FW-190 A4, Kurt Bühlingen... "Tunus Kasaby"
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=4916
Tarih: 25/02/2025 Saat 19:07 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: FW-190 A4, Kurt Bühlingen... "Tunus Kasaby"
Mesajı Yazan: caanbash
Konu: FW-190 A4, Kurt Bühlingen... "Tunus Kasaby"
Mesaj Tarihi: 24/10/2007 Saat 16:27
Merhabalar,
Montajy da boyamasy da bir ara kabusa dönü?en ve biti?i bir ay uzayan, ama zar zor da olsa çok uzun sürede toparlamayy ba?ardy?ym 1/48 FW-190 A4 modelini payla?mak istedim. Kit, Tamiya’nyn A3 modelinden A4 modeline modifiye edildi. Eduard Zoom seti ile birlikte birçok syfyrdan detay yapmaya çaly?tym. Ayny zamanda maskeleme tekniklerimi biraz geli?tirebilmek için uçak profilini yayynlardan bulup, bazy çykartmalaryn yerine maskeleme yapmakty. Amaç, hap gibi bilgi beklemek yerine el aly?kanly?y edinmek.
Bunun için yapty?ym ara?tyrmada IPMS Stockholm internet sayfasynda yayynlanan bir makaleye ula?tym:
http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/08/stuff_eng_profile_fw190a4.htm - http://www.ipmsstockholm.org/magazine/2004/08/stuff_eng_profile_fw190a4.htm
Model, “Tunus Kasaby” lakaply Kurt Bühlingen’in Afrika’da kullandy?y Focke Wulf 190 A4 uça?yna ait. Makaleden tercüme etmem gerekti?ine inandy?ym bazy cümleleri direk yazyyorum:
“Bühlingen, 1942 sonbaharynda, beyaz 1+- i?aretledi?i W.Nr. 691 numaraly Fw 190 A-4’ünü teslim aldy. Bu uçak ayny zamanda onunla Tunus’a giden uçaktyr.”
“Bu uça?yn kanatlaryn dy? tarafyndaki MG-FF silahlarynyn tümüyle kaldyryldy?y hafifletilmi? bir A-4 oldu?una lütfen dikkat ediniz. Hatta kanat altyndaki silah çykyntylary da bu uçakta mevcut de?ildi.” (Bu bilgi y?y?ynda modelin kanat altyndaki çykyntylar kaldyryldy, kanat tesviyesinden sonra çizimlere göre panel çizgileri yeniden açyldy.)
“Avrupa kamulaj ?emasy olan RLM 74/75/76 renkleriyle birlikte sary dümen ve alt motor kapa?yny ta?yyordu.”
“Bühlingen A-4’ünü de (Tunus’a) götürdü. Burada i?aretlere beyaz cephe tanym ?eridi de eklendi. ... (kanat alty i?aretlerinde) aly?ylagelmi? beyaz uçlar yerine birer beyaz ?erit vardy. Spinnera da beyaz uç yapyldy”
“Tunus’ta gövde haçlary (ince bir kat RLM 75ile, belki de RLM 02 ile) solduruldu”
“Uçak sadece hafifçe kirlenmi?-eskimi?ti, ciddi boya dökülmeleri olan, eksoz çyky?laryndaki siyah alanlar yoktu.” (Modelde bu profiling bir sure kullanyldyktan sonra bir miktar eskimi? halini yapmaya çaly?tym)
“...1’in biçimi biraz ola?andy?yydy...”
“... kanat altyndaki beyaz ?eritler firar kenaryndan ba?layyp hücum kenarynyn biraz altyna kadardy. Bu yüzden hücum kenarynda üst renklere kadar ula?myyordu”.
“Kyzyl haç ve yakyt tanym üçgenleri zorlukla seçilebiliyordu. Bunlar ya kirden ya da kamuflajyn altynda kalmy? olmalaryndan dolayy böyleydi” (Burada i?aretlerin kamuflaj altynda kaldy?y yorumu do?ru kabul edilerek model üretilmi?tir)
(ÖNEMLY NOT: Profilde, yakyt tipini belirten üçgenler ve ecza çantasy kapa?yndaki kyzyl haç gibi bazy servis i?aretleri gösterilmi?tir. Ancak bu uçaklarda genelgeçer olarak kullanylan bazy servis i?aretleri profilde mevcut de?ildir (Yükseli? dümeni açysyny gösteren i?aret, kanatta basylmamasy gereken alany synyrlayan kesik çizgiler, ini? takymy kapaklaryndaki yazylar vb.). Makalenin özgün durumundaki di?er uçak profillerine bakyldy?y zaman da, genelgeçer i?aretlerden sadece bazylarynyn oldu?u, di?erlerinin olmady?y görülüyor. Bu i?aretlerden bazylarynyn profilde gösterilmi?, bazylarynyn da gösterilmemi? olmasy, yazaryn servis i?aretleriyle ilgili olarak bu tutumunun bilinçli oldu?unu gösteriyor. Bu yorum çerçevesinde, profilde mevcut olmayan servis i?aretleri modele de uygulanmamy?tyr. Servis i?aretlerinin bulunmayy?y, uça?yn tekrar tekrar boyanmy? olmasyyla ili?kili olabilir. Uçaktaki kirlenme ve eskimelerin az miktarda olu?u da bununla ba?lantyly olabilir.)
“Üst renkler maskesiz atyldyklary için renk geçi?leri oldukça yumu?akty”
“(Sa? aileron) RLM 74 ile boyanmy?ty ... arkadaki dü?mana o anda saatin tersi yönde dönüyormu? izlenimi vermek içindi””
Tüm bu bilgilerin ve di?er genel referanslaryn y?y?ynda modelde uygulady?ym bazy teknikler ?unlar:
1.Numara ve beyaz ?erit maskelenerek boyanmy?tyr.
2.Flaplar, plastik levha ve karbon çubukla syfyrdan yapylmy?tyr.
3.Profil bilgilerinin y?y?ynda, dy? kanat silahlary MG-FFler kaldyrylmy?, kanat altyndaki çykyntylary düzlenmi? ve kanat altyndaki panel çizgileri yeniden açylmy?tyr.
4.Kanat silahlary ?yrynga i?nesi ile yapylmy?tyr.
5.Dü?ey stabilize üzerindeki anten dikmesi, A3 formundan A4 formuna plastik levha kullanylarak çevrilmi?tir.
6.Yni? takymy kablolary ve fren hidrolik hortumlary bakyr telden elde yapylmy?tyr.
7.Yni? takymy aktüatör çubu?una takyly yaylar, kit parçasyna bakyr te sarylarak yapylmy?tyr.
8.Yatay stabilize kanatçyklary yerinden kesilerek yukary kalkyk biçimde yapy?tyrylmy?tyr.
9.Pilot kabini ön paneli, pedallar, ayaklyklar, emniyet kemerleri, kanopi içindeki bazy detaylar, ana ini? takymy makaslary, Eduard Zoom Set’ten alynmy?tyr.
10.Pilot kabini ön ve yan panel ve duvarlaryndaki bazy detaylarla pilot kabini içindeki kablolar, kanopinin kyzak çubu?u, bakyr tel, toplu i?ne, plastik levha ve metal ?erit kullanylarak syfyrdan yapylmy?tyr.
11.Ni?angah camy asetatla de?i?tirilmi?tir.
Modelde selülozik astar, enamel ve akrilik boyalar, akrilik parlak vernik ve DYO akrilik parlak vernik kullandym. DYO akrilik parlak vernik tuhaf bir vernik, tabanca ile atynca mata yakyn bir yary mat görüntüsü veriyor. Denemenizi öneririm.
Sonuçta ortaya çykan modeli foto?raflarda görebilirsiniz:
Herkese bol maketli günler dilerim.
------------- "Hayatta en çok keyif alynan olay, birinin size 'yapamazsyn' dedi?i ?eyi yapmaktyr"
Walter Bagehot
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Burak Özdil
Mesaj Tarihi: 24/10/2007 Saat 16:47
ikinci dünya sava?y uçaklaryndan pek anlamam ama modeldeki detaylar büyüleyici diyebilirim. modeliniz ve ara?tyrmanyz harika. Elinize sa?lyk
------------- Artyk 1/72 AFV yapyyorum (arada kaçamak yapmayaca?ym anlamyna gelmez :) )
http://miniafv.blogspot.com/
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 24/10/2007 Saat 17:29
Güzel.
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: caanbash
Mesaj Tarihi: 25/10/2007 Saat 07:49
Te?ekkür ederim.
------------- "Hayatta en çok keyif alynan olay, birinin size 'yapamazsyn' dedi?i ?eyi yapmaktyr"
Walter Bagehot
|
Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 26/10/2007 Saat 10:24
muhte?em ellerinize sa?lyk.gördü?üm en güzel modellerden biri
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 27/10/2007 Saat 20:23
Bu çok güzel olmu?!Aynen tarif etti?in gibi görünüyor!
Yalnyzca (nazar boncu?u olsun), kokpit sa? yanynda parmak izini gördüm :)
Saygylar!
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
Mesajı Yazan: caanbash
Mesaj Tarihi: 29/10/2007 Saat 23:22
Te?ekkür ederim Ceyhun. Modelin yapymynda birçok terslik çykynca bazen elim aya?ym birbirine do?alty ve sonuçta bolca toz ve parmak izi olu?tu. Yçim kaldyrdy?y kadar düzelttim ama bir iki tane kalmy?. Senin uyarynla bunlary da düzelttim, sa?olasyn:

------------- "Hayatta en çok keyif alynan olay, birinin size 'yapamazsyn' dedi?i ?eyi yapmaktyr"
Walter Bagehot
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 30/10/2007 Saat 19:32
Estafurullah,o hepimizde var :)
Geçen gün boya bula?my? eldivenle,vernik atylmy? denizaltyyy kavrayyverdim :))
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
|