Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Hv.K.K. Canadair CF-104D

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=2817
Tarih: 05/12/2024 Saat 15:19
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Hv.K.K. Canadair CF-104D
Mesajı Yazan: Kesifci
Konu: Hv.K.K. Canadair CF-104D
Mesaj Tarihi: 21/08/2006 Saat 05:50
Arkadaşlar;
Özel bir proje için Hv.K.K.nda kullanılmış Canadair CF-104D uçaklarının referans olabilecek resimleri lazım.Uçağı,son görev uçuşlarını bu uçakla yapmış bir büyüğümüze anı olarak yapmayı pilanlıyorum.
Bende birkaç renkli profil var ancak renk kodlarını bilmiyorum.
Teşekkürler.

-------------
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 21/08/2006 Saat 06:16
CF-104D'yi kanada'dan geldikleri kamuflajla boyayacaksaniz Allah yardimciniz olsun. Zira Kanadalilarinin kullandiklarin yesil ve gri tonlari karsilayan renkler ancak zahmetli bir karistirma isleminden sonra elde edilebiliyor. Bu renkler icin dosyalarima bakmam gerekiyor. Uygun karsiliklari bulur bulmaz ayrica yazarim.

Ote yandan Eskisehir'de FASBAT gormus bir CF-104D yapmak isterseniz dogrudan SEA patterne uygun boyalar kullanabilirsiniz. Modeli hediye etmeyi dusundugunuz buyugunuz muhtemelen CF-104D ile Martin Baker koltuk tadilati yapildiktan sonra ucmustur. Eger SEA kamuflajli CF-104 yapacaksaniz, C-2 koltuklari MB koltuklarla degistirmenizi de oneririm. Kolayliklar.

Serhat



Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 21/08/2006 Saat 06:54
Serhat Bey'in dedigi gibi CF-104'leri Kanada'dan geldikleri "variegated" kamuflaj ile yapacaksaniz kullanmaniz gereken renkler biraz tartismali, cunku Kanada askeri standardi boyalarinin cogu zaman tam FS karsiliklari yok. Bu ucaklarin Kanada standard renkleri:

503-301 koyu yesil
501-302 koyu gri
101-327 acik gri

Ben bu ucaklar uzerine biraz kafa patlatip arastirma yaptigim icin zamaninda en yakin FS karsiliklarini tespit etmeye calismistim. Benim bulgularim en yakin karsiliklarin sirasiyla FS34084(US Olive Drab), FS36076(Engine Gray) ve FS36375 oldugu yonunde.

Ucaklar Diyarbakir'da Turk Hava Kuvvetleri'nin en son F-104 ucuslarini gerceklestirdiklerinde hepsi SEA kamuflaji ile boyaliydi. Bu ucaklardan 8-638(104638) ve 8-642(104642)'nin bircok resmi mevcut, zaten sanirim en az birisi de Etimesgut'daki muzede duruyor.


Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 03:42
Evet biri burda Ankara'da.Biride Kanada'da bir müzede.Envanterimize sadece altı adet girmiş.

-------------
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?


Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 07:55
yanlışınız var ankaradaki müzede duran cf-104d değil sakın onu referans alıp yapmayın


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 14:49
Orjinalini yazan: Nahit

yanlışınız var ankaradaki müzede duran cf-104d değil sakın onu referans alıp yapmayın


Nahit abi, Ankara'daki muzedeki iki kisilik ucak Kanada hizmetindeyken 104642 seri numarasina sahip olan CF-104D. Zaten Kanada RWR antenleri falan da burnunda aynen duruyor. Ben de ucagi ilk gordugumde Martin-Baker koltuklari kafami karismisti ama o donemde Serhat Bey'le yaptigimiz kisa bir yazismadan sonra koltuklarin hikayesini ogrendim. Kisacasi o ucak hizmete giren alti CF-104D'den birisi. Resmi asagida:

http://www.airliners.net/open.file/0856092/L/ - http://www.airliners.net/open.file/0856092/L/


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 17:17
http://www.tayyareci.com/digerucaklar/turkiye/1951ve2006/ima ges/F-104/İnciraltı%2062-12316.JPG

Bu olabilir mi?? F104' lerle pek alakam yok ama...


Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 19:29
rwr ve martin baker koltukların sonradan değiştirildiğinden haberim var ona dayanarak söylemedim zaten bende cf 104d değil diye giderseniz müzeye iniş takımlarına bakın kalın teker ve bombeli kapaklara dikkat edin d modellerinde ana dikmeler ince tekerlekli ve kapaklı bide ben bize gelen cf-104 d lerde hiç rwr anteni görmedim


Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 23:27
Kanopi on camin ucunda IR scanner var mi? Gerci bombeli inis takimi kapaklari ve takviyeli inis takimlari ucagin TF-104G oldugunu ortaya koyuyor. Ama IR scannerin mevcudiyeti bu ucagin CF-104D olup olmadigini dogrulayabilir. Bu arada bizim Hv. K. sagolsun ani ucaklari Cin bilmecesine dondurmese olmaz. Illa kafa karisikligi yaratilacak. Bir gun ucaklari gorev yaptiklari konfigurasyonda saklama becerisi gosterilecek insallah. Ozel sektor de benzer bir anlayistan muzdarip. Son gittigimde Rahmi Koc Muzesi'ndeki F-104S'in de F-16 renklerine boyandigini gorunce yuregime iniyordu. Bu nereden cikti diye sormak ihtiyaci hissetim. "Hv. K.'den bir ekip geldi. Boyle boyadi gitti dediler." Anlasilan cari renkler ve pattern neyse tum ucaklar oyle boyaniyor, hizmet gordukleri devreye bakilmaksizin.

Dolayisiyla Allah modelcilere sabir, kolaylik ve Sherlock Holmes ayarinda dedektiflik yetenegi versin. Ani ucaklara ve muzedekilere dayanarak model yapmak isteyenlerin vay haline!!! Halbuki en az zahmetli ve en az arastirma isteyen modeller bu ucaklari olmali - normal olarak.

Rastgele!


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 23:29
RWR nedir ? Bizde RVR diye bir kavram var (Runway Visual Range) ama aradaki W "weapons" kelimesini çağrıştırıyor.

Öğrenebilirsem sevineceğim...


Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 23:33
[R]adar [W]arning [R]eceiver diye animsiyorum.


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 23:46
Bizim okulun bahçesindeki F-104G modeli olmasına rağmen hava alıkları ve motoru S modellinde kullanılan tipte. Zanendersem elde işe yarar ne varsa lego gibi birleştirip kullanmışlar.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 02:34
Orjinalini yazan: oy61

Bizim okulun bahçesindeki F-104G modeli olmasına rağmen hava alıkları ve motoru S modellinde kullanılan tipte. Zanendersem elde işe yarar ne varsa lego gibi birleştirip kullanmışlar.


Motoru degistirmeleri biraz supheli, o iki ucak arasinda yapisal farkliliklar var. F-104G oldugunu nereden biliyorsunuz?


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 02:38
Orjinalini yazan: tracker

Kanopi on camin ucunda IR scanner var mi? Gerci bombeli inis takimi kapaklari ve takviyeli inis takimlari ucagin TF-104G oldugunu ortaya koyuyor. Ama IR scannerin mevcudiyeti bu ucagin CF-104D olup olmadigini dogrulayabilir.


Ben ucagi yakindan inceledim ilk gordugumde, TF-104G mi yoksa CF_104D mi oldugunu arastirirken. IRST'si yok bu ucagin, ben CF-104D oldugundan gayet eminim. Inis takimi kapaklari ve tekerleklerin degistirilmesini anlamak mumkun ama zaten calisir durumda olmayan RWR antenlerini neden sonradan bu ucaga taksinlar? Ayrica o donemde hizmette kalmis ve seri numarasi 642 ile biten herhangi bir TF-104G de yok; butun uyduruk boyama uygulamalarina ragmen henuz ucagin seri numarasini degistirdiklerine de sahit olmadim muzeye koyarken. Bu ucak CF-104D arkadaslar.


Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 02:38
evet haklısınız serhat bey malesef bizim hava müzeleri özel müzeleride kendine benzetti sanırım nadir kalan f-104s lerden birini macaristana vermek sadece bize mahsus bişey galiba ankara müzedeki hatalar konusunda levent başara arkadaşımız epeyce bilgi verecetir merak eden arkadaşlara tam hatırlamıyorum ama ır scanner yoktu ön camda ayrıca rwr de sadece burunda vardı. benim tahminim burun konisini cf-104 alıp değiştirmiş olabilirler çünkü 104 lerden birinde daha hata vardı en son leventle gitmiştik onunlada konuşmuştuk bu konuyu.


Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 02:43
en kısa zamanda müzeye gidip o uçağa bakmak şart oldu sanırım


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 03:08
Orjinalini yazan: KursadA

Orjinalini yazan: oy61

Bizim okulun bahçesindeki F-104G modeli olmasına rağmen hava alıkları ve motoru S modellinde kullanılan tipte. Zanendersem elde işe yarar ne varsa lego gibi birleştirip kullanmışlar.

Motoru degistirmeleri biraz supheli, o iki ucak arasinda yapisal farkliliklar var. F-104G oldugunu nereden biliyorsunuz?


Ben esas olarak F-104'ler hakkında çok bilgili değilim o yüzden verdiğim bilgiler hatalı olabilir. İlk olarak uçaktan sökülerek okulun içine konmuş motor tam hatırlamasamda FIAT tarafından üretilmiş. Dediğim gibi FIAT kısmında tam emin değilim ama motorun İtalyan yapımı olduğunu hatırlıyorum. Şayet motor odası kilitli değilse bunu yine gidip kontrol edeyim. Uçağa gelince S'lerde bulunan ventral finler bu uçakta yok. S'lerde topta yok diye biliyorum ama bu uçakta var(Biraz araştırdım, bizimkilerde varmış galiba). Bu durumda KursadA galiba dediğiniz gibi bu uçak ventral finleri sökülmüş bir F-104S. Şayet ilgisini çeken varsa tamamen orjinal halde olan bu uçağın fotograflarını çekip buraya koyabilirim.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 03:11
Hv.K.K. hiç değilse uçakları böyle maymun etmiyor:)





-------------
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 04:35
Orjinalini yazan: oy61

Orjinalini yazan: KursadA

Orjinalini yazan: oy61

Bizim okulun bahçesindeki F-104G modeli olmasına rağmen hava alıkları ve motoru S modellinde kullanılan tipte. Zanendersem elde işe yarar ne varsa lego gibi birleştirip kullanmışlar.

Motoru degistirmeleri biraz supheli, o iki ucak arasinda yapisal farkliliklar var. F-104G oldugunu nereden biliyorsunuz?


Ben esas olarak F-104'ler hakkında çok bilgili değilim o yüzden verdiğim bilgiler hatalı olabilir. İlk olarak uçaktan sökülerek okulun içine konmuş motor tam hatırlamasamda FIAT tarafından üretilmiş. Dediğim gibi FIAT kısmında tam emin değilim ama motorun İtalyan yapımı olduğunu hatırlıyorum. Şayet motor odası kilitli değilse bunu yine gidip kontrol edeyim. Uçağa gelince S'lerde bulunan ventral finler bu uçakta yok. S'lerde topta yok diye biliyorum ama bu uçakta var(Biraz araştırdım, bizimkilerde varmış galiba). Bu durumda KursadA galiba dediğiniz gibi bu uçak ventral finleri sökülmüş bir F-104S. Şayet ilgisini çeken varsa tamamen orjinal halde olan bu uçağın fotograflarını çekip buraya koyabilirim.


Ventral finlerin sokulmus olmasinin bana mantikli gelmedi. F-104S ile F-104G hava aliklari arasindaki farki hava aliginin icini gozden gecirmeye yarayan kapaklardan ayirdedebilmeniz lazim kolaylikla. F-104S dikdortgen bicimi kapaklara sahip. Ventral fin ve bu kapaklar disindaki farkliliklari kolay kolay farketmek biraz daha zor. Ucak tamamen orijinal boyasiyla duruyorsa resimleri gercekten cok yararli olacaktir.


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 04:41
İşte o kapakçıklar S modelinde olanlar gibi dikdörtgen. En iyisi ben yarın fotografınıda çekip buraya koyayım.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 04:58
Bildiğim kadarıyla İtalyanlar 104'e hiç top takmadılar.Çünkü uçağın bir av-bombardıman uçağı değil,sadece bir önleme uçağı olduğunu düşünüyorlardı.Kanımca tasarımcı Janson'ı en iyi onlar anladılar.
Yıldız Savaşçısı,tarihe yanlış anlaşılmış bir uçak olarak geçmiş,bomba takılarak aşşağılanmıştır :(

-------------
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?


Mesajı Yazan: Nahit
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 06:02
italyanlar f-104s lerine sparrow füzesinin avrupa versiyonu olan aspidenin elektroniklerine yer bulmak için top donanımını kullanmamışlar ama gerektiğinde bu donanım sökülüp top takılabilmekteymiş bize gelenlerde bu yüzden füze elektronik donanımı yerine top vardır kim bilir ne düşünmüşlerdirde bizimkiler uçakları böyle sipariş etmişlerdir


Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 10:11
Bizimkiler Kıbrıs Barış Harekatındaki kayıpların telafisi için aleacele uçak ararken F-104S seçeneği gündeme gelmiş. Erken teslim edilebilecek ve mevcut altyapı ile uyumlu tek seçenekmiş F-104S. Zaten o dönemde "Kendi Uçağını Kendin Yap" projesinde Türkiye'de üretilmesi hedeflenen uçak da F-104 idi (Bu bilgiyi rahmetli Hv. Org. İrfan Özaydınlı'dan almıştım zamanında). Ancak G modelinin üretim hatları kapandiği için "S" modeli ile yetinilmek zorunda kalınmış.

Ayrıca Italyanlar 6 uçağı hemen teslim etmeyi önermişler ve de teslim etmişler. Hv. K. uçak ihtiyacını Av Bombardıman (FGA) (Fighter Ground Attack) olarak tanımlandığından Sparrow (Galiba Italyan versionunun adi Aspide idi) yeteneği (Interceptor) uğruna av yeteneğinden (yani Vulcan topundan) vazgeçilmesi uygun görülmemiş. Öte yandan ilerki yıllarda eldeki iki filo için Aspide tedarik edilmesi düşünülmüş. Fakat İtalyan fabrikalarını ziyaret eden Hv. K. heyetine bu füzelerin F-104S'deki performansından başka her şey gösterilmiş. Performans yeterli görülmediğinden bu projeden vazgeçilmiş. Bakımcılar zamanında "S"lerin "G" modellerine göre yapısal olarak zayıf kaldığını ifade ediyorlardı. Zaten F-104S'lerin nispeten düşük uçuş saatlerine rağmen daha yaşlı G'lerden önce hizmetten çıkarılmasının bir nedeni yapısal zayıflıkla ilgili. Diğeri ise yıllar içinde kaza ve kırımlar sonucu çok az uçabilecek durumda S kalması tabi ki. Yanlış anımsamıyorsam, bazıları sadece 1800 saat uçmuş S'ler gözlerinin yaşına bakmadan kal edilmişler. Neyse ansiklopedik bilgiyi biraz abarttım. Bu arada F-104S'lerin nasıl ve neden alındığını merak edenler Betül Uncular'ın Ses Duvarındaki Generaller (Ankara: Bilgi Yayınevi) isimli kitabına bir göz atabilirler. Yazarın temel kaygısı 1970'lerdeki Lockheed skandalının Türkiye boyunu ele almaksa da, konuyla ilgili enteresan teknik ve askeri detaylara da yer vermiş.


Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 10:26
[QUOTE=Keşifçi] Hv.K.K. hiç değilse uçakları böyle maymun etmiyor:)


Dogru. Beterin beteri varmış. Ama arada çok önemli bir fark var. Bunların hiç birisi müzeye konmuş uçaklar değil. Müzedeki uçağın referans işlevi var. Bu resimdekiler için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Ayrıca Gilette sponsorluğu taşıyan Starfighter'a biraz gıpta ettim. Muhtemelen uçuşa elverişli bir F-104. Keşke bizde de olsaydi.   


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 11:55
Sparrow füzesi bizim envantere 1980 yılından sonra girdi diye biliyorum.
İtalyanlar Aspide füzesini amerikan lisansıyla yaptıklarına göre belkide füzenin satışına izin vermemiştir amerika.
Uçağı nasıl satmışlar o zaman diye bir soru akla geliyor tabiiki.
Yapılan anlaşmaların içeriği ile ilgili bir konu olduğu için detayları bilemeyeceğim.Ancak Aspide aynı zamanda bize sparrowsuz gelen F-4 ler için de yararlı olacaktı.


Mesajı Yazan: tracker
Mesaj Tarihi: 23/08/2006 Saat 20:42
Sanırım satışla ilgili bir sorundan ziyade F-104S/Sparrow (Aspide) uyumu ile ilgili bir sorun olmuş. Bu füze sistemini incelemeye giden heyetten eski bir S pilotu, Italyanların heyeti çok iyi ağırladığını, ancak sistemi bir türlü göstermediğini ya da gösteremediğini ifade etmişti.

Bilakis, F-104S'lerin alımını ABD de destekliyor. O sıradaki ambargonun ABD'de yönetim ve Kongre arasında ciddi bir mücadele konusu olduğunu anımsamakta yarar var. Yönetim kongrenin koydugu ve yururulukte tuttugu ambargoyu delmek icin Italyan uretimi ABD ucaklarinin alinmasini özendiriyor. Ayni donemde Yunanistan tercihini Mirage F-1'den yana kullanmisti. Turkiye'nin de ABD disi silah saglayicilara kaptirilmasi olasiligi ambargonun getirdigi risklerden biriydi. Dolayisiyla ABD yonetimi icin de Hv. K'ye S modeli F-104 satilmasi pazarin korunmasi anlamina da gelmis olsa gerek. Ustelik bu satis icin ABD Konresinin onayina da gerek duyulmuyor.


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 24/08/2006 Saat 01:22
Gittim bugün fotografları çektim. Uçak tahmin ettiğim gibi ventral finleri sökülmüş bir F-104S'miş. Bu 4. fotografta açıkça görünüyor.







-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 24/08/2006 Saat 01:23






-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 24/08/2006 Saat 03:07
Forum bahanesiyle bir S'yi bulduk.
Sağa sola atacak bu kadar çok 104 varsa hala,bir tanede ben istiyorum arka bahçeye.

-------------
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 24/08/2006 Saat 05:05
Orjinalini yazan: Keşifçi

Forum bahanesiyle bir S'yi bulduk.
Sağa sola atacak bu kadar çok 104 varsa hala,bir tanede ben istiyorum arka bahçeye.


Envantere giren ucaklar arasindaki en yuksek kayip oraniyla (Animsadigim kadariyla 40 ucagin en az 23'u dusmus, bu kazalarin en az 15'inde pilot hayatini kaybetmis) F-104S Turk Hava Kuvvetleri tarihinde pek ozlenilecek bir ucak degil. O yuzden eksik olsun zaten, muzede bir-iki ornegi kalsa yeter.

Turk Hava Kuvvetleri'nde olumle sonuclanan kazalarda yer alan on hat savas ucagi tiplerini ucak sayisina orantili olarak en az olumden (0) en cok olume kadar siralayinca F-104S en altta yer aliyor.(En ustteki hangisi?)


Mesajı Yazan: robust
Mesaj Tarihi: 24/08/2006 Saat 17:16
F-102 mi? Bu arada askerlik sirasinda Burdur'daki 58inci Piyade Alayi bahcesindeki F-102'yide incelem firsati buldum. Ucagin durumu icler acisi, uzerinde isim yazilmadik yer kalmamis...Ucagin seri numarasini goremedim....


Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 25/08/2006 Saat 02:09
Orjinalini yazan: robust

F-102 mi? Bu arada askerlik sirasinda Burdur'daki 58inci Piyade Alayi bahcesindeki F-102'yide incelem firsati buldum. Ucagin durumu icler acisi, uzerinde isim yazilmadik yer kalmamis...Ucagin seri numarasini goremedim....


Hayir, F-102'de de hayatini kaybetmis birkac pilotumuz var. Sozkonusu ucakta hicbir Turk pilotu hayatini kaybetmemis, sanirim bu ozellige sahip tek on saf savas ucagi.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info