f-104 ortak projesi
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=835
Tarih: 25/11/2024 Saat 17:34 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: f-104 ortak projesi
Mesajı Yazan: KaanX
Konu: f-104 ortak projesi
Mesaj Tarihi: 22/11/2005 Saat 04:27
Elimizde olmayan teknik sebeplerden biraz geç te olsa (insert necefli maşrapa here ) f-104 projesinin açılışını yapıyorum.
Kitim ve doküman olarak kullanacağım Velinden lock-on kitabı hazır. Maket yaparken ilk yaptığım şey makedin karşısında şöyle bir havaya girip bitmiş halini kafamda canlandırmak.
Yapım kılavuzunun da belirttiği gibi ilk olarak kokpitten başladım. Öncelikle bütün kokpit parçaları (konsol ve koltuk ta dahil) airbrush ile açık griye boyadım. Bunun için fırça yerine airbrush tercih ediyorum çünkü boya daha ince olup özellikle konsollardaki detayları kapatmıyor. Kokpit boyamak için testors enamellerini tercih ediyorum. Daha sonra kokpitteki diğer boyamaları fırça ile uygulayacağım, ama öncelikle 48 saat bu grinin iyice kurumasını bekliyorum, çünkü üste sürülen diğer enameller alttaki boyayı çıkarabilir iyice kurumazsa. Benim uçağım Türk ya da Alman olacağı için Martin Baker koltuğu yapıyorum, başka versiyon yapmayı düşünenlerin uçaktaklarındaki koltuğu internetten araştırmalarında fayda var.
Koltuktaki fırlatma kollarının sarsısını da üşenmeyip airbrush ile boyuyorum. Airbrush'ı olup ta kullanmamak modelcilikteki yedi büyük günahtan biridir
Kokpit kururken bir taraftan uçağın diğer parçalarına giriştim. Egzosu toplayıp model master titanium buffing metalizer ile boyadım. (Fırça ile, airbrush only yazmasına rağmen). Boyanacak şey egzos olduğu için fırça ile boyamak daha gerçekçi ve irregüler bir görüntü veriyor.
Hava frenlerlerini kapalı yapacağım yapıştırdım. Temiz yapıştırabilmek için yuvada alttan ince plastik ile destek yaparak gövdeye sıfır hale getirdim, sonra kenarından greven ince japon yapıştırıcıyı kürdanla dokunarak kılcal etki ile yapıştırmasını sağladım.
Kontrol yüzeylerinin kalıp izlerini temizledim, hasegawa'nın ejector pin mark'larını (bunun Türkçesini bilmiyorum) mrsurfacer 500 damlatmak suretiyle doldurdum. Zımpara aynı gün yapılmamalı Putty yerine mrsurfacer çok daha temiz oluyor.
Ayrıca yakıt tanklarını yapıştırdım.
Yavaş yavaş gidiyorum, projeye katılıp ta gönüllü olanlar yaptıklarını basarsa hep beraber bakalım, fikir teatisinde bulunalım
------------- Yeminli modelci
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 22/11/2005 Saat 07:46
Geç olsun güç olmasın Zaten 6 ay süresi var projenin
Ben biraz daha az parçayla başladım işe
Hazırladığım boyayla önce gövdenin yan duvarlarını boyadım.
Sonra çerçeveden ayıklayıp temizlediğim kokpit parçalarını boyadım.
Gövdeyi kapatmadan yapılması gereken çok şey olmasına rağmen bu kadarı şimdilik yeter. Bu boya kurusun, siyaha boyanacak yerleri maskeleyip tekrar tabancayla boyayacağım. Kokpit tümüyle bitince Kaan'ın yaptığı diğer parçalara girişirim.
İlk kez uçak yapan arkadaşlar için bir kaç küçük not;
Kılavuzda 18. aşamada kokpit arka duvarı olarak gösterilen K-9 parçası aslında K-10. Şekilleri çok yakın değil ama ne olur ne olmaz.
4. aşamada R1 olarak belirtilen parça da R11. Revell gene karıştırmış
11. aşamada sadece 4 olarak belirtilen parça da U çerçevesinde 4 numara.
Ayrıca Kaan'ın bahsettiği kontrol yüzeyindeki kalıp izleri şu oluyor;
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 22/11/2005 Saat 19:16
Rahmi iyi yapmışsın benim fotolarda çok güdük kalmış bunlardan daha iyi görünüyor.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 22/11/2005 Saat 21:39
Online yapım kitabı olsun, her soru bu başlıkta toplansın maksadıyla, şöyle bir sorum var;
Kılavuzda http://www.ejectionsite.com/f104gq7a.htm - GQ-7 olarak bahsedilen koltuk bütün Türk versiyonlarında kullanılan koltuk mu ?
Yani Hollandalıyı Türk yapınca http://www.ejectionsite.com/f104c2.htm - C-2 yerine GQ-7 yi mi kullanmak gerek ?
-------------
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 22/11/2005 Saat 21:46
Yanlış bilmiyorsam her iki koltuk ta kullanıldı bizde. Alman yapımı F-104'lerde Martin Baker GQ7 olacak, ondan eminim.
Ama F-104 tarihçesi hakkında bilgim kısıtlı, yanıltmayayım. Kürşadya da Levent Başara daha iyi bilir bu mevzuları
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 22/11/2005 Saat 22:32
Bizde her iki koltuklu F-104G de kullanıldı. Benim tercihim Martin Baker'dan yana. Hem daha hoş görünüyor. Bu yüzden Türk yapacak arkadaşlar MB koltuğu seçip modele devam edebilirler. Boşverin kova koltuğu.
Ama Amerika'dan gelen kamuflajsız ilk F-104G'lerden birini, Belçika ve Hollanda'dan alınan F-104'leri ve Kanada'dan gelen CF-104'lerden birini yapacaksanız o başka. Bu uçaklarda standart kova koltuk vardı. Kanada 104'lerine bizim pilotlar baş kaldırınca MB koltuk yerleştirildi.
Bu arada Hollanda'dan bize gelen 104'ler arasında RF-104'ler de vardı. Aman dikkat!
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 22/11/2005 Saat 23:04
Orjinalini yazan: Levent Basara
Bizde her iki koltuklu F-104G de kullanıldı. ...
..., Belçika ve Hollanda'dan alınan F-104'leri, ... yapacaksanız o başka. Bu uçaklarda standart kova koltuk vardı. .
Kitten Alman ve Hollanda F-104G çıkıyor. Alman'ı Türk'e devşirecekler GQ-7, Hollanda'lıyı Türk'e devşirecekler C-2'yi kullanacak öyle mi?
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 01:05
Aslında Alman ya da Hollanda kökenli olmasının koltuk dışında bir farkı yok. Bir de stenciller farkedebilir, o konuya da bir bilenin açıklık getirmesi lazım.
Fakat ben acaba şu kutu üstündeki mavi beyaz şov uçağını mı yapsam diyorum değişiklik olsun diye?
http://www.modellversium.de/galerie/artikel.php?id=673 - Bakın burada yapılmışı var
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 01:18
Süper valla. Revell'in kutusunda gösterilen yapılmışa bakıp tiksinmiştim. Ama bu nefis görünüyor. Almanca bilmiyorum, renklere ne demiş abi ? Mavinin tonları beni de gaza getirdi şimdi
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 01:38
Orjinalini yazan: akhilleus
Almanca bilmiyorum, renklere ne demiş abi ? Mavinin tonları beni de gaza getirdi şimdi
Renklere birşey dememiş. Ama yapan abi güzel yapmış, hakkını vermiş.
Bu da gerçeğinin resmi:
Kötü yanı, galiba yakıt tankı yok bu uçakta, olmayınca da hakkaten "missile with a man in it" oluyor.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 01:41
Bu arada renklerle ilgili bir sorun var, hasegawa da aynı dekallerle vermiş kiti, Revell in aksine yakıt tankları içinde vermiş mavi damaları, öte yandan revel ve hasenin mavi dekallerinin arasında çok ciddi fark var, biri maviyken öbürü laciverte yakın
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 01:55
Bu mu dediğin?
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 01:59
Stenciller hangi ülkeden geldiyse öyle kalıyor. Yani seçtiğiniz tipin orjinali neyse ona göre yapıp son aşamada Türk bayrağı, forsları ve numaraları yerleştireceksiniz.
Hollanda uçağını Türk'e devşirecekler kova koltuk kullanacak aynen kitte belirtildiği gibi. Yalnız Hollanda uçaklarının gövde altı rengi farklıdır. Bunu da baştan söyleyim.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 02:16
Türk yapmak isteyenler için http://www.aircraftresourcecenter.com/Fea1/701-800/Fea788_F-104_Albayraktar-Acikgoz/fea788.htm - şurada Kürşad ve Çağrı'nın derlediği güzel bir kaynak var. Aslında buradan kamuflaj ve seri numarası beğenip ona göre stencil, koltuk vs işini açıklığa kavuşturmakta fayda var.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 02:40
Kaan---> Evet
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 02:51
Resme göre koyu mavi renk dekal daha doğru gibi geliyor ama resimlere bakıp renkler hakkında yorum yapmamayı uzun zaman önce öğrendim ben .
Demek tip tankı varmış bu uçağın ha? İlaç için bir tane fotosu yok.
Aslında fantazi olsun diye uçağı maviye boyayıp tip tankları Alman kamuflajı+dayglow orange da yapabiliriz. Kesin geçici de olsa takılmıştır öyle birşeyler uçağa...
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: ejdersozen
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 03:07
Kullanacağımız mavi renklerin numaralarını öğrenebilirmiyim.
Ana renkleri söylerseniz karışımları ben yaparım.
------------- Aaa bunun pervaneleri dönüyo mu!!!
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 03:30
Ben bu http://www.aircraftresourcecenter.com/Fea1/701-800/Fea788_F-104_Albayraktar-Acikgoz/04.jpg - kamuflajda yapmak istiyorum. Levent bey, kitten çıkan stencil vs. ile mümkün müdür ? Size de yükleniyoruz ama
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 04:22
Uçağın üzerinde Bavaria yazıyor.Bu durumda renk Saxon mavisidir(sax blue).Bu isimle ararsanız daha kolay bulursunuz.
Zaten mavi-beyaz damalı bayrak Bavyera bayrağı.
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 06:24
Seçtiğiniz uçak ilgili linkte de belirtildiği gibi Alman Hava Kuvvetleri'nden gelen uçaklardan birisi. Yapım kılavuzunda ne yazıyorsa aynen uygulayın. Kamuflaj renkleri ve stenciller aynen kalsın. Sonra Türk decallerini yerleştirin.
Bu arada yeri gelmişken tekrar etmekte fayda görüyorum, uçaklarımızı decal aşamasında Türk yapıcaz. Oraya gelinceye kadar seçtiğiniz ülkenin orijinallerine sadık kalarak ilerleyin lütfen. Çok olağan dışı bir kamuflaj ve tip seçmediyseniz Alman veya Hollanda yapıyormuş gibi yapım kılavuzunu takip edin. Belçika ve Norveç uçağı yapmak isteyenler boya aşamasına kadar kılavuzu takip etsin (koltuk için danışın). F-104S macerasına girmeyin. CF-104 için de kendinizi üzmeyin.
Ben elimden geldiğince sizlere yardımcı olacağım.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 06:48
bizdeki f-104'lerin kamuflajı,standart 3 renk usaf kamuflajıyla aynı renklermi acaba ?
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 09:39
Bizde boyama şeması çok.
SEA kamuflajlı olanıda var.
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 10:05
sorduğum aşağıdaki...alman ve hollanda tarzını sevmiyorum...belçika yapacağıma türk olsun diye düşündüm...
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 10:29
Batur bey, elinizde hangi F-104 kiti var ?
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 17:48
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 18:16
Envanterimize katılan F-104'lerin büyük bir çoğunluğu, özellikle CF-104 ve F-104S'ler, Eskişehir 1.Hava İkmal Bakım Merkezi (HİBM) Komutanlığı'nda Fabrika Seviyesi Bakım (FSB)işlemlerinden sonra bizim kısaca SEA dediğimiz kamuflaj renkleriyle boyandılar. Yani bir F-4E veya F-5A ne renk boyanıyorsa, F-104'lerde aynı şekilde boyandılar. Bu boyalar şöyle: Tan, Dark Green ve Medium Green. Uçakların altı kirli beyaz (Humbrol 28). Fakat bizim paternimiz bize özgü. Yani klasik Amerikan Vietnam SEA paterni uygulanmadı. Boyahanedeki ustalar bir tarz geliştirip bunu tüm uçaklara uygulamışlar. Ellerindeki tek döküman ABD orijinli teknik kılavuz. Orada uçaklara uygulanacak patern de mevcut. Ama dediğim gibi buna pek uyulmamış. Doğaçlama bir kamuflaj yapılmış.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 18:58
Orjinalini yazan: akhilleusBen bu http://www.aircraftresourcecenter.com/Fea1/701-800/Fea788_F-104_Albayraktar-Acikgoz/04.jpg - kamuflajda yapmak istiyorum. Levent bey, kitten çıkan stencil vs. ile mümkün müdür ? Size de yükleniyoruz ama
Rahmi, ben de aynısını düşünüyordum, ne olacak şimdi?
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: nezih
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 20:26
Bende dekal seti gelirse Yunanlilarin olympos konseptini dusunuyorum..
------------- Sweat saves blood!
|
Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 20:40
Bu kitten çıkan decaller ile sorunsuz Alman kamuflajlı uçak yapmak zor gibi geliyor sanki Alman uçaklarındaki uyarı yazıları daha farklı gibi geldi bana.Fırlatma koltuğu uyarıları ve "Rescue" ile "Canopy Release" uyarıları Alman ve Hollanda uçaklarında farklı görünüyor artı Hollanda uçaklarında o bahsettiğim yerlerde İngilizce uyarıların yanında Flamanca(galiba o dil)olduğunu sandığım yazılar var.Bunlar Alman uçaklarında yoktu diye hatırlıyorum.Bir de Alman veya Hollnda yapacaksak birkaç değişik uçak belirleyip onlara özel decalmi üretsek acaba?Bizim uçaklarda Türk bayrağının altında LUFTWAFFE F-104G XXXX veya D-XXXX şeklinde seri numaralar hep dururdu.Bunlara göre birşeyler uyduracak mıyız? Ne dersiniz?
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 20:50
Bahsettiğiniz şeyleri gösteren fotoğraf var mı?
Kiti yaparken bir taraftan araştırırız sonuçta boyama ve dekal aşamasına kadar farklı birşey olmayacak.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 20:52
Pardon yanlış mı anlıyorum? Siz Hollanda uçağını Alman'a mı çeviriyorsunuz? İkisi de tamamen farklı stencil ve kamuflaj renklerine sahipler (gövde altı rengi gibi). Uçak aynı uçak. F-104G, fakat yapım kılavuzunda da belirttiği gibi iki ayrı decal söz konusu.
Türk bayrağının altındaki yazılara gelince. Evet bunlar var ama her uçakta değil. Kaldı ki 48 ölçekte ne kadar görünür tartışılır.
SEA kamuflaj yapacak arkadaşlar, Galeri bölümünde Teoman Kardeşler'in yaptığı F-104G'yi örnek alabilirler.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 21:12
Orjinalini yazan: KaanX
Orjinalini yazan: akhilleusBen bu http://www.aircraftresourcecenter.com/Fea1/701-800/Fea788_F-104_Albayraktar-Acikgoz/04.jpg - kamuflajda yapmak istiyorum. Levent bey, kitten çıkan stencil vs. ile mümkün müdür ? Size de yükleniyoruz ama
Rahmi, ben de aynısını düşünüyordum, ne olacak şimdi?
Aynı filodan farklı uçakları yaparız
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 21:40
Hiç uçak yapmamış olmanın verdiği tedirginliği üzerimden atmaya çalışarak f104 üme başladım. Öncelikle bitmiş halinin bunun gibi olmasını dileyeyim. Benim gibi pistoleyi yeni yeni tutan birisi için uçak kamuflajına girmek zor olacağından dolayı en azından tek renkli bir boyama şeması seçtim.
Kutuyu açtım ve CQ-7 koltuğuna göre maketimin ilk parçalarını yapıştırmaya başladım.
Yaklaşık 15 dakikalık bir toplama aşamasından sonra kokpit bitti. Şu an kılavuza göre boyama aşamasına geçmek üzereyim.
İnşallah fazla zorlanmam.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 21:49
Judas, boya aşamasında çok pratik fikirler çıkacaktır. Canınız hangi kamuflajı istiyorsa onu seçin
İlk uçağızı yaparken Kaan'ı adım adım izlemenizi tavsiye ederim. Eğer yukarıdaki montajı yapıştırmak suretiyle yaptıysanız işi daha da zorlaştırmışsınız derim
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 21:56
yapıştırdım artık geçmiş olsun bana...
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 22:03
Orjinalini yazan: judasyapıştırdım artık geçmiş olsun bana...
Yok o kadar da değil, boyarken biraz daha zor olacak o kadar. Ama bundan sonra dediğim gibi Kaan'ı adım adım izleyin derim.
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 22:11
Eveet dakka bir gol bir. Bu biraz workshop olayına tam girilmediğinden kaynaklanıyor. Aşama aşama biraz daha detaylı anlatarak gidilseydi daha iyi olacaktı sanırım. Ben ilk defa uçak modeli yapacak arkadaşlardan bu tip hatalar bekliyordum. Neyse geçmiş olsun. Yan konsolları boyayıp kirletirken ve koltuğu boyarken biraz zorlanacaksın.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 22:19
Koltuk yapışmasaydı boyamak biraz daha kolay olurdu ama böyle de boyanır. Sonuçta resin koltuklar mesela tek parça geliyor, onları da boyuyoruz bir şekilde . Yalnız sarı fırlatma kollarını o şekilde boyamak biraz zor olacak, sökülebilir gibiyse sökmekte fayda var bence. Diğer kısımlar çok problem değil.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 22:23
Motivasyon olsun diye koyuyorum, kokpitimiz bittiği zaman buna yakın bir görüntü olacak:
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 22:44
Kemer yapacak mıyız ? PE kemeri olanlar ekleyebilir mi ? Örtmenim
|
Mesajı Yazan: nezih
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 22:53
evet detay seti kullanabilecek miyiz.. yoksa kutudan ciktigi gibi olayi var
mi?? ben kacirdim...
------------- Sweat saves blood!
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 23:11
Kaancıım bence motivasyona gerek yoktu.
Millet daha kokpiti yapıştırırken hangi decali kullansam demeye başlamış.
Bu proje 6 ay değil 6 günde bitecek bu gidişle .
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 23:12
Olayın başında "-Modeller "ortak proje" olması açısından kutudan çıktığı gibi ve herhangi bir detay seti kullanmadan bitirilecektir.
" şeklinde belirlenmiş olay. Hani sadece kemer için ne düşünlüyor onu merak etmiştim.
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 23/11/2005 Saat 23:13
Orjinalini yazan: İDRİSKaancıım bence motivasyona gerek yoktu.
Millet daha kokpiti yapıştırırken hangi decali kullansam demeye başlamış.
Bu proje 6 ay değil 6 günde bitecek bu gidişle .
Çünkü kokpitte yer alan koltuk bu seçime göre belirleniyor
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 00:48
Kaan şu koltuk ne zaman, hangi aşamada yerleştirilecek bir ipucu verir misin? Ona göre isteyen istediği koltuğu yapıp bekletsin elinde. İşin tekniğine göre açık ya da kapalı kokpit yapacaklar da kendilerini hazırlasın.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 01:17
Açık kokpit yapacaklar için: koltuk son gün yerleştirilecek
Kapalı yapanlar boyadan önce koltuğu koyup kanopiyi kapatacak doğal olarak.
Bence isteyen istediğini kullanabilir, bir mahsuru yok. Ben kutudan çıktığı gibi yapacağım örnek olması açısından. İleride bu forum topiğinin modelciliğe yeni başlayanlar için kapsamlı ve adım adım yol gösterici bir kaynak olmasını da düşünüyoruz çünkü.
Modelciliğie yeni gelip te ben uçak modeli yapacağım, nereden başlasam, nasıl yapsam diyenleri direk bu topiğe yönlendireceğiz. Hem tutorial tadında olacak, hem de farklı kişiler makedi yaparken ne gibi problemler, ihtiyaçlar çıkmış, başına gelmeden ders alınacak bir kaynak olacak.
Ancaaak duruma göre birkaç basit scratch parça da ekleyebiliriz, mesela kanopiyi açık yapacaklar için basitçe de olsa buğu gidericilerin eklenmesinde fayda var. Çok dikkat çeken ve göze çarpan şeyler çünkü.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 03:06
Orjinalini yazan: nezih
Bende dekal seti gelirse Yunanlilarin olympos konseptini dusunuyorum..
Nezih sen bunun siparişini verin mi, ben de değişik decal arayışındayım da, sipariş vermeyi düşünüyordum. Bunu sen yapacaksan hiç getirtmiyeyim.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 03:26
kaan bey güzel olmuş kokpit ama biraz parlatmak lazım değilmi???
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 03:31
Orjinalini yazan: KaanX
Modelciliğie yeni gelip te ben uçak modeli yapacağım, nereden başlasam, nasıl yapsam diyenleri direk bu topiğe yönlendireceğiz. Hem tutorial tadında olacak, hem de farklı kişiler makedi yaparken ne gibi problemler, ihtiyaçlar çıkmış, başına gelmeden ders alınacak bir kaynak olacak.
O zaman bu topiğin temiz tutulmasında fayda var Bu mesaj dahil
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 03:37
Orjinalini yazan: pilotcuk
kaan bey güzel olmuş kokpit ama biraz parlatmak lazım değilmi???
Neyi?
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 03:38
Orjinalini yazan: akhilleus
Orjinalini yazan: KaanX
Modelciliğie yeni gelip te ben uçak modeli yapacağım, nereden başlasam, nasıl yapsam diyenleri direk bu topiğe yönlendireceğiz. Hem tutorial tadında olacak, hem de farklı kişiler makedi yaparken ne gibi problemler, ihtiyaçlar çıkmış, başına gelmeden ders alınacak bir kaynak olacak.
O zaman bu topiğin temiz tutulmasında fayda var Bu mesaj dahil
En son bitince üşenmeyip derleyeceğim hepsini. Eklenen resimler de alınacak ve siteye konacak ki sonradan kaybolmasın
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 03:51
Bir soru da benden! "Mr dissolved putty" gibi kıvamı hazır, malzemesi olmayanlara, yuvarlak kalıp çukurlarını doldurmak için ne gibi yöntemler tavsiye ediyorsunuz?
Macunlarla uğraşırken detayları da kapamayalım !
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 04:00
Detayları bantla koruyabilirsiniz. Tayfun'un konu hakkında bir http://www.ihmpmuk.com/06_teknikler/06_teknikler_tayfun_02.htm - makalesi vardı.
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 04:05
Kokpiti ellerinize sağlık çok güzel olmuş.ancak dedğim şu ki mat boyalar hafiften parlatılsa daha iyi olmaz mı?sakın yanlış anlamayın size kötü manada söylemiyorum.sadece daha iyi sonuç vermez mi anlamında demiştim.
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 04:20
"Modelciliğie yeni gelip te ben uçak modeli yapacağım, nereden başlasam, nasıl yapsam diyenleri direk bu topiğe yönlendireceğiz. Hem tutorial tadında olacak, hem de farklı kişiler makedi yaparken ne gibi problemler, ihtiyaçlar çıkmış, başına gelmeden ders alınacak bir kaynak olacak. "
Bu paragrafı yukarıda bir kez daha ortaya atmıştım ama anlaşılmamış sanırım.
Sevgili pilotçuk senin yaşında genç arkadaşların bu hobiye merak salmaları ve bu forum gibi sosyal ortamlarda bunu paylaşmaları çok güzel. Projeyi yürüten kişinin modelleri sadece Türkiye değil dünya çapında üne sahiptir. Projeye bilgi ve döküman desteği veren arkadaşlar bu işe yıllarını harcamış insanlardır. Bu şekil armut piş ağzıma düş topiği dünyanın hiç bir yerinde yoktur. Bu nedenle bu topik senin en büyük şansın olacak. Sadece bu topik için sana tavsiyem sadece fikir al !
Sevgiler...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 08:18
Pilotçuk kardeş, kokpitler bayağı bir mat olur gerçeğinde, dolayısıyla parlatmak doğru olmaz. Bu konu için www.aircraftresourcecenter.com'da walkaround kısmına bir göz atmanı tavsiye ederim.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 08:25
Orjinalini yazan: CErginbas
Bir soru da benden! "Mr dissolved putty" gibi kıvamı hazır, malzemesi olmayanlara, yuvarlak kalıp çukurlarını doldurmak için ne gibi yöntemler tavsiye ediyorsunuz?
Macunlarla uğraşırken detayları da kapamayalım !
Her yiğidin yoğurt yiyişi farklıdır, o yüzden ben şöyle yiyorum:
Kapanan detayları tekrardan açıyorum Zira ne yaparsam yapayım gidiyor bir miktar...
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 09:05
Şunu da sorayım: Metalizer boyaları olmayanlar için, Motor bölümüne, tamiya, humbrol vs de hangi boyaları öneriyorsunuz?
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 09:08
Gun metal, metalik gri gibi renkler olabilir.
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 10:16
Resimdeki, uçak 104-G midir? bu uçağı yapmak istersek gerekli decalleri nasıl bulacağız? Kamuflaj şemasını bulabilicek miyiz? Ona göre Alman koltuğu yapacam. Yok eğer bu işler zor işler ise, kitten çıkan Hollanda uçağını yapacam, ki resimdeki uçağı tercih ederim.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 10:50
Onun yerine şunu sorsanız
Çünkü açıklaması şu şekilde:
Profile 7: An ex-Luftwaffe F-104G, 7037 was one of the few Turkish F-104's that were
decorated for the NATO Tiger Meet. Carrying the fuselage number "9-037", this F-104G carried a tiger head tail art during its visit to the 1991 Tiger Meet. At this point, Turkish F-104s wore the standardized SEA camouflage scheme.
En kötü dikeyde yer alan dalgayı yapmazsınız.
Daha sağlıklı bilgiyi beklemek kaydıyla şimdilik bu kadarını söyleyim.
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 12:00
Uykum kaçtı şu işleme başladım. Şu an hem uykum kaçık hem gözlerim kayık Can sıkıntısı işte
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 18:26
Sevgili Ceki ve diğer SEA kamuflajını tercih eden arkadaşlar,
Lütfen bir zahmet Galeri bölümünde Teoman Kardeşler'in 1/32 F-104G makalesini okuyun. Daha ortada gövdesi birleştirilmiş tek bir 104 göremedik ama maşallah yağmur gibi kamuflaj, koltuk, decal soruları yağmaya başladı. Bu nasıl workshop anlamadım gitti?
Aramızda ilk defa uçak, hatta ciddi anlamda model yapacak insanlar var. Bu arkadaşlar muhtemelen ya modele başlamadılar ya da sorulan sorular karşısında tırsıp daha kokpit aşamasında takıldıkları şeyleri ayıp olmasın diye sormuyorlar. Bir yerlerde bi yanlışlık var ya hadi hayırlısı diyelim.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 21:36
Levent'e katılıyorum, sabırlı olmakta fayda var :) Hele bir kokpitler toparlansın, gövdeler bitsin, sonra oturur kamuflaj şemalarını tartışırız, dekal işini nasıl halledeceğiz düşünürüz.
Had safhada kararsız olanlar koltuk işini en sona bırakabilirler, ya da iki koltuğu birden yapabilirler. Zaten atla deve bir iş değil kit koltuğunu toplamak.
Rahmi, sen neettin öyle yahu? O kadar fanteziye gerek yoktu
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 21:59
http://www.airliners.net/search/? - http://www.airliners.net/search/?
Burada arama metni olarak Turkey F-104 yazınca bayağı sağlam fotoğraf kaynağı çıkıyor, bakmakta fayda var.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 22:15
Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 22:58
Bugün işbaşı yapıyorum hayırlısıyla.Önce kokpiti toplayalım sonrasına bakarız.İki koltuğu da yapmayı planlıyorum.Fotoğrafları bir ara uydurabilirsem buraya basarım.Herkese kolay gelsin.
|
Mesajı Yazan: pascalpati
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 23:09
pişman olmayın bence yaptığınızdan, birilerinin bişeyler öğrenmesine yarayacak olabilir. maskeleme yaparken bant kullanmanın çok da mümkün olmadığı yerler için oyun hamuru kullanmaya kalktım ama iz bırakıyor. Sizin maskeleme için kullandığınız bu madde oyun hamurundan çok daha ince gibi. Bu kullandığınız maddenin bir adı/markası falan var mı?
şimdiden teşekkürler
------------- Ulas Demirdag
|
Mesajı Yazan: pascalpati
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 23:47
bir sorum daha var, ben izmirdeyim ve burada pek öyle boya bulmak mümkün değil, zaten ben de birkaç yere sordum ve bulamadım. Boyalar için daha çoook zaman olduğunu ve oralara gelindiğinde sormanın daha uygun olacağını da anladım ancak şöyle bir dert var, ben elimde açık gri olmayacak derecede yeni bi modelciyim ve açık gri sipariş ederken diğer boyaları da hobici.com dan sipariş etmek istiyorum. Teoman Kardeşler'in 1/32 F-104G makalesini de okudum ve oradaki renk standartlarının karşılıklarına baktım http://www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorchar ts_fs.htm adresinden. Renkleri gunze akrilik alacağım, tam olarak belirtilen standart karşılıkları iş görür mü? Renk karıştırmak istemiyorum şimdi aynen kullansam iyi olacak. Özellikle de makalede "tan" diye geçen hobici.com da ise brown diye etiketlenmiş FS30219 (gunze H310) için kararsız kaldım.
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. :)
------------- Ulas Demirdag
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 24/11/2005 Saat 23:52
UHU Patafix
Malzeme budur. Her derde deva, olmazsa olmaz malzememdir. Tavsiye ederim. Migros'larda bile satılıyor.
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 00:05
Ana renklerle beraber aynı markanın siyah ve beyaz boyalarını da sipariş edin. Tonu değiştirmek için gerekebilir. Binlerce ürünün etiketlenmesi sırasında hata oluşması doğal. Siz üreticinin ürün kodunu dikkate alın. Yani doğrudur H310 olur.
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 00:09
Boya karşılıkları teoride doğrudur, ancak ton farklılıkları olabilir. Yanyana duran iki uçağın orijinal rengi bile birbirinden farklı olabilir, o yüzden renk gözünüze doğru görünüyorsa direk kullanın, yanlış görünüyorsa karıştırın. Benim felsefem budur. Önemli olan sizin içinize sinmesi. Körü körüne fedaral standarttır boya tablosudur vs kasmamak lazım, onlar sadece yol gösterici ve başlangıç noktası olabilirler...
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 05:30
Levent abi
Bu kamuflajı sormamın nedeni, koltuğu ona göre seçeceğim içindi. Ama söylediğini anlıyorum. o yüzden Alman koltuğuyla işe giriyorum. Artık decallere gelince de basacak bir abimzi çıkar elbet.
Yuvarlak kalıp çukurlarını, Tamiya yeşil kafa, putty karışım ile doldurdum.
http://img484.imageshack.us/my.php?image=cimg37719tj.jpg">
Uçağın burnunu, ve yakıt tanklarını toplayıp, tesviye islemine giristim. Motor kısımlarını airbrush ile metalic grey rengine boyadım.
http://img440.imageshack.us/my.php?image=cimg37747dh.jpg">
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 05:34
Kokpit parçalarını temizleyip, airbrush ile açık gri attım. Tabi sarı kısımları boyarken de modelciliğin 7 günahından birini işlemeden ynie airbrush kullandım.
http://img49.imageshack.us/my.php?image=cimg37760cn.jpg">
Ardından, macunla doldurduğum delikleri 2000 nolu su zımparasıyla düzelttim. Bakalım olmuş mu diye, kokpit parçalarını boyarken, bu parçaları da gri ettim. Deliklerin çoğu güzelcene kapanmış. Birkaç olmayan deliğe de gerekli müdahaleyi yapacağım.
http://img472.imageshack.us/my.php?image=cimg37788nk.jpg">
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 07:13
U biçimli fırlatıcı kolunu çerçeveden ayırıp sarıya boyasaydınız keşke. Çünkü tam sırtı dışa bakacak ve tekrar sarıya boyamanız gerekecek
|
Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 07:17
Herkese merhaba. Sanırım yarın sabah kitimi teslim almış olacağım
Kamuflaj ve versiyon konusunda kararlar verilmeye çalışılmış. Sonuç olarak; şimdilik arayışlar bırakılıp, seçimlerin sona bırakılması kararlaştırılmış.
Aslında ben de kamuflaj ve versiyon konusunda tereddütler yaşıyorum. Bu tereddütlerimin sebebi kararsızlık değil, yapacağım kit ile karar verdiğim decal setinin uyumlu olup olmayacağı.
Fotoğraftaki decal setini ısmarlamayı düşünüyorum.
Grafiğin "j" versiyonuna ait olduğu yazıyor. Malum, kitimiz "g". Yanda ise "a/g/j" olarak yazılmış.
Konu hakkında bilgim olmadığı ve yaptığım araştırmada bu kamuflaj hakkında internet te bilgi bulamadığımdan soruyorum; fotoğraftaki decal setini ısmarlayıp, mevcut kitimize decal/kamuflaj olarak uygulamam doğru olur mu? Sonradan düzeltemeyeceğim farklılıklar çıkıp, modeli "hatalı" sınıfına koyar mı?
Herkese kolay gelsin.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 14:56
Pascalpati
İzmir de hobi dükkanı vardı.Sitenin dükkanlar bölümünde adresi vardır.Ege model.
|
Mesajı Yazan: pascalpati
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 18:37
ege modele sordum ellerinde boyalardan biri de vardı ama nasıl olsa diğerlerini netten alacağım için onu da aralarına ekledim. ege modele gidiyorum arada, hatta bu F-104 kitini de oradan aldım. hiçbişey olmasa oradan geçerken vitrindeki modellere bakıyorum zaten :)
------------- Ulas Demirdag
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 19:07
Mueve, yanlış hatırlamıyorsam G ile J aynı yapı itibarıyle. Yalanım varsa biri düzeltsin
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 19:36
iniş takımlarında küçük değişiklikler var ki aslında kitten o arçalarda çıkıyor galiba.
parça konusunda Copilot-Ercan abi yardımcı olabilir zannedersem, on da J vardı galiba.
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 19:49
Orjinalini yazan: akhilleusU biçimli fırlatıcı kolunu çerçeveden ayırıp sarıya boyasaydınız keşke. Çünkü tam sırtı dışa bakacak ve tekrar sarıya boyamanız gerekecek
Şart değil, oraya siyah denk getirilebilir
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 25/11/2005 Saat 20:21
Teşekkürler. Zaten bu grafik dışında bırakın bilgiyi, fotoğraf dahi bulamadım. Yani hatalı da yapsam anlaşılmaz herhalde
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 26/11/2005 Saat 00:23
Bende bugüne kadar yaptıklarımı teşhir edip sıramı savayım. Çarşamba günü Revell F-104'ün kutusunu açtım. Şöyle bir kalıplara baktım kopan parça falan var mı diye. Sonra yapım kılavuzunu inceledim biraz. Kafamda neler yapmam gerektiğini, ilk hangi parçaları koparıp temizlemem gerektiğini planladım. Bu arada yapım kılavuzundaki hataları bende keşfettim. Bazı parçaların numaraları yanlış verilmiş.aman dikkat!
Klasik olarak önce kokpit parçalarını yerlerinden Tamiya yan keski ile incitmeden kopardım. Daha sonra maket bıçağı ucuyla kestiğim tüm parçaların çapaklarını temizledim. Bunu her kopardığım parçaya uyguladım. Çapak temizlemeyen bir modelci bizden değildir
Son olarak parçaların etrafından zımpara ile bir tur daha geçtim. Bir sürü yerde kalıp izleri kabak gibi çıktı ortaya. Buralara Squadron yeşil puty ve Mr.Dissolved Puty sürdüm. Bu son sürdüğüm sıvı çöktükçe üstüne ekleme yaptım. İşte parçaların macunlanmış hali:
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 26/11/2005 Saat 00:29
Gövdeyi kapatmadan önce yerleştirilmesi gereken parçaları yerlerinden koparıp yine yukarıda anlattığım şekilde temizledim. Bunlardan bir kısmı Cumartesi günü Testors Light Ghost Gray ile boyanacak.
Bugün gövde ve kanat parçalarını temizledim. İçerde iki parçanın yapışmasını engelleyecek kabartıları yok ettim. Parçaları test fit yaptım. Radom gibi yakıt tanklarını da yapıştırıp hazır ettim. Ayrıca hava frenlerini de yerlerine yerleştirip Tamiya yeşil kafa marifetiyle şık bir şekilde yapıştırdım.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 26/11/2005 Saat 00:41
Bu kadar parçayla uğraşınca kesin kaybediyorum. Revell'in kutusu bu kadar küçük parçalar için pek güvenli değil. Uçak ebatlarında bir saklama kabı ayarladım. Sadece F-104 projesine ait parçaları içine koyuyorum. Uzun süreceğinden tozlanma ve kaybolma riski azalıyor. Benim gibi darmadağın çalışanlara tavsiye ederim.
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 26/11/2005 Saat 01:19
Bu modelimi çok şık yapmak istiyorum ancak bir kaç sorum olacaktı.Bildiğim kadarıyla yerde uçakların Flapları elaronları vs. parçaları salınmış bir şekilde oluyor ancak hava frenlerinin buna dahil olmadığını biliyorum.ama detaylı yapmak amacıyla da hava frenlerini açık yapmak istiyorum.Hava frenleri açık olsa biraz gerçekçilikten çıkıcak sanırım.Ne dersiniz nasıl yapmak makbuldür???
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 26/11/2005 Saat 01:31
Genelde park halinde hava frenleri kapalı tutulmasına rağmen açık olması "hatalı" olmaz. Sonuçta açtın mı açılır bunlar.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 08:19
gövde içinde kalacak parçalar çerçevelerinden çıkarıldı...gövdeye uyum durumları test edildi..çerçeve bağlantı yerleri temizlendi...yarın boyanacak...
bu arada gövdede delikler açıp yerleştirdiğimiz şeffaf parçalar nedir acaba ?
yani şunlar ??
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 08:35
ışık... ama tam olarak ne için şu an bilemiyorum.
saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 08:40
aman ne güzel...ben bunlardan 8 tane saydım...gövde içinde kaldığına göre,model bitene kadar maskelememiz gerekiyo...sıvı maske iş görür herhalde...
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 08:50
Seyrüsefer ışıları olmaları lazım.
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 10:01
Hiç takmayın.Kristal Klear bu iş için ideal.
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 18:21
Ben bir önceki f-104 makedimde onları delip içeriden şeffaf parça yerleştirip maskelemekle uğraşacağıma direk boyayla yapmıştım. Gayet te güzel olmuştu. Bu sefer de öyle yapmayı düşünüyorum. Tabi isteyen kitin yöntemiyle yapabilir...
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 22:24
Idris'in dedigi gibi en sonda cam yapistiricisi ile yapmak en pratigi sanki
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 22:36
Bence de Kaan'ın dediği bu kit için daha kolay olur. Çünkü delik bol, çapları farklı. Işıkların çok hoş çerçeve detayları var bunlar bozulabilir delerken. Çok cins çapta matkap ucu gerekiyor http://www.aircraftresourcecenter.com/tnt1/001-100/TNT041_Nav-lights_/tnt041.htm - Bakınız ilgili teknik
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 28/11/2005 Saat 23:54
O teknik (turna tekniği) biraz eski kaldı, artık altına silver boyayıp üzerine tamiya clear red ve blue ile yapıyorum ışıkları. (ejderha tekniği) Daha güzel oluyorlar.
------------- Yeminli modelci
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 29/11/2005 Saat 01:06
Evet yeni teknik daha iyi Aranan rengin Clear olanı yoksa, eser(çok çok az) miktarda ilgili rengin boyasını bol miktarda X-22 ile çırpıyorum (ejderha kuyruğu) Clear kadar olmasa da ömrü hayatımda şişesini görmediğim clear orange'a alternatif olmuştu.
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 29/11/2005 Saat 02:30
Bu arada bahsi geçmişken, çerçeveden koparılıp temizlenen parçaların kaybolmaması için çözüm yollarından birini bu işe yeni başlayan arkadaşların ilgisine sunayım.
Büyük marketlerin plastik eşya reyonlarında, özellikle mutfak eşyaları satılan yerlerde bu tip plastik kutuları bulabilirsiniz.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 29/11/2005 Saat 20:36
Makedin başına ikinci defa oturup şunları yaptım:
Kokpiti inceden boyamaya başladım. Siyahlar için testors flat black'in içine beyaz kattım. Ayrıca dikkat ederseniz farklı bir ton daha siyah var, o da tamiyadan elimde hazır bulunan daha koyu bir siyah. Bu aşamada panelleri siyahla çok ıncık cıncık boyamadım, kabaca siyah olan yerleri "badanaladım". Asıl ince işi kenarından gri ile boyarken yapacağım, çünkü girintiyi düzgün boyamak çıkıntıyı düzgün boyamaktan daha kolay. Tabi boya alttaki kaldırmasın diye gene birkaç gün bekliyorum.
Bahsettiğim kalıp izleri kapatılmış. Bunların olup olmadığını anlamak için aşağıdaki yöntemi izliyorum:
Şekildeki gibi ışığa tutup bakıyorum, macun tam düzgün olmamışsa kendini belli ediyor. Mesela bu flap olmuş.
Ama bu yakıt tankı olmamış:
http:\\www.modelsitesi.com/ortakproje/f104/IMG_2705.jpg - http:\\www.modelsitesi.com/ortakproje/f104/IMG_2705.jpg
|
Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 29/11/2005 Saat 20:38
Bir taraftan iniş takımlarını toplayıp kalıp izlerini temizledim
Egzosumuz titanium ile boyanmıştı, ona chrom silver ile kurufırçalama yaptım. En son bir de yıkama-yağlama yapacağım
Arada kanatları da topladım. Kit çok iyi oturduğu için resimdeki ek yerine macun ya da zımpara gerekmeyecek, tamiya yeşil kafayı taşmayacak kadar sürmek yeterli
Bu kiti 6 ay boyunca yapabilmek bayağı zor olacak bu gidişle
------------- Yeminli modelci
|
|