Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Sivil Araçlar | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Sivil Araçlar |
Konu: bmw z3 boyama | |
<< Önceki Sayfa 2 |
Yazar | Mesaj |
Atilla Sülün
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 24/09/2005 Saat 02:17 |
evet şimdi elime modeli alıp inceledim ve ne kadar iğrenç göründüğünü fark ettim. özellikle çizdiğiniz kılavuz çizgilerle. demek ki zımparayla tekrar girişip astarı biraz da kalın atarsak bu iş olacak gibi. ben sizi ilk önce yanlış anlamışım demek ki. tekrar teşekkürler.
|
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 24/09/2005 Saat 02:21 |
bu arada madem zımparayı (ince olmasını unutmayınız) elinize alıyorsunuz. Ön ızgaranın üstünde de bir kalıp çizgisi var bu modelde, onu da atlamayın.
Bu arada onları zımparalarken çok hafif hafif çalışın, modelin genel şeklini bozmamaya dkkat edin. sonra bir kat daha astar atınca, hata kalmış mı kalmamıi mı gözükecek. Astar atılmasının bir faydası da budur. Kolay gelsin Düzenleyen CErginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
Atilla Sülün
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 24/09/2005 Saat 02:25 |
evet en son dediğiniz yeri de gördüm. yarına en son haliyle yeniden foto yollarım inşallah. eksik kusur olursa tekrar yardımcı olursunuz.
|
|
Atilla Sülün
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 24/09/2005 Saat 05:31 |
valla en fazla bu kadar oldu. presto sprey astar kullandığımdan mıdır nedir bilemeyeceğim artık.
Resim 1 Resim 2 Resim 3 Mesaj Forum Kuralları Madde 2/a uyarınca düzenlenmistir. Düzenleyen USS Enterprise |
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 24/09/2005 Saat 06:35 |
Atilla bey
bence ilk halinden çok daha iyi olmuş. Ön ızgaranın üstü biraz daha zımpara istiyor. Devamını merakla bekliyorum. |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
Atilla Sülün
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 28/09/2005 Saat 02:54 |
sonunda aracı boyadık. boyama işi testors mini blue kompresör ve aztek a 470 airbrush ile yapıldı. aztek'te uç olarak 0,50 mm beyaz uç (akrilik için) kullandım. fakat boya bana mat geldi. parlak değil ve pütürlü oldu. acaba kullandığım uçtan mı? bunun dışında ve kalıp hatası dışında yorumlarınızı bekliyorum.
Düzenleyen Atilla Sülün |
|
Atilla Sülün
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 28/09/2005 Saat 03:00 |
bir de resimlerin başındaki kırmızı çarpıyla sonundaki IMG yazısını nasıl yok edebiliriz?
Düzenleyen Atilla Sülün |
|
Atilla Sülün
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 28/09/2005 Saat 03:10 |
bu resimde pütürler daha belli 2000 zımpara mı yapsam acaba? Düzenleyen Atilla Sülün |
|
CErginbas
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1160 |
Gönderim Zamanı: 28/09/2005 Saat 03:26 |
Atilla bey, Sivil oto uzmanları cevap verene kadar, idarten bir cevap yazıyorum.
Bence bu pütürlenme boyayı iyi inceltmeden attığınız için olmuştur. Ben de testors blue mini kullanıyorum. O aletin basıncı da çok yüksek ona alışmak lazım. Eğer boyayı çok kalınbir kat olarak attıysanız, ben olsam, 800,1000,1200,2000 zımparalarla zımparalayıp pütürleri yok ederdim. Sonrada compund ile parlatırdım. Ancak boyayı ince attıysanız zımpara esnasında astara ulaşırsınız. O sebeple genel bir zımpara ile pütürleri yok edip, sonra bir kat daha ince boya atmak daha iyi bir seçenek olabilir. Sayın Tamer Özkanın dediği gibi en iyi sonuç, çok inceltilmiş, son kat ile elde ediliyor. Düzenleyen CErginbas |
|
Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
|
Atilla Sülün
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 28/09/2005 Saat 03:34 |
ben de sizinle aynı fikirdeyim 2000 zımpara yapıp ince bir boya atıp daha sonra x-22 ile verniklemek sonra sırayla compound fine ve finish yaparak parlatmak.
|
|
HAKAN
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 876 |
Gönderim Zamanı: 28/09/2005 Saat 07:46 |
Ceki'nin dediği gibi bu haldeki bir boyayı ancak su altında 2000 yada 1800 yada 1500 her neyse zımpara ile okşar gibi zımparala.
İstediğin kıvama geldiğinde tekrar bir kaç kat boya ile sorunu halledebilirsiniz. Kolay gelsin. Yazdığın mesajı edit bölümünden düzenlerken [img] zoziğinin 2 kez olmamasına dikkat edersen problem kalmaz.Post ettiğin resmin başında bir [img] sonunda bir [img] olacak. İkinciler işte böyle resmin yanında falan çıkıyor. Düzenleyen HAKAN |
|
Atilla Sülün
Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 579 |
Gönderim Zamanı: 28/09/2005 Saat 21:50 |
sağolun Hakan Bey bu işi de tamamen (resimlerdeki X ve img) hallettik. zımpara ve boya işine tekrar gireceğim. fakat ben boyayı inceltmeye korkuyorum akma yapar diye. bu inceltmede belli bir oran var mı?
|
|
benbeni
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Trabzon Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 554 |
Gönderim Zamanı: 29/09/2005 Saat 07:32 |
Airbrush ile uyguladığınız için boyayı inceltmeye korkmayın.Fırça ile o incelikte ki boyayı zemine uygulayamazsınız ama airbrush ile herşey daha farklı ve güzel oluyor.
|
|
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
|
Tamer Özkan
Yeni Üye Sivil Araç / Gemi Grup Sorumlusu Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 432 |
Gönderim Zamanı: 05/10/2005 Saat 08:05 |
Orjinalini yazan: Atilla Sülün
evet o çizgileri ben makedin orjinal çizgileri olarak düşünmüştüm kalıp izi olarak düşünmemiştim. fakat oralar derin yarıklar şeklinde epoxy puty le önce doldurmayı düşünüyorum. sonra zımpara ve tekrar astar ve zımpara. cam macunu işimi görür mü bu konuda? Tavsiye edilen ürünler herkezin uzun senelerde oluşmuş bilgileri ile şekillenmiştir,bazen elinizdeki ürünler tavsiye edilen tekniğe uygun olmayabilir. Alternatif bulmak yerine doğru ürün kullanmak, doğru sonucu yaratacaktır. Testors kompresörünüz sürekli 2 bar hava verdiğinden boyalarınızı bu şarta göre hazırlamanız gerekmektedir.A470 ile ilk anda aşırı yüklenme ve tozuma olacaktır. (Bu konuya bir arkadaşımız, adaptör ile çözüm bulmuş durumdadır,ilgilenirseniz mesaj atınız.) Basitçe boya modelin yüzeyine hızla çarparak etrafa dağılmamali model üzerine düşmelidir. Resime göre ; a) astarınız ve boyanız koyu olduğundan "kuru düşme " denilen pütürlü yüzey oluşmuştur. b) boyanız normal vizkositededir ancak airbrush uzaklığınızdan dolayı yine kuru düşme olmuştur Çözüm; Boya uygulamasında ,sprey mesafesi modelden 1 airbrush uzaklığı kadar olmalıdır. astar kıvamı ,bir tahta çıta veya boya karıştırcı ile karıştırıp dışarı aldığınızda kaçıran bir lavabo musluğu gibi damlamalıdır.Oran derseniz astar ve tiner markasına göre gramaj bile veririm. doğru vizkosite için hava basıncı ,sprey uzaklığı iyi ayarlanmalıdır. normal boya kıvamında, musluk contası hepten bozulmuş gibi daha boya hızlı damlamalıdır son kat boya ,siz şişede çalkalayınca süt kıvamı gibi köpük yapmalıdır. Probleminiz astarda ise hidroliğe atıp tekrar deneyiniz,keza bir kat daha atınca hatalar tekrar edebilir |
|
<< Önceki Sayfa 2 |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |