Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Tayyareler
 Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Tayyareler
Mesaj icon Konu: TuAF awacs Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   2
Yazar Mesaj
sniper
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 21/08/2005
Konum: Turkey
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 161
Alıntı sniper Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 12/12/2005 Saat 18:49
Hkn772003 arkadaşıma katılıyorum, uçak inişe geçtiği zaman felaket bi motor sesi vardı ve bende görmek için balkona koştuğumda koca bi E-3A yı gördüm, 92-94 yılları arasında 1. HİBK'da çalışırken ara sıra üsse bunlar geliyordu. Şimdi nadirde olsa (gözlemlediğim kadarı ile)yine uğruyorlar. Sonuçta uçak kesinlikle NATO nun E-3A sıdır

Düzenleyen sniper
Murat YA?AN

Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/12/2005 Saat 09:56
Eveeettt... Seattle'dan dönüş muhteşem oldu. Oradayken uçağımızı görme fırsatına eriştim. Şu an yaklaşık 40 kadar mühendisimiz projede ter döküyor. İşler çok yoğun ve inanılmaz detaylı. Döneşecek kablo, sistem ve diğer işler yüksek hassaslık gerektiyor. Bu ilk uçağın tüm işlemleri Boeing tarafından bizim mühendislerle ortak gerçekleştirilecek. İki, 3 ve 4'üncü uçaklar Ankara'da yapılacak... İşte projeden fotoğraflar. Ancak arkadaşlar kusura kalmasın, bizim uçak hangarın başında olduğu için tek bir karede fotoğrafını elimdeki 24 mm objektife rağmen çekemedim. Ne yazık ki bunlarla yetineceksiniz.

Plana göre TAI'ye ikinci uçak Mart 2006'da gelecek. Tamamen green yani sadece yolcu uçağı olarak üretilen bu uçak TAI'de tamamen baştan aşağı AEW&C (Pardon AWACS değil bu uçak, bazı arkadaşların dediği gibi doğrusunu yazalım ) için modifiye edilecek.
İlk iki uçağın Hava Kuvvetleri'ne teslimatı 2007 içinde planlanıyor. Bunu 2008'de diğer iki uçak izleyecek.

Yaklaşık 1.2 milyar dolaklık maliyetle sahip olacağımız, dört uçağımızın ilkine MERAK ETMEYEN arkadaşlar bakmayabilir...

Bu uçağın en kısa zamanda maketini yapmak üzere...
Saygılarımla,
Tolga
Fotoğraf 1: Avusturalya Hava Kuvvetlerine ait ikinci uçak. Hala çalışmalar devam ediyor.


Düzenleyen tozbek
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/12/2005 Saat 09:57
Uçağımızın burun detayı. Normalde Boeing 737-700 uçağında kablo uzunluğu 490 kilometre. Özel teçhizatlarla bizim uçaklarda bu 1200 kilometreye çıkacak.


Sağ yandan görünüş. Dikkatinize emergency çıkış kapısı açılmış...


Bu da sağ yukardan çekilmiş fotoğraf. Arkadaki Avustralya uçağı ile onun hemen arkasındaki Amerikan Havayolları uçaklarına dikkat. Bu hangar Boeing Field'da bulunuyor. İnsanın aklına hemen Amerikan Havayolları'nın uçağı burada ne arıyor diye geliyor?
Tabi ki bizim uçağın üst tarafında bulunan bir takım küçük anten silsilesine dikkat!



Düzenleyen tozbek
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/12/2005 Saat 10:07
Uçağın kuyruk bölümüne projeyle ilgili bir afiş asılmış. Hangarda görür görmez insan gurulanıyor:


İşte Northrop Grumman şirketinin ürünü Mesa radarı. Yaklaşık 5 metrelik radarın ağırlığı nedeniyle uçağın aerodinamik yapısı ciddi olarak değişiyor. Bu radarın fiyatının uçağın green halinden daha fazla olduğu belirtiliyor. Yani 5 metrelik radar ile koca 737-700 uçağını satın alabiliyorsunuz :) Bu radar dönmesine gerek kalmadan tüm verileri kabinde görev yapan radar kontrolörlerine aktaracak. Radarın yerleştirilmesi sırasında hassaslık 5 binde 1 olacak.



Burun bölümü yukarıdan görünüm:


Düzenleyen tozbek
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/12/2005 Saat 10:25
AEW&C uçaklarımız geldiğine Konya'da bulunan 3'üncü Ana Jet Üs Komutanlığı'nda konuşlanacak. Bu üssümüz aynı zamanda NATO'nun AWACS uçaklarının da bölgedeki intikal merkezlerinden biri. Üssün ana görevi Hava Kuvvetleri'nde Çiğli'de temel eğitimlerini tamamlayan pilotların harbe hazırlık eğitiminin verilmesi. Şimdi yeni bir görev daha geliyor. (Hemen sazanlar atmasın, Anadolu Kartalı eğitimini unutmadık )
Bir başka anektod ise Konya'da NATO'nun AWACS'larına halkın ne dediği: Antenlerinden dolayı SİNELİ (yani tepsili) UÇAK...
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/12/2005 Saat 13:08
Bunada hörgüçlü denir mi acep?
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/12/2005 Saat 18:37
Hehee... denir denir. Bu uçaklar havada aktif olarak 10 saat görev yapabiliyor. Eeee, çok uçabilmek için hörgüçe ihtiyaç var...
IP
oy61
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 19/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1471
Alıntı oy61 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19/12/2005 Saat 22:38
Orjinalini yazan: tozbek

dört uçağımızın ilkine MERAK ETMEYEN arkadaşlar bakmayabilir...


Sayın Tozbek yanlışlıkla baktım sizin için sorun olmaz umarım
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       
IP
hkn772003
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18/08/2005
Konum: Eskişehir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 5
Alıntı hkn772003 Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 07:51
Sevgili Tolga,

Hoşgeldin Amerikonya'dan! Yediğin içtiğin sende kalmış, gezdiklerini, gördüklerini aktarmışsın çok sağol. Fotoğraflar için de çok teşekkür eder, yüksek çözünürlüklü olanlarını talep ederim.

Selamlar

P.S.: FOB Konya'nın hem NATO AWACS'ları hem de bizim dört tane AEW&C'yi (hatta belki opsiyonla altı olur?!?)kaldıramayacağı açıktır. Konya'da şöyle uzun geniş bir havuz inşaası başlamış mıdır acep? Bilgisi olan?
IP
pilotcuk
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/10/2005
Konum: Eskisehir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1228
Alıntı pilotcuk Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 08:14
vala burda güzel şeyler okudum galiba.yolga bey amerikda boeing fabrikasından mı geldiniz aceb?öyleyse resimleri bekliyoruz....
I feel the need The Need for Speed...
IP
idris
Üye
Üye


Kayıt Tarihi: 17/08/2005
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3861
Alıntı idris Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 08:25
Resimler yukarıda.
IP
pilotcuk
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/10/2005
Konum: Eskisehir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1228
Alıntı pilotcuk Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 08:26
bu arada hkn772003 beyin yazdıklarına çok güldüm.konuyu baştanm aşağı okudum.hakkattten ne kapılmışım uçağın o sesini duyunca.Türk hava kuvvetlerini bile okumuşum.gerçi biraz havada karanlıktı ama.
sonra clumsy bey geçen yaz sivil havacılıktaydınız.ara sıra o piste bi de Cn-235 casalar touch and go yapılarmış.abimden duydum bu sefer doğru kaynak..ya valla o uçağın o sesi hala kulaklarımda
I feel the need The Need for Speed...
IP
pilotcuk
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 27/10/2005
Konum: Eskisehir
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1228
Alıntı pilotcuk Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 08:27
fotoların hepsi bu değildir değil mi?
I feel the need The Need for Speed...
IP
tozbek
Üye
Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 23/08/2005
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1151
Alıntı tozbek Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 21/12/2005 Saat 19:03
Ne yazık ki fotoğrafların hepsi bu. Büyüklük için sitenin sınırları dahilinde bunlarla yetinmek zorundasınız :(

Malum askeriye planlarını uzun vadeli yapar. AWACS için Konya'ya son gittiğimde apron inşaatı tamamlanmak üzereydi. Bir de bakım için hangar inşaatı vardı. Uçaklar gelmeden çok önce alt yapının tamamen faal edilir.

Konya'nın uçak yükünü kaldırıp kaldırmayacağına gelince... Uçakların görev saatleri neredeyse günün yarısı. Bu da eşittir günde iki kalkış ve iniş. Ercüment kardeşimiz Atatürk Havalimanı'na bir günde inen kalkan trafik hakkında sizlere daha doğru bilgiyi verecektir tabi ki... NATO AWACS'ları ise bildiğim kadarıyla sürekli Konya'da kalmıyorlar.

Uçakların dış gövde yapıları hangarlama veya diğer aktivitelere göre tasarlanır. Örneğin iş adamlarının kullandığı özel uçaklar veya savaş uçaklarının sürekli hangarlanması gerekir. Bu uçaklardaki hassas sistemler aksi halde bozulur. Zaten bu uçakların boyutları da küçüktür.

Ancak havayolları için tasarlanan uçakların bakım haricinde sürekli hangarlanması imkansızdır. Zaten buna hiç bir havayolunun gücü (Arap havayolları hariç tabi ki :)) ve hiç bir havalimanının alanı yetmez.

Amerika konusuna gelince, vallaha başka bir numara yok. Seattle'a THY'nin yeni 737-800 uçağını almak üzere gitmiştik. Uçağın fotoğrafları da forumda zaten basıldı.

Selamlar
Tolga
IP
<< Önceki Sayfa   2
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide