![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
AFV | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Sayfa 3 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
tnkr
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 18/02/2006 Saat 20:25 |
Allahın izniyle. 1/35 itareli m110a2 203 mm obus elime ulaştı. (Bu arada ups kargoyu kınıyorum. sadece ve sadece istanbul iki yaka arasında bir kargoyu 5 günde teslim etti. Başka kargo ile gönderdiğim bir paketi 2 gün içinde samsuna ulaştı. Adamları aradım biraz sövünce en niyayetinde gönderdiler akşam elime ulaştı. bu kadar olur yani.) Modele baktım model kiti oldukça detaylı iyi bir kite benziyor.(yangın tüpü nile var) iş birleştirdikten sonra tesfive ve boyaya geliyor. Şimdi usta arkadaşlara bir kaç sorum olacak.
1- iki parça halindeki mermi ve namluyu birleştirince aradaki çizgiyi nasıl belirsiz ve de pürüzsiz hale getirebilirim. 2- Boya atmadan önce birleştirme esnasında pistole ve fırca uygulamalarında nasıl teknikler uygulamalıyım ve hangi marka boyalar kullanmalıyım. Not: Bu arada Elimde Fazlasıyla bilgi belge ve görüntü var. Askerliğimi bu obüslerin üzerinde geçirdi. Atış ve bakımlarını birebir olarak katıldım. Hakkaten yanardağ ağzından lav pükürtürmüş gibi alev püskürtüyorlarki anlatamam. atışlarında ise arazide idim ve patlama esnasındaki yaptığı taziyi anlatamam. tazzik göğsünüze çarptığında insan öyle bir heyecanlandırıyorki. Birde diamora yapayı düşünüyorum.:) şimdiden teşekkürler.. |
|
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
|
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
Henüz bir usta olmayışım ve acemilik zamanlarımda yaptığım hatalardan yola çıkarak, izninizle size mermi ve namlu konusunda tavsiye vereyim, ustalar daha sonra daha düzgün bilgi verirler.
Birincisi, bu iki parça halindeki bir silindiri oturtumadan önce, herhangi bir çapak, yapışacak yüzeyler ufak çıkıntı vs. olmamasına dikkat edin. Daha sonra eğer birbirine geçen pimler varsa, hiç yapıştırıcı sürmeden birbirine nasıl oturuyor test edin. Bazen kalıplama hataları yüzünden pimlerin yeri vs kayabilir ve bu pimlere göre yaparsanız namlu eğik/yamuk yapışır, böyle bir durum tespit ederseniz yuvalara oturacak pimleri kesip iptal edin. Düzgün oturduğuna eminseniz, kullandığınız yapıştırıcı tarzına göre abartmadan yapıştırma işlemine geçin. Eğer tüp yapıştırıcı kullanacaksanız, bir parçaya, silindirin içine doğru olacak şekilde azar azar yapıştırıcı sürün. Unutmayın, çok fazla veya dış tarafa doğru sürerseniz (hoş 2 milimlik bir kalınlıktan bahsediyoruz ya), dışarı taşma riski artar, bu durumda kuruduktan sonra bir dolu belayı başa alırsınız. İç tarafa doğru, parçayı tutacak kadar yapıştırıcı sürdükten sonra, dikkatlice bir sağ ve solu bir araya getirin, bir kapak kapatır gibi kapatın. İlk olarak V şeklinde tutun, alt uçtan başlayarak birbirlerine doğru kapatın ve bir O şekline getirin. En son olarak, herhangi bir kayma olup olmadığını kontrol edin, eğer varsa çok hafif hareketlerle düzeltin. Eğer Tamiya yeşil kafa gibi bir yapıştırıcı kullanıyorsanız, bu aşamada sağlamlaştırmak için çok azar azar birleşme hatları boyunca sürebilirsiniz, fakat fazlası akıp yine temizlenmesi gereken yerler yapar, dikkatli olun. Eğer tüp yapıştırıcınız yoksa, parçayı birleşik hale getirip, bir uçtan diğer uca gidecek şekilde azar azar yeşil kafayla birleştirebilirsiniz. Son olarak, silindir biçiminde bir şeyi zımparalamanız gerekirse (diyelim tam düzgün olmadı, yapıştırıcı taştı), ilk önce tamamen kurumasını bekleyin(yoksa uyguladığınız baskı yüzünden sağa sola kayar iyice bozulur). Sonra, zımpara kağıdını silindirin etrafına bir parça sarın. Bir elinizle kağıdı tutarken, diğer elinizle -diyelim ki namlu- namluyu çevirin. Diğer türlü düz girerseniz, silindirin şekli bozulabilir, bir yeri basıkken diğer tarafı yuvarlak kalır ki çok rahatsız edici bir durum olur. Geçmişte benim yaptığım en büyük hatalar, fazla yapıştırıcı uygulamak ve yapıştırınca birleşme hattından dışarı taşmasına neden olmak, tam kurumadan tesviyeye kalkışıp namlunun sağ-sol hizasının iyice kaymasına sebep olmak ve tesviye yapmak için zımparayı direk bir yere uygulayıp o bölgenin yuvarlak hattını kaybetmesine sebep olmaktı. Bunlara aman diyeyim dikkat edin. Biraz uzattım kusura bakmayın. Kolay gelsin! |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
![]() |
|
tnkr
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() |
Emroglan arkadaşım çok teşekkür ederim. Bence hiç uzatmadın. çok faydalı bir tarif oldu. bu şekildeki yöntemi deneyeceğim.. eniyisi bu bütün parçaları birleştirip, tesviyesini yaptıktan sonra boya imalatına geçeceğim.. tabi obüsü bir bütün şeklinde boyayamam. sonradan monte edilen parçaları boyayıp öyle ilave edeceğim. biraz ağır olsun diyede içine cam macunu doldurmayı düşünüyorum.. böylelikle ağılığınıda ölçeklendirmiş olurum. :)
2. sorumda da boyama teknikleri basit dikkat edilmesi gereken konular. mesala boya akması toz yapışması veya boya yaparken özellikle küçük parçaları boyarken boyayı atabileceğim bit alet ve yardımcı aparatlar neler olmalıdır. fikirlerinizi ve tecrübelerinizi bekliyorum.. |
|
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
|
|
![]() |
|
tulgen
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 157 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: tnkr
Bu arada ups kargoyu kınıyorum. sadece ve sadece istanbul iki yaka arasında bir kargoyu 5 günde teslim etti. .. İstanbul'dan kapıda kredi kartı ile teslim ile verdşiğim siparişi UPS getirmişti. Görevlinin elinde POs cihazı "yaa şarja koymayı unutmuşuz nakit öder misiniz" dedi! Kabul etmeyince o zaman akşam iş çıkışı ofise uğrayın (akşam Ankaranın en kalabalık kavşaklarından birinde yerleri ve yolumun üzeri değil - ki olsa ne farkeder) ödeme yapıp alın paketi dedi. Ben kabul etmeyince de "müşteri teslimatı kabul etmedi" notu düşmeye kalktı. Ah canım Türkiyem! |
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
Küçük parçalar konusunda, KaanX'in Ortak Projeler kapsamında F-104 tayyaresinin ufak parçalarını boyama yönteminden yararlanabilirsiniz. Basitçe, artık çerçeve parçalarına veya benzer bir malzemeye aynı renk boyanacak parçaları tutturup ellemeden boyamaktan ibaret, gözatın derim.
Bazı parçaları ana boya atıldıktan sonra da fırçayla boyayabilirsiniz. Diyelim obüsün tamamı yeşilken, bir yerde bir kol siyahsa, bütün boyama bittikten sonra burayı fırçayla boyamak çok kolaylık sağlar, diğer türlü uğraştığınıza değmez. Boya konusunda çok fazla seçeneğiniz var, ben size genel bir tavsiye olarak, fırça boyaması yapacağınız zaman akrilik boya kullanmamanızı, çünkü fırça izi yapma şansınızın çok yüksek olacağını söyleyeyim. Öbür türlü her boyanın farklı bir olayı var, anlat anlat bitmez, benim tecrübem de yetmez. |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
![]() |
|
ardeth
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1368 |
![]() ![]() ![]() |
Benim de başlayıp boya nedeniyle yarım bıraktığım harika bir kittir.Kolay gelsin.
Düzenleyen ardeth |
|
Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...
|
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Bugün hallettik senin boya işini.
|
|
![]() |
|
tnkr
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() |
Orjinalini yazan: İDRİS
Bugün hallettik senin boya işini. bunu biraz açarmısınız pek anlaşılır olmamış... |
|
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
|
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
Ben açayım, Aygün de aynı modelden üretmekte, fakat boya bittiği ve bulamadığı için yarım bırakmak zorunda kalmıştı. Demek ki İdris boya sorununu halletmiş Aygün için.
|
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
![]() |
|
idris
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
![]() ![]() ![]() |
Üstelik kompresör ve pistoleside çalışmaya hazır.
Aygün den güzel işler arka arkaya gelebilir.Hazır olun. |
|
![]() |
|
tnkr
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() |
Modelin bir kaç resmini çektim kutusunu, ve içindekilerininde bunu siteye göndermek istiyorum nasıl yaparım. daha sonra yaptıkça resimlerinin çekip sizlerle paylaşacağım.
|
|
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
|
|
![]() |
|
KucukEniste
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 31/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2741 |
![]() ![]() ![]() |
İlk önce dijital bir makinayla resimleri çekersiniz (veya normal bir fotoğraf makinasıyla çekip dijital ortama aktarırsınız). Resimlerin boyutlarının 100 kb altına düşürüldüğüne emin olursunuz (en korsan yöntemlerden biri, resim dosyasının üzerine sağ tıklayıp "Birlikte Aç" seçip, "Paint" kullanarak resmi açmak ve hiçbir işlem yapmadan "Kaydet" demektir, resmin dosya boyutu kilobyte olarak aşağı yukarı yarısına iner).
Daha sonra www.imageshack.us veya www.photobucket.com gibi web üzerinden resimlerinizi depolayabileceğiniz bir adrese üye olur, foruma koyacağınız resimleri ilk önce oraya yüklersiniz. En son adımda, buradaki resimlerin "IMG" şeklindeki dosya adlarını mesajınıza kopyala yapıştır yapar veya yüklü oldukları yerin adresini, mesaj yazdığımız kutuların üzerindeki fotoğraf makinası düğmesini kullanarak kopyalayıp yapıştırabilirsiniz. Son adımı da yaptıktan ve mesajınızı yolladıktan sonra resimleriniz görünür hale gelecek. Unutmamanız gereken, her mesajda en fazla 3 resime izin olduğu ve resimler için 100 kb sınırlaması bulunduğu(Forum kurallarında ilgili bölüme tekrar gözatın). Eğer ilk hallerini küçültmezseniz 1.5 MB bile tutan resimler olur, bunları siteye yüklerseniz de yavaş internet bağlantısı olanlar sayfaları açamaz, bu yüzden resim boyutu sınırlaması çok önemli. Kolay gelsin! |
|
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim". "Öaaaaööa" "Tutmayyn küçük eni?teyi!" |
|
![]() |
|
tnkr
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
|
|
![]() |
|
tnkr
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
|
|
![]() |
|
tnkr
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() |
daha fazla resim ileride koyacağım... inaşallaah bitirebilirim..:)
|
|
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
|
|
![]() |
|
ardeth
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1368 |
![]() ![]() ![]() |
Eyvallah Idris Abi sayende sorunum çözüldü.
Sn tnkr güzel kittir. Sorunsuz. bitireceğinize inancım sonsuz. Kolay gelsin. Topun ve arkadaki kepçenin hidrolik pistonlarını Emrenin belirttiği şekilde tesviye yaparsınız zaten. |
|
Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...
|
|
![]() |
|
tnkr
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() tesfiye işlerine başladım ama mağlesef zımparam bitti. zımpara olarak kaç numara önerirsiniz.. |
|
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
|
|
![]() |
|
tnkr
Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 20/10/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 56 |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz
|
|
![]() |
|
Sayfa 3 Sonraki >> |
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |