![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tayyareler | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
<< Önceki Sayfa 4 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
lamurt
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12/07/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 144 |
![]() ![]() ![]() |
saka yapiyosunuz heralde arkadaslar, a10 dediginiz ucak ortalama bir avci ucagi icin hedeften baska bir sey olamaz...
|
|
![]() |
|
oy61
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
![]() ![]() ![]() |
Avcy uça?y yakyn bir muharebeye girmeden uzaktan halletti?i sürece A-10'un dedi?iniz gibi hiç sansy yok ama i? yakyn mesafe it dala?y oldumu A-10'un dönü? yaryçapynyn kar?ysynda yapabilecekleri bir?ey yok. Kysaca ?aka de?il bunu donanma F/A-18 pilotlary söylüyor.
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
![]() |
|
Garga
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10/12/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 42 |
![]() ![]() ![]() |
arkadaslar elma ile armudu karsilastirmak gibi bir sey bu ucagin imal amaci zaten yakin yer destegi. gavurlar tankkiller ismini bosuna takmamislar abiye. dolayisi ile yakinina gelen her turlu makineyi (avcilar dahil) burundaki gatling ile ikiye bolebilir. ama govdenin disina konuslanmis 2 devasa motorun da guzel bir isi kaynagi oldugunu, en ilkel avcilar icin bile kolay bir hedef olacagini unutmamak lazim.
izlemenizi tavsiye ettigim bir video. http://www.youtube.com/watch?v=-st4mYQJ1ss ayrica burundaki gatling de boyle bir sey oluyor. oyle burundan 1 karis cikiyor ama icerisi boyle bir sey. 30 mm'lik titanyum ile sivanmis mermiler atiyor. yukaridaki videoda bu topun tanklara neler ettigini gorebilirsiniz. ![]() |
|
Kolay Gelsin
Burak |
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Bildi?im kadaryyla it dala?y zaten ses alty hyzlarda yapylyyor (700-800 km. arasy bir sürat diye hatyrymda kalmy?.)
A-10 zaten o süratte gitmek için yapyldy?yndan süpersonik kanat dizaynyna sahip uçaklar kar?ysynda daha avantajly gibi geliyor bana. |
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Garga
arkadaslar elma ile armudu karsilastirmak gibi bir sey bu ucagin imal amaci zaten yakin yer destegi. A-4 Skyhawk diye bir yer saldyry uça?yny hatyrlayanynyz var my? Hani zybartyp byrakmady?y uçak neredeyse yoktu. |
|
![]() |
|
Garga
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10/12/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 42 |
![]() ![]() ![]() |
idris abi icab ettiginde erkekligin onda dokuzunu uygulayamiyor sonucta it dalasinda daha buyuk dezavantaj olamaz :))
ayrica bu yavrunun max surati 380 knot. seyir surati ise 300 knot bariz yavas yani. surekli max suratte ucup bir de it dalasi yaparsa geri donemez :) bir yer bulur iner artik. ha yavas ucmak konusunda jetler arasinda rekor sahibi ama. |
|
Kolay Gelsin
Burak |
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Hatyrymda yanly? kalmadyysa it dala?ynda mühim olan hyzly de?il yava? uçabilmektir.
A-10 zyrhly oldu?u için av uçaklaryna kar?y bir koza daha sahip. Ayryca konumuz kim kaçar kim kalyr de?il kim bu tip bir muharebede ba?aryly olurdur ;). |
|
![]() |
|
Garga
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 10/12/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 42 |
![]() ![]() ![]() |
idris abi A-4 baska bir konu. A-4 attack aircraft olarak geciyor literaturde, close air support olarak degil.
sonucta a-10 turunun neredeyse tek ornegi zaten. it dalasi kesinlikle asli gorevi degil. dusurdugu helikopterler var gatlingle ama benim bildigim bir ucak dusurmuslugu yok. standart payloadda 2 a/a tasimasindan da belli zaten. |
|
Kolay Gelsin
Burak |
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Garga
idris abi A-4 baska bir konu. A-4 attack aircraft olarak geciyor literaturde, close air support olarak degil. sonucta a-10 turunun neredeyse tek ornegi zaten. it dalasi kesinlikle asli gorevi degil. dusurdugu helikopterler var gatlingle ama benim bildigim bir ucak dusurmuslugu yok. standart payloadda 2 a/a tasimasindan da belli zaten. "The mission of an A-4 attack squadron is to attack and to destroy surface targets in support of the landing force commander, escort helicopters, and conduct other operations as directed." "A" attack demek oluyor.Yani yere. Hem yerde sava?an birliklere havadan uzak destek diye bir?ey mi var? Birde yukaryda F-18 pilotlarynyn A-10 hakkynda bir lafy geçtiydi.Tekrar bi göz atyn bence. |
|
![]() |
|
Ares
Admin Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
![]() ![]() ![]() |
A-10 korede olsa alemin it dala? kraly olurdu keza kore denen mekan makinaly toplu it dala?larynyn geni? çapta yapyldy?y son yer (vietnam örne?i vermeyin vurmayan sidewinderlar yüzünden yopla teçhiz edilmi? fantom modelleri vs gibi, burda geli?im sürecinden bahsediyoruz ve vietnam bir geçi? sürecidir). Günümüzde hava sava?y dendi mi manevra yetene?i esamesi okunan son maddelerden biri, adam BVR kitliyor atyyor istersen havada sekiz çiz nereye kadar? Bu tip bir realite varken A10 dogfightta herkesi yer muhabbeti ortaokulda yapty?ymyz F-14 mü F-15 mi polemi?iyle aynydyr. Kysacasy i?in yakyn dö?ü?e kalmasy ?u dakka itibariyle artyk fantezidir, yakyn dö?ü?te de hyz üstünlü?ü olan uçak her zaman it dala?yny refüze edebilme inisiyatifine sahiptir.
Arkut'a özel not: F-14 F-15i her türlü yer:) |
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
![]() |
|
Jolly Roger
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2436 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: idris
A-10 zyrhly oldu?u için av uçaklaryna kar?y bir koza daha sahip. Katylabilirim, zira sanyyorum konu ba?ynda gördü?ümüz A-10 kuyru?undaki delikler de en azyndan batylylaryn uçaklarda genelde kullandy?y 20mm civary bir?ey olmaly. Yani topa kalyndyysa olabilir:} Ancak ben ki?isel olarak her zaman i? pilotun kabiliyet ve delili?ine kalmy?tyr görü?ündeyim. Not: Ufuk, F-14 konusuna katylabilirim, tek sebebi USAF pilotlary:} "I am not as smart as my bombs" Düzenleyen Jolly Roger - 21/02/2007 Saat 11:51 |
|
Consume Ergo Sum
|
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: Ares
Kysacasy i?in yakyn dö?ü?e kalmasy ?u dakka itibariyle artyk fantezidir, Bu film Vietnam sava?y öncesinde amerikada oynamy?ty. |
|
![]() |
|
KFKF
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 26/08/2006 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 378 |
![]() ![]() ![]() |
Yngilterede bir tatbikatta alçaktan uçan iki Yngiliz Jaguar'y, iki Amerikan F-15'ine arkadan yakla?yp, ikisini de topla vurunca o devrin havacylyk dergilerinde olay olmu?tu.
Bence it dala?y hala önemli bir yetenek. Her zaman it dala?yndan kaçamazsynyz. Düzenleyen KFKF - 21/02/2007 Saat 15:35 |
|
Koray Fenman
|
|
![]() |
|
lamurt
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12/07/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 144 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: oy61
Avcy uça?y yakyn bir muharebeye girmeden uzaktan halletti?i sürece A-10'un dedi?iniz gibi hiç sansy yok ama i? yakyn mesafe it dala?y oldumu A-10'un dönü? yaryçapynyn kar?ysynda yapabilecekleri bir?ey yok. Kysaca ?aka de?il bunu donanma F/A-18 pilotlary söylüyor. 200kt i zor gecen bir ucagin hangi donus yaricapindan bahsediyorsunuz? kaldiki bu ucak ucan bir antitank silahi, hava savasiyla yakindan uzaktan alakasi yok, sahip oldugu topun acisi yere dogru bakmakta, avci ucaklarindaki gibi one degil, yani burnunu bir hedefe dogrultmasi gerektigi zaman cekmesi gereken lead miktari normal bir avcidan daha fazla, e zar zor 250kt'a erisebilen bir ucagin turn rate'i ne olacakki burnunu hava savasinda oradan oraya cevirebilsin? bir de zirh meselesinden bahsedilmis, a10'un esas zirhi kokpit bolumunde arkadaslar, pilotu yerden gelecek mermi turu muhimmata karsi korumasi icin... ortalama bir avci ile yakin hava savasina giren bir a10'a zirh degil star trekteki kalkanlardan lazim. a10'un yapabilecegi tek sey cok cok alcaktan ucarak aim9mike larin all aspect kabileyitini olabildigince kullanabilmek olabilir, yoksa tom cruise olsa nafile. |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
ses hyzyny geçemeyip ço?u uça?y alt edebilecek bir yetenekte bir uçak biliyorum; Harrier.
Kanat yapysyndan dolayy A-10 yüksek hyzlara ula?amyyor olsa bile ayny kanat yapysy sayesinde dü?ük hyzlarda tutunma ve manevra kabiliyeti yüksektir. Olaya sadece "?u sürati geçemeyen uçaktan ne beklenir ki" zihniyetiyle kanymca bakmak çok da do?ru de?ildir. Ayryca ço?u uçak düz uçu?u sa?layabilmek için yüksek hücum açysyyla uçarlar, yani uçu? hattyna nazaran tastamam yatay de?il de burunlary bir kaç derece yukaryda, bu yüzden kullandyklary topun yukary do?ru ate? etti?ini dü?ünmemiz gerekir ki dolayysyyla "A-10' nun topu yere bakar bir i?e yaramaz" der iken bir nebze daha dü?ünmek gerekir. Oysa it dala?yndaki manevralary dü?ünecek olursak ister yere ister fezaya baksyn düz hattan bir kaç derece ba?ka yere bakmasy kanymca çok sorun te?kil etmez. Hani burasy model sitesi ya ciddi anlamda modelcilik i?imize yarayacak konularyn tarty?ylmasy kanymca en azyndan i?in gerçek sahiplerine gyyabynda bir saygy icabydyr. Saygylarymla, Düzenleyen copilot_clumsy - 21/02/2007 Saat 20:19 |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Toughbeard
Moderator Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 405 |
![]() ![]() ![]() |
arkada?yn thread'ini ba?ka konularla çalmayalym...
A-10 ile neden it dala?yna gireceksiniz ki ben anlamadym.... Apache'den sonra ve önce, yerçekimini yenemeyen tüm araçlaryn korkulu rüyasydyr... "Bence" P47 sonra üretilmi? en sa?lam uçaktyr... A10 güzeldir :) |
|
![]() |
|
lamurt
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12/07/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 144 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: copilot_clumsy
....Olaya sadece "?u sürati geçemeyen uçaktan ne beklenir ki" zihniyetiyle kanymca bakmak çok da do?ru de?ildir.... hava savasinda baska gercek malesef yok. yavas ucan ucak her zaman daha dar doner diyorsaniz o halde c130 ile f16 karsilastiklarinda c130 galip cikar! mi? burnunu cevirecek enerjisi olmadigi surece (bkz: yuksek AoA'yi destekleyebilecek motor gucu yoksa) yavas ucmanin kimseye bir faydasi yok... en sondaki tehdit gercekten cok tedirgin edici, saygilar bizden. |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Kar?yla?tyrylan uçaklar konusunda daha akylcy bir yakla?ym çok daha fazla uygun olabilir.
Olay sadece hyz ile de?il boyut ve aerodinamik yapy olarak da ele alynmalydyr, pek tabii a?yrlyk da i?in içindedir. Di?er yandan olay yalnyz motorun gücünde bitmez, motor gücünün süreklili?ini muhafaza etmesinde de yatar. F-15 dikine hyzlanabilen bir uçak olmasyna ra?men Su-27 ya da Mig-29' un yapabildiklerini yapamaz. Çünki, motoru sadece önden hava alyr ve de "stall" olma olasyly?y yüksektir. Oysa ki Di?er bahsi geçen Rus uçaklarynyn hava alyklarynyn her yanynda hava alma deste?i için yzgara bulunmaktadyr. Süratin önemi F/A-18 gibi zamanelerine göre yava? adledilen bir uça?yn yaygynly?yyla da ortadadyr. Ya F-104 için ne demeli, yapabildi?i sadece seri ?ekilde hyzlanmaktyr ancak it dala?ynda ortalama kumanda altynda nasyl bir ba?aryya sahip oldu?u bilinmektedir; malûm kanat olayy. Bir de hâlâ "Aggressor" filolarynda kullanylmakta olan F-5' leri unutmamak lazym, yava?tyrlar ama virile bile girme olasylyklary neredeyse syfyrdyr(0) ve bazy çevreler tarafyndan %100 kilitlenilmesi olmayan bir uçak denilir. Daha önceden de dedi?im gibi bu tarty?ylan A-10' du, F-15' ti ?uydu buydu gibi olaylaryn e?er cidden bir sonucuna varylmak isteniyorsa bunu kendi aramyzda her?ey hakkynda bilgimiz varmy? gibi konu?mak yerine hepimizin a?ina oldu?u modelcili?imize yarayacak yanlaryny münazara etmekle yapyp geri kalanyny zevkle ba?kalaryndan dinlemeliyiz. Saygylarymla, Düzenleyen copilot_clumsy - 21/02/2007 Saat 22:35 |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
<< Önceki Sayfa 4 Sonraki >> |
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |