzeyde gerçekçi görünüm yakalamak biraz daha zor.
Zamanynda ba?ka bir modelim için oratex edinip denemi?tim. Uygulamasy nispeten kolay ama a?yr ve zaman içerisinde kendisini salan bir malzeme... Zaman zaman sycak hava tabancasy ile gerdirmek gerekiyor. Eh, boyandyktan sonra da sycak hava tutmak mümkün olmuyor.
Yabancy forumlarda solartex için daha iyi ?eyler okumu?tum. Denemek için ondan da edindim ama açykçasy o da tatmin etmedi beni...
Ütü ile uygulanan polyester film seçenekleri i?e yaramayynca eski usul kaplamaya döndüm... Aslynda bu eski usul kaplamalar her zaman ütü ile uygulanan film tipi kaplamalardan daha iyi sonuç verir ama uygulamasy daha zahmetli oldu?u için di?er yöntemleri bir yoklayayym demi?tim...
Ylk planym, daha önce de kullandy?ym "Skyloft" ürününü kullanmakty. Bu meret nylon kullanylarak dokunmu?, çok hafif bir malzeme. "Islak yöntem" ile kaplanyyor ve çok sa?lam bir yapyda. Ancak hafif olmasy için seyrek bir dokusu var, kaplama sonrasy kuruyup da gerilince çe?itli yerlerinde normal dokudaki bo?luklardan da büyük bo?luklar olu?uyor. Bu bo?luklaryn astar ile tam olarak doldurulmasy ve boyamaya hazyr hale getirilmesi birhayli emek istiyor. Dahasy 3-4 kat olarak uygulanan astar sonrasy malzemenin hafiflik avantajy da pek kalmyyor...
Bir di?er alternatifim, ve daha sycak bakty?ym alternatif, kalyn esaki ka?ydy ile kaplama yapmakty. Bu malzemenin kaplanmasy skyloft ile ayny, ancak sonuçta elde edilen yüzey boyamaya ve detaylandyrmaya daha elveri?li. Dezavantajy ise skylofta göre daha zayyf olmasy. Benim gibi sakar bir adamyn modelin sa?yny solunu delmesi garanti yani :)
Bu yöntemlerden hangisini kullansam diye dü?ünürken, biryandan da RCSB deki yazy?malary takip ediyordum, ve orda "silk over tissue" denilen bir kaplama yönteminden bahsedildi?ini gördüm. Bu yöntemde model önce kaplama ka?ydy ile kaplanyp, üzerine ipek kaplama malzemesi ile ikinci kat geçiliyor(mu?) böylece sadece kaplama ka?ydyndan daha sa?lam bir yapy elde ediliyor(mu?).
Bu yöntemi okuyunca aklymda bir ?im?ek çakty :) ve ben de "skyloft üzeri ince esaki" yöntemini uygulamaya karar verdim :)
Böylece altta skyloftun hafif ama sa?lam yapysynyn, üstte de esakinin boyamaya hazyr, dolgu gerektirmeyen yüzeyinin avantajlaryny birle?tirmi? olmayy ümit etmi?tim :)
Deneme yapmak için, yeniden yapma riskini göze alarak, yatay kuyru?a giri?tim.
Önce kuyrukta kaplamanyn gelece?i yerler aralarda 600numara zympara ile zymparalanarak 3 kat doplandy ve skyloft ile yslak yöntem kullanylarak kaplandy:
Bir gece kurumaya byraktyktan sonra skyloftu da 3 kat inceltilmi? dop ile dopladym. Tabi gene katlar arasynda 600numara ile çok hafifçe zymparalayarak. Bu doplamanyn amacy malzemeyi neme kar?y korumak ve üzerine gelecek olan ince esakinin yapy?masyny sa?lamak...
Skyloftun yapysynda yer yer olu?an bo?luklar yakyn görüntüde biraz olsun görülebiliyor:
En son olarak da skyloftun üzerine, gene yslak yöntem ile, ince esaki kaplama yaptym.
Böylece detaylandyrmaya ve boyanmaya hazyr, sadece skyloft kullanymyna göre daha kolay ve hafif, sadece esaki kullanymyna göre daha sa?lam bir kaplama elde etmi? oldum...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: Clio172
Mesaj Tarihi: 30/11/2009 Saat 12:15
Evren, bizi bu tip detaylandyrmalara aly?tyrdy?yn için hayranly?ymyzy gizleyebiliyorduk ama eline sa?lyk demeden duramyyaca?ym....
Gövde arkasy kaplama için para?üt ya da yelken (spin) bezi olabilir mi?
Bunu çakma syrasy bende di mi? :P
Yyi bayramlar, kolay gelsin.
------------- Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 30/11/2009 Saat 15:27
Abi sesini duymak güzel, bide yüzünü gördük mü cennetli?iz demektir :)
Güzel sözlerin için te?ekkürler. Söyledi?in kuma?yn uçak kaplamasy için olan özel bir versiyonu var aslynda. Bizim Oykun planörlerinde denemi?ti ama memnun kalmamy?ty. Onun "fabric" dokusu "over scale" kaçyyor bide :):):)
Dün sinirler üzerine gelen "rib tape" detaylaryny eklemeye ba?ladym. Bu yöntem i? yapacak gibi görünüyor ?imdilik. Bu ak?am denem amaçly ince bir kat boya atar sonucu görürüm artyk...
Model bitsin de çakan sen ol :)
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 30/11/2009 Saat 23:25
Ben de bu uça?yn 1/48 plastik modelini yapan bir modelciye "Bez kysmynda metalik eskitme yapmy?syn, uça?yn bu bölümü metal de?il, bez. Boya dökülmez" demi?tim de a?yr hakaretlere maruz kalmy?tym. Aman dikkat :)
Ellerinize sa?lyk. Ylk uçu? haberini merakla bekliyoruz.
Tolga
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 00:02
Orjinalini yazan: tozbek
Ben de bu uça?yn 1/48 plastik modelini yapan bir modelciye "Bez kysmynda metalik eskitme yapmy?syn, uça?yn bu bölümü metal de?il, bez. Boya dökülmez" demi?tim de a?yr hakaretlere maruz kalmy?tym. Aman dikkat :)
Yyi zamanyna denk gelmi?sin.Bugünlerde saldyrmaya da ba?lady.
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 10:06
Kuma?ta metal eskitmesi iyiymi? gerçekten :)
Benim bildi?im kuma?larda kyrmyzy bir dop kullanyyorlarmy? ama tabi gümü? dop kullandylarsa o ayry...
Kobay kuyruk üzerinde birkaç deneme yapabildim. Ynce esakiden yapty?ym bantlar olmasy gerekenden de zor görünür oldular. ?imdilik en iyi sonucu maskeleme ve astarlama ile elde ettim... Ak?am foto?raflaryny koyarym...
Ylginize te?ekkürler
Evren
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 22:04
Kobay parçamyzyn alt yüzeyinde iki farkly yöntem ile detaylandyrma denemesi yaptym.
Bu tür tayyarelerde, kuma? kaply yüzeylerde, kuma?y iskelete tutturduktan sonra (genelde bu tutturma iple özel bir ?ekilde ba?lamak suretiyle oluyor, adyna da "rib stiching" diyorlar) dü?ümlerin veya tutturma mekanizmasy her ne ise, onlaryn üzerine ?erit ?eklinde bir kuma? daha yapy?tyrylyrmy?. Bu ?eride de "rib tape" derlermi?... En son olarak da tüm yüzeyin etrafyny dönen ?eritler yapy?tyrylyrmy?.
?imdi benze?tirmeye çaly?ty?ym detaylar i?te bu ?erit kuma? eklemeleri. Gerçek uçakta bu ?eritler ancak birkaç metre yakyndan seçilebilirler. Gerçekteki bir metrenin bizim modelde yakla?yk 15cm ye tekabül etti?i dü?ünülürse, amaç en fazla 30-40cm mesafeden net bir ?ekilde seçilebiln, uzakla?tykça gözden kaybolan ?ekilde bu detaylary verebilmek...
Denedi?im ilk yöntem, gerçekte oldu?u gibi, mevcut kaplamanyn üzerine ?eritler yapy?tyrmak oldu. ?erit olarak da ince esaki kullandym. Ama sonuç pek iyi olmady.
Sadece boyama sonrasy ?eritler ancak 10cm yakyndan görülebilir durumdaydy, ancak biraz zympara ile a?yndyrma sonrasy resimdeki hale geldiler. Tabi gerçekte biraz eskitme yapylacak olsa bile alttan sary çykmasy sözkonusu de?il :):)
Dahasy, elimdeki referans foto?raflarynda, bu hurricane'in yatay ve dikey kuyruklarynda tam sinir üzerinde oluk benzeri bir kanal oldu?u görülüyor. Sadece ?erit yapy?tyrarak bu görüntüyü yakalamam çok zor...
Ben de biraz daha zahmetli olan ikinci yönteme, maskeleme-astarlama yöntemine yöneldim.
Bu yöntemi aslynda daha önce birbirinin üzerine binene metal panel efekti yaparken kullanmy?tym. Yöntemin manty?y, seviye farky olan bir yere, alçak kalmasy gereken taraftan maskeleme yapyp, biraz dolgu özelli?i olan bir astar boya ile tam bu maskenin synyryny birkaç kat boyayyp maske söküldü?ünde ufak bir seviye farky yakalamak...
Gelelim bizim zavally kobay kuyru?a :)
Önce bu kuma? ?eritlerinin gelece?i yerlerin dy? taraflaryny maskeledim.
Hem kaplama hem maske bandy ayny renk oldu?u için görüntü çok net de?il kusura bakmayyn :)
Sonrasynda 1.5mm lik ?eritler ?eklinde kesti?im maske bantlaryny da bu ana maskelerin ortasyna, tam sinirlerin üzerine yapy?tyrdym ve üzerlerinden astarla geçtim...
Gerçek uçaktaki resimlerde bantlaryn hepsinin tam olarak ayny ?ekilde olmady?yny gördü?üm için, kendimce ben de burdaki bantlary ve oluklary rastgele bir ?ekilde çe?itlendirdim :)
Astar kuruyup bantlar söküldü?ünde ?öyle bir görüntü oldu:
(arada maskeleri sökerken kazaya u?rayan ?eritler oldu ama boyadan sonra bunlar pek görünmeyecek)
Sinirler üzerindeki bantlar bitince (Aslynda arada bikaç tane daha bant var atlady?ym, artyk sonradan bi çaresine bakycaz :) ) çerçeveyi dönen bantlary da ayny yöntemle yaptym ve esas sonucu görebilmek için inceden boya attym. (buarada söümona "sky" diye atty?ym bu rengi hiç be?enmedim, Gunzenin sky rengi edilinecek anla?ylan :) )
Uniform ve mat renkten dolayy olsa gerek, foto?raf makinasy tam odaklayamyyor bir türlü, resim çok net göstermese de gerçekteki görüntü beni tatmin etti...
Ufak bir not, gerçekte bu kuma?laryn kenarlary düz de?il tyrtykly oluyor, ancak bu tyrtyklary bu ölçekte göstermeye çaly?mak çok riskli oldu?u için özellikle yapmadym. Çözümüm de bu tyrtyklaryn görünmesi gereken (model ölçe?inde) 15-20cm mesafeye yakla?an olursa vurmak olacak :):):) Söylemedi demeyin...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: Clio172
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 22:21
Bu da hiç kuma? gibi durmuyor :P... ah vurma, tamam olmu? valla...
------------- Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 01/12/2009 Saat 22:28
Orjinalini yazan: Clio172
Bu da hiç kuma? gibi durmuyor :P... ah vurma, tamam olmu? valla...
Abi söz üst tarafta daha çok çaly?aca?ym... :):)
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 15:44
Evren'bey ellerinize sa?lyk,gayet güzel gidiyor,in?allah Müze'nin 2011 deki yap-uçur yary?masynda uçurursunuz, bizlerde görürüz,büyük bir ihtimalle Hazerfen'de olacak bundan böyle yary?malarda sadece uçan modeller olacak sadece 2010 da yok,özellikle RC model yapan arda?lara duyurulur.Plastik model yary?masy yok, tarihe kary?yyor.
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 03/12/2009 Saat 22:11
Orjinalini yazan: Terminatör
Evren'bey ellerinize sa?lyk,gayet güzel gidiyor,in?allah Müze'nin 2011 deki yap-uçur yary?masynda uçurursunuz, bizlerde görürüz,büyük bir ihtimalle Hazerfen'de olacak bundan böyle yary?malarda sadece uçan modeller olacak sadece 2010 da yok,özellikle RC model yapan arda?lara duyurulur.Plastik model yary?masy yok, tarihe kary?yyor.
Te?ekkür ederim.
Bu bahsetti?iniz yary?ma FAI F4C türü bir yary?ma my olacak? Detayly bilgi vermeniz mümkün mü?
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 04/12/2009 Saat 00:28
Erdinç Abi konuyu biraz açabilir misin? Neden iptal olmu?, müze neden yyllar sonra uçan modelcilik konusunda bir organizasyon yapyyor?
Çok te?ekkürler,
Tolga
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 04/12/2009 Saat 02:14
Ihmpmuk yary?malary iptal artyk yani, bu mudur?
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 04/12/2009 Saat 08:21
Melih;
Teknik olarak yary?ma aslen Müze' nin yapmy? oldu?u bir yary?ma.
Y.H.M.P.M.U.K' un yapm? oldu?u geleneksel bir yary?ma yok maalesef.
Yary?ma ile Kulübü ba?da?tyrmak do?ru olmaz sanyrym.
Bundan 3 sene önce de yary?ma yapylmamy?ty. Son 2 senedir ise yapyldy.
Sanyrym aslen bu iptâllerin sebebinin bilinmesi gerekli ki alynabilecek önlem varsa alynsyn. Böylece kültür geli?imine yardymcy olacak bu hobinin etkinliklerinden birisi de devam edebilsin.
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 04/12/2009 Saat 14:35
Sevgili Tolga'cym yazdyklarym bana aittir,müze uzun zamandyr, bu yap-uçur olayyny dü?ünüyordu, fakat zaman ve ne ?ekilde, nasyl yapylaca?y, konusunda sorular vardy,birde sanyrym, istek yukarydan geliyor bunun üzerine ?imdiden çaly?malar ba?lady,ilerki zamanlarda zamany ve ?artlary yayynlanacakdyr, asyl sebebi,Hv.K.lerinin 100 yyl kutlamalaryna istinannen yapylaca?yny sanyyorun,önümüzdeki sene P.M.yary?masy yapylyrmy, ilerki yyllarda ne olur, bilemiyorum.Saygylar.
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 04/12/2009 Saat 20:12
Orjinalini yazan: Terminatör
Sevgili Tolga'cym yazdyklarym bana aittir,müze uzun zamandyr, bu yap-uçur olayyny dü?ünüyordu, fakat zaman ve ne ?ekilde, nasyl yapylaca?y, konusunda sorular vardy,birde sanyrym, istek yukarydan geliyor bunun üzerine ?imdiden çaly?malar ba?lady,ilerki zamanlarda zamany ve ?artlary yayynlanacakdyr, asyl sebebi,Hv.K.lerinin 100 yyl kutlamalaryna istinannen yapylaca?yny sanyyorun,önümüzdeki sene P.M.yary?masy yapylyrmy, ilerki yyllarda ne olur, bilemiyorum.Saygylar.
