Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Tayyareler | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler |
Konu: Hv.K.K. Canadair CF-104D | |
<< Önceki Sayfa 2 |
Yazar | Mesaj |
KursadA
Üye Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 04:35 |
Orjinalini yazan: oy61
Orjinalini yazan: KursadA
Orjinalini yazan: oy61
Bizim okulun bahçesindeki F-104G modeli olmasına rağmen hava alıkları ve motoru S modellinde kullanılan tipte. Zanendersem elde işe yarar ne varsa lego gibi birleştirip kullanmışlar. Motoru degistirmeleri biraz supheli, o iki ucak arasinda yapisal farkliliklar var. F-104G oldugunu nereden biliyorsunuz? Ben esas olarak F-104'ler hakkında çok bilgili değilim o yüzden verdiğim bilgiler hatalı olabilir. İlk olarak uçaktan sökülerek okulun içine konmuş motor tam hatırlamasamda FIAT tarafından üretilmiş. Dediğim gibi FIAT kısmında tam emin değilim ama motorun İtalyan yapımı olduğunu hatırlıyorum. Şayet motor odası kilitli değilse bunu yine gidip kontrol edeyim. Uçağa gelince S'lerde bulunan ventral finler bu uçakta yok. S'lerde topta yok diye biliyorum ama bu uçakta var(Biraz araştırdım, bizimkilerde varmış galiba). Bu durumda KursadA galiba dediğiniz gibi bu uçak ventral finleri sökülmüş bir F-104S. Şayet ilgisini çeken varsa tamamen orjinal halde olan bu uçağın fotograflarını çekip buraya koyabilirim. Ventral finlerin sokulmus olmasinin bana mantikli gelmedi. F-104S ile F-104G hava aliklari arasindaki farki hava aliginin icini gozden gecirmeye yarayan kapaklardan ayirdedebilmeniz lazim kolaylikla. F-104S dikdortgen bicimi kapaklara sahip. Ventral fin ve bu kapaklar disindaki farkliliklari kolay kolay farketmek biraz daha zor. Ucak tamamen orijinal boyasiyla duruyorsa resimleri gercekten cok yararli olacaktir. |
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 04:41 |
İşte o kapakçıklar S modelinde olanlar gibi dikdörtgen. En iyisi ben yarın fotografınıda çekip buraya koyayım.
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
Kesifci
Üye Kayıt Tarihi: 07/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 591 |
Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 04:58 |
Bildiğim kadarıyla İtalyanlar 104'e hiç top takmadılar.Çünkü uçağın bir av-bombardıman uçağı değil,sadece bir önleme uçağı olduğunu düşünüyorlardı.Kanımca tasarımcı Janson'ı en iyi onlar anladılar.
Yıldız Savaşçısı,tarihe yanlış anlaşılmış bir uçak olarak geçmiş,bomba takılarak aşşağılanmıştır :( |
|
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi? |
|
Nahit
Üye Kayıt Tarihi: 14/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 146 |
Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 06:02 |
italyanlar f-104s lerine sparrow füzesinin avrupa versiyonu olan aspidenin elektroniklerine yer bulmak için top donanımını kullanmamışlar ama gerektiğinde bu donanım sökülüp top takılabilmekteymiş bize gelenlerde bu yüzden füze elektronik donanımı yerine top vardır kim bilir ne düşünmüşlerdirde bizimkiler uçakları böyle sipariş etmişlerdir
|
|
tracker
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 23/12/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 35 |
Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 10:11 |
Bizimkiler Kıbrıs Barış Harekatındaki kayıpların telafisi için aleacele uçak ararken F-104S seçeneği gündeme gelmiş. Erken teslim edilebilecek ve mevcut altyapı ile uyumlu tek seçenekmiş F-104S. Zaten o dönemde "Kendi Uçağını Kendin Yap" projesinde Türkiye'de üretilmesi hedeflenen uçak da F-104 idi (Bu bilgiyi rahmetli Hv. Org. İrfan Özaydınlı'dan almıştım zamanında). Ancak G modelinin üretim hatları kapandiği için "S" modeli ile yetinilmek zorunda kalınmış.
Ayrıca Italyanlar 6 uçağı hemen teslim etmeyi önermişler ve de teslim etmişler. Hv. K. uçak ihtiyacını Av Bombardıman (FGA) (Fighter Ground Attack) olarak tanımlandığından Sparrow (Galiba Italyan versionunun adi Aspide idi) yeteneği (Interceptor) uğruna av yeteneğinden (yani Vulcan topundan) vazgeçilmesi uygun görülmemiş. Öte yandan ilerki yıllarda eldeki iki filo için Aspide tedarik edilmesi düşünülmüş. Fakat İtalyan fabrikalarını ziyaret eden Hv. K. heyetine bu füzelerin F-104S'deki performansından başka her şey gösterilmiş. Performans yeterli görülmediğinden bu projeden vazgeçilmiş. Bakımcılar zamanında "S"lerin "G" modellerine göre yapısal olarak zayıf kaldığını ifade ediyorlardı. Zaten F-104S'lerin nispeten düşük uçuş saatlerine rağmen daha yaşlı G'lerden önce hizmetten çıkarılmasının bir nedeni yapısal zayıflıkla ilgili. Diğeri ise yıllar içinde kaza ve kırımlar sonucu çok az uçabilecek durumda S kalması tabi ki. Yanlış anımsamıyorsam, bazıları sadece 1800 saat uçmuş S'ler gözlerinin yaşına bakmadan kal edilmişler. Neyse ansiklopedik bilgiyi biraz abarttım. Bu arada F-104S'lerin nasıl ve neden alındığını merak edenler Betül Uncular'ın Ses Duvarındaki Generaller (Ankara: Bilgi Yayınevi) isimli kitabına bir göz atabilirler. Yazarın temel kaygısı 1970'lerdeki Lockheed skandalının Türkiye boyunu ele almaksa da, konuyla ilgili enteresan teknik ve askeri detaylara da yer vermiş. |
|
tracker
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 23/12/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 35 |
Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 10:26 |
[QUOTE=Keşifçi] Hv.K.K. hiç değilse uçakları böyle maymun etmiyor:)
Dogru. Beterin beteri varmış. Ama arada çok önemli bir fark var. Bunların hiç birisi müzeye konmuş uçaklar değil. Müzedeki uçağın referans işlevi var. Bu resimdekiler için aynı şeyi söylemek mümkün değil. Ayrıca Gilette sponsorluğu taşıyan Starfighter'a biraz gıpta ettim. Muhtemelen uçuşa elverişli bir F-104. Keşke bizde de olsaydi. |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 11:55 |
Sparrow füzesi bizim envantere 1980 yılından sonra girdi diye biliyorum.
İtalyanlar Aspide füzesini amerikan lisansıyla yaptıklarına göre belkide füzenin satışına izin vermemiştir amerika. Uçağı nasıl satmışlar o zaman diye bir soru akla geliyor tabiiki. Yapılan anlaşmaların içeriği ile ilgili bir konu olduğu için detayları bilemeyeceğim.Ancak Aspide aynı zamanda bize sparrowsuz gelen F-4 ler için de yararlı olacaktı. |
|
tracker
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 23/12/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 35 |
Gönderim Zamanı: 23/08/2006 Saat 20:42 |
Sanırım satışla ilgili bir sorundan ziyade F-104S/Sparrow (Aspide) uyumu ile ilgili bir sorun olmuş. Bu füze sistemini incelemeye giden heyetten eski bir S pilotu, Italyanların heyeti çok iyi ağırladığını, ancak sistemi bir türlü göstermediğini ya da gösteremediğini ifade etmişti.
Bilakis, F-104S'lerin alımını ABD de destekliyor. O sıradaki ambargonun ABD'de yönetim ve Kongre arasında ciddi bir mücadele konusu olduğunu anımsamakta yarar var. Yönetim kongrenin koydugu ve yururulukte tuttugu ambargoyu delmek icin Italyan uretimi ABD ucaklarinin alinmasini özendiriyor. Ayni donemde Yunanistan tercihini Mirage F-1'den yana kullanmisti. Turkiye'nin de ABD disi silah saglayicilara kaptirilmasi olasiligi ambargonun getirdigi risklerden biriydi. Dolayisiyla ABD yonetimi icin de Hv. K'ye S modeli F-104 satilmasi pazarin korunmasi anlamina da gelmis olsa gerek. Ustelik bu satis icin ABD Konresinin onayina da gerek duyulmuyor. |
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 24/08/2006 Saat 01:22 |
Gittim bugün fotografları çektim. Uçak tahmin ettiğim gibi ventral finleri sökülmüş bir F-104S'miş. Bu 4. fotografta açıkça görünüyor.
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 24/08/2006 Saat 01:23 |
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
Kesifci
Üye Kayıt Tarihi: 07/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 591 |
Gönderim Zamanı: 24/08/2006 Saat 03:07 |
Forum bahanesiyle bir S'yi bulduk.
Sağa sola atacak bu kadar çok 104 varsa hala,bir tanede ben istiyorum arka bahçeye. |
|
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi? |
|
KursadA
Üye Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
Gönderim Zamanı: 24/08/2006 Saat 05:05 |
Orjinalini yazan: Keşifçi
Forum bahanesiyle bir S'yi bulduk. Sağa sola atacak bu kadar çok 104 varsa hala,bir tanede ben istiyorum arka bahçeye. Envantere giren ucaklar arasindaki en yuksek kayip oraniyla (Animsadigim kadariyla 40 ucagin en az 23'u dusmus, bu kazalarin en az 15'inde pilot hayatini kaybetmis) F-104S Turk Hava Kuvvetleri tarihinde pek ozlenilecek bir ucak degil. O yuzden eksik olsun zaten, muzede bir-iki ornegi kalsa yeter. Turk Hava Kuvvetleri'nde olumle sonuclanan kazalarda yer alan on hat savas ucagi tiplerini ucak sayisina orantili olarak en az olumden (0) en cok olume kadar siralayinca F-104S en altta yer aliyor.(En ustteki hangisi?) Düzenleyen KursadA |
|
robust
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 06/10/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 14 |
Gönderim Zamanı: 24/08/2006 Saat 17:16 |
F-102 mi? Bu arada askerlik sirasinda Burdur'daki 58inci Piyade Alayi bahcesindeki F-102'yide incelem firsati buldum. Ucagin durumu icler acisi, uzerinde isim yazilmadik yer kalmamis...Ucagin seri numarasini goremedim....
|
|
KursadA
Üye Kayıt Tarihi: 03/09/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 608 |
Gönderim Zamanı: 25/08/2006 Saat 02:09 |
Orjinalini yazan: robust
F-102 mi? Bu arada askerlik sirasinda Burdur'daki 58inci Piyade Alayi bahcesindeki F-102'yide incelem firsati buldum. Ucagin durumu icler acisi, uzerinde isim yazilmadik yer kalmamis...Ucagin seri numarasini goremedim.... Hayir, F-102'de de hayatini kaybetmis birkac pilotumuz var. Sozkonusu ucakta hicbir Turk pilotu hayatini kaybetmemis, sanirim bu ozellige sahip tek on saf savas ucagi. |
|
<< Önceki Sayfa 2 |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |