Ankara'daki Migler
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=4364
Tarih: 17/11/2024 Saat 02:30 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: Ankara'daki Migler
Mesajı Yazan: baturavgan
Konu: Ankara'daki Migler
Mesaj Tarihi: 08/05/2007 Saat 12:08
Ankara'daki hava müzesinde bulunan Mig'lerin fotograflari kimsede var mi? Yanlis hatirlamiyorsam Mig-17, Mig-19 ve 21 vardi. Ben 17 ve 19'un fotolarini ariyorum. Varsa buraya basabilir misiniz?
Sagolun.
batur
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 08/05/2007 Saat 15:33
http://www.modelsitesi.com/referanslar/ankaramuze/index.htm - http://www.modelsitesi.com/referanslar/ankaramuze/index.htm
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 08/05/2007 Saat 15:54
Bizde Mig kullanylmy? my? Hiç duymamy?tym. Biraz bilgi lütfen...?
|
Mesajı Yazan: oruç reis
Mesaj Tarihi: 08/05/2007 Saat 16:01
Bu migler sadece müzede sergilenmek için verilen uçaklardyr.Mig 17 afganistandan Mig 19 pakistan (Kar?yly?ynda F-104 verdik)Yanly? hatyrlamyyorsam mig 21 macaristandan gelmeler.
|
Mesajı Yazan: gokhaneren
Mesaj Tarihi: 08/05/2007 Saat 21:18
Yki tane yolluyorum,resimler Ankaradan bir arkada?ymyn objektifine ait ...
Gerçi üstteki linkin üzerine eklenmez ama yine de destek olur...
Bu bir mig-17
Bu da bir mig-19(pakistan)
SELAMLAR...
|
Mesajı Yazan: Burak Özdil
Mesaj Tarihi: 08/05/2007 Saat 23:34
Çok net hatyrlady?ym bir iki hadise var 80'li yyllardan Karadeniz'de bir yere (Trabzon olabilir) Rus pilot iltica etmi?ti, böyle durumlarda uçak geri mi iade ediliyor? (Sanyrym hadiselerin birinde uçak Mig-29'du)
------------- Artyk 1/72 AFV yapyyorum (arada kaçamak yapmayaca?ym anlamyna gelmez :) )
http://miniafv.blogspot.com/
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 08/05/2007 Saat 23:52
Olayyn akabinde adamlar nakliye uça?yyla gelip uça?y toplayyp döndülerdi mig-29 hikayesinde, evde biryerlerde gazete küpürü vardy o güne ait, aranayym bari:)
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 09/05/2007 Saat 00:11
Türk mühendislerin o zaman icin cok gizli olan Mig 29 u bir gecede inceleyip rapor ettikleri rivayet edilir..
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 09/05/2007 Saat 01:27
Olaydan bir iki gün önce oradaydym.
Yer Trabzon,bizim ev de havaalanynyn her noktasyna hakim bir yerde :((.
|
Mesajı Yazan: hudaverdi
Mesaj Tarihi: 09/05/2007 Saat 02:03
Orjinalini yazan: idris
Olaydan bir iki gün önce oradaydym.
Yer Trabzon,bizim ev de havaalanynyn her noktasyna hakim bir yerde :((.
mit hesabyna çaly?yyorum,olayy önceden tezgahlamy?tyk demenin yeni ?ekli bu?(tükkanda iken bundan sonra çenemi syky tutayym bari:))
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 09/05/2007 Saat 03:04
Orjinalini yazan: oruç reis
Bu migler sadece müzede sergilenmek için verilen uçaklardyr.Mig 17 afganistandan Mig 19 pakistan (Kar?yly?ynda F-104 verdik)Yanly? hatyrlamyyorsam mig 21 macaristandan gelmeler.
Muzedeki Mig-17 Bulgaristan'dan(Afganistan degil), Shenyang F-6 (Cin yapisi Mig-19) Pakistan'dan, Mig-21MF ise Macaristan'dan degis tokus yoluyla alinmistir. Turk Hava Kuvvetleri'nin bu ucaklar karsiliginda verdigi F-104'ler ve su anki yerleri ise:
CF-104 62-862 govde kodu "8-862": Pakistan Hava Kuvvetleri Muzesi - Karaci, Pakistan
CF-104 62-893 govde kodu "8-893": Macar Hava Kuvvetleri Muzesi - Szolnok, Macaristan
CF-104 62-899 govde kodu "8-899": Bulgar Hava Kuvvetleri Muzesi - Plovdiv, Bulgaristan
20 Mayis 1989'da Mig-29'u ile Trabzon'a inerek iltica eden Alexander Zuyev'in hikayesi ise basli basina ayri bir tartisma basligini kaplayacak kadar ilginc ve etkileyici bir hikaye. Maalesef bu iltica olayi hakkinda yalan-yanlis yazilmis bir suru hikaye, bir suru uydurma "ani" falan var etrafta. Kendisi olayin tum ayrintilarini ABD'de yazdigi "Fulcrum" adli kitapta anlatmis, baskidan kalkmis bu kitabi yurtdisindan bulup okuma imkani olanlara okumalarini tavsiye ederim.
Kisaca ozetlemek gerekirse adam aylar oncesinden plan yapip, filo arkadaslarini ilacli pasta ile uyutarak QRA nobetinde bekleyen silahli bir Mig-29 ile kalkip, kendilerini takip edemesinler diye alandaki diger Mig-29'lari 23mm'lik topuyla tahrip ederek Turkiye'ye kacmayi dusunuyor. Ancak evdeki hesap carsiya uymuyor, o gece uste kalan hemen hemen herkesi pasta ile uyutmayi basarmasina ragmen ucagin basinda bekleyen Tatar nobetci ile catismaya giriyor; nobetciyi yaraliyor, kendisi de kolundan yaralaniyor. Bu catisma hengamesinde daha onceden planladigi gibi ucagi hazirlayamiyor: Ucagin uzerindeki silahlarin (ucakta AA-10 ve AA-12 fuzeleri yuklu) plastik koruma kapaklarini bile cikarmaya vakti olmadigi gibi makineli topun ve firlatma koltugunun emniyet pimini cikaramiyor, dolayisiyla silahlari ve firlatma koltugu calismiyor. Guc bela kalktiktan sonra silahlarin calismadigini farkedince geri donup ussu tarama fikrinden vazgeciyor, planladigi gibi Trabzon'a yoneliyor.
Yakindaki bir S-75 (SA-2) fuze bataryasindan cekindigi icin ucusunu cok alcak irtifadan yapmayi planliyor. Kitabinda iddia ettigine gore Gurcistan'daki usten (o zamanki adiyla Mikha Tskhakaya(*) hava ussu) kalktiktan birkac dakika sonra deniz uzerinde 300 ft (yaklasik 100 metre) irtifadan 630 kt. hizla ucuyor, ki o irtifada hicbir radarin kendisini tespit etmesi pek mumkun degil. Nitekim hic kimsenin ruhu duymadan da Trabzon'a iniyor(O gun bugundur ikide bir "Bizimkiler herseyi tespit etmis aslinda, radarda hemen gormusuz, bir sey yapmamisiz" gibi laflar soylenir, ilk elden donemin Hava Kuvvetleri Komutani'nin sekreteri olan yarbay rutbeli akrabam ucagin cok alcaktan uctugu icin Trabzon'a inene kadar hicbir sekilde tespit edilemedigini soylemistir).
Buraya kadarki kisim adamin su anda masamda acik olan kitabindan bakip aktardigim seyler, kendi anlatimi yani. Olayin geri kalani hakkinda bilgi Internet'te her yerde var. Adamin zamanlamasi biraz kotu, o gunun Turk Genelkurmay Baskani Moskova'da Sovyet Genelkurmay Baskani'nin misafiri olarak bulunuyor ve kendisine sorulur sorulmaz ucagi geri vermeye soz veriyor. Ucak 1-2 gun icinde geri goturulmustu. Turk ve Amerikan Hava Kuvvetleri tarafindan bir suru resminin ve filminin cekildigi soylenmisti ama daha onceden bilinmeyen, kayda deger bir teknik bilgi elde edilebilecek kadar incelendigini hic sanmam. 1976'da Japonya'ya iltica eden Belenko'nun Mig-25'i Amerikalilar tarafindan tamamen sokulerek incelendikten sonra sandiklar icinde iade edilmisti...
(*)Gurcistan'daki eski Mikha Tskhakaya ussu gunumuzde Senaki-Kolkhi Havalimani olarak kullanilan sivil hava alani: http://maps.google.com/maps?t=k&hl=en&ie=UTF8&ll=42.240909,42.050772&spn=0.043145,0.079136&z=14&om=1 - Mikha Tskhakaya
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 09/05/2007 Saat 04:49
Orjinalini yazan: hudaverdi
mit hesabyna çaly?yyorum,olayy önceden tezgahlamy?tyk demenin yeni ?ekli bu?(tükkanda iken bundan sonra çenemi syky tutayym bari:))
Mig in kalkty?y yer Gürcistanmy?.
Al sana ?üphelenece?in bir durum daha :).
|
Mesajı Yazan: cemdogut
Mesaj Tarihi: 09/05/2007 Saat 10:26
Kür?ad Bey yazy için te?ekkür ederim.
iyi günler...
------------- do?ru yabancy model olaca?yna, yanly? Türk modeli olsun...
|
Mesajı Yazan: Lt von Witzland
Mesaj Tarihi: 09/05/2007 Saat 12:10
Bana birinci kaynaktan alinti oldugu icin bir iki nokta ilginc geldi; MIG29 GSh-30-1 30mm top tasymyyor mu? 1989'da ucan bir MIG29'da AA12 biraz garip degil mi? 1980lerin ilk yarysynda geli?tirilmekte oldugunu biliyorum ama servise girmesi benim lise caglarim olmasi gerek, yani 1994-95...Zaten ancak o tarihlerden sonra uretilen MIG29 modelleri ile eski modellerin guncellenmis olanlari AA12 tasiyor diye hatirliyorum.
|
Mesajı Yazan: KursadA
Mesaj Tarihi: 09/05/2007 Saat 14:05
Orjinalini yazan: Lt von Witzland
Bana birinci kaynaktan alinti oldugu icin bir iki nokta ilginc geldi; MIG29 GSh-30-1 30mm top tasymyyor mu? 1989'da ucan bir MIG29'da AA12 biraz garip degil mi? 1980lerin ilk yarysynda geli?tirilmekte oldugunu biliyorum ama servise girmesi benim lise caglarim olmasi gerek, yani 1994-95...Zaten ancak o tarihlerden sonra uretilen MIG29 modelleri ile eski modellerin guncellenmis olanlari AA12 tasiyor diye hatirliyorum.
Iki konuda da haklisiniz, Mig-29 30mm top tasiyor. Ben yazinin basinda detaylari aktarmak icin kitaba bakmadan once 23mm diye animsamisim. Simdi kitaba bakinca Zuyev'in ucagindaki silahlari R-27 ve R-73 fuzeleri diye tanimladigini goruyorum, bunlar da benim dun gece yazdigim gibi AA-10 ve AA-12 degil, AA-10 "Alamo" ve AA-11 "Archer" fuzeleri. Duzelttiginiz icin tesekkurler.
Konunun detaylarini merak eden arkadaslara tavsiye ettigim kitap asagidaki resimde; yaninda da 1976'da Japonya'ya Mig-25'i ile iltica eden Viktor Belenko'nun kendi kacisini anlattigi "Mig Pilot" adli kitabi var. Her ikisi de gercekten cok guzel kitaplar. Ben Amazon.com'da henuz kullanilmis kitap satilmadigi karanlik caglarda (1997-1998) New York'un arka sokaklarindaki sahaflardan guc-bela bulmustum, artik daha kolay bulunabiliyor sanirim.
Asagidaki resimde de kitaptan bir alinti var. Kitap boyunca Zuyev Turk'lere Mig-29'u hemen teslim ettikleri icin kizgin oldugunu birkac yerde belirtmis. Bu ucagi silahlari ile birlikte NATO'ya teslim ederek kendisince Sovyetler Birligi'nden intikam almak istedigini, ancak Turklerin ucagi hemen iade etmesi yuzunden basarili olamadigini soyluyor surekli. Asagidaki alintida da Zuyev Turk subaylarina "Ucagi iade edeceginizi bilseydim firlatma koltugumla atlardim" dedigini anlatiyor.
http://www.albayraktaroglu.com/model_images/zuyev1.jpg - http://www.albayraktaroglu.com/model_images/zuyev1.jpg
|
Mesajı Yazan: Levent Basara
Mesaj Tarihi: 09/05/2007 Saat 22:40
Son bir bilgi de ben vereyim. Mig-29'u kaçyran Alexander Zuyev ABD'de bir uçak kazasynda ya?amyny yitirdi. Ylginçtir uçtu?u uçak çift ki?ilik Rus yapymy bir akrobasi uça?yydy. Kazanyn yylyny ve uçak tipini ?imdi hatyrlamyyorum. Detaylar için bakynyz internet.
------------- I'd Rather Be Flying...
|
|