tuvalet kağıdı deseni =s
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Genel
Forum Adı: Yapım teknikleri
Forum Tanımlaması: Metal, resin, vakum vs hakkında sorular cevaplar denemeler ve yanılmalar
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=956
Tarih: 26/11/2024 Saat 15:55 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: tuvalet kağıdı deseni =s
Mesajı Yazan: roadrunner
Konu: tuvalet kağıdı deseni =s
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 17:45
dün akşam aracın içini (interrior ını) kaportanın altına yapıştırdım yere inmesin diyede arabayı tuvalet kağıdının üzerine ters biçimde koydum (kaportanın boya badana herşeyi tam 100%100 yani...)yattım uyudum...
sabah oldu arabanın tavanında tuvalet kağıdı deseni var silmeye çalıştım gitmiyor...çok belli değil hatta zor görünüyor ama görünüyor naapsam? zamanla geçicek gibi değil üff
------------- Long Live Rock & Roll
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 18:06
Bu işlerden çok anlamam ama geçen gün tatbik ettim diye soruyorum, compoundla sevgiyle ovalarsan kaybolur mu? Benim portakal kabuğu görünümlü BMWnin kaporta 132 dk sonunda pırıl pırıl oldu mesela...
Ama tekrar ediyorum ben bu işlerden anlamam.
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 18:07
Compound bu günler için var.
|
Mesajı Yazan: roadrunner
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 18:16
peki acele edeyim mi yani daha önce kullanmadım nasıl uygulamam gerektiğinide bilmiyorum...(zaten alınca onu anlarım da) zamanla tuvalet kağıdı deseni kalıcı olmaz değilmi compaundlamaz isem 1 2 gün... çok saolun
------------- Long Live Rock & Roll
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 18:26
Tuvalet kağıdı deseni gözle görülüyorsa ve elini sürdüğünde hissediyorsan, 1-2 gün ya da yıl fark etmez artık boyaya işlemiş. Compound'ı bir bezle az miktarda alıp, hasarlı bölgeye çok bastırmadan ovalayarak yediriyorsun. Bu kadar basit.
|
Mesajı Yazan: roadrunner
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 19:10
oke
------------- Long Live Rock & Roll
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 19:14
Kaportayi boya 1 hafta bekle ,cila at +1 hafta daha bekle tuvalet kagidi,gazete kagidi vs ne istersen onun ustune koy birsey olmaz sabir
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: roadrunner
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 19:57
çok doğru...yavaş yavaş anlıyorum
------------- Long Live Rock & Roll
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 20:35
Ben sana az ama öz olan şahsi compound tecrübemi aktarayım, ustalardan öğrendiğim kadarıyla, hem ben de bilgilerimi kontrol ettirmiş olurum hem bilgimizi paylaşmış oluruz.
İlk olarak, bize compoundu uygulamak için temiz bir pamuklu bez gerekli. Bunun en kolay kaynağı, bolca yıkanmış eski bir atlet. Yalnız dikkat et, üzerinde pamuk topakları, yabancı maddeler, toz kir yağ olmasın. Kullanmadan önce bu atletten kullanacağın kadar parçalar kesebilirsin, dikkat et olabildiğince dikişsiz, düz bölgeler olsun. Daha sonra Compoundu alıyorsun ve her şeyden önce ileri geri en az bir kere gidip gelecek şekilde "mıncıklıyor"sun. Bunun amacı, özellikle sabit pozisyonda kalıp içindeki inceltici ile katı bölümü ayrılmışsa compoundu tekrar diş macunu kıvamına getirmek. Sonra, mercimek- bezelye boyutu arası compoundu kestiğin bez parçasına sürüyorsun, parlatılacak alanı mümkün olduğunda dairesel hareketlerle işaret parmağınla bastırarak parlatmaya başlıyorsun. Kullandığın bezdeki compound bittikçe ekleme yaparak bütün yüzeyi parlatıyorsun, yeterli gelmediyse aynı işlemleri tekrarlıyorsun.
Senin tuvalet kağıdı izlerini temizlemek biraz vakit alabilir uyarmadı deme, ama bir kere parlamaya başlayınca inanılmaz oluyor. İşin anahtarı sabır, az miktarda compoundla azar azar, bölge bölge çalışıp işi hiç sallamayacaksın.
Dikkat etmen gereken 2 nokta var benim gözlemlediğim. Birincisi, compound sonuçta çok ince bir zımpara olduğu için, işi devam ettirdikçe ortaya kuruyan compoundlar ve boyanın tozu dökülebiliyor, ellerin de toz oluyor. Gazete kağıdı gibi bir yüzeyde (en azından batsa da çok farketmeyecek bir yerde) uygula. İkinci nokta muhtemelen senin için değil ama söyleyeyim açık kalmasın. Ben diğer model dallarından alışkanlıkla ince kat boya atıp ovalamıştım ilk, tabii böyle yapınca kenar ve çıkıntılardaki ince boyalar olduğu gibi kazındı alttan astar çıktı. Bu tarz işlere girmeden boyanın düzgünce atılıp belli bir kalınlığa ulaştığından emin olmak gerek.
Buradan anladığım kadarıyla da, sivil otoculuk deli işi
Kolay gelsin.
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Atilla Sülün
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 07:45
peki compound-fine-finish arasında ne farklar var? bunların sırasıyla uygulanması gerektiğini biliyorum. bende compound un fine ve finish versiyonları var mesela.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 12:26
Kıvamlıdan inceye doğru gidiyor.
Yaptığınız işin gerektirdiği malı kullanabilmeniz için.
|
Mesajı Yazan: bmw_m5
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 13:47
tümüne katılıyorum.ama eğer boya yeterli kalınlıktaysa.. ammaaa, değilse sen iyisimi ya o bölgeyi güzelce bi maskele arabanın tamamını ve tekrar boya. yada elin alışıksa 1200- 1500 bi zımpara kağıdı bulup zımparala ve finishing compound uygula en sonda wax sür.(boya kalınsa tabi.)
------------- BMW-freude am fahren
|
|