Me 262A2a Revell 1/48
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=5326
Tarih: 16/11/2024 Saat 12:04 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: Me 262A2a Revell 1/48
Mesajı Yazan: Ares
Konu: Me 262A2a Revell 1/48
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 02:50
Yki Hurricane’i Cuma ak?amy nihayete erdirdikten sonra terapi yapmaya karar verdim. 109, 190 yapmak yerine gene almandan gidip ba?ka bir uçak yapayym dedim. Elimdeki kitler arasynda ebat olarak en mantykly olan Me-163 (Dragon, ex Trimaster) ve Me-262 seçenekleri arasynda seçimimi yaptym. Revell kutulu bu 262 kiti yayyn hayatyn Trimaster olarak ba?lamy?, Dragon olarak devam etmi? ve Revell olarak halen piyasada bulunmakta. Kitin orjinali bile çok belayken kalybyn eskili?i nedeniyle revell kutulamasy tam korku filmi tadynda. Kit detay olarak bence Tamiya’dan daha iyi ama toplanma a?amasynda kolaylyk açysyndan Tamiya on üstünden sekiz alyrken bence en fazla on üstünden üç alyr. Parçalar yamulmu?, çapa?y bol, ciddi tesviye ihtiyacy göstermekte.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 02:51
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 02:51
Modeli alt gruplar halinde topladym, genel olarak iç aksamy Tamiya X-11 enamel kromla boyadym.
Kokpiti vesaire boyadyktan sonra pistoleyle gölgelemeleri yaptym ve akrilik wash uyguladym. Bu a?amada gövdeyi seviye farkyny minimuma indirip sa?lykly toparlamak için kar?ylykly stirenlerle soketler hazyrladym (Kyrmyzy ovaller).
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 02:52
2001 seyrederken mengenelerle i?kencelerle gövdeyi toparladym. Gerekli yerlere macun çekip tesviyesini yapyp Surfacer 1200le gövdeyi astarladym.
2001’in ardyndan 2010’a geçip surfacerla boyanmy? yüzeylere perçinleri yaptym. Perçin tantanasy bittikten sonra direkt Alclad II serisinden Dark Aluminyumu gri astarly yüzeye attym
Kitin dekallerini kaybetti?im için orjinal bir boyamayy denemeye karar verdim. Çyplak metal olan bu 262’de panel birle?imlerine hava akymyny düzenlemek için macun çekilmi?.
Fyrçayla bu macunlaryn düzensiz ?eklini uyguladyktan sonra uça?yn kuyru?unu RLM02’ye boyadym. Eldeki fazla dekallerden uygun haçlary bulup kesip modele uyguladym. Bu a?amada Dr.Strangelove’yda bitirip ö?leyi etmi? bulundum. Evdeki swatika setlerini bulamady?ym için 109’lardan artan uygun ebattaki swastikayy kuyru?a bastym. Maalesef beyaz çerçeveli bu swastika ve uygun setleri bulunca de?i?tirmeyi umuyorum.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 02:53
Super93 ve smoke ikilisiyle modeli panelleyip gölgeledikten sonra tekerlekleri yaptym ak?am yeme?i molasyna kadar. Lastikler vinil oldu?u için uzun vadede jantlaryn plasti?ini yememesi için araya metal folyo kapladym. Kanopinin orta kysmyny maskeleyip boyamak yerine direkt Baremetal folyoyla kapladym keza Plasticbattle’yn online yary?masynyn son katylym saati gece 23.59 olup zaman niyetine pek avantajly bir durumda sayylmazdym.
Anteni vesaireyi de takyp modeli bitirdim. Foto?raflary çekip modeli yary?maya soktu?umda saat 23.57’yi gösteriyordu. Kendi rekorumu kyramamamda kitin belaly olmasynyn da payy oldukça büyük
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 02:53
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 02:53
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 11:21
Hyy ne bitti mi?
Hakkaten de hiç acymyyomu?..
Tebrikler süper!
|
Mesajı Yazan: volkan
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 15:07
Bu ne hyz böyle, bravo diyorum. Ellerinize sa?lyk. De?i?ik bir maket olmu?.
Orjinalini yazan: Ares
Lastikler vinil oldu?u için uzun vadede jantlaryn plasti?ini yememesi için araya metal folyo kapladym.
Bu konuyu biraz açabilir misiniz? vinil lastikler plasti?e nasyl bir zarar veriyor? Ayny durum vinil paletli ve vinil tekerlekli AFV'ler için de geçerli herhalde. Onlarda da ayny korumayy uyguluyor musunuz?
------------- Sevgi ve Saygylarymla,
volkan.
|
Mesajı Yazan: mozkar
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 16:08
Tebrikler; yary?mada ba?arylar.
------------- mete
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 02/03/2008 Saat 22:24
Kesin bu herifin odasynda 7-8 tane çekik gözlü var. Muhtemel Ercan son Çin seferinde getirdi. Karyn toklu?una falan çaly?yyor bu sebastiyanlar...
|
Mesajı Yazan: SCP9C1
Mesaj Tarihi: 06/03/2008 Saat 10:34
Ufuk Bey, merhaba. macunlarla ilgili close-up foto?raflarynyz var my, yada macunlama sürecini biraz daha anlatabilirmisiniz? macun efektini herhangi bir boya ile mi verdiniz yoksa ba?ka bir teknikmi kullandynyz? Son bir soru daha, macunlama yapynca amaç, perçinleri tamamen kapatyp görünmez yapmakmy? Te?ekkür ederim.
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 08/03/2008 Saat 08:59
Öncelikle benden kaynaklanan bir kavram karma?asyna açyklyk getirmem lazym. Esasen 262'lerde perçin yerine vida bulunmakta. Vidalar perçinlerin aksine dy?ary do?ru çykynty yapmadyklary için ekstra bir muameleye gerek duymamy? yer ekipleri. Bu nedenle panel birle?im yerlerine macun çekmekle yetinmi?ler. Kitte macun efektini uygun renkteki akrilik boyayy fyrçayla sürerek ve çizgileri boyayla doldurarak verdim.
Uça?yn orjinali için;
http://home.att.net/~jv44/wk111712.htm
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 08/03/2008 Saat 13:16
Benzer bir görüntüyü kysa süre önce yapty?ym He 162'de yapmy?tym. Renkleri uydurmaydy ama tabii.
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: sharkcem
Mesaj Tarihi: 09/03/2008 Saat 02:35
Modelinizin finish a?amasy çok güzel, elinize sa?lyk. Sava?yn son zamanlaryndaki Me-262 ler için mükemmel bir referans olmu?.
Çyplak metal ve macunlanmy? Me-262' ler özellikle sava?yn son bir kaç ayynda artan müttefik bombardyman akynlarynda B-17 ve nadiren kullanylan B-24'lerin P-51 escortlary kar?ysynda alynan kayyplaryn bir an önce kar?ylanabilmesi amacyyla (ki en ilginç tarafy almanlaryn elinde oldukça fazla Junkers Jumo 004 turbojet motor sto?u olmasyna ra?men gövde üretiminde büyük bir sykynty vardy) hyzly bir biçimde hem ülke içinde hemde çekostovakyadaki Avia fabrikalarynda üretilerek boyama a?amasy atlanarak ki bunun en önemli iki sebebinden birisi zaman kaybyny en aza indirgemektir çünkü komple boya a?amasy müttefik hava akynlary ile do?ru orantyly olarak ortalama 2-3 gün sürmekteydi (panel aralaryna macun i?lemi 1 günden az süre içersinde bitmekteydi), ikinci ana sebebi bu uçaklary uçurabilecek yetenekte ve e?itime sahip pilotlaryn artyk yok denecek kadar az olmasy ve mevcut ucucu personelin çok kysa bir zamanda sava?a çykartylmasy sebebiyle sava?yn son yyllarynda bir Me-262' nin aktif görev süresini ortalama 4 gün ile synyrlamaktaydy.
Me-262 Türbin jet motorlu olarak ilk uçusunu 18 Temmuz 1942 yylynda yapmy?tyr. Me-262 Dünyanyn turbojet motorlu hem ilk uça?y hemde Ylk seri üretim turbojet motorlu sava? uça?ydyr. Hitler'in bu uça?y ilk zamanlarda yyldyrym bombacysy olarak kullanmak istemesi avcy filotilalarynyn ancak 1944 ortalarynda kurulmasyna neden olarak Almanya' ya elindeki önemli bir kozu kaybettirmi?tir.
Sava? sonrasynda Avia firmasy elde kalan parçalar ile 1946 yylynda Avia S-92 Turbina ady altynda bir kaç de?i?iklik ile Çekostovakya' nyn ilk jeti olarak üretmi?tir. 1946 ile 1949 yyllary arasynda 12 prototip üretilmi?tir fakat Bu proje demir perdeye geçilme a?amasynda rafa kaldyrylarak üretilen uçaklar imha edilmi? ve yerine Yak-21 Flora bol miktarda gelmi?tir.
Not: Bu firma sava? sonrasynda yine elde kalan DB-650 motorlary ile Me-109 G6 lary S-99 ady altynda üretmi? fakat bu motorun sto?unun az olmasy nedeniye ancak 21 adet S-99 tek ki?ilk ve 29 adet çift ki?ilik CS-99 üretilebilmi?tir. Daha sonra elde bol miktarda olan Junkers Jumo 211F ju-88 ve He-111 bombardyman uçaklary motorlaryny Me-109 G6 uyarlyyarak S-199 lary üretmi?tir. Toplam 450 S-199, 89 CS-199 üretilerek 1955 yylyna kadar çek hava gücünde kullanylmy? ve yerlerini Mig-15 e byrakmy?lerdyr. (24 tane S-199 1948 yylynda ba?ymsyzlyk sava?ynda Ysrail tarafyndan satyn alynarak Ortado?u spitfire' laryna kar?y etkin bir biçimde kullanylmy?lardyr).
Me-262 Sovyetler tarafyndan da geni? bir inceleme programyna tabi tutulmu? ve 1946 yazynda güç kayna?y olarak Junkers Jumo 004B motoru RD-10 olarak kopyalanarak Su-9(I) (SU-9 fishpot' la kary?tyrmayynyz) 1 adet 37 mm ve 2 adet 23mm topla silahlandyrylmy? geli?tirilmi? fyrlatma koltu?u, yary hidrolik uçu? kontrol sistemleri,daha geni? ve yuvarlak kuyruk ve fren para?ütü ilave edilerek üretilmi?tir fakat dönemin sovyet lideri tarafyndan Alman kopyasy ve özgün bir proje olmady?y için red edilmi?tir. 1947 yylynda Su 9 dan Su-11(1) (Su-11 FishpotC ile kary?tyrmayynyz) geli?tirilmi?tir bu projede Jumo 004 den türev alynarak geli?tirilmi? Lyulka TR-1 motorlary orjinal motorun kanat altyndaki yerinden Gloster Meteor' da oldu?u gibi kanat ortasynda olacak ?ekilde tasarlanmy?tyr fakat yine Alman kopyacyly?y ve Me-262 den ne farky var diyerek dönemin sovyet lideri tarafyndan red edilmi?tir.
Japonya sava? zamanynda Me-262 yi Japon üretimi Nakajima Ki-201 Karyu lisansy altynda Alamnya'dan üretim izni ve teknoloji deste?i aldy fakat Japon Ishikawajima Ne-230 motoru ile üretilmesi planlanan Ki-201 projesi hiçbir zaman tamanlanamady. Bunun yerine Me-262'ye oldukça benziyen fakat daha küçük ebatlara sahip Nakajima J9Y1 Kikka Ne-20 çift turbojet motoru ile 25 Haziran 1945 yylynda prototip uçusunu yapty fakat sava?yn bir kaç ay sonra sona ermesi ile proje tamamlanamady.
|
Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 14/03/2008 Saat 15:59
Orjinalini yazan: sharkcem
Modelinizin finish a?amasy çok güzel, elinize sa?lyk. Sava?yn son zamanlaryndaki Me-262 ler için mükemmel bir referans olmu?.
Çyplak metal ve macunlanmy? Me-262' ler özellikle sava?yn son bir kaç ayynda artan müttefik bombardyman akynlarynda B-17 ve nadiren kullanylan B-24'lerin P-51 escortlary kar?ysynda alynan kayyplaryn bir an önce kar?ylanabilmesi amacyyla (ki en ilginç tarafy almanlaryn elinde oldukça fazla Junkers Jumo 004 turbojet motor sto?u olmasyna ra?men gövde üretiminde büyük bir sykynty vardy) hyzly bir biçimde hem ülke içinde hemde çekostovakyadaki Avia fabrikalarynda üretilerek boyama a?amasy atlanarak ki bunun en önemli iki sebebinden birisi zaman kaybyny en aza indirgemektir çünkü komple boya a?amasy müttefik hava akynlary ile do?ru orantyly olarak ortalama 2-3 gün sürmekteydi (panel aralaryna macun i?lemi 1 günden az süre içersinde bitmekteydi), ikinci ana sebebi bu uçaklary uçurabilecek yetenekte ve e?itime sahip pilotlaryn artyk yok denecek kadar az olmasy ve mevcut ucucu personelin çok kysa bir zamanda sava?a çykartylmasy sebebiyle sava?yn son yyllarynda bir Me-262' nin aktif görev süresini ortalama 4 gün ile synyrlamaktaydy.
Me-262 Türbin jet motorlu olarak ilk uçusunu 18 Temmuz 1942 yylynda yapmy?tyr. Me-262 Dünyanyn turbojet motorlu hem ilk uça?y hemde Ylk seri üretim turbojet motorlu sava? uça?ydyr. Hitler'in bu uça?y ilk zamanlarda yyldyrym bombacysy olarak kullanmak istemesi avcy filotilalarynyn ancak 1944 ortalarynda kurulmasyna neden olarak Almanya' ya elindeki önemli bir kozu kaybettirmi?tir.
Sava? sonrasynda Avia firmasy elde kalan parçalar ile 1946 yylynda Avia S-92 Turbina ady altynda bir kaç de?i?iklik ile Çekostovakya' nyn ilk jeti olarak üretmi?tir. 1946 ile 1949 yyllary arasynda 12 prototip üretilmi?tir fakat Bu proje demir perdeye geçilme a?amasynda rafa kaldyrylarak üretilen uçaklar imha edilmi? ve yerine Yak-21 Flora bol miktarda gelmi?tir.
Not: Bu firma sava? sonrasynda yine elde kalan DB-650 motorlary ile Me-109 G6 lary S-99 ady altynda üretmi? fakat bu motorun sto?unun az olmasy nedeniye ancak 21 adet S-99 tek ki?ilk ve 29 adet çift ki?ilik CS-99 üretilebilmi?tir. Daha sonra elde bol miktarda olan Junkers Jumo 211F ju-88 ve He-111 bombardyman uçaklary motorlaryny Me-109 G6 uyarlyyarak S-199 lary üretmi?tir. Toplam 450 S-199, 89 CS-199 üretilerek 1955 yylyna kadar çek hava gücünde kullanylmy? ve yerlerini Mig-15 e byrakmy?lerdyr. (24 tane S-199 1948 yylynda ba?ymsyzlyk sava?ynda Ysrail tarafyndan satyn alynarak Ortado?u spitfire' laryna kar?y etkin bir biçimde kullanylmy?lardyr).
Me-262 Sovyetler tarafyndan da geni? bir inceleme programyna tabi tutulmu? ve 1946 yazynda güç kayna?y olarak Junkers Jumo 004B motoru RD-10 olarak kopyalanarak Su-9(I) (SU-9 fishpot' la kary?tyrmayynyz) 1 adet 37 mm ve 2 adet 23mm topla silahlandyrylmy? geli?tirilmi? fyrlatma koltu?u, yary hidrolik uçu? kontrol sistemleri,daha geni? ve yuvarlak kuyruk ve fren para?ütü ilave edilerek üretilmi?tir fakat dönemin sovyet lideri tarafyndan Alman kopyasy ve özgün bir proje olmady?y için red edilmi?tir. 1947 yylynda Su 9 dan Su-11(1) (Su-11 FishpotC ile kary?tyrmayynyz) geli?tirilmi?tir bu projede Jumo 004 den türev alynarak geli?tirilmi? Lyulka TR-1 motorlary orjinal motorun kanat altyndaki yerinden Gloster Meteor' da oldu?u gibi kanat ortasynda olacak ?ekilde tasarlanmy?tyr fakat yine Alman kopyacyly?y ve Me-262 den ne farky var diyerek dönemin sovyet lideri tarafyndan red edilmi?tir.
Japonya sava? zamanynda Me-262 yi Japon üretimi Nakajima Ki-201 Karyu lisansy altynda Alamnya'dan üretim izni ve teknoloji deste?i aldy fakat Japon Ishikawajima Ne-230 motoru ile üretilmesi planlanan Ki-201 projesi hiçbir zaman tamanlanamady. Bunun yerine Me-262'ye oldukça benziyen fakat daha küçük ebatlara sahip Nakajima J9Y1 Kikka Ne-20 çift turbojet motoru ile 25 Haziran 1945 yylynda prototip uçusunu yapty fakat sava?yn bir kaç ay sonra sona ermesi ile proje tamamlanamady.
Ya bu isin epey disindasin, ya da cok yenisin. Neden ugrastin bu kadar seyi yazmakla?
|
Mesajı Yazan: kurt
Mesaj Tarihi: 16/03/2008 Saat 21:17
ben keyifle okudum valla :)
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 16/03/2008 Saat 22:36
Güzel bilgiler aktarmakta olabilir ancak yazylanlar birinci a?yzdan aktarylynca genel olarak rahatsyz edici oluyor.
Türkçenin mi?'li hikaye geçmi? zamany duyduklarymyzy ya da okuduklarymyzy ba?kalaryna aktarmak için kullanylan bir zamandyr.
Ancak özellikle bu konuda son zamanlarda sitede eksiklik bulunmaktadyr. Ki?iler ba?ka kaynaklardan edindikleri bilgileri sanki kendileri ya?amy? ya da yapmy? gibi aktarmakta olup do?al olarak birçak ki?iyi rahatsyz etmektedirler.
Sanyrsam Batur Avgan'yn bahsetmek istedi?i konu bunu da içermektedir.
Halbuki bir ki?i bildiklerini do?ru dilbilgisiyle aktarmaya çaly?sa daha uygun olabilir; hâl, hareket, tavyr olarak yanly? anla?ylmaz.
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
|