Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

madem A-10

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1166
Tarih: 30/11/2024 Saat 05:31
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: madem A-10
Mesajı Yazan: F-4E
Konu: madem A-10
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 06:26
firma:Trumpeter   ölçek:1/32
bu koca uçağın kokpit ön panellerini dekal vermesi,bende şaşkınlık yarattı...bizde üşenmedik...kendimiz yapalım dedik....bu yetmedi...altta ne kadar kapak varsa açtık...e açmışken içinide dolduralım dedik...sağolsun Süleyman başkan bi A-10 kitabı verdide...buyrun bakalım





Cevaplar:
Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 06:27



Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 06:28



Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 06:29



bol makekli günler herkese


Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 07:05
Ellerine sağlık.. Dünyanın en şekilsiz uçağına da baktırıyorsun....

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 07:53
Gayet güzel olmuş.Hayli emek harcamışsınız belli ki.Elinize sağlık.o kadarda şekilsiz değilcanım..


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 08:27
Bencede şekilsiz değil.


Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 09:15
Hiçbir uçaktan korkmam A-10 dan korktuğum kadar 80 li yıllarda babamın bilim teknik (yada başka bir dergi tam hatırlayamıyorum) dergilerinden birisinde incelemesini okumuştum. Onu hep 2 farklı silahın birleşimi olarak gördüm. Kendisi ve uçağın büyük bölümünü kaplayan gatling topu. Bu top saniyede 70 kadar mermi atıyor ki bu mermiler aktifliğini yitirmiş uranyum destekli. Bu mermiler sebebiyle yakın zamanda birçok nato askeri zehirlenmişti. Sessiz, dayanıklı, çirkin ama albenisi olan, anlat anlat bitirilemeyecek bir uçak benim için A-10.

O zamanlar babamın "migler dehşet uçaklar" bastırmalarına karşın F-111 ve F-14 e hayrandım. Sonradan A-10 listeye eklendi.

1. Körfez savaşında gördüklerim ve internet ile tanışıp birkaç kısa videosunu izledikten sonra ise A-10 a ve uçaklara olan hayranlığımı sorgulama gereği hissettim. Gatling topunun etkisini görünce -ki uçağın sesini bastıran inanılmaz bir "tırrrrrr" sesi, ardından da yere teması neticesindeki korkunç etkisi- abartısız, dehşete kapıldım.

Aslında cevap basit; nesneler sahiplerinin elinde canavara da dönüşebilirler meleğe de... Tıpkı köpekler gibi; istersen saldırır ısırır terör yaratır, istersen evinin, sahibinin, ailenin koruyucusu olur, kötü niyetlileri caydırır. Yani suç A-10 da ve onu seven bende değil, onu yaratanlardaydı. Albert Einstein ın e:mc2 si dünyaya atom bombasına malolmuş. Nobel dinamiti bulmuş ama günümüzde en prestijli ödülün adı olarak biliniyor, barış dalında ödülleri dağıtılıyor A-10 hiç olmazsa silah olduğunu gizlemiyor.

Çocukluk zamanlarındaki masum "uçma" hayallerimin etkisiyle başlayan, zaman zaman sorgulanan, savaşlarda görüp duyduklarımız ve hatta daha önemlisi göremeyip bildiklerimiz nedeniyle hız kesen serüvende tekrar bir A-10 nedeni ile düşündüm ve hayal ettim. Bir de bu A-10 İzzet beyin eseri olunca, düşüncelerin dile gelmemesi mümkün değil.

İzzet bey, daha önce de aynen yazmıştım; gönderdiğiniz her model fotoğrafına baktığımda hayallere dalıp gidiyorum. Sağolun.

Tüm ÇOCUKLARA barış dolu hayaller kurabilecekleri, savaşsız günler...


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 11:22
O bilim teknik dergisinin TV reklamı da vardı. Tok bir ses, fonda, "Saniyede 70 atış, A-10 TANDIRBOLT, bu hafta Bilim Teknik dergisin'de" gibi bir şey diyordu. O hafta galiba Bilim Teknik dergisi tüm gazete bayilerinde tükenmişti. O yıllarda benim için, uçağa mermi yükleyen askerlerin maskeli-eldivenli hali bir muammaydı. Dergide hiç fakirleştirilmiş uranyum mühimmatından bahsedilmiyordu. Sadece farklı tipte mermilerin belirli bir sırayla yüklü olduğundan dem vuruluyordu.

Elinize sağlık İzzet Ağabey. Sizin de klavyenize sağlık Mueve bey. Gerçekten anıları canlandırdınız.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 11:41
Söylenen şöyleydi:A-10 thunderbolt durdurulabilir mi?
Mermi dizimide zırh delici,yangın mermisi,patlayıcı şeklinde sanırım.


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 11:44
O sayı var bende (öyleydi 10dk. öncesine kadar). Fotoğrafını çekip buraya basamak için indirdim dolaptan dergileri. Ama o sayı çıkmadı içlerinden Bak şimdi iyice uykum kaçtı.


Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 11:49
Hatırladığım kadarıyla kapağı mavi renk olmalı. Kapak fotoğrafı köpekbalığı da olabilir.


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 12:08
Evet ben de öyle bir şeyler hatırladım. Bu saat için gürültü kotamı doldurmuş durumdayım. Artık yarın bakarım. Kütüphanenin yarısını bağışlamıştık, umarım o partide gitmemiştir


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 18:01
A-10 o dönemlerde benim içinde bir fenomendi.Nato tatbikatı doğruldusunda Basndırma 6.üsse geldiklerini hatırlıyorum.Sesis ,devasa ,korkunç(güzel) aletlerdi..


Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 18:38
sevgili Ömer Erkmen kardeşimden aldığım bilgilere göre hiç bomba takılmamış bu uçağa,trainer olarak kullanmışlar....belki Caner kardeşi bu bakımdan mutlu etmiştir modelimiz...
Tüm ÇOCUKLARA barış dolu hayaller kurabilecekleri, savaşsız günler... aynen Canerin dediklerine katılıyorum....herkese teşekkürler


Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 21:01
A-10'un eğitim modeli olmamıştır hiç.Bu uçak N/AW-10A diye adlandırılan iki kişilik gece saldırı uçağıdır.Varşova Paktı eğitimlerinin yaklaşık olarak %35 ila 40'nı geceleri yapınca böyle bir uçağa ihitiyaç duyulabileceği ortaya çıkmış ve Fairchild ilk A-10A'lardan birini(73-1664) bu hale getirmiştir.Silah sistem subayı için ikinci koltuk,FLIR, alçak irtifa televizyon,lazer mesafe bulucu,radar altimetre ve Westinghouse WX-50 çok modlu radarı uçağa eklenmiştir.Daha sonraları üretiminden vazgeçilmiş.Test programı yaklaşık 5 ay sürmüş uçak bu sürede 120 saate yakın uçmuştur.

-------------
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."


Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 21:23
sevgili Hyaman verdiğin bilgiler için teşekkürler ...zaten kitin kutu kapağındada N/AW-10A olarak geçiyor....
işte modelciliğin zaferi...bi yandan model...bi yandan hikayesi....Barkına katılmamak mümkün değil...üretim...üretim...üretim....Tayfun Tüzün de aklıma geldi...az laf,çok maket.....


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 21:47
Model çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Ben A-10'u en iyi tanımlayan şeyin bir ansiklopedide okuduğum gatling topu üzerine giydirilmiş bir uçak olarak görüyorum. Bu arada hiç bir uçağın yakın dövüşte A-10'un manevra yeteneğine ulaşamadığınıda belirtmek isterim bu konuda F-16 pilotlarından bile hayranlık duygularını ifade eden yazıları okumuştum.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 22:04
Bir de uçağın sağlamlığı kullanıcılarının hayatını pek çok kez kurtarmıştır.İlk Körfez Savaşında SAM ile vurulan A-10 kuyruğunda ve motorlarında yaklaşık 300 şarapnel deliği ile geri dönmeyi başarmış ve pilotunun hayatını kuratrmıştır.(İnişte lastik patlatıp ufak bir heyecan yarattıysa da)İkinci harekatta buna çok benzer bir olay daha vuku bulmuştu ama bu kez kurtulan pilot bir hanımdı(Yzb. Kim Campbell)

-------------
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 22:10
Ee boşuna uçan tank demiyorlar her halde Ben kanattada koca bir delik hatırlıyorum ama kesin emin değilim.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Clio172
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 22:23
Elinize sağlık sayın sayın F4-E .

Bu tayyare hakkında bir dedikodu ya da efsane, artık her ne ise ekliyeyim, bir pilot arkadaşımdan duyduğum kadarı ile topu yaklaşık 10 saniye sürekli ateşleyince uçak stall oluyormuş . zaten gatling topu için 0.2, 0.5, 1 saniye gibi ateşleme seçenekleri var.
Saygılar.

-------------
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 23:22
A-10 manevrası süperdir doğru.Neredyse kanat ekseniinde dönebiliyor..Ne şanslıyım ki onuda gördüm..


Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 03:34
Orjinalini yazan: Clio172

bir pilot arkadaşımdan duyduğum kadarı ile topu yaklaşık 10 saniye sürekli ateşleyince uçak stall oluyormuş . zaten gatling topu için 0.2, 0.5, 1 saniye gibi ateşleme seçenekleri var.
Saygılar.

Gatling in değişik versiyonlarında, örneğin helikopterlere monte edilip nişancı vasıtasıyla kullanılanlar, videolarda izlediğim kadarıyla 2 saniyenin üzerinde sürekli atış yapabiliyor. A-10 için ise, hatırladığım kadarıyla dergide 1,5 saniye yazıyordu. Emin değilim çünkü okuyalı yıllar oldu. Bunca yıllık gelişimle sanırım atış süreleri de gelişmiştir. Zaten topun ağızından mermi değil sanki lav akıyor. İsabet sağladıktan sonra 1-2 saniyeden fazlasına ihtiyacı yok gibi
Ek olarak şöyle bir alıntı yazacağım;
"top eger 10 cm daha kenara yerlestirilirse uretecegi kuvvet 20 ton kadar olmakta ve bu da uçak için cok buyuk bir momente sebep olmaktadır".
Moment: Kuvvetin yapmış olduğu döndürme etkisi(kabaca)
Belki de, insan gözüyle seçilmesi zor olan duraksamalar momenti sıfırlamaya yetiyordur.
Ayrıca uçağın özelliklerine ek olarak; motorun biri isabet aldığında diğer motorla yola devam edebilmesi, kısa mesafe inişi ve kalkışı yapabilmesi (stol), bir çok parçanın çift taraflı kullanılabilmesi.


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 05:19
Gatlin topunun ateşleme ile ürettiği geri tepme kuvveti 9000lb(40KN)'dur ve herhangi moment uygulamaz bunun nedeni ise silahın ateşleme doğrultusu tam olarak uçağın ağırlık merkezinden geçmesidir. Zaten dikkat ederseniz ön iniş takımı biraz sağa yerleştirilmiştir. Bunun nedeni topun doğrultusu ağırlık merkezinden geçsin diye. Ben açıkcası 10 saniye sürekli atış yapılırsa stall olacağını sanmıyorum çünkü uçağın motorları bu kuvveti karşılayabilecek kadar güçlü. Yinede bir A-10 kullanana sormak lazım

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 05:44
Osman bey, geri tepme değil de topun dönüşü ters tarafa x2 moment oluşturmaz mı?


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 05:53
Caner bey tam olarak ne demek istediğinizi anlayamadım Biraz açabilirmisiniz.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 05:58
Topun dönüşünün oluşturduğu moment i soruyorum. Benim bildiğim kadarıyla -ki sadece bu konuda değil genel anlamda momentum için- dönüşü oluşturan etki gücü, tepki ile birleşip x2 (çarpı iki) olarak bulunuyor.
Osman bey, yanlış anlamayın, öğrenmek için soruyorum


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 06:05
Mueve beyin "moment"ten kast ettiği sanırım tork.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 06:06
Anladığım kadarıyla sizin sorduğunuz şey topun dönüşüyle oluşan tork. Helikopter pervanesinin dönmesi ile oluşan gibi. Yanlış anlamışsam uyarın. Topun oluşturduğu tork uçağın kütlesinin büyüklüğü yanında göze alınmayacak kadar küçük kalır.
Caner bey siz umarım beni yanlış anlamamışsınızdır. Benim dediklerim doğru sizin dedikleriniz yanlış gibi bir intiba bırakmak istemem.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 06:30
Evet tork.
Aslına bakarsanız, salim kafayla düşününce, hiçbir firmanın böyle bir riske gireceğini ben de zannetmiyorum. Top takılı kaldığında (ki kalır mı nasıl kalır bilemiyorum) uçağı ve pilotu kaybetme riskinin göze alınacağını sanmıyorum. Topun ateşlenmesiyle oluşan ani tork -bir helikoptere göre her ne kadar çok daha ani ve kuyruk rutoru gibi karşı bir desteğe sahip olmasa da- uçağın kütlesi yanında yazdığınız gibi küçük kalıyor olmalı.
Osman bey kesinlikle yanlış anlamıyorum. Daha önce de gerek forumdaki başlıklarda gerek özel mesajla yazdığım sorularda aydınlatıcı oldunuz. Hatta rah-66 comanche hakkında yanlış yazdığım bir bilgiyi düzelterek hem benim, hem de okuyanların yanlış bilgi sahibi olmasını engellemiştiniz
Tekrar teşekkürler.


Mesajı Yazan: me109
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 06:36
fizik forumuna çevirdiniz bu ne yav..

http://img253.imageshack.us/my.php?image=copyofttimage14cn.jpg">

apla bu galba;
http://img253.imageshack.us/my.php?image=tt113wq.jpg">

http://img253.imageshack.us/my.php?image=tt019pb.jpg">

http://img253.imageshack.us/my.php?image=tt093gs.jpg">

bir de böyle bir problem varmış bu alette
http://img253.imageshack.us/my.php?image=tt9mk.jpg">


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 06:50
Olsun..olsun..birer tayyareci olarak doğru bilgi edinmek hepimizin hakkı.Genel anlamda maketçilik zaten bir kültürü yaşamak ve paylaşmak değilmidir.
Selamlar


Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 07:02
Hele ki konu motorlu ve uçabilen bir silahsa, fizik olmadan işleyişi nasıl anlayalım ?


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 07:30
Bilgi paylaşıdıkça değerlenir.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 08:09



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info