Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Compound- Decal-Vernik Sualleri

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Sivil Araçlar
Forum Tanımlaması: Askeri amaçli olmayan tüm araçlarla ilgili bilgi paylasimi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=898
Tarih: 17/11/2024 Saat 00:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Compound- Decal-Vernik Sualleri
Mesajı Yazan: KucukEniste
Konu: Compound- Decal-Vernik Sualleri
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 07:10
Selamlar Modelciler,

Öncelikle belirteyim, ilk sivil aracımla uğraşıyorum (hala), bir türlü bitiremediğim 1/24 Tamiya BMW 3.20 Gr5 kendisi. Daha önce yanlış renk boya, sonra ıslak aracın tepesine yapışan tüylerle, bunları düzeltirken kalkan boyalar, vs ile çok boğuştum.

En sonunda typhoondan aldığım ipuçları ve çeşitli arkadaşların bu konuda yazdıklarının da gazıyla araca bir kez daha usturuplu boya atıp, 3 hafta kadar kuruttuktan sonra compound ile hafifçe bastırarak ovalamaya başladım.

Şimdi kafama takılan bir kaç şeyi sıcak sıcak sormak istiyorum. Öncelikle Compoundda, Tamiya Puttyde olduğu gibi bir karışmama sorunu mevcut mu? Ben kapağını ilk açtığımda çok katı, kurumuş diş macunu gibi bir şeyle karşılaştım. Mıncıkladıktan sonra daha normal diş macunu gibi bir şey oldu, fakat şimdi ara ara fazla sıvı, ara ara da kuru kuru gelen bir durumda, sıvı durumda mı olması caizdir?

İkincisi, parlattığım araca decal bastıktan sonra (USS Enterprise'ın aksine ben yarış versiyonunu yapıyorum) decalleri korumak için vernik atmam gerekecek. Parlak verniği de compound gibi bir şeyle ovalayarak düzeltmem gerekecek mi? Veya sivil araçlarda verniklemenin bir püf noktası var mı?

Son olarak da, decalleyip verniklediğimi düşünürsek Tamiya'nın Wax hödösünü kullanmak caiz hale mi gelir?

Belki biraz ilkel sorular ama hiç alışık olmadığım bir kulvarda koşturmaya çalışıyorum, kusuruma bakmayın. Bir de cevaplarken sivil otoculuk konusunda sıfıra yakın olduğumu dikkate alarak cevap verirseniz çok sevinirim. Bundan sonra da sivil yaparsam anca ralli aracı yapıp toza banmak keser beni... Parlak işi açmadı çok.

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"



Cevaplar:
Mesajı Yazan: z edition
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 09:51
açıklayayım:
compoundun kıvamı aynı diş macunu gibi olacak çok sıvı olmuşşa biraz tüpü mıncıklamak gerekebilir.
Decal için ise ben şu sırayı takip ediyorum.
boya işi bittikten sonra ufak tefek tüy kıl yün gibi ıvır zıvır için hafif bir compound yapıyorum sonra parlak vernik ardından verniği ince atmış isem diş macunu kalın ise az biraz compuond ile hatta bazen 2000 zımpara ile sabunlu su gene tüyden kıldan arındırıyorum böylece decale pürüzsüz ve düz bir yüzey hazırlamış oluyorum decal sonrasıda gene tercihe göre iki kat çok ince vernik ardından gene diş macunu en sonda tamiya wax.


Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 16:32
Orjinalini yazan: Emroglan

Bundan sonra da sivil yaparsam anca ralli aracı yapıp toza banmak keser beni...


Bak bu kulaga hos geliyor devam oyleyse..

Ozaninda dedigi gibi decal oncesi vernik iyi oluyor.Decal sonrasi cok ince katlar halinde atmaya dikkat etmek gerek cunku bu decal denen meret vernikten cok cabuk etkilenip burusup kirisabilen bir sey.Sonucu merakla bekliyoruz ..

-------------
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 20:19
Dün gazlanıp parladıkça daha çok ovuşturarak 132 dk boyunca parlattım, hala nasıl yaptım bilmiyorum o kadar saat :)

Şimdi aklıma yine bir şey geldi. Camların etrafına siyah şerit çekeceğim, bu işlemi ne zaman yapmak gerekir? Matlığın kaybolmaması için en son mu? En son yaparsak maske bandının boyaya ve decallere hasar vermesini nasıl engelleyebiliriz?

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 20:34
Genelde en son yapılır. Dekalleri boyayla bir seviyeye getirmek ve dış etkenlere karşı korumak için kalınca bir vernik atmalısın. Bu vernik kuruduktan sonra, ne kendisine ne de dekallere birşey olmaz. Ben vernik kuruduktan sonra yüzeyi düzeltmek için zımpara bile yapıyorum dekallerin üzerinden, ama tabi dikkatli olmakta fayda var. Mesela linkteki modelin verniği zımparalanmıştı:
http://www.modelsitesi.com/galeri/tayfun_yardim/clk/index.htm - clk-gtr


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 20:43
Tekrar teşekkürler. Valla bir gazla gidiyorum sonum hayrola, akşam evin yolunu bulabilirsem mesai yapmadan bugün verniğini hallederim bakalım.

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 21:16
Parlak vernik her türlü matı da parlak yapacağından, son kat vernik işleri bitince cam lastiklerini mat siyaha boyamanı tavsiye ederim.

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: HAKAN
Mesaj Tarihi: 29/11/2005 Saat 04:59
Orjinalini yazan: Emroglan

Parlak işi açmadı çok.



Ne enteresan bir durum dimi ?
Bende tozlu topraklı kamyon,tank yada rally araçlarını görünce ''yahu bu millet bunları nasıl beceriyor''diye soruyorum kendime.
Korkut hocamın dediği gibi alışıla gelmiş kalıpların kırılması biraz zaman alıyor işte.Fakat korkulacak bir durum yok Emre'ciğim aldığın gaz yeterli geldi bana
Bende hemen hemen aynı uygulamayı yapıyorum.Tek farkım var oda tüm işler bittikten sonra parlak cila ile yüzeye cila çekiyorum.
Kolay gelsin.Makineyi 4 gözle bekliyorum.


-------------
http://public.fotki.com/nosferattu/ - NOSFERATTU'S MODELCARS



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info