Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Sivil Araçlar
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Sivil Araçlar
Mesaj icon Konu: acemiler niye mustang yapar? Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   2
Yazar Mesaj
Korkut
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1409
Alıntı Korkut Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 16/01/2006 Saat 00:42
Taban rengi konusunda gelen bir mesajı aynen aktarıyorum:

Korkut, I don't know for sure on the '94, but I imagine it would be similar to my '00 GT Mustang. Mine is primer grey, with body colored overspray (in my case, Performance Red) on the sides. The '94 and '00 cars were built on the same platform, so I imagine the painting process would have been very similar.

Yani taban gri astar, marşpiye altlarından gövde rengi "overspray" denilen, gövdeye boya atılırken yan altlar boyunca tabana kontrolsüz boya bulaşması şeklinde. İnternette bulduğum bir örnek daha iyi tarif eder:

LİNK

IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 16/01/2006 Saat 00:45
Şasi rengi olarak, benim bildiğim eski araçlar tam şasi , haliyle şasi ve yürür bittikten sonra boyanmış kupa üstüne oturtulur. Yeni jenerasyon araçlar ise tam şasi değil (mustang buna dahil mi bilmiyorum ama japonların çoğu bu şekil) dolayısıyla havuzlama vs ile boyanınca şasi de (kollar vs hariç) kupa rengi oluyor.
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
Ares
Admin Group
Admin Group
Simge

Kayıt Tarihi: 04/01/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3654
Alıntı Ares Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 16/01/2006 Saat 00:46
Serdar'a ek, yeni mustanglerde ses vardır ama görüntü mafiş; viraja girebilseler hadi diyecem ama oda yok
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
IP
Korkut
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1409
Alıntı Korkut Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 16/01/2006 Saat 01:03
Orjinalini yazan: Ares

Şasi rengi olarak, benim bildiğim eski araçlar tam şasi , haliyle şasi ve yürür bittikten sonra boyanmış kupa üstüne oturtulur. Yeni jenerasyon araçlar ise tam şasi değil (mustang buna dahil mi bilmiyorum ama japonların çoğu bu şekil) dolayısıyla havuzlama vs ile boyanınca şasi de (kollar vs hariç) kupa rengi oluyor.


Mustang da dahil tabii bu yeni nesil şasisiz araçlara. Banyoda komple astarlandıktan sonra boya kabinine giriyor.
Havuzda yapılan şey astarlama; boya değil. (boyacı küpü mü bu daldır çıkar boyansın?).

Tabii gereksiz olduğu için tabanı gövde rengine boyamıyorlar, sıçrayan boyadan nasiplendiği ile kalıyor taban. Japon belki komple boyuyordur, onu bilemem. Amerikan yöntemi buymuş.
IP
benbeni
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: Trabzon
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 554
Alıntı benbeni Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 16/01/2006 Saat 02:08
Tamiya TS serisi boyalar pek fazla örtücü boyalar değildir.Eğer uygulayacağınız modelin zemininde hata varsa gösterir.Bunun nedeni de aşırı derecede ince bir sprey boya olmasıdır.Bu dakikadan sonra ne yapsan da o araç boya tutmaz.Boyayı söküp yeni kat boyayı atmadan önce de astar atman lazım.

Ben ts serisi boyalarla 2-3 araç rahat boyuyorum.Astarın da ne kadar önemli olduğunu böylece ortaya çıkıyor.
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
IP
benbeni
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: Trabzon
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 554
Alıntı benbeni Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 16/01/2006 Saat 02:25
Yazıyı yanlış anlamışım.

Model zaten airbrush ile boyanmış.Ama yine de astar hakkında söylediklerim bu model için de geçerli.Eğer plastik rengi koyuysa ve modele açık renk boya atılacaksa astar şart.
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
IP
Batur
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 10/09/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 759
Alıntı Batur Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 16/01/2006 Saat 03:13
mat sarı kapatır,üstünede parlak sarıyı rahatça atar...
IP
relicks
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 150
Alıntı relicks Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 18/01/2006 Saat 10:00
bu aracın iç rengi ne olur peki arkadaşlar?
IP
HAKAN
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 876
Alıntı HAKAN Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/01/2006 Saat 23:37
O tamamen senin hayal gücüne kalmış birşey.Ben olsam(kupanın sarı olduğunu düşünerek)hardal ve kahve tonlarının kombinasyonunu tercih ederdim.Son söz sizin tabii.
Aslında konu başladığı yerden çok değişik yerlere kaymış.
Siz bu modeli anladığım kadarı ile airbrash'la boyuyorsunuz.Bu durumda alttaki gri astarı bir kaç kat sarı boya ile kapatmanız haliyle çok zor.
Eğer henüz üzerinde bir çalışma yapmadınızsa,ince bir zımparadan sonra sprey boya öneririm.Yada tabanca olacak diyorsanız bıkmadan ve detayları boya ile kapatmadan ısrar ve sabırla katlar halinde sarı atmaya devam derim.
Haliyle sprey'den çıkan boya tabancadan çıkan boyadan fazla oduğundan işinizi daha çabuk halleder.
Benimki sadece bir fikir.Son söz her zaman size ait.
Kolay gelsin.




Düzenleyen HAKAN
IP
cetinsarf
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 26/02/2006
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 21
Alıntı cetinsarf Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13/08/2006 Saat 22:44
Orjinalini yazan: İdris

Bir vakitler araba altını katranlatmak gibi bir uygulama vardı amerikancılarda.
Fabrika çıkışı katran benzeri bir uygulama yapılmış olsaydı buna ihtiyaç duyulmazdı diye düşünüyorum.Yani, fabrika çıkışında, alttaki sacın, kaporta ile aynı renk olması ihtimali az değil eskilerde.
Koruyucu uygulanması belli bir zamandan sonra başlamış olabilir.
Benim hatırladığım kadarıyla amerikanlarda (57 modellerden 73-74 lere dek) paslanma normal kabul edilirdi.Caprice hariç 80 sonrası ilgimi çekmediği için son 20 seneyi pek bilmiyorum.
Paslanmış mı diye rutin kontrolleri (kapı altı,marşpiyeler,ön-arka cam fitillerinin etrafı,bagaj kapağı,vinil tavanın altında kalan sac vs vs) hep yapılırdı.
Sizin makina yeni olduğundan büyük ihtimalle alt tarafı siyah.Kaporta ile aynı renk olan alt taraf ise(eğer varsa) daha eski.
Bu arada klavyeyide boyamışsınız [:)] .

81 Caprice'de iyidir dimi be hocam. Bak bu aşağıdaki bir zamanlar benimdi ... =(



Şimdi Adana'da...



Düzenleyen cetinsarf
www.orcamodels.ws.tc
IP
<< Önceki Sayfa   2
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide