![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Off-Topic | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
<< Önceki Sayfa 3 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
Erinç Özgür
Moderator Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
![]() ![]() ![]() |
Esasen modelcilik tam da oradan başlıyor. Ölçek maket (1/72)üretimi savaş öncesinde, 1936'da başlamıştır (Frog) ama yaygınlaşması 2. Dünya savaşı sırasında çocuklara okullarda tahtadan yaptırılan veya bakalitten seri imal edilen "teşhis maketleri" ile olmuştur. Abilerin ellerinde tuttukları maketleri ilk doğru teşhis edenlere gocuman bir BRAVO ![]() Düzenleyen Erinç Özgür |
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
![]() |
|
Ares
Admin Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
![]() ![]() ![]() |
walrus deilmiş cok sallamısım
![]() |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
![]() |
|
Erinç Özgür
Moderator Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: pilotcuk
Marseille ??????? ![]() Yanlış anlama olmasın, kınamıyorum. Ama Ferrari'ye hasta olup Şumi adını duymamakla birebir aynı şey, o yüzden garipsedim ![]() |
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
![]() |
|
Erinç Özgür
Moderator Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Ares
walrus deilmiş cok sallamısım ![]() I am the Walrus Goo goo g' joob ![]() ![]() ![]() |
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
![]() |
|
Erinç Özgür
Moderator Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: pilotcuk
vallahi WWII zamanında yaşamak isterdim bir pilot olarak fakat savaşa katılmamış bir ülkede... Yok yeaa, hem canım cennette hem elim ......., öyle mi? ![]() |
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
![]() |
|
Korkut
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
![]() ![]() ![]() |
Valla ben Spitfire'cıyım arkadaş...
Bir kere şekli gayet estetik. Fonksiyonunu da 109 lara karşı zaten ispatlamış. Zamanının en hızlı ve en kıvrak makinası (sadece takla yapınca galiba karbüratörde sorun oluyormuş). Geçenlerde de Discovery'de seyrettim, eski bir 109 pilotu da aynen itiraf etti Spitfire'ın daha iyi olduğunu. Spitfire iyi ama komplike, üretim süreci uzunca süren bir uçakmış. Almanlardan en hoşuma gideni ise Stuka. Lütfen kimse şimdi bana aksini kanıtlamaya uğraşmasın, nasıl ısrar üzerine tuttuğun takım değiştirilmez ise ben de Spitfire'cıyım arkadaş! ![]() |
|
![]() |
|
yellowsubmarine
Yeni Üye ![]() Kayıt Tarihi: 24/09/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 11 |
![]() ![]() ![]() |
Arka plandaki uçak Stanraer olabir.
|
|
![]() |
|
Erinç Özgür
Moderator Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
![]() ![]() ![]() |
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
![]() |
|
volkan
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24/10/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 442 |
![]() ![]() ![]() |
Ölçekli modellerin tarihini öğrendik sağolunuz. Peki "72" ölçek nereden gelmektedir? İngiliz ölçü sistemi ile ilgisi olsa gerek...
Bilen var mı üstadlardan? |
|
Sevgi ve Saygylarymla,
volkan. |
|
![]() |
|
Korkut
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
![]() ![]() ![]() |
Aynen öyle.. İngiliz sistemi 10 yerine 12 bazı üzerine kurulu. 12 inç= 1 foot gibi. Yuvarlak olmayan Çift sayı bazındaki ölçekler de buradan kaynaklanıyor. 1/ 8-12-16-24-32-48-(60 hiç duymadım)-72-144 vs.
Gerçi şimdi İngilizler de anladı bu sistemin ne kadar aptal olduğunu ve metrik sisteme geçtiler ama onlardan daha muhafazakar çıkan Amerikalılar hala İngiliz sisteminde direniyorlar... |
|
![]() |
|
volkan
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24/10/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 442 |
![]() ![]() ![]() |
Teşekkür ederim üstadım.
|
|
Sevgi ve Saygylarymla,
volkan. |
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Olayın muhafazakarlıkla ilgisi kalmadı artık.
Şu anda o kadar çok 72 ve 48 varki istensede 50,70 veya 75 ölçeğe dönülemez. |
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Resimdeki uçakların en sağda olanı Catalina,ortadakide B-17 galiba.Soldakini seçemedim.
|
|
![]() |
|
Korkut
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: İDRİS
Olayın muhafazakarlıkla ilgisi kalmadı artık. Şu anda o kadar çok 72 ve 48 varki istensede 50,70 veya 75 ölçeğe dönülemez. Modelcilikten bahsetmedim zaten. Günlük yaşamlarından bahsettim. Bu saatten sonra ölçekler tabii ki değişmez. |
|
![]() |
|
Erinç Özgür
Moderator Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: İDRİS
Resimdeki uçakların en sağda olanı Catalina,ortadakide B-17 galiba.Soldakini seçemedim. Hangi resim bunlar? |
|
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
|
![]() |
|
freeman
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Konum: Germany Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 959 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Korkut
Valla ben Spitfire'cıyım arkadaş... Bir kere şekli gayet estetik. Fonksiyonunu da 109 lara karşı zaten ispatlamış. Zamanının en hızlı ve en kıvrak makinası (sadece takla yapınca galiba karbüratörde sorun oluyormuş). Geçenlerde de Discovery'de seyrettim, eski bir 109 pilotu da aynen itiraf etti Spitfire'ın daha iyi olduğunu. Spitfire iyi ama komplike, üretim süreci uzunca süren bir uçakmış. Almanlardan en hoşuma gideni ise Stuka. Lütfen kimse şimdi bana aksini kanıtlamaya uğraşmasın, nasıl ısrar üzerine tuttuğun takım değiştirilmez ise ben de Spitfire'cıyım arkadaş! ![]() Göring kanal savasi sirasinda cepheye ziyarete gelmis (Sasilacak olay) Galland´la konusuyorlamis, Göring sormus, "- Ee anlat bakalim, nelere ihtiyaciniz var, ne istiyorsunuz " Gallan hic düsünmeden cevap vermis, " - Spitfire!" Yani Korkut Hocam Spitfireye hasta olan tek sen degilsin.. (Ama ben yinede Stuka´yi tek gecerim..) ![]() |
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
Biri Stuka mı dedi? Hastasıyım + Rudell diyorum.
Spitfire demişken, İngiliz bir havacının kitabında, Amerikan ve İngiliz uçaklarıyla ilgili bir şaka vardı, aynısını bir iki yerde daha görmüş olabilirim. Havacı abimin boyu 1.92 civarında olduğu için kokpitlere sığmakta zorlanıyormuş ve nispeten daha geniş olan Amerikan uçaklarına özenmekteymiş. İşin şakası da şu : Amerikanlar uçağı yapmaya ilk kokpitten başlar, pilotu düşünerek bütün uçağı tamamlarmış. İngilizler ise bir uçağı baştan aşağı bitirir, en sonunda "Eeee şimdi pilotu nereye tıkıştıracağız?" diye düşünürmüş. (Korkut abi, bu anektodu da pilot amca Spitfire kokpitinde uzun bir uçuş sonrası her yeri tutulup dışarı yer ekibi tarafından çıkartıldığı bir anısından sonra aktarıyor ![]() |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
![]() |
|
Korkut
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
![]() ![]() ![]() |
Cockpitlerin tamamı zaten daracık. Adı üstünde zaten; "pit"!
O dediğim Discovery'deki programda hem Spit hem de 109'un kokpitlerine oturup kalkıyorlardı----pardon; ikisine de çekecekle girip türbüşonla çıkarılıyorlardı! ![]() Spit'in kanopi bombesi de herhalde uzun boyluları alabilmek için olsa gerek! ![]() |
|
![]() |
|
<< Önceki Sayfa 3 Sonraki >> |
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |