![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tayyareler | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
<< Önceki Sayfa 2 |
Yazar | Mesaj |
Artt
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
![]() ![]() ![]() |
Biraz da benzin koyarsanyz uçar bu :)
|
|
Tüfek icad olundu mertlik bozuldu...
http://medievaldio72.blogspot.com/ |
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Benzini eksik model procesi sessizce ilerliyor :) Bu model kutudan çykana yakyn bitecek.
Zurnanyn zyrt dedi?i yere geldim. Memleket kaynaklarynda uça?yn D.III oldu?u yazmakta. Ole Nikolajsen sitesinde de durum ayny ?ekilde. "a" harfi tek ba?yna pek küçük ama D.III'ün sonuna konduruldu?unda yaratty?y fark o kadar da küçük de?il. Öncelikle gövde içinde konu?lu silahlar, her türlü küçük, büyük aryzada, pilotlaryn ba?yna bela oldu?undan ça?da?y uçaklarda oldu?u gibi gövde üstüne alynmy?. Böylece pilota daha isabetli aty? ve basit aryza durumlarynda müdahale ?ansy sa?lanmy?. Ykinci olarak yatay stabilizerin ebatlary biraz daha büyütülmü?. Di?er motor vs. farklaryna hiç girmeden en büyük görsel farklardan sonuncusu olan alt kanat de?i?ikli?inden bahsedip konuyu ?imdilik noktalayym. Wnw Pfalz D.IIIa kutusundan iki tip alt kanat çykyyor. ![]() Hani D.IIIa'nyn alt kanady farklyydy ? Neden iki tip kanat verilmi? diye sorulacak olursa; üretim süreciyle ilgili bir durum oldu?u belirtilmekte. Alt kanat harici de?i?iklikler üretim sürecine yansymy? ancak ilk üretilen uçaklarda D.III'lerden kalan alt kanatlar kullanylmy? veya mevcut D.III'lere di?er de?i?iklikler uygulanmy?, alt kanat aynen byrakylmy?. Zaten piyasada bulunan D.IIIa kitlerinde her iki tip alt kanat bulunmakta. Zira yapaca?ynyz D.IIIa eski tip alt kanatly olabilir. Ylk mesajda kullany?ymyz uçaklaryn son partiden tedarik edildi?ini belirtmi?tim. ?imdi bu bilgiler do?rultusunda ilk fotoya bir kez daha bakarsak, kenarlary yuvarlatylmy? late D.IIIa alt kanadyny kolaylykla görebiliriz :) ![]() Ben de tabii ki late alt kanady tercih edip, gövde montajyny tamamlayyp kurumaya byraktym. ![]() Montaj a?amasynda kitaptan ba?ymsyz hareket edip, motoru gövdeye sabitlemedim. Zira motor halen çok parçaly durumda ve her ?ey bittikten sonra monte edilebilir. Tesviye, boya, maske vs. i?lemlerinde motora zarar vermek gayet olasy. Bkz. ilgili foto; ![]() Tesviye, astar ve boya ile devam edecek. |
|
|
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Pi?mi? tavukla a?yk atty?ym bir sürecin ardyndan tekrar makete dönebildim. Do?al olarak yary?ma vs. yalan oldu.
Sahip oldu?um Wingnut Wings maketlerinde ho?uma gitmeyen bir durum var. Uçak gövdeleri nedense pürüzlü olarak basylmy?. Gerekli yüzeyler cam kadar hassas ve pürüzsüz basylyrken nedense gövdeler bu ?ekilde. Kanatlarda boyaya doku olu?turacak bir zemin hazyrlyyor ama kontrplak gövdede üstelik güzelce doplanmy? gövdede bu pürüzlü yüzey benim pek ho?uma gitmiyor. Albatrosa yapty?ym gibi yine Mr.base white 1000 ile hiç astarlama adetim olmady?y halde astarladym. ![]() Bir kaç gün kurumaya byrakyp, 800->1200->2000 zymparalama ile istedi?im yüzeyi elde ettim. Ufak tefek çizikler, dolgu gerektiren yerleri de kapatyyor bu astar çok sevdim. Ana boya hakkynda bir kaç söz etme vakti de geldi. Bu projede pivot aya?ym, Filistine giden ve bilinen seri/parti numaralary olan uçaklaryn standartlary. Tek aya?y bu noktadan kaldyrmadan mevcut foto üzerinde fikir yürüterek bir sonuca varmaya çaly?tym. Bu noktada bir kaç Pfalz uzmanynyn da yardymyna ba?vurdum -hayyr modelci de?iller :) Sa? olsunlar oldukça yardymcy oldular. Öncelikle referans aldy?ym resmin orjinalinin durumu tahmin edilemiyor. Çekildi?i teknikten baskysyna, taranmasyndan düzenlenmesine kadar olabilecek en kötü ?ekilde yolculu?unu tamamlayyp, bu hale gelmi?. Bu resimde görü?ünü aldy?ym uzmanlaryn ilk baktyklary ?ey maalesef renkler vs. de?il, kanat üstünde ikinci bir radyatörün izleri oldu. Zira uzla?amadyklary tek konu burasy. Filistine giden D.IIIa'larda kanatta bulunan yakyt tanky yerine daha verimli bir so?utma için ikinci bir radyatör eklendi?i efsanesi var. Ylk olarak Windsock datafile #7 ve #21 ile ba?lady?ym ara?tyrmalarda kamuflaj boyayy eledim. Zira ilk üretilen bir kaç Pfalz D.III'e uygulanan bu boyamanyn yerine, Bayer GmbH'nin icady olan alüminyum tozu katkyly bir tür koruyucu boyaya geçilmi?. Kaynaklarda silbergrau olarak geçen bu koruyucu boya mükemmel su geçirmezlik özelli?i ile Pfalz D.III'ler ve sonrasynda üretilen D.IIIa'lar için tek seçenek olmu?. Milliyet ve uyary i?aretlemelerinden sonra teslim edilece?i birlik veya pilota göre özel süslemeler ilave boyamalar olmu?. Bize gelen D.IIIa'laryn ait oldu?u partinin ilk uça?y #21'de yer almakta. Silbergrau gövde lozanj üst kanat, cdl alt kanat ?eklinde. Referans aldy?ym resimdeki uça?yn burun koyulu?unu, birbirinden ba?ymsyz ba?vurdu?um ki?ilerce tarty?masyz bir ?ekilde kanat gölgesi olarak yorumlandy. Byrakyn kamuflaj veya sonradan boyama gibi uça?y a?yrla?tyracak gereksizlikleri, filoya has boyamaya bile ku?kuyla yakla?tylar. Bu konuda verebilece?im en kestirme örnek ?u ![]() Silvergrau oldu?u iyi bilinen bir uçak, üst kanat gölgesinin etkisine dikkat. Konuyu fazla da?ytmadan özetleyim. Bu resimdeki uçak bir D.IIIa, D.III de?il. E?er Filistinden geldiyse ki öyle :) üretilen son partiden gönderilmi? bir uçak. Üretilen son partinin özellikleri ise #21 ve ula?ylabilecek herhangi bir kaynakta belirtildi?i üzere; silvergrau doped gövde, 5 renk koyu/açyk, alt/üst lozanj kanatlar ve elevatör. Resimde üst kanatta lozanj emareleri açykça görülüyor zaten. Benim için alt kanat muammaydy, onu da standartlara göre bitirmeye karar verdim. Zira kimi uçaklarda alt kanat da silvergrau doped olabiliyor. Bu boya için önerilen 2 ölçü alüminyum boya 1 ölçü uygun tonda gri boya. Ben tercihimi Gunze'nin akrilik light gray ve laker alüminyumundan yana kullandym. Akrilik oto tiner ile iki boya da ?eker gibi eriyip kayna?ty, istedi?im tonda sonuç verdi. Tabii çyplak gözle :) Gerçek halini yansytyr en yakyn foto bu: ![]() ?imdilik bu kadar. |
|
|
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
Olmamy? o.
|
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Ya olursa ? :D
|
|
|
|
![]() |
|
levburkara
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 11/12/2009 Konum: United States Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
![]() ![]() ![]() |
Keske benim F-22'yi biraz bekletseymisim. Bu renk tam ulasmaya calisip da ulasamadigim Raptor sheen tonunda. Muthis uygulamissiniz karisimi. Devamini cok merak ediyorum.
|
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Holy Diver
Ya olursa ? :D Asla olmaz :) Kural o. |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Burak Bey, hedefledi?iniz tonu bilmiyorum ama fikir vermesi bakymyndan son durumu payla?ayym dedim. Kapaklarda mat RLM 02, motor kaporta parçalary ise normal alüminyum metalizer boya. Halen gerçe?e yakyn bir ton yakalayamadym makinayla :)
![]() Bu arada kary?ym tahmin etti?im gibi bazy yerlerde problem yaratty. Maskeleme banty ile birlikte kimi yerlerde pul pul kalkty. 2000 zympara akabinde tekrar boya görecek o bölgeler. Arka planda belli belirsiz üst kanat da görünüyor, ev yapymy dekallerden sonra ilaç gibi geldi fabrikasyon lozanj dekaller. Çekirdek çitler gibi tyk tyk gidiyor, gayet zevkli :P |
|
|
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Forslar ve seri numaralary için asit indirme ?ablonlar yaptym.
![]() Metal ?ablonlar, maskeleme bantyndan ?ablon çykartmak için tahmin etti?im gibi iyi i? gördü. ![]() Kenarlar, kö?eler, ve sa?a sola syzan boya tozlary 2000 zympara ile temizlenecek, gerekirse tekrar boyanacak vs. Neyse... Bayra?y ça?ry?tyran bir ?eyler koydum ortaya, biber gazyny yemeden ben gideyim mesaiye :) |
|
|
|
![]() |
|
arko
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 04/03/2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 212 |
![]() ![]() ![]() |
Naçizane, kyrmyzy yerine siyah olabilir mi acaba?
Cahilli?ime ver lütfen. |
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Esta?furullah Arkut :)
Birincisi, uçak Kurtulu? Sava?y dönemi kullanylan uçaklardan. Ykinci olarak da kanat altyndaki forsun ortasyndaki hilal ve yyldyz klasik yöntem olan Alman haçlarynyn içinin siyaha boyanmasyndan öte bir durumu i?aret ediyor. E?er bir önce yapty?ym albatros'un dikeyinde hilal ve yyldyz olsaydy onun da forslaryny kyrmyzy beyaz yapacaktym. Onun uçabildi?ine dair bir kayyt bulamady?ym için sadece haçlarlar kurtulmak adyna siyaha boyandy?yny var saydym. Bence bu uça?yn forslary kyrmyzy beyazdy. Dikeyi de kyrmyzyya boyanmy?, hilal ve yyldyzlyydy. Bununla beraber her zaman oldu?u gibi yine alternatif öneri ve yorumlara ve dahi kaynaklara açyk oldu?umu belirtirim :P |
|
|
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Üst kanat lozanj kaplamasy kysmen bitti.
![]() Detayynda ![]() WnW cimrilik etmi? zira koyu renk üst kanat kaplamasy bu i?lem sonrasy bitti ! Dekalini verdi?i uçaklar ya alt kanat veya üst kanat lozanj kaplama. Bu yüzden sadece tek opsiyona yetecek kadar üst kaplamasy vermi?, altta sorun yok yetecek gibi. LVG'nin dekallerinden ödünç alayym dedim, dokusu farkly çykty. ?imdi Yeni Zelanda yollary gözleyece?im :) Ayny maketin sipari?ini verecek olan varsa ve çift kanat lozanj bir Pfalz yapmayy dü?ünüyorsa bir tane de üst lozanj dekali eklesin listeye. Zaten dekal üstüne maskeleme yapaca?ym için iyice kurutmayy, katlar halinde verniklemeyi dü?ünüyordum. Ysabet oldu, iyice neminden kurtulur beklerken. Ba?ka bir makete devam etme vaktidir :) |
|
|
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Holy Diver
Ba?ka bir makete devam etme vaktidir :) Et tabi . Bu maketle ancak yurt dy?y yary?malarda derece alabilirsin. |
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
Lozanjy pek bir Andy Warhol kafasynda :)
|
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: KucukEniste
Lozanjy pek bir Andy Warhol kafasynda :) Alçy kafasyndan iyidir Warhol kafasy :P Yyi hatyrlattynyz Ydris bey. Konuyla ilgili detaylar bir sonraki mesajda yer alacaktyr :D |
|
|
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Madem konusu açyldy biraz daha toparlayalym. Ole Nikolajsen'in sitesinde yer alan dökümanlarda Kurtulu? Sava?y uçaklary listesinde yer alan dört adet Pfalz D.III'ün seri numaralary 1358-59-62-63/18 olarak belirtiliyor. Bu bilginin kayna?yny bulamadym. Muhtemelen kaynak bay Nikolajsen'in ar?ivi.
1358/18, uçak seri no /üretim yyly ?eklinde kodlandy?yndan bu bilgide bir tutarsyzlyk var. Pfalz D serisi hakkynda bulunabilecek en kapsamly kaynak olan Windsock #7 ve #21'de belirtilen üretim seri no/ yyl / rakam raporlaryyla uyu?muyor. Bu bilgilere göre; 1918 yylynda dünya üzerinde üretilen son Pfalz D.III'ün seri numarasy 1349/18'dir ve 1917'nin ikinci yarysyndan itibaren üretilen di?er uçaklar gibi bir D.IIIa'dyr. Ama bizim liste 1358'den ba?lyyor ! Hadi /18 hataly var sayalym, /17 olsun. Bu kez de elde etti?imiz sonuç fabrikadan çykan ilk be? on uçak apar topar Filistine gönderilmi? ! Alman kayytlaryna göre Filistine giden sevkiyatta içinde D.III bulunan tek bir parti var o da 1918 A?ustosunda :) 1917 ?ubatyndan 1918 A?ustosuna kadar bu uçaklaryn tur?usu kurulduysa böyle bir ?ey pek ala mümkün :) Zaten D.IIIa bile olsa günün ihtiyaçlaryny kar?ylamaktan uzakta olan bu uçaklar Filistinde güçlü rakipleri kar?ysynda pek i?e yaramamy?, kysa süre sonra da zaten Anadoluya getirilmi?. Bir di?er tutarsyz veri ise uçaklaryn D.IIIa de?il D.III oldu?u. 1917'nin ilk yarysy dy?ynda gezegende D.III üretilmemi?. xxxx/18 numaraly bir D.III'den bahseden kaynaktan referans almak ne kadar mantykly ? Hadi hepsini bir kenara süpürelim, Alt kanat ve silahlaryndan D.IIIa oldu?u anla?ylan bir foto?raf var ortada. D.III/D.IIIa dönü?ümü syrasynda koca fabrikanyn yana?mady?y alt kanat de?i?imini Vecihi tek ba?yna yapmadyysa e?er referans kaynak yine yanylyyor (bir "a" kanady bulunup, bizim memlekette modifiye edilme hikayesi de bilim kurgu eserlere rahmet okutacak bir hayal gücünü i?aret eder sanyrym). Bir sonraki mesajda Alman kayytlaryna göre Filistine giden D.IIIa'laryn seri numaralary ve bu partiden 1284/18 numaraly uça?yn üretim a?amasyny gösteren fotolara detayly bir baky? yazyp olaya noktayy koyalym. |
|
|
|
![]() |
|
Rahmi K.
