Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Yapım teknikleri | |
Modelsitesi Forumu : Genel : Yapım teknikleri |
Konu: Y.boya eskitmede renk farkı?? | |
Sayfa 2 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
HADES
Üye Kayıt Tarihi: 05/12/2005 Konum: Balikesir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 118 |
Konu: Y.boya eskitmede renk farkı?? Gönderim Zamanı: 29/12/2005 Saat 20:11 |
Yaglı boya eskitmde renk farkı olurmus..da bukadar biraz fazla geldi gözüme. Model 1/48 "kobay" F-4. Yaglı boya yerli malı yurdum malı bir kahverengi. iki kat humbrol enamel parlak vernik üzerine yaptım. ama malzeme cok yapıskan ve temizlemesi zor.bana marka ve renk tavsiye edebilirmisiniz bide inceltme olabiliyormu.
buda yolda.. artık torik mi dersiniz palamut mu yada barakuda Düzenleyen Typhoon |
|
Mueve
Üye Kayıt Tarihi: 28/09/2005 Konum: Muğla Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 581 |
Gönderim Zamanı: 29/12/2005 Saat 20:24 |
Orjinalini yazan: HADES
buda yolda.. artık torik mi dersiniz palamut mu yada barakuda Bir deniz canlısından evrildiği kesin Mesela Vatoz. |
|
KaanX
Admin Group Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 883 |
Gönderim Zamanı: 29/12/2005 Saat 21:58 |
Yağlıboyayı enamel vernik üzerine değil de akrilik vernik (Tamiya X-22, Gunze, Erdal, Future)üzerine yaparsanız daha iyi silinir. Enamel vernik yağlıboyayı inceltiğiniz madde ile etkileşime girdiği için problem çıkartabilir, doya doya silemezsiniz.
Bir de kişisel eskitme tercihi olarak ben resimdeki gibi "yıkama" yı tercih etmiyorum. Sadece çok kirlenecek yerlere yağlıboyayı sürüp uçuş yönünde siliyorum, daha güzel oluyor. Bu şekil panel çizgileri sanki kalemle çizilmiş gibi suni duruyor. Ayrıca toz pastel ve airbrush ile ge genel gölgeleme yaparak eskitmeyi tamamlıyorum... |
|
Yeminli modelci
|
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 29/12/2005 Saat 22:07 |
Kaan bey bu gölgelemeden kasteddiğiniz nedir? Benim yayınladığım bir iki modellde bana gölgeleme yap dediler ama ben ne istendiğini anlayamadım. Nasıl yapıldığınıda kısaca açıklarsanız sevinirim.
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
KaanX
Admin Group Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 883 |
Gönderim Zamanı: 29/12/2005 Saat 22:36 |
Airbrush ile siyah,çok koyu kahverengiyi ya da ana kamuflaj rengin koyusunu çok incelterek modelin çeşitli yerlerine belli belirsiz koyuluklar yapmak. (Panel çizgileri etrafına olabilir, ya da herhangi bir yere olabilir). Yani modelin boyasının monotonluğunu kırmak, bunu yaparken de aşırıya kaçmamak, modeli sunilikten ve oyuncak görüntüsünden kurtarıp doğal ortamında eskimiş gibi göstermek.
Genel olarak gölgelemeyi anlatmadım ama şu makale eskitme konusunda bir fikir verebilir... |
|
Yeminli modelci
|
|
Rahmi K.
Admin Group + + + Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1212 |
Gönderim Zamanı: 29/12/2005 Saat 23:16 |
Gölgeleme (post shade) benim zaafım O olmasa belki de makede elimi sürmem :P
|
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 30/12/2005 Saat 00:43 |
Bildiğim birşeymişte adını bilmiyormuşuz cahillik işte
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
HADES
Üye Kayıt Tarihi: 05/12/2005 Konum: Balikesir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 118 |
Gönderim Zamanı: 09/01/2006 Saat 20:27 |
Y.boya eskitme tam bir kabusa dönüştü.. renk farkını bırak bide vernigi bozuyor.. bende sinirlenip olurmu olmazmı diye GUAJ boyayı sulandırıp aynı işlemi onla yaptım.. hem cok rahat temizlendi, renk farkıda yapmadı. kurumasını bekliyorum bu aksam mat vernige baslıyorum..
Sizce bir sorun cıkarmı?? |
|
KaanX
Admin Group Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 883 |
Gönderim Zamanı: 09/01/2006 Saat 20:33 |
Kuruyup verniklendikten sonra bir sorun çıkmaz. Guaj boya+su karışımına biraz deterjan katarak yüzey gerilimini azaltabilir ve uygulamayı kolaylaştırabilirsiniz.
Ayrıca her halükarda yıkama uygularken ana renk ile uyumlu renkleri seçmekte (ya da eskime karakteristiklerini gözönünde bulundurmakta) fayda var, mesela yukarıdaki f-4'e koyu gri+çok hafif kahverengi karışımı yağlıboya daha iyi olurmuş. İlla herşeye burnt umber ile girişilecek diye bir kural yok O zaman renk değişimi rahatsız etmez. Düzenleyen KaanX |
|
Yeminli modelci
|
|
HADES
Üye Kayıt Tarihi: 05/12/2005 Konum: Balikesir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 118 |
Gönderim Zamanı: 09/01/2006 Saat 20:41 |
f4 benim kobay uçagım zavallı hertürlü deneme yanılamaya maruz kalıyor.... simdiki modelim 1/48 Catalina ,siyah ve acık kahve(kaka) rengini karıştırıp yaptım.. olur dediniz, rahatladım cünkü bir kabusa dönüşmüştü catalina.. tesekkürler.
|
|
KeNe
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 03/01/2006 Konum: Bursa Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 49 |
Gönderim Zamanı: 12/01/2006 Saat 11:54 |
bu yagli boya eskitmeyi adim adim fotolarla gosteren bir topic ve/veya makale varmidir acep?
bircok arkadas konuyu izah etmek icin bircok sey yazmis ama, halen ben dahil (modelcilik cahili) tam olarak konuyu idrak etmis degiliz. bu olay, guaj olunca, sulu boya olunca v.s. olunca ne ola ki? bir de kuru pastel, yagsiz pasteli rendeleme v.s. varmis. hepsini okuyorum ama anlayamadim tam. muhakkak denemek mi lazimdir acep tam anlamak icin (ki kesin oyledir :))) Not: asagidaki resimdeki gibipas izleri v.s. icin :( Kolay Gele... Mesut... Düzenleyen KeNe |
|
Kesifci
Üye Kayıt Tarihi: 07/12/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 591 |
Gönderim Zamanı: 13/01/2006 Saat 06:49 |
Şahsen eskitme (weathering:hava şartlarından ve kullanımdan etkilenme) için en sevdiğim malzeme kuru pasteldir.Çünkü diğer boyalar,kullananı strese sokuyor.
Laf açılmışken şu "eskitme" terimini de tartışalım. Bence bu terim yapılan işi tam olarak karşılamıyor.Hatta ingilizce "weathering" terimide doğru değil.Yaptığımız model,fabrika çıkışı bir araç olsun,yüz yıllık bir bina olsun, hangi tür ve kategoride olursa olsun ,modeli canlandırmak-yapaylıktan kurtarmak için,muhtelif yöntemleri kullanıyoruz.Öyleyse bu teknik ve çalışmaların tümüne birden "canlandırma - animasyon" denmelidir. |
|
-Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi? |
|
KaanX
Admin Group Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 883 |
Gönderim Zamanı: 13/01/2006 Saat 18:33 |
deneme yamulma metodu bu işlerde en iyi yoldur. Teori bir yere kadar.
|
|
Yeminli modelci
|
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 13/01/2006 Saat 19:02 |
Eskitme konusunda nacizane fikir sunmak isterim.
Her çeşit yol vardır eskitme yapmak için. Maksat gerçekçilik kazandırmaktır çünki, her yol mübah mantığı yani Ancak eskitmeyi araç eskimenin kendisini de amaç olarak düşünürsek neyi yapmamız gerekliliği aslında önemli değil midir? Aynı model uçağın sırf birbirinden uzak yerlerde kulanımından dolayı farklı şekilde eskidiği ortadadır. Ne olursa olsun yapmayı düşündüğümüz aracın özelliklerini, kullanıldığı yerdeki ortamın şartlarını iyice gözden geçirip ona göre alıştığımız şekilde uygulamayı yapmak daha uygun olmayacak mıdır? İzin verirseniz fotoğraflarla anlatmak isterim. Önce 1/48 Tamiya Spitfire Mk.I Alt renk ile üst kamuflenin birleştiği yerdeki hafif parlaklık "smoke" renginin tabancayla uygulanması ile elde edildi; mâlum, yağ ve kir renkte koyulanmaya, bulunduğu alanda parlaklığa sebebiyet veriyor. İngiliz uçakları motordan yağı kusuyor gibiler sanki Buradaki eskimeyi de kahverengini çok inceltip tabancayla uygulayarak yapmıştım Gövdenin arkasında fazla bir uğraşı yok, ancak detayların içini sentetik tinerle inceltilmiş koyu kahverengi yağlı boya ile doldurmuştum. İnceltilen boyayı ince bir fırça vasıtasıyla detayın bir noktasına dokundurunca yüzey gerilimiyle boya detayın kanlında dağılıyor. resmi hemen sol alt köşesindeki bölüme dikkat, gövde ile kanadın birleştiği yerdeki detayın orada yeşilin üzerinde hafif bir gölgeleme var, yöntem yine yağlı boyanın sentetik tinerle inceltilmesiyle aynı... Devam... Düzenleyen clumsy |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 13/01/2006 Saat 19:09 |
1/72 Revell F-16C
Slatlarda, sağ kanattaki flaperonun gövdeye yakın olan kısmında ve yakıt ikmal yuvasının yanında hizasındaki gövde kapaklarına dikkat. Hem kararma hem de parlaklık belli oluyor. Motorun altındaki kapaklardan çıkan yağların yapmış olduğu eskime. Makette yine genel olarak detaylar inceltilmiş yağlı boya ile belirginleştirildi. Eskimeler ise yine "smoke" rengi ile yapıldı. Devam... |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 13/01/2006 Saat 19:16 |
Şimdide çok eskiler, yaklaşık 8 sene öncekiler, belki daha fazla, hatırlayamadım
1/48 Hasegawa F6F-3 Hellcat Renk solması için ana rengin açık tonlarını uygulamıştım detay ortalarına. Detay aralarını yanlış hatırlamıyorsam rapido mürekkebi ile doldurmuştum. Flap ve aleron aktivatörlerinden sızan yağları "smoke"u fırça ile sürerek yapmıştım. Devam... |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 13/01/2006 Saat 19:18 |
1/72 Hasegawa F-104S
Bütün eskimeler "smoke"un tabancayla uygulanmasıyla yapılmıştı. Hellcat ile aynı döneme ait. Devam... |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
Clumsy
Üye Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
Gönderim Zamanı: 13/01/2006 Saat 19:24 |
Dönemde değişiklikler olmaya başladı ve kuru pasteli fırça ile uygulama yöntemine el atmaya yol aldım...
1/48 Hasegawa Bf-109 G-10 ?? Alman tayyarelerininde pek farkı yok galiba , he he :) Gövde altındaki bütün eskitmeler kuru pastelin fırça ile tatbiki ile yapıldı. 1/48 Hasegawa Bf-109 F-2 Yine gövde ile kanadın birleştiği yerdeki detayın orada kararma, kuru pastel mahareti. Spit ile karşılaştıracak olursak fark yok Diğerlerinin söyledğine geliyoruz, yöntem ne olursa olsun, alışıldık şekilde yaptıktan sonra sonuç aynı oluyor galiba Devam... Düzenleyen clumsy |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
Sayfa 2 Sonraki >> |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |