Y.boya eskitmede renk farkı??
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Genel
Forum Adı: Yapım teknikleri
Forum Tanımlaması: Metal, resin, vakum vs hakkında sorular cevaplar denemeler ve yanılmalar
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1254
Tarih: 23/11/2024 Saat 17:32 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: Y.boya eskitmede renk farkı??
Mesajı Yazan: HADES
Konu: Y.boya eskitmede renk farkı??
Mesaj Tarihi: 29/12/2005 Saat 20:11
Yaglı boya eskitmde renk farkı olurmus..da bukadar biraz fazla geldi gözüme. Model 1/48 "kobay" F-4. Yaglı boya yerli malı yurdum malı bir kahverengi. iki kat humbrol enamel parlak vernik üzerine yaptım. ama malzeme cok yapıskan ve temizlemesi zor.bana marka ve renk tavsiye edebilirmisiniz bide inceltme olabiliyormu.
buda yolda.. artık torik mi dersiniz palamut mu yada barakuda
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 29/12/2005 Saat 20:24
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 29/12/2005 Saat 21:58
Yağlıboyayı enamel vernik üzerine değil de akrilik vernik (Tamiya X-22, Gunze, Erdal, Future)üzerine yaparsanız daha iyi silinir. Enamel vernik yağlıboyayı inceltiğiniz madde ile etkileşime girdiği için problem çıkartabilir, doya doya silemezsiniz.
Bir de kişisel eskitme tercihi olarak ben resimdeki gibi "yıkama" yı tercih etmiyorum. Sadece çok kirlenecek yerlere yağlıboyayı sürüp uçuş yönünde siliyorum, daha güzel oluyor. Bu şekil panel çizgileri sanki kalemle çizilmiş gibi suni duruyor. Ayrıca toz pastel ve airbrush ile ge genel gölgeleme yaparak eskitmeyi tamamlıyorum...
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 29/12/2005 Saat 22:07
Kaan bey bu gölgelemeden kasteddiğiniz nedir? Benim yayınladığım bir iki modellde bana gölgeleme yap dediler ama ben ne istendiğini anlayamadım. Nasıl yapıldığınıda kısaca açıklarsanız sevinirim.
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 29/12/2005 Saat 22:36
Airbrush ile siyah,çok koyu kahverengiyi ya da ana kamuflaj rengin koyusunu çok incelterek modelin çeşitli yerlerine belli belirsiz koyuluklar yapmak. (Panel çizgileri etrafına olabilir, ya da herhangi bir yere olabilir). Yani modelin boyasının monotonluğunu kırmak, bunu yaparken de aşırıya kaçmamak, modeli sunilikten ve oyuncak görüntüsünden kurtarıp doğal ortamında eskimiş gibi göstermek.
Genel olarak gölgelemeyi anlatmadım ama http://www.ihmpmuk.com/06_teknikler/06_teknikler_kaan_01.htm - şu makale eskitme konusunda bir fikir verebilir...
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 29/12/2005 Saat 23:16
Gölgeleme (post shade) benim zaafım O olmasa belki de makede elimi sürmem :P
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 30/12/2005 Saat 00:43
Bildiğim birşeymişte adını bilmiyormuşuz cahillik işte
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: HADES
Mesaj Tarihi: 09/01/2006 Saat 20:27
Y.boya eskitme tam bir kabusa dönüştü.. renk farkını bırak bide vernigi bozuyor.. bende sinirlenip olurmu olmazmı diye GUAJ boyayı sulandırıp aynı işlemi onla yaptım.. hem cok rahat temizlendi, renk farkıda yapmadı. kurumasını bekliyorum bu aksam mat vernige baslıyorum..
Sizce bir sorun cıkarmı??
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 09/01/2006 Saat 20:33
Kuruyup verniklendikten sonra bir sorun çıkmaz. Guaj boya+su karışımına biraz deterjan katarak yüzey gerilimini azaltabilir ve uygulamayı kolaylaştırabilirsiniz.
Ayrıca her halükarda yıkama uygularken ana renk ile uyumlu renkleri seçmekte (ya da eskime karakteristiklerini gözönünde bulundurmakta) fayda var, mesela yukarıdaki f-4'e koyu gri+çok hafif kahverengi karışımı yağlıboya daha iyi olurmuş. İlla herşeye burnt umber ile girişilecek diye bir kural yok O zaman renk değişimi rahatsız etmez.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: HADES
Mesaj Tarihi: 09/01/2006 Saat 20:41
f4 benim kobay uçagım zavallı hertürlü deneme yanılamaya maruz kalıyor.... simdiki modelim 1/48 Catalina ,siyah ve acık kahve(kaka) rengini karıştırıp yaptım.. olur dediniz, rahatladım cünkü bir kabusa dönüşmüştü catalina.. tesekkürler.
|
Mesajı Yazan: KeNe
Mesaj Tarihi: 12/01/2006 Saat 11:54
bu yagli boya eskitmeyi adim adim fotolarla gosteren bir topic ve/veya makale varmidir acep?
bircok arkadas konuyu izah etmek icin bircok sey yazmis ama, halen ben dahil (modelcilik cahili) tam olarak konuyu idrak etmis degiliz.
bu olay, guaj olunca, sulu boya olunca v.s. olunca ne ola ki? bir de kuru pastel, yagsiz pasteli rendeleme v.s. varmis. hepsini okuyorum ama anlayamadim tam.
muhakkak denemek mi lazimdir acep tam anlamak icin (ki kesin oyledir :)))
Not: asagidaki resimdeki gibipas izleri v.s. icin :(
Kolay Gele...
Mesut...
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 06:49
Şahsen eskitme (weathering:hava şartlarından ve kullanımdan etkilenme) için en sevdiğim malzeme kuru pasteldir.Çünkü diğer boyalar,kullananı strese sokuyor.
Laf açılmışken şu "eskitme" terimini de tartışalım.
Bence bu terim yapılan işi tam olarak karşılamıyor.Hatta ingilizce "weathering" terimide doğru değil.Yaptığımız model,fabrika çıkışı bir araç olsun,yüz yıllık bir bina olsun, hangi tür ve kategoride olursa olsun ,modeli canlandırmak-yapaylıktan kurtarmak için,muhtelif yöntemleri kullanıyoruz.Öyleyse bu teknik ve çalışmaların tümüne birden "canlandırma - animasyon" denmelidir.
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 18:33
deneme yamulma metodu bu işlerde en iyi yoldur. Teori bir yere kadar.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 19:02
Eskitme konusunda nacizane fikir sunmak isterim.
Her çeşit yol vardır eskitme yapmak için. Maksat gerçekçilik kazandırmaktır çünki, her yol mübah mantığı yani
Ancak eskitmeyi araç eskimenin kendisini de amaç olarak düşünürsek neyi yapmamız gerekliliği aslında önemli değil midir?
Aynı model uçağın sırf birbirinden uzak yerlerde kulanımından dolayı farklı şekilde eskidiği ortadadır.
Ne olursa olsun yapmayı düşündüğümüz aracın özelliklerini, kullanıldığı yerdeki ortamın şartlarını iyice gözden geçirip ona göre alıştığımız şekilde uygulamayı yapmak daha uygun olmayacak mıdır?
İzin verirseniz fotoğraflarla anlatmak isterim.
Önce 1/48 Tamiya Spitfire Mk.I
Alt renk ile üst kamuflenin birleştiği yerdeki hafif parlaklık "smoke" renginin tabancayla uygulanması ile elde edildi; mâlum, yağ ve kir renkte koyulanmaya, bulunduğu alanda parlaklığa sebebiyet veriyor.
İngiliz uçakları motordan yağı kusuyor gibiler sanki
Buradaki eskimeyi de kahverengini çok inceltip tabancayla uygulayarak yapmıştım
Gövdenin arkasında fazla bir uğraşı yok, ancak detayların içini sentetik tinerle inceltilmiş koyu kahverengi yağlı boya ile doldurmuştum. İnceltilen boyayı ince bir fırça vasıtasıyla detayın bir noktasına dokundurunca yüzey gerilimiyle boya detayın kanlında dağılıyor.
resmi hemen sol alt köşesindeki bölüme dikkat, gövde ile kanadın birleştiği yerdeki detayın orada yeşilin üzerinde hafif bir gölgeleme var, yöntem yine yağlı boyanın sentetik tinerle inceltilmesiyle aynı...
Devam...
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 19:09
1/72 Revell F-16C
Slatlarda, sağ kanattaki flaperonun gövdeye yakın olan kısmında ve yakıt ikmal yuvasının yanında hizasındaki gövde kapaklarına dikkat.
Hem kararma hem de parlaklık belli oluyor.
Motorun altındaki kapaklardan çıkan yağların yapmış olduğu eskime.
Makette yine genel olarak detaylar inceltilmiş yağlı boya ile belirginleştirildi.
Eskimeler ise yine "smoke" rengi ile yapıldı.
Devam...
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 19:16
Şimdide çok eskiler, yaklaşık 8 sene öncekiler, belki daha fazla, hatırlayamadım
1/48 Hasegawa F6F-3 Hellcat
Renk solması için ana rengin açık tonlarını uygulamıştım detay ortalarına.
Detay aralarını yanlış hatırlamıyorsam rapido mürekkebi ile doldurmuştum.
Flap ve aleron aktivatörlerinden sızan yağları "smoke"u fırça ile sürerek yapmıştım.
Devam...
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 19:18
1/72 Hasegawa F-104S
Bütün eskimeler "smoke"un tabancayla uygulanmasıyla yapılmıştı.
Hellcat ile aynı döneme ait.
Devam...
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 19:24
Dönemde değişiklikler olmaya başladı ve kuru pasteli fırça ile uygulama yöntemine el atmaya yol aldım...
1/48 Hasegawa Bf-109 G-10 ??
Alman tayyarelerininde pek farkı yok galiba , he he :)
Gövde altındaki bütün eskitmeler kuru pastelin fırça ile tatbiki ile yapıldı.
1/48 Hasegawa Bf-109 F-2
Yine gövde ile kanadın birleştiği yerdeki detayın orada kararma, kuru pastel mahareti.
Spit ile karşılaştıracak olursak fark yok
Diğerlerinin söyledğine geliyoruz, yöntem ne olursa olsun, alışıldık şekilde yaptıktan sonra sonuç aynı oluyor galiba
Devam...
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 19:46
1/72 Revell F-4E
Detaylar önce inceltilmiş yağlı boyanın ince fırçayla tatbikiyle belirginleştirildi ve koruma için mat vernik atıldı. Sonra da yağ kaçağı ve kirlenmesinin olacağı yerlerde kuru pastel fırça ile tatbik edilip üzerine parlaklık versin diye "smoke" dumanlama olarak atıldı.
Aynı eskime yağlı boya ya da tabanca ile yapılamaz mı, pek tabii ancak elinizin daha da maharetli olması gerekebilir.
Birincisi, Kaan'ın da dediği gibi alttaki boya ile eskitme yapacağınız boyanın temellerinin farklı olmasında yarar vardır. Yoksa hatadan dönmek zorlaşacaktır.
İkincisi, mesela kuru pasteli istediğinizde tekrar tekrar silip hoşunuza gittiği şekilde yeniden uygulayabilirsiniz çünki onu yüzeyden ayıracak tek şey sudur, ya da dilinizin ucuna değmiş olan parmak ucu
Ama, yağlı boyayı uygularken ya da tabancayla ince şekilde boyayı atarken bir kaç denemeden sonra kullandığınız boyanın incelticisi ister istemez alttaki yüzeye zarar vermeye başlar.
Acele etmek ile seri olmak arasında fark olduğu kanaatindeyim. Maksadımız seri bir şekilde gerçekten güzel olan sonuca ulaşmaksa önceleri sabırlı olmaının yararlı olacağı düşüncesindeyim. Tecrübe ile alışılmışın uygulanması daha da uygun olacaktır.
Fotoğraflardan da gözüküyor, ki özellikle son Bf-109 ve Spitfire karşılaştırmasında da belli oluyor, her yolun sonucu aynıya varıryor.
Ancak, biraz sabırla.
Umarım birazcık da olsa yararım olmuştur.
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 20:08
Sevgili KeNe,
En azından kuru pastelin nasıl yapıldığı konusunda fikir vermesi açısından bir kaç fotoğraf ekleyeyim.
Önce kuru pasteli zımparada toz haline getirmek lazım, uygun gördüğün her hangi bir rengi uygulayabilirisin ki Kaan'ın da dediği monotonluktan uzaklaş ve daha güzele yakınlaş.
İnce fırçayla uçuş istikametinin aksine psateli yüzeye uygulayabilirsin, hatta fırçayla sürdükten sonra dilinin ucuna parmağını hafifçe dokundurup o parmakla yine aynı yönde pasteli hafifçe dağıtabilirsin.
Daha kalın yerlerde, ton farkının oluşmasını istediğin yerlerde de kalın fırça kullanmak faydalı olacaktır.
Fırça ile pasteli yüeye uygularken fırçayı bastırmadan, dokundurarak sürmek lazım. Bastırarak sürersen yüzey gereğinden fazla kararabilir. Yavaş yavaş yapmak kontrolün sende olmasını sağlar.
Yağlı boyayı ise yine ince fırça ile detayların bir noktasından dokundurmak suretiyle uygulayabilirsin istersen. Ki böylece boya detay kanalında yürür. Boyama yapar gibi sürersen istemediğin kirlenme oluşabilir.
Kıvamı ise süt kıvamından biraz daha ince bir kıvamda olmasında yarar var. Ya da şöyle diyeyim, incelttiğin boyayı detaya dokundurduğunda boya detayın kanalında 1cm kadar ve daha fazla yürüyorsa boya incelmiş demektir ancak renkte hafif de olsa bir değişiklik yoksa fazla incelmiş demektir biraz renk katmakta fayda var. Ama dokundurduğun yerde boya ancak 1-2 mm yürüyorsa, hatta olduğu yerde nokta halinde kalıyorsa kalın demektir.
Umarım yararı olur.
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 13/01/2006 Saat 20:20
Kalitesi düşük ancak yine de bir fikir verebilecek bir fotoğraf buldum.
Yağlı boyayı ilk tatbik ettiğinizde boyayı dokundurduğunuz yerlerde böyle izler olacaktır, dikkat edilirse detayların içi de kararmış, yani boya yürümüş.
Oluşan bu lekeleri kulak temizleme çubuğuyla silebilirsiniz. Yeterki uygulama yaptığınız yüzeyin incelticisi farklı olsun, vernik kullanıyorsanız akrilik olmasında fayda var.
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 14/01/2006 Saat 00:33
Bu silme işini kurumadan mı yapıyoruz yoksa kuruduktan sonra mı?
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 14/01/2006 Saat 03:04
Söylemeyi unutmuşum...
Yağlı boyanın dekalden sonra parlak verniğin üzerine uygulanması daha yararlı olacaktır. Dolayısıyla kuruduktan sonra silinmesinde bir sorun olmadı bugüne kadar.
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: HADES
Mesaj Tarihi: 14/01/2006 Saat 21:11
vay bee.. harika açıklamalardı cok tesekkurler sayenizde kazasız belasız bitecek catalina.. gecen aksam sabrım taşmıştı çünki.. Hobilerin genelde rahatlatıcıo olması gerekiyor ama Catalina beni sinir sahibi etti.. bir iki gün içinde tavsiyelerinize sunacagım.. tekrar tesekkürler
|
|