Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

bmw z3 boyama

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Sivil Araçlar
Forum Tanımlaması: Askeri amaçli olmayan tüm araçlarla ilgili bilgi paylasimi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=265
Tarih: 26/11/2024 Saat 16:45
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: bmw z3 boyama
Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Konu: bmw z3 boyama
Mesaj Tarihi: 21/09/2005 Saat 03:47
gözden çıkardığım makedi tamiya x-2 ile boyamayı düşünüyorum(airbrush alıştırması için). şu anda astar ve zımpara aşaması bitti. nasıl foto göndereceğimi bilmediğim için foto koyamıyorum. şimdi alttan başka bi renk(silver vb.) atmama gerek var mı yoksa doğrudan beyaz rengi atabilir miyim?



Cevaplar:
Mesajı Yazan: roadrunner
Mesaj Tarihi: 21/09/2005 Saat 04:11
http://www.imageshack.us/


Mesajı Yazan: SLAVE
Mesaj Tarihi: 21/09/2005 Saat 05:37
Atilla bey pek anlamadim niye başka renk aticaksinizki eger hatalar belli olsun diye silver aticaksaniz beyazdada belli
olur zaten,eskitme filan yapmiycaksaniz gerek yok direk boyayin beyazda gerek yok baska renge.

-------------
01010011 01001100 01000001 01010110 01000101
Where nothing in its place,lies disorder
Where in the desired place there is nothing,lies order


Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 21/09/2005 Saat 06:40
Astar ve zımpara aşaması bittiyse son bir kat astar atmakta fayda var, zira en son zımparada plastik veya muhtemel önceki katmanlardan irregulariteler kalmışsa beyazın altından sırıtabilir. Öyle bir durum varsa son bir kat astar atmak boya öncesi iyi olur.

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 21/09/2005 Saat 21:49
zaten iki kat astar ve haliyle iki kere zımpara yapılmış durumda. ilk zımparayı 1200 ikinciyi 2000 ile yaptım. resim yollama işini link olarak değil de doğrudan yapamıyor muyuz? bazı mesajlarda fotoğraflar doğrudan görülebiliyor. bu akşam fotoları yollamayı düşünüyorum yorumlar için.


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 01:05


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 01:10
[/IMG]

[/IMG]


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 01:12
sonunda foto işini de çözdük
[/IMG]


Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 01:41
E çözmüşsün hakkaten!!
Astar üniform olduğuna göre dayan beyaza!
Haydi kolay gelsin...

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 01:48
artık bu gazla beni kim tutar?


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 02:28
sayın atilla sülün

hazır boya atmamışken, söyliyeyim: Arka tampon solda, ön çamurluk üstü solda ve önt ampnda hafif kalıp izleri gözüküyor. Onları su zımparasıyla alırsanız, daha güzel bir sonuç elde edersizinz.

Takip ettiniz mi bilemiyorum, ben bu araçtan geçtiğimiz hafta iki tane yaptım. Sivil oto bölümünde, bir sivil aracı boyaya nasıl hazırladım, başlığına bakarsanız, orada bu araç için kalıp çizgilerinin yerlerini, ve bunları nasıl ortadan kaldırdığımı yazdım. Faydası dokunabilir.

kolay gelsin

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 23/09/2005 Saat 05:45
evet sayın cerginbas bey dediğiniz doğru. bu deneme amaçlı bir boyama olacağı için fazla önemsemedim. dediğim gibi zaten gözden çıkarmıştım. sizin yaptıklarınızı gördüm tabi. elinize sağlık çok süper olmuşlar. dediğiniz kısımlara biraz daha uğraşabilirim belki. yazdığınız yazıyı da okudum çok faydalı. yalnız benden sizin yaptığınız kadar usta işi boyama beklemeyin dediğim gibi bu benim ilk airbrush denemem olacak tabi vakit bulup boya işine başlayabilirsem


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 23/09/2005 Saat 06:07
atilla bey ustalık ne hacet. O Z3 ler de benim airbrush ile boyadığım ilk sivil araçlar. Ondan öncekileri spreyle boyamıştım.

Sizde çok güzel sonuçlar elde edebilirsiniz, kafada herşeyi planladıktan sonra neden olmasın.

zaten astar kaymak gibi olmuş. Ya boya işi de süper olursa ve siz keşke çizgilaeri alsaydım, derseniz. Bu ihtimali de düşünmekte fayda var.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 01:49
evet o çizgileri ben makedin orjinal çizgileri olarak düşünmüştüm kalıp izi olarak düşünmemiştim. fakat oralar derin yarıklar şeklinde epoxy puty le önce doldurmayı düşünüyorum. sonra zımpara ve tekrar astar ve zımpara. cam macunu işimi görür mü bu konuda?


