Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

T. H. Kuvvetleri RF-84F

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=940
Tarih: 24/05/2024 Saat 14:57
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: T. H. Kuvvetleri RF-84F
Mesajı Yazan: carlgustav
Konu: T. H. Kuvvetleri RF-84F
Mesaj Tarihi: 01/12/2005 Saat 18:17
Tayyareci Efendiler;

1-72 ölçekte Italeri kitini Türk Hava Kuvvetleri forslarıyla üretmeyi planlıyorum. Bizde kullanılan renkler, kamuflaj şablonları, (varsa) özel filo kokartları vs. ile ilgili tüm bilgi, tavsiye, kısayol ve kaçınılması gereken çukurlar ile ilgili her türlü mesaja açığım. Bu noktada aklıma gelen ilk soru, müzedeki uçağı fotograflamıştım, mat gri gibi bir rengi var. Bu orijinal renk midir yoksa müzede sonradan boyama mıdır? Eskiden BMF olan uçak sonradan bu renge mi dönüşmüştür? Hv.K.K. sitesinde güneş altında parıl parıl parlayan uçaklar BMF mi yoksa müzedeki gibi gri mi? Hangi kamuflajda hangi fors olur(bir de yeşilli, tanlı bir uçak fotosu var yine müzeden çekilme, forslar kare, nasıl yani)?

Cihaz budur:







Dışa detay, az parça, gövdeyi taşırmadan, boşluk yapmadan bir araya getirebilirsem ne mutlu. Belki fotografik alet edevat niyetine burnun içine çerçeveden yapma bir şeyler eklerim. Ayrıca, küçük pencerecikleri Kristal Klear ile etmeyi düşünüyorum, ne dersiniz?

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 01/12/2005 Saat 18:35
Sevgili Barkın,

Hemen o fotoğrafını çektiğin malları kutuya geri koy ve modeli gözlerden uzak bir yere kaldır canım
Ben Italeri F-84F stoğumu eritmek için birisine başladım. Alet tam bir puty manyağı. Zımpara yaparken de detaylar gidiyor. Detayları yeniden açmak gibi bir deliliğe değmez. Ben elimdekini Natural Metal-Kare Fors yapıp, bir kaide üzerine oturtulmuş şekilde masaüstü modeli olarak bitirecem.
Modeli yapmakta ısrarlıysan tekrar görüşürüz.


-------------
I'd Rather Be Flying...


Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 01/12/2005 Saat 19:32
Valla Levent Bey çok doğru söylemiş,ben daha evvel bu kitle boğuşmuş bir kişiyim ki aman aman...Hele o kanatlarla gövdenin birleşme yerleri yok mu aradaki boşluk görülmeye değer.Ben İtalyan yaptıydım daha sonra yenilere yer açmak için ortalıktan kaldırılıp kutuya konuldu.Kimse görmesin hesabı


Mesajı Yazan: KARGA
Mesaj Tarihi: 01/12/2005 Saat 20:28
Bende, zat-ı muhteremi 2-3 ay önce bitirdim. Detayları uçurmamak için neredeyse hiç zımpara kullanmaman gerekiyor. Amma ve lakin burunda ve kanatlarda macunluk işler var. Ayrıca, ön tekerlek yuvasındaki boşluktan maketin içi görülebiliniyor. Ben burunu yapıştırmadan önce, macundan yaptığım basit bir kalıpla bu boşluğu silikon ile doldurmuştum. Yakından bakıldığında farkediliyor, fakat boşluktan daha iyi. Kanat birleşimlerindeki boşluları, zımparaya girişmemek için CLEAR-FIX ile kapatıp, bol boya kullandım. Müzedeki mat gri alet ile, nette fotoları dolaşan Güney Asya kamuflajlı olanın seri numaraları aynı: 1901... Yani müzedeki sonradan boyanmış. Güney Asya kamuflajını öneririm, her türlü pisliği gizliyor. Bende, müzedeki uçağın eski fotolarına güvenerek kare forslu yaptım.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 01/12/2005 Saat 20:56
Herkese teşekkür ederim. Sanırım bitirip kutusundan kurtulmam gereken bir kit bu. Dolayısyla yapacağız bir şekilde.

Ben de tayyareyi çıplak metal ederim diye halleniyordum. Galiba tahmin ettiğim kadar kolay olmayacak bu iş.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 01/12/2005 Saat 21:32
Maketçilikte kolay diye bişey yaok ama.Bu kit uğraşmaya değmez.Yinede kolay gelsin


Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 01/12/2005 Saat 21:40
star wars şeyine 3. katı çık bundan istersen

-------------
Yeminli modelci


Mesajı Yazan: fixacto
Mesaj Tarihi: 01/12/2005 Saat 21:46
Dışa detayın tamamını silip boyadan sonra kurşun kalemle çizebilirsiniz model üstüne kanal açmaktan daha kolay bir yol. Birisi f-86 yapmış ,iyi görünüyordu.


Mesajı Yazan: sozgen70
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 19:41
Yahu o kadar da kötü değil. Birçoklarına göre halen piyasadaki en iyi F/RF-84F modeli Italeri'ninki. Bende Superscale'in yeni sayılabilecek bir decal seti var. Sadece Italeri'nin kitini öneriyor. Airfix'inki daha da bir kötüymüş diye duydum. Italeri'nin kiti Italeri'ye Italaeri dendiği günlerden kalma yani en az 25 yıllık. Maket bittiği zaman fena durmuyor, boyutsal hata yok, F-84'ün kendine has hatlarını çok iyi veriyor. Bende yapılmış bir tane var, eleştirmeyeceğinize söz verin, resimlerini koyayım bu siteye!!! Bence moralinizi bozmayın girişin makete. Ya da Hasegawa ya da Tamiya'nın yeni bir kit çıkarmasını bekleyin. Tamiya'nın F-84E/G kitini biliyorsunuzdur zaten...


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 20:06
İstenirse dışa detay da yapılabilinir kolayca.
Şahsen sözgen70'e katılıyorum, aslında fena bir maket değildir diye hatırlıyorum ben de, eski kalıp teknolojisiyle üretilmiş, hatları düzgün, bitince göze hoş gözüken bir makettir.
Saygılarımla,

-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 20:50
Madem modeli yapmaya kararlısın sorduğun soruları cevaplayıp sevgili Barkın. Müzedeki RF-84F'in renklerini boşver. Müzeler, beyaz badana boyaları vs. konularını tartıştık biliyorsun
Şimdi kare fors olarak iki tip RF-84F yapabilirsin. Birisi SEA kamuflaj, diğeri Natural Metal. Elimde SEA kamuflaj profili olmadigi icin seninle paylasamiyorum kusura bakma. Bu yuzden SEA icin fotograflardan ucagin alt-ust ve yan paternlerini cikarman gerekecek.
Natural Metal yapacaksan isin kolay. Sadece uçağın burnunu, yakıt depolarının uçlarını, hava alığı girişlerini ve kanat üstündeki yüzgeçleri kırmızıya boya. Sana uçak gövde ve kuyruk numarası söylerim daha sonra.
Yuvarlak forslu yapacaksan da bu iki tip boyamayı uygulayabilirsin. Ama Natural Metal yuvarlak forslu RF-84F var mıydı şu an hatırlayamıyorum (yaşlanmaya başladık)
Bazı RF-84'lerde orijinini bilmediğimiz Akrep ve Rodeocu figürleri mevcut. Bununla ilgili olarak eski müze bültenlerinde bilgi var. Ordana faydalanabilirsin varsa yakınlarda bir yerde.
Kolay gelsin

-------------
I'd Rather Be Flying...


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 21:16
Bu da benden olsun, belki bir yararı olur...
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 02/12/2005 Saat 21:51
Sizin yaptığınızdan daha kötü denilen Airfix F-84 bitince şöyle oluyor

Bence de yapın gitsin.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 00:47
Yardımlar için cümle tayyarecilere teşekkür ederim. Çıplak metal etmye çalışacağım. Artık Tamiya X11'le hede höö metalleri falan karıştırıp kâh ondan kâh bundan hayvanı boyarız. Hele bir bir araya getirebileyim.

Bu arada İtalyan Şeytanı F-84 de fena olmamış.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 01:00
Barkın, benim önereceğim metalik yapmak için Testors Chrome Silver kullan. Benim hurdaya çıkan Migde İdrisle beraber oturup denedik, boya kuruyor Aynı zamanda hem çok güzel örtüyor, hem de düzgün katlar halinde yapınca ayna gibi parlıyor, inanılmaz bir boya diyeyim. İçine enamel boya katarak (ben siyah kattım ona kefilim) rengini değiştirmek ve tonlama yapmak mümkün.



-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: sozgen70
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 03:04
Selamlar. Ole Nikolajsen'in web sitesini biliyorsunuzdur. Orada bolca fotoğraf bulabilirsiniz, hani ibadullah derler ya ondan...
Link aşağıda...

http://www.ole-nikolajsen.com/TURKISH%20FORCES%202004/PHOTO% 20ALBUM.htm


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 03:25
Selamlar..eğer isterseniz müzede çekilmiş rf 84 g fotoları var. orjinal boyama çünkü uçak geldi geleli aynı boyama ve üzerinde değişiklik yapılmamış.(öyle söylediler)isterseniz msn adresiniz veya mail adresiniz varsa yollayabilirim..modelin detayları konusunda biraz daha bilgi verirseniz sevinirim.merak ettiğim bir icat bu.bir keresinde f100 almıştım ıtaleri kitin kokpit detayı denilen şey direk yuvarlak kabartma içinde göstergenin g sinin belirtisi olmayan detaylardı. buda öyle bir kit mi yoksa.kolay gelsin şimdiden

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 11:36
F-100 de göstergeler decal idi yanlış hatırlamıyorsam.
Üstelik içe detay ve güzel bir maketti.Aslen Esci kalıp olması lazım.


Mesajı Yazan: sozgen70
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 17:27
Italeri'nin F-100 kalıbının ESCI'nin eski kalıbı olduğuna dair derin şüpheler var. İkisini karşılaştırdığınızda en azından Italeri'nin ESCI'nin kalıbını parçaların büyük çoğunluğu için kullandığını düşünüyorum. Ancak Italeri'nin kalıbında öyle büyük bir hata var ki yukarıdaki tüm şüpheleri siliyor. Italeri'nin kanopisinde aslında olmayan bir kanopi kemeri var. ESCI'de bu yok. Italeri'nin kalıbı Revell tarafından da kullanıldı diye hatırlıyorum.


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 21:04
şu anda fotosunu bulamadığım için modelin yollıyamıyorum.Gözlemlerim benim öyleydi.bir örnek daha vereyim.öndeki hava alığının içi yok.bi de bu var.yani ya benim aldığım kit sizin dediğiniz değil galiba.TAbi emin değilim bahsettiğiniz kitte olabilir.

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 03/12/2005 Saat 21:48
Emre;

Genellikle Testors, benim boya listemde en sonlardaki alternatiflerden. Birinci sebebi bendekilerin çoğu en az 12 senelik, ikinci sebebi, emay boya veya akrilik boya Gunze'yi kullandıktan sonra herşey değişti.

Benim maketlerimin en iyi boyaya layık olduğunu düşündüğümden (onlar çocuklarım) dolayı eldeki diğer boya stoklarının büyük kısmı atıl oldu. Niyetim, elimdeki sıfır Tamiya X11'lerle, Gunze parlatmalı metaliklerle karşıkı bir şekil yapmak.

Bu arada kokpit pırıl pırıl, bomboş, tertemiz.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 04/12/2005 Saat 00:34
İtaleri bazen Esciden aldığı kalıplarda değişikliğe gidiyor.Bir örneği geçenlerde A-7 ile ilgili topikte geçmişti.
pilotcuk
Esci F-100 ün de hava alığı kapalı.


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 04/12/2005 Saat 04:43
Kusura bakmaın.üretici firmalar hangi kalıpı kimden alıyo kimden yapıyor bilmiyorum .Ama benim aldığım F100 öyleydi.Italeri şu anda kendi kalıplarını mı kullanıo yoksa Escının kilerimi???

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 04/12/2005 Saat 10:09
Üretime başladım. Umarım su boyumu geçmez. Boyamayla ilgili çok değişik fikirlerim var. Ama önce durum:



Kanopi kapalı olacağı için jenerik bir kokpit ürettim. Zemini süresi dolmuş kredi kartından levyeyi pirinç telden, pedalları KEM karttan ettim. Kokpitin duvarlarını siyah boyayın diyor kılavuz. Biraz foto araştırayım. Motoru Gunze Dark Iron boayyıp, bezle parlattım.



-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 05/12/2005 Saat 10:39
Kör topal kokpiti toplayıp iki yan gövde parçasını birleştirdim. Burundaki fotografik teçhizatla ilgili bir fikir vermesi için ısıtışıp çekilen çerçevelerden dilimleri eski bir kredi kartından kesilen duvarcıklara tutturdum. Burun içini siyaha boyadım:



Kamera benzerlerini de siyaha boyayıp içten montajlayacağım. Kitten burun için çıkan camları kullanmaktan vazgeçtim. Burunda Kristal Klear kullanacağım.

Bu arada hava lıklarının içi için zinc-chromate demiş bende iki tane var biri yeşil gibi, öbürü sarı gibi kaynaklara baktım (Squadron kitabı), fotolardan anlayamadım. Bir bilen var mıdır bunun hava alıkları ne renk FS 33481 mi (sarı gibi olan) yoksa FS 34151 mi (o da yeşil gibi olan)?   

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 05/12/2005 Saat 14:12
Yeşil olanını kullanabilirsin, yada benim tavsiyem direkt metalik gri yap (oldukça donuk), bir alternatif te "lips" kırmısı olduğu için üstüne kırmızı bir cover yapıp geçebilirsin.

Referans için http://www.modelsitesi.com/referanslar/rf-84/index.htm - link (sitede var ama referanslar kısmında listede gözükmüyor, yarın elden geçiririm ilgili bölümü, gerçi google a rf-84f yazınca bir şekilde o sayfa ve http://www.siliconbase.com/ares/referans/rf-84/index.htm - mirroru gelmekte, oda ayrı bir husus)

Bu tip gövde birleşimlerinde hele böyle eski kalıp kitlerde izlenmesi gereken yol; benim C-130 da yaptığım gibi sağ ve sol gövdeyi ayrı ayrı toplamaktır, keza silindirik yapıda ön arka olarak toplanınca mal ciddi tesviye problemleri çıkarmaya gebedir, birde dışarı detay olduğu için tam bomba olabilir o bolge...

Bu da bulunsun;

http://oaklandwam.org/albums/rf-84f/aai.jpg - Link

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 07/12/2005 Saat 13:21
İşten vakit bulamadığım için çocuk sürünüyor. Gövdeyi, burnu-kulağı birleştirdim. Arada açık-kaçık kalmasın diye çok uğraştım. Burnun içine kameralara benzesin deyu çomak çombalak hazırladığım nesneleri ekledim. O arada ağırlık koymayı unuttum(!). Böyle oldu:



Arada taşan yeşil kafa ve ergimiş-kurumuş plastiği fıt-fıt 1500 kum zımparayla hafifçe almaya gayret ettim. Sonra, ağırlık olabilecek kalın atacı parçalayıp foto pencerelerinden içeri ittirdim. Bunları sabitlemek içün içeri capon damlatıp başaşağı kuruttum.

http://i2.photobucket.com/albums/y30/carlgustav/DSCN5048.jpg - Burada da içi kıromat yeşil kanatlar var.
Kanatları gövdeye birleştirip durumlara bakacağız. Bu arada, sağ yatay stabın bağlantı kısmında 3 büyük kalıp punto izini yeni farkettim. Sevinçten ağladım.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 08/12/2005 Saat 08:48
Kanatları topladım az tesviye edip, kuru montaj testi edip, kanat köklerini biraz zımparalayıp gövdeye tutturdum. Kanopiyi taktım(Halen eksiği var):





Hafif hafif tesviye-zımparalama, çok hafif Dissolved Putty (Gunze'nin İnceltilmiş macunu) uygulamalarım sürecek.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 08/12/2005 Saat 08:59
Uçak çok güzel bence. Bundan 10 tane falan yapıp ARC'a değişik isimlerle göndersem. Revell, Monogram kalıp olan F-84'ü piyasaya sürer mi acaba


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 08/12/2005 Saat 09:05
Rahmi aabi bu barnak kadar 1/72, Monogram 1/48 ölçek değil miydi aabi?

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 08/12/2005 Saat 09:11
Estağfurullah aabi Evet 1/48'dir. Benim naçizane bir seri yapma hevesim var. Eksiklerim 1/48 F-84F, F-89G ve F-105x. Kökü Revell'de (umarım) çıkar bir gün diye bekliyorum


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 08/12/2005 Saat 10:46
Revell illa çıkarır o maketleri.2-3 senesi kaldı.Az daha sabır.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 10/12/2005 Saat 09:34
Cihazın sağını solunu, Gunze markasının Bay inceltilmiş macunuyla (Mr. Dissolved Putty) ince ince doldurdum. Kuyruğun kökü kaldı bir tek. Tuhaf bir açıyla duran yakıt depoları var. Kitaba falan baktım, meğer bu da böyleymiş:



Aslında şekli şemalı bayağı hoşmuş:


Kanat köklerine tıkıştırılmış macuna dikiz:


Devam...

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 10/12/2005 Saat 09:38
Kuyruktaki doldurulmuş 3 delik ve kökündeki boşluğun manzarası:



Bunlar da Peygamber sabrıyla oturup tek tek deleceğim hava frenleri(içlerine macun ettim kuruyunca matkabı alacağız ele):



Kutu yığınlarından kurtulma isteği ve ismi sebebiyle bu tayyareyi iyi-kötü bitirmem gerekiyor. Değişik bir çıplak metal kaplama/boyama (Bare Metal Finish - BMF )hayalim var.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 10/12/2005 Saat 10:17
Yakıt depolarını yapıştırdım deme

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 10/12/2005 Saat 10:28
Yok kuru kuruya tutturdum.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 12/12/2005 Saat 10:39
Yatay kuyrukları, dikey juyruğa açısına dikkat ederk sabitledim. Yine arada kalan ince boşluğu, Bay inceltilmiş macun ile doldurdum. İlk kat boyadan evvel, cihazı bir şekilde maskeledim:





Şimdi, ilk test edeceğimiz boya, içine azıcık mavi katılmış krom gümüş (Tamiya X11).

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 12/12/2005 Saat 18:38
Aman barkın adam gibi boya kullan(metalizer), akrilikle rezil etme uçağı

-------------
Yeminli modelci


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 12/12/2005 Saat 18:44


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 12/12/2005 Saat 20:58
Emay X11'e mavi damlatıp farklı ton arayışım olacaktır.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 13/12/2005 Saat 06:35
Farklı ton arayışım şu şekilde ürün verdi:







Metalik boyayı yiyince tesviye hataları kabak gibi ortaya çıktı. Biraz kurusun kanat kökleri ve bilimum diğer sorunlu birleşme yerine sulu zımpara ile müdahele edeceğim.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 16/12/2005 Saat 00:34
Amanın neymiş o burundaki paneller

-------------
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?


Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 16/12/2005 Saat 00:44
kanatlar da ekose galiba


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 16/12/2005 Saat 06:46
Ben de öyle düşündüğüm için, kanat köklerini, sağını solunu hafif zımparalayıp, pistole ile Bay yüzeyci 500 (Mr. Surfacer 500) attım. Böyle oldu:







Şimdi yine zımpara faslı var.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 16/12/2005 Saat 07:13
Hem dışa detay hem metalik, bela iş... Kolay gelsin


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 16/12/2005 Saat 07:33
Rahmi hocam haklısın da, elimde epey dışa detay 1/72 tayyare var. Bu işi iyi-kötü sonuçlandırmaya elimi alıştırmam lazım. Yoksa, Galata Köprüsü'nde, işportaya bir dünya maket çıkaracağım.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 16/12/2005 Saat 09:43
Bu sefer de Humbrol 27002 nolu "Metal Cote" denilen boyayı attım. 30 dakika sonra yumuşak bir bezle hafif hafif parlattım. Böyle oldu:







Tam kurusun (yarın herhalde), bazı panellerin etrafını maskeleyip değişik metal rengi tonları deneyeceğim. Artık biraz ondan (Tamiya X11), biraz bundan (Mr. Color sıvazlamalı metal renkler) birşeyler yapmaya çalışacağız.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 16/12/2005 Saat 09:44
Kolleksiyon 1/72 olacak o zaman. Tekrar kolay gelsin.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 17/12/2005 Saat 11:54
Bazı panelleri tek tek maskeleyip, Tamiya X11 içine Molak Parlak Mavi (31) damlatıp boyadım:







Tesviye-birleşme hataları olmasa daha iyi olabilirdi. Kurusun, yarın da açık bir metalik tonla farklı panelleri boyayacağım.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 17/12/2005 Saat 20:37
OOO Çok güzel duruyor..zannedersem bu kit adam olacak..Açıkçası bana cesaret verdiniz.Bu kitten bende de vardı ve şöyle bi bakınca boşver uğraşmaya değmez demiştim ancak uğraşınca oluyormuş.Tamam sıradaki proje bu..Hepimize kolay gelsin.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 17/12/2005 Saat 21:09
Saral100 bey;

Kanımca, biraz uğraştırsa da(bunda biraz da benim şu ara vakitsizliğim ve tayyare makedi cahili olmam rol oynuyor), bu ölçekte bir RF-84F yapmak hoş olur gibi geldi. Sizi de aynı kiti üretmeye yönlendirdiyse ne mutlu. Zaten sloganımız: üretim, üretim, üretim.

İyi Thunderflash'ler dilerim.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 02:37
Orjinalini yazan: carlgustav

Saral100 bey;

Kanımca, biraz uğraştırsa da(bunda biraz da benim şu ara vakitsizliğim ve tayyare makedi cahili olmam rol oynuyor), bu ölçekte bir RF-84F yapmak hoş olur gibi geldi. Sizi de aynı kiti üretmeye yönlendirdiyse ne mutlu. Zaten sloganımız: üretim, üretim, üretim.

İyi Thunderflash'ler dilerim.


Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 02:43
Barkın cım...devammm..süper....eline sağlık...sloganda çok hoş....üretim...üretim...üretim...


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 11:46
Saral100 bey, İzzet ağabey,

Teşekkür ederim.

Birkaç panel daha boyadıktan sonra durum bu oldu:







Artık panel maskelemekten yoruldum. Şimdi uzmanlık sorularım geliyor:

1. Buna, son gölgeleme mi yapmak daha uygundur yoksa yağlı boya ile silme mi, yoksa inceltilmiş yağlı boyayı panel aralarına doldurmak sonra silmek mi, yoksa bunların kombinasyonu mu?

2. Kırmızı şeritle sadece hava alıklarının ağzında mı? Bazı fotolarda kanatlardaki o tuhaf şeyler de kırmızı?

3. Müze dışında net, kuyruk nosu okunur RF-84F fotosu bilen/bulan var mı? Paylaşır mı?

4. Hava Kuvvetlerimizin bu uçakta kullandığı kuyruk no karakterlerini nasıl modelleyebiliriz/modele uygulayabiliriz?

5. Burda benim aklıma gelmemiş/bilmediğim, dikkat etmem gereken, konu/nokta/husus varsa paylaşır mısınız?

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 11:58
Güzel gidiyor. Metalik uçağa yağlı boya, pastel, vernik dokundurmamanı tavsiye ederim. Testors'un sealer'ını kullanırsan uçağın parlaklığı kaybetmemiş olursun. Yerinde olsam her şey bittiğinde sadece çok çok ince smoke ile panel çizgilerinden geçerdim. (Referans fotosu esastır tabii)


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 12:59
Ön camın sağ ve sol altında göçükler var sanırım.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 13:04
Burnun ön-alt tarafıda az daha macun ister.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 19:11
Bu noktalara dokunmayacağımı daha önce de belirtmiştim.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 19:23
Metalik boyayı yiyince tesviye hataları kabak gibi ortaya çıktı. Biraz kurusun kanat kökleri ve bilimum diğer sorunlu birleşme yerine sulu zımpara ile müdahele edeceğim.

__________________
Sevgiyle,
Barkın


Ben en son bunu okudum.12 aralık 21.35.
Sonrada bu var.
Rahmi hocam haklısın da, elimde epey dışa detay 1/72 tayyare var. Bu işi iyi-kötü sonuçlandırmaya elimi alıştırmam lazım. Yoksa, Galata Köprüsü'nde, işportaya bir dünya maket çıkaracağım.

Eğer fikir değiştirdiysen içinden söylemişsin .



Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 19:39
Macunla zımparayla uğraşmaktan bunalıp, modeli bitirmeyi hedefliyorum.

Yukarda tesviye hatası, oturma problemi gibi sorunların olduğunu bile bile bu makedi böylece tamamlamaya niyet ettiğimi belirtmemiş miyim?

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 19:50
Müdahale etmekten kastın seyretmek ise cevap evet .


Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 19:54
RF-84 fotoları için bkz:www.ole-nikolajsen.com
Sanırım yardımı olacaktır.

-------------
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 20:12
İdris;

Edebileceğim kadar müdahele ettim. Elimden bu geldi. Kabiliyetlerim bununla sınırlı. Umarım gün gelir, bunun en güzelini sen yaparsın da beni bozarsın.

Hyaman bey;

Teşekkür ederim.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 20:23
Hiçkimseyi "bozmak" için maket yapmadım,yapmam.Alınma lütfen.
Uçak yapmak daha dikkat isteyen birşey.Gözünden kaçmıştır diye hatırlatmak istedim.Herkesin başına geliyor.Bilirsin.Tekerlekleri vs yi taktıktan sonra söylemenin manası kalmaz.
Metalik boyayıncaya kadar bende dikkat etmemiştim oralara.Silver olunca dahada belli olmuş.O vakit gözüme çarptı.Aslında boyasız haldeykende varmış meğer.


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 21:54
Bence yüzey için bukadar yeter.Ancak devam etmek isterseniz model dışa detay ..yani yağlıboya kombinasyonundan bahsetmişsiniz uygulanabilirmi açıkçası daha önce denemedim.bişey diyemiyeceğim
Burun uç kısmı, kanat uçları ve hava alığı lipsleri kırmızı renkte olamalıdır.Bazı çizimlerde göstermesede bu bölgeler mat kırmızı olarak boyanmalı.Humbrol 60 olabilir.
buruna ve kuyruğa aynen "11854" numarayı kullanabilirsiniz.Rakamlar keskin köşeli hatlarda.Daha fazla bilgi şu an elimde yok.Bulmaya gayret edeceğim.Siz maketi bitirmeden yetiştirebilirsem paylaşırım.
kolay gelsin.Selamlar


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 08:11
Saral100 bey;

Teşekkür ederim.

İdris;

Doğrudur.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 09:06
Eğer kitten amerikan decalleri (numaraları)çıkıyorsa doğrudan doğruya onları kullanabilirsin.
Bizimkiler o rakkamları olduğu gibi saklarmış.


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 19:50
photoka.info/ rf84/index.htm
Bu linkte bazı TuAF RF-84 resimleri var.Bi bakarsanız yardımcı olabilir belki.
Selamlar


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 11:56
Saral100 bey;

Link için teşekkür ederim. İşe yaradı. Ayrıca mail yoluyla bana yardımcı olan tüm modelcilere de teşekkürü bir borç bilirim.

Bu akşam ki gelişmeler şöyle:

Cihazın burnunu, kanat üstlerini siyah renk için maskeledim ve boyadım (Gunze emay):





Sonra kanat ve yatay kuyruk uçlarının kırmızısını attım (Tamiya akrilik X-7 ve flat base):



Hepsi kurusun yarın akşam diğer kırmızı kısımları, vs halledeceğim. Çeyiz sandığımdan eski bir Verlinden kuru-transfer seti buldum. Numaraları falan uydu. Forslar için de Turquoise sağolsun. Gerisi biraz dikkatli çalışmaya bakıyor.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 12:36
Enamel silver üstüne enamel siyah.
İnşallah silver alttan kusma yapmaz.


Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 17:17
Alttaki boya kuruduktan sonra sorun olmaz.

-------------
Y'ar not afraid of the dark, are ya ?


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 17:33
Boya gereğinden fazla ıslak atılmışsa olur.
Özellikle metalik boyalarda tehlikesi daha fazla, çünki pigmentler olağan boya pigmentinden ziyade metal pigmenti oluyor.
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 17:56
Bir katkımız olduysa ne mutlu.Şu ana kadar gayet iyi gidiyor.Herhangi bi olumsuzlık hissetmedim ve artık son halinide görmek için sabırsızlanıyorum.Kolaygelsin.
Selamlar
Sabri


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 10:41
Son fotolar:







Şimdi burundaki deliklere Kristal Klear ile cam edip, kanopinin düz ön kısmını, hafif Gunze cam yeşili edip, kuru transfer numaraları ekleyeceğim. Son olarak forslarla olay bitecek. Tamiya maskeleme bantlarını hernekadar eşofmanıma yapıştırıp yapışkanlığını biraz alıp tutturduysam da, kanatların üstindeki siyah boyadan kopmalar oldu. O da eskitmesi olsun artık deyip devam edeceğim. Korkulu rüyam, kırmızını fazla fışkırıp, uçağın sağını-solunu lekelemesiydi. Onu atlattık. Verlinden Kuru transferler biraz bayat gibi (eh 1989'dan bugüne normal herhalde).

İniş takımlarına ve harici yakıt depolarına sevgi-şefkat gösterme zamanı geldi.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 17:52
GÜZEL
Ben silver çalışırken genelde diğer renkli bölgeleri boyarım.Bu bölgeleri maskeleyip sonra silver atarım.Bu yöntemle kötü süprizleri bertaraf etmek daha kolay oluyor.
Selamlar
Sabri


Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 02:45
Eğer kare forsları yapacaksınız o kanatların üstündeki parçalar sorun çıkartmayacak mı?Resimlerden gördüğüm kadarıyla forsların birazı o parçaların altına giriyor.

-------------
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 09:34
HYAMAN bey;

Bendeki kaynaklarda kare forslar hep kanattaydı. Ben de öyle ettim. Fakat Verlinden seti bayatlıktan çıtır çıtır kırıldı, numaraların 0 ve 2 hariç hemen hepsi daha keserken dağıldı. Ben de tayyareyi numarasız bıraktım(8765 kuyruk nolu edecektim halbuki). Sonuç şöyle oldu:







Kılavuzda olmayıp da benim keyif için eklediklerim:

El matkabıyla makineli tüfek delikleri açtım,

Kanopinin ön kısmını Gunze cam yeşili ettim,

Fotografik ekipman ve Kristal Klear camları,

Kanatların firar kenarlarındaki kırmızı şeritleri boyadım (meğer çıkartması varmış, fark ettiğimde oraları çoktan boyamıştım - dikkatsizlik işte),

Hava frenlerinde delikler(biraz düzensiz tabii),

Turquoise decals'in setiyle Türk forsları ve bayrağı ekledim (Bu set de ne bereketli çıktı arkadaş? Bu, aynı setle ettiğim ikinci uçağım, daha bir dünya fors ve bayrak var),

Kanat üstlerindeki siyah ve kırmızı kısımları çok hafif zımparayla okşayıp, alttan yer yer hafif metal çıkmasını sağladım.

Tabii tüm bunlar, birleşme, kavuşma hatalarını örtmez amma, kendi çapımızda yaptık birşeyler.

Bu seyahatte bana yardımcı olan tüm modelci dostlara teşekkür ederim.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 09:41
İşte budur.Elinize sağlık olmuş işte, mis gibi.

-------------
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 09:45
Teşekkür ederim Hyaman bey. Bu arada yazmayı unutmuşum. Ön iniş takım kapaklarını kaybetmişim, o sebeple oyun kartından ettim.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 09:50
Kanat forsları haricinde alet olmuş bence, renkli olmasından kelli tesviye sorunları da goze batmıyor.
Ole nin sitesinde forsun parlamadan gozuktugu tek foto bulabildim;



Numara içinse 2 adet 8765 yapmak için PM numara setinden yeterli rakam çıkıyor, gene de bir ölç sen, bu setteki numaraların yüksekliği 2mm civarında. OK ise eğer yarın büroya giderken İdrisin yada Osman abinin (hangisi sana saat olarak uyarsa, malum biri aksam acıyor ) tukkana bırakırım, bu tarafa gecince alırsın.

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 09:53
Bence de güzel olmuş. Eline sağlık


Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 10:40
Turquoise'in rakam seti is gormuyor mu?


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 15:20
Bendeki eski müze bülteninde forslar aynen bu şekilde çizilmişti. O sebeple böyle yaptım:



Turquoise numara seti varsa ondan edinelim. Kendi PM numara setimi zamanında hediye etmiştim. İşte bu günlerde lazım oluyormuş. Bir de yukardaki fotodaki forslar benim kullandıklarımdan bir boy küçük. Bana Demirhan beyin yoladığı foto buydu:



8765'in ilk geldiği dönem fotosunda, görüldüğü üzere ne akrebi ne de süvarisi var. Hallenmemin sebebi oydu. Yoksa yukardaki 8763'de de olduğu gibi burunda böyle logolar falan oluyormuş(yuvarlak içinde sarı fon üstüne süvari ya da akrep, ya da iki kanadın üstünde "114" yazıyor gibi -bir filo amblemi herhalde-?).

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 17:39
yarışma için bi uçak bitti işte....genelde hep son günü getiririz ya....maşallah sen 10 ay önceden bitirdin....devam...devam....devam...ellerine sağlık


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 17:44
Güzel olmuş...güzel...


Mesajı Yazan: me109
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 22:25
çok çok güzel...


Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 05:52
     

       Barkın'cım

    Eleştiler doğru olmalı gerçek eleştri yok niye kimse doğruyu söylemiyor her zaman söyleriz nesneler uzaklaştıkca renkler açılır yaklaştıça koyulaşır kit 1/72 değilmi ohalde kırmızı renkler bir ton daha açık olmalıydı biraz acele etmişsin,bundan sonraki modellerinde uygularsın.Gerçek modelci vericidir yani bildiklerini diğer modelcilerle paylaşır ama kırıcı değil yapıcı olarak.Yaptığımız kitleri doğru lanse etmek zorundayız,yalnış yaparsak herkez örnek alarak yalnış yapar öğle değilmi barkın'cım bu sözlerim tüm modelcilere hepimiz yalnış yapıyoruz ama ne kadar az hata yapılırsa o kadar iyi kaliteli gerçeğe uygun kitler ortaya çıkar.İzzet abey.... lütfen jüride olduğun gibi eleştirileri yap daha gerçekci olsun çünki senden öğreneceğimiz çok şey var lütfen yaptığın uygulamaları bizi eleştirerek söyle budan kimse gücenmesin.
        Tüm modelci arkadaşlarıma sesleniyorum beni anlayanlara şimdiden teşekkür ederim.
        İyi modeller dileğle........

-------------


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 08:21
Yapıcı her eleştiriye varım.Eleştiride öğrenmenin bir yoludur.Ancak düzelteceğim diye kırıp dökeceğinizmize bırakalım öyle kalsın..


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 08:46
Artık bitmiş modele ne desek boş. Bu küçülen ölçekte rengin açılma mevzusu daha önce de çıktı karşıma. Açıkcası benim de kafamda sorular var.

Şimdi, eğer bu iş için renklerin tonunu açmamız lazım ise, o takdirde, yaptığımız kitlerden çıkan, "dekal" tabir edilen çıkartmalar, küllüm yanlış (yanlışsam düzeltin ancak benim bildiğim çıkartmaların rengi orjinale hep sadık kalıyor).

Eh o zaman, yaptığımız modelin renklerinin tonunu açtık, forslar koyu kaldı, nasıl olacak(düşünün bir, Amerikalı'nın mavili-kırmızılı forsları, İngiliz'in içiçe 3 halkası, bizim kırmızı-beyaz forslar)?

Bu sebeple, eğer çıkartma kullanıyorsam ve çıkartmalar orjinal rengi yansıtıyorsa, o takdirde, renlerin tonuyla oynamak yanlış olur gibi geliyor bana.

Bir de Terminatör bey, "sadece 1 ve mutlak doğru vardır buna uymayan tüm modeller hatalıdır" yaklaşımı, bence modelciliğe iyi gelmiyor. Ha tabii ki modelin gerçeği yansıtması gerekli, ancak ne ölçüde ve nereye kadar kısmı çok hassas.

Bu konuda çok yakın bir arkadaşımızın zikrettiği bir ölçü var: "Modelin siyah beyaz fotoğrafı, belli bir mesafeden çekildiğinde, gerçeği olarak kabul edilebilecek (yutturulabilecek) kadar iyiyse o model iyidir".

Umarım siz de beni yanlış anlamaz/alınmaz/kırılmazsınız. Son tahlilde, sizin fikirlerinize saygım var, ancak aynı şekilde düşünmüyorum ve fikirlerime sizden de aynı saygıyı bekliyorum.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Ediz
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 09:09
Çok güzel olmuş Barkın Bey elinize sağlık

-------------


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 09:15
Herkese yorumları için teşekkür ederim.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 20:34


      sevgili Barkın , sana asla kırılmam çünki benimde bilmediğim çok şey var ben sana asla bu olmamış demedim sadece araştırmadan acele etmişsin diye yazdım eğer bilseydin ohatayı yapmazdın bilemediğini düşündüm sana ve tüm modelci arkadaşlara bilsinler diye yazdım daha sonra yarışmalarda sesler çok yüsekseliyor ve isteristemez kırıcı oluyoruz ben bunlara meydan vermek istemiyorum.
      Model seçimi çok önemlidir, 1/72 model seçtiğin zaman kiti decallerdeki özellikle siyah, beyaz,aliminyun dışındaki tüm renkleri açmak zorundasın yani boya ile yapmalısın dikkat et iyi modelciler 1/48 terçih ediyor çünki böyle bir sorunu yok aslında 1/72 kit yapmak daha zordur, Yarışmalarda jüri her zaman bunu göz önümünde tutar ben bunları bildiğim için sizlere burdan yazmak istedim.Yarışmalara girecek olan kitlerde bu belirttiğim hususlara dikkat edilmesi gerekiyor;Tabii ki isteyen herkes istediği gibi yapa bilir bu sizin sevkinizdir saygı duyarım.
      Sevgili Barkın bana gerçek adımlada yazabilirsin bundan daha çok memnun olurum.İzzet abininde ( F-4E ) bu konuda birşeler yazmasını ve diğer usta bildiğim modelciler hepsi buradan yazmalı köşesine çekilip uzaktan izlememeli hataları kabul edip çok güzel olmuş demekle bu işler olmaz bizim yabancılardan hiç bir noksanımız yok ozaman neden yarışmalara düşük sayıda maket geliyor bizler istiyoruz ki maker yalnış da olsa lüfen yarışmalara getirin nosanlarınızı görün, daimi katılan arkadaşların hepsi bugün IPMS de yabancılarla yarışacak güçte ben buna canı gönülden inanıyorum.
     Kıymetli vaktinizi aldığım için özür diler,Saygılarımı iletirim İyi model yapmak dileğiyle....

-------------


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 24/12/2005 Saat 12:14
Erdinç ağabey, özürlük bir durum yok. Elbette herkes istediği şekilde düşünmekte serbest.

Yalnız Erdinç ağabey, ben de diyorum ki araştırdım, bakınız amblemi olmayan (kanatlı, akrepli süvarili olmayanı) numaralısını buldum, sırf bunu modele yapıştıramam, eksik olmasın diye.

Bence 1/72 tayyare modelciliğinin de kendine göre zorlukları vardır. Ancak, hatırlatmak isterim ki, her ölçekte, her türlü modelciliğin zorlukları vardır.

Diğer yandan, "İyi modelciler XXX ölçeği tercih ediyor" saptaması bence çok tehlikeli bir iddiadır. Aman derim ağabey, ülkemizde, sırf benim tanıdığım, 1/72 tayyare modellerini, dünya standartlarında üreten, epey modelci var (benim bunlardan biri olduğum gibi bir iddiam yok yanlış anlaşılmasın, ben elimden geleni yapıyorum, bu çıkıyor).

Daha önce bazı modelleri yaparken acele etmişliğim vardır. Fakat bu modeli yaparken acele etmedim.

Hobimizi icra ederken niçin yarışmada sesler yükselsin ki? Renk tutmadı diye mi?

Tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim ancak yukarda da belirttiğim gibi, eğer çıkartma kullanacak isek, bu çıkartmalar da orjinal rengi yansıttığından, bu renk açma işi nasıl olacak bana bunu izah etmeniz gerekiyor.

Size göre yanlış olabilir, ancak hatırlatırım, bu iş sanat gibidir (bir çok ecnebi neşriyat zaten sanat olarak kabul eder). Herkese, her monitöre, her göze, her baskıya göre değişen bir kavram olan, "renk tonu" sebebiyle, modeli "yanlış" olarak değerlendirirsek etrafta, "doğru" model de, modelci de kalmaz. Kalmamıştır da.

İşte modelin renk tonu değil, ancak bu, tecrübeyle sabittir ve üzerinde tartışma götürmez bir doğrudur.

Fikirlerimi paylaştığım için umarım bana kırılmazsınız.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 24/12/2005 Saat 14:11
Renk tonunun büyük karın ağrısı olduğu konusuna katılıyorum.
Ancak ve ancak herşeyi ile eşit modellerin illa biri "birinci" olacaksa o vakit devreye giren bir kıstas olmalıdır bence.
Kuş gözlemcileri gibi her daim uçakları takibe almak gerekir yoksa .


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 24/12/2005 Saat 18:01
Aslında renkleri ölçeklendirme fikri yanlış hatırlamıyor isem asıl renk tonunun uygulandığı zaman maket üzerinde genel olarak rengin koyu, dolayısıyla da makedin karanlık gözükmesinden ortaya çıktığıdır.
Diyorlar ki, maket boyutunda olacak şekildeki bir mesafeden gerçek uçağa baktığında renk nasıl gözüküyorsa makette de o ölçüde renklerin tonunu açın ki maket karanlık gözükmesin.
Aslında çoğu tarafından kabul görmüş bir düşünce; yalnız unutmamak lazım ki gerçek hayatta bile fabrika çıkışı aynı uçakların aynı renkleri taşıdıkları doğru fakat az da olsa ayrı tonlara sahip oldukları da ortadadır.
Bir de işin içine yıpranma payı girince (yağdır, pislenmedir, havadaki nem oranıdır, ısıdır, deniz havasıdır vesaire vesaire vesaire) bir elin beş parmağı gibi her uçak birbirinden farklı oluyor.
Uçaklar fabrika çıkışı yapılacaksa belki renk tonlamasını ölçeğe uygun şekilde ufakça yapmakta fayda olabilir ancak yıpranma/eskime payını uygulayınca o rengin zaten tonu bir garip oluyor ve kanımca gözü rahatsız etmiyor.
Biz renklerden bahsederken diğer yandan şu konuşmaların da geçtiğini unutmayın:
"Gerçekte ki bu matlık ve parlaklık acaba makedin ölçeğinde nasıl yansır; acaba camları gereğinden fazla mı parlatıyoruz?"
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 24/12/2005 Saat 18:24
Bu renk tonlamararında benimde kafam karışıyor.Konuya bağlantılı olarak gerçek fotolara baktığımda tayyarenin rengi atmış olsada üzerinde ki sembol ve servis yazıları aynen duruyor.(yada bana öyle geliyor..)Ben bunu anlamakta güçlük çekiyorum.Arada bu kunuyuda bir açıklığa kavuşturalım.
Selamlar


Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 24/12/2005 Saat 19:09


      Kıymetli Modelciler,

     Clumsy Kaptanıma katılıyorum ama kanopi olayı farklı uçaklar havuzda veya şaltırda kendi hallerindedir uçuşa çıkacağı zaman kanopiler siliniyor buradaki kıstaslar kişiye aittir,Barkın'cım sana asla kızmıyorum sana kızmak ne haddime sadece gerçeği bulmaya çalışıyoruz,İdris'in dediği gibi biraz karın ağrısı bazen bu yüzden bir kaç model öyle bekliyor acaba böylemi doğru yoksa böylemi doğru hep tereddütte kalıyoruz sonrada, ben böyle seviyorum böyle daha iyi diyen mmodelciler var bir modelci daha iyi model yapmak için monotonluğu bırakmalı daha iyi model yapmak için yenilikler denemeli bu arada bir iki model gidebilir üzülmeyin hata yaparak doğruyu öğreniriz.
     Şunu anlıyorumki renkler konusunda herkes serbesttir sadece bilmenizi istedim.Saygılarımla...

-------------


Mesajı Yazan: fixacto
Mesaj Tarihi: 24/12/2005 Saat 19:58
Modelleri iğne deliğinden geçirmenin bir anlamı yok gibi... Barkın bey çıkan sonuçtan memnun ise ve yaptığı hataları görüp bir sonraki modelinde de yapmamaya dikkat edecekse olay bitmiştir...

Maksat milleti bu işten soğutmak olursa yapılan model üzerinde sayısız hata bulunur ve olmamış denilebilir. Bunun da kimseye modelcilik bazında bir faydası olmaz. Madem hataları gösteriyorsunuz o zaman çözümlerini de verin ki feyz alalım...

Saygılar

-------------
Medice, cura te ipsum !


Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 24/12/2005 Saat 22:05


      Sayın Fitaxco (........ ) ?

    Eleştriniz için size teşekkür ederim ben baştan beri bunu anlatmaya çalışıyorum,eleştiri yapan kişi doğrusunu anlatmak zorundadır bunu biliyorum ama herkez çok iyi deyip neden geri çekiliyor hiç kimse birşey bilmiyormu tabiki hayır benim iznelimlerinden çıkan sonuç ne yazıkki hiç kimse bildiklerini başkalarıyle paylaşmıyor NEDEN, ben bunu anlıyamıyorum. Ben eleştilerimi yaparken bildiğim konu üzerinde yaparım karşımdakiyle paylaşırım öyle olması gerekmezmi ben barkın'a eleştrimi yaptım ona yol gösterdim ama yapıp yapmamak onun elinde bundan böyle kimse, ben dahil rahatsız olmamalı.
       Türkiye'deki tüm modelcilerin arasında noksan olan konu budur,senelerdir anlatmaya çalıştık lütfen bilbiklerinizi herkezle palaşın bunu yapan çok az arkadaşımız var onlara burudan sonsuz teşekkürlerimi bildiririm.Benim bu yazdıklarım yapıcı eleştrilerden yana buruda kafa karıştıran elştriler yapılmasını isterim.Forumda birçok konular ben sadece havacılık dalı ile ilgileniyorum ve sadece burada eleştri yapıyorum ama kimseyi kırmadan yapıcı olarak tenkitler kırıcı olmasın.
    Daha yazacak çok şeyler var ama sizleri rahatsız etmek istemiyorum.Bu konuyu burada kapatıyorum.İyi modeller yapmak ve görmek dileğiyle. Sağlacakla Kalın

-------------


Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 24/12/2005 Saat 22:10


   Özür dileyerek bir düzelme...

    Burada kafa karıştıran eleştriler YAPILMAMASINI istiyorum.

-------------



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info