Admin Group ![]() ![]() + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
![]() ![]() ![]() |
Üzerinden iki ay geçmi?. Bu süre içinde çok arady?ym Dr. Brian P.Flanagan'yn, Erich Serno'nun raporlaryndan çevirisini ve düzenlemesini yapty?y, 1970 C&C US. dergisinde yayynlanan yazy dizisini edindim. Tahmin etti?im gibi uçaklar D.III olarak geçmekte ancak editör not olarak bunlaryn D.IIIa oldu?unu özenle belirtmi?. Sanyrym o syralar insanlaryn a'ya b'ye dikkat etmekten daha öncelikli i?leri vardy. Bu uçaklaryn Filistin cephesinden Konya'ya uzanan yolculuklaryndan, uçabilir hale getirilmelerine ve Kurtulu? Sava?y esnasynda kayyplaryna kadar olan maceralaryny okudukça hakkaten insanyn gözü a'yy b'yy görmüyor. Çok acayip ?eyler. Ancak durum havacylyk ve uçak özeline geldi?inde olayyn biraz ayyklanmasy özenle ayry?tyrylmasy gerekti?ini dü?ünüyorum. En azyndan günümüzde böyle bir imkana sahibiz. Üzerinde çaly?ty?ym di?er iki uçak (Fokker E.III ve D.VII) için de ayny özensiz çykarymlar ve yorumlar söz konusu. Burada kastym modelciler de?il elbet. Son bir detay daha; bahsetti?im yazyda sevk edilen D.III'lerin seri numaralary yazmyyor, halen bu -hiç üretilmemi?- uçak numaralarynyn nereden geldi?ini bulamadym. Ama yüksek ihtimal Werke No ile syklykla kary?tyrylan Seri no hatasy gibi duruyor veya kaynaklar Filistine gönderilen uçaklary modasy geçmi?, yetersiz tabir etti?i için böyle bir yorum söz konusu olabilir. Ancak sava?yn son yylynda Fokker D.VII dy?ynda üretilen neredeyse tüm uçaklar Yngiliz uçaklary kar?ysynda yetersizdi.
![]() Bu foto yukaryda son mesajda bahsetti?im uçak o yüzden ekliyorum. Zira üzerinde konu?acak bir ?ey kalmady. Dikkat edilirse gövde üzerinde henüz seri no ve uyary yazylary boyanmamy?. Yön dümenine varyncaya kadar tüm kuma? yüzeyler lozanj kaplama. Neyse bu kadar pornografi yeter konuya dönersek, zaten silbergrau oldukça kir tutan bir boya. Üzerine bir de bu uçaklaryn geçirdi?i a?yr yolculuk ?artlary ve onarym syrasynda ya? ve kir gelince gövdenin motora yakyn kysymlary neredeyse siyaha dönmü?tür. D.IIIa'larda kullanylan 180HP motorun ön kysmynda bulunan nal kadar hava pompasynyn yerinde yeller esiyor. Muhtemelen yedek malzemelerden veya uçamayan Albatroslardan bir ?eyler uydurdular. A?yr kirletme ve eskitme için kobay modellere u?ra?yrken di?er taraftan ufak tefek eklemelerle model devam etmekte. Motorun sübap sistemini resinlerle de?i?tirdim. ![]() Artyk emin oldu?um gövde numarasyny da yapty?ym ?ablon marifetiyle boyadym. ?imdi huzur içinde uyuyabilirim görü?mek üzere :) ![]() ![]() |
|
|
|
![]() |
|
<< Önceki Sayfa 2 |
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |