Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

m110 a2

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: AFV
Forum Tanımlaması: Içindekileri korumak ya da disindakileri korkutmak için zirhla kaplanmis araçlar
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1725
Tarih: 03/08/2025 Saat 03:38
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: m110 a2
Mesajı Yazan: tnkr
Konu: m110 a2
Mesaj Tarihi: 18/02/2006 Saat 20:25
Allahın izniyle. 1/35 itareli m110a2 203 mm obus elime ulaştı. (Bu arada ups kargoyu kınıyorum. sadece ve sadece istanbul iki yaka arasında bir kargoyu 5 günde teslim etti. Başka kargo ile gönderdiğim bir paketi 2 gün içinde samsuna ulaştı. Adamları aradım biraz sövünce en niyayetinde gönderdiler akşam elime ulaştı. bu kadar olur yani.) Modele baktım model kiti oldukça detaylı iyi bir kite benziyor.(yangın tüpü nile var) iş birleştirdikten sonra tesfive ve boyaya geliyor. Şimdi usta arkadaşlara bir kaç sorum olacak.

1- iki parça halindeki mermi ve namluyu birleştirince aradaki çizgiyi nasıl belirsiz ve de pürüzsiz hale getirebilirim.

2- Boya atmadan önce birleştirme esnasında pistole ve fırca uygulamalarında nasıl teknikler uygulamalıyım ve hangi marka boyalar kullanmalıyım.

Not: Bu arada Elimde Fazlasıyla bilgi belge ve görüntü var. Askerliğimi bu obüslerin üzerinde geçirdi. Atış ve bakımlarını birebir olarak katıldım. Hakkaten yanardağ ağzından lav pükürtürmüş gibi alev püskürtüyorlarki anlatamam. atışlarında ise arazide idim ve patlama esnasındaki yaptığı taziyi anlatamam. tazzik göğsünüze çarptığında insan öyle bir heyecanlandırıyorki. Birde diamora yapayı düşünüyorum.:)

şimdiden teşekkürler..

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz



Cevaplar:
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 18/02/2006 Saat 21:30
Henüz bir usta olmayışım ve acemilik zamanlarımda yaptığım hatalardan yola çıkarak, izninizle size mermi ve namlu konusunda tavsiye vereyim, ustalar daha sonra daha düzgün bilgi verirler.

Birincisi, bu iki parça halindeki bir silindiri oturtumadan önce, herhangi bir çapak, yapışacak yüzeyler ufak çıkıntı vs. olmamasına dikkat edin. Daha sonra eğer birbirine geçen pimler varsa, hiç yapıştırıcı sürmeden birbirine nasıl oturuyor test edin. Bazen kalıplama hataları yüzünden pimlerin yeri vs kayabilir ve bu pimlere göre yaparsanız namlu eğik/yamuk yapışır, böyle bir durum tespit ederseniz yuvalara oturacak pimleri kesip iptal edin.

Düzgün oturduğuna eminseniz, kullandığınız yapıştırıcı tarzına göre abartmadan yapıştırma işlemine geçin. Eğer tüp yapıştırıcı kullanacaksanız, bir parçaya, silindirin içine doğru olacak şekilde azar azar yapıştırıcı sürün. Unutmayın, çok fazla veya dış tarafa doğru sürerseniz (hoş 2 milimlik bir kalınlıktan bahsediyoruz ya), dışarı taşma riski artar, bu durumda kuruduktan sonra bir dolu belayı başa alırsınız. İç tarafa doğru, parçayı tutacak kadar yapıştırıcı sürdükten sonra, dikkatlice bir sağ ve solu bir araya getirin, bir kapak kapatır gibi kapatın. İlk olarak V şeklinde tutun, alt uçtan başlayarak birbirlerine doğru kapatın ve bir O şekline getirin.

En son olarak, herhangi bir kayma olup olmadığını kontrol edin, eğer varsa çok hafif hareketlerle düzeltin. Eğer Tamiya yeşil kafa gibi bir yapıştırıcı kullanıyorsanız, bu aşamada sağlamlaştırmak için çok azar azar birleşme hatları boyunca sürebilirsiniz, fakat fazlası akıp yine temizlenmesi gereken yerler yapar, dikkatli olun.

Eğer tüp yapıştırıcınız yoksa, parçayı birleşik hale getirip, bir uçtan diğer uca gidecek şekilde azar azar yeşil kafayla birleştirebilirsiniz.

Son olarak, silindir biçiminde bir şeyi zımparalamanız gerekirse (diyelim tam düzgün olmadı, yapıştırıcı taştı), ilk önce tamamen kurumasını bekleyin(yoksa uyguladığınız baskı yüzünden sağa sola kayar iyice bozulur). Sonra, zımpara kağıdını silindirin etrafına bir parça sarın. Bir elinizle kağıdı tutarken, diğer elinizle -diyelim ki namlu- namluyu çevirin. Diğer türlü düz girerseniz, silindirin şekli bozulabilir, bir yeri basıkken diğer tarafı yuvarlak kalır ki çok rahatsız edici bir durum olur.

Geçmişte benim yaptığım en büyük hatalar, fazla yapıştırıcı uygulamak ve yapıştırınca birleşme hattından dışarı taşmasına neden olmak, tam kurumadan tesviyeye kalkışıp namlunun sağ-sol hizasının iyice kaymasına sebep olmak ve tesviye yapmak için zımparayı direk bir yere uygulayıp o bölgenin yuvarlak hattını kaybetmesine sebep olmaktı. Bunlara aman diyeyim dikkat edin.

Biraz uzattım kusura bakmayın. Kolay gelsin!

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 18/02/2006 Saat 22:05
Emroglan arkadaşım çok teşekkür ederim. Bence hiç uzatmadın. çok faydalı bir tarif oldu. bu şekildeki yöntemi deneyeceğim.. eniyisi bu bütün parçaları birleştirip, tesviyesini yaptıktan sonra boya imalatına geçeceğim.. tabi obüsü bir bütün şeklinde boyayamam. sonradan monte edilen parçaları boyayıp öyle ilave edeceğim. biraz ağır olsun diyede içine cam macunu doldurmayı düşünüyorum.. böylelikle ağılığınıda ölçeklendirmiş olurum. :)

2. sorumda da boyama teknikleri basit dikkat edilmesi gereken konular. mesala boya akması toz yapışması veya boya yaparken özellikle küçük parçaları boyarken boyayı atabileceğim bit alet ve yardımcı aparatlar neler olmalıdır. fikirlerinizi ve tecrübelerinizi bekliyorum..

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: tulgen
Mesaj Tarihi: 18/02/2006 Saat 22:57
Orjinalini yazan: tnkr

Bu arada ups kargoyu kınıyorum. sadece ve sadece istanbul iki yaka arasında bir kargoyu 5 günde teslim etti. ..


İstanbul'dan kapıda kredi kartı ile teslim ile verdşiğim siparişi UPS getirmişti. Görevlinin elinde POs cihazı "yaa şarja koymayı unutmuşuz nakit öder misiniz" dedi! Kabul etmeyince o zaman akşam iş çıkışı ofise uğrayın (akşam Ankaranın en kalabalık kavşaklarından birinde yerleri ve yolumun üzeri değil - ki olsa ne farkeder) ödeme yapıp alın paketi dedi. Ben kabul etmeyince de "müşteri teslimatı kabul etmedi" notu düşmeye kalktı.

Ah canım Türkiyem!


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 18/02/2006 Saat 23:24
Küçük parçalar konusunda, KaanX'in Ortak Projeler kapsamında F-104 tayyaresinin ufak parçalarını boyama yönteminden yararlanabilirsiniz. Basitçe, artık çerçeve parçalarına veya benzer bir malzemeye aynı renk boyanacak parçaları tutturup ellemeden boyamaktan ibaret, gözatın derim.

Bazı parçaları ana boya atıldıktan sonra da fırçayla boyayabilirsiniz. Diyelim obüsün tamamı yeşilken, bir yerde bir kol siyahsa, bütün boyama bittikten sonra burayı fırçayla boyamak çok kolaylık sağlar, diğer türlü uğraştığınıza değmez.

Boya konusunda çok fazla seçeneğiniz var, ben size genel bir tavsiye olarak, fırça boyaması yapacağınız zaman akrilik boya kullanmamanızı, çünkü fırça izi yapma şansınızın çok yüksek olacağını söyleyeyim. Öbür türlü her boyanın farklı bir olayı var, anlat anlat bitmez, benim tecrübem de yetmez.



-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: ardeth
Mesaj Tarihi: 19/02/2006 Saat 01:11
Benim de başlayıp boya nedeniyle yarım bıraktığım harika bir kittir.Kolay gelsin.

-------------
Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 19/02/2006 Saat 09:12
Bugün hallettik senin boya işini.


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 19/02/2006 Saat 10:03
Orjinalini yazan: İDRİS

Bugün hallettik senin boya işini.


bunu biraz açarmısınız pek anlaşılır olmamış...

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 19/02/2006 Saat 10:39
Ben açayım, Aygün de aynı modelden üretmekte, fakat boya bittiği ve bulamadığı için yarım bırakmak zorunda kalmıştı. Demek ki İdris boya sorununu halletmiş Aygün için.

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 19/02/2006 Saat 11:49
Üstelik kompresör ve pistoleside çalışmaya hazır.
Aygün den güzel işler arka arkaya gelebilir.Hazır olun.


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 20/02/2006 Saat 05:49
Modelin bir kaç resmini çektim kutusunu, ve içindekilerininde bunu siteye göndermek istiyorum nasıl yaparım. daha sonra yaptıkça resimlerinin çekip sizlerle paylaşacağım.

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 20/02/2006 Saat 06:15
İlk önce dijital bir makinayla resimleri çekersiniz (veya normal bir fotoğraf makinasıyla çekip dijital ortama aktarırsınız). Resimlerin boyutlarının 100 kb altına düşürüldüğüne emin olursunuz (en korsan yöntemlerden biri, resim dosyasının üzerine sağ tıklayıp "Birlikte Aç" seçip, "Paint" kullanarak resmi açmak ve hiçbir işlem yapmadan "Kaydet" demektir, resmin dosya boyutu kilobyte olarak aşağı yukarı yarısına iner).

Daha sonra www.imageshack.us veya www.photobucket.com gibi web üzerinden resimlerinizi depolayabileceğiniz bir adrese üye olur, foruma koyacağınız resimleri ilk önce oraya yüklersiniz.

En son adımda, buradaki resimlerin "IMG" şeklindeki dosya adlarını mesajınıza kopyala yapıştır yapar veya yüklü oldukları yerin adresini, mesaj yazdığımız kutuların üzerindeki fotoğraf makinası düğmesini kullanarak kopyalayıp yapıştırabilirsiniz. Son adımı da yaptıktan ve mesajınızı yolladıktan sonra resimleriniz görünür hale gelecek.

Unutmamanız gereken, her mesajda en fazla 3 resime izin olduğu ve resimler için 100 kb sınırlaması bulunduğu(Forum kurallarında ilgili bölüme tekrar gözatın). Eğer ilk hallerini küçültmezseniz 1.5 MB bile tutan resimler olur, bunları siteye yüklerseniz de yavaş internet bağlantısı olanlar sayfaları açamaz, bu yüzden resim boyutu sınırlaması çok önemli.

Kolay gelsin!

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 20/02/2006 Saat 07:46






-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 20/02/2006 Saat 07:47






-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 20/02/2006 Saat 07:48
daha fazla resim ileride koyacağım... inaşallaah bitirebilirim..:)

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: ardeth
Mesaj Tarihi: 20/02/2006 Saat 10:10
Eyvallah Idris Abi sayende sorunum çözüldü.

Sn tnkr güzel kittir. Sorunsuz. bitireceğinize inancım sonsuz. Kolay gelsin. Topun ve arkadaki kepçenin hidrolik pistonlarını Emrenin belirttiği şekilde tesviye yaparsınız zaten.

-------------
Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 21/02/2006 Saat 07:47






tesfiye işlerine başladım ama mağlesef zımparam bitti. zımpara olarak kaç numara önerirsiniz..

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 21/02/2006 Saat 07:48


-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 21/02/2006 Saat 09:35
Orjinalini yazan: İDRİS

Aygün den güzel işler arka arkaya gelebilir.Hazır olun.

Orjinalini yazan: ardeth

Eyvallah Idris Abi sayende sorunum çözüldü.


E bekliyoruz Aygunum, Bergepanther'den daha muhtesem sonuclari:)


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 21/02/2006 Saat 18:34
Zımpara olarak ben ilk başlarda 400-600-800-1000 numaraları almıştım. Kullandıkça 600'ün nispeten gereksiz olduğu kanısına vardım. 1000 numarayı da ancak çok ince işlerde kullanıyorum(sivil otomobil veya bir yüzeyi iyice düzeltmek için). Tabiri caizse benim kahrımı çekenler 400 ve 800 numaralar.

Tesviye edilecek yüzeyde çok fark varsa 400 ile dalıyorum, gerekirse su altında yaparak alacağım verimi arttırmaya çalışıyorum(özellikle macun veya çok yer tesviye edecekseniz hem ortalık toz olmaz hem de toz zımparayı engellemez). Tesviye yapacağım yer nispeten az farklı ve kırılgan bir yerse iş 800e düşüyor. Bunun dışında 400 ile zımparalanınca çok kaba kalan yüzeyleri biraz daha düzeltmek için de bazen üzerinden 800 ile geçiyorum. Kısaca 400-800 kullanarak yapılan "takım çalışması" da iyi iş görüyor.

Ustaların daha etkili yöntemleri olabilir, onlara da danışmak lazım. Amma velakin benim deneme-yanılmalarımın sonucunda ulaştığım sistem bu oldu, size de tavsiye edebilirim.

Kolay gelsin!

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 21/02/2006 Saat 20:49
Ben vakt-i zamaninda squadronun zimpara comaklarindan oyle bir almisim ki bitmek bilmiyorlar. O bakimdan kac nomero kullandigimi soyleyemiyorum. Ama sunu soyleyeyim kalin ya da medium ( ki saniyorum 400 ve 600 numaraya tekabul ederler) comak ile baslayip sirasiyla en incesine kadar gidiyorum ki saniyorum en incesi de 3000-4000 numara falandir, tirnak parlatma seysi gibi bir sey.

Aslinda deneme yanilma ile en basarili kombinasyonu bulmak en sagliklisi galiba...


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 05:56
galiba namluyu fazla zımparalamışım zımparaladığım yerler basık olmuşş..:()

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: ardeth
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 06:58
Açıkçası bendeki bekliyor. En son Nato green ile boyamıştım. Foto da boyadan bir önceki aşamayı göstermekte. Kolay gelsin. Namlu ve pistonlar dışında zımpara ile fazla uğraşmayacaksınız.:)




-------------
Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 08:44
ya bide bunun için bir figür bakıyorum uygun görünümlü figürleri nereden bulabilirim..(mesela tetik ipini çeken yada nişangahta oturan bir figür)..

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 18:17
Sayın tnkr, böyle duruma uygun figürleri bulmak biraz zor. Bunun yolu bu figürleri sağdan soldan toplanan parçalarla oluşturmak ve en sonunda istenilen duruma uygun şekle sokmak için bir dizi estetik operasyondan geçirmek. Büyük estetik operasyonlar içinse epoxy putty gibi bir malzeme kullanmak.

TSK askeri koyacaksanız, bence forumdan bu konuda bilgi alıp (en kolay hangi firmanın hangi elemanları uyar gibi), bu figürler üzerinde değişiklik yapmaya giderek başarılı sonuçlar alabilirsiniz.

Benim tavsiyem, epoxy putty gibi malzemeleri de işin içine karıştıracaksanız, daha öncesinde ucuz ve kötü figürlere çok az pratik yapıp malzemeyi tanımanız ve kendi yöntemlerinizi geliştirmeniz.

Kolay gelsin!

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 21:22
valla öyle gözüküyor.. figürlere bakacağız...

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/02/2006 Saat 02:14
Bu iş dioramaya gider.Öyle 2 figür katmakla bitirmeyin bari.


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 23/02/2006 Saat 03:01
Olur idris abi zaten kafamda var öyle bir diamora. tam atış yapılacağı andaki sahneyi yapmayı düşünüyorum. Bu obüsün yüzlerce atışını izledim. Gittim birde patlamamış yerin altındaki mermileri imha ettik. Hatta bir keresinde tatbikatta tankçıların namluya sürüpte patlamamış mermisini alıp, Patlamamış top mermisinin üzerine koyduk ikisini birlikte havaya uçurduk. (top mermilerini açtığı kratrerin içine 15 adet 88'lik havan mermisi istifleyip sağına soluna fünye sıkıştırıp kenarına sağına soluda biraz su döktükten sonra üzerinede C4 yerleştirip öyle imha ediyorduk). Size o duyguyu anlatamam. Yaşamak lağzım. O yaptığı tazziyi göysünüzde hissettinniz andaki hissiyat, saklanmak için dayandığınız kayanın nasıl sarsıldığını. şarapnellerin düşerken çıkardığı o vınıltı ve sesleri. Anlatmak mümkün değil.. benim için çok farklı bir deneyim oldu. allah kimseye savaşı nasip etmesin. Yaptığım aracın maket olarak kalması dileğiyle...

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/02/2006 Saat 06:35
Yaklaşık 100 kiloluk mermi+15 adet havan mermisi+tank mermisi+C4+su....
Kokteyl diye buna denir.


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 23/02/2006 Saat 08:34
evet aynen öyle.:))

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: YODA
Mesaj Tarihi: 23/02/2006 Saat 18:12
bir ingiliz, bir alman, bir fransız ve temel...
bu karışımdan bile daha etkileyici olmuş sizin karışım...
:)

-------------


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 23/02/2006 Saat 20:05
belki komik gelebilir ama bu karışımı o kraterin içinde görünce donup kalıyor insan. ama yinede tasvir güzel..:)

(o kraterden sadece 70-80 metre ileride kurumuş biraz derin dere yatağının içinden patlamasını beklemek pek hoş olmuyor..)

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 24/02/2006 Saat 01:49
Suyu ne amaçla döküyorlar?


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 24/02/2006 Saat 03:41
fünyeler elektrik akımını daha iyi iletsinler diye bide toprağı yumuşatıp, üzerine konulan havanların sabit durmasını sağlamak için..

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 24/02/2006 Saat 05:32
Diaromacılar!Ahanda size müthiş bir konu.Bir krater dolusu çatapat ve ve onlarla oynayan(!) mehmetçikler.
Bu arada patlamamış mühimmatı imha eden uzmanlara sürveyan deniyordu değil mi?
Verdim gazı!Vınnn...

-------------
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 24/02/2006 Saat 05:38
evet aynen öyle sürveyan başçavuş imha ediyordu. Sıkı durun adı "Mehpare" başçabuş idi.. vınn ha. Dizelim Az yakarım..

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz


Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 24/02/2006 Saat 06:10
Bizde de bölük astsubayı Zamazan başçavuş vardı.Bölük komutanı (bölükçü) o na "rambo" derdi.Biz de inadına "ramço" derdik.O'nun bizim çocukları sıfırladığı(!) bir anı diorama yapmak isterdim,ama duyar gelir benide...

-------------
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?


Mesajı Yazan: tnkr
Mesaj Tarihi: 24/02/2006 Saat 07:37
benim dediğim başçavuşun ismi gerçekten "mehpare" idi. kısa boylu, tıknaz, gözlüklü, biraz şişman ama çok iyi istanbul türkçesi konuşuyordu. Çok iyi bir Başçavuştu. Bizim taburdan değil, istikam bölüğündendi. Onu sürveyan atamışlardı.

-------------
Sonunu Düşünen Kahraman Olamaz



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info