Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Tayyareler
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler
Mesaj icon Konu: Hv.K.K. Canadair CF-104D Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Sayfa   2 Sonraki >>
Yazar Mesaj
Kesifci
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 07/12/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 591
Alıntı Kesifci Cevaplabullet Konu: Hv.K.K. Canadair CF-104D
    Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 05:50
Arkadaşlar;
Özel bir proje için Hv.K.K.nda kullanılmış Canadair CF-104D uçaklarının referans olabilecek resimleri lazım.Uçağı,son görev uçuşlarını bu uçakla yapmış bir büyüğümüze anı olarak yapmayı pilanlıyorum.
Bende birkaç renkli profil var ancak renk kodlarını bilmiyorum.
Teşekkürler.
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
IP
tracker
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 23/12/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 35
Alıntı tracker Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 06:16
CF-104D'yi kanada'dan geldikleri kamuflajla boyayacaksaniz Allah yardimciniz olsun. Zira Kanadalilarinin kullandiklarin yesil ve gri tonlari karsilayan renkler ancak zahmetli bir karistirma isleminden sonra elde edilebiliyor. Bu renkler icin dosyalarima bakmam gerekiyor. Uygun karsiliklari bulur bulmaz ayrica yazarim.

Ote yandan Eskisehir'de FASBAT gormus bir CF-104D yapmak isterseniz dogrudan SEA patterne uygun boyalar kullanabilirsiniz. Modeli hediye etmeyi dusundugunuz buyugunuz muhtemelen CF-104D ile Martin Baker koltuk tadilati yapildiktan sonra ucmustur. Eger SEA kamuflajli CF-104 yapacaksaniz, C-2 koltuklari MB koltuklarla degistirmenizi de oneririm. Kolayliklar.

Serhat

IP
KursadA
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 03/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 608
Alıntı KursadA Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/08/2006 Saat 06:54
Serhat Bey'in dedigi gibi CF-104'leri Kanada'dan geldikleri "variegated" kamuflaj ile yapacaksaniz kullanmaniz gereken renkler biraz tartismali, cunku Kanada askeri standardi boyalarinin cogu zaman tam FS karsiliklari yok. Bu ucaklarin Kanada standard renkleri:

503-301 koyu yesil
501-302 koyu gri
101-327 acik gri

Ben bu ucaklar uzerine biraz kafa patlatip arastirma yaptigim icin zamaninda en yakin FS karsiliklarini tespit etmeye calismistim. Benim bulgularim en yakin karsiliklarin sirasiyla FS34084(US Olive Drab), FS36076(Engine Gray) ve FS36375 oldugu yonunde.

Ucaklar Diyarbakir'da Turk Hava Kuvvetleri'nin en son F-104 ucuslarini gerceklestirdiklerinde hepsi SEA kamuflaji ile boyaliydi. Bu ucaklardan 8-638(104638) ve 8-642(104642)'nin bircok resmi mevcut, zaten sanirim en az birisi de Etimesgut'daki muzede duruyor.
IP
Kesifci
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 07/12/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 591
Alıntı Kesifci Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 03:42
Evet biri burda Ankara'da.Biride Kanada'da bir müzede.Envanterimize sadece altı adet girmiş.
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
IP
Nahit
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 14/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 146
Alıntı Nahit Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 07:55
yanlışınız var ankaradaki müzede duran cf-104d değil sakın onu referans alıp yapmayın
IP
KursadA
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 03/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 608
Alıntı KursadA Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 14:49
Orjinalini yazan: Nahit

yanlışınız var ankaradaki müzede duran cf-104d değil sakın onu referans alıp yapmayın


Nahit abi, Ankara'daki muzedeki iki kisilik ucak Kanada hizmetindeyken 104642 seri numarasina sahip olan CF-104D. Zaten Kanada RWR antenleri falan da burnunda aynen duruyor. Ben de ucagi ilk gordugumde Martin-Baker koltuklari kafami karismisti ama o donemde Serhat Bey'le yaptigimiz kisa bir yazismadan sonra koltuklarin hikayesini ogrendim. Kisacasi o ucak hizmete giren alti CF-104D'den birisi. Resmi asagida:

http://www.airliners.net/open.file/0856092/L/
IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
Alıntı Muratti Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 17:17
http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/1951ve2006/ima ges/F-104/İnciraltı%2062-12316.JPG

Bu olabilir mi?? F104' lerle pek alakam yok ama...

Düzenleyen Muratti
IP
Nahit
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 14/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 146
Alıntı Nahit Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 19:29
rwr ve martin baker koltukların sonradan değiştirildiğinden haberim var ona dayanarak söylemedim zaten bende cf 104d değil diye giderseniz müzeye iniş takımlarına bakın kalın teker ve bombeli kapaklara dikkat edin d modellerinde ana dikmeler ince tekerlekli ve kapaklı bide ben bize gelen cf-104 d lerde hiç rwr anteni görmedim
IP
tracker
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 23/12/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 35
Alıntı tracker Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 23:27
Kanopi on camin ucunda IR scanner var mi? Gerci bombeli inis takimi kapaklari ve takviyeli inis takimlari ucagin TF-104G oldugunu ortaya koyuyor. Ama IR scannerin mevcudiyeti bu ucagin CF-104D olup olmadigini dogrulayabilir. Bu arada bizim Hv. K. sagolsun ani ucaklari Cin bilmecesine dondurmese olmaz. Illa kafa karisikligi yaratilacak. Bir gun ucaklari gorev yaptiklari konfigurasyonda saklama becerisi gosterilecek insallah. Ozel sektor de benzer bir anlayistan muzdarip. Son gittigimde Rahmi Koc Muzesi'ndeki F-104S'in de F-16 renklerine boyandigini gorunce yuregime iniyordu. Bu nereden cikti diye sormak ihtiyaci hissetim. "Hv. K.'den bir ekip geldi. Boyle boyadi gitti dediler." Anlasilan cari renkler ve pattern neyse tum ucaklar oyle boyaniyor, hizmet gordukleri devreye bakilmaksizin.

Dolayisiyla Allah modelcilere sabir, kolaylik ve Sherlock Holmes ayarinda dedektiflik yetenegi versin. Ani ucaklara ve muzedekilere dayanarak model yapmak isteyenlerin vay haline!!! Halbuki en az zahmetli ve en az arastirma isteyen modeller bu ucaklari olmali - normal olarak.

Rastgele!
IP
Muratti
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 20/08/2006
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 623
Alıntı Muratti Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 23:29
RWR nedir ? Bizde RVR diye bir kavram var (Runway Visual Range) ama aradaki W "weapons" kelimesini çağrıştırıyor.

Öğrenebilirsem sevineceğim...
IP
tracker
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 23/12/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 35
Alıntı tracker Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 23:33
[R]adar [W]arning [R]eceiver diye animsiyorum.
IP
oy61
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1471
Alıntı oy61 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 22/08/2006 Saat 23:46
Bizim okulun bahçesindeki F-104G modeli olmasına rağmen hava alıkları ve motoru S modellinde kullanılan tipte. Zanendersem elde işe yarar ne varsa lego gibi birleştirip kullanmışlar.
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       
IP
KursadA
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 03/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 608
Alıntı KursadA Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 02:34
Orjinalini yazan: oy61

Bizim okulun bahçesindeki F-104G modeli olmasına rağmen hava alıkları ve motoru S modellinde kullanılan tipte. Zanendersem elde işe yarar ne varsa lego gibi birleştirip kullanmışlar.


Motoru degistirmeleri biraz supheli, o iki ucak arasinda yapisal farkliliklar var. F-104G oldugunu nereden biliyorsunuz?
IP
KursadA
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 03/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 608
Alıntı KursadA Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 02:38
Orjinalini yazan: tracker

Kanopi on camin ucunda IR scanner var mi? Gerci bombeli inis takimi kapaklari ve takviyeli inis takimlari ucagin TF-104G oldugunu ortaya koyuyor. Ama IR scannerin mevcudiyeti bu ucagin CF-104D olup olmadigini dogrulayabilir.


Ben ucagi yakindan inceledim ilk gordugumde, TF-104G mi yoksa CF_104D mi oldugunu arastirirken. IRST'si yok bu ucagin, ben CF-104D oldugundan gayet eminim. Inis takimi kapaklari ve tekerleklerin degistirilmesini anlamak mumkun ama zaten calisir durumda olmayan RWR antenlerini neden sonradan bu ucaga taksinlar? Ayrica o donemde hizmette kalmis ve seri numarasi 642 ile biten herhangi bir TF-104G de yok; butun uyduruk boyama uygulamalarina ragmen henuz ucagin seri numarasini degistirdiklerine de sahit olmadim muzeye koyarken. Bu ucak CF-104D arkadaslar.
IP
Nahit
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 14/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 146
Alıntı Nahit Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 02:38
evet haklısınız serhat bey malesef bizim hava müzeleri özel müzeleride kendine benzetti sanırım nadir kalan f-104s lerden birini macaristana vermek sadece bize mahsus bişey galiba ankara müzedeki hatalar konusunda levent başara arkadaşımız epeyce bilgi verecetir merak eden arkadaşlara tam hatırlamıyorum ama ır scanner yoktu ön camda ayrıca rwr de sadece burunda vardı. benim tahminim burun konisini cf-104 alıp değiştirmiş olabilirler çünkü 104 lerden birinde daha hata vardı en son leventle gitmiştik onunlada konuşmuştuk bu konuyu.
IP
Nahit
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 14/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 146
Alıntı Nahit Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 02:43
en kısa zamanda müzeye gidip o uçağa bakmak şart oldu sanırım
IP
oy61
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1471
Alıntı oy61 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 03:08
Orjinalini yazan: KursadA

Orjinalini yazan: oy61

Bizim okulun bahçesindeki F-104G modeli olmasına rağmen hava alıkları ve motoru S modellinde kullanılan tipte. Zanendersem elde işe yarar ne varsa lego gibi birleştirip kullanmışlar.

Motoru degistirmeleri biraz supheli, o iki ucak arasinda yapisal farkliliklar var. F-104G oldugunu nereden biliyorsunuz?


Ben esas olarak F-104'ler hakkında çok bilgili değilim o yüzden verdiğim bilgiler hatalı olabilir. İlk olarak uçaktan sökülerek okulun içine konmuş motor tam hatırlamasamda FIAT tarafından üretilmiş. Dediğim gibi FIAT kısmında tam emin değilim ama motorun İtalyan yapımı olduğunu hatırlıyorum. Şayet motor odası kilitli değilse bunu yine gidip kontrol edeyim. Uçağa gelince S'lerde bulunan ventral finler bu uçakta yok. S'lerde topta yok diye biliyorum ama bu uçakta var(Biraz araştırdım, bizimkilerde varmış galiba). Bu durumda KursadA galiba dediğiniz gibi bu uçak ventral finleri sökülmüş bir F-104S. Şayet ilgisini çeken varsa tamamen orjinal halde olan bu uçağın fotograflarını çekip buraya koyabilirim.
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       
IP
Kesifci
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 07/12/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 591
Alıntı Kesifci Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 03:11
Hv.K.K. hiç değilse uçakları böyle maymun etmiyor:)





Düzenleyen Keşifçi
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
IP
Sayfa   2 Sonraki >>
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide