Mini cooper, kromajlı parçalara dair..
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Sivil Araçlar
Forum Tanımlaması: Askeri amaçli olmayan tüm araçlarla ilgili bilgi paylasimi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=992
Tarih: 17/11/2024 Saat 20:23 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: Mini cooper, kromajlı parçalara dair..
Mesajı Yazan: CErginbas
Konu: Mini cooper, kromajlı parçalara dair..
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 01:39
Selam
Nicedir, Tamiya'nın 1/12 Minicooper kitine gözümü dikiyorum. Bu gün gidip, kutuyu yerinde inceledim, ve aklıma takılan bir kaç detayı size sorayım dedim.
Bunlardan ilki kromajlı parçalarla ilgili. Minicooper'ı bilenler, ön ızgara, tamponlar, ön farlar ve arka cam çerçevelerindeki kromajlı parçaları hatırlayacaktır.
Tamiya bunlardan ön ızgara, farlar, ve tamponları bir çerçeve halinde hazır kromajlı vermiş. Ancak ben bu kiti alırsam, bu parçaları çerçeveden kesince, ortaya çıkan plastik bölümleri nasıl kapayacağım? Koca parçayı baremetal foil le mi kaplayacağım? (ızgara gibi bir parçada işler çok zorlaşabilir) yoksa bunun başka bir tekniği var mı?
Arka cam çerçeveleri, kromajlı gözüküyor. Bunlara bmf yerine, iyi bir metalik renk uygulaması yeterli olur mu?
Kitle ilgili bir çekincem de, decallerle ilgili. Decallere de yakından bakma şansım oldu, ve oldukça kalınlar. Bu kalınlık görüntüsü, kalın bir kat vernik ile ortadan kaldırılabilinir mi? Yoksa maskeleyip, çizgileri boya ile yapmayı mı önerirsiniz? Ola ki maskeleyip, boyamaya kalktım, aracın sağ ve sol tarafı boyunca uzanan, aralarında bi milim boşluk olan iki adet ince beyaz çizgiyi, maske ile yapmak mümkün müdür?
Ne dersiniz bu kitin altından kalkabilir miyim?
Not: Tayfun abi, bu model, bmw listesinde yok, eklersin.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 01:57
Orjinalini yazan: CErginbas
Ancak ben bu kiti alırsam, bu parçaları çerçeveden kesince, ortaya çıkan plastik bölümleri nasıl kapayacağım? Koca parçayı baremetal foil le mi kaplayacağım? (ızgara gibi bir parçada işler çok zorlaşabilir) yoksa bunun başka bir tekniği var mı?
Arka cam çerçeveleri, kromajlı gözüküyor. Bunlara bmf yerine, iyi bir metalik renk uygulaması yeterli olur mu?
İki sorunun da cevabı bmf'nin bir sloganında cevaplanmış:"nothing looks more metal than real metal"
Orjinalini yazan: CErginbas
Kitle ilgili bir çekincem de, decallerle ilgili. Decallere de yakından bakma şansım oldu, ve oldukça kalınlar. Bu kalınlık görüntüsü, kalın bir kat vernik ile ortadan kaldırılabilinir mi? Yoksa maskeleyip, çizgileri boya ile yapmayı mı önerirsiniz? Ola ki maskeleyip, boyamaya kalktım, aracın sağ ve sol tarafı boyunca uzanan, aralarında bi milim boşluk olan iki adet ince beyaz çizgiyi, maske ile yapmak mümkün müdür?
Boyayarak hiçbir zaman o kadar düzgün iş çıkmaz. Bas dekali, üstüne de bas kalın verniği, sonra ıslak bir 2000 zımpara, ver elini compound, wax....
Orjinalini yazan: CErginbas
Ne dersiniz bu kitin altından kalkabilir miyim?
Altından kalkılmayacak kit diye birşey yok. Ancak 1/12 bir sivil araç tahmin edilenden çok daha fazla emek, zaman ve detay gerektiriyor. Bence bu modele kadar 1/24 Tamiya ve Fujimi Mini'lerden ortaya bir karışık yap. Çok daha fazla keyif alırsın.
Orjinalini yazan: CErginbas
Not: Tayfun abi, bu model, bmw listesinde yok, eklersin.
Dikkat edersen listede sadece 1/24 otolara yer vermeye özen gösterdim, yoksa 1/43 ölçekleri de basmak lazım ki; tam bir dipsiz kuyu
|
Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 06:17
İki sorunun da cevabı bmf'nin bir sloganında cevaplanmış:"nothing looks more metal than real metal"
bu ne demek acaba?
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 06:21
Türkçesi, " Hiçbir şey, metalden daha, metal gözükmez."
BMF: Bare Metal Foil, plastik parçalara, kromaj görüntüsü vermek için kullanılan, yapışanlı metal folyo.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 06:31
bmf nin ne işe yaradığını biliyorum da ingilizce olmadığı için ne yazdığını merak ettim.
|
Mesajı Yazan: bmw_m5
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 08:47
plakadan ayırırken extra bi özen göstermen faydalı olur.böyle durumlarda ben tamiya silver marker kullanıyorum. küçük yerlerde farkedilebilirliliği ( bu ne yaa..) zor oluyor.
------------- BMW-freude am fahren
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 09:05
Orjinalini yazan: bmw_m5
böyle durumlarda ben tamiya silver marker kullanıyorum. küçük yerlerde farkedilebilirliliği ( bu ne yaa..) zor oluyor.
Kih kih... ben de! Çok üçkağıtçı gördüm bizi!
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 09:18
Tabi ölçek 1/12 olunca, rötüşlanacak, kısımlar da daha büyük oluyor.
Gerçi tamiya kataloğunda dikkatli incelenince, onların da ufak bir rötüş işlemiyle olayı halletikleri fark ediliyor.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 09:32
Ben de bu kötü kalıp dizaynını böyle firmalara yakıştıramıyorum. Krom kaplama parçanın en görülecek yerine bağlantıyı koyuveriyorlar, yahu şunu görünmeyecek taraftan bağla, ne olur? Malzemenin kalıba oradan akması gerekiyorsa parçayı çevirip koy, vs. En iyi firma bile kusursuz değil.
Ben Gunze'nin Austin-Healey Sprite modelini yaparken çok sinirlenmiştim. Adam tutmuş ön ızgaranın üst ortasına sokuvermiş bağlantıyı! Ön panjuru Bare Metal kapladım tabii... Hiç gerek olmayabilecekken hem de.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 09:38
Peki Korkut abi, bare metal foil'i nerden alıyorsun, ve bu mini cooper'ın ızgarası, ön farlar, gibi kıvrımlı bölgeler, bare metal foil ile sorunsuz kaplanabiliyor mu?
Özellikle ızgara nasıl olacak?
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 10:00
Ben zamanında USA'dan getirttiğim malzemeleri kullanıyorum. İstanbul'daki malzemeci arkadaşlarım beni bağışlasınlar, kimlerde bulunduğunu şu an hatırlayamadım. Web sayfalarında görebilirsin.
Ben 1/12 kiti bilmiyorum, panjurun (ve diğer problemlilerin) ağaçtaki resmini bir basarsan yol gösterme şansım olabilir..
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 18:45
Stoklarda var mı bilmiyorum ancak listede gözüküyor:
http://www.hobici.com/index.asp?WCI=temp_index&WCE=description&t=4&A=20638 - Bare Metal Foil
BMF çok ince olduğundan ötürü her türlü yüzeye kaplayabilirsin. Bazı yerlerde üstüste bindirme yapsan bile inceliğinden ötürü anlaşılmaz.
|
Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 06/12/2005 Saat 20:42
Orjinalini yazan: CErginbas
Ne dersiniz bu kitin altından kalkabilir miyim?
Güzel bir kittir. Bitirmen için folyo dahil her türlü desteği sağlarız.
Krom parçaların yeri Tamiya da çok iyi düşünülmüştür ,genelde yapıştığı zaman gözükmez.
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 07/12/2005 Saat 00:22
Orjinalini yazan: Tamer Özkan
Bitirmen için folyo dahil her türlü desteği sağlarız.
O halde, ocak ayı ortası, Okul tatil olunca girerim ben bu kite.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: HAKAN
Mesaj Tarihi: 07/12/2005 Saat 04:10
Tamerim hocam folyo geldi galiba.Bende isterim haberin ola.İnceden.
------------- http://public.fotki.com/nosferattu/ - NOSFERATTU'S MODELCARS
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 08/12/2005 Saat 03:43
Folyo varsa bende talibim.Bmw 320 Jagermeister'in astarını attım.Finişde cam fitillerinin bare metal olması lazım.Hobici'de de stokta yok gözüküyor.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 02:55
Abiler, derslerden bunaldığım bu dönemde, kendimi biraz ödüllendireyim diyip, bahsi geçen kiti bu gün aldım.
Gelecek ay modele başlamadani evvel, yapacaklarımı kafada bitirmek istiyorum.
Bunun için, 1992 model 1.3i mini cooper'ın detaylı motor resimleri lazım. Zira, detaylı kablo sarımı, ufak motor parçalarına decal basmak gibi, düşüncelerim, var.
Bu arada, ön ızgaranın resimlerini ekliyorum. Resimden görebildiğiniz kadarıyla, bmf uygulamasına gerek var mı? Bence ufak rötüşlar kafi olacak.
Decallere gelince, MMY mühendilikte, hangi kutuyu açtıysak, hepsinin decalleri çok hafif sararmış. Artık, bir çaresine bakcağız deyip alıverdim.
Baskılı kısımlar değil de, şeffaf çerçeveler, hafif bir sarılıkta. Bu durumda decal uygulamak sağlıklı olur mu?
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 03:15
Ceki göründüğü kadarıyla çerçeve izleri görünmeyen yerlerde kalıyor.Ufak boya rötüşlarıyla halledilebilir gibi gözüküyor.
Decallerin şeffaf çerçeveleri diye bahsettiğin kısımları ben zaten kesip decalden ayırıyorum.Sadece baskılı kısmı decal olark uyguluyorum.Böylece daha iyi bir görünüm ve gerçekçilik sağlıyor.Eğer aynı şeyden bahsediyorsak tabi
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 03:23
Ömer, aynı şeyden bahsediyoruz. Bende senin yaptığın gibi yapıyorum. Ancak bu arabada, baştan uca doğru uzanan ince şeritler olduğu için, aynı muameleyi yapmak pek mümkün değil, gibi gözüküyor, o yüden biraz düşünceliyim.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 04:37
Bence kromajlı parçalarda küçük rötuşlar yeterli olur. Güzel yerlerden bağlamışlar...
Kolay gelsin!
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 06:46
Sararmış decali düzeltmek için doğrudan güneş alan bir pencere önünde bir gün kadar bekletin.
Cama bant ile tutturmak en rahat yoldur.
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 18:18
Hayırlı olsun Ceki, refereans olarak linkteki modele bakabilirsin; motor detayı oldukça iyi yapılmış:
http://la-hobbyteca.iespana.es/la-hobbyteca/galerias/edwing/rover-mini-cooper.htm - Mini Cooper 1/12
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 18:57
Orjinalini yazan: İDRİS
Sararmış decali düzeltmek için doğrudan güneş alan bir pencere önünde bir gün kadar bekletin.
Cama bant ile tutturmak en rahat yoldur.
Bu uygulama sararmis dekali eski halinemi getiriyor ?
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 19:14
Orjinalini yazan: BUROCK
Orjinalini yazan: İDRİS
Sararmış decali düzeltmek için doğrudan güneş alan bir pencere önünde bir gün kadar bekletin.
Cama bant ile tutturmak en rahat yoldur.
Bu uygulama sararmis dekali eski halinemi getiriyor ?
Doğrudur
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 19:27
O zaman bendeki Galant VR4'un dekallerini gunese koyalim bakalim.Sabah birakip aksama tamamen sari bulmayalim birde allah muhafaza
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 20:29
Tayfun Abi, link çok faydalı. Özellikle beni heyecanlandırması açısından çok isabetli oldu. Tabi, benim yaptığım resimdekinden çok daha güzel olacak (Kendi kendime gaz veriyorum işte )
Motoru yaparken, kablo sarımı nasıl olacak (baya sarmak istiyorum), yağ kontrol çubuğu ne taraftadır (bunu da çıkarılabilir yapacağım, internete gördüm çok güzel oluyor), parçaların üzerinde ne gibi yazılar olabilir, şeklinde teknik detay bilen varsa onların da yardımını beklerim.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 20:56
Orjinalini yazan: CErginbas
Motoru yaparken, kablo sarımı nasıl olacak (baya sarmak istiyorum), yağ kontrol çubuğu ne taraftadır (bunu da çıkarılabilir yapacağım, internete gördüm çok güzel oluyor), parçaların üzerinde ne gibi yazılar olabilir, şeklinde teknik detay bilen varsa onların da yardımını beklerim.
Kablo sarımı nasıl olacak çok genel bir soru, ortalama bir binek otomobilde 16 km kablo olduğunu düşünürsek bu işin ne kadar kapsamlı olduğunu anlatmaya gerek yok sanırım. Motorda başlangıç olarak olmasza olmazlar ateşleme kabloları (distribütörden bujilere gider, silindir sayısı+ 1 kablo) ve akü kabloları ama dediğim gibi bu konu çok dipsiz, bir ara konuşuruz.
Yağ çubuğu linkteki fotoda açıkça görülüyor :
">mini cooper motoru
Parçaların üzerinde ne gibi yazılar olabilir olayı kablo işinden de beter.
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 21:08
Daha fazla motor detayı için :
http://www.minimotors.com/graphics/motor.gif - patlamış perspektiv
Bu vesileyle tüm sivil araç modeli detaylandıracaklara bir ipucu vereyim: Foto araken, gerçek aracın yedek parçasını satan büyük tedarikçilerin sitelerini arayın. İstediğiniz parçanın detayını bulamadınız mı, o zaman dosyapaylaşım programlarında "owners' manual" ya da "service manual" arayın istemediğiniz kadar detay fotosu, çizim vb. bulacaksınız.
Hala bulamadınız mı? : Bu forum bunun için var
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 09/12/2005 Saat 22:08
Orjinalini yazan: Typhoon
Bu vesileyle tüm sivil araç modeli detaylandıracaklara bir ipucu vereyim: Foto araken, gerçek aracın yedek parçasını satan büyük tedarikçilerin sitelerini arayın. İstediğiniz parçanın detayını bulamadınız mı, o zaman dosyapaylaşım programlarında "owners' manual" ya da "service manual" arayın istemediğiniz kadar detay fotosu, çizim vb. bulacaksınız.
Bu iyi oldu bundan sonra bu sekil arana ..
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
|