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 01:58
Cam macunu olmaz.


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 02:03
peki ne kullanmak lazım? tamiya puty yok bende. epoxy puty olur mu?


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 02:05
Orjinalini yazan: Atilla Sülün

evet o çizgileri ben makedin orjinal çizgileri olarak düşünmüştüm kalıp izi olarak düşünmemiştim. fakat oralar derin yarıklar şeklinde epoxy puty le önce doldurmayı düşünüyorum. sonra zımpara ve tekrar astar ve zımpara. cam macunu işimi görür mü bu konuda?


atilla bey, sanırım yanlış anlaşam olmuş. Kalıp çizgisi derin değildir. Dışarı çıkıntı şeklinde ince çizgiler. Hele macunla, hel hele de epoxy macunla dolduracak bir kalıp çizgisi kesinlikle yok ortada. Bahsi geçen çizgiler, zımpara ( oda 800,100 kum çokince kum zımparası) ile alınacak çizgiler.

Yarık dediğiniz mutemelen arabanın kendi çizgisidir.

kalıp çizgileri arka yamponda , arkadan bakınca sağda ve solda. Ön tamponda önden bakınca sağda ve solda, Yanlarda da çamurluğun üstünden çıkıp, motor kaputunun üzerinde 90 derece yapıp, ön cama doğru uzanıyor.

Tekar söylüyorum benim resimlere bakarsanız orada gözüküyor.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 02:10
resimlerde kırmızı çizginin yanlarına bakın. Aslında bu kadar dert etmeye gerek yok, ben takmam boya işini öğreneceğim derseniz, onlarla da olur tabi. Benim tavsiyem modeli bir adım öne götürmeniz için.

http://img255.imageshack.us/my.php?image=kalpiz8vx.jpg"> http://img255.imageshack.us/my.php?image=kalpiz29dy.jpg">

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 02:17
evet şimdi elime modeli alıp inceledim ve ne kadar iğrenç göründüğünü fark ettim. özellikle çizdiğiniz kılavuz çizgilerle. demek ki zımparayla tekrar girişip astarı biraz da kalın atarsak bu iş olacak gibi. ben sizi ilk önce yanlış anlamışım demek ki. tekrar teşekkürler.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 02:21
bu arada madem zımparayı (ince olmasını unutmayınız) elinize alıyorsunuz. Ön ızgaranın üstünde de bir kalıp çizgisi var bu modelde, onu da atlamayın.

Bu arada onları zımparalarken çok hafif hafif çalışın, modelin genel şeklini bozmamaya dkkat edin. sonra bir kat daha astar atınca, hata kalmış mı kalmamıi mı gözükecek. Astar atılmasının bir faydası da budur.
Kolay gelsin

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 02:25
evet en son dediğiniz yeri de gördüm. yarına en son haliyle yeniden foto yollarım inşallah. eksik kusur olursa tekrar yardımcı olursunuz.


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 05:31
valla en fazla bu kadar oldu. presto sprey astar kullandığımdan mıdır nedir bilemeyeceğim artık.

http://img31.imageshack.us/img31/9753/dscn12299nb.jpg - Resim 1

http://img271.imageshack.us/img271/6117/dscn12306tn.jpg - Resim 2

http://img173.imageshack.us/img173/1855/dscn12320xq.jpg - Resim 3


Mesaj http://www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?SID=594025301&TID=4&PN=1&FID=7&PR=3 - Forum Kuralları Madde 2/a uyarınca düzenlenmistir.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 24/09/2005 Saat 06:35
Atilla bey

bence ilk halinden çok daha iyi olmuş. Ön ızgaranın üstü biraz daha zımpara istiyor.

Devamını merakla bekliyorum.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 28/09/2005 Saat 02:54
sonunda aracı boyadık. boyama işi testors mini blue kompresör ve aztek a 470 airbrush ile yapıldı. aztek'te uç olarak 0,50 mm beyaz uç (akrilik için) kullandım. fakat boya bana mat geldi. parlak değil ve pütürlü oldu. acaba kullandığım uçtan mı? bunun dışında ve kalıp hatası dışında yorumlarınızı bekliyorum.


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 28/09/2005 Saat 03:00
bir de resimlerin başındaki kırmızı çarpıyla sonundaki IMG yazısını nasıl yok edebiliriz?







Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 28/09/2005 Saat 03:10




bu resimde pütürler daha belli 2000 zımpara mı yapsam acaba?


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 28/09/2005 Saat 03:26
Atilla bey, Sivil oto uzmanları cevap verene kadar, idarten bir cevap yazıyorum.
Bence bu pütürlenme boyayı iyi inceltmeden attığınız için olmuştur. Ben de testors blue mini kullanıyorum. O aletin basıncı da çok yüksek ona alışmak lazım.

Eğer boyayı çok kalınbir kat olarak attıysanız, ben olsam, 800,1000,1200,2000 zımparalarla zımparalayıp pütürleri yok ederdim. Sonrada compund ile parlatırdım.
Ancak boyayı ince attıysanız zımpara esnasında astara ulaşırsınız. O sebeple genel bir zımpara ile pütürleri yok edip, sonra bir kat daha ince boya atmak daha iyi bir seçenek olabilir.
Sayın Tamer Özkanın dediği gibi en iyi sonuç, çok inceltilmiş, son kat ile elde ediliyor.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 28/09/2005 Saat 03:34
ben de sizinle aynı fikirdeyim 2000 zımpara yapıp ince bir boya atıp daha sonra x-22 ile verniklemek sonra sırayla compound fine ve finish yaparak parlatmak.


Mesajı Yazan: HAKAN
Mesaj Tarihi: 28/09/2005 Saat 07:46
Ceki'nin dediği gibi bu haldeki bir boyayı ancak su altında 2000 yada 1800 yada 1500 her neyse zımpara ile okşar gibi zımparala.
İstediğin kıvama geldiğinde tekrar bir kaç kat boya ile sorunu halledebilirsiniz.
Kolay gelsin.
Yazdığın mesajı edit bölümünden düzenlerken [img] zoziğinin 2 kez olmamasına dikkat edersen problem kalmaz.Post ettiğin resmin başında bir [img] sonunda bir [img] olacak.
İkinciler işte böyle resmin yanında falan çıkıyor.


-------------
http://public.fotki.com/nosferattu/ - NOSFERATTU'S MODELCARS


Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 28/09/2005 Saat 21:50
sağolun Hakan Bey bu işi de tamamen (resimlerdeki X ve img) hallettik. zımpara ve boya işine tekrar gireceğim. fakat ben boyayı inceltmeye korkuyorum akma yapar diye. bu inceltmede belli bir oran var mı?


Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 29/09/2005 Saat 07:32
Airbrush ile uyguladığınız için boyayı inceltmeye korkmayın.Fırça ile o incelikte ki boyayı zemine uygulayamazsınız ama airbrush ile herşey daha farklı ve güzel oluyor.

-------------
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 05/10/2005 Saat 08:05
Orjinalini yazan: Atilla Sülün

evet o çizgileri ben makedin orjinal çizgileri olarak düşünmüştüm kalıp izi olarak düşünmemiştim. fakat oralar derin yarıklar şeklinde epoxy puty le önce doldurmayı düşünüyorum. sonra zımpara ve tekrar astar ve zımpara. cam macunu işimi görür mü bu konuda?



Tavsiye edilen ürünler herkezin uzun senelerde oluşmuş bilgileri ile şekillenmiştir,bazen elinizdeki ürünler tavsiye edilen tekniğe uygun olmayabilir.
Alternatif bulmak yerine doğru ürün kullanmak, doğru sonucu yaratacaktır.

Testors kompresörünüz sürekli 2 bar hava verdiğinden boyalarınızı bu şarta göre hazırlamanız gerekmektedir.A470 ile ilk anda aşırı yüklenme ve tozuma olacaktır.
(Bu konuya bir arkadaşımız, adaptör ile çözüm bulmuş durumdadır,ilgilenirseniz mesaj atınız.)

Basitçe boya modelin yüzeyine hızla çarparak etrafa dağılmamali model üzerine düşmelidir.

Resime göre ;
a) astarınız ve boyanız koyu olduğundan "kuru düşme " denilen pütürlü yüzey oluşmuştur.

b) boyanız normal vizkositededir ancak airbrush uzaklığınızdan dolayı yine kuru düşme olmuştur

Çözüm;
Boya uygulamasında ,sprey mesafesi modelden 1 airbrush uzaklığı kadar olmalıdır.

astar kıvamı ,bir tahta çıta veya boya karıştırcı ile karıştırıp dışarı aldığınızda kaçıran bir lavabo musluğu gibi damlamalıdır.Oran derseniz astar ve tiner markasına göre gramaj bile veririm.
doğru vizkosite için hava basıncı ,sprey uzaklığı iyi ayarlanmalıdır.

normal boya kıvamında, musluk contası hepten bozulmuş gibi daha boya hızlı damlamalıdır

son kat boya ,siz şişede çalkalayınca süt kıvamı gibi köpük yapmalıdır.

Probleminiz astarda ise hidroliğe atıp tekrar deneyiniz,keza bir kat daha atınca hatalar tekrar edebilir



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info