Uçaklarda İnik Lastik??
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Genel
Forum Adı: Yapım teknikleri
Forum Tanımlaması: Metal, resin, vakum vs hakkında sorular cevaplar denemeler ve yanılmalar
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=472
Tarih: 23/11/2024 Saat 17:18 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: Uçaklarda İnik Lastik??
Mesajı Yazan: HYAMAN
Konu: Uçaklarda İnik Lastik??
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 09:47
Uçaklarda lastiklerin yük altında inmiş gibi görünmesi için en kolay uygulanan yöntem nedir acaba arkadaşlar?Yorumlarınızı bekliyorum.Şimdiden teşekkürler.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 11:56
Bir zımpara kagidini masaya yapistirip tekerlegi bu zimparaya surtmek ise yariyor.
Sabir isteyen bir operasyon netekim (120 numara kullansaniz bile tekerlek basina epeyi bir vakit aliyor)
Plastigi deforme etmesi sebebiyle yesil kafa yapistirici ya da selulozik tiner kullanan arkadaslar da var, ben cok sakat buldugum icin denemedim bile
|
Mesajı Yazan: Burak Öztan
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 12:02
Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 12:03
Aha bi sakat yontem daha
|
Mesajı Yazan: z edition
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 12:07
lastiğin yere gelen kısmını bolca zımparalamak yada iki lastiği kürdanla birleştirip dambıl haline getirip her iki tarafada tiner koyup onları tiner üzerinde bir süre bekletmek tiner lastikleri kendi ağırlıkları altında eriterek istenen kıvama sokuyor (ben bu yöntemi denemedim ama ares usta deneyip başarılı bulmuştu) zaten daha açıklayıcı bilgiyi kendiside verecektir.
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 17:24
Başarısız olur da tekerlekler elden çıkarsa boy boy resin (hem de alt tarafı basık ve yanları da genişlemiş olarak) tekerlekler satılıyor.
Balık tutmaya gidip balıkçıdan geçerek eve dönmeye benzedi ama ev balıksız kalmaz!!
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: roadrunner
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 18:27
Valla 2 gün önce plastiği sıcaktan sonsuza kadar uazak tutacağımı öğrendim bence zımparayla ne yapılırsa yapılsın ...egzos uçlarını yapyordum uçlarını kendim yapacaktım zaten de... dedim arka lastğin hemen arkasından çıksın... 1.yi az (çok az) çakmakla ısıtıp büktüm 2. nde ayarı az bişi fazla kaçırdım resmen 8 oldu düzeltiğim dedim; 2 sininde resmen içine ettim şimdi kendim baştan borularıyla birlikten yapacam...
http://img428.imageshack.us/my.php?image=110li.jpg">
------------- Long Live Rock & Roll
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 19:32
Zımparalamak, büyük ölçeklerde gerçeğe yakın görüntü için iyi değil, çünkü sadece traşlıyor. Ama yük altındaki lastik malum, yanaklardan da şişme yapar. Onun için, yapacak olanlara kontrollu bir şekilde ısıtarak ezmeyi denemelerini tavsiye ederim.
Yukarıdaki egzost boruları için 3 mm lik lehim teli alıp istenilen formu vermek mümkün. Lehim teli plastiğe epoksi ile yapıştırılabilir. (Şu ikili enjektörde satılanlardan). Geçmiş olsun ve kolay gelsin!
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 19:43
Tekerlekleri birbirine bantlayıp törpüyle hafifçe girilebilir. Ütü, düşük ısıda kontrollü kullanılırsa iyidir, yanlarda biraz yanak da yapar. Aşırıya kaçıp da patlak lastik tadı vermemek lazım. Kötü örnek: True Details rezin tekerleri.
1/72 ölçekte, hele uçak da küçükse bu efekti yapmaya değmez.
Dikkat, yüksek basınçlı uçak tekerlekleri (ör: modern jetler, Fw-190) maket ölçeğinde gözle görülür şekilde inmez.
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 20:01
Orjinalini yazan: Paranoyak
sıcak ütüye basmak.
ütü'nün üzerine yağlı kağıt koymak gerekmektedir.
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 22/10/2005 Saat 22:26
Bence ne kadar küçük ölçek olursa olsun tekerleklerin inmiş havası verilebilir, dolma değilse pek tabii he he :)
bakınız:
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 23/10/2005 Saat 00:00
190'da bir acayiplik var. F-16'da bir şey göremedim. F-111'e inanamadım! Kesin patlak o lastik.
Bu arada ipragaz tüpüyle ne yapıyorlar? Avustralyalı mı onlar?
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 23/10/2005 Saat 00:43
F-111deki bana sanki (uçaklardan süper anlamadığımı göz önünde bulundurarak) tekerin önünde duran bir takoz veya öyle bir şey gibi geldi. Çünkü tekerin o kadar yayılması mantıksız ve dikkatli bakılırsa gölgesinde de bütünlüğü bozan bir durum söz konusu.
Tabii bu gözlemleri üç gündür Excel tablolarında rakamları şeşi beş gören bir insanın yaptığını da eklemeden geçemiyorum ve excelin başına dönüyorum.
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 23/10/2005 Saat 01:35
Lastik havasının az olması kadar çok olması da zararlıdır uçaklarda, özellikle inişlerde sorun çıkartabilir.
Derdim aslında küçük ölçek de olsa görüntünün sağlanması gerektiği. Örnekteki uçak F-15J ve F-111' in başka bir fotoğrafı:
Sonuçta maksadım şunu belirtmek:
1- Bilindik her uçakta lastikler hafifte olsa yanak yapar, yapmalı ki yere tutunsun ve frenleme de etkili olsun.
2- ölçek 72 de olsa istenirse görsel olarak o etki yapılabilir.
Yöntem konusunda ise ben bazen tekerleği ısıtılmış bıçak ucuna bastırıp yanlara yayılan plastiği macun ile doldurup tesviye edip şekillendiriyorum.
Ancak bu büyük ölçeklilerde daha makbul. 72 gibi küçük ölçeklerde istenirse zımpara kafi olacsaktır kanaatindeyim.
Öte yandan yine yanıldın Erinç abi, Aygaz o, İpra değil; muhtemel yakıt yakmak pahalı geliyor artık
Emre'ciğim, yorma kendini bu kadar lütfen, yazık oluyor :)
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 23/10/2005 Saat 10:34
evet arkadaşlar aradaki dengenin iyi kurulması lazım ama çoğu sette abartı yani çok yapmacık duruyor.bence en güzeli gerçek dolmadan lastik verseler içinede 400gram kurşun koyun deseler o olurdu.
şu anda bir p40 yapıyorum lastikleri patlak gibi nefret ettim diş bile yok lastikte.
düz lastiği kalın zımpara ile zımparalarsanız hemen traşlanır.şayet ben metal anahtar traşlayıp basit bir kapı kilidi açmıştım zamanında:)şişkin yanak olarınıda tamiya epoxy puttyden yapabilirsiniz gibime geliyor.sonra boyadıkmı mis gibin olur.
şimdiden kolay gelsin
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 24/10/2005 Saat 23:55
190'daki sorunu buldum Buzun üzerinde duruyor, haliyle yanak yapar. 111'de yanak yok. Yüksek basınçlı tekerde, 48'den büyük ölçekler belki hariç, makete yansıtılacak kadar yanak olmaz vesselam. Çaldığım düdük
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 25/10/2005 Saat 03:52
Eh, o kadar şişik lastikle de herhalde oynaya zıplaya uçağı kimse yere indiremez artık
Bi de bu fotoğtaf var, hem Alman hem de beton üzerine park etmiş...
Emre yorgunluktan zar zor görüyor derken ummadık taş baş yarıyor
saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 25/10/2005 Saat 07:09
Kim bu amca?
Bide arka lastik neredeyse janttan çıkacak gibi duruyor.
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 25/10/2005 Saat 07:22
Kedidir o kedi. Ben hala excel başındayım gözlük numaram herhalde büyüdü, artık uçağı bile görmüyorum
Bu FW-190nın o kadar da yere basması normal değil mi(arka teker hariç)? Yani üst resimde öndeki LPG tüplü amcaların olduğu F-111in gölgede kalan arka tekeriyle kıyaslarsak, bence ne kadar yüksek basınç olsa da bu kadar ezilip yere basması normaldir.
Ya da ben tablolarıma tekrar döneyim anasını satayım, yok mu yardıma gelecek bir Allah'ın kulu?
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 25/10/2005 Saat 18:18
Arkut, bu ferasetle pilot da oldun ya
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 26/10/2005 Saat 00:16
Erinç abi;
Sen "korkuyom uçaklara binemiyorum" diyemiyorsun da benim anlayışıma laf ediyorsun, hadi canım, yemezler...
Çatla da patla, eklerim gazımı veririm trimimi.
Velhasıl fotoğraflar bütün çıplaklığıyla nelerin olabilirliliğini ortaya koyuyor, he he
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Erinç Özgür
Mesaj Tarihi: 26/10/2005 Saat 18:09
Arkutçum, sen patlak lastik dioraması seviyor olabilirsin, ben ise başka birşey diyorum: Feraset ya Hu!
Soru: 190'ın arka yatayının altını kamo, üstünü mavi boyayabilir miyim? Elcevap: Evet.
Yaa, bak daha neler neler olabiliyormuş
Demem o ki arkadaşlar, gerçek hayatta büyük istisnalar her zaman olabilirse de, yüksek basınçlı tekerlerde küçük maket ölçeğinde düzleme yapmaya gerek yoktur. Ama paşa keyfiniz nasıl isterse elbetteki öyle yapabilirsiniz, hiç bir şekilde sorun ve eleştiri konusu teşkil etmez. Hepi topu bireysel keyif için yapılan bir makettir bu
------------- Y'ar not afraid of the dark, are ya ?
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 27/10/2005 Saat 05:12
Bir kaç foto da benim arşivden. Uçağın büyüklüğü ile de alakalı derim. Karanlık çağlarda yaptığım 72lik Kc 130un tekerleklerini çakmakla ısıtıp zemine bastırarak istemeden patlak lastikler yapmıştım.
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 27/10/2005 Saat 05:13
Konuyla alakası pek yok ama
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: ukaraman
Mesaj Tarihi: 16/12/2005 Saat 02:04
Bir tavanın içine aluminyum folyo koyup onun üstüne maketi koyup kısık ateşte pişirebilirsinz.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 16/12/2005 Saat 13:11
Zamanında denenmiştir inik lastik efekti için.
Kulaklarımın eşşek kulağı kadar olmamasını annemden daha hızlı koşmama borçluyum.
|
Mesajı Yazan: YODA
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 11:12
arkadaşlar daha önce denediğim ve kandi uydurmam olmayan NY daki kucuk bir organizasyondaki bir amerikalıdan ögrendigim taktik sudur:
Bu cogumuzun duydugu; bildigi ben mari usulü pişirmenin ta kendisi... nedir bu peki:
model ucagımızın tekerlerini alanzi...
içerisine 1 parmak su koyup kaynamaya yakın ısıya getirdigimiz sahanımızın içine ellerimizi yakmamak için penseyle tuttugumuz tekerleri daldıranzi...biraz(10sn. fln) bekledikten sonra tekerleri sahanın tabanına cok cok hafifce bastırıyoruz.
Diger taktiklere gore bariz fark bu noktada cıkıyor işte..o fark ise cok kontrollü ve yavas bir uygulamaya izin vermesi bu taktigin. isteseniz bile zor hata yaparsınız boyle..ancak 20 dk fln tutmak lazım suda...
kolay gelsin...
ha bu arada AFV de de acayip ise yarıyo... Kubelwagen lastiklerinde denemekte yarar var ozellikle kış diolarında...adamlar bilincli olarak hafif indiriyolarmıs lastikleri karda buzda...
Uzun oldu kusuruma bakılmasın evde yanlızım konusacak birilerini arıyodum
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 11:22
Bu çalışmamda folyolu tava yöntemini kullanmıştım. Sonuç fena olmadı ama lastiği ebediyen kaybetmekten son anda yırtmıştım. Bir daha yapacağımı sanmıyorum
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 11:32
Orjinalini yazan: YODA
adamlar bilincli olarak hafif indiriyolarmıs lastikleri karda buzda...
Onun için savaşı kaybetmişler.. Karda buzda lastik indirilmez, tam tersine şişirilir...
Sebebi: yere temas alanını azaltarak birim alana düşen yükü, dolayısı ile penetrasyonu artırmak. Dikkat ederseniz kış rallilerinde lastikler inceciktir. http://www.michelinsport.com/sport/front/templates/affich.jsp?codeRubrique=605&lang=EN - (Bkz. Link)
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 13:21
Discovery veya National geo.da bi belgeselde güney kutbunu geçebilen ender araçlardan birini tanıtırken(sanırım bir Toyota jip)lastik basınçlarını epey indirdiklerinden bahsediyorlardı.
Acaba ince ve şişik lastikler çivili olabilir mi?
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 18:40
Çivili ve çivisiz olabiliyor. Ama bu tabii yol olan yerlerde geçerli. Karlı arazide ise esas olan batmadan karın üstünde kalabilmek (ki bunun için maximum yüzeye ihtiyaç var), o ortamlarda palet ve kızak gibi elemanlar da bu amaçla kullanılıyor.
Bu açıdan, yol olmayan yerde aracın lastik havalarını indirmek teorik olarak fayda sağlar, yani kar üstünde inik ve şişik lastikler arasında yere temas alanı herhalde 2 kereden fazla artmaz. Bu da karın sertliğine bağlı olarak kimi yerde faydalı olabilir, kimi yerde de değil.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 18:57
Sonuçta inik mi iyi,şişik mi?
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 19:04
Yoldaysan şişik, arazideysen inik şeklinde (istisnalar hariç) özetlemek mümkün.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 19:07
Kar yağdığında ortada yol filan kalmadığına göre inik daha iyi demekki.
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 19:10
İstanbul'un şartları farklı tabii..
Neyse, konu off-topic'e kayıyor, keselim.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 18/12/2005 Saat 19:28
Mesajı Yazan: YODA
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 08:52
bende istanbulda hic kubelwagen gormedim zaten...ne de barbaros bulvarına inmiş bi stuka fln...
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 14/01/2006 Saat 05:09
O belgeseli bende seyrettim.Araçların lastikleri baya inikti ve sağa sola savruldukça ,iç ve dış lastikler jant yanaklarından sıyrılıyordu.Adamlar bu durumu düzeltmek için Jantla beraber çıkarıp yere yatırdıkları lastiğin üzerine benzin döküp,ateşliyorlar ve anında ısınıp genleşen iç lastik havası lastiği eski yerine oturtuyordu.Bu arada jantlarında anormal ölçüde geniş olduğunu hatırlıyorum.
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
Mesajı Yazan: Toughbeard
Mesaj Tarihi: 14/01/2006 Saat 09:17
Düşük basınçlı lastikleri taze kar üzerinde kullanıyorlar. Kar yoğunluğu az olduğu için araçların gömülmesini önlemek için neredeyse içinde hiç basınç olmayan büyük ebatlı lastikler kullanıyorlar. taze kar üzerinde hava yastığında gidiyorsunuz.
ince ve sert lastikler ise sert kar ve buzlu yüzeylerde kulanılır. Sebet Korkut'un söylediği gibi cm kare alana dğşen basıncı arttırarak sürtünme kuvvetini arttırmak. Bu tip lastiği taze kar üstünde kullanmak hızlıca batmanıza sebep olur.
Belgesel güney kutbu değil benim hatırladığım izlanda'da idi..
|
Mesajı Yazan: YODA
Mesaj Tarihi: 15/01/2006 Saat 07:13
hem surtunmeyi arttırmak hemde birim alan başına dusen basıncı arttırarak kar ile su ararsı daha az kaygan bi film tabakasına sahip olup daha iyi tutunma saglamak icin...
|
|