Turk Hava Kuv. He-111F-1
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=4406
Tarih: 10/06/2025 Saat 07:02 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: Turk Hava Kuv. He-111F-1
Mesajı Yazan: KursadA
Konu: Turk Hava Kuv. He-111F-1
Mesaj Tarihi: 23/05/2007 Saat 07:16
Bir sure once baska bir baslik altinda kisaca bahsetmistim ama benzer projelerle ilgilenenlere yardimci olmasi acisindan burada yeni bir baslik acmak istedim. Bu arlar ugrastigim projelerden birisi de 1/72 olcekte bir Turk Hava Kuvvetleri Heinkel He-111F.1 modeli. Gerci isyerinde son iki senedir kesintisiz devam eden yogun tempo yuzunden ne zaman biter bilemiyorum..
Ilk once ucaga kisaca deginelim: Herhalde ucaklara merakli herkes 2. Dunya Savasi'nin efsanevi bombardiman ucaklarindan He-111'in bir zamanlar Turk Hava Kuvvetleri'nde uctugunu ilk defa duydugu zaman heyecanlanmistir; ben de 9-10 yaslarindayken ilk defa duydugum ani simdi bile hatirlayabiliyorum. O zamandan beri aklimda bir gun bunu yapmak vardi, kismet simdiyeymis.
Sagda solda cikan yalan yanlis amator cizimli "resmi kitap"'larda "He-111K"(??) bahsediledursun, Turk Hava Kuvvetleri envanterine giren ucaklar He-111F-1 modeli. Bu ucaklar yedek parca temininin butun zorluklarina karsin 2. Dunya Savasi yillarinca Turk Hava Kuvvetleri'ne hizmet vermis, 1938 yilindan 1946'ya kadar ulkemiz savunmasinda gorev almislar.
Modelcilik acisindan He-111F cok kolay bir konu degil, cunku her seyden once bu ucak He-111'in nispeten az sayida kullanilan "ince burunlu" modellerinden birisi. Oysa He-111 deyince herkesin aklina tamamen cam burunlu, He-111H ve sonrasi modeller geliyor.
Son yillarda Roden firmasinin 1/72 olcekte cikardigi "ince burunlu" He-111 kitleri de tam olarak ihtiyacimizi karsilamiyor, cunku He-111F modeli ucagin gelisimindeki bir gecis donemini yansitiyor: Ucagin govdesi He-111B ve He-111E gibi erken modeller ile ayni olmasina karsin kanatlari He-111H ve sonrasinda kullanilan, duz hucum kenarlarina sahip kanatlardan.Yani herhangi bir kiti alip degisiklik olmadan Turk He-111'i olarak yapmaniz mumkun degil, kanatlari bir kitten, govdeyi bir kitten almaniz gerekiyor.
Bu nedenle Turk Hava Kuvvetleri'ne ait bir He-111F-1 modeli yapabilmek icin Roden firmasinin 1/72 He-111B kiti ile Hasegawa'nin yeni kalip 1/72 He-111H-6 kitini kullanmaya karar verdim. Roden firmasinin erken donem He-111 kitleri ic detaylarinin zenginligi ile kutuyu acinca guzel gorunen, ancak pratikte uyum problemleri yuzunden yapilmasi zor ve iyi sonuc alinamayan kitler. Zaten Internet'te yapilmis ornegine cok az rastlamanizin da sebebi bu. Buna karsilik Hasegawa He-111H-6 kiti tek kelime ile mukemmel bir kit.
Iki kitten kullanacagim parcalar soyle:
-Burun ve seffaf parcalar: Roden
-Govde ve kanatlar: Hasegawa
-Motor kaportalari: Roden
-Pervaneler, detay parcalari: Roden
Benzer bir projeye girecek arkadaslara referans olarak Kagero'nun He-111 kitabini temin etmelerini oneririm. Hasegawa'nin herhangi bir 1/72 He-111 kiti isinizi gorecektir, ancak Roden'in DB600 motorlu He-111B kitine ihtiyaciniz var. He-111E kiti Jumo motor kaportalari ile geliyor. Squadron-Signal'in kitabi, ve onlardan alinti yapan bircok kaynak Turk He-111'lerinin Jumo motora sahip oldugunu yazsa da bu bilginin asli-astari yok, Turk He-111F-1'leri kesinlikle DB600 motorlu.
Bu kadar lafin ustune su ana kadar yaptigim islerden bahsedeyim. Ilk once Hasegawa govdesine Roden burnunu yamamak icin usturuplu bir sekilde kesip bicmek gerekiyor. Bunun icin Kagero kitabindaki cizimlerden yararlandim.
Iki kaliptaki farkliliklar yuzunden ufak seviye farklari olsa da parcalar birbirine cok da fena uymuyor, ancak ufukta bol miktarda epoxy putty ve zimpara isi gorunuyordu.
(devami var)
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 23/05/2007 Saat 07:23
Burun yamandiktan hemen sonra:
Govdede yapilmasi gereken diger duzeltmeler ise ucagin ustundeki makineli tufek yuvasinin He-111F-1'deki oval profile donusturulmesi, ve He-111H-6 kitinin govde altindaki makineli tufek gondolasi acikliginin kapatilmasi idi. Burun parcalarini epoxy putty ile yamadigim zaman govdede bu degisiklikleri de yaptim. Asagidaki resimde cok duzgun gozukmuyorlar, ancak govde yarilari birlestirilip zimparalandiktan sonra buralari duzeltmek mumkun olacak. Aciklik oldukca genis oldugu icin Evergreen plastik seritlerle kurdugum bir temel uzerine Milliput epoxy putty kullandim.
Govde ustundeki makinelitufek yuvasini ise Tamiya'nin ince grenli epoxy putty'si ile kismen doldurdum ve zimparalayarak oval profil verdim.
(devami var)
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 23/05/2007 Saat 07:32
Burundaki seffaf parcanin uyumu ile ilgili suphelerim ve duyumlarim oldugu icin govde yarilarini birlestirmeden once deneme yapmaya, ve sonuca gore yarilardan birine yapistirip uyumunu garantilemeye karar verdim. Ilk etapta sonuc fena olmadi:
Su anda projenin durumu biraz daha ileri, ama henuz resimlerini cekmedim. Bu arada detay parcalara da baslamanin zamani gelmisti. Turk Hava Kuvvetleri'ndeki He-111F-1'ler erken tip He-111'lerde kullanilan, ucunda aciklik olan metal spinner'lar ve metal, ince profilli VDM pervaneleri kullaniyorlar. He-111H-5'den sonraki tum He-111 modellerinde ise genis palali ahsap Junkers VS11 pervaneleri kullanilmis. Dolayisiyla Hasegawa kitinden cikan VS11 pervaneleri yerine Roden kitinden cikan VDM pervanelerini kullanmak gerekiyor. Alttaki resimlerde iki pervanenin ve spinner'larin farki gorulebilir.
{devami var)
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 23/05/2007 Saat 07:33
Yapistirici ve epoxy putty kururken bir seylerle ugrasmak gerekiyordu, o yuzden ALPS printer'imla basmayi planladigim dekalleri cizmeye basladim. Bazen gercekten cok guzel Turk Hava Kuvvetleri model calismalari gormeme ragmen uzerlerinde yazi tipleri hic uymayan seri numaralari vb. gormek insani gercekten uzuyor; halbuki temel cizim programlari ile seri numaralarini gercege yakin olarak cizmek hic zor degil. Siyah rakamlar normal lazer printer'larla basilabilir, ALPS printer'iniz yoksa bile beyaz rakamlar icin de sablon cikarabilirsiniz. Fotograflardan yola cikarak sectigim iki degisik seri numarasi icin cizimleri yaptim.
Simdilik bu kadar..
|
Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 23/05/2007 Saat 07:42
Kursad bey, çaly?manyzy hayranlykla izliyorum, motor konusunda haklysynyz yalnyz motorlaryn kaputlary ayny eksoz çyky?lary farkly zannediyorum, acaba ayny motor kaputuna eksozlar biz kendimiz herhengi bir plsatik parçadan yapamazmyyyz daha kolay de?ilmi yoksa ben yanly? my algylyyorum, genede sizden fikrinizi bekliyorum.
-------------
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 23/05/2007 Saat 07:48
Orjinalini yazan: Terminatör
Kursad bey, çaly?manyzy hayranlykla izliyorum, motor konusunda haklysynyz yalnyz motorlaryn kaputlary ayny eksoz çyky?lary farkly zannediyorum, acaba ayny motor kaputuna eksozlar biz kendimiz herhengi bir plsatik parçadan yapamazmyyyz daha kolay de?ilmi yoksa ben yanly? my algylyyorum, genede sizden fikrinizi bekliyorum.
Yakindan inceleyince iki motor kaputunun alakasi yok, Kagero kitabindaki detay cizimlerine bakarsaniz profillerindeki farkliligi goreceksiniz. Ben de guzelim Hasegawa motor kaputlari dururken yamuk-yumuk dokulmus Roden kaputlarini kullanmaya hic niyetli degildim, ama ikisi arasinda cok bariz farklar var. Yine de siz kendiniz yapmayi ya da istediginiz parcayi kullanabilirsiniz. Neyse, buralarda gecenin bir yarisi oldu, ben yatayim.
|
Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 23/05/2007 Saat 07:51
Te?ekkür ederim. Çaly?malarynyzda ba?arylar diliyorum, kolay gelsin.
-------------
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 04:12
Bir hayli ugrastiktan sonra burun ve seffaf parcalari tam anlamiyla uydurmak mumkun oldu, daha sonra rotuslara devam edip panel cizgilerini tekrar cizecegim. Bu arada en az burun kadar zorlu olan motor kaputlarina basladim. Roden kitinin DB600 kaportalarini Hasegawa kitine uydurmak bir hayli is isteyecek gibi.
|
Mesajı Yazan: cemdogut
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 10:31
Merhaba,
Zorlu projenizde kolaylyklar dilerim.Sizin çaly?manyzdan sonra roden'in kitinden bende aldym, umarym sizin modelinizi takip ederek bende He-111F-1 yapabilirim.
Bilgi ve resimler için te?ekkür ederim.
iyi günler...
------------- do?ru yabancy model olaca?yna, yanly? Türk modeli olsun...
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 14:20
Roden kit ve Ytaleri'nin He-111'i ile 72 ölçekte giri?meyi planlyyor(d)um. Görülüyor ki daha fazla çaly?mam lazym :)
Kür?ad gayet iyi gidiyor. Geli?meleri ve fini?i heyecanla bekliyorum...
Malum sonbahar geldi, havalar so?udu, maket mevsimi ba?lady. Yary?malar ara gaz oldu. Modelciler tek tek dökülmeye ba?lady :)
Yyi modeller,
Tolga
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 17:37
Sabah uyanmis, esim henuz uyanmadan motor kaputunun uyumunu kontrol edeyim diye ugrasirken Turk He-111F-1'i yapmanin yeni bir zorlugunu daha kesfettim: Turk ucaklarindaki DB600 motorlarinin egzos borusu ve boruyu kapayan kapak resimlerini gordugum diger tum He-111 versiyonlarindan farkli. Bir Turk He-111F-1 fotografina benzer bir acidan cekmeye calistigim asagidaki fotografta fark acikca gorunuyor. Bu haftasonu buna bir cozum bulmaya zamanim olur mu bilemiyorum, ama bir sekilde cozecegiz..
Bunu bir an once bitirebilmek istiyorum ki siradakilere devam edebileyim..
|
Mesajı Yazan: cemdogut
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 17:49
Amerikan filmlerinde kahramyn evinde kapynyn arkasynda her zaman bir beyzbol sopasy hazyrda bekler ama sizin fikriniz daha klas, o F-104 ne öyle kaç ölçek ?
------------- do?ru yabancy model olaca?yna, yanly? Türk modeli olsun...
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 18:04
Orjinalini yazan: cemdogut
Amerikan filmlerinde kahramyn evinde kapynyn arkasynda her zaman bir beyzbol sopasy hazyrda bekler ama sizin fikriniz daha klas, o F-104 ne öyle kaç ölçek ?
21st Century Toys firmasinin oldukca guzel ve detayli 1/18 olcek F-104C'sinin govdesi o. Aslinda oyuncak olarak tasarlanmis olmasina ragmen biraz emek sarfedilirse bayagi hasmetli bir sey yapmak mumkun. Cesaret toplayana kadar bekliyorum, sonra 1/18 olcek Turk Hava Kuvvetleri F-104G'si yapmayi planliyorum...
http://www.cybermodeler.com/hobby/prefinish/21c/kit_21c_f-104g.shtml - http://www.cybermodeler.com/hobby/prefinish/21c/kit_21c_f-104g.shtml
|
Mesajı Yazan: cemdogut
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 18:34
F-104G gerçekten güzel olur.Kutularyn arasyndaki Miles Master nasyl bir kit,tavsiye edermisiniz.Birde baltimore ve blenheim ikisi de yapmak istedi?im modeller,classic airframes'de 1/48 çykycak gönlümden 1/48 geçiyor ama hem parasal olarak hemde maketleri koyacak yer açysynda 1/72 daha mantykly.kitler detay olarak nasyllar.
------------- do?ru yabancy model olaca?yna, yanly? Türk modeli olsun...
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 19:18
Frog'un Miles Master Mk.III'u 40 kusur yillik, bugunun standardlarindan cok uzak bir kit. Zaten Turk Hava Kuvvetleri'nde kullanilan Miles Master Mk.II modelini yapmak icin uygun bir kit de degil. Ancak Master Mk.II yapmanin daha kolay bir yolu yok gibi, o yuzden bu kiti eski bir Frog Blenheim kitinden aldigim motor kaputu ile Mk.III'e donusturecegim.
Ben de Baltimore ve Blenheim'i 1/48 olcekte yapmak isterdim ancak bunlar mevcut is tempomda su anda dusunebilecegim projeler degil, o kadar da fazla hobi zamanim yok. Ayrica birkac sene icinde kismet olursa 1/72 olcekte 1923'den beri Turk Hava Kuvvetleri'nde ucan her tipin modelini yapmak istiyorum, o yuzden projeme konsantre olmak acisindan 1/72 Azur Baltimore Mk.V ve MPM Blenheim Mk.I (ayrica MPM Blenheim Mk.V,Mk.IV ve Beaufort Mk.II kitleri de stoklarimda) kitlerini aldim. Ikisi de gayet guzel ve detayli kitler, tavsiye ederim.
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 22:15
O F-104 e biraz daha cesaret toplayyp bence bi motor takyn derim kür?ad bey.deh?et bi ?ey.HE-111 ide merakla takipteyim...
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: istatistik
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 22:38
Benim gibi bir acemi için muhte?em ve imkansyz i?ler yapyyorsunuz tebrik ederim. Gerçekten model yapyyorsunuz zira. Tebrikler. Ayryca.... Ufak bir jet motoru ile göklerde süzülmesi ho? olur 104 ün :)
|
Mesajı Yazan: cemdogut
Mesaj Tarihi: 29/09/2007 Saat 23:26
Kür?ad Bey bilgi için te?ekkürler. fazla soru sorup sizi sykmak istemem ama konu konuyu açyyor, Beaufort Mk.II için MPM-Special Hobby'nin ve High Planes'in kitleri var.
High Planes P&W motorlu ve Türk decali çykyyor, tayyareci.com'a göre ise bizdeki uçaklar Bristol Taurus motorlu. Hangisi do?ru? High Planes pek parlak bir kit de?il.MPM ve Special Hobby de birden fazla Beaufort var hangisini almalyyym.
iyi günler...
------------- do?ru yabancy model olaca?yna, yanly? Türk modeli olsun...
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 06/10/2007 Saat 05:15
Haftaici islerin yogunlugundan ugrasmak mumkun olmuyor ama bu haftasonu He-111 projesinde ilerleme kaydetmeyi umuyorum, egzos borularina bir cozum buldum sanirim. Dekallerin cizimi ve olceklendirmesini uzun zaman once bitirmistim; ama sadece tek bir projenin dekallerini basmak icin emektar ALPS'i dolaptan cikarip kurmaya useniyordum. O yuzden onumuzdeki birkac ayda bitirmeyi dusundugum tum Turk pervaneli ucaklarinin isaretlerini ve bitmekte olan M48A5T1 tank modelimin (AFV forumunda resimleri var) plakasini iceren "jumbo" bir dekal tasarladim.
Dikkatli gozler herhalde cizime bakip hangi projeler uzerinde calistigimi cikarabilir. Daha onceden de soyledigim gibi en sevmedigim seylerden birisi ozenle yapilmis Turk isaretli ucaklarin uzerine oylesine uydurulus yanlis yazi bicimli numaralar vb. oldugu icin resimlerden bakarak yazi tiplerini uydurmak bir hayli zaman aliyor. Cizim bittikten sonra baskiya girebiliriz...
Firindan yeni cikmis dekal asagida. Sonuc gayet guzel, yarin motor kaputlari ve kanatlarda bir ilerleme kaydedebilirim umarim.
|
Mesajı Yazan: oruç reis
Mesaj Tarihi: 06/10/2007 Saat 17:48
Kür?ad hocam bu yazycynyz alps ismi var gerçek ismi bumudur?Birde beyaz renk veren kartu? i?ini nasyl hallettiniz??u an hayran kaldy?ymdan bu ?ekil sordum kusura bakmayynyz.
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 06/10/2007 Saat 18:13
Hakan Bey, bu yazicilar kati murekkep seritleri kullaniyor. Beyaz ve metalik renkleri basabildikleri icin dunyanin cogu yerinde bircok modelci tarafindan dekal basmak icin kullaniliyorlar. Aslinda 10-12 yil oncesinin teknolojisi olduklari ve yillar once piyasadan kalktiklari icin su an bu yazicilari bulmanin tek yolu Ebay'den satin almak, ve tuketim malzemelerini bulmak da gitgide guclesiyor. Ama verdikleri sonuc hemen hemen hazir satilan dekaller ile ayni. Dolayisiyla dogru Turk Hava Kuvvetleri modelleri yapmak icin vazgecilmez bir arac.
Bildigim kadariyla beyaz renk basabilen ve dekal basimi icin uygun baska bir yazici hala yok. Benim kullandigim model ALPS MD-1000. Eger bulabilirseniz MD-1000 ve MD-5000 modelleri isinizi gorur.
|
Mesajı Yazan: oruç reis
Mesaj Tarihi: 06/10/2007 Saat 19:17
Kür?ad hocam çok saolun de?erli bilgileriniz için.
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 12/07/2008 Saat 20:44
Aci dolu bir calismanin ardindan tunelin sonunda isik gorundu gibi. Biraz daha isi, boyama duzeltmeleri ve eskitmesi kaldi, sanirim bir-iki hafta icinde biter diye umuyorum. Son haliyle Turk He-111F-1 modelim burada:

------------- http://www.caracalmodels.com/48scale.html">
|
Mesajı Yazan: FB1907
Mesaj Tarihi: 14/07/2008 Saat 14:01
üst synyf synyrlary zorlayan bir çaly?ma.tebrik ederim ellerinize saglyk
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 15/07/2008 Saat 09:43
Ellerine sa?lyk. Bence bunu yazy haline getir ve sitede giri? sayfasyna basylsyn.
Kolay gelsin,
Tolga
|
|