Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Sivil Araçlar | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Sivil Araçlar |
Konu: 1/24 Porsche Carrera GT | |
Sayfa 3 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Konu: 1/24 Porsche Carrera GT Gönderim Zamanı: 13/02/2006 Saat 11:53 |
Selamlar
Daha önce de söylediğim gibi, Tamiya'nın Porsche Carrera GT modeline başladım. Kit budur: Bu maket için, samimiyetle hayatımda gördüğüm en iyi kit diyebilirim. ("Hayatında Kaç maket gördün ki sanki" dediğinizi duyar gibi oluyorum. ) Lego firması halt etmiş. Yaptıkça kitin süper üzelliklerini sayacağım. İlk defa bu kitte, daha önce kullanmadığım, detay setlerini kullanmaya karar verdim. Bunun için, internetten, Scale Motorsports'un bu kit için çıkarmış olduğu, kalıplı karbonfiber decal setini, ve Studio27 nin, photo-etch detay setini sipariş ettim. Çalışmalar, Carbon fiberle kaplanacak, tüm parçaların toptan x-18 (yarı-mat siyah) boyanmasıyla başladı. Ardından daha önce hiç yapmadığım carbon-fiber decal olayına girdim. Girdim ama o ne giriş.... 3 gündür çıkamıyorum. Maşallah Scale Motorsports, bu model için 4 sayfa decal vermiş. Bu modelin, sadece carbon-fiber şasisi, kendi halinde bir model olduğundan, kupayı taktığınızda, görünmeyecek ön süspansyon sistemi gibi detyalar bile kitten çıkıyor, ve tüm şasiyi kaplayacak kadar carbon fiber decal mevcut. Tabi ben görünmeyecek yerleri, carbon fiber ile kaplamaktansa, artan parçalarla bir iki, kakpit daha kaplamaya karar verip bunları kullanmadım. Decallerin kalitesi müthiş. Piyasadaki en pahalı, carbon-fiber decali, ancak parayı sonuna kadar hakkediyo diyebilirim. Decallerdeki doku, parmakla hissedilebiliyor. Buna rağmen, decaller kalın değil. Micro-sol ile harika uyum gösteriyor. altında kalan tüm detaylar gözüküyor. Arcın carbon fiber iskeleti, resimde görülen parça. Dediğim gibi isteyen bu parçanın her tarafını carbon-fiber kaplayabiliyor. Bense sadece gözükecek yerlerin düzgün olmasına dikkat edip, gizlenecek yerlere pek özen göstermedim. Resimde görüldüğü üzere, carbon fiber fotoğraf makinesinde böyle garip bir etki yaratmakta. |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 13/02/2006 Saat 12:08 |
Düz yüzeyleri kaplamak pek sorun yaratmazken, bu gibi çok yüzeyli parçaları kaplamak sinir sağlığı açısından ciddi sakıncalar içermekte. varan1
Kaplaması belki de en zor olan kısım, iskeletin motoru çevreleyen kısmı. Arabanın yarı boyunda olan bu kısım için, tek bir decal verilmiş. varan2 BU kaplanan koca kısıma, motor parçaları, çamurluklar vs..eklenince, sadece %30'u gözüküyor. varan 3... Tabi her zamanki gibi, görülmeyecek kısımları pek takmadan işimize devam ediyoruz. Düzenleyen CErginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 13/02/2006 Saat 12:25 |
Decaller kalıplı olmasında rağmen,her zaman kaplanacak parçaya uymuyor. Kapılardaki bu bölgeler gibi. Allahtan bu aşamaya gelene kadar, microsol ile decali eritip istediğin şekle getirme teniğini geşitirdim.
Bence modelin en göz alıcı kıvrımları, arka stopların alt şasi ile birleştiği bölgede. Zaten carbon-fiber decal istememin en büyük sebeplerinden biri de bu bölge. Onu da kazasız belasız atlattık çok şükür. Tabii bu parçanın altına doğru inince, Yine insanda küfür etme, hissi uyadıracak bir bölgeye geliyoruz. Vaaran 4.... Ben bu bölgeye "ölüm vadisi" adını taktım. Veya sinir bozan, motor yakan vs... gibi isimler de kullanılabilir. Yaa işt böyle sevgili Modelsitesi severler... Bütün bu fotoğtaflar çekildikten sonra, bi 4-5 saat de yama yapmakla geçti. Resimlerde çok hatalı yer ver. Hepsini biir biirr yamaladık artan parçalarla.. Bu da varan bonus... Yamalama işleminden sonra, suratımda garip tikler oluştuğunu farkettim. Kesik kesik gülme, sol gözde devamlı bir kırpma isteği.... Malesef fotoğraflayacak hal kalmadı.. Artık modelin ilerleyen aşamalarında inşallah. Bir Kaan Gök atasözünün de dediği gibi: "maketçilik normal insanların sinirlerini bozup onlara kafayı yedirtecek şeyleri yaparken zevk alma sanatıdır. :) " herkese iyi modeller devamı gelecek. |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 13/02/2006 Saat 12:41 |
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
benbeni
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Trabzon Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 554 |
Gönderim Zamanı: 14/02/2006 Saat 02:32 |
CEki son derece hoş gözüküyor bu karbon dekaller.Kolay gelsin.
Aracı ne renk yapacaksın merak ettim. |
|
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
|
pilotcuk
Üye Kayıt Tarihi: 27/10/2005 Konum: Eskisehir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1228 |
Gönderim Zamanı: 14/02/2006 Saat 03:16 |
benim anlamdığım gerçek arabalarda karbon dan yapılma kaput vs. ne işe yarıyor karbondan yapılması yani görünüş içinse ayrı ama ceki abi gördüğüm kadarıyla gövdede de bazı yerlere kaplamışsın.yani gövde güçlendirmesi adına mı böyle yapılıyor.
model bu arada güzel olacak inşallah kolay gelsin.... |
|
I feel the need The Need for Speed...
|
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 14/02/2006 Saat 03:33 |
Bir süre dekal görmek istemiyorum diyordum tam Kolay gelsin Ceki.
|
|
bmw_m5
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 11/11/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 207 |
Gönderim Zamanı: 14/02/2006 Saat 04:27 |
Orjinalini yazan: pilotcuk
benim anlamdığım gerçek arabalarda karbon dan yapılma kaput vs. ne işe yarıyor karbondan yapılması yani görünüş içinse ayrı ama ceki abi gördüğüm kadarıyla gövdede de bazı yerlere kaplamışsın.yani gövde güçlendirmesi adına mı böyle yapılıyor. model bu arada güzel olacak inşallah kolay gelsin.... temelde -kilo , +sağlamlık ve rijit olsun diye. |
|
BMW-freude am fahren
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 14/02/2006 Saat 06:03 |
Ömer sağolasın, arabayı kaç zamandır sorup soruşturduğum üzere, metalik gri yapacağım. Ts-17 aldım, havalar biraz düzelsin testlere başlayacağım.
Sevgili pilotçuk, Erse Bey'in de dediği gibi, Bu kompozit karbon fiber denen malzeme, günümüz yarış otomobillerinin olmassa olmazı olup, en önemli özellikleri, gevrek (brittle) bir malzeme olması, ve çok hafif olmasıdır. Gevrek malzemeler, yüksek stresslere (baskılar diyelim) dayanabilirler, ancak kırıldılar mı, çok az bir esnemeden sonra, bükülmeden paramparça olurlar. Bu özellikler niye lazım. Malum spor otomobillerde, çoğu zaman hafiflik hedeflenir. Bu malzeme ağırlık açısından çok uygun. Gevrek malzemeler, yüksek baskılara dayanırken, (kaza anı dışındaki dayanımları yüksek olacaktır, yüksek hızlarda viraj alırken gövdede oluşacak gerilmeler gibi...) KAza anında paramparça olmaktadır. Güvenlik açısından, çarpışma esnasında araba ne kadar çok parçaya ayrılırsa, sürücünün hayrı için o kadar iyidir. Çünkü kaza anında ortaya çıkan enerji, ufak parçaların kırılıp kopmalarına, ve sağa sola hızlı bir şekilde saçılmalarına harcanacağından, sürücüye daha az enerji nakledilmiş olur. Bu yüzden formula1 arabaları, duvara çarptıklarında paramparça olurlar ve sürücü içerden , park gezisinden çıkımış gibi çıkarlar. Umarım çok karmaşık anlatmamışımdır. Rahmi abi, bende uzunca bir süre decal görmesem iyi olacak, zira duvarlara baktıkça hayalimden çizgiler görmeye başladım. Gözleri boduk galiba. Düzenleyen CErginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 16/02/2006 Saat 10:47 |
Crow Ve Hakan Abiler teşekkürler.
Üretime devam. Motor Bloğunu toparladım. Photo-etch porsche yazılarını eklenince baya güzel bir efekt verdi. Özellikle çıplak gözle ayna gibi gözüküyorlar. Baktığım resimlerde, motordan çıkan egsos boruları (mı ?) turuncu mavi yanık izlerine sahipti. Bende şeffaf turuncu ve maviyle boruları renklendirdim, zira boyasız çok yavan duruyorlardı. Nedense resimlerde çok sarı durmuşlar, maviler de pek seçilmiyor. Çıplak gözle daha hoş gözüküyorlar. Motor toparlanınca şöyle gözüküyor: Düzenleyen CErginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 16/02/2006 Saat 10:55 |
Gövdeyi, iskeleti kapatınca ortaya çıkan görüntü beni tatmin etti.
Şu motorun sağına soluna doğr çıkan siyah borular var. Onların üzerindeki metal kelepçemsi şeyler nalburdan aldığım metalik yalıtım bantından yapıldı. Şimdi motor kompartmanındaki carbon fiberleri cam gibi yapıp, süspansyonları ekleyip, bir iki foto etch parça takviyesi yaptık mı, motor şenlenecek inşallah. Düzenleyen CErginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 16/02/2006 Saat 17:18 |
Ceki, o headerların etrafındaki flashingleri artık yok edemezsin ama yapabilirsen siyaha boya. Boruların arasını niye doldurmuş anlamadım.
Senin için bir motor resmi buldum, bak burada daha iyi görürsün. Resim büyük diye link veriyorum. Çok iyi gidiyorsun! |
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 17/02/2006 Saat 00:04 |
Korkut Abi
İlgin için çok teşekkürler. Bende başta senin dediğin gibi, bu parçayı nasıl doğrasam diye düşünüyordum. Sonra bulduğum resimlerde gördüm ki, bu boruları toptan sarımtrak bir yalıtım malzemesiyle kaplamışlar. Düzenleyen CErginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 17/02/2006 Saat 00:18 |
Anladım.. O zaman üstten görünen kısmını pütürlü pütürlü koyu sarı, hardal (neyse işte benzer bir ton) drybrush yapmak lazımdı ki izolasyon taklit edilmiş olsun.
Ama zaten pek te gerek yok, çünkü görülmüyor bile! |
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 17/02/2006 Saat 01:46 |
Orjinalini yazan: Korkut
Ama zaten pek te gerek yok, çünkü görülmüyor bile! Ee görünmeyen bir şey için bu kadarı fazla bile. Değil mi |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
benbeni
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Trabzon Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 554 |
Gönderim Zamanı: 17/02/2006 Saat 03:18 |
Ceki detay işçiliği bir numara.Tebrikler.
O karbon dekallerin üzerine ince katlar halinde 3-4 kat vernik at.Karbon dekaller ne kadar parlarsa o kadar hoş görünüyor. |
|
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 22/02/2006 Saat 10:43 |
Kısa bir aradan sonra çalışmalarıma devam ettim.
Her şeyden önce, karbon fiber decalle kapladığım parçaları kalın bir parlak vernik tabakasıyla kapladım. Hatta bi ara o kadar abarttım ki, decaller bembeyaz oldu. Tam "bu maketin macerası buraya kadarmış.." dedim ki, kuruyunca bütün beyazlıklar yok oldu. Cam gibi şeffaf bir yüzey yakaladım. Nedense fotoğraflarda bu etkiyi pek gösteremedim. Ön süspansyon ve fren sistemi toparlandı: Fren disklerine limon sarısını, bol bulamaç attım. Böylece güzel parlak bir yüzey elde ettim. Jantlarla görünüm testi yapınca, sonuçtan baya memnun kaldım. SOnrasında motor üzerinde çalışmalara devam ettim. Aşağıdaki resim, orinal arabanın fotoğrafı. Süspansyonların üzerinden, aracın gerisine doğru inen metal çubuklar var. Bu çubuklar kitten çıkmıyor. Bende toplu iğneleri kesip yapıştırıp, onlara benzer bir şekil elde ettim. Düzenleyen CErginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 22/02/2006 Saat 10:55 |
Benim motorun genel görünümü ise son olarak böyle oldu:
Tabi gerçek araçta olup da, benim modele uygulayamadığım pek çok detay var.Şimdi orjinal motorun detaylı resmini de koyunca, bütün falsolarımız ortaya çıkmıştır :). Ancak 1/24 lük bir araba için bu kadar detay bana yetti. Bilmem size de yeterli geldi mi. Bu resimde, daha yakından görldüğü üzere, süspansyonun bağlandığı yerdeki photo-etch parçalar, modele güzel bir detay katıyor. Ortadaki yuvarlak kısımda da, photo-etch kapak kullanıldı.(Sanırsam motor yağı doldurulan yer.) Toplu iğnenin başını kesip kalan kısmına yapıştırdım. Ölçek bakımından gerçeğini andıran bir obje elde etmiş oldum. İğnenin diğer ucunu da görülmeyecek arka parçalara japonladım. BU resimde attığım kalın vernik tabakası nispeten biraz görülüyor. Tabi çıplak gözle görmek ayrı... Bundan sonra kokpiti toparlayacağım. Bakalım nasıl olacak. Düzenleyen CErginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
Sayfa 3 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |