Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Tayyareler | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler |
Konu: madem A-10 | |
<< Önceki Sayfa 2 |
Yazar | Mesaj |
HYAMAN
Üye Kayıt Tarihi: 20/08/2005 Konum: Turkey Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 470 |
Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 22:04 |
Bir de uçağın sağlamlığı kullanıcılarının hayatını pek çok kez kurtarmıştır.İlk Körfez Savaşında SAM ile vurulan A-10 kuyruğunda ve motorlarında yaklaşık 300 şarapnel deliği ile geri dönmeyi başarmış ve pilotunun hayatını kuratrmıştır.(İnişte lastik patlatıp ufak bir heyecan yarattıysa da)İkinci harekatta buna çok benzer bir olay daha vuku bulmuştu ama bu kez kurtulan pilot bir hanımdı(Yzb. Kim Campbell)
|
|
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 22:10 |
Ee boşuna uçan tank demiyorlar her halde Ben kanattada koca bir delik hatırlıyorum ama kesin emin değilim.
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
Clio172
Üye Kayıt Tarihi: 21/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 511 |
Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 22:23 |
Elinize sağlık sayın sayın F4-E .
Bu tayyare hakkında bir dedikodu ya da efsane, artık her ne ise ekliyeyim, bir pilot arkadaşımdan duyduğum kadarı ile topu yaklaşık 10 saniye sürekli ateşleyince uçak stall oluyormuş . zaten gatling topu için 0.2, 0.5, 1 saniye gibi ateşleme seçenekleri var. Saygılar. |
|
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011) |
|
saral100
Üye Kayıt Tarihi: 16/11/2005 Konum: Izmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1029 |
Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 23:22 |
A-10 manevrası süperdir doğru.Neredyse kanat ekseniinde dönebiliyor..Ne şanslıyım ki onuda gördüm..
|
|
Mueve
Üye Kayıt Tarihi: 28/09/2005 Konum: Muğla Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 581 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 03:34 |
Orjinalini yazan: Clio172
bir pilot arkadaşımdan duyduğum kadarı ile topu yaklaşık 10 saniye sürekli ateşleyince uçak stall oluyormuş . zaten gatling topu için 0.2, 0.5, 1 saniye gibi ateşleme seçenekleri var. Saygılar. Gatling in değişik versiyonlarında, örneğin helikopterlere monte edilip nişancı vasıtasıyla kullanılanlar, videolarda izlediğim kadarıyla 2 saniyenin üzerinde sürekli atış yapabiliyor. A-10 için ise, hatırladığım kadarıyla dergide 1,5 saniye yazıyordu. Emin değilim çünkü okuyalı yıllar oldu. Bunca yıllık gelişimle sanırım atış süreleri de gelişmiştir. Zaten topun ağızından mermi değil sanki lav akıyor. İsabet sağladıktan sonra 1-2 saniyeden fazlasına ihtiyacı yok gibi Ek olarak şöyle bir alıntı yazacağım; "top eger 10 cm daha kenara yerlestirilirse uretecegi kuvvet 20 ton kadar olmakta ve bu da uçak için cok buyuk bir momente sebep olmaktadır". Moment: Kuvvetin yapmış olduğu döndürme etkisi(kabaca) Belki de, insan gözüyle seçilmesi zor olan duraksamalar momenti sıfırlamaya yetiyordur. Ayrıca uçağın özelliklerine ek olarak; motorun biri isabet aldığında diğer motorla yola devam edebilmesi, kısa mesafe inişi ve kalkışı yapabilmesi (stol), bir çok parçanın çift taraflı kullanılabilmesi. Düzenleyen Mueve |
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 05:19 |
Gatlin topunun ateşleme ile ürettiği geri tepme kuvveti 9000lb(40KN)'dur ve herhangi moment uygulamaz bunun nedeni ise silahın ateşleme doğrultusu tam olarak uçağın ağırlık merkezinden geçmesidir. Zaten dikkat ederseniz ön iniş takımı biraz sağa yerleştirilmiştir. Bunun nedeni topun doğrultusu ağırlık merkezinden geçsin diye. Ben açıkcası 10 saniye sürekli atış yapılırsa stall olacağını sanmıyorum çünkü uçağın motorları bu kuvveti karşılayabilecek kadar güçlü. Yinede bir A-10 kullanana sormak lazım
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
Mueve
Üye Kayıt Tarihi: 28/09/2005 Konum: Muğla Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 581 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 05:44 |
Osman bey, geri tepme değil de topun dönüşü ters tarafa x2 moment oluşturmaz mı?
|
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 05:53 |
Caner bey tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadım Biraz açabilirmisiniz.
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
Mueve
Üye Kayıt Tarihi: 28/09/2005 Konum: Muğla Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 581 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 05:58 |
Topun dönüşünün oluşturduğu moment i soruyorum. Benim bildiğim kadarıyla -ki sadece bu konuda değil genel anlamda momentum için- dönüşü oluşturan etki gücü, tepki ile birleşip x2 (çarpı iki) olarak bulunuyor.
Osman bey, yanlış anlamayın, öğrenmek için soruyorum |
|
carlgustav
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 12/01/2005 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1190 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 06:05 |
Mueve beyin "moment"ten kast ettiği sanırım tork.
|
|
A critic, is a legless man who teaches running.
|
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 06:06 |
Anladığım kadarıyla sizin sorduğunuz şey topun dönüşüyle oluşan tork. Helikopter pervanesinin dönmesi ile oluşan gibi. Yanlış anlamışsam uyarın. Topun oluşturduğu tork uçağın kütlesinin büyüklüğü yanında göze alınmayacak kadar küçük kalır.
Caner bey siz umarım beni yanlış anlamamışsınızdır. Benim dediklerim doğru sizin dedikleriniz yanlış gibi bir intiba bırakmak istemem. |
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
Mueve
Üye Kayıt Tarihi: 28/09/2005 Konum: Muğla Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 581 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 06:30 |
Evet tork.
Aslına bakarsanız, salim kafayla düşününce, hiçbir firmanın böyle bir riske gireceğini ben de zannetmiyorum. Top takılı kaldığında (ki kalır mı nasıl kalır bilemiyorum) uçağı ve pilotu kaybetme riskinin göze alınacağını sanmıyorum. Topun ateşlenmesiyle oluşan ani tork -bir helikoptere göre her ne kadar çok daha ani ve kuyruk rutoru gibi karşı bir desteğe sahip olmasa da- uçağın kütlesi yanında yazdığınız gibi küçük kalıyor olmalı. Osman bey kesinlikle yanlış anlamıyorum. Daha önce de gerek forumdaki başlıklarda gerek özel mesajla yazdığım sorularda aydınlatıcı oldunuz. Hatta rah-66 comanche hakkında yanlış yazdığım bir bilgiyi düzelterek hem benim, hem de okuyanların yanlış bilgi sahibi olmasını engellemiştiniz Tekrar teşekkürler. |
|
me109
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 11/09/2005 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 47 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 06:36 |
saral100
Üye Kayıt Tarihi: 16/11/2005 Konum: Izmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1029 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 06:50 |
Olsun..olsun..birer tayyareci olarak doğru bilgi edinmek hepimizin hakkı.Genel anlamda maketçilik zaten bir kültürü yaşamak ve paylaşmak değilmidir.
Selamlar |
|
Mueve
Üye Kayıt Tarihi: 28/09/2005 Konum: Muğla Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 581 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 07:02 |
Hele ki konu motorlu ve uçabilen bir silahsa, fizik olmadan işleyişi nasıl anlayalım ?
Düzenleyen Mueve |
|
oy61
Üye Kayıt Tarihi: 19/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1471 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 07:30 |
Bilgi paylaşıdıkça değerlenir.
|
|
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim |
|
saral100
Üye Kayıt Tarihi: 16/11/2005 Konum: Izmir Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1029 |
Gönderim Zamanı: 22/12/2005 Saat 08:09 |
|
|
<< Önceki Sayfa 2 |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |