1:32 Wingnut Wings Pfalz D.III a /Törki?
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=7876
Tarih: 23/02/2025 Saat 22:46 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: 1:32 Wingnut Wings Pfalz D.III a /Törki?
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Konu: 1:32 Wingnut Wings Pfalz D.III a /Törki?
Mesaj Tarihi: 05/08/2012 Saat 18:36
Aslynda bu sene 1/48 wwi Türk uçaklaryny yapmayy kafama takyp, gerekli kitleri stoklamy?tym. Hatta ço?unun
ara?tyrmalary bile tamamlanmy?ty. Ancak önümüzdeki Ekim ayynda yapylacak olan yary?ma için hepsini bir kenara
kaldyrdym. Bu sene yary?ma modeli olarak ne zamandyr ara?tyrdy?ym, ve aklymda olan bir uça?y seçtim.
Bu uçak bize Filistin cephesinde görev yapmy? olan Pa?a ve Yyldyrym bölüklerinden gelen Pfalz D.III a'lardan
birisi. Pfalz fabrikasynyn son üretimi olan (1250-1349/18) serisinden 1258-..63/18 nolu alty uçak filistin
cephesine gönderilmi?, oradan da malum ba?ka uçaklarla birlikte bir kysym Pfalz D.III a Anadoluya getirilmi?. D.III ve D.III a farky, boyama, kanat vs. gibi di?er detaylara syrasy geldi?inde de?inmek
üzere bu kysmy burada noktalayyp, yazyyy sykycy hale getirmeden makete geçeyim.
Maket ?imdiye kadar üretilmi? tüm ölçeklerde en iyi Pfalz D.III a maketi olan Wingnut Wings üretimi 1/32 Pfalz
D.III a.
Yeni Zellanda'dan resimde görülen masaya gelmesi yakla?yk 15 gün sürdü. Bu esnada eksik kalan ara?tyrma faslyny
tamamladym. Kutu içinden, mükemmel ve yüksek detaya sahip uçak ve Mercedes D.III motoru, geç dönem uçaklar için
kanat lozanj kaplamalary ve birbirinden güzel boyanmy? uçaklara ait profil, dekaller ve bir kaç parçadan olu?an
PE detay seti çykyyor.
Önceki makette acemili?i atty?ym 1/32 Mercedes D.III motorda artyk yapacaklarym belli oldu?undan hemen i?e oradan
ba?ladym.
Motorun tek yamu?u, daha do?rusu enjeksiyon kalypla yapylabilecek ?ey bu oldu?undan, ilk i?im resimde görülen ve
sübap yaylaryny temsil eden çykyntylary temizlemek oldu.
-------------
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 05/08/2012 Saat 18:36
Yerlerine sübap itici kollary 0,25 pirinç çubuk marifetiyle ekledim.
Kontrol sonrasy durum bu. Yaylar için mastar hazyr bir kaç çizimden sonra yay tutucu diskleri de imal edip üst
kysmy biraz daha ilerletece?im.
Günümüze ula?an bir Pfalz D.III olmady?yndan kokpit içi boyamasy wwi modelcileri arasynda bir tarty?ma konusu.
Erken veya sadece ilk bir kaç model D.III'lerde koruyucu vernikle kaplanmy? kontrplak boyanmadan byrakylmy?,
sonrasynda dy? yüzey dopu olan silvergray veya standart koruyucu boya olarak kullanylan greygreen (rlm 02
diyebiliriz bunun için)'e boyandy?y kabul gören bir teori. Yukaryda bahsetti?im son üretim hattynyn uçaklaryna
ait bazy fotolar ve bilinenler detaylar benim baz aldy?ym referans noktalary oldu?undan genel teamüle uyup, tüm
kokpit içini Gunze'nin rlm 02 ile boyama yolunu seçtim.
Astar olmasy için tüm ah?ap parçalary Tamiya Desert Yellow ile boyadym.

-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 05/08/2012 Saat 18:37
Saç spreyi üstüne rlm02 ve su altynda fyrçalama sonrasy istedi?im efekti yakaladym. Pfalz'yn Roland D serisini
üretirken geli?tirdi?i gövde kontrplak sarma yöntemini yansytan gövde iç duvarlaryna dikkat.

-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 05/08/2012 Saat 18:38
Gövde içi kafes sistemini toparladym.
Di?er kokpit içi parçalara da yava? yava? giri?tim. Koltuk, minder ve kokpit zemini:
Yine Desert Yellow ile astaryny atty?ym pervanelerden bir görünü?. Bitmek üzere olan arada yava? yava? yapty?ym Roland'a ait. Di?erinin astary biraz daha kuruyacak. Kuru boyalarla yapylan bu yönteme sonraki postlarda detayly de?inirim.
?imdilik bu kadar.
-------------
|
Mesajı Yazan: erhntly
Mesaj Tarihi: 05/08/2012 Saat 19:11
Ah?ap i?çili?inde a?my?syn artyk. Yapylanlara bayyldym, Kolay gelsin..
------------- http://miniafv.blogspot.com/ - miniafv.com
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 16/08/2012 Saat 15:34
Te?ekkür ederim Erhan.
Yava? yava? ilerliyorum. Bu makette kullanaca?ym foteç parçalaryn çizimleri ve uyum testleri biraz zaman aldy.
Ylk olarak sübap kollarynyn ucundaki yay tutucu parçalary imal edip yerlerine yapy?tyrdym.
Wnw'in biz modelcilere asist yapmak için açty?y buji deliklerine tel sokup buji yaptym dememek için biraz mesai harcadym. ø 0,5mm pirinç borular yardymyyla ilk olarak gövde kysmyny yaptym.
Seramik gövde için uygun çapta pirinç tel ve beyaz boya kullandym. Kablolar için yine ev yapymy foteç tasarlayyp, ürettim.
Akabinde ve detayynda durum ?u ;
Ucu açykta kalan kablolar, muhafaza borusunun altyndaki deliklere "kaktyrylyp" sabitlenecek.
Emme manifoldu sabitleme somunlary motorda detay olarak bulunmuyordu, onu da ev yapymy foteçle hallettim.
Kabaca bir ?eyler belirmeye ba?lyyor yava? yava?...
Motor alt gövdesine ya? kiri efekti vermek için, mat siyap üstü drybrush alüminyum yaptym. Çyplak gözle gayet ba?aryly ama makro ve detay çekimlerde çok tozlu çykyyor. Silmeyi, i?e yaramazsa pistoleyle boyamayy dü?ünüyorum.
Devam edecek :)
-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 16/08/2012 Saat 15:39
Ha bu arada meraklysyna özel not: <sazan>motorun dökümden imal edilmi? parçalaryndaki çapaklar bilerek byrakyldy. </sazan>
-------------
|
Mesajı Yazan: mithat
Mesaj Tarihi: 16/08/2012 Saat 15:40
küstüm ben gidiyorum!.. :))
böyle giderse yakynda maket almana da gerek kalmayacak...
bu arada, ellerin dert görmesin çok ?ey ö?reniyorum sayende... ;)
------------- mithat
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 16/08/2012 Saat 15:42
Esta?furullah :)
-------------
|
Mesajı Yazan: nezih
Mesaj Tarihi: 17/08/2012 Saat 10:14
Abi yapma acy bize :)
------------- Sweat saves blood!
|
Mesajı Yazan: lamurt
Mesaj Tarihi: 17/08/2012 Saat 21:23
lazim olur mu bilmiyorum ama bir arkadasim pfalz yapmakta ve su harness/kemer setini almis:
http://battlefield.eshop-zdarma.cz/index.php?s=product&id=578
-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 17/08/2012 Saat 22:13
Yok Nezih fazla zaman yok abartmak için bu biraz daha kutudan çykty?y haline yakyn bitecek :)
Murad Bey, öneri için te?ekkürler. Ayny bu sette oldu?u gibi kemer tokasy vs. çiziyorum. Kemer yerine kullanabilece?im uygun bir malzeme bulamazsam kitten çykanlary düzeltip kullanmayy dü?ünüyorum. Gergi yaylaryny düzeltmek kaydyyla kitten çykan da gayet kullanylabilir bir set.
-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 21/08/2012 Saat 15:41
Kokpit içinde kalan uçak kontrol tellerinin alt kysymda bulunanlary yaptym.
Artyk yava? yava? kokpit elemanlaryny yerlerine yapy?tyrmaya ba?ladym. ?imdilik durum ?u
Elden geçirip detaylandyrdyklarym syrasyyla, manometre, pompa ve yakyt kontrol kollary. Oldukça yypranmy? deri koltuk efekti için yapy?kanly folyo ile çe?itli kyzylderili numaralary uyguladym. Di?erlerini (pusula, manyeto ve kontak anahtary vs.) kutudan çykty?y gibi ekledim.
Yeni yardymcym Cato izin verdi?i ölçüde devam edecek. Sa? olsun evde hareket etti?imde kendimi müfetti? Clouseau gibi hissettiriyor :)

-------------
|
Mesajı Yazan: erhntly
Mesaj Tarihi: 21/08/2012 Saat 21:58
Kedimsi bir dört ayakly :)
------------- http://miniafv.blogspot.com/ - miniafv.com
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/08/2012 Saat 15:49
Gece kedi oldu?unu hatyrlyyor, pike altyndan çykan kol ve bacaklar nota defterine döndü :)
Kitten çykan PE kemerler ?u ?ekil;
Yaylary düzeltmek yeterli olabilir ama yumu?ak bir kemer malzemesi ve tokalarla yapmak daha iyi bir seçenek. Vakit olmady?yndan o seçene?i Roland da kullanmak üzere bir kenara kaldyrdym.
-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/08/2012 Saat 15:52
Konsolda basky olarak verilmi? detaylary kazyyyp, ev yapymy foteçle zenginle?tirdim.
Bazy düzeltmelerin ve boyamalaryn ardyndan gövde kapanacak.

-------------
|
Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 23/08/2012 Saat 16:11
Detaylar ve iscilik muhtesem gozukuyor. Kemerleri nasil yaptiginizi biraz daha acabilir misiniz? Kitten cikan kemerleri kullandiniz sanirim. Nasil boyadiginizi, modele ne zaman eklediginizi, ve kivrimlara nasil oturtugunuzu anlatabilir misiniz? Aires PE kemerleri ates ustunde tutarak yumusatmayi denedim, oldukca ise yaradi, ama sizinki gibi dogal kivrimlar olusturmakta cok zorlaniyorum. Bi de boyamayi once mi sonra mi yapacagim ona karar veremiyorum bir turlu.
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/08/2012 Saat 17:01
Te?ekkürler, açykcasy PE kemerler en can sykycy parçalar. Dedi?iniz gibi kyvrylmaz, boyanmaz bir ton dert. Kesinlikle boyamadan bütün büküm i?lerini bitirmeniz gerekiyor. Kemerleri bir parma?ymla koltukta olmasy gereken yere sabitleyip, kulak temizleme çubu?u (veya makyaj) yardymyyla iyice ezerek detaylara oturmasyny sa?lyyorum. Gerekli ?ekli aldyktan sonra bir kaç prova montaj daha yapyyorum zira boyadyktan sonra fazla kurcalamamak gerekiyor. Gunze sail color ile boyayyp, ya?ly boya yykama yapyp yerlerine sabitliyorum. Umarym açyk ve anla?ylyr olmu?tur.
-------------
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 23/08/2012 Saat 22:20
Biraz da benzin koyarsanyz uçar bu :)
------------- Tüfek icad olundu mertlik bozuldu...
http://medievaldio72.blogspot.com/ - http://medievaldio72.blogspot.com/
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 06/09/2012 Saat 15:03
Benzini eksik model procesi sessizce ilerliyor :) Bu model kutudan çykana yakyn bitecek.
Zurnanyn zyrt dedi?i yere geldim. Memleket kaynaklarynda uça?yn D.III oldu?u yazmakta. Ole Nikolajsen sitesinde de durum ayny ?ekilde. "a" harfi tek ba?yna pek küçük ama D.III'ün sonuna konduruldu?unda yaratty?y fark o kadar da küçük de?il.
Öncelikle gövde içinde konu?lu silahlar, her türlü küçük, büyük aryzada, pilotlaryn ba?yna bela oldu?undan ça?da?y uçaklarda oldu?u gibi gövde üstüne alynmy?. Böylece pilota daha isabetli aty? ve basit aryza durumlarynda müdahale ?ansy sa?lanmy?.
Ykinci olarak yatay stabilizerin ebatlary biraz daha büyütülmü?. Di?er motor vs. farklaryna hiç girmeden en büyük görsel farklardan sonuncusu olan alt kanat de?i?ikli?inden bahsedip konuyu ?imdilik noktalayym.
Wnw Pfalz D.IIIa kutusundan iki tip alt kanat çykyyor.
Hani D.IIIa'nyn alt kanady farklyydy ? Neden iki tip kanat verilmi? diye sorulacak olursa; üretim süreciyle ilgili bir durum oldu?u belirtilmekte. Alt kanat harici de?i?iklikler üretim sürecine yansymy? ancak ilk üretilen uçaklarda D.III'lerden kalan alt kanatlar kullanylmy? veya mevcut D.III'lere di?er de?i?iklikler uygulanmy?, alt kanat aynen byrakylmy?. Zaten piyasada bulunan D.IIIa kitlerinde her iki tip alt kanat bulunmakta. Zira yapaca?ynyz D.IIIa eski tip alt kanatly olabilir.
Ylk mesajda kullany?ymyz uçaklaryn son partiden tedarik edildi?ini belirtmi?tim. ?imdi bu bilgiler do?rultusunda ilk fotoya bir kez daha bakarsak, kenarlary yuvarlatylmy? late D.IIIa alt kanadyny kolaylykla görebiliriz :)
Ben de tabii ki late alt kanady tercih edip, gövde montajyny tamamlayyp kurumaya byraktym.
Montaj a?amasynda kitaptan ba?ymsyz hareket edip, motoru gövdeye sabitlemedim. Zira motor halen çok parçaly durumda ve her ?ey bittikten sonra monte edilebilir. Tesviye, boya, maske vs. i?lemlerinde motora zarar vermek gayet olasy. Bkz. ilgili foto;
Tesviye, astar ve boya ile devam edecek.
-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 12/10/2012 Saat 19:15
Pi?mi? tavukla a?yk atty?ym bir sürecin ardyndan tekrar makete dönebildim. Do?al olarak yary?ma vs. yalan oldu.
Sahip oldu?um Wingnut Wings maketlerinde ho?uma gitmeyen bir durum var. Uçak gövdeleri nedense pürüzlü olarak basylmy?. Gerekli yüzeyler cam kadar hassas ve pürüzsüz basylyrken nedense gövdeler bu ?ekilde. Kanatlarda boyaya doku olu?turacak bir zemin hazyrlyyor ama kontrplak gövdede üstelik güzelce doplanmy? gövdede bu pürüzlü yüzey benim pek ho?uma gitmiyor. Albatrosa yapty?ym gibi yine Mr.base white 1000 ile hiç astarlama adetim olmady?y halde astarladym.
Bir kaç gün kurumaya byrakyp, 800->1200->2000 zymparalama ile istedi?im yüzeyi elde ettim. Ufak tefek çizikler, dolgu gerektiren yerleri de kapatyyor bu astar çok sevdim.
Ana boya hakkynda bir kaç söz etme vakti de geldi. Bu projede pivot aya?ym, Filistine giden ve bilinen seri/parti numaralary olan uçaklaryn standartlary. Tek aya?y bu noktadan kaldyrmadan mevcut foto üzerinde fikir yürüterek bir sonuca varmaya çaly?tym. Bu noktada bir kaç Pfalz uzmanynyn da yardymyna ba?vurdum -hayyr modelci de?iller :) Sa? olsunlar oldukça yardymcy oldular.
Öncelikle referans aldy?ym resmin orjinalinin durumu tahmin edilemiyor. Çekildi?i teknikten baskysyna, taranmasyndan düzenlenmesine kadar olabilecek en kötü ?ekilde yolculu?unu tamamlayyp, bu hale gelmi?. Bu resimde görü?ünü aldy?ym uzmanlaryn ilk baktyklary ?ey maalesef renkler vs. de?il, kanat üstünde ikinci bir radyatörün izleri oldu. Zira uzla?amadyklary tek konu burasy. Filistine giden D.IIIa'larda kanatta bulunan yakyt tanky yerine daha verimli bir so?utma için ikinci bir radyatör eklendi?i efsanesi var.
Ylk olarak Windsock datafile #7 ve #21 ile ba?lady?ym ara?tyrmalarda kamuflaj boyayy eledim. Zira ilk üretilen bir kaç Pfalz D.III'e uygulanan bu boyamanyn yerine, Bayer GmbH'nin icady olan alüminyum tozu katkyly bir tür koruyucu boyaya geçilmi?. Kaynaklarda silbergrau olarak geçen bu koruyucu boya mükemmel su geçirmezlik özelli?i ile Pfalz D.III'ler ve sonrasynda üretilen D.IIIa'lar için tek seçenek olmu?. Milliyet ve uyary i?aretlemelerinden sonra teslim edilece?i birlik veya pilota göre özel süslemeler ilave boyamalar olmu?. Bize gelen D.IIIa'laryn ait oldu?u partinin ilk uça?y #21'de yer almakta. Silbergrau gövde lozanj üst kanat, cdl alt kanat ?eklinde.
Referans aldy?ym resimdeki uça?yn burun koyulu?unu, birbirinden ba?ymsyz ba?vurdu?um ki?ilerce tarty?masyz bir ?ekilde kanat gölgesi olarak yorumlandy. Byrakyn kamuflaj veya sonradan boyama gibi uça?y a?yrla?tyracak gereksizlikleri, filoya has boyamaya bile ku?kuyla yakla?tylar. Bu konuda verebilece?im en kestirme örnek ?u
Silvergrau oldu?u iyi bilinen bir uçak, üst kanat gölgesinin etkisine dikkat.
Konuyu fazla da?ytmadan özetleyim. Bu resimdeki uçak bir D.IIIa, D.III de?il. E?er Filistinden geldiyse ki öyle :) üretilen son partiden gönderilmi? bir uçak. Üretilen son partinin özellikleri ise #21 ve ula?ylabilecek herhangi bir kaynakta belirtildi?i üzere; silvergrau doped gövde, 5 renk koyu/açyk, alt/üst lozanj kanatlar ve elevatör. Resimde üst kanatta lozanj emareleri açykça görülüyor zaten. Benim için alt kanat muammaydy, onu da standartlara göre bitirmeye karar verdim. Zira kimi uçaklarda alt kanat da silvergrau doped olabiliyor.
Bu boya için önerilen 2 ölçü alüminyum boya 1 ölçü uygun tonda gri boya. Ben tercihimi Gunze'nin akrilik light gray ve laker alüminyumundan yana kullandym. Akrilik oto tiner ile iki boya da ?eker gibi eriyip kayna?ty, istedi?im tonda sonuç verdi. Tabii çyplak gözle :) Gerçek halini yansytyr en yakyn foto bu:
?imdilik bu kadar.
-------------
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 12/10/2012 Saat 20:08
Olmamy? o.
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 12/10/2012 Saat 23:30
Ya olursa ? :D
-------------
|
Mesajı Yazan: levburkara
Mesaj Tarihi: 13/10/2012 Saat 00:46
Keske benim F-22'yi biraz bekletseymisim. Bu renk tam ulasmaya calisip da ulasamadigim Raptor sheen tonunda. Muthis uygulamissiniz karisimi. Devamini cok merak ediyorum.
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 13/10/2012 Saat 08:17
Orjinalini yazan: Holy Diver
Ya olursa ? :D
Asla olmaz :) Kural o.
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 19/10/2012 Saat 15:27
Burak Bey, hedefledi?iniz tonu bilmiyorum ama fikir vermesi bakymyndan son durumu payla?ayym dedim. Kapaklarda mat RLM 02, motor kaporta parçalary ise normal alüminyum metalizer boya. Halen gerçe?e yakyn bir ton yakalayamadym makinayla :)
Bu arada kary?ym tahmin etti?im gibi bazy yerlerde problem yaratty. Maskeleme banty ile birlikte kimi yerlerde pul pul kalkty. 2000 zympara akabinde tekrar boya görecek o bölgeler. Arka planda belli belirsiz üst kanat da görünüyor, ev yapymy dekallerden sonra ilaç gibi geldi fabrikasyon lozanj dekaller. Çekirdek çitler gibi tyk tyk gidiyor, gayet zevkli :P
-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 29/10/2012 Saat 18:39
Forslar ve seri numaralary için asit indirme ?ablonlar yaptym.
Metal ?ablonlar, maskeleme bantyndan ?ablon çykartmak için tahmin etti?im gibi iyi i? gördü.
Kenarlar, kö?eler, ve sa?a sola syzan boya tozlary 2000 zympara ile temizlenecek, gerekirse tekrar boyanacak vs.
Neyse... Bayra?y ça?ry?tyran bir ?eyler koydum ortaya, biber gazyny yemeden ben gideyim mesaiye :)
-------------
|
Mesajı Yazan: arko
Mesaj Tarihi: 29/10/2012 Saat 19:41
Naçizane, kyrmyzy yerine siyah olabilir mi acaba?
Cahilli?ime ver lütfen.
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 29/10/2012 Saat 21:03
Esta?furullah Arkut :)
Birincisi, uçak Kurtulu? Sava?y dönemi kullanylan uçaklardan. Ykinci olarak da kanat altyndaki forsun ortasyndaki hilal ve yyldyz klasik yöntem olan Alman haçlarynyn içinin siyaha boyanmasyndan öte bir durumu i?aret ediyor. E?er bir önce yapty?ym albatros'un dikeyinde hilal ve yyldyz olsaydy onun da forslaryny kyrmyzy beyaz yapacaktym. Onun uçabildi?ine dair bir kayyt bulamady?ym için sadece haçlarlar kurtulmak adyna siyaha boyandy?yny var saydym.
Bence bu uça?yn forslary kyrmyzy beyazdy. Dikeyi de kyrmyzyya boyanmy?, hilal ve yyldyzlyydy. Bununla beraber her zaman oldu?u gibi yine alternatif öneri ve yorumlara ve dahi kaynaklara açyk oldu?umu belirtirim :P
-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 02/11/2012 Saat 16:28
Üst kanat lozanj kaplamasy kysmen bitti.
Detayynda
WnW cimrilik etmi? zira koyu renk üst kanat kaplamasy bu i?lem sonrasy bitti ! Dekalini verdi?i uçaklar ya alt kanat veya üst kanat lozanj kaplama. Bu yüzden sadece tek opsiyona yetecek kadar üst kaplamasy vermi?, altta sorun yok yetecek gibi. LVG'nin dekallerinden ödünç alayym dedim, dokusu farkly çykty. ?imdi Yeni Zelanda yollary gözleyece?im :) Ayny maketin sipari?ini verecek olan varsa ve çift kanat lozanj bir Pfalz yapmayy dü?ünüyorsa bir tane de üst lozanj dekali eklesin listeye.
Zaten dekal üstüne maskeleme yapaca?ym için iyice kurutmayy, katlar halinde verniklemeyi dü?ünüyordum. Ysabet oldu, iyice neminden kurtulur beklerken. Ba?ka bir makete devam etme vaktidir :)
-------------
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 03/11/2012 Saat 00:56
Orjinalini yazan: Holy Diver
Ba?ka bir makete devam etme vaktidir :)
Et tabi .
Bu maketle ancak yurt dy?y yary?malarda derece alabilirsin.
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 03/11/2012 Saat 17:34
Lozanjy pek bir Andy Warhol kafasynda :)
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 03/11/2012 Saat 20:53
Orjinalini yazan: KucukEniste
Lozanjy pek bir Andy Warhol kafasynda :)
Alçy kafasyndan iyidir Warhol kafasy :P
Yyi hatyrlattynyz Ydris bey. Konuyla ilgili detaylar bir sonraki mesajda yer alacaktyr :D
-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 05/11/2012 Saat 19:27
Madem konusu açyldy biraz daha toparlayalym. Ole Nikolajsen'in sitesinde yer alan dökümanlarda Kurtulu? Sava?y uçaklary listesinde yer alan dört adet Pfalz D.III'ün seri numaralary 1358-59-62-63/18 olarak belirtiliyor. Bu bilginin kayna?yny bulamadym. Muhtemelen kaynak bay Nikolajsen'in ar?ivi.
1358/18, uçak seri no /üretim yyly ?eklinde kodlandy?yndan bu bilgide bir tutarsyzlyk var. Pfalz D serisi hakkynda bulunabilecek en kapsamly kaynak olan Windsock #7 ve #21'de belirtilen üretim seri no/ yyl / rakam raporlaryyla uyu?muyor. Bu bilgilere göre; 1918 yylynda dünya üzerinde üretilen son Pfalz D.III'ün seri numarasy 1349/18'dir ve 1917'nin ikinci yarysyndan itibaren üretilen di?er uçaklar gibi bir D.IIIa'dyr. Ama bizim liste 1358'den ba?lyyor ! Hadi /18 hataly var sayalym, /17 olsun. Bu kez de elde etti?imiz sonuç fabrikadan çykan ilk be? on uçak apar topar Filistine gönderilmi? ! Alman kayytlaryna göre Filistine giden sevkiyatta içinde D.III bulunan tek bir parti var o da 1918 A?ustosunda :) 1917 ?ubatyndan 1918 A?ustosuna kadar bu uçaklaryn tur?usu kurulduysa böyle bir ?ey pek ala mümkün :) Zaten D.IIIa bile olsa günün ihtiyaçlaryny kar?ylamaktan uzakta olan bu uçaklar Filistinde güçlü rakipleri kar?ysynda pek i?e yaramamy?, kysa süre sonra da zaten Anadoluya getirilmi?. Bir di?er tutarsyz veri ise uçaklaryn D.IIIa de?il D.III oldu?u. 1917'nin ilk yarysy dy?ynda gezegende D.III üretilmemi?. xxxx/18 numaraly bir D.III'den bahseden kaynaktan referans almak ne kadar mantykly ?
Hadi hepsini bir kenara süpürelim, Alt kanat ve silahlaryndan D.IIIa oldu?u anla?ylan bir foto?raf var ortada. D.III/D.IIIa dönü?ümü syrasynda koca fabrikanyn yana?mady?y alt kanat de?i?imini Vecihi tek ba?yna yapmadyysa e?er referans kaynak yine yanylyyor (bir "a" kanady bulunup, bizim memlekette modifiye edilme hikayesi de bilim kurgu eserlere rahmet okutacak bir hayal gücünü i?aret eder sanyrym).
Bir sonraki mesajda Alman kayytlaryna göre Filistine giden D.IIIa'laryn seri numaralary ve bu partiden 1284/18 numaraly uça?yn üretim a?amasyny gösteren fotolara detayly bir baky? yazyp olaya noktayy koyalym.
-------------
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 24/01/2013 Saat 18:17
Üzerinden iki ay geçmi?. Bu süre içinde çok arady?ym Dr. Brian P.Flanagan'yn, Erich Serno'nun raporlaryndan çevirisini ve düzenlemesini yapty?y, 1970 C&C US. dergisinde yayynlanan yazy dizisini edindim. Tahmin etti?im gibi uçaklar D.III olarak geçmekte ancak editör not olarak bunlaryn D.IIIa oldu?unu özenle belirtmi?. Sanyrym o syralar insanlaryn a'ya b'ye dikkat etmekten daha öncelikli i?leri vardy. Bu uçaklaryn Filistin cephesinden Konya'ya uzanan yolculuklaryndan, uçabilir hale getirilmelerine ve Kurtulu? Sava?y esnasynda kayyplaryna kadar olan maceralaryny okudukça hakkaten insanyn gözü a'yy b'yy görmüyor. Çok acayip ?eyler. Ancak durum havacylyk ve uçak özeline geldi?inde olayyn biraz ayyklanmasy özenle ayry?tyrylmasy gerekti?ini dü?ünüyorum. En azyndan günümüzde böyle bir imkana sahibiz. Üzerinde çaly?ty?ym di?er iki uçak (Fokker E.III ve D.VII) için de ayny özensiz çykarymlar ve yorumlar söz konusu. Burada kastym modelciler de?il elbet. Son bir detay daha; bahsetti?im yazyda sevk edilen D.III'lerin seri numaralary yazmyyor, halen bu -hiç üretilmemi?- uçak numaralarynyn nereden geldi?ini bulamadym. Ama yüksek ihtimal Werke No ile syklykla kary?tyrylan Seri no hatasy gibi duruyor veya kaynaklar Filistine gönderilen uçaklary modasy geçmi?, yetersiz tabir etti?i için böyle bir yorum söz konusu olabilir. Ancak sava?yn son yylynda Fokker D.VII dy?ynda üretilen neredeyse tüm uçaklar Yngiliz uçaklary kar?ysynda yetersizdi.
Bu foto yukaryda son mesajda bahsetti?im uçak o yüzden ekliyorum. Zira üzerinde konu?acak bir ?ey kalmady. Dikkat edilirse gövde üzerinde henüz seri no ve uyary yazylary boyanmamy?. Yön dümenine varyncaya kadar tüm kuma? yüzeyler lozanj kaplama.
Neyse bu kadar pornografi yeter konuya dönersek, zaten silbergrau oldukça kir tutan bir boya. Üzerine bir de bu uçaklaryn geçirdi?i a?yr yolculuk ?artlary ve onarym syrasynda ya? ve kir gelince gövdenin motora yakyn kysymlary neredeyse siyaha dönmü?tür. D.IIIa'larda kullanylan 180HP motorun ön kysmynda bulunan nal kadar hava pompasynyn yerinde yeller esiyor. Muhtemelen yedek malzemelerden veya uçamayan Albatroslardan bir ?eyler uydurdular. A?yr kirletme ve eskitme için kobay modellere u?ra?yrken di?er taraftan ufak tefek eklemelerle model devam etmekte.
Motorun sübap sistemini resinlerle de?i?tirdim.
Artyk emin oldu?um gövde numarasyny da yapty?ym ?ablon marifetiyle boyadym. ?imdi huzur içinde uyuyabilirim görü?mek üzere :)
-------------
|
|