acemiler niye mustang yapar?
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Sivil Araçlar
Forum Tanımlaması: Askeri amaçli olmayan tüm araçlarla ilgili bilgi paylasimi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1410
Tarih: 16/11/2024 Saat 14:07 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: acemiler niye mustang yapar?
Mesajı Yazan: relicks
Konu: acemiler niye mustang yapar?
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 11:24
sayın ustalar ben bir sivil araç acemisi olarak ilk kit olarak tamiya mustang gt yi seçtim.( sanırım benim gibi bir arkadaş daha vardı mustang gt yapan)
kitin plastik rengi metalik mavi.ama ben tuttum bunu limon sarısı yapayım dedim (koyu bi renge boyamak dururken ne rahatsızlık verdiyse artık) gri astarımızı kapaotanın üstüne attık çizgiler falan güzel belli oldu zonra zımparaladık kaypbettik çizgileride.
sonra aletin altına giriştim ama baktım çizgi çubuk yok buna astar atmayayım dedim. sıktık sarıyı.astar kuruyunca üstünede aynı şekilde. portakal kabuğu falan olmasın boya güzel olsun diyede ince ince atıyorum.
fakat 10 ml lik tamiyanın limon sarısı bitti hala alttan mavi mavi renkler belli oluyo.( sarı lacivert yanyana olunca güzel duruyo ama yinede rahatsızlık verdi )
sizlere sormak istediğim biyerde yanlışmı yapıyorum acaba.
bide bütün yaptıklarımı bu konu altında göstericem,ustalardan yardım bekliycem
resimleride bunlar
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 11:43
sarıydı,kırmızıydı gibi renkleri ben beyaz astarın üzerine atıyorum...bu tip renkler beyazın üzerine daha rahat oturuyo...ayrıca mesela sarı yapacaksan,önce mat sarı at,üzerine parlak sarı geçersin...mat renkler daha örtücüdür,alttaki astarı mat sarıyla kapadıktan sonra parlak daha iyi oturur...bu arada mustangin altı niye sarı...siyah olması lazım bence,bir yanlışın olmasın...sonuçta sarı olmaz ,arabanın altı yani...
|
Mesajı Yazan: Toughbeard
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 11:44
acemiler niye mustang yapar?
yanlışlık yaparsa, kimsenin arkasından ağlamayacağı bir araba olduğu için....
|
Mesajı Yazan: relicks
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 11:48
Orjinalini yazan: Toughbeard
acemiler niye mustang yapar?
yanlışlık yaparsa, kimsenin arkasından ağlamayacağı bir araba olduğu için....
valla ben arabanın kendi çok hoşuma gittiği içindi
|
Mesajı Yazan: relicks
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 11:50
Orjinalini yazan: Batur
sarıydı,kırmızıydı gibi renkleri ben beyaz astarın üzerine atıyorum...bu tip renkler beyazın üzerine daha rahat oturuyo...ayrıca mesela sarı yapacaksan,önce mat sarı at,üzerine parlak sarı geçersin...mat renkler daha örtücüdür,alttaki astarı mat sarıyla kapadıktan sonra parlak daha iyi oturur...bu arada mustangin altı niye sarı...siyah olması lazım bence,bir yanlışın olmasın...sonuçta sarı olmaz ,arabanın altı yani...
dediğim gibi ben çok anlamam klavuzda gövde rengi diyo bende bastım sarıyı.siyah olsa daha memnun olurdum
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 11:55
yok siyahtır o....sen belki yanlışmı gördün acaba....siyah yap,sarı yani olmaz...boya sen siyaha arabanın altını,xf-1 mat siyah
|
Mesajı Yazan: relicks
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 12:00
Orjinalini yazan: Batur
yok siyahtır o....sen belki yanlışmı gördün acaba....siyah yap,sarı yani olmaz...boya sen siyaha arabanın altını,xf-1 mat siyah
valla şüpheye düşürdün beni 2 kere baktım body color diye yazıyo
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 12:06
şimdi sen yanlış biyeremi bakıyosun acaba....kırmızı olsa mesela altıdamı kırmızı..olmaz yani,bütün arabaların altı siyahtır...boya sen mat siyah ...
|
Mesajı Yazan: crow
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 12:18
bu arabayı toparlayan ustaya göre değişir ama genelde siyahtır diye biliriz
------------- www.crowmodelcars.com
|
Mesajı Yazan: crow
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 12:27
bir başka ustada 1974 Ford Bronco böyle toplamış ama bencede mat siyah olsun
http://www.marcpoole.com/cars/taz3.html - http://www.marcpoole.com/cars/taz3.html
------------- www.crowmodelcars.com
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 12:32
Ben emin olmak için bizim Amerika'daki çeteye bir soru attım nasıldır diye. Oradan bilgi gelince aktarırım.
Yani toplamaktan değil fabrikasyon çıkıştan bahsediyoruz...
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: crow
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 12:37
fabrikasyonmu? beni aşar
------------- www.crowmodelcars.com
|
Mesajı Yazan: Big Lebowski
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 12:41
1/1 otomobil toplanırken tabanın alt kısmına bordo renginde antipas boya astar olarak atılıyor. Ardından oldukça kalın uygulanan mat siyah pütürlü boya otomobili paslanmaya karşı koruyor diye biliyorum ben. En azından kendi otomobilimi referans fotolarına bakıp öyle toplattım.
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 12:46
ben alt tarafın resmini bulamadım ama elim boş gelmekte istemedim güzel arabaymış...
|
Mesajı Yazan: Toughbeard
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 12:55
Orjinalini yazan: relicks
valla ben arabanın kendi çok hoşuma gittiği içindi
Renkler ve zevkler tartışılmaz. Ama araba gitmiyor haberin ola... Road&Track in yaptığı 150MPH + arabalar karşılaştırmasına katılamayan tek amerikan yapımı arabadır. Standart GT modeli 119mph, Cobra versiyonuda 149mphde kalmıştır. Hatta ford üçkağıt yapıp Salleenden yollamaya çalışmıştı fakat kabul edilmedi.
Bazen bizim burada da görüyorum ama kuru gürültüden başka birşey değil. Ama tabii tekrar zevk ve renk olayına dönersek, seçimlere diyecek yok. biz uyarımızı yaparız, onlar devamlı stoplarımıza bakarlar
Serdar
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 13:08
bunun abiside bi tuhaf...bilmiyorum
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 15:36
Bir vakitler araba altını katranlatmak gibi bir uygulama vardı amerikancılarda.
Fabrika çıkışı katran benzeri bir uygulama yapılmış olsaydı buna ihtiyaç duyulmazdı diye düşünüyorum.Yani, fabrika çıkışında, alttaki sacın, kaporta ile aynı renk olması ihtimali az değil eskilerde.
Koruyucu uygulanması belli bir zamandan sonra başlamış olabilir.
Benim hatırladığım kadarıyla amerikanlarda (57 modellerden 73-74 lere dek) paslanma normal kabul edilirdi.Caprice hariç 80 sonrası ilgimi çekmediği için son 20 seneyi pek bilmiyorum.
Paslanmış mı diye rutin kontrolleri (kapı altı,marşpiyeler,ön-arka cam fitillerinin etrafı,bagaj kapağı,vinil tavanın altında kalan sac vs vs) hep yapılırdı.
Sizin makina yeni olduğundan büyük ihtimalle alt tarafı siyah.Kaporta ile aynı renk olan alt taraf ise(eğer varsa) daha eski.
Bu arada klavyeyide boyamışsınız .
|
Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 16/01/2006 Saat 00:10
Orjinalini yazan: relicks
sizlere sormak istediğim biyerde yanlışmı yapıyorum acaba.
İlk otomobil modelinde amerikan otomobilleri,ilk gemi modelinde kalyon yapma isteği çok görülür.Mustang raslantı herhalde.
Sevdiğiniz bir aracın orta kaliteli kitinden alacağınız sonuç,pek ilginiz olmayan fakat tavsiye edilmiş süper kitten alacağınız sonuçtan daha iyi olur.
Modelde astar boyanın tutunması ve yüzey düzgünlüğü için gerekir.Gri astar hatayı çok güzel gösterir,fakat renklerin ton eğrisini değiştirir.
Beyaz rengin altına beyaz astar atılamsı yerinde olur.
%100 doğru bir bayrak kırmızı için ilk kat olarak beyaz boya yada astar tavsiye edilir. Bu tüm sarı,turuncu ve kırmızı tonları ,hatta cam göbeği mavi içinde gerekir.
Akrilik sarı'lar,enamel sarı'lara göre daha transparandır,zor kapatır,alt koyu ise hep koyu seyreder .
Son kat enamel bir sarı atarsanız sorununuz çözülür.
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 16/01/2006 Saat 00:42
Taban rengi konusunda gelen bir mesajı aynen aktarıyorum:
Korkut, I don't know for sure on the '94, but I imagine it would be similar to my '00 GT Mustang. Mine is primer grey, with body colored overspray (in my case, Performance Red) on the sides. The '94 and '00 cars were built on the same platform, so I imagine the painting process would have been very similar.
Yani taban gri astar, marşpiye altlarından gövde rengi "overspray" denilen, gövdeye boya atılırken yan altlar boyunca tabana kontrolsüz boya bulaşması şeklinde. İnternette bulduğum bir örnek daha iyi tarif eder:
http://img6.photobucket.com/albums/v19/amazinraisin27/P1010967.jpg - LİNK
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 16/01/2006 Saat 00:45
Şasi rengi olarak, benim bildiğim eski araçlar tam şasi , haliyle şasi ve yürür bittikten sonra boyanmış kupa üstüne oturtulur. Yeni jenerasyon araçlar ise tam şasi değil (mustang buna dahil mi bilmiyorum ama japonların çoğu bu şekil) dolayısıyla havuzlama vs ile boyanınca şasi de (kollar vs hariç) kupa rengi oluyor.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 16/01/2006 Saat 00:46
Serdar'a ek, yeni mustanglerde ses vardır ama görüntü mafiş; viraja girebilseler hadi diyecem ama oda yok
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 16/01/2006 Saat 01:03
Orjinalini yazan: Ares
Şasi rengi olarak, benim bildiğim eski araçlar tam şasi , haliyle şasi ve yürür bittikten sonra boyanmış kupa üstüne oturtulur. Yeni jenerasyon araçlar ise tam şasi değil (mustang buna dahil mi bilmiyorum ama japonların çoğu bu şekil) dolayısıyla havuzlama vs ile boyanınca şasi de (kollar vs hariç) kupa rengi oluyor.
Mustang da dahil tabii bu yeni nesil şasisiz araçlara. Banyoda komple astarlandıktan sonra boya kabinine giriyor.
Havuzda yapılan şey astarlama; boya değil. (boyacı küpü mü bu daldır çıkar boyansın?).
Tabii gereksiz olduğu için tabanı gövde rengine boyamıyorlar, sıçrayan boyadan nasiplendiği ile kalıyor taban. Japon belki komple boyuyordur, onu bilemem. Amerikan yöntemi buymuş.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 16/01/2006 Saat 02:08
Tamiya TS serisi boyalar pek fazla örtücü boyalar değildir.Eğer uygulayacağınız modelin zemininde hata varsa gösterir.Bunun nedeni de aşırı derecede ince bir sprey boya olmasıdır.Bu dakikadan sonra ne yapsan da o araç boya tutmaz.Boyayı söküp yeni kat boyayı atmadan önce de astar atman lazım.
Ben ts serisi boyalarla 2-3 araç rahat boyuyorum.Astarın da ne kadar önemli olduğunu böylece ortaya çıkıyor.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 16/01/2006 Saat 02:25
Yazıyı yanlış anlamışım.
Model zaten airbrush ile boyanmış.Ama yine de astar hakkında söylediklerim bu model için de geçerli.Eğer plastik rengi koyuysa ve modele açık renk boya atılacaksa astar şart.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 16/01/2006 Saat 03:13
mat sarı kapatır,üstünede parlak sarıyı rahatça atar...
|
Mesajı Yazan: relicks
Mesaj Tarihi: 18/01/2006 Saat 10:00
bu aracın iç rengi ne olur peki arkadaşlar?
|
Mesajı Yazan: HAKAN
Mesaj Tarihi: 19/01/2006 Saat 23:37
O tamamen senin hayal gücüne kalmış birşey.Ben olsam(kupanın sarı olduğunu düşünerek)hardal ve kahve tonlarının kombinasyonunu tercih ederdim.Son söz sizin tabii.
Aslında konu başladığı yerden çok değişik yerlere kaymış.
Siz bu modeli anladığım kadarı ile airbrash'la boyuyorsunuz.Bu durumda alttaki gri astarı bir kaç kat sarı boya ile kapatmanız haliyle çok zor.
Eğer henüz üzerinde bir çalışma yapmadınızsa,ince bir zımparadan sonra sprey boya öneririm.Yada tabanca olacak diyorsanız bıkmadan ve detayları boya ile kapatmadan ısrar ve sabırla katlar halinde sarı atmaya devam derim.
Haliyle sprey'den çıkan boya tabancadan çıkan boyadan fazla oduğundan işinizi daha çabuk halleder.
Benimki sadece bir fikir.Son söz her zaman size ait.
Kolay gelsin.
------------- http://public.fotki.com/nosferattu/ - NOSFERATTU'S MODELCARS
|
Mesajı Yazan: cetinsarf
Mesaj Tarihi: 13/08/2006 Saat 22:44
Orjinalini yazan: İdris
Bir vakitler araba altını katranlatmak gibi bir uygulama vardı amerikancılarda.
Fabrika çıkışı katran benzeri bir uygulama yapılmış olsaydı buna ihtiyaç duyulmazdı diye düşünüyorum.Yani, fabrika çıkışında, alttaki sacın, kaporta ile aynı renk olması ihtimali az değil eskilerde.
Koruyucu uygulanması belli bir zamandan sonra başlamış olabilir.
Benim hatırladığım kadarıyla amerikanlarda (57 modellerden 73-74 lere dek) paslanma normal kabul edilirdi.Caprice hariç 80 sonrası ilgimi çekmediği için son 20 seneyi pek bilmiyorum.
Paslanmış mı diye rutin kontrolleri (kapı altı,marşpiyeler,ön-arka cam fitillerinin etrafı,bagaj kapağı,vinil tavanın altında kalan sac vs vs) hep yapılırdı.
Sizin makina yeni olduğundan büyük ihtimalle alt tarafı siyah.Kaporta ile aynı renk olan alt taraf ise(eğer varsa) daha eski.
Bu arada klavyeyide boyamışsınız [:)] .
81 Caprice'de iyidir dimi be hocam. Bak bu aşağıdaki bir zamanlar benimdi ... =(
http://imageshack.us">
Şimdi Adana'da...
http://imageshack.us">
------------- www.orcamodels.ws.tc
|
|