![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Off-Topic | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
<< Önceki Sayfa 7 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
Batur
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 759 |
![]() ![]() ![]() |
kulaktan dolma saçma sapan ?eylerle,bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak,bu yetmiyomu? gibi bide politik ve sosyolojik analizler yapmaya kalkmak çok e?lenceli olsa gerek...''heyecanla izliyorum''... bu cümle pek popüler,bende burada kullanayym dedim...
|
|
![]() |
|
freeman
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Konum: Germany Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 959 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Batur
kulaktan dolma saçma sapan ?eylerle,bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak,bu yetmiyomu? gibi bide politik ve sosyolojik analizler yapmaya kalkmak çok e?lenceli olsa gerek...''heyecanla izliyorum''... bu cümle pek popüler,bende burada kullanayym dedim... Ne demek istediginizi acar misiniz biraz?? |
|
![]() |
|
Batur
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 759 |
![]() ![]() ![]() |
gerek yok bence,gayet açyk...
|
|
![]() |
|
wehrwulf
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 214 |
![]() ![]() ![]() |
Evet.Tarihin kabul etti?i gerçekleri konu?up tarty?yyoruz.Buyrun siz de katylyn demek isterdim lakin mantykly sebeplerden dolayy rahatsyz olunmaya ba?landy.Ba?ka bir e?lence ortamynda artyk:)
|
|
Varly?y bir?ey kazandyrmayanyn,yoklu?u hiç bir ?ey kaybettirmez aga
|
|
![]() |
|
phantom80
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17/03/2006 Konum: Bitlis Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 503 |
![]() ![]() ![]() |
bu topi?i buradaki de?erli arkada?larymdan hava aslary ile ilgili bilgi edinebilmek için açmy?tym.konu nerden nereye geldi.umarym konu devam ederse sadece ve sadece askeri havacylykla ilgili yorumlar olur.selmlar saygylar.
|
|
![]() |
|
Artt
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: freeman
Idris Bey hakli, konu farkli bir yere kayiyor.. Kitlenme yada tartisma riski olan konular bunlar, hicte gerek yok.. As denilince sadece havaci olmaz herhalde :) Skorzeny´e ne demeli?? Hem havada-hem karada, var midir O´nun benzeri?? Witmann, Carius, Barkmann, Kretschmer, Erich Topp, Schepke... Her yerden as var.. Denizalty veya tank asy olmak için sayy nedir? O zaman casuslary da yazalym Sorge, Dusko Popov sava? devasa boyutta olunca her alanda "süper"ler çykyyor haliyle. Düzenleyen Artt - 05/05/2007 Saat 17:08 |
|
![]() |
|
freeman
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17/11/2005 Konum: Germany Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 959 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Artt
Denizalty veya tank asy olmak için sayy nedir? O zaman casuslary da yazalym Sorge, Dusko Popov sava? devasa boyutta olunca her alanda "süper"ler çykyyor haliyle. Hic saymayalim bence, hem sacma sapan konusmus olmayiz, hemde topigi acan arkadasin arzusunu yerine getirmis oluruz.. Hem ne gerek var böyle anlamsiz konulara?? Yeter, cok bile yazilmis zaten.. Düzenleyen freeman - 05/05/2007 Saat 17:38 |
|
![]() |
|
phantom80
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17/03/2006 Konum: Bitlis Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 503 |
![]() ![]() ![]() |
özgür a?abey yanly? anla?yldym galiba.benim açmy? oldu?um ba?lyk yüzünden buradaki insanlaryn tarty?masyndan çekindim.böyle bir ?eye sebebiyet verdim diye bu tür bir ifade kullandym.askeri havacylyk benim en büyük hobim.merakym....bu topikten çok ama çok istifade ettim.umarym yorumlar devam eder.yanly? anla?yldyysam affola...
|
|
![]() |
|
phantom80
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17/03/2006 Konum: Bitlis Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 503 |
![]() ![]() ![]() |
ayryca bir ba?ka hava sy ile ilgili bir ba?ka sorum daha olacak.ingilizcem zayyf tam olarak anlayamadym inceledi?im web sitesindeki ifadeleri..robert stanford tuck isimli ingiliz hava asy hakkynda bildiklerinizi aktaryrysanyz sevinirim.zira zayyf ingilizcemle hikayesinin enterasan oldu?u yönündeki yorumu çykarabildim.selamlar saygylar..
|
|
![]() |
|
CErginbas
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
![]() ![]() ![]() |
Robert stanford Tuck'yn kullandy?y spitfire mk. V. i yapmy?tym. Tayyareler bölümünde bulabilirsiniz. 25-30 civary uçak dü?ürdükten sonra, Fransa üzerinde alçak uçu?ta flak ate?iyle dü?ürülüyor. Sonrasynda yakalanyp Rusya civarynda bir esir kampyna yollanyyor. Adam zaten sava?abildi?i sürede 25-30 uçak dü?ürdü?ü yetmezmi? gibi, 1944 yylynda sanyrsam Rusya civaryndaki bu esir kampyndan kaçmayy ba?aryyor. Rus ordusuyla birlikte Almanlara kar?y bir süre sava?tyktan sonra, Yngiltereye kaçak yollardan ula?mayy ba?aryyor.. Sonrasynda sanyrsam tekrardan uçmaya devam ediyor. Film gibi bir hayaty var anlayaca?ynyz.
Düzenleyen CErginbas - 05/05/2007 Saat 22:10 |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
![]() |
|
Artt
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
![]() ![]() ![]() |
Skoru 29
1942de Fransa üzerinde zorunlu ini? yapmy?, esir kampyna atylmadan önce JG26 tarafyndan a?yrlanmy? ve Adolf Gallandla tany?my?, 1945 ?ubatynda Polonyaly bir esirle birlikte kaçyp Ruslara sy?ynmy?, sonra ver elini Yngiltere. 1949da ordudan ayrylyp mantar üretme i?ine girmi?, kalan zamanyny hayyr i?leri ve sava? sonrasy Almanya-Yngiltere ili?kilerini iyile?tirme çaly?malaryna ayyrmy?. 1987'de 70 ya?ynda ölmü?. Kabaca hikayesi bu. |
|
![]() |
|
Artt
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
![]() ![]() ![]() |
Listesi de burda:
Flying a Spitfire as a pilot in No.92 Squadron: 1,2,3 23rd May 1940; one Me 109 in a morning sortie, two Me 110 in an afternoon sortie 4,5 24th May 1940; Two Do17s 6 25th May 1940; Do 17 7,8 2nd June 1940; One He111, one Me 109 9 13th August 1940; Ju88 10,11 14th August 1940; Two Ju88s 12 18th August 1940; One Ju88 13 25th August 1940; One Do17 Flying a Hurricane I as CO of No.257 Squadron 14 15th September 1940; One Me 110 15 23rd September 1940; One Me 109 16 4th October 1940; One Ju88 17 12th October 1940; One Me 109 (This victory was in a 92 Sqdn Spitfire while Tuck was visiting) 18 25th October 1940; One Me 109 19,20 28th October 1940; Two Me 109 21 9th December 1940; One Do17 22 12th December 1940; One Me 109 23 29th December 1940; One Do17 24 2nd March 1941; One Do17Z 25 19th March 1941; One Do17 26 9/10 April 1941; One Ju88 Flying a Hurricane II as CO of No.257 Squadron 27,28 21 June 1941; two Me 109 Flying a Spitfire as Wing Leader, Duxford 29 31 August 1941; one Me 109 |
|
![]() |
|
Artt
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
![]() ![]() ![]() |
http://www.stanfordtuck.com/
last flight yazan resime tyklayynca Fransaya ini? yapty?y uça?yn resimlerini görebilirsiniz. Aslynda iyi diorama olur teyyarecilere ve 2DS çaly?anlara duyurulur :) Düzenleyen Artt - 05/05/2007 Saat 22:01 |
|
![]() |
|
phantom80
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 17/03/2006 Konum: Bitlis Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 503 |
![]() ![]() ![]() |
gerçekten film gibi bir hikayesi varmy?.e?er bu kadar erken sava? dy?y olmasaydy belkide müttefikler içinde en fazla uçak dü?üren as pilot olabilirdi.kimbilir??bu arada hep alman aslaryndan bahsedildi..müttefikler içinde sivrilen havacylardan en önde olanlar hangileridir.??
Düzenleyen phantom80 - 05/05/2007 Saat 22:48 |
|
![]() |
|
Artt
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
![]() ![]() ![]() |
Ivan N. Kozuhedub 62 rus
Aleksandr I. Pokryshkin 59 rus Grigori A. Rechkalov 58 rus Richard I. Bong 40 abd Thomas B. McGuire Jr. 38 abd David McCampbell 34 abd James E. Johnson 37 UK Brendon E. Finucane 32 UK(Irish) Robert Braham 29 UK Clive Caldwell 28 Australia C. C. Scherf 23 Australia Keith Truscott 17 Australia Colin Falkland Gray 27 New Zealand Alan Christopher Deere 22 New Zealand William Vernon Crawford-Compton 21 New Zealand George F. Beurling 31 Canada Vernon C. Woodward 21 Canada H. W. McLeod 21 Canada Pierre H. Closterman 26 France Marcel Albert 23 France Jean Demozay 21 ilk üçler bunlar ama ilginç hikayesi olanlar hangileri bilmiyorum |
|
![]() |
|
Artt
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
![]() ![]() ![]() |
A?a?ydaki yazyyy uzun zaman önce bir dergi çaly?masy için yazmy?tym.Konu hakkynda daha iyi bilgisi olanlar bi bakabilir mi eksik, yanly? var my diye?
Erich Hartmann I. Dünya Sava?y’nyn efsane Alman pilotu Manfred von Richtofen (Kyzyl Baron-Uça?yny Kyrmyzyya boyady?y için bu ismi almy?tyr) ölümüne kadar 80 müttefik uça?y dü?ürmü?tü. Sava?tan sonraki yyllarda insanlar bunun kyrylamaz bir rekor oldu?unu sanyyorlardy. Ancak ba?döndürücü bir hyzla geli?en teknolojiyi ve için için kaynayan Hitler Almanyasy’ny gözönüne almadan yapylan bu tahmin 25 yyl sonra bir yanylgyya dönü?ecekti. 1 Eylül 1939 sabahy Hitler halky için “Ya?anylacak Topraklar” elde etmek amacyyla Polonya’ya saldyrdy. Yngiltere, Polonya ile yapty?y anla?ma gere?i taahüdünü yerine getirerek 3 Eylül’de Almanya’ya sava? açty. Bu deklarasyondan alty saat sonra Fransa da müttefiki Yngiltere’nin yanynda sava?a girdi. Böylece, ideali doktor olmak olan bir Alman gencini büyük bir sava? pilotu, “Aslaryn Asy” yapacak süreç ba?lamy? oldu. Alman pilotlary Kyzyl Baron’un rekorunu kysa sürede kyrdylar. 100 zafere ula?an ilk Alman “As” Werner Molders oldu. Uça?y vurulup yere çakylarak öldü?ünde Molders’yn skoru 101 idi. Onlarca Alman pilot 100 zafer synyryny, 15 tanesi de 200 synyryny a?mayy ba?ardylar, ancak sadece iki tanesi (Tüm dünya sava? pilotlary içinde) 300’den fazla uçak dü?ürerek listenin ba?ynda kendilerine sarsylmaz bir yer edindiler : Gerhard Barkhorn(301) ve Erich Hartmann(352). Erich Hartmann 19 Nisan 1922’de do?du. Sava? kariyerine 18 ya?yndayken ba?lady. 1941’de ordudan hava kuvvetlerine geçti. Sivilken aldy?y sivil pilotluk e?itimi sayesinde sava? uçaklaryyla yalnyz uçu?lar yapmayy bir aydan kysa süre içinde ö?rendi. Ekim 1942’de Soldatskaya’daki JG-52 Filosuna tayin oldu. Ylk görevinde komutan Edmund Rossmann’a (93) wingman olarak e?lik etti. Bu görev syrasynda o kadar ba?arysyz oldu ki Rossmann onun birlikte uçulamayacak kadar tehlikeli oldu?una karar verdi. Bunun üzerine Hartmann ba?ka bir asyn Walter Krupinski’nin (197) uçu? grubuna kaydyryldy. Usta bir pilot olan Krupinski, Hartmann’yn uçu? tekni?ini geli?tirmesine yardymda bulundu. Hartmann ilk 18 görevi boyunca hiç uçak dü?üremedi. 5 Kasym 1942’de Krupinski ile birlikte uçtu?u 19. görevi syrasynda rastladyklary bir Rus IL2 (Stormovik) uça?yny dü?ürerek serisine ba?lamy? oldu . Ancak ?anssyzlyk eseri Rus uça?yndan kopan bir parça Hartmann’yn uça?yna çarparak onun da dü?mesine neden oldu. Hartmann bu kazadan yara almadan kurtuldu. 1943 yazyna kadar Hartmann’yn ciddi bir ba?arysy olmady. Yaz geldi?inde ise Hartmann büyük bir çyky? ya?ady. Temmuzda 23, A?ustosta 49 ve Eylülde 24 uçak dü?ürdü. 1943’ün sonunda skoru 159’a ula?my?ty. Bu ba?aryly seyir 1944 ky?ynda yava?lady. Sert ve so?uk geçen Rusya ky?y uçaklaryn performansyny etkiliyor, makineli tüfeklerin tutukluk yapmasyna sebep oluyordu. 2 Mart 1944’de bir günde 10 uçak dü?ürerek skorunu 200’ün üstüne ta?ydy. Bir süre sonra 250’yi de a?ty. 24 A?ustos 1944’de tekrar bir günde 10 uçak dü?ürerek skorunu 301’e çykardy. Tüm bu karma?a syrasynda ordudaki tüm madalyalary almy?, 10 Eylül 1944’de Ursula Paetsch’le evlenmi?ti. Hartmann’yn bu kadar ba?aryly olmasy size ?a?yrtycy ve abartyly gelebilir. Bu ba?aryda Hartmann’yn yetene?inin yanynda ilk ba?larda kötü giden fakat sonralary ona yardym eden ?ansynyn da büyük payy vardyr. Zira Hartmann 16 kez yere çakylmy? ve hiçbirinde yara almamy?tyr. Hatta bir seferinde uça?y Rus hatlarynyn gerisine dü?mü? ve esir alynmy?tyr ancak ?ans eseri, onu hapishaneye götüren Rus kamyonuna bir Alman Ju-87 (Stuka) uça?y saldyrynca kamyon yoldan çykmy? Hartmann da kaçma fyrsaty bulup yürüyerek Alman bölgesine geri dönmü?tür. Hartmann sava?yn sonuna kadar do?u cephesinde Ruslar’a kar?y sava?maya devam etti. Son görevinde (8 Mayys 1945) son kez bir Rus uça?y dü?ürdü. Kar?ysyna çykma ?anssyzly?yna u?rayan bir YAK1 avcy uça?y Hartmann’yn 352. Kurbany oldu. Ayny gün geç saatlerde ini? yapan Hartmann bölgedeki Yngiliz güçlerine teslim oldu. Yngilizler de onu Ruslar’a teslim ettiler. Sava?ta sonraki 10,5 yyly Ruslar’yn esir kamplary ve hapishanelerinde geçirdi. Ruslar onun kim oldu?unu anlayynca bu 10,5 yylyn onun için oldukça keyifsiz geçmesini sa?ladylar. Yyllar süren i?kence ve yo?un komünizm propagandasynyn ardyndan onun komünizme sycak bakmasyny sa?layamayynca serbest byraktylar. Özgürlü?üne kavu?an Hartmann Baty Almanya’ya dönerek karysyyla tekrar birle?ti. Yeni kurulan Baty Alman Hava Kuvvetleri’nde 70’lerin sonuna kadar Amerikan yapymy F-104 (Starfighter) jet uçaklaryyla uçan JG-51 filosunun komutany olarak görev yapty. 1990 (1992?) yylynda öldü. Benim ?ahsi görü?üme göre bu genç pilotun ba?arysynyn altynda yatan sebeplerden en önemlisi do?u cephesinde görev yapmy? olmasydyr. Rus uçaklary Alman uçaklary kadar güçlü ve modern de?illerdi ve Rus pilotlary deneyimli dahi olsalar iyi donanymly Alman uçaklary kar?ysynda ba?arysyz oluyorlardy. Hartmann belki batyda görev yapsa ve Rus uçaklaryndan daha güçlü Amerikan ve Yngiliz uçaklaryna kar?y sava?sa bu kadar ba?aryly olmayabilirdi. Ancak gözardy edemeyece?imiz bir gerçek daha var; Hartmann Romanya üzerinde Alman petrol rafinerilerine saldyran Amerikalylar’la da sava?my? ve 6 P-51(Mustang) avcy uça?y ve Rus pilotlar tarafyndan kullanylan birçok Yngiliz Spitfire ve Hurricane avcy uça?y da dü?ürmü?tür. 16 kez yere çakylan ve hiç yara almayan bu adama Ruslar “Güneyli Siyah ?eytan” lakabyny takmy?lardy. Kendi silah arkada?lary ise bebek yüzlü görünümünden dolayy ona “Bubi” diyorlardy. Notlar : - Erich Hartmann sava? boyunca 1425 görev uçu?u yapmy?, 800 it dala?yna girmi?tir. Bu süre içinde 352 uçak dü?ürdü?ü teyid edilmi?tir. Hartmann sava? süresince görevlerinin tamamyna yakynynda Messerschmitt 109 (Me-109/Bf-109) avcy uça?yny kullanmy?tyr. Birkaç ilginç rekor : Emil Lang(173) Bir günde 18 uçak dü?ürmü?tür. Erich Rudorffer(222) ise bir uçu? syrasynda 13 uçak dü?ürmü?tür. Yüzde rekoru ise Guenther Scheel’e(71) aittir. Scheel 70 uçu?ta 71 uçak dü?ürerek uçu? ba?yna zafer rekorunun sahibi olmu?tur. |
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Eksi?i,yanly?y,hataly çykarymlary vs vs kusurlary var.
Sadece hayat hikayesini tercüme edin,politik ve mekanik konularda yorum,çykarym,varsayymlardan uzak durun. |
|
![]() |
|
Artt
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 634 |
![]() ![]() ![]() |
Yok bu yazy kullanylmak için yazylmady zaten, sadece deneysel bir çaly?maydy.
Yazaly 7 yyl kadar oluyor, ?imdi hataly oldu?u kysymlar oldu?unu ben de görebiliyorum ama yazynyn orjinal halini bozmadan gönderdim. O zaman bu yazyyy dany?acak kimse yoktu etrafymda ?imdi merakymdan buraya gönderdim "acaba ne kadary do?ru ne kadary yanly?" diye. Yoksa tamamen vakyf olmady?ym bir konuda ahkam kesip yazy yayynlayacak cahil cesaretine sahip de?ilim :) Hataly yerlerde düzeltme yapabilir misiniz? |
|
![]() |
|
<< Önceki Sayfa 7 Sonraki >> |
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |