2. dünya sava?y as pilotlary
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Genel
Forum Adı: Off-Topic
Forum Tanımlaması: Modelcilik dışında fikir paylaşımına buyrun; birbirimizi kırmayalım, kırdırmayalım
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=4313
Tarih: 25/02/2025 Saat 18:19 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: 2. dünya sava?y as pilotlary
Mesajı Yazan: phantom80
Konu: 2. dünya sava?y as pilotlary
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 13:35
arkada?lar merhaba..bir süredir yarym yamalak ingilizcemle internette meraklysy oldu?um ikinci dünya sava?y havacyly?y ile -kendimce- ara?tyrma yapyyorum.burada benim dikkatimi çeken bir konu oldu.alman pilotlary arasynda dudak uçuklatacak sayyda uçak dü?üren as pilotlar var.harttman ,graff,galland,novotny,marseille gibi..ancak amerikan aslaryna bkty?ymyzda en fazla skora sahip pilot olarak richard bong var (40 uçak).sözü fazla uzatmak istemiyorum.alman havacylarun skorlary neden bu kadar fazla.kar?ydaki pilotlarmy beceriksizdi yoksa bu pilotlarmy mükemmel..?selamlar saygylar.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 15:40
-Disiplin
-Yyi e?itim,
- me109 :)
-Rakiplerin tecrübesizli?i
-Rakip uçaklaryn yetersizli?i
-Askeri gelenek
-?ans (Hartmanm'yn 16 kez dü?tü?ünü biliyor muydunuz?, Bong da deneme uçu?unda öldü P80'di galiba)
(Mesela Hartmann Rus cephesinde görev yapty?y için bu saydyklarymdan bolca yararlanmy?tyr, gerçi dü?ürdü?ü birkaç p51 oldu?u da söylenir)
Ben giri? yaptym, konuya daha vakyf arkada?lar cevap ya?dyrmaya ba?lamadan kaçayym...
Unutmadan Barchorn da var (301 uçak) zaten 300 geçen sadece iki ki?i var Hartmann ve Barchorn.
http://www.geocities.com/CapitolHill/Congress/2106/secret/pilots.htm - http://www.geocities.com/CapitolHill/Congress/2106/secret/pilots.htm
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 17:00
Bunlaryn yany syra, Almanlaryn özellikle sava? ilerledikçe müttefiklere göre sayyca az olmalaryndan dolayy daha fazla ?eyler ba?armak zorunda olmalary var. Bu yüzden hep efsanevi i?ler genelde Almanlar tarafyndan yapylyyor, çünkü sayy avantajy zaten kar?y tarafta. Marjinal fayda yakla?ymy :)
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 18:39
saygyde?er arkada?larym yorumlarynyz için te?ekkür ederim.benim anlady?ym kadary ile alman aslarynyn skorlaryny yüksek olu?u kar?ydaki pilotlaryn e?itimlerinin zayyf olu?undan kaynaklanyyor olabilir .genelde skoru yüksek olan pilotlar hep do?u cephesinde uçmu?.hatta muhittin özdirim'in uçantürk'te yayynlanan yazy dizisinde harttman kendisini sorgulayanrus subayyna rus cephesinde dü?ürdü?ü üç uça?yn ancak bir ingiliz uça?yna tekabül edebilece?ini söyledi?i yazyyordu.katylyr mysynyz bu dü?ünceye?
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 19:35
Do?rudur muhtemelen. Ynsan o dönem Ruslarda bol bulunan ve harcamasy kolay bir malzeme oldu?undan yeterince e?itim ve teçhizat vermeden sava?a asker göndermek gibi bir aly?kanlyklary oldu?unu biliyoruz.
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 19:45
Hatta bulabilirseniz Heinz Knoke'nin(44-52?)
Ölüm Avcylary kitabyny tavsiye ederim.
http://www.csd.uwo.ca/Elevon/aces.html - http://www.csd.uwo.ca/Elevon/aces.html
Meraklysyna ace list...
|
Mesajı Yazan: Panzerace
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 20:01
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 20:10
ölüm avcylary kitabyny okudum gerçekten çok ho?tu..buradada konoke ilk önce do?u cephesine gönderilir.ancak buradan tekrar batyya yollanyr.orada eski filosunun pilotlarynyn kysa sürede pek çok zafer kazandy?y yazyyordu.
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 22:33
Ruslardanda do?u cephesinde syky pilotlar çykmy?tyr arkada?lar... Lili Litvak ablamyzyda bunlaryn arasyna eklemekte fayda var diye dü?ünüyorum , ho? sava?yn sonlaryny Alman toplama kamplarynda geçirmesine ra?men hatyry sayylyr Alaman tayyaresi dü?ürmü?tür kendileri...Kaynak olarak Gece Çadylary adly kitap gösterilebilir...
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 28/04/2007 Saat 23:20
Bir de Uçmak Yçin Do?anlar kitaby var. Ünlü aslaryn hikayeleri var kitapta.
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 01:36
Orjinalini yazan: PanzeraceGüzel bir konu. Ancak bir çok nedeni var. Öncelikle Almanlar'yn yo?un olarak sava?tyklary ve etkili olduklary bölgeler a?yrlykla kendi topraklary üzerinde. Bunun haricinde kalan Britanya Hava Sava?y ile Stalingrad'daki geç dönem hava muharebelerinde Alman pilotlaryn verdikleri kayyplar daha yüksek. Bu da süregelen zaferleri kazanacak pilotlaryn ya?amlaryny sürdürmeleriyle ilgili. Öte yandan Almanlar, Müttefikler'e göre zafer sayylaryny yazmak için daha esnek kurallra sahip. Amerikan uçaklarynda 1/3 ve 1/2 gibi bazy rakamlaryn kullanylmasy da bunu gösteriyor. Ayryca Almanlar kesintisiz olarak tüm cephelerde sava? boyunca çarpy?an tek ülke. Di?er ülkeler aralykly çaty?malar ya da sava?a sonradan dahil olma gibi fyrsatlara sahipken Amnalar'yn 1939-40 ve 1940-41 ky?y haricinde pek ara verdikleri görülmüyor. Tabi bu pilotlaryn kalitesini de artyran bir durum.
Bir ba?ka nokta ise avcy uçaklarynyn ate? güçleri. Bu konuda en üstün olanlar ?üphesiz Alman uçaklary. En zayyflary ise Rus uçaklary. Uçak dü?ürmede silah ve mühimmat sayysynyn önemli oldu?u gibi teknik nedenleri de gözardy edemeyiz. Sovyet uçaklarynyn performanslarynyn da yeterli olmady?yny dü?ünüyorum. Ruslar bir çok kaliteli silah üretselerde, standardizasyonda genellikle zayyf kalmy?lardyr. Müttefikler'i bu alanlarda Almanlar ile Ruslar'yn ortasyna koyabiliriz.
Orjinalini yazan: Artt
...yeterince e?itim ve teçhizat vermeden sava?a asker göndermek...
Güzel bir nokta. Hemen bir örnek vereyim: Barabarossa ba?lamak üzereyken Sovyetler'in Baltyk Askeri Bölgesi'ndeki pilotlaryn uçu? tecrübesi 15 saat, Kiev Askeri Bölgesi'ndeki pilotlaryn ise sadece dört. Amerikan pilotlarynyn ise bu 150 saat.
Katyldy?ym noktalar olsa da katylmadyklarym daha fazla, nedenine gelirsek;
Uçak dü?ürme sayysynyn temelinde ülkelerin konumlarynyn belirledi?i ?artlar mevcuttur. Misal Almanlar'da "duty" kavramy yoktur, dolayysyyla propaganda ve moral amaçly cepheden çekilmeyen pilotlar sonuna kadar uçmakla yükümlülerdir keza sahip olunan toprak, eldeki malzeme ve adam sayysy bellidir, kysacasy bu durum bir uçma zorunlulu?u yaratyr. Bu uzun süreçte pi?en pilotlar ustala?yrlar ve çok kontrpiyede kalmadyklary sürece hayatta kalyrlar, kaldyklary sürecede skorlary artar.
Kontrpiyede kalan pilotlara örnek vermek gerekirse Robert Bazi Weiss ki açyly?y 4e 1, kapany?y daha vahim oranly bir çaty?mada dü?mü?tür (sopayy kapan spit filosu olaya dalmy?tyr), ayny çaty?mada JG-54 komple yokolma noktasyna gelmi?tir (yanylmyyorsam kyyymdan 4 yada 5 pilot sa?lam çykabilmi?tir); Walter Oeasau, P-38'ler tarafyndan gene saçma bir oranla kystyrylmy? beraberinde JG1den bir araba adamla gitmi?tir; Heinrich Bartels 44de Bonn üstünde gene abuk sayyda P-47'nin kar?ysyna çykmy? ve kurtulamamy?tyr. Experten listesi bu tip isimlerle doludur, Emil Lang vs ?eklinde uzar gider.
Sava? sonunda hayatta kalabilen expertenlere gelirsek genel olarak bu pilotlaryn metodik bir saldyry tarzyny benimsediklerini görürüz. Misal Hartmann tek rotte (kanat adamy) kaybetmemi?tir, keza saldyry stili vurkaç bazlydyr; tepede dola?yr, avyny seçer dalar tek aty?ta vurur ve dü?man formasyonun dy?yna kaçar.
E?zamanly olarak benzer senaryo pasifik cephesinde de sahnelenmektedir. Sakai, Ivamoto, Nishizawa gibi isimler 100 civary bir skora sahiptirler hemde Almanlaryn aksine yalnyzca Amerikalylara kar?y uçmalaryna ra?men.
Öte yandan Amerikalylarda "duty" kavramy vardyr; sava? ba?ynda 25 görev uçu?u olarak belirlenmi? , tehdit azalynca bu sayy arttyrylmy?tyr. Nedeni ise sava? ABD topraklarynda olmady?y için pilot e?itimi rahattyr, keza malzemede boldur. Bu sayede psikolojik olarak dinç pilotlary cepheye sürebilmektedirler. ABD'nin aksine Rusya ve Yngilterede durum de?i?iktir sava? alanyna yakynlyklaryndan dolayy. RAF zaten karma bir kadroyla uçmaktadyr, ilk 10 as listelerinde Polonyalysy, Fransyzy Kanadalysy vardyr. Rusyada da zaten adamdan bol bir?ey yoktur, uça?a tykamadyklaryny tanka tykyp olmady eline süngü verip sava?a yollama lüksüne sahiptirler. Hal böyle olunca ülkesine göre skor oranlary ?ekillenmektedir.
Bu tabloya eklenecek bir di?er hususta e? zamanly havada bulunan uçaklaryn sayysal oranydyr. 300 bombacy 200 avcy eskortunun kar?ysyna çykan filo kalyntysy sayylabilecek 10 uçaklyk bir oranda dü?ürebilecek maksimum uçak sayysy bellidir. Kysacasy i?ini bilen alman ve japonlar için hedeften bol bir?ey yoktur, tam terside müttefikler için geçerlidir, nitekim havada olmayan uça?y vurup skor yazamazsyn. Bu durum skor bildirme yönetmeliklerinede yansymy?tyr. Dü?ürülen bir uça?y skor sayabilmek için belli kurallar vardyr, bu kurallar Almanlar için kesinlikle esnek de?ildir. Anavatan topraklary üstünde dü?ürülen her uça?yn e?er Rotte teyit etmediyse kara birlikleri tarafyndan teyidi zorunluluktur, ikinci bir kaynak tarafyndan teyit edilmeyen skorlar sayylmaz. Bu nedenle bazy pilotlaryn skorlary kayna?a göre de?i?ir. Misal Bartels'in 98 konfirmesi vardyr, son uçu?unda ba?kalary tarafynda kesin teyid edilmi? bir kill'i vardyr, ayny uçu?ta görgü tanyklaryna göre 100ncü uça?yny da dü?ürmü?tür ama kendisinin de öldü?ü o hengamede 100ncü uça?y net teyit edilememi?tir.
Bu teyit hikayesi experten rottelerinin ba?yny da yakmy?tyr, misal Pottgen Marseille'in dü?ürdüklerini teyit etmekten uçak dü?üremez konuma gelmi?tir.
Teyit olayy Amerikalylarda silah kamerasy etrafynda ?ekillenmi?tir, küsüratly skorlar bu yüzdendir, kamerada ayny uça?a ate? eden ba?ka uçak gözüküyorsa verdirilen hasara göre zafer pilotlar arasynda payla?tyrylyr. Sava?yn sonlaryna do?ru hem hedef azly?y hemde süre kysaly?y nedeniyle yerde vurulan uçaklarda pilotlary ?evke getirmek için skora dahil edilmeye ba?lanmy?tyr. Kysacasy ilk görev uçu?unda pistte parketmi? 5 uça?y tarayyp as olma ?ansy sa?lanmy?tyr ABD pilotlaryna. Skorunu bu ?ekilde arttyrmak isteyen aslaryn arasynda bu kolay lokma yüzünden ba?laryna i? alanlar da mevcuttur haliyle, misal Gabreski strafe etti?i alman üssünün pistine vurulup gövde üstü ini? yapyp esir dü?mü?tür.
Japonlarda teyit olayy tamamen onur ve dürüstlük üzerine kuruludur, önde giden aslaryn büyük ço?unlu?u ikinci bir göz tarafyndan teyit edilmeyen hava zaferlerini rapor etme ihtiyacy bile duymazlar, bu nedenle anylaryny yazacak kadar ?ansly olanlaryn belirttikleri angajmanlara oranla konfirme zaferlerinin sayysy azdyr.
Bunlara eklenecek hususlardan biride angajman kurallarydyr. Amerikan avcy pilotlarynyn önceli?i sava? sonundaki yer saldyrylary hariç bombardyman uçaklaryny korumaktyr. Belli perimetrelerin dy?yna çykmalary yasaktyr, buda skorlaryna direkt yansymmy?tyr, ancak korumalary altyndaki uçankalelere dalan Almanlara dalabilirler, ortam civcivliyse yaraladyklary uça?y dü?ürene kadar takip etme lüksüne sahip de?illerdir, nitekim bu angajman kurallary getirilmeden önce Almany görüp as olacam diye pe?ine takylyp filoyu dymdyzlak byrakmalary yüksek sayyda bombacynyn istatistik olmasyna sebebiyet vermi?tir. Öte yandan Almanlar serbest av tadyndadyrlar, üstünde haç ta?ymayan her?eye ate? et ?ova git felsefesini benimsemi?lerdir. Ço?u müttefik pilotu rottesiyle takylan av ruhsatly expertene yem olmu?tur. En güzel örne?i Pierre Closterman bir röportajynda dile getirmi?tir. Sava?yn son günleri bu elemanlar 6 tempest ?eklinde uçmaktadyrlar, ufukta bir 109 belirir, 6ya 1 girmez bu diye aralarynda konu?urlar, bu esnada 109 yakla?maya ba?lar, Clostermann bu noktada "geli?inden ba?ymyzyn dertte oldu?unu anladym, sonra ?ov ba?lady ben dü?en dördüncü uçaktym" ?eklinde olayy özetler. Almanyn kim oldu?u belli de?ildir ama aryza expertenlerden biri oldu?u a?ikardyr.
Gelelim hava sava?ynyn olmazsa olmaz unsuru olan uçaklara. Ate? gücü diye tanymlamak çok genel bir kavramdyr, silah ve mühimmat sayysy demek ise konuyu dahada çetrefilli bir hale sokar. Alman uçaklary bu konuda en üstünleridir demekte konuya hakim olmamaktyr.
Üstünlü?ü belirleyen temel iki unsur vardyr, birebir angajmanlarda bunlardan biri makina öbürü insandyr. Önce olayyn insan kysmyny irdelemek gerekir. Hava sava?y 3 boyutlu bir ortamda rölatif hyzlarda ve dönü?lerde temelde lineer ate? eden ama atyldy?y anki fizik ?artlarynynda üzerine bildirildi?i mühimmatyn hedefe vardyrylmasy bazyna dayanyr. Kysacasy insan tarafyndan hesaplanmasy gereken yüksek sayyda de?i?ken ihtiva eder. Bu de?i?kenlerin sa?lykly hesap edilmesi isabet oranyny arttyryr. Bu hesabyn yarysyny e?itim olu?turuyorsa di?er yarysyny da hissiyat olu?turur. Hissiyaty kuvvetli pilotlar bu yüzden öne çykmaktadyrlar, misal Bong hissiyaty kuvvetli bir pilottur ama her dü?ürdü?ü uça?a cayyr cayyr cephane harcamaktadyr, ABD ye geri dönüp aldy?y ekstra ni?an alma e?itimi sayesinde pasifi?e geri döndü?ünde skorunu kysa sürede katlamy?tyr. Alman tarafyndan örnek vermek gerekirse ayny yoldan geçen en ünlü pilot Marseille'dir, ni?an almayy Afrikada ö?renmi? akabinde deflection aty?ynyn kitabyny yazmy?tyr. Rudorrfer de ate? etme anyny mükemmel hesaplayan pilotlara verilebilecek bir örnektir. Kysacasy pilot kalitesi olayyn en az yarysyny olu?turur. Hal böyle olunca Alman ve Japon tarafy sava? boyunca ya?adyklary pilot kayyplary yüzünden ortalama kalite konusunda gerilemi?lerdir ama öte yandan Amerikalylar hep belli bir kalitede tutabilmi?lerdir bu unsuru.
Uçak kysmyna gelirsek, Almalaryn uçak seçimi yanly? bir mantyk dahilinde olu?mu?tur. Temel avcy uçaklaryny kar?yla?tyrmaly olarak ele alalym. P-47 8 adet, P-51 ise 6 adet 50 kalibrelik (12.7) Browning M2 makineliye sahiptir. MG ba?yna 350 rounddan hesaplarsak P51 2100 mermi, P-47 2800 mermi ta?ymaktadyr, buda standart e?itim almy? bir pilota bol bol aty? yapma olana?y sa?lamaktadyr, MG'lerin kanatlarda olmasy geni? bir alany süpürmesine olanak sa?lar dolayysyyla ortalama bir pilot bu mermi bollu?unda illa bir yere isabet ettirebilecektir. Gelelim Alman tarafyna, örnek olarak en baba 109 modeli olan K'yy alalym, motor aksynda 30 mmlik bir top vardyr (MK108), toplam mermi sayysy 65 olup hepsini ate?leyebilmesi tamamen rastlantysaldyr keza syky?mak gibi bir huyu vardyr, burun üstünde 2 adet 13mmlik MG ta?yr (MG131), tekinin sahip oldu?u mermi sayysy 300dür. 3 silahta burun bölgesinde oldu?u için 109 pilotu süpürme aty?y yapma lüksüne sahip de?ildir, nokta aty?y yapmak zorundadyr, bu aty?y yaparkende 30lukla 13lükleri ayny anda ate?leyemez keza 30luk ate?lendi?inde uçak stabil bir hatta de?ilse uçu? dinami?ini ciddi olarak etkiler, kysacasy pilot deneyimli de?ilse hedefe mermileri oturtamaz. Sava?yn sonlarynda 109 kokpitlerinde bir yy?yn deneyimsiz pilotun oldu?unu gözönüne alyrsak bu "experten" bazly imal edilmi? uçak hedefini vuramayan bir ölüm kapanyna dönü?ür. Halbuki ka?yt üzerinde kalibre olarak Amerikan türde?lerini ezebilecek potansiyele sahiptir. Kontrolsüz güç güç de?ildir manty?y dahilinde sava? ?artlary bazynda kesinlikle Alman uçaklary "ate? gücü" olarak üstün de?ildir. Uçak karakteristiklerine gelirsek, P-47 sa?lamlyk olarak öne çykar, P-51 a?abeyinin yarysy kadar sa?lamdyr ama iki uçakta birden çok amacyn etrafynda ?ekillenmi?tir. Ylki uçu? güvenli?idir, iki uçakta dengeli bir uçu? karakteristi?ine sahiptir, uzun mesafeler katedebilirler, pilot hatalaryny ini? kalky?lar ba?ta olmak üzere absorbe edebilirler. 109 ise bir hotrod'dyr, kanatly ve silahly bir makinadyr, tek amacy vardyr ama o amacy layygyyla ancak deneyimli pilotlar yerine getirebilir, keza çok dengesiz bir uçak olmasy it dala?ynda onu bir adym öne çykarmasyna ra?men standart güvenlik synyrlarynyn yakynyna bile u?ramamasyna yol açar, 109 pilotlarynyn deneyimsiz olanlaryny çok büyük bir bölümü dü?man ate?i de?ilde ini?lerde ve kalky?larda uça?yn kanat takmasy sonucu heba olmu?tur.
Sonuçta sava?y güvenilirlik + çok sayy + optimum kabiliyet + dü?ük kalibre + çok cephane cephesi, performans + az sayy + yüksek kalibre + az cephane cephesi kar?ysynda kazanmy?tyr. Bu denklemde ikinci kysma hissiyat, deneyim ve kabiliyet kalemlerini ekleyen pilotlarda kaybeden tarafta olmalaryna ra?men yyldyzla?my?lardyr.
Rus uçaklaryna gelirsek, en zayyfy nitelendirmesinin kystaslaryny ayryeten sorgulamak gerekir, La-7 gibi uçaklar varken bu söylem amacyny a?maktadyr.
Bir konuyu de?erlendirirken çok yönlü olmak gerekir, syrf iki taraftan rakam alyp kar?yla?tyrmak olayyn bütününü kaçyrmaya sebep olaca?y gibi üstüne binlerce kitap yazylan ve yazylmakta olan 5 senelik bir süreci magazin gazetesi dedikodu sütunu seviyesine çeker.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: wehrwulf
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 02:08
Ya süper bir yazy olmu? da tam ?u noktasyn da gözümden ya? geldi;
"En güzel örne?i Pierre Closterman bir röportajynda dile getirmi?tir. Sava?yn son günleri bu elemanlar 6 tempest ?eklinde uçmaktadyrlar, ufukta bir 109 belirir, 6ya 1 girmez bu diye aralarynda konu?urlar, bu esnada 109 yakla?maya ba?lar, Clostermann bu noktada "geli?inden ba?ymyzyn dertte oldu?unu anladym, sonra ?ov ba?lady ben dü?en dördüncü uçaktym" ?eklinde olayy özetler. Almanyn kim oldu?u belli de?ildir ama aryza expertenlerden biri oldu?u a?ikardyr."
AAHAhahahHAHAHAHaa...
------------- Varly?y bir?ey kazandyrmayanyn,yoklu?u hiç bir ?ey kaybettirmez aga
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 02:37
Adamca?yzyn bu röportajyny seyretmi?tim.
Hatyrlady?ym kadaryyla " deneyimli pilotlar havadaki belayy geli?inden farkederler ve bende belanyn geldi?ini hissettim " gibi bir?eyler demi?ti.
Not:Kendisi dü?en 4. uçak olabilir ama o Alman havadaki 6 uça?yda indirmi? ve sonrada üzerlerinden geçip selam vermi?.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 02:42
Orjinalini yazan: Panzerace
Sovyet uçaklarynyn performanslarynyn da yeterli olmady?yny dü?ünüyorum.
Amerikalylar ve bay Hartmann ayny kanaatte de?ilmi?.
Hartmann ruslaryn amerikalylardan daha iyi uçak ve pilotlara sahip oldu?unu söylemi?(amcanyn Romanya üzerinde zybartty?y yarym düzine P-51 var).
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 02:47
Orjinalini yazan: Panzerace
Öte yandan Almanlar, Müttefikler'e göre zafer sayylaryny yazmak için daha esnek kurallra sahip.
Tam tersi.
Almanlar as olmak için 10 tane hava zaferini ?art ko?mu?tur.
Gezegenin geri kalany 5.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 02:55
Orjinalini yazan: Ares
Bu teyit hikayesi experten rottelerinin ba?yny da yakmy?tyr, misal Pottgen Marseille'in dü?ürdüklerini teyit etmekten uçak dü?üremez konuma gelmi?tir.
Esas Nowotny in rottesine acyrym.
Adamyn ady uçan hesapmakinesine çykmy? sürekli kill saydy?y için.
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 03:57
Orjinalini yazan: idris
Orjinalini yazan: Ares
Bu teyit hikayesi experten rottelerinin ba?yny da yakmy?tyr, misal Pottgen Marseille'in dü?ürdüklerini teyit etmekten uçak dü?üremez konuma gelmi?tir.
Esas Nowotny in rottesine acyrym.
Adamyn ady uçan hesapmakinesine çykmy? sürekli kill saydy?y için.
"Flying counter", Marseille'in rottesi PÖttgen'in lakabydyr, Nowotny'nin rottesi Karl Schnörrer'in lakaby ise "Quax" tyr.
Yki rotte e?lik ettikleri sürece liderlerinin kuyru?unu hep korummu?lardyr. Pöttgen son uçu?unda Marseille'in kanadynda olup verdi?i direktiflerle Marseille'i dost topraklara kadar getirmeyi ba?army?tyr. Öte yandan "Quax" Schnörrer 250nci zaferine kadar Nowotny'nin arkasyny kollamy?tyr ama sonunda dü?ürülmü?tür, Nowotny 262 ile ini? esnasynda P-51'lere ki bu takti?i Chuck yeager'da kullanmy?tyr, yem oldu?unda yanynda Quax yoktur.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 06:04
Dur yahu.
Quax 262 ile uçtu diye biliyorum.Hatta dü?ü?ü Nowotny den çok sonra.
Galiba Nowotny in dü?ü?üne de tanyklyk etmi?.
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 08:18
sevgili a?abeylerim sabah sabah benim gibi ikinci dünya sava?y havacyly?y fanati?i olan birisine bayram ettirdiniz.gerçekten yazdyklarynyzy heyecenla okudum.özellikle ufuk a?abey yazynyz için te?ekkür ediyorum.ke?ke bu tür eserler türkçeye çevrilse de bizlerde istifad edebilsek.selamlra saygylar.
|
Mesajı Yazan: Clio172
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 10:42
bu mesajyn "makale" olmasyny talep ediyorum adminim. bu ne bilgi birikimidir, ne yorumlamadyr. tebrik ve te?ekkür ederim.
artyk 2.dünya sava?y uçak modeli satyn alyrken 2. kez dü?ünmek gerekiyor. "bakyn spitfire mk bilmemne yaptym, nasyl olmu?" demek kurda kuzuyu teslim etmek demek.
saygylar.
------------- Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 10:56
ben naçizane bir talep veya öneri de diyebiliriz bulunmak istiyorum.forumda ikinci dünya sava?y havacyly?y ba?lykly bir bölüm daha açylamaz my?zira böyle bir birikim heba edilmemeli diye dü?ünüyorum.selamlar saygylar...
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 11:20
Orjinalini yazan: idris
Orjinalini yazan: Panzerace
Sovyet uçaklarynyn performanslarynyn da yeterli olmady?yny dü?ünüyorum.
Amerikalylar ve bay Hartmann ayny kanaatte de?ilmi?.
Hartmann ruslaryn amerikalylardan daha iyi uçak ve pilotlara sahip oldu?unu söylemi?(amcanyn Romanya üzerinde zybartty?y yarym düzine P-51 var).
Ruslarda müttefik yardymy olarak gelen Amerikan ve Yngiliz uçaklary varmy?, sanyyorum o P51'leri Rus pilotlar kullanyyormu?.
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 15:03
Cok güzel bir yazi Ufuk Hocam..
Aslinda meseleye kiyisindan ucundan bulasmisken, birey olarak As´lari anlatan yazilarda eklense cok leziz olur.. Hartmann, Nowotny, Galland, Marseille, Kurpinsky, Rall, Barkhorn, Kittel, Batz... KImdir bunlar, necidirler, neler yapmislardir?? Türkce, tam arsivlik güzel bir calisma olur..
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 16:25
hepsinin maketlerini yapmayy bitirdi?imde ki az kaldy, çok daha ayryntyly bir makale haline getirece?im. 20si tamam 3u yolda 6 tane daha yapylacak
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 17:01
in?allah ufuk a?abey heyecenla bekliyoru(m)z selamlar saygylar
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 18:21
Orjinalini yazan: Artt
Ruslarda müttefik yardymy olarak gelen Amerikan ve Yngiliz uçaklary varmy?, sanyyorum o P51'leri Rus pilotlar kullanyyormu?.
Kim söylemi??
Hartmann yn vurdu?u uçaklar usaaf.
|
Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 20:59
almanlar dy?ynda bir milletten as çykmamy?my?
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 29/04/2007 Saat 21:02
96. sirada 103 hitle Japon Hiroyoshi Nishizawa var.. Burda AS tanimi icin kac hitin gecerli olduguda önemli tabi..
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 00:43
Orjinalini yazan: Burak
almanlar dy?ynda bir milletten as çykmamy?my?
Hayyr onlar jokermi?.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 00:46
Orjinalini yazan: freeman
96. sirada 103 hitle Japon Hiroyoshi Nishizawa var.. Burda AS tanimi icin kac hitin gecerli olduguda önemli tabi..
Almanyada 10,baska her yerde 5.
Sonradan Almanlarda rakkamy 5 e dü?ürdü.
Almanlar 50 tane indirene experten diyorlar sanyrym.
|
Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 01:05
Orjinalini yazan: idris
Orjinalini yazan: Burak
almanlar dy?ynda bir milletten as çykmamy?my?
Hayyr onlar jokermi?.
vallaaamy....
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 01:36
Orjinalini yazan: Burak
vallaaamy....
Daha önce bu topikte bunlar yazylmy?ty.
Orjinalini yazan: phantom80
ancak amerikan aslaryna bkty?ymyzda en fazla skora sahip pilot olarak richard bong var (40 uçak).
Orjinalini yazan: desert-rat
Lili Litvak ablamyzyda bunlaryn arasyna eklemekte fayda var diye dü?ünüyorum , ho? sava?yn sonlaryny Alman toplama kamplarynda geçirmesine ra?men hatyry sayylyr Alaman tayyaresi dü?ürmü?tür kendileri...
Orjinalini yazan: Ares
E?zamanly olarak benzer senaryo pasifik cephesinde de sahnelenmektedir. Sakai, Ivamoto, Nishizawa gibi isimler 100 civary bir skora sahiptirler hemde Almanlaryn aksine yalnyzca Amerikalylara kar?y uçmalaryna ra?men.
Orjinalini yazan: idris
Almanlar as olmak için 10 tane hava zaferini ?art ko?mu?tur.
Gezegenin geri kalany 5.
Orjinalini yazan: freeman
96. sirada 103 hitle Japon Hiroyoshi Nishizawa var..
E?er bunlary astan saymazsan kimi sayacaksyn?
As ne demektir o da yazylmy? hem.
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 12:01
Orjinalini yazan: desert-rat
Ruslardanda do?u cephesinde syky pilotlar çykmy?tyr arkada?lar... Lili Litvak ablamyzyda bunlaryn arasyna eklemekte fayda var diye dü?ünüyorum , ho? sava?yn sonlaryny Alman toplama kamplarynda geçirmesine ra?men hatyry sayylyr Alaman tayyaresi dü?ürmü?tür kendileri...Kaynak olarak Gece Çadylary adly kitap gösterilebilir...
Hoop nooluyor? Litvyak A?ustos 1943'de hava çaty?masy sonucu dü?ürülüp ölmü?tür. Tanyklar 6 avcy uça?y (Messerschmitt ya da FW olarak farkly kaynaklarda geçer) tarafyndan saldyryya u?rady?y(Stalingrad'yn beyaz gülü olarak geçer, uça?y iyi tanynan bir pilottur) söylenir. Dü?tü?ü uçak Yak-1B( Sary44'dü yanly? hatyrlamyyorsam). 1993'e kadar Litvyak'yn sonu bilinmiyor, dolayysyyla Sovyet Halk Kahramanlyk madalyasy verilmiyordu. Yakyn arkada?y ve teknisyeni (aha, adyny unuttum) Amerikaly bir bayan gazeteci ile beraber aramaya ba?layyp uça?yny bulup yakyndaki köylülerden çaty?madan öldü?ünü teyit ettiler. Bundan sonra madalyalary hak etti?i açyklanyp naa?y ordu mezarly?yna ta?yndy ve madalyalary verildi.
Gece Cadylary ise gece bombardyman birimi, Litvyak ile ilgisini ben bilmiyorum.
EK: "Stalingrad'yn Beyaz Gülü" lakaby da tamamen Alman danaly?ydyr. Lilya(asyl ismi Lilly de?ildir)Litvyak yer ekibi ve filo arkada?lary arasynda çiçek takyntysy ile tanynyrmy?. Uçu? öncesi çiçek toplayyp gösterge paneline asty?y bile söylenir. Stalingrad'da görev yapty?y dönem kokpit yanyna beyaz zambak(lily) çizdirdi?i için Almanlar bunu gül ile kary?tyryp bu ismi vermi?tir.
EK2: En yüksek skorlu bayan as da Lilya de?ildir. Sadece en me?huru:}
Ek3: Amanyn! Pardon, çok laubali girmi?im mesaja, affedin bir an dellendim, yanly? bilineni düzelteyim diye heyecanlandym. Düzeltmeyece?im, ama af dileyece?im, kolay gelsin, saydylarymla...
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 22:20
Orjinalini yazan: idris
Orjinalini yazan: Artt
Ruslarda müttefik yardymy olarak gelen Amerikan ve Yngiliz uçaklary varmy?, sanyyorum o P51'leri Rus pilotlar kullanyyormu?.
Kim söylemi??
Hartmann yn vurdu?u uçaklar usaaf.
Sanyyorum dedim zaten emin de?ildim. Spitfire da indirmi? diyorlar do?ru mudur?
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 22:33
Benim bildigim kadariyla, Spitfire yok listede..
352 hitin 260´i avci ucaklarina karsi.. Bunun 7 si Mustang (5 i kesin konfirme edilmis), biri Airacobra.. Gerisi Rus ucaklari..
|
Mesajı Yazan: pascalpati
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 22:49
Bu site konu hakkynda çok faydaly buldu?um kaynaklardan biridir.
http://www.elknet.pl/acestory/
------------- Ulas Demirdag
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 23:21
Sevgili Yalym... Gece cadylary ile yazdyklarynyzy okuyunca bende hayretler içinde kaldym do?rusu.., Zira bukadaryny bende bilmiyordum, ho? bende kitapta okuduklarymy aktarmaya çaly?tym, ancak sizinkilerle kar?yla?tyrdy?ymda ikilem içinde kaldym. Siz Lili (Lilya)'nyn öldü?ünü ve madalya falan alamady?yny yazmy?synyz bendeki kitaptada tam tersine yaraly kurtuldu?u ve uça?ynyn dü?mesine müteakip alman askerleri tarafyndan yakalanyp esir alyndy?y ve daha sonrada sorgulanmak üzere Birgenau toplama kampyna götürüldü?ü yazyyordu ve orada baya bir i?kence ve sorgulama gördükten sonra ba?ka bir kampa götürüldü?ü ve sava?yn sonuna kadar orada kaldy?y yazyyordu... Aman sakyn yanly? anla?ylmasyn bu konuda hiç bir iddiam yoktur tam tersine gerçekten bu kaynaklaryn hangisinin veya hangilerinin daha do?ruyu yansytty?yny ?imdi dahada merak eder oldum. Kitaby 1994 yylynda Almanyada okudum ve ?ayet beraberimde buraya getirmi?sem tekrar okuyup dilimize çeviricem... Sevgiler, Saygylar...
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 23:35
Lilya daha önce baska bir konuda daha gecmisti.. Akibeti söyle,
"Litvyak had completed 168 missions, and had 3 shared victories in addition to her personal twelve. She was 22 years old when she died."
Litvyak 168 görev tamamladi ve kisisel 12 zaferinin yaninda 3´de paylasilan zaferi vardi. Öldügünde 22 yasindaydi..
"Her remains were found at last in 1979, buried under her fallen YaK-1's wing, near the village of Dmitriyevka. Ten years later her body was recovered for an official burial; and in May 5, 1990 she was posthumously conferred the title of Hero of the Soviet Union by then Premier Mikhail Gorbachov. "
özetle, cesedinin ne zaman ve nerde bulundugu, ne sekilde defnedildigi ve 1990 yilinda eski sscb devlet baskani tarafindan kahraman ilan edildiginden bahsediliyor..
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 30/04/2007 Saat 23:43
Gerçekten çok çeli?kili ?eyler var bende ba?ka kaynaklary ara?tyryyorum ve bakalym daha bilmedi?imiz neler çykacak... Olmady en sonunda bütün eldeki bilgileri bir araya getirelim ve kar?yla?tyryp sa?lamasyny yapalym ve hepimiz en do?rusunu ö?renmeye çaly?alym. Ho? olmazmy...
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 01/05/2007 Saat 13:32
1979 olabilir, ben açykçasy ço?unu geçen sene Litvyak uça?y yapma gazymla girdi?im ara?tyrma sonucunda edindi?im bilgilerin aklymda kalan kysmyndan ço?unlukla ezbere yazdym. Ancak genel hatlary da bildi?im kadaryyla Freeman'in belirtti?i gibi. TaBulunma tarihini kary?tyrmy? olabilirm ancak dü?tü?ü tarih ya 1 ya da 14 A?ustos 1943 ve çaty?mada dü?üyor. Dü?ü?ten yaraly kurtuldu?u ancak kysa süre sonra öldü?ü yönünde bir?eyler okumu?tum. Tabii ki her okudu?um kayna?y do?ru diye onaylayamam zira orada de?ildim:} Ancak birkaç yerden okuduklarym ayny yönde. Bahsetti?iniz kitabyn sözünün geçti?ini çok duydum ancak okumadym. Hem eski bir kitap hem de bir miktar roman sanyyorum. Gece Cadylary ile ilgili bir kayydy Litvyak'yn sicil kayyttlaryny gördü?üm hiç bir yerde görmedim(yukarda dedi?im gibi kaynak budur diye kesin bir?ey söylemem yanly? olur). Büyük ihtimalle orada bahsedilen bayan pilot Gece Cadylary'nyn filo lideri gibi biri olabilir. Ysim kary?ykly?y ya da benzerli?i de olabilir ama dedi?im gibi Litvyak bir avcy pilotu ve skorlarynyn (yanly? hatylamyyorsam) yarysy civary da Fw190. Kyzyl Hava Kuvvetleri bayan filolary(genelde teknisyenine, komutanyna kadar bayan oluyorlar) ilginç bir konu olmasyna ra?men üstünkörü ara?tyrmy? oldu?um bir alan dolayysyyla açyk bir?ey söylemem zor. Litvyak'yn isminin geçmesi de ilginçtir. Daha önceki mesajymda belirtti?im gibi ya 2 ya 3 numaraly bayan as ama heryerde onun ady geçiyor. Musevî olmasyndan(kesinlikle antisemitist bir kelamym yok, sadece Almanlar ile o dönem olan meseleden dolayy) ya da aralaryndaki (?ahsi görü?ümdür) en güzelleri olmasy, ilginç bir karakter olmasy gibi sebeplerden me?hur olmu? oldu?unu dü?ünüyorum.
As de?ildir ve konudan sapacak ama ?urada Hanna Rittisch'i de anasym geldi. Sabiha Gökçen tamamen ayry bir konu tabii:}
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 01/05/2007 Saat 13:43
Bu arada Ivan Kozhedub'un da 2 P-51 le?i var. Amerikalylar Romanya üzerinde uçan her?eye saldyryyormu? anla?ylan. Bu arada Rus pilotlara "kötü" diyenlere bir not; Müttefiklerin en yüksek skorlu aslary Ruslar'dan çykmadyr. Kozhedub'un 62, Pokryshkyn'in 59. Bu rabii hepsinin iyi oldu?u anlamyna gelmez. Einy Ilmari Juutilanen'in (Finlandiya hava kuvvetlerinin saçma sapan uçaklarla havada deh?et salan asy) 92 le?inin tamamy bildi?im kadaryyla Rus.
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 01/05/2007 Saat 22:18
Yuykaryda yazdyklarynyza tamamen katylmakla beraber çok enteresandyr bu olaya ili?kin farkly iki senaryo daha buldum ve tamamen birinci a?yzdan yazylmy?...
Lily son görevine Kransky Luck köyündeki bir avcy üssünden havalanyr, beraberinde kol arkada?y Ivan Borisenko ile beraber 10 Mil sonrada 2 adet M-109 la kapy?yr bir rivayete görede toplam 8 adet.. Kol arkada?y Ivan kendini korumak için onu yalnyz byrakyr ve Lily tek ba?yna mücadele verir, Bir ara Almanlardan kurtulmak için bulut içine girer ve buluttan çykty?ynda da uça?yndan dumanlar çykararak dü?man hatlarynyn gerisine dü?er. Ivan geri döndü?ünde alay komiserine oradan sa? çykmasyna imkan yok der ve herkes öldü?üne kanaat getirir...
Ykinci anlatymda; Albay Katerina Ber?anskayadan geliyorki kendisi Lily'nin iyi arkada?y oldu?unu söylüyor yazyda. Lily dü?man hatlarynyn gerisine dü?tükten sonra Alman askerleri tarafyndan yaraly olarak ele geçiriliyor ve bir hastanede tedavi edildikten sonrada toplama kampyna götürülüyor, Burada almanlar Rus bayan pilotlary çok merak ettikleri ve onlar hakkynda bilgi almak istedikleri için uzunca bir süre sorgulanyyor ve tekrar çaly?ma kampyna gönderiliyor oradaki bir esir amerikaly hem?irede kendisine bir hayli yardymcy oluyor. Sava? bitincede geri döndü?ünde arkada?lary bile onu tanymakta güçlük çekiyor vs. vs.
Toplam bir yyllyk sava? hayatynda da 12 Alaman tayyaresi dü?ürüyor..
Artyk ne derece do?rudur orasy muamma fakat As denirmi, denmezmi..? orasyda ayry bir konu.
Tabiki bunlaryn yanynda ady geçmeyen daha neleri vardyr unuttu?umuz ancak tarih sayfalaryny kary?tyrmaya kalkarsak sanyrym i?in içinden çykamayyz.Ancak ho? olan bir?ey varsada bu vesile ile bilgilerimiz tazelendi ve bilmediklerimizi ö?rendik. Herkese Sevgi ve Saygylar...
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: wehrwulf
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 03:47
Bu site de ?imdiye kadar gördü?üm en keyifli topik.WW2 Alman tarafy mah?ere kadar konu?ulacak galiba.Bir de bunlaryn suyun altynda gezen saykolary varki dü?man ba?yna.Gunther Prien derim mesela.Topra? bol olsun.Gece gir süper korunan(?)limana koca sava? gemisini batyr,sonra da akyntyya kar?y yüzerek sa?limen aksiyon dan çyk.Saygy ile e?ileceksin abi.Neyse konunun ahengini bozmadan ayrylayym filodan:)
------------- Varly?y bir?ey kazandyrmayanyn,yoklu?u hiç bir ?ey kaybettirmez aga
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 10:19
Ogün bey, ilk hikaye benim bildi?ime daha yakyn(ki ben kanytlandy diye biliyorum). Ykincisinde geçen bayan pilot farkly biri olmaly sanyyorum.(ay hala vidividi ediyorum ya). As denir kanaatimce zira daha önce belirtildi?i gibi 5 uçak dü?ürebilene "As" deniyor. Bu arada Toplama Kampy ile Esir Kampy farkly ?eyler. Amerikaly bir hem?ire ile ha?yrne?ir olduysa tahminen esir kampydyr.
Uygar, abi konudan sapmayalym, benim de sapasym var a azoppa yiyecez(sanal ortamda) sonunda:} As kavramy deniz ve karada da var bildi?im kadaryyla o ayry konu tabe:} Alman tarafyny byrak her tarafy konu?ulur, destansy ve berbat bir durum. Ynsan'yn ne kadar kendini kaybedecek kadar cesaret gösterip ne kadar alçalabildi?ini gösteren açyk bir örnek. Prien örne?inden daha yakyny var bizde. Muavenet-i Milliye torpidobotunun deniz üzerinden yapty?y benzer bir operasyon vardyr Çanakkale'de:}
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: wehrwulf
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 14:47
Konu WW2 olunca analym dedim abiyi.Bizim tarafa hiç girme zati.Asyl oradan cykamayyz.Onur,cesaret,vatan severlik mevzu-u bahis olunca 7 düvele yetecek kadar kapak var:)
------------- Varly?y bir?ey kazandyrmayanyn,yoklu?u hiç bir ?ey kaybettirmez aga
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 15:22
aslynda prien'inki birazcyk casusluk ba?arysy sayylyr ama uzun hikaye mevzuyu de?meyelim
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 16:35
Mevzu gerçekten çok keyif vericiydi arkada?lar, kaldyki bize kitap doküman ara?tyrtacak kadar yani...
Bir ara buna benzer yeni bir topik açalymda ?evkimiz kaybolmasyn...
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 18:24
Hazir acikta varken devam edelim ;)
Prien denmisken, O´nun denizlatisinda bir boga figürü vardir.. Bu figürün ne anlama geldigini bilen var mi??
Tabi birde Rudel muammasi var.. Var midir tarihte benzeri??
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 19:15
sevgili a?abeylerim ve karde?lerim forumu açan ki?i olarak bende çok keyif aldym yorumlary okurken.ama aklymda bunu benzer çok konu var.in?allah zamany gelince yine yorumlarynyzy esirgemezsiniz...:)
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 20:27
Rudel... 519 tank vurmasyny my konu?maly, yaralyyken uçu? yasaklanmy?ken sargylaryna aldyrmadan silah çekip zorla kendi uça?yyla uçmasyny my, 32 kere dü?ürülmesini mi?
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 21:29
519 Tank, Rus sisteminde koca bir Panzer Tümeni demek..
Marat var bide :)
Bir hesap yapilsa, Rudel ve Hartmann Rusyaya kaca malolmustur acaba :)
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 21:54
Orjinalini yazan: Artt
aslynda prien'inki birazcyk casusluk ba?arysy sayylyr ama uzun hikaye mevzuyu de?meyelim
Ben o kitaby okudum.
Adam Prien zaten bi i? yapmady,yerinde ben olsam bende yapardym tadynda bir?eyler yazmy?.
O kitap hariç hiçbir yerde böyle bir yoruma rastlamadym.
Çok ingiliz bir yakla?ym.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 21:56
Orjinalini yazan: freeman
Prien denmisken, O´nun denizlatisinda bir boga figürü vardir.. Bu figürün ne anlama geldigini bilen var mi??
Scapa Flow bo?asy.
Lakaby.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 22:08
Rudel gibi bir pilotun bir daha gelece?ini zannetmiyorum.
519 tank,1 zyrhly,1 destroyer,70 küçük gemi,800 den fazla motorlu araç,150 den fazla top (her çe?it),saysyz yer hedefi.
Birde 9 tane uçak dü?ürmü?lü?ü var.
7 avcy,2 stormovik.
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 22:42
Rudel konusunda sizinle hemfikirim Ydris Bey... Gerçektende çok syky bir skor elde etmi? sava?ta Rudel.
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: torabora
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 23:21
II.dünya sava?y meraklysy iseniz ve Luftwaffe merak ediyorsanyz bu kitaby tavsiye ederim 578 sayfa a-z ye her ?ey var. Ben tanky ve tankçylary severim Ama sary 14
Hans joachim marseille bir günde 17 avcy dü?ürmü? bu daha zor bir beceri idrise katylmyyorum.
1 eylül 1942 saat 8,28- 8,39 arasy 2 p40 2 spitfire
saat 10,55- 11 05 8 p40, saat 17,45-17,53 5 p 40
adam tam bir beyaz köpekbaly?y imi?.
linkte bilgiler var.[URL=http://en.wikipedia.org/wiki/Category:German_World_War_II_flying_aces]
kitab bu.
Yyi maketler
Tora Bora
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 23:37
Orjinalini yazan: torabora
Hans joachim marseille bir günde 17 avcy dü?ürmü? bu daha zor bir beceri idrise katylmyyorum.
18 kill var :)).
|
Mesajı Yazan: torabora
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 23:40
Kim o :( lütfen belgeleyelim.
Tora Bora
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 23:41
On 3 November, Lang claimed 18 victories over the Kiev region
Lang,"Bully" Lang,Emil "Bully" Lang.
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 23:45
Emil Lang bir günde 18 kill´e ulasmis..
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 23:46
1943 ün ba?ynda i?e ba?lamy?,1944 a?ustosunda dü?ürülmü?.
Bir buçuk yyl.
403 görev uçu?u,173 zafer.
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 23:47
Ayrica Erich Rudorffer tek bir sortide 13 ucak düsürmüs..
Yani sözün kisasi, say say bitmez..
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 23:48
Hele ki Nowotny´ye ne demeli?? 442 görev ucusunda, 250 kill!!!
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 02/05/2007 Saat 23:53
Buda emil Lang´in belgesi ;)
Sira, Tarih, Saat, Hedef, Birlik, Yer..
101 3.11.1943 9:31 Il-2 5./JG 54 NE Lyutezh: 1.000m [N Kiev]
102 3.11.1943 9:32 Il-2 5./JG 54 NNE Lyutezh: 200m [N Kiev]
103 3.11.1943 9:33 Il-2 5./JG 54 NE Kasarovichi: 100m
104 3.11.1943 9:35 Yak-7 5./JG 54 NE Kasarovichi: 50m
105 3.11.1943 9:36 Il-2 5./JG 54 NW Glebovka: at 100m
106 3.11.1943 9:40 Yak-7 5./JG 54 ENE Glebovka: at 100m
107 3.11.1943 9:42 Yak-7 5./JG 54 ENE Glebovka: at 50m
108 3.11.1943 13:00 La-5 5./JG 54 ENE Blistawizd: at 2.500m
109 3.11.1943 - E/a 5./JG 54 -
110 3.11.1943 14:15 Il-2 5./JG 54 E Moschtschum: at 1.000m
111 3.11.1943 14:16 Il-2 5./JG 54 N Moschtschum: at 800m
112 3.11.1943 14:20 La-5 5./JG 54 NW Vyshgorod: 3.000m [N Kiev]
113 3.11.1943 14:22 La-5 5./JG 54 N Kiev: at 1.000m
114 3.11.1943 14:23 Il-2 5./JG 54 W Valki: at 600m
115 3.11.1943 14:45 Yak-9 5./JG 54 E Gostomel: at 1.000m
116 3.11.1943 14:46 Yak-9 5./JG 54 W Vyshgorod: 1.500m [N Kiev]
117 3.11.1943 14:48 Il-2 5./JG 54 E Gostomel: at 1.000m
118 3.11.1943 14:49 Il-2 5./JG 54 V. Mostischtsche: 1.200m
|
Mesajı Yazan: torabora
Mesaj Tarihi: 03/05/2007 Saat 00:02
Bilgi için te?ekkür benim katylmady?ym konu rudel tank ba?ka ucak baska.
Tora Bora
|
Mesajı Yazan: wehrwulf
Mesaj Tarihi: 03/05/2007 Saat 00:17
Bence Rudel'in yapty?y i? saygyyy daha çok hak ediyor.Hem kara savunmasyn dan kurtulacaksin,hem de pe?indeki avcylar dan.Bu kabus esnasyn da Ufuk'un tabiri ile avlanmak cidden kolay i? de?il.
------------- Varly?y bir?ey kazandyrmayanyn,yoklu?u hiç bir ?ey kaybettirmez aga
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 03/05/2007 Saat 01:25
Marseille yanly? hatyrlamyyorsam seneyi doldurmadan o kadar uça?y dü?ürmü?tü, hatta galiba yarym seneyi doldurmadan.
Bu arada sava?my? oldu?u Kuzeybaty Avrupa taraflaryndaki zafer sayysy yok denecek kadar az.
...
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 03/05/2007 Saat 20:13
Bence Do?u Cephesi ile Avrupa'da uçan pilotlary kar?yla?tyrmamak lazym, bildi?im kadaryyla Rusya üzerinde Almanlar için kaz avlyyor derler.
Arty Rudell'in uçtu?u Stuka, ta?ydy?y tanksavarlar yüzünden a?yry a?yr, yava?lamy? ve manevra gücünü kaybetmi? bir uçak. Rudell olmasa myzmyzlanan pilotlar için çok matah bir araç de?il ve belki uçmayacakmy?, bu ko?ulda bence 519 tank epey iyi bir skor. Arada uçak indirmesi apayry bir ?ey. Tabii yine hava-havayla kar?yla?tyrmak olayy farkly boyuta ta?ymak olur ama... Beceri farky diyelim.
Marseille motor aryzasynda my dü?mü?tü?
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 03/05/2007 Saat 20:19
Motorya?y ysysynyn artmasy sonucu çykan yangyn syrasynda uça?y terk etmek istemi?, atlayy? syrasynda arka yatay dümene çarparak bayylyp para?ütünü açamamy?tyr.
Galiba bir avcy pilotu için çok kötü bir ölüm...?
Saygylarymla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 03/05/2007 Saat 21:02
Nowotny ve Lang yn dü?me sebebide motor aryzasy ile ilgili zaten.
Motor vs aryzalanmasa daha çok Alman asy sava?y sa? bitirirdi.
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 01:03
Orjinalini yazan: freeman
Hazir acikta varken devam edelim ;)
Prien denmisken, O´nun denizlatisinda bir boga figürü vardir.. Bu figürün ne anlama geldigini bilen var mi??
Tabi birde Rudel muammasi var.. Var midir tarihte benzeri??
Scapa Flow Bo?asy
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 01:08
idris bey benden önce yazmy?, görmedim
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 13:10
Rudel'in çakty?y 9 uçak arasynda bir de madalyaly ve yüksek rütbeli bir Rus asy var. Üstelik La-5 ile çakyyor ki Almanlar'yn bile tyrsty?y bir alettir. Kendileri de kullandy bir dönem ele geçirilenleri. Ysmini ?u anda unututm ancak pe?ine takyp sert manevralar ile yere çakyyor. Kendi açyklamasynda yanly? hatyrlamyyorsam "Yapty?ym sert manevralara nasyl ayak uydurdu?unu dü?ünürken bir anda motorundan duman çyktmaya ba?lady?yny gördüm. Benim sert manevralarymdan motoru mu iflas etti yoksa silahçymyn sürekli aty?yndan my oldu bilmiyorum ama dü?tü" benzeri bir anlatymy vardy. Bir süre çok canlary sykylmy? ve morali bozulmu? Sovyet tarafynyn bunun üzerine. 5 düzenine göre o da as sayylyyor bu durumda:} Rudel'in sava? sonrasy tek bacakla Arjantin'de da?cylyk yapyp iki defa Andlar'da zirve yapty?yny, Almanya'ya dönü? imkany olunca da kayak ö?retmenli?i yapty?yny biliyor muydunuz?:} "Tarih'de bunun gibi biri daha var my?" demi?ti Emre sanyyorum. Evet; RAMBO!
Geçen günkü yazy?malardan gaza gelip biraz Ilmari Juutilainen maceralary okudum da...O da ayry bela bir adam. Tavsiye ederim. Finler'in ne kadar bela herifler oldu?unun açyk bir kanyty.
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 15:47
ne kadar ?anslysynyz ingilzce bilmenin avantajlary bunlar olsa gerek.allahtan bu forum varda bazy ?eyleri ö?renebiliyoruz.
|
Mesajı Yazan: wehrwulf
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 18:01
Orjinalini yazan: Jolly Roger
Rudel'in sava? sonrasy tek bacakla Arjantin'de da?cylyk yapyp iki defa Andlar'da zirve yapty?yny, Almanya'ya dönü? imkany olunca da kayak ö?retmenli?i yapty?yny biliyor muydunuz?:}
Bi insan her daim belasyny ararmy ya?.Bu da bir çe?it pisikopatlyk bence. 80.Level manyak..Crom tanklary saay!! diye girmi? aksiyona deli:) Güzel ve Kral bi abimiz.Ailecek sever saygy duyaryz.Geçmi?te ya birinden duydum ya da bi kitaptan okudum hatyrlamyyorum.Sava? suçlusu gibi bir?ey zyrvalamy?lar.WW2 Alman Hava ve Deniz kuvvetleri için söylenen her olumsuz ?ey çamurdur bence.Bu adamlar yapmaz abi.Göring denen haysiyetsize bile laf sokmu?lar.E?er birgün biri çykar da suç vs. kanytlarsa müthi? hayal kyrykly?yna u?rarym..
------------- Varly?y bir?ey kazandyrmayanyn,yoklu?u hiç bir ?ey kaybettirmez aga
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 19:43
Yalniz söyle bir sey var, Rudel ciddi anlamda Nazidir.. Savas sonrasi dönemde eski nazilere yönelik calismalari vardir.. Ayrica uzaklarda olsa bile Almanyadaki asiri sagcilarla iliski icinde bulunmustur..
Almanya´da ikinci dünya savasi ile ilgili verilen kararlari yorumlamak, "Yoktur böyle birsey" demek suctur.. Bu duruma ragmen, pekcok ikinci dünya savasi "kahramani" halen saygi ile anilmakta (Marseille adina bir kisla var mesela).. Ancak Rudel icin resmi olarak bir anilma durumu söz konusu degil, asiri sagcilar mezarina gider, cogunlukla da Hitler selami ile saygi durusunda bulunurlar..
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 21:45
Orjinalini yazan: freeman
... Ancak Rudel icin resmi olarak bir anilma durumu söz konusu degil, asiri sagcilar mezarina gider, cogunlukla da Hitler selami ile saygi durusunda bulunurlar..
Aryen ya da eski Roma selamyndan bahsediyorsunuz sanyyorum. Bu da Naziler'in sahiplenmesi sebebiyle kullanamdy?ymyz, hatta nefret etti?imiz kavramlar arasynda ya neyse. "Silahsyz, bary? içinde geldim" anlamyna gelir esasen. Swastika da bu gariban kavramlardan. Ço?u ki?i Nazi icady zanneder ancak kökeni Mezoporamya'ya kadar giden bir semboldür ve bu da güne? ya da bereket gibi anlamlar ta?yr. Örne?in Fin Hava Kuvvetleri armasy 1918'den beri mavi Swastika'dyr. Yani Naziler'den yakla?yk 15 sene önce:] Neyse konudan sapmaYALIM.:]
Göring'e de ?erefsiz demeyelim lûtfen, abi 1.Dünya Sava?y asydyr (hatta galeride bir adet Fokker D.VII'si duruyor). Sava? sonrasy geçirdi?i kazanyn üzerine uzun yyllar morfin ve benzeri ?eyler kullanmaktan o hale geldi zavallym....AAAA YETER SUS YALIM AAAA.....
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 22:15
Rudel'in sava? sonrasynda bile Nazi fikirlerini savundu?u ve bu görü?ten olanlara destek verdi?i do?rudur. Bu sebepten "Sava? suçlusu vs vs" diye üstüne gitmi? olabilirler.
Ha ama sava? suçlusu nedir, sava?y di?er taraf kazansaydy o zaman suçlu kim olacakty, koskoca sava?yn faturasyny bir avuç adama çykartmak ne kadar do?ru? Bunlar tarty?ylasy konular.
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 22:24
O konularda haklisin, hatta Swastika yüzyilin baslarinda, kartpostallarda, baris dilemek amaci ile kullaniliyormus.. Ayrica aysada ki Buda heykellerinin cogunda da swastika görülebilir.. O selam artik ne yazik ki, "Hitlergruß" (Hitler selami) olarak adlandirliyor.. (Hatta gecen seneydi sanirim Lazio´lu bir futbolcu bu selami verdigi icin ceza almisti..dip not olarak Lazio´nun kökenleri incelense ilginc seyler bulunacaktir.. Sembolünden, kadrosuna kadar ;) Neyse)
Göring ilginc adamdir.. Nürnberg durusmalarinda ki savunmasina ragmen idama mahkum edilmesi daha bir ilginctir..
NSDAP´nin swatikayi sembol olarak kullanmasi 1920 lere dayaniyor.. 1933 den itibaren, sadece Nazilerin degil Almanya´ninda (O zaman ki Dritte Reich yani) sembolü haline geliyor..
|
Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 22:35
Orjinalini yazan: Emroglan
Ha ama sava? suçlusu nedir, sava?y di?er taraf kazansaydy o zaman suçlu kim olacakty, koskoca sava?yn faturasyny bir avuç adama çykartmak ne kadar do?ru? Bunlar tarty?ylasy konular.
Nürnberg'de elemanlary sava? suçlusu diye yargylayyp asarsyn ama öte yandan Wernher von Braun'u tüm SS geçmi?ini silerek Amerikan vatanda?ly?yna geçirirsin..
|
Mesajı Yazan: nazilli
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 22:35
[ Ço?u ki?i Nazi icady zanneder ancak kökeni Mezoporamya'ya kadar giden bir semboldür ve bu da güne? ya da bereket gibi anlamlar ta?yr.
Swastika sembolu bulunan mezar ta?lary var Güney Do?u Anadolu bölgemizde, bu da dedi?inizi kanytlyyor zaten
Jolly Roger'dan alynty yapmaya çaly?tym yine kary?tyrdym, neyse :)
------------- It is clear to take off!
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 22:37
Orjinalini yazan: Emroglan
Ha ama sava? suçlusu nedir, sava?y di?er taraf kazansaydy o zaman suçlu kim olacakty, koskoca sava?yn faturasyny bir avuç adama çykartmak ne kadar do?ru? Bunlar tarty?ylasy konular.
Tabiki.. Tarihi kazananlar yazar.. Hitler tarihin en büyük canavari olarak gösterilir, ögretilir.. Kac kisi Hitler´i bütün özellikleri ile bilir acaba?? Benim kisisel görüsümce, "Bir kisiyi öldürürsen cinayet, bir milyon kisiyi öldürürsen sadece istatistikdir" diyen, dogu Avrupayi 50 yil karanliga gömen Stalinden de, sirf deneme amaciyla atom bombasi atan Truman´dan daha fazla canavar degildir..
55 milyon insanin öldügü bir felaketin faturasi birilerine cikarilmali, birileri "Mutlak kötü" olmaliydi, oldu..
Yazilan ve yasanan tarih elbette ki farklidir..
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 22:44
Bunlaryn haricinde birde sahnenin arka yüzündeki kahramanlar varki konuyla ne kadar alakasy vardyr bilinmez.. Birde Ylse Koh ve adyny hatyrlayamady?ym pisi?ik kocasy var, toplama kamplarynda garibanlar üzerinde akla hayale gelmedik kimyasal deneyler ve üzerlerinde kafalaryna göre biyolojik de?i?ikler yaparlarmy?... Haaaa birde bu bayanyn çok garip bir hobisi varmy?.., oda insan kemiklerinden 32 parça yemek takymy yapmak gibi birde insan derisini özel tabaklama yöntemiyle saydamla?tyrarak buderilerden masa ve yatak odalaryna birde hatyry sayylyr üst düzey nazi subaylarynyn hanymlaryna abajur yapar hediye edermi?...Tabiki Nürnberg duru?malarynyn sonunda idam edilmi?ler. Kanymca bunlarda kendi ihtisaslary üzerinde As olmaya çaly?my?lar. Buda sava?yn di?er yüzü...
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: wehrwulf
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 23:25
Desert-Rat'yn yazysynda geçen pislik kary kocayy baryndyran toplama kampynyn fikrini hitler'e veren yaratyktyr göring.?erefsiz kelimesi ona az bile.tüküreyim onun vurdu?u 22 uça?a da.Bu gibi yaratyklar yüzünden koskoca ordu lekelendi.E? dost akraba, yapty?ym maketin üstün de nazi bayra?y gördükleri zaman ters ters bakyyolar yüzüme.Y?mi bu ?imdi?.Ayriyeten 55 milyon insandan bahsediyoz a?alar boru de?il.Ba?langyçta herkezin kabul edebilece?i gerekçeler ve ideoloji ile yola cykan bir adam sonradan niye sapytyr aklym almyyor.Kuca?ynda 2 çocu?u ile bir kadyn neden gaz odasynda öldü bunu bana biri açyklasyn abi..Stalin de Hitler de onlar gibi kim varsa ya da olacaksa Cehennemin finnarynda yansyn..
------------- Varly?y bir?ey kazandyrmayanyn,yoklu?u hiç bir ?ey kaybettirmez aga
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 04/05/2007 Saat 23:57
Akyllarynca tyb alnynda ilerme kaydedeceklerdi ho? bu fikri veren göring fikri verirken üstün yrky bulma adyna bu gibi adice tekliflerde bulunmu? sözüm ona ama gelin görünki i?in rengi bu ara?tyrma ve geli?tirme çaly?malary sürerken koyun kesen kasap misali bunlarda kary koca kestikçe dahada bir a?ka gelip ne yapacaklaryny ?a?yrmy?lar insanlara yaptyklaryny yazmaya elim varmyyor internetten ara?tyryn kadynyn resimlerine bir bakyn arkada?lar. kadynyn içinin çirkinli?i dy?yna vurmu? adeta. Neticede ne olursa olsun sava? cinayete kylyf olamaz. Çok merak ediyorum sava? mahkelerinde asylmadan evvel kendilerini nasyl savundular...
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 00:04
Karistirilan bir sey var.. Ilse Koch ve kocasinin tip calismalari ile alakalari yok.. Tibbi calismalari yapan Josef Mengele ve ekibidir.. Ki pekte ari irki bulma amacli degil, insan vücudunun dayanikliligi, cesitli ilaclar üretme amacli, tip literatüründen tamamen uzak yöntemlerle yapilmis islerdir.. Isin ilginc yani, Mengelenin bu arastirmalari savas sonrasi dönemde cok deger kazanmis, bugünki pek cok tibbi gelismenin temeli olmustur.. Ancak yapilanlarin, insanlikla uzaktan yakindan alakasi yoktur, bazi seyleri okuyunca insanin kani donuyor..
Nürnberg Prozess ile ilgili pek cok kaynak bulunabilir..
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 00:15
Politik bir çizgiye do?ru kayyyor bu topi?in içeri?i.
Konumuz maket ve asker.Orada kalalym.
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 00:28
Neticede kendilerini ara?tyrma ady altynda savunmu?lardyr muhakkak ancak ne olursa olsun yapylanlar hiçte ho? de?il. Yolu almanyaya dü?enler olursa Dachau toplama kampyny ziyaret etmelerini öneririm, ben birdefa ziyaret ettim ve akyl almayacak tarifsiz ?eyler var kaldyki burasy Münich'in 16 km. kuzeyinde biryer ve 10 Mart 1933 te in?a edilmi? ve tüm sava? boyunca sadece bu kampta kayytlara gecen 32bin tutuklu ölmü?. Ynsanlaryn köpeklere canly canly yedirildi?i bir yer ve bu köpek kulübeliri hala ilk günkü gibi korunuyor gaz odalary fyrynlar insanlary kur?una dizdikleri yerler vs. Zaten Birgenau Kampyny anlatmaya luzum bile yok varyn siz dü?ünün orada ya?ananlary...
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: desert-rat
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 00:31
Haklysynyz Ydris bey mevzu sava? olunca konu konuyu açyyor, bukonuyu kapatyp maketlere dönmekte fayda var..
------------- 4 EVR COOL
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 00:37
Idris Bey hakli, konu farkli bir yere kayiyor.. Kitlenme yada tartisma riski olan konular bunlar, hicte gerek yok..
As denilince sadece havaci olmaz herhalde :) Skorzeny´e ne demeli?? Hem havada-hem karada, var midir O´nun benzeri??
Witmann, Carius, Barkmann, Kretschmer, Erich Topp, Schepke... Her yerden as var..
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 01:12
kulaktan dolma saçma sapan ?eylerle,bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak,bu yetmiyomu? gibi bide politik ve sosyolojik analizler yapmaya kalkmak çok e?lenceli olsa gerek...''heyecanla izliyorum''... bu cümle pek popüler,bende burada kullanayym dedim...
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 01:26
Orjinalini yazan: Batur
kulaktan dolma saçma sapan ?eylerle,bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak,bu yetmiyomu? gibi bide politik ve sosyolojik analizler yapmaya kalkmak çok e?lenceli olsa gerek...''heyecanla izliyorum''... bu cümle pek popüler,bende burada kullanayym dedim...
Ne demek istediginizi acar misiniz biraz??
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 01:30
gerek yok bence,gayet açyk...
|
Mesajı Yazan: wehrwulf
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 12:57
Evet.Tarihin kabul etti?i gerçekleri konu?up tarty?yyoruz.Buyrun siz de katylyn demek isterdim lakin mantykly sebeplerden dolayy rahatsyz olunmaya ba?landy.Ba?ka bir e?lence ortamynda artyk:)
------------- Varly?y bir?ey kazandyrmayanyn,yoklu?u hiç bir ?ey kaybettirmez aga
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 13:59
bu topi?i buradaki de?erli arkada?larymdan hava aslary ile ilgili bilgi edinebilmek için açmy?tym.konu nerden nereye geldi.umarym konu devam ederse sadece ve sadece askeri havacylykla ilgili yorumlar olur.selmlar saygylar.
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 17:05
Orjinalini yazan: freeman
Idris Bey hakli, konu farkli bir yere kayiyor.. Kitlenme yada tartisma riski olan konular bunlar, hicte gerek yok..
As denilince sadece havaci olmaz herhalde :) Skorzeny´e ne demeli?? Hem havada-hem karada, var midir O´nun benzeri??
Witmann, Carius, Barkmann, Kretschmer, Erich Topp, Schepke... Her yerden as var..
Denizalty veya tank asy olmak için sayy nedir?
O zaman casuslary da yazalym Sorge, Dusko Popov sava? devasa boyutta olunca her alanda "süper"ler çykyyor haliyle.
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 17:37
Orjinalini yazan: Artt
Denizalty veya tank asy olmak için sayy nedir?
O zaman casuslary da yazalym Sorge, Dusko Popov sava? devasa boyutta olunca her alanda "süper"ler çykyyor haliyle.
Hic saymayalim bence, hem sacma sapan konusmus olmayiz, hemde topigi acan arkadasin arzusunu yerine getirmis oluruz.. Hem ne gerek var böyle anlamsiz konulara?? Yeter, cok bile yazilmis zaten..
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 18:28
özgür a?abey yanly? anla?yldym galiba.benim açmy? oldu?um ba?lyk yüzünden buradaki insanlaryn tarty?masyndan çekindim.böyle bir ?eye sebebiyet verdim diye bu tür bir ifade kullandym.askeri havacylyk benim en büyük hobim.merakym....bu topikten çok ama çok istifade ettim.umarym yorumlar devam eder.yanly? anla?yldyysam affola...
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 18:32
ayryca bir ba?ka hava sy ile ilgili bir ba?ka sorum daha olacak.ingilizcem zayyf tam olarak anlayamadym inceledi?im web sitesindeki ifadeleri..robert stanford tuck isimli ingiliz hava asy hakkynda bildiklerinizi aktaryrysanyz sevinirim.zira zayyf ingilizcemle hikayesinin enterasan oldu?u yönündeki yorumu çykarabildim.selamlar saygylar..
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 05/05/2007 Saat 21:48
Robert stanford Tuck'yn kullandy?y spitfire mk. V. i yapmy?tym. Tayyareler bölümünde bulabilirsiniz. 25-30 civary uçak dü?ürdükten sonra, Fransa üzerinde alçak uçu?ta flak ate?iyle dü?ürülüyor. Sonrasynda yakalanyp Rusya civarynda bir esir kampyna yollanyyor. Adam zaten sava?abildi?i sürede 25-30 uçak dü?ürdü?ü yetmezmi? gibi, 1944 yylynda sanyrsam Rusya civaryndaki bu esir kampyndan kaçmayy ba?aryyor. Rus ordusuyla birlikte Almanlara kar?y bir süre sava?tyktan sonra, Yngiltereye kaçak yollardan ula?mayy ba?aryyor.. Sonrasynda sanyrsam tekrardan uçmaya devam ediyor. Film gibi bir hayaty var anlayaca?ynyz.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|