TuAF awacs
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=994
Tarih: 30/11/2024 Saat 05:34 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: TuAF awacs
Mesajı Yazan: pilotcuk
Konu: TuAF awacs
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 05:15
Selamlar.odada bilgisayar başı yaparken farklı bir uçak sesi geldi hemde gümbür gümbür.fırladım koştum balkona bir de ne göreyim AWACS devasa anteni falan bititrdi zaten.Ve de az buçuk görmeme karşın eminim üzerinde Türk Hava Kuvvetleri yazıyodu.müjdemi isterim yeni bir uçak filoya katılmış.Awacs ların geliceğini biliyordum zira yakın bir akraba telzisci abim almanyada eğitimini alıyor.konya ya geldiklerini duymuştum.cümle cemile ye hayırlı ola yeni bir türk uçağı geldi artık modelini yapacaklara duyurulur....
dev bir uçak bir de eskişehir de piste yaklaşırken binaların üzerinden geçince devasa gözüküo.
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 05:40
Gördüğün uçağın bize ait olması imkansız çünkü bizim proje daha kritik dizayn gözden geçirme (CDR) aşamasında.
Acaba gördüğün uçağın radar anteni yuvarlakmıydı?
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 05:44
Ya gerçekten dalga geçmiyorum.abimde aynı şeyi görmüş ama NATO uçağda olabilir.Türk veya Nato uçak devasa....
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 05:50
Tamamda radar anteni yuvarlak mıydı?
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 05:58
Tabi ki gördüğüm AWACS radar uçağıydı.Yarın dij. foto makinemle yakalarsam koyarım foruma.çok zor ama....
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 06:04
Bizim awacs'ın anteniyle natonun kullandığı awacsın anteni farklı. Nato awacsları daire şeklinde bir antene sahipken bizimkiler dikdörtgen prizması şeklinde. Antenin şeklini o yüzden soruyorum. Yani fotoya filan gerek yok ama olursada seviniriz.
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 06:08
olay sonuca kavuştu sanırım.uçağı öğlende de görmüştüm.eskişehir malum havacılık kenti sayılır.okulun ordaki tepeye çıkınca üs gözüküo.öğlende yine görmüştüm bu uçağı tepeden.uçağın anteni hava tam ayınlık değildi ama yüzde 75 yuvarlaktı.çok dikkat etmedim.bakalım yarn da burda olucak mı icat.gece giderse üzülürüm vallahi
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 06:15
Orjinalini yazan: Pilotcuk
Eskişehir malum havacılık kenti sayılır
Sayılır mı? Bence öyle. Ahh ahh Eskişehir üniversiteye hazırlanırken dersaneye Eskişehirde gitmiştim ders sırasında her uçak geçince pencereden dışarıyı süzerdim. Bugün bile her Eskişehir gidişimde ses duyunca kafamı kaldırırım özellikle otobüs terminalinin yeri süper.
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 06:31
Bir iki güne size Seattle'dan bizim ilk AWACS'ın fotoğraflarını çekip yollayacağım :)
En son mayıs ayında uçağı gördüğümde, uçağın gövde ve kanat imalatı tamamlanmış, iç sistem entegrasyonunu bekliyordu...
Selamlar,
Tolga
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 06:36
Uçağın hazır olduğunu bende biliyorum. Fakat iç sistemleri yerleştirilmemiş uçağa AWACS değil boeing 737 derler. Bizden önce aynı uçağı sipariş eden Avusturalya bile daha uçağın kesin kabulunü yapmadı.
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 06:50
Otobüs terminali üssün dibinde zaten. Tepeden çekersem fotoğraf yollarım size.gelirseniz beklerim.Daha bir kaç bir şey anlatayım okulum benim eskişehirin yüksek kesiminde kalıyor.dibinde de hemen bir tepe var.iki üç kez denk geldi bu şekilde.bir keresinde cougar bir keresinde de Uh1 tepeye 5 6 metre irtifayla geçtiler derste çıldırıyorum foto makinası makina diye çıldırdım şöyle.Bu gibi olaylar çok oluyor. bir fotoğraf yolluyorum.havacılık müzesinde biraz referans toplarken bunu yakaladım F-4 üstümden bu şekilde geçti.Hata daha bile alçak ancak fotoda böyle gözüküyor...
[/IMG]
[/IMG]
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: AKINCI03
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 07:32
Arkadaşlar birşey sorucam Tolga özellikle sana bizim awacs 737 lerin kanatları wingletli olacak degilmi?Modelde muhteşem duruyorda.Ona göre 737-700 planı toplayayım yani
Mutlu modeller...
------------- AIRCRAFT PRODUCTION AND REGENERATION CENTER
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 07:58
Gary Wickham adlı modelci benzer bir projeyi kendi ülkesi olan Avusturalya Hava Kuvvetlerinin uçağı için yapmakta.
http://www.scalespot.com/onthebench/wedgetail/wedge_build.htm - Link
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: robust
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 08:58
Sanirim bizim ucaklarda winglet olmayacak cunku AESA teknolojisiyle calisan radar'in performansini etkiliyormus. Avusturalya AEW&C ucaklarindada yok zaten...
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 09:35
Sayın oy61,
Uçağın üzerine ister çöp tenekesi takın veya Mesa radar, uçak zaten Boeing 737. Ben de aksini iddia etmiyorum.
İkinci konu, askeri projelerde kabul süreci oldukça uzun sürebilir ki bu çok yeni bir proje. Aksaklıklar yaşanması normaldir.
Bir modelci olarak beni heyecanlandıran uçağın Türk Hava Kuvvetleri renklerindeki boyanmış bir fotoğrafıdır. Bu sizi heyecanlandırmıyorsa, fotoğraf siteye girdiğinde bakmama tercihine her zaman sahipsiniz.
Sevgili Ercüment (Akıncı 03) uçakta ne yazık ki winglet yok. Robust konuyu özetlemiş.
Saygılarımla,
Tolga Özbek
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 23:43
Uçak 737-700 gövdeli, 800 kanatlı bir melez. Winglet yok.
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: hkn772003
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 09:33
Selamlar,
Sevgili pilotcuk'un bahsettiği doğal olarak NATO E-3A idi. Bu aralar arkadaşların Konya'da yapacak pek işi yok sanırım. Pazartesi gece ve salı sabah Eskişehir TACAN'dan alçak yaklaşmayı müteakiben rüzgar altı yapınca insan heyecan yapıyor. Alışkın değiliz tabii, bünye kaldırmadı. Genç pilotcuk da Türk Hava Kuvvetleri yazısını bile okumuş Şaka bir yana gerçekten rüzgar altından dönüşte motorların çıkardığı ses ve duman ile çok etkileyici idi. Ne şans ki fotoğraf makinası lazım olduğunda yanında değildir Artık kendi uçaklarımız hizmete girince nasip olur inşallah.
Sevgiler
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 18:35
O dönüşte uçak çökmeye başlayınca "yardır Allah yardır" nidalarıyla gaz kollarına yüklenince güzel ses çıkıyor pek tabiim.
Geçen sonbahar Sivil Havcılık' ın "Frozen ATPL" kursundayken tepemizden her geçtiklerinde bakardık. Bir tanesi öyle bir gaz açtı ki "amman deeeyim beeeyim, etme eyleme" olduk.
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 12/12/2005 Saat 18:49
Hkn772003 arkadaşıma katılıyorum, uçak inişe geçtiği zaman felaket bi motor sesi vardı ve bende görmek için balkona koştuğumda koca bi E-3A yı gördüm, 92-94 yılları arasında 1. HİBK'da çalışırken ara sıra üsse bunlar geliyordu. Şimdi nadirde olsa (gözlemlediğim kadarı ile)yine uğruyorlar. Sonuçta uçak kesinlikle NATO nun E-3A sıdır
------------- Murat YA?AN
Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 09:56
Eveeettt... Seattle'dan dönüş muhteşem oldu. Oradayken uçağımızı görme fırsatına eriştim. Şu an yaklaşık 40 kadar mühendisimiz projede ter döküyor. İşler çok yoğun ve inanılmaz detaylı. Döneşecek kablo, sistem ve diğer işler yüksek hassaslık gerektiyor. Bu ilk uçağın tüm işlemleri Boeing tarafından bizim mühendislerle ortak gerçekleştirilecek. İki, 3 ve 4'üncü uçaklar Ankara'da yapılacak... İşte projeden fotoğraflar. Ancak arkadaşlar kusura kalmasın, bizim uçak hangarın başında olduğu için tek bir karede fotoğrafını elimdeki 24 mm objektife rağmen çekemedim. Ne yazık ki bunlarla yetineceksiniz.
Plana göre TAI'ye ikinci uçak Mart 2006'da gelecek. Tamamen green yani sadece yolcu uçağı olarak üretilen bu uçak TAI'de tamamen baştan aşağı AEW&C (Pardon AWACS değil bu uçak, bazı arkadaşların dediği gibi doğrusunu yazalım ) için modifiye edilecek.
İlk iki uçağın Hava Kuvvetleri'ne teslimatı 2007 içinde planlanıyor. Bunu 2008'de diğer iki uçak izleyecek.
Yaklaşık 1.2 milyar dolaklık maliyetle sahip olacağımız, dört uçağımızın ilkine MERAK ETMEYEN arkadaşlar bakmayabilir...
Bu uçağın en kısa zamanda maketini yapmak üzere...
Saygılarımla,
Tolga
Fotoğraf 1: Avusturalya Hava Kuvvetlerine ait ikinci uçak. Hala çalışmalar devam ediyor.
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 09:57
Uçağımızın burun detayı. Normalde Boeing 737-700 uçağında kablo uzunluğu 490 kilometre. Özel teçhizatlarla bizim uçaklarda bu 1200 kilometreye çıkacak.
Sağ yandan görünüş. Dikkatinize emergency çıkış kapısı açılmış...
Bu da sağ yukardan çekilmiş fotoğraf. Arkadaki Avustralya uçağı ile onun hemen arkasındaki Amerikan Havayolları uçaklarına dikkat. Bu hangar Boeing Field'da bulunuyor. İnsanın aklına hemen Amerikan Havayolları'nın uçağı burada ne arıyor diye geliyor?
Tabi ki bizim uçağın üst tarafında bulunan bir takım küçük anten silsilesine dikkat!
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 10:07
Uçağın kuyruk bölümüne projeyle ilgili bir afiş asılmış. Hangarda görür görmez insan gurulanıyor:
İşte Northrop Grumman şirketinin ürünü Mesa radarı. Yaklaşık 5 metrelik radarın ağırlığı nedeniyle uçağın aerodinamik yapısı ciddi olarak değişiyor. Bu radarın fiyatının uçağın green halinden daha fazla olduğu belirtiliyor. Yani 5 metrelik radar ile koca 737-700 uçağını satın alabiliyorsunuz :) Bu radar dönmesine gerek kalmadan tüm verileri kabinde görev yapan radar kontrolörlerine aktaracak. Radarın yerleştirilmesi sırasında hassaslık 5 binde 1 olacak.
Burun bölümü yukarıdan görünüm:
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 10:25
AEW&C uçaklarımız geldiğine Konya'da bulunan 3'üncü Ana Jet Üs Komutanlığı'nda konuşlanacak. Bu üssümüz aynı zamanda NATO'nun AWACS uçaklarının da bölgedeki intikal merkezlerinden biri. Üssün ana görevi Hava Kuvvetleri'nde Çiğli'de temel eğitimlerini tamamlayan pilotların harbe hazırlık eğitiminin verilmesi. Şimdi yeni bir görev daha geliyor. (Hemen sazanlar atmasın, Anadolu Kartalı eğitimini unutmadık )
Bir başka anektod ise Konya'da NATO'nun AWACS'larına halkın ne dediği: Antenlerinden dolayı SİNELİ (yani tepsili) UÇAK...
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 13:08
Bunada hörgüçlü denir mi acep?
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 18:37
Hehee... denir denir. Bu uçaklar havada aktif olarak 10 saat görev yapabiliyor. Eeee, çok uçabilmek için hörgüçe ihtiyaç var...
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 22:38
Orjinalini yazan: tozbek
dört uçağımızın ilkine MERAK ETMEYEN arkadaşlar bakmayabilir...
Sayın Tozbek yanlışlıkla baktım sizin için sorun olmaz umarım
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: hkn772003
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 07:51
Sevgili Tolga,
Hoşgeldin Amerikonya'dan! Yediğin içtiğin sende kalmış, gezdiklerini, gördüklerini aktarmışsın çok sağol. Fotoğraflar için de çok teşekkür eder, yüksek çözünürlüklü olanlarını talep ederim.
Selamlar
P.S.: FOB Konya'nın hem NATO AWACS'ları hem de bizim dört tane AEW&C'yi (hatta belki opsiyonla altı olur?!?)kaldıramayacağı açıktır. Konya'da şöyle uzun geniş bir havuz inşaası başlamış mıdır acep? Bilgisi olan?
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 08:14
vala burda güzel şeyler okudum galiba.yolga bey amerikda boeing fabrikasından mı geldiniz aceb?öyleyse resimleri bekliyoruz....
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 08:25
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 08:26
bu arada hkn772003 beyin yazdıklarına çok güldüm.konuyu baştanm aşağı okudum.hakkattten ne kapılmışım uçağın o sesini duyunca.Türk hava kuvvetlerini bile okumuşum.gerçi biraz havada karanlıktı ama.
sonra clumsy bey geçen yaz sivil havacılıktaydınız.ara sıra o piste bi de Cn-235 casalar touch and go yapılarmış.abimden duydum bu sefer doğru kaynak..ya valla o uçağın o sesi hala kulaklarımda
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 08:27
fotoların hepsi bu değildir değil mi?
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 19:03
Ne yazık ki fotoğrafların hepsi bu. Büyüklük için sitenin sınırları dahilinde bunlarla yetinmek zorundasınız :(
Malum askeriye planlarını uzun vadeli yapar. AWACS için Konya'ya son gittiğimde apron inşaatı tamamlanmak üzereydi. Bir de bakım için hangar inşaatı vardı. Uçaklar gelmeden çok önce alt yapının tamamen faal edilir.
Konya'nın uçak yükünü kaldırıp kaldırmayacağına gelince... Uçakların görev saatleri neredeyse günün yarısı. Bu da eşittir günde iki kalkış ve iniş. Ercüment kardeşimiz Atatürk Havalimanı'na bir günde inen kalkan trafik hakkında sizlere daha doğru bilgiyi verecektir tabi ki... NATO AWACS'ları ise bildiğim kadarıyla sürekli Konya'da kalmıyorlar.
Uçakların dış gövde yapıları hangarlama veya diğer aktivitelere göre tasarlanır. Örneğin iş adamlarının kullandığı özel uçaklar veya savaş uçaklarının sürekli hangarlanması gerekir. Bu uçaklardaki hassas sistemler aksi halde bozulur. Zaten bu uçakların boyutları da küçüktür.
Ancak havayolları için tasarlanan uçakların bakım haricinde sürekli hangarlanması imkansızdır. Zaten buna hiç bir havayolunun gücü (Arap havayolları hariç tabi ki :)) ve hiç bir havalimanının alanı yetmez.
Amerika konusuna gelince, vallaha başka bir numara yok. Seattle'a THY'nin yeni 737-800 uçağını almak üzere gitmiştik. Uçağın fotoğrafları da forumda zaten basıldı.
Selamlar
Tolga
|
|