1/24 Porsche Carrera GT
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Sivil Araçlar
Forum Tanımlaması: Askeri amaçli olmayan tüm araçlarla ilgili bilgi paylasimi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1686
Tarih: 26/11/2024 Saat 13:47 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: 1/24 Porsche Carrera GT
Mesajı Yazan: CErginbas
Konu: 1/24 Porsche Carrera GT
Mesaj Tarihi: 13/02/2006 Saat 11:53
Selamlar
Daha önce de söylediğim gibi, Tamiya'nın Porsche Carrera GT modeline başladım.
Kit budur:
http://img231.imageshack.us/my.php?image=cimg42160wd.jpg">
Bu maket için, samimiyetle hayatımda gördüğüm en iyi kit diyebilirim. ("Hayatında Kaç maket gördün ki sanki" dediğinizi duyar gibi oluyorum. ) Lego firması halt etmiş. Yaptıkça kitin süper üzelliklerini sayacağım.
İlk defa bu kitte, daha önce kullanmadığım, detay setlerini kullanmaya karar verdim. Bunun için, internetten, Scale Motorsports'un bu kit için çıkarmış olduğu, kalıplı karbonfiber decal setini, ve Studio27 nin, photo-etch detay setini sipariş ettim.
Çalışmalar, Carbon fiberle kaplanacak, tüm parçaların toptan x-18 (yarı-mat siyah) boyanmasıyla başladı.
Ardından daha önce hiç yapmadığım carbon-fiber decal olayına girdim. Girdim ama o ne giriş.... 3 gündür çıkamıyorum. Maşallah Scale Motorsports, bu model için 4 sayfa decal vermiş. Bu modelin, sadece carbon-fiber şasisi, kendi halinde bir model olduğundan, kupayı taktığınızda, görünmeyecek ön süspansyon sistemi gibi detyalar bile kitten çıkıyor, ve tüm şasiyi kaplayacak kadar carbon fiber decal mevcut. Tabi ben görünmeyecek yerleri, carbon fiber ile kaplamaktansa, artan parçalarla bir iki, kakpit daha kaplamaya karar verip bunları kullanmadım.
Decallerin kalitesi müthiş. Piyasadaki en pahalı, carbon-fiber decali, ancak parayı sonuna kadar hakkediyo diyebilirim. Decallerdeki doku, parmakla hissedilebiliyor. Buna rağmen, decaller kalın değil. Micro-sol ile harika uyum gösteriyor. altında kalan tüm detaylar gözüküyor.
Arcın carbon fiber iskeleti, resimde görülen parça. Dediğim gibi isteyen bu parçanın her tarafını carbon-fiber kaplayabiliyor. Bense sadece gözükecek yerlerin düzgün olmasına dikkat edip, gizlenecek yerlere pek özen göstermedim.
Resimde görüldüğü üzere, carbon fiber fotoğraf makinesinde böyle garip bir etki yaratmakta.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 13/02/2006 Saat 12:08
Düz yüzeyleri kaplamak pek sorun yaratmazken, bu gibi çok yüzeyli parçaları kaplamak sinir sağlığı açısından ciddi sakıncalar içermekte. varan1
Kaplaması belki de en zor olan kısım, iskeletin motoru çevreleyen kısmı. Arabanın yarı boyunda olan bu kısım için, tek bir decal verilmiş. varan2
BU kaplanan koca kısıma, motor parçaları, çamurluklar vs..eklenince, sadece %30'u gözüküyor. varan 3...
Tabi her zamanki gibi, görülmeyecek kısımları pek takmadan işimize devam ediyoruz.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 13/02/2006 Saat 12:25
Decaller kalıplı olmasında rağmen,her zaman kaplanacak parçaya uymuyor. Kapılardaki bu bölgeler gibi. Allahtan bu aşamaya gelene kadar, microsol ile decali eritip istediğin şekle getirme teniğini geşitirdim.
Bence modelin en göz alıcı kıvrımları, arka stopların alt şasi ile birleştiği bölgede. Zaten carbon-fiber decal istememin en büyük sebeplerinden biri de bu bölge.
Onu da kazasız belasız atlattık çok şükür.
Tabii bu parçanın altına doğru inince, Yine insanda küfür etme, hissi uyadıracak bir bölgeye geliyoruz. Vaaran 4.... Ben bu bölgeye "ölüm vadisi" adını taktım. Veya sinir bozan, motor yakan vs... gibi isimler de kullanılabilir.
Yaa işt böyle sevgili Modelsitesi severler... Bütün bu fotoğtaflar çekildikten sonra, bi 4-5 saat de yama yapmakla geçti. Resimlerde çok hatalı yer ver. Hepsini biir biirr yamaladık artan parçalarla.. Bu da varan bonus...
Yamalama işleminden sonra, suratımda garip tikler oluştuğunu farkettim. Kesik kesik gülme, sol gözde devamlı bir kırpma isteği.... Malesef fotoğraflayacak hal kalmadı.. Artık modelin ilerleyen aşamalarında inşallah.
Bir Kaan Gök atasözünün de dediği gibi: "maketçilik normal insanların sinirlerini bozup onlara kafayı yedirtecek şeyleri yaparken zevk alma sanatıdır. :) "
herkese iyi modeller devamı gelecek.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 13/02/2006 Saat 12:41
Bu arada, carbon-fiber kaplamada, çekinmeden yama yapabiliyormuşuz.
Bu resim biraz detaylı ve büyük. Aracın en altına bakarsanız, yamalanmış gibi görünen carbon kaplamayı görebilrisiniz.
http://img122.imageshack.us/my.php?image=porschecarreragtexhausttipandt.jpg">
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 02:32
CEki son derece hoş gözüküyor bu karbon dekaller.Kolay gelsin.
Aracı ne renk yapacaksın merak ettim.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 03:16
benim anlamdığım gerçek arabalarda karbon dan yapılma kaput vs. ne işe yarıyor karbondan yapılması yani görünüş içinse ayrı ama ceki abi gördüğüm kadarıyla gövdede de bazı yerlere kaplamışsın.yani gövde güçlendirmesi adına mı böyle yapılıyor.
model bu arada güzel olacak inşallah kolay gelsin....
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 03:33
Bir süre dekal görmek istemiyorum diyordum tam Kolay gelsin Ceki.
|
Mesajı Yazan: bmw_m5
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 04:27
Orjinalini yazan: pilotcuk
benim anlamdığım gerçek arabalarda karbon dan yapılma kaput vs. ne işe yarıyor karbondan yapılması yani görünüş içinse ayrı ama ceki abi gördüğüm kadarıyla gövdede de bazı yerlere kaplamışsın.yani gövde güçlendirmesi adına mı böyle yapılıyor.
model bu arada güzel olacak inşallah kolay gelsin....
temelde -kilo , +sağlamlık ve rijit olsun diye.
------------- BMW-freude am fahren
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 06:03
Ömer sağolasın, arabayı kaç zamandır sorup soruşturduğum üzere, metalik gri yapacağım. Ts-17 aldım, havalar biraz düzelsin testlere başlayacağım.
Sevgili pilotçuk, Erse Bey'in de dediği gibi, Bu kompozit karbon fiber denen malzeme, günümüz yarış otomobillerinin olmassa olmazı olup, en önemli özellikleri, gevrek (brittle) bir malzeme olması, ve çok hafif olmasıdır. Gevrek malzemeler, yüksek stresslere (baskılar diyelim) dayanabilirler, ancak kırıldılar mı, çok az bir esnemeden sonra, bükülmeden paramparça olurlar.
Bu özellikler niye lazım. Malum spor otomobillerde, çoğu zaman hafiflik hedeflenir. Bu malzeme ağırlık açısından çok uygun.
Gevrek malzemeler, yüksek baskılara dayanırken, (kaza anı dışındaki dayanımları yüksek olacaktır, yüksek hızlarda viraj alırken gövdede oluşacak gerilmeler gibi...) KAza anında paramparça olmaktadır. Güvenlik açısından, çarpışma esnasında araba ne kadar çok parçaya ayrılırsa, sürücünün hayrı için o kadar iyidir. Çünkü kaza anında ortaya çıkan enerji, ufak parçaların kırılıp kopmalarına, ve sağa sola hızlı bir şekilde saçılmalarına harcanacağından, sürücüye daha az enerji nakledilmiş olur. Bu yüzden formula1 arabaları, duvara çarptıklarında paramparça olurlar ve sürücü içerden , park gezisinden çıkımış gibi çıkarlar.
Umarım çok karmaşık anlatmamışımdır.
Rahmi abi, bende uzunca bir süre decal görmesem iyi olacak, zira duvarlara baktıkça hayalimden çizgiler görmeye başladım. Gözleri boduk galiba.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 16/02/2006 Saat 10:47
Crow Ve Hakan Abiler teşekkürler.
Üretime devam.
Motor Bloğunu toparladım. Photo-etch porsche yazılarını eklenince baya güzel bir efekt verdi. Özellikle çıplak gözle ayna gibi gözüküyorlar.
Baktığım resimlerde, motordan çıkan egsos boruları (mı ?) turuncu mavi yanık izlerine sahipti. Bende şeffaf turuncu ve maviyle boruları renklendirdim, zira boyasız çok yavan duruyorlardı. Nedense resimlerde çok sarı durmuşlar, maviler de pek seçilmiyor. Çıplak gözle daha hoş gözüküyorlar.
Motor toparlanınca şöyle gözüküyor:
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 16/02/2006 Saat 10:55
Gövdeyi, iskeleti kapatınca ortaya çıkan görüntü beni tatmin etti.
Şu motorun sağına soluna doğr çıkan siyah borular var. Onların üzerindeki metal kelepçemsi şeyler nalburdan aldığım metalik yalıtım bantından yapıldı.
Şimdi motor kompartmanındaki carbon fiberleri cam gibi yapıp, süspansyonları ekleyip, bir iki foto etch parça takviyesi yaptık mı, motor şenlenecek inşallah.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 16/02/2006 Saat 17:18
Ceki, o headerların etrafındaki flashingleri artık yok edemezsin ama yapabilirsen siyaha boya. Boruların arasını niye doldurmuş anlamadım.
Senin için bir motor resmi buldum, bak burada daha iyi görürsün.
http://www.rsportscars.com/foto/03/carreragt05_engine.JPG - Resim büyük diye link veriyorum.
Çok iyi gidiyorsun!
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 17/02/2006 Saat 00:04
Korkut Abi
İlgin için çok teşekkürler. Bende başta senin dediğin gibi, bu parçayı nasıl doğrasam diye düşünüyordum. Sonra bulduğum resimlerde gördüm ki, bu boruları toptan sarımtrak bir yalıtım malzemesiyle kaplamışlar.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 17/02/2006 Saat 00:18
Anladım.. O zaman üstten görünen kısmını pütürlü pütürlü koyu sarı, hardal (neyse işte benzer bir ton) drybrush yapmak lazımdı ki izolasyon taklit edilmiş olsun.
Ama zaten pek te gerek yok, çünkü görülmüyor bile!
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 17/02/2006 Saat 01:46
Orjinalini yazan: Korkut
Ama zaten pek te gerek yok, çünkü görülmüyor bile!
Ee görünmeyen bir şey için bu kadarı fazla bile. Değil mi
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 17/02/2006 Saat 03:18
Ceki detay işçiliği bir numara.Tebrikler.
O karbon dekallerin üzerine ince katlar halinde 3-4 kat vernik at.Karbon dekaller ne kadar parlarsa o kadar hoş görünüyor.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 10:43
Kısa bir aradan sonra çalışmalarıma devam ettim.
Her şeyden önce, karbon fiber decalle kapladığım parçaları kalın bir parlak vernik tabakasıyla kapladım. Hatta bi ara o kadar abarttım ki, decaller bembeyaz oldu. Tam "bu maketin macerası buraya kadarmış.." dedim ki, kuruyunca bütün beyazlıklar yok oldu. Cam gibi şeffaf bir yüzey yakaladım. Nedense fotoğraflarda bu etkiyi pek gösteremedim.
Ön süspansyon ve fren sistemi toparlandı:
Fren disklerine limon sarısını, bol bulamaç attım. Böylece güzel parlak bir yüzey elde ettim. Jantlarla görünüm testi yapınca, sonuçtan baya memnun kaldım.
SOnrasında motor üzerinde çalışmalara devam ettim.
Aşağıdaki resim, orinal arabanın fotoğrafı. Süspansyonların üzerinden, aracın gerisine doğru inen metal çubuklar var. Bu çubuklar kitten çıkmıyor. Bende toplu iğneleri kesip yapıştırıp, onlara benzer bir şekil elde ettim.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 10:55
Benim motorun genel görünümü ise son olarak böyle oldu:
Tabi gerçek araçta olup da, benim modele uygulayamadığım pek çok detay var.Şimdi orjinal motorun detaylı resmini de koyunca, bütün falsolarımız ortaya çıkmıştır :). Ancak 1/24 lük bir araba için bu kadar detay bana yetti. Bilmem size de yeterli geldi mi.
Bu resimde, daha yakından görldüğü üzere, süspansyonun bağlandığı yerdeki photo-etch parçalar, modele güzel bir detay katıyor. Ortadaki yuvarlak kısımda da, photo-etch kapak kullanıldı.(Sanırsam motor yağı doldurulan yer.)
Toplu iğnenin başını kesip kalan kısmına yapıştırdım. Ölçek bakımından gerçeğini andıran bir obje elde etmiş oldum.
İğnenin diğer ucunu da görülmeyecek arka parçalara japonladım.
BU resimde attığım kalın vernik tabakası nispeten biraz görülüyor. Tabi çıplak gözle görmek ayrı...
Bundan sonra kokpiti toparlayacağım. Bakalım nasıl olacak.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 17:40
Ceki, kesinlikle çok çok iyi yapıyorsun. Bulduğun topluiğne yerleştirmesi çözümünü alkışlıyorum. O motor kapağı açılınca bir tek neresi görünüyor, biliyor musun? Arka aks diferansiyel çıkış flanşları ve cıvata başları. Gerçek fotoğrafla karşılaştırıldığında bunun bir model olduğunu orası söylüyor. Kılçık detayları incelersen tabii bunun model olduğu anlaşılır; bunu sana ne kadar başarılı olduğunu söylemek için yazdım.
Tebrik ederim...
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 18:11
Ceki cok temiz ve harika detayli gidiyorsun tebrik ediyorum.Karbon fiber kisimlar mvernikten sonra cok daha iyi gorunuyor.Sonucu merakla bekliyorum..
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 21:04
Yorumlara teşekkürler. Yanlız Kokrut abinin dediği yeri anca şimdi bakınca farkettim. Eve gidince bakacağım, sağından solundan fırça sokup boyayabilirmiyiz oraları.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 21:35
Bence hiç elleme, yarım yamalak olursa hiç boyanmamıştan daha kötü olur. Bırak öyle kalsın, risk alma.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 25/02/2006 Saat 11:28
CEki sana Ts serisi sprey boyaların kullanımıyla ilgili birkaç tavsiyem olacak.Gerçi yazdıklarımı biliyorsundur ama ben bir kez daha yazayım.
Ts serisi sprey boyalar piyasadaki diğer sprey boyalara pek benzemiyor.Çok ince ve kapatıcı bir boya.Mümkünse 3-4 kat olarak uygula boyayı.Eğer tetik-parmak ilişkisini iyi ayarlayamazsan fazla boya hemen göllenip boyayacağın nesneden damlalar halinde süzülüyor ve al başına belayı.Dediğim gibi çok ince akıcı bir boya olduğundan böyle bir sıkıntısı var.Tek dikkat etmen gereken nokta bu bana göre.
Eğer uygulayacağım boya Ts serisi olarak mevcutsa kesinlikle airbrusha el sürmem.O kadar severim bu Ts serisi spreyleri.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/02/2006 Saat 14:36
Ömer Tavsiye için teşekkürler. Zaten 6-7 kutu TS kullandım daha önce. Yine kullanırsam uyarılarını dikkate alacağım.
Modele Devam Kokpit bitti.
Kapladığım karbon fiberler, bence aralardan çok hoş gözüküyor. Ön konsolun altında, pek gözükmese de photo-etch ayak dinlendirme panelleri mevcut. BU arada tamiyanı verdiği boya karışımı, gerçek arabadaki deri rengini direk tutuyor. Koltukların siyah kısımlarını fırçayla boyadım. Herşey Lego gibi yerine oturuyor.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 26/02/2006 Saat 14:43
Birkaç foto daha.
BU da Şimdiye kadar yaptığım işlerin toplamı.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Moses
Mesaj Tarihi: 26/02/2006 Saat 17:43
Selam Ceki :)
Tek kelime ile süpersin Ceki !! Hani diyecem bittikten sonra ver sahilde bir tur atayim ama olmayacak ona yaniyorum :)))
Birsey merak ediyorum da uretim yapan oto firmalari bizim bu yaptiklarimizi gorseler, tesfiklendirmek amaci ile birer tane gercegini bize hediye etmezler mi????? :p
Ne olacak ki? Alt tarafi diyecek al ceki kardesim su porschenin anahtarini gule gule kullan, kullandikca da bizi hatirla :)))))))
Simdiye kadar yaptigin tum asamalari zevkle izledim. Sonuç harika :)) Bu arac kücülmüste büyümüs.
Sivil araclar forumunda Tayfun Bey Korkut beyin yapmis oldugu Renault 12 icin su cümleyi kullanmisti
"tobe fesuphanallah, abi memleketi mi terkedelim, ne istiyorsun bizden yahu?"
Ben de ayni seyi diyorum. Ceki ne istiyorsun bizden?? Toplayip esyalarimizi gidelim mi bu diyardan?? :)))))))
Kolay gelsin. Bakalim bitmisi nasil olacak
-------------
|
Mesajı Yazan: HAKAN
Mesaj Tarihi: 26/02/2006 Saat 21:08
Zaten senin disiplininde yapılan çalışmaların başka türlü olma şansı yok.
------------- http://public.fotki.com/nosferattu/ - NOSFERATTU'S MODELCARS
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 26/02/2006 Saat 23:04
Cok temiz calisma.Aracin yarismada ses getirecegi kesin bence ;)
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 27/02/2006 Saat 05:16
Güzel yorumlarınıza çok teşekkür ederim. Şimdi e zor kısma geldik: Gövde boyama. Bu kısım için kısa bir ara vermem gerekebilir. Zira metalik boya atma işini hala kafamda çözebilmiş değilim.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: impreza
Mesaj Tarihi: 27/02/2006 Saat 06:18
CErginbas
ben bayadır siteden uzak kaldım, giremedim.
şimdi girdiğimde senin modelini gördüm de dehsete kapıldım. biz bisey değilmişiz yaa.
valla dehset ve ibretle modelin yapımını izledim.
ellerin dert görmesin.
bi sorum olacak karbon-fiber ve detay decallerini nereden ve nasıl temin ettin?
sonucu merakla bekliyorum.
saygılar..
------------- impreza
watashi wa Toruko-jin desu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 27/02/2006 Saat 12:02
İmpreza Kardeşim,
İltifatlarına çok teşekkür ederim. Yanlız o kadar dehşete kapılmaya gerek yok. Ben sadece eldeki malzemelerle, ve bir iki detay setiyle temiz bir çalışma yapmaya çalışıyorum, o kadar. Hele "biz bir şey değilmişiz..."gibi düşüncelere kapılmanın hiç lüzumu yok. Sizin İmprezaylai LAncer Evo gayet iyilerdi.
Karbon fiber decal setini, Ve photo-etch detay setini, www.HLJ.com sitesinden getirttim. O sitede, sivil otoculukla ilgili, pek çok detay seti mevcut. Bu arada Bu kit için aldığım photo etch parçaların pek çoğu gereksizmiş.
-Fren diskleri için olan parçaları kullanmadım.
-Kitten çıkang az pedalı, Photo-etch gaz pedalından daha iyi, Pe kullanmadım.
-ayak destekleri çok güzel olsada, neredeyse gözükmüyor bile, Pe parçaya gerek yok.
İşin özü siz siz olun, PE set almadan, içinden çıkan parçaların gerekli mi gereksiz mi olduğuna bakın .
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/03/2006 Saat 01:32
Sevgili modelci abilerim. Bu gün modele kaldığım yerden devam ettim.
Aracın kaportasında çok fazla kalıp izi varmış. Hepsini zımparalayıp, yok etmek bir-birbuçuk saat aldı. Ardından spreyde kavanoza geçirmiş olduğum ts-17 gloss-aluminium rengini, eski bir kaç kit üzerinde ve bir büyük yoğurt kabında çeşitli testlere tabi tuttum. kendisini selülozik tinerle inceltme yoluna da gittim.
Neyse efendim, sıra geldi esas malı boyamaya. Bu esnada kafayı yedirtecek bir olayla karşılaştım. Boya atarken hava tabancasından ara ara ufak parçacıklşar modelin üzerine püskürdü. Bu parçalar nasıl oluştu nereden çıktı hiç bir fikrim yok. Tahminim, yüksek basınç kurbanı oldum. Her neyse, çalıştığım boya, düz bir renk olsa compoundlayacam geçecek, ancak bu mal metalik olduğundan, çizik çizik olaacak biliyorum.
Boya uzaktan bakınca sorunsuz gözüküyor.
Yakına girince, istenmeyen parçacıklar bizi karşılıyor, bakınız böyle:
Şimdi sizlere soruyorum, ne yapmamı önerirsiniz? Ben parçacıkları, compound veya zımparayla alıp, son katı direk sprey ile bol bulamaç atayım diyorum. Bilmem siz ne dersiniz?
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: crow
Mesaj Tarihi: 06/03/2006 Saat 01:59
o kadar çizik kadı kızındada olur ceki kardeşim üzülme
bence direk sprey boya kalın + zımpara + compound derim
------------- www.crowmodelcars.com
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 06/03/2006 Saat 06:33
Ceki bende boyayı sök ve yeni bir kat boya at derim.Çünkü o kabarcıklar zımparayla yok olmayacak gibi.
Akabinde atacağın boyayı da spreyle at derim.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 06/03/2006 Saat 07:33
Ceki, metalik boyadan edindiğim tecrübe şudur ki, o pütürlere düzeltmek için girdiğinde oralar kopacak. Kopuk yerler belli olacak ve sonra attığın katlarla da düzgün kapanmayacak. Kafa yedirten bir durum oluyor, tamiri bir dene istersen ama olmuyorsa zorlama.
Ben olsam benbeni'nin dediğini yaparım ve boyayı sıfırlayıp tekrar girişirim. Pistoleyle atarken boya pistolenin ucunda birikme yapmış olabilir, düzgün karışmamış olabilir. Bunlara dikkat edebilir veya çözümü bulamazsan sprey deneyebilirsin belki?
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Moses
Mesaj Tarihi: 06/03/2006 Saat 10:21
Selam Ceki,
Bence cok büyütme derim. Zira bu is compoundla halledilir gibi görünüyor. Ayni durum benim yaptigim 1-2 aracta da oldu. Nedeni ise boyanin airbrush'in ucunda birikmesi. Nozzle'in ucunda biriken bir takim tortular tetige basmanla birlikte direk boyaya yapisiyor. Bu yuzden ben direk modele boya atmadan once disariya 2-3 defa püskürtüyorum. Olayi ben de tam olarak cözmüs degilim :)) Ne kadar da özen göstersen bir yerde aksilik cikiveriyor. Ya boya yaptigin esnada onde gezinen tozlar havayla birlikte modele yapisiyor ya da boyadan kaynaklanan bir takim olaylar sonucunda model uzerinde istenmeyen sonuclar ortaya cikiyor.
Ben senin yerinde olsam hidrolige falan batirmam, hele hele tum islemleri bir kez daha yapmam. Elimden geldigince compundla isi cözer, uzerine spreyle bir kez daha tertemiz bir kat boya atarim. En sonunda da cila yaparim. Elbette ki modelin guzel olmasini istersin. Bu kadar ugrastiktan sonra ortaya kotu bir sonuc cikmasi uzer. Ne var ki kimse maketin uzerine egilip lupla falan bakmayacak :)))) Böyle ufak seylerin keyfini kacirmasina musade etme derim :)
Sen bu isi en alasindan halledersin.
iyi calismalar.
-------------
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 07/03/2006 Saat 02:54
Selamlar
Baktım bu iş benim kompresörle olmayacak. KAptım Modeli, geldim BArkın Abi'min Beşiktaştaki dükkanına. Abim sağolsun tesisleri önüme serdi.
Aldım Modeli, 2000 numara su zımparasıyla bir güzel düzelttim. Ne kadar tomurcuk, nokta, yün kıl, tüy varsa temizledim.Sonrasında BArkın Abimizin düşük basınçlı muteşem kompresörüyle (hani Serdar Aytemiz'in üretip sattığı) bir güzel boya keyfi yaşadım. Tabi yine bazı parçlara tüy kıl yapıştı. Bir kat zımpara daha, ve bir kat boya daha böyle böyle defoları minimal düzeye getirip, beni oldukça tatmin eden bir sonuca ulaştım.
Genel görünüm
Aletin Kaportası. Bir fine compoundluk işi kaldı. (bu arada dün test ettim, bu TS serisi o kadar muhteşemmiş ki, metalik olmasına rağmen compoundla çizilmedi, aksine bir parladı bir parladı offf....)
Kapılar resmen pürüssüz oldu.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: roadrunner
Mesaj Tarihi: 07/03/2006 Saat 03:00
=O kusursuz olmuş...kolay gelsin
------------- Long Live Rock & Roll
|
Mesajı Yazan: VoGi
Mesaj Tarihi: 07/03/2006 Saat 03:00
Gerçekten pürüzsüz olmuş..Valla nefis görünüyor...
------------- Bombs Away!!!
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 07/03/2006 Saat 03:30
Sorunun hallolduğuna sevindim.Yeni boya da muhteşem gözüküyor.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 07/03/2006 Saat 04:08
Cok iyi gidiyorsun Ceki..
Demekki hidrolige gerek yokmus bu sekildede sorun gayet guzel asilmis ama tabi bu arada kompresorun etkisinide anlamis oluyoruz ;)
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 07/03/2006 Saat 08:54
Modelin beğenilmesine çok sevindim.Yorum yapan tüm arkadaşlara teşekkürler. :)
Bu arada unutmadan, modeli tekrar boyamadan önce tavsiyede bulunan arkadaşlara da teşekkür ederim. SAbah okula giderken malı mülkü toplayıp erkenden çıktım. Tavsiyeleri anca, boyayı bitirdikten sonra adam gibi okuma fırsatım oldu. Onları dikkate almadım gibi yanlış anlaşılma olmasın.
Şimdi yeni bir ikilemle karşı karşıyayım. Vernik atsam mı? Şu anki boyayı parlatıp sonuca mı gitsem?
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 07/03/2006 Saat 10:41
Ceki kesinlikle vernik at.Ts serisi boyalar hali hazırda vernikli gibi parlar ama ben yine de vernik at derim.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
|