Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

BMW Brabham BT50

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Sivil Araçlar
Forum Tanımlaması: Askeri amaçli olmayan tüm araçlarla ilgili bilgi paylasimi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=43
Tarih: 16/11/2024 Saat 21:52
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: BMW Brabham BT50
Mesajı Yazan: carlgustav
Konu: BMW Brabham BT50
Mesaj Tarihi: 18/08/2005 Saat 03:39
Efendiler;

BMW Ortak projesi kapsamında, bir Tamiya 1/20 Brabham BT50'ye giriştim işte adım adım fotolar:

Önce bloğun alt kısmını griye boyadım:



Sonra siyaha boyadım:



Akabinde motoru ve bilimum arka takımı açıkta sergilemek istediğim için kaportanın arkasını öne deldim, sonra kestim:



devam...

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.



Cevaplar:
Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 18/08/2005 Saat 03:59
Daha sonra motor bloğunu toplamaya devam ettim:



Şanzıman ve fren disklerini topladım:



Akabinde kaportayı deldiğim noktalardan kestim:



devam...

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 18/08/2005 Saat 04:05
Arka yürür aksamı topladım:



Gövdenin alt kısmında bir çok enjeksiyon punto deliklerini macunladım (açık olunca hepsi görünecek):



Lastiklerin içindeki yazıları boyadım:



Devam...

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 18/08/2005 Saat 21:44
Aynı model şu anda benimde tezgahımda.Bir tane de Tamer abi yapıyor diye hatırlıyorum.

Bugün bende kaportayı boyayacağım.Motor kısmını göstermek için kesmen iyi olmuş.Aynı uygulamayı ben de yaptım.

Güzel oluyor.

-------------
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 18/08/2005 Saat 22:30
benbeni bey foto var ise paylaşırsanız güzel olur.

Aracın alt taban parçasında açıkta olacak kısımları macunladım, X11'le seviyelerine bakıp, bir de sıvı putty sürdüm:



Sonra bir daha tesviye-zımpara ve X11 atıp, radyatörleri, ve diğer aksesuarları bağladım:



Arabayı bir kuru montaj edip nasıl durduğuna baktım:



Devam...

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 18/08/2005 Saat 22:31
Bu araç üretimi çok ters işmiş. Bir yandan parça tesviye, bir yandan boya, bir yandan dekaller herc-ü merç bir durum. Tezgahın canına okundu:



Bakalım nasıl işi bağlayacağız?


-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: HAKAN
Mesaj Tarihi: 19/08/2005 Saat 03:07
Senden kurtulurmu Barkıncığım.
Nihayeti sabırsızlıkla bekliyoruz.


Mesajı Yazan: Tamer Özkan
Mesaj Tarihi: 19/08/2005 Saat 06:13
Arkadaşlara önemli uyarı,

Alt ve üst gövde burun kısmın da birleşmeden önce,alt gövdeye pilot kabinin (koltuk ,kokpit dahil) duraluminum parçası yapışıyor ve sonra üst gövde yapışıyor.
Ben bu parçayı yapıştırdığımda burun kısmı alt'a tam oturmadı .
Bunda kastım aks kollarının çıkış yerlerinde üst -alt gövde aralığı çok gerçek dışı durdu ve kabinin ön kısmını kesmek durumunda kaldım.
Bende ki kitte sorun olabilir ama yapıştırmadan deneyiniz

-------------


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 19/08/2005 Saat 20:38
Orjinalini yazan: Tamer Özkan


Bende ki kitte sorun olabilir ama yapıştırmadan deneyiniz


Yok Tamer hocam hepsi öyle ben de kestim yoksa oturmuyor.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: KaanX
Mesaj Tarihi: 19/08/2005 Saat 20:43
Barkın, motoru çok güzel boyamışsın. Biraz daha yakın çekim ve anlatım alabilir miyiz? Ne kullandın metlaik boya olarak?


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 19/08/2005 Saat 22:58
Sağol abi;

Motorda garip renkler var. Kılavuzda, üst kısım için Tamiya oranj + mat alüminyum diyordu. Karter kısmı X11, ortası Tamiya German Grey üstü Semi-gloss siyah (X18). Motor bloğunun bazı parçaları ve şanzıman, metalik gri plastiğe basılmış. Bunların üstünü X18 ile boyarken çok ince bir kat attım ki alttan parlak grilik çıksın, bir nebze derinlik olsun deyu. Subap kapaklarındaki yazılar X11 (emay). Fren disklerinin olukarını Gunze'nin eskitme setinden çıkna "yağ" rengi (H342) ile ettim. Siyah yürür aksam kısımlarının kimisi mat kimisi yarı mat.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 22/08/2005 Saat 19:08
Yapım kılavuzunu takip etmeyip, ön takımı takmadan gövdeyi birleştirme yoluna gittim. Bu sebeple önce kokpiti oturttum:





Şimdi koltuklar, gösterge paneli, vites kolu, vs.yi takıp, üst-alt ön gövdeyi birleştirip, macun-tesviye-boya edeceğim.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 23/08/2005 Saat 00:15
Koltuğu şunu bunu takıp üst parçayı oturtmaya kalkıştım ve işte "YOU ARE GOING TO THE WORLD OF PAINS SMOKEY":



Üst-alt parçalar arasında 1,5mm açıklık kaldı. Burunun altı uzun kaldı. Onu traşladım. Sonra öndeki dikey kısıma plastik kart sokuşturdum va başladım macuna:





-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 23/08/2005 Saat 00:17
Bu tam bir rezillik olacak sanırım:



Artık hepten heykeltraşın marifetine kalacak bunun burnu (yada estetik cerrahının). Kurusun bakalım. Yarına kadar yatar hayvan...

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 07/09/2005 Saat 09:34
Epey bir sulu-kuru zımparadan sonra, hayvanı maskeleyip astara hazır hale getirdim:





Akabinde, sıcak suda bekletip ısıttığım Presto sprey astarı uyguladım:



Biraz bakalım. Hayvan güzelse beyazını atacağum. Malum vakit daralıyor.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 09/09/2005 Saat 01:47
Felaket, Katrina kasırgası:








Boya kurusun diye balkona konulan oto, uçar ve zemine kavuşur. Bittim bittim. Sil baştan.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 09/09/2005 Saat 01:56
Büyük geçmiş olsun


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 09/09/2005 Saat 04:42
Geçmişler olsun, capon artı cok ince bir kat macunla iş kurtulur 1 gün atar en fazla


-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Clio172
Mesaj Tarihi: 10/09/2005 Saat 22:28
Geçmiş olsun carlgustav Bey . siz bunun da üstesinden gelirsiniz diye düşünüyorum . Finişi merakla bekliyoruz.

Zamane ayrodinamiği işte .

-------------
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 08:09
Efendiler;

Proje 2 kere yere düşüp acil toparlanıp bir şekilde bitirildi. WTCC'den döndükten sonra aynaları ve kask eklendi. Sonuç şöyle oldu:







Happy End (at least for me)...

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 08:38
çok da güzel oldu. eline sağlık abi.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 09:21
Cok guzel

-------------
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!


Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 12:17
Cicek, cicek!!


Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 17:53
Hem crash-test'ten geçmiş, hem de vitrine çıkacak evsafta!

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 22/09/2005 Saat 22:28
Cümlenize teşekkür ederim. F1 arabası etmek ne zor işmiş. Her bir dekal tabak gibi. Artık bir daha ki BMW'ye kadar F1'e tövbe.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: sıpa
Mesaj Tarihi: 23/09/2005 Saat 04:11
çok güzel olmuş.


Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 23/09/2005 Saat 04:14
Ellerine sağlık.Son derece güzel olmuş.

Ben de artık benimkini raftan çıkarıp yapmaya başlayayım.

-------------
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 23/09/2005 Saat 08:33
benbeni bey;

Tavsiyem, özellikle kuyruk ve burun üstü dekallere dikkat etmeniz. Ben bir keleklik ettim, MicroSol sürdüm. Dekaller duman oldu(ilk kez microsol görünce buruşup, 2 günde düzelmeyip, defalarca microsol uygulamama rağmen toparlanmayan kırşıkları açılmayan dekalle uğraştım). Kuyruğun koyu renk fon dekalini çöpe attık, siyaha boyayıp devam ettik (Tamer Özkan hoca bu konuda haklı çıktı onun da başına aynı olay gelmiş). Burun üstü dekal ise pistoleyle rötuşlayana kadar imanımı gevretti.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 23/09/2005 Saat 11:16
Benim modeli şimdiye kadar niye bitirmediğimi merak ediyorsanız; ben de aynı arka kanat dekali mağduruyum.

Arka kanadın dekalini yaparken microsol bende de biraz fazla kaçtı.Ve dekal heba oldu.Benimde dekal yerine boyama yapmam lazım.

O yüzden şevkim kaçtı.1 aydan beri makete elimi sürdüğüm yoktu.Ama aracın bitmiş halini gördükten sonra yeniden heveslendim.

Yani uzun lafın kısası bende sizin gibi dekal mağduruyum.

-------------
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu


Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 07/10/2005 Saat 20:49
Microsol'un uygulanmasi dekali suladiktan sonra yerine yerlestirip sonra uzerine firca ile tatbik seklindemidir? Uyguladiktan sonra kirisacak ellenmeyecek sonra kendiliginden duzelecek o kisimlar anlasildida uygulama asamasini biraz daha acabilirmiyiz ?

-------------
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!


Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 07/10/2005 Saat 20:59
Burak, microsol uygulamanın bir reçetesi yok. Dekali ıslatacak kadar fırçayla sürüyorsun. Ancak ben bu arka kanat gibi düz kesimlerde kesinlikle bir sölüsyona ihtiyaç duymadım. Bence heryerde microsol kullanmak biraz riskli.

Barkın, süper olmuş. Modelde, fotolarda çok iyi. Onca kazadan sonra hakikaten ellerine sağlık.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 07/10/2005 Saat 21:51
Cümlenize teşekkür ederim.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 07/10/2005 Saat 23:04
Orjinalini yazan: Typhoon

Burak, microsol uygulamanın bir reçetesi yok. Dekali ıslatacak kadar fırçayla sürüyorsun. Ancak ben bu arka kanat gibi düz kesimlerde kesinlikle bir sölüsyona ihtiyaç duymadım. Bence heryerde microsol kullanmak biraz riskli.



Bende su Focus wrc'yi bitireyim dedimde Ordaki alengirli yerlerdeki dekaller icin sart gibi.Demekki dekali yerine getirdikten sonra firca ile uzerini islatacak kadar uygulayacagiz.Bakalim nasil olacak


-------------
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!


Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 07/10/2005 Saat 23:25
Çok alengirli dekallerde (focus'tan örnek vermek gerekirse martini şeritleri)bir kerede sonuç alamayabilirsin. İlk seferki uygulama kuruduktan sonra, tekrar tekrar uygulamak mümkün.


Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 07/10/2005 Saat 23:40
ve dee en onemlisi, dekal kuruyana kadar sakin el mel degmeyin...

biliyorum bu mantikla bir wrc arabasinin dekal aplikasyonu 2 hafta surer ama sanirim durum bu

bizim jaguarin konsol dekalini yerlestirirken bi baktim kucuk barnagimda bir islaklik, ana dashboard dekali barnagima dolasmis

modelden modele, dekalden dekale de degisiyor sanirsam microsole tepki ve kuruma sureleri


Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 08/10/2005 Saat 00:23
Orjinalini yazan: Typhoon

Çok alengirli dekallerde (focus'tan örnek vermek gerekirse martini şeritleri)bir kerede sonuç alamayabilirsin. İlk seferki uygulama kuruduktan sonra, tekrar tekrar uygulamak mümkün.


Bu iyi haber

Orjinalini yazan: USS Enterprise

biliyorum bu mantikla bir wrc arabasinin dekal aplikasyonu 2 hafta surer ama sanirim durum bu


Buda kotu Ya sabir diyerek baslayalim araci boyamaya ..

-------------
Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info