Mevcut durumda ?ahsynyza ait fikirleri bir kurumun yetkili a?zyymy? tarzynda söyledi?iniz ilk sefer olmady?yny göz önüne alyrsak, ileride benzer söylemleri sarfetmeniz durumunda bu hususu ilk mesajynyzda açykça belirtmenizi salyk veririm. Aksi takdirde benzer bir mesaj söz konusu oldu?unda, bu hareket ortamy germeye yönelik addedilip gerekli önlemler alynacaktyr.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 05/12/2009 Saat 18:20
Yn?aata devam edelim...
Bugun orhanlyya uçu?a gitme programym vardy, mecburi bir programy de?i?ikli?i ile evde çakyly kalmak zorunda kaldyk... Bari biraz balsa tozu soluyum dedim :)
Ne yapsam diye bakynyrken gözüme dikey kuyruk ile yön dümeni takyldy, Zaten bir süredir aklymda olan bikaç bi?eyi yapyverdim.
Aldy?ym referans CD sindeki foto?raflary inceleyince yön dümeninin üst kysmynda plana göre yerle?tirdi?im sinirlerin birkaç tanesinin yerinin yanly? oldu?unu farketmi?tim. Ylk i? olarak bu yanly? sinirleri söküp yenilerini olmasy gereken yerlerine yapy?tyrdym.
Sonra kaplamanyn yön dümenine daha iyi tutunmasy ve daha düzgün bir görüntü elde edebilmek için, firar kenaryna inceden bir çerçeve yaptym. Çerçeve için önce yön dümenini kullanarak 1.5mm lik balsaya firar kenarynyn ?eklini aktardym.
Çizdi?im bu parçalary kesip, sinirlerin uç ksyymlaryny da biraz tra?ladyktan sonra firar kenaryndaki yerlerine yapy?tyrdym.
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 05/12/2009 Saat 18:32
Kabaca bir tesviye yaptyktan sonra kuyruk seyrüsefer y?y?yna giri?tim. Buarada lafy geçmi?ken ekleme yapayym. Yön dümenini 2-3 noktadan ince CAponla dikey kuyru?a geçici olarak"punto"ladym. Böylece tesviye syrasynda dikey kuyruk ve yön dümeninin birbirlerine uyumlu hatlarda olmasyny sa?lyyorum...
Gerçek teyyarenin kuyruk y?y?y ?u foto?rafta görülebilir:
http://www.airliners.net/photo/UK---Air/Hawker-Hurricane-Mk2B/1580112/L/&sid=664fda4b9c33991c55948a1f8c137ecc - http://www.airliners.net/photo/UK---Air/Hawker-Hurricane-Mk2B/1580112/L/&sid=664fda4b9c33991c55948a1f8c137ecc
I?y?yn gelece?i yeri i?aretledikten sonra, kablolary çektim (merkez levhanyn her iki yanyndan birer kablo geçiyor) ve kablolaryn uçlaryny servo soketlerindeki konektörlerden ba?layyp levhadaki yerlerine yapy?tyrdym. Kablolar gövdeye alttan ikinci mente?enin oldu?u yerden girecekler. Gerçek uçakta da tam bu noktadan yön dümeni "trim tab" ynyn kontrol kablolary geçiyor :)
LED'in yakla?yk yeri ?u ?ekilde olacak:
LED sökülüp taylabilir ?ekilde olacak, böylece kaplama, boyama ve ilerde gerekirse de?i?tirmede kolaylyk olacak...
I?y?y da fena de?il :)
Ufak bir "fairing" yaptymmyydy tam olacak... Ama ?imdilik bu kadar...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 06/12/2009 Saat 01:37
Biraz daha yaramazlyk yaptym :)
?u fairinge hafiften giri?eyim dedim. Önceki resimlerde görünen, LED in üzerindeki plastik çerçeve çok kaba duruyordu. Önce bunun yerine daha güzel bir?ey yapmakla i?e giri?tim.
LED in çapy 5mm, dip kysmynda da 5.8mm lik bir flan? var. Ben LED in üzerine giydirilebilen bir muhafaza yapmak istiyordum. Önce biri ince biri kalyn iki balsa parçaya delikler açtym. Ynce parça arka tarafta kalacak ve LED in arkaya do?ru çykmasyny engelleyecek. Yani bu parçadan LEDin gövdesi geçmeli, ama flan? geçmemeli, delik çapy 5mm... Kalyn parça ana muhafaza olacak. Budan da LED flan?y ve bacaklary vs ile birlikte rahatlykla geçebilmeli, delik çapy 6mm.
Bu iki parçayy LEDi de hizalama için kullanarak birbirine yapy?tyrdym. Zympara ile ?ekil verme öncesi testere ile kö?eleri uçurdum. (modelci atasözü der ki; "never carve when you can saw, never sand when you can carve..." )
Sonrasynda gelsin zympara blo?u, uçu?sun basla tozlary...
Parçanyn firar kenaryna oturmasy için ufaktan bir de çentik açtyktan sonra;
(pek net olmamy? foto?raf kusura bakmayyn)
Bu da ba?ka bir açy:
Muhafaza kabaca ?ekillendi, ancak gerçek uçakta yan taraflary biraz daha ince... Benim parçamda ?u haliyle bile yan duvarlar tehlikeli bir ?ekilde inceldi. ?u anki uykulu kafayla biraz daha zymparalamaya kalkarsam kesin bir sakatlyk çykar diyip sonraya byraktym. Belki de bu parçadan silikon kalyp alyp resinden döküm yapabilrim. Sonuçta resinle çok daha incelme ?ansym olur... Dinç kafayla incelenip karar verilmesi gereken bir durum... ?imdilik iyi geceler :)
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 19/12/2009 Saat 20:41
Yn?aat açysyndan fazla bir geli?me yok, ancak bu aralarda dy?ardan bekledi?im motor kaputu, kanopi ve ini? takymlarym geldi.
Kanopi ve kaput Yngiltere'den, ayny zamanda bu uça?yn planyny da satyn aldy?ym Traplet'ten geldi.
Kanopi düz detaysyz bir ?ekilde, vakumla ?ekillendirilmi?. ?effafly?y güzel, detaysyz olarak gelmesi ho?uma gitti, kendi çerçevelerimi kendim eklerim :)
Motor kaputu cam elyafy ve polyester ile üretilmi?. Jelkotunda biraz daha dikkatli olunabilirmi? ama çok sykyntyly bi?ey yok. Detaylar fena de?il. Zaten buna da elleyip alt kysmyna "Mk2-trop" versiyonlarynda kullanylan hava filtresini eklemem gerek...
Yni? takymlary da gene Yngiltere'den Unitracts'tan geldi. Bu adamlaryn ini? takymlary hakkynda birhayli methiye okuyordum, Gerçekten kaliteli bir üretimleri var... Daha önce kullandy?ym robart'yn bu boyutlardaki modellerinden çok daha düzgün meretler :) En güzel özellikleri de (zaten alyrken bu özelli?i daha çok ilgimi çekmi?ti) her bir ini? takymynyn açylma kapanma hyzy ba?ymsyz olarak ayarlanabiliyor. Ayny ?ekilde istenirse ini? takymlarynyn açylma açylaryna 5 dereceye kadar ince ayar yapylabiliyor. En önemlisi de hareketinde en ufak bir bo?luk yok ve çok düzgün...
Dayanyklyly?y ve ömrünü kullandykça görece?iz...
Yni? takymlarynyn plan üzerinde, yerlerindeki resimleri...
Açyk halde:
Bu da toplu halde:
Uçak üzerinde biraz daha öne do?ru e?ik yerle?tirilecekler...
------------- Ö. Evren Varol
|
Mesajı Yazan: kurppi
Mesaj Tarihi: 19/12/2009 Saat 20:43
?eytan ini? takymlaryyla oynamam için orta kanady in?a ediver! diyor ama kuyrukta yapmam gereken i?ler var hala :) ?eytana uymamalyyym :):)
------------- Ö. Evren Varol
|
|