Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Uçaklar | |
Modelsitesi Forumu : Uzaktan Kumandalı Modeller : Uçaklar |
Konu: DH-82 TIGER MOTH. | |
Sayfa 2 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Konu: DH-82 TIGER MOTH. Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 05:10 |
Bu uçağın planını çok uzun yıllar önce (belki 25 yıl) Aeromodeller dergisinden elde etmiştim.O zamanlar yapmaya cesaret edememiştim.2-3 ay önce artık bu modeli yapma zamanımın geldiğini düşünerek yapmaya başladım.
Bu uçak De Havilland firmasının en meşhur çift kanatlılarından.1930'lu yıllarda üretimine başlanmış, hala uçanları bulunmakta.Oldukça detaylı bir model.Tekerlekleri gazete kağıdından yapılıyor.Bunun için önce CNC frezede aluminyumdan tekerleğin yarısının kalıbını yaptırdım.Kalıba uygun boyutta kestiğim 8 adet gazete kağıtlarını kaynar suyun içinde yumuşaması için iyice beklettim.Kalıbın içine ayırma için ayakkabı cilası sürdüm ki yapışkan kalıba yapışıp kalmasın.Cila bu işi görmek için yeterli.İstenirse silikon yağlarda mevcut.Daha sonra bir kat gazete kağıdını alıp parmaklarımla kalıbın içine iyice bastırdım, üzerine beyaz tutkal sürüp diğer kağıdıda aynı şekilde uyguladım.Böylece 8 kat kağıdı da tatbik edip kurumaya bıraktım.Böyle 4 adet tekerlek ürettim.Daha sonra tekerlek merkezine merkezleme görevi görmesi için yuvarlak balsa çıtadan kestiğim parçayı yapıştırdım.Tekerlek parçalarını kenarlarından birbirine kapatıp yapıştırdım, kuruyunca kenarlarını kestim. Daha böyle bir çok detay mevcut.Tam bir usta işi model. Herkese bol modelli günler dilerim. |
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 05:12 |
Düzenleyen Q-flyers |
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 05:15 |
|
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 05:18 |
|
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 05:19 |
|
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 05:21 |
|
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 05:23 |
|
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 05:25 |
|
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 05:27 |
|
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 07:33 |
Bunlar bana da Jet-Model'i hatırlattı.. Ortaokulda iken yaptığım "çubuk gövdeli" Ton-Ton ve sonra da Avcı (idi galiba, yanlış hatırlamıyorsam). Suda eritilen granül ile tutkallar, kağıt kaplamalar, kuruyunca doplamalar...
Sonra ilk uçuş denemesi salonda olunca, kırılabilir eşyaya zarar vermemek için ta duvara kadar gidip sıvada bir iz olarak tarihe nakşolmak..... |
|
Korkut
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/08/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1409 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 07:35 |
Bu arada, lastikleri neden böyle yaptırdığını anlayamadım. Yapım tekniğini vermek, özellikle uğraştırmak için mi acaba; yani tekerlekler kauçuktan olsa herhalde ağırlık farkının o kadar önemi olmazdı diye düşünüyorum.??? Yanlış mı düşünüyorum?
|
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 08:06 |
Planda anlatılan böyle.Kauçuktan yapılsa bayağı ağırlık farkı olurdu.Ayrıca sert olmazdı sanırım. Bu şekilde gerçekten çok hafif ve inanılmayacak kadar da sağlam oldu. |
|
F-4E
Üye Kayıt Tarihi: 11/11/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1158 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 08:59 |
Birol hocam,aliminyumamı boyayacan bu uçağı...TC KUR mu yoksa ..... ellerine sağlık...süperrrrrrrrr.....kafayı yedirticeksiniz valla bana....biz başka kapıya gidelim hocam...saygı ile eğiliyorum önünüzde....Gültekin e selam ve sevgilerimleeee Izzet
selam...ben çelik ...arçelik... ya sen kimsin |
|
USS Enterprise
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 730 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 13:38 |
Birolcum ellerine saglik
Düzenleyen USS Enterprise |
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 17:51 |
Birol hoca;
Elinize sağlık. İşçilik "10" numara. |
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
saral100
Üye Kayıt Tarihi: 16/11/2005 Konum: Izmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1029 |
Gönderim Zamanı: 03/01/2006 Saat 18:16 |
Bu tür konstriksiyon işçiliğinin nekadar zahmetli bir iş olduğunu biliyorum(ben yapmadım da ..R/C modelci arkadaşların uğraşılarını gördüm)Sabır ve emek ister.
Süper gidiyo süper..Kolay gelsin |
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 04/01/2006 Saat 05:18 |
Tiger Mont. için Gazete kağıdından tekerlek yapımı Önce uygun boyutta gazete kağıdından 8 adet kestim. Bunları kaynar suda iyice yumşamaları için beklettim. Sonra ilk kağıdı parmaklarım ile kalıbın içine iyice bastırdım ve üzerine bir kat beyaz tutkal sürdüm. Böylece 8 katıda uygulayıp kurumaya bıraktım. |
|
Q-flyers
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 18/12/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 44 |
Gönderim Zamanı: 04/01/2006 Saat 05:23 |
|
|
Sayfa 2 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |