1/32 BF-109G14
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=3293
Tarih: 25/11/2024 Saat 23:28 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: 1/32 BF-109G14
Mesajı Yazan: Captainairbus
Konu: 1/32 BF-109G14
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 02:25
Maket Hasegawa. Cockpit seti AIRES. Eduard PE set aldım.
Ufaktan başladım. Kokpit tamamlandı sayılır. Biraz daha eskiyecek.
------------- ex copilot.
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 02:50
Bu ne hızdır böyle,bu hızla üç vaktye kalmaz Ufuk'uda geçecen...hadi kolay gelsin.
Kokpit detayları harika olmuş...
-------------
|
Mesajı Yazan: Blackbird
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 03:33
kokpit detayları süper hadi hayırlısı :D
-------------
|
Mesajı Yazan: ardeth
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 04:37
Bu ne detay? sonucu dört gözle bekliyorum.
------------- Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...
|
Mesajı Yazan: ejdersozen
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 07:51
Ben elimdeki modeli yapmaktan vazgeçtim... şu andan itibaren...
------------- Aaa bunun pervaneleri dönüyo mu!!!
|
Mesajı Yazan: shaw
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 09:10
Ercan abi ellerine sağlık... lafı uzatmaya gerek yok seyire devam...
------------- ////////////// CRIME SCENE DO NOT CROSS //////////////
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 09:15
ÖHH ABİ!!! Neyse halen 144 yapıp mutlu olabiliyorum:}
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 09:44
Orjinalini yazan: Jolly Roger
ÖHH ABİ!!! Neyse halen 144 yapıp mutlu olabiliyorum:}
katılıyorum gerçekten.ercan abi o kokpit ne öyle azım açık kaldı.uçaktaki bütün göstergeler i ufaltıp koymşlar sanki...
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: purdey
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 11:17
benim ilgimi çeken husus ise gunsigh oldu.acaba kullandığınız gunsight kitin ki mi? yoksa airesin setiye gelen mi? çünkü bana daha erken dönem(G-2,G-4 ve early G-6) modellerde kullanılan Revi C12 gibi geldi oysa G-14 ve daha sonraki G-10 larda Revi 16B kullanılmış olması gerekiyor sanıyordum elbette yanılıyor da olabilirim . açıklarsanız sevinirim. çünkü eduard cockpit setini G-6 için almayı düşünüyordum ayrıca qıuickboost un her iki gunsigh'i ayrı ayrı var hangisini kullanabilirim. şimdiden teşekkürler ve saygılar.
-------------
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 21:17
Beğenmenize sevindim dostlar.
Sanırım kokpiti hazırlayan tayyarecilikten anlamıyor :)( bizim tayyarelerde dijital saatler var ben n'apayım :P )
Purdey cockpit seti Aires ve 109 G6 için ama G14, G6 esas alınarak üretilmiş. Bundan ötürü bir kaç fotoda karşılaştırma yaptığımda kokpitte pek bir fark olmadığını düşünerek, bu seti bu uçakta kullanmaya karar verdim. Bahsettiğiniz gibi gunsight farklı olabilir. Daha fazla bir bilgim ise yok.
Eduard PE set daha doğru olabilir? Bana da bilgi verirsen kitin ki veya eduard Pe setin ki ile değiştirebilirim.
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 22:27
Bf109'lardaki bazı parçalar için "şu modelde, şu kullanılmıştır" gibi birşey söylemek (özellikle G-6 ve G-14) pek kolay değil sanırım. G-6, en çok ve en uzun süre (yaklaşık 1.5 yıl) üretilen model. Savaş zamanında Almanya'nın da teknolojisinin sürekli geliştiği düşünülürse G-6'nın üretim sürecinde ne kadar değişime uğradığı anlaşılabilir. Öyle ki, Haziran 1944'te üretilen son G-6'lar, Şubat 1943'te üretilen ilk G-6'lardan birçok açıdan farklıydı. Aslında G-14'ün üretime girmesindeki en önemli neden de, G-6'da elde edilen yenilikleri artık bir standarda oturmaktı. Yoksa G-14'ün aslında son dönem G-6'lardan çok bir farkı yoktu. Hatta ilk G-14'lerde kısa G-6 kuyrukları bile vardı. Aynı şey Revi'ler için de geçerli.
Birşey daha: Savaş zamanındaki Bf109 üretimdeki G-6, G-14 ve G-10 gibi model kodlamaları, günümüzdeki gibi ardı ardına gelen bir sıralamada yapılamadı. Mesela G-10 modeli, G-14'den daha sonra üretime girdi. Amaç, elde kalan G'leri, yeni K standardına taşımaktı.
Bu arada arkadaşlar ben bunların hepsini kitaplardan okuyarak buraya yazıyorum. Sonuçta ben ne Bf109'un tasarım aşamasında bulundum, ne de arşivlerde Bf109 konusunda bir araştırma yaptım. Benim buraya yazdıklarım, kitaplar ne kadar doğruysa o kadar doğru. Şu sıralar sürekli Bf109'la ilgili birşeyler okumak durumundayım. Bu mesajı yazmamın nedeni de öğrendiğim bu bilgileri sizinle paylaşmak ve ehh, biraz da Ercan'ı rahatlatmak.
|
Mesajı Yazan: purdey
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 03:11
Ercan bey bu kadar titiz özenli ve gerçekten güzel bir cockpit çalışması için bence gunsighti eğer mümkünse değiştirmenizi öneriyorum. benim malesef foto ekleme yetenek becerim olmadığından buraya resim koyamıyorum ancak Baturavgan'ın açıkladığı bilgiler de doğrultusunda bu konuları benden iyi bilen bir arkadaş her iki gunsightin resmini koyabilirse size de yardımcı olur çünkü görünüş olarak aralarında ciddi bir fark var (örnek yeni Revi 16B daha masif ve köşeli görünüşlü ve öndeki deri kaplı "zozik" yok zaten bu parçadan fark anlaşılıyor)tabiki tüm late G-6,G6/as G-14 ve en son G serisi olan G-10 lar ile K serisinde Revi 16 kullanılmış olduğu için sizin modelde bu revizyonu yapmanız henüz kiti toplamadığınız için kolay olabilir.
çalışmanız benim gibi hevesli fakat acemi1/32 cilere referans olacak kalitede bu bşarınızın devamını diliyorum.
sygılarımla
-------------
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 05:22
Arkadaşlar parmaklarınızı yordum kusura kalmayın. Daha baştan bir hata yapmışım kokpit rengi benim hatam sonucu saçma bir renk olmuştur. Şu anda boya söküldü rlm 66 için hazırlık yapıldı. Bu mesaj bittikten sonra tekrardan boyanacak. Bu arada Bf 109un performansı konusundaki bilgilerinize hayran kaldım. Ama benim tayyare uçmayacak. Amacımız hobi amaçlı ve amatörce kalsın lütfen.
Not: Yazmayı unuttum. Kitten çıkan gunsight ile aires olan arasında bir fark göremedim. Deri zozik her ikisinde de var, diğer yandan Eduard set sadece bir iki kısmı kestirip yerine pe yapıştırtıyor. Yan, önemli bir değişiklik yok. Şu gunsight zımbırtılarının fotosu olan bana mail atabilirse bende buraya koyabilirim. Batur beni rahatlattın danke.
[email protected]
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 07:39
Düzeltilmiş kokpit ve fotoğrafları.
Bu arada nişangah düzeltmesi için beklemedeyim.
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: heydrich
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 07:43
Ercan Üstad ; bizi (beni) kıskandırmak içinmi yapıyorsun?:))))
Ellerine sağlık , müthiş gidiyorsun , Kolay gele...
İzliyoruuuuum...
------------- vileda'dan isin kilici olurmu
|
Mesajı Yazan: purdey
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 07:44
RLM 66 cockpit budur
-------------
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 08:45
Nişangah için:
ellerindeki yeni model bozuluunca ne yapacaklar peki adamlar. eskisinden takamazlar mı?
kanımca pek mantıksız değil. hele ki günümüzde bile av tüfeği nişangahının f-15' te dahi kullanıldığını düşünürsek...
rengi de tutmuş artık, eh beklemeden devam etseniz olmaz mı?
saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: purdey
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 08:58
Ercan bey,bir çözüm olarak eğer bulabilirseniz herhangi bir kullanılmayıp artmış veya yedek bir hase Fw190 kit nişangahını kullanabilirsiniz çünkü fw190 ların tamamı yeni tip Revi16c nişangahlarına sahiptiler
-------------
|
Mesajı Yazan: onge
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 09:33
Ercan Bey modelin uçmayacağını söylemişti sanki, öyle hatırlıyorum... :)
(Ya ama itiraf edeyim, 1/24 109 kadar heyecan vermese de o kokpitin içine girip vrooommm tatatatata..! gibi sesler çıkarıp oyun oynayasım geldi. Bakalım bitince nasıl olacak. Modelin gazı benim gibi tüm kaplumbağa modelcilere sürat iksiri olsun..)
------------- "cure" le yeah tank cho she calcar
|
Mesajı Yazan: ardeth
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 22:07
Orjinalini yazan: CaptainairbusDüzeltilmiş kokpit ve fotoğrafları.
Bu arada nişangah düzeltmesi için beklemedeyim.
Evet böyle daha da mükemmel görünüyor. Eline sağlık abi.
------------- Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 29/10/2006 Saat 23:16
109 harici konulari bu basliktan uszak tutup modele ve yapana saygi gosterelim.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 09:02
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150049661658&indexURL=1#ebayphotohosting - Al Ercan. Hem de kutusunda.
|
Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 09:20
Bunlar da ikisinin çizimleri. Kitaptan taramadır.
http://img238.imageshack.us/my.php?image=revilerga9.jpg">
|
Mesajı Yazan: purdey
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 09:21
ben almanca bilmiyorum acaba çalışıyormuymuş? reflektörü çalışır halde ise 750 euroya değer ama sadece almanyaya satılması üzücü.bu arada Ercan bey bende çok sayıda 1/32 FW190 kiti var kontrol ettim reviler 16/b ,özelden adresinizi yazarsanız size bu küçük parçayı seve seve gönderirim.saygılarımla.
-------------
|
Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 09:32
Renkli camı dışında, içindeki ampulüne kadar orijinal. Kutusu çok temiz durumda değil ve merceği kırık. çalışır durumda mı bilmiyorum ama çalışşa da kuracak bir yerimiz sanırım yok.
2000 yılında eBay'de Bf109K-4 kokpiti satılmıştı. Yan duvarlar dışında kokpit tamdı. O zaman Kanada'daydım ve Ottowa'daki havacılık müzesine gidip adamlara alalım mı diye sormuştum. Beni sakinleştirmek için restorasyon hangarına götürdüler. Ele geçirildikten sonra hiç dokunulmamış bir He-162 ve restorasyonuna yeni başlanmış bir Me-163 hangarın içinde duruyordu.
Ondan birkaç gün sonra da Bf109 kokpiti 5 bin küsür dolara satıldı.
|
Mesajı Yazan: purdey
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 09:41
teşekkürler baturavgan beni heyacanlandırdın.merakımdan soruyorum acaba merceği kırık olmasa almayı düşünürmüydün?
aslında o paraları nerelere vermiyoruz ki?
-------------
|
Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 10:05
Doğrusu düşünüyorum. Ama eBay'e bu tip malzeme çok düşüyor.
|
Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 10:13
Türk Hava Kuvvetleri'nde uçmuş bir F-100C (54-2091) bile Haziran 2002'de eBay'de satışa kondu. Hem de hala uçar durumdaydı. 118 bin dolar isteniyordu. Satılmadı.
Bu uçak diğer iki F-100 (F-100F 56-3948 ve F-100D 55-2888) ile birlikte 1989'da Tracor Flight Systems adlı şirkete satılıp Amerika'ya uçtular. Zaten bizde servisten çıkmışlardı artık. Hedef uçak olarak kullanılacaklardı ama kullanılmadılar. Bugün üçü de Amerika'da uçar durumda.
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 20:24
Artık ebay'den alıp takacağız.
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: baturavgan
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 21:24
Ercan,
Bu arada senin renk hatanın sebebi Hasegawa G-14'ün yapım kılavuzundaki baskı hatası. Renk çizelgesinin İngilizce kısmında kaydırma yapmışlar. Japonca sütünuna bakarsan kokpit rengi RLM 66, İngilizce'de ise RLM 76, yani bir satır yukarıdaki renk. Tabii adamlar hayatlarında ÖYS'ye girmemişler ki kaydırmalara dikkat etsinler!
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 23:36
Batur,
Evet kesinlikle geç de olsa farkettim.
Kesinlikle adamların ingilizce zaafı.
Hatta bu konuda web siteleri filan yapmışlar.
http://www.engrish.com/ - Engrish
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 23:37
Evet kaldığımız yerden devam. Bu ara tayyare forumunda bir çoşku almış gidiyor ne güzel. Tayyareciler WWII alman uçak fabrikaları gibi çalışıyor.
Flapları Photoetch olanlarla değiştirdim.( gıcık bir iş bir daha iskambil kağıdını deneyeceğim )
Bu fotoğrafda sırası ile Aires set G6 revi c/12d, kitten çıkan ve revi16B.
Revi 16B temini için sevgili Purdey'e bir kere daha teşekkür ediyorum.
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 23:56
Ercan gunsight camlarından pilota yakın olanı genelde füme rengi oluyor benim gördüğüm fotolara göre.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 03:31
Acil arka fonda gözüken Avro Anson kutu incelemesi (hoş bu gazla sen oturur bitirisinnnnnn, ıınınnnnn) isterük bilgin ola...
İmalat hızı, breh, breh, breh...
Bu kit sana da mı mezuniyet hediyesi geldi :P
Selamlar, iyi modeller
Tolga
Önemli Not: Bazı pilot arkadaşlarımız, Ercan Kaptan'ın bu kiti 10 gün sürekli uçup nasıl mutlu sona getirdiğini iyice incelesin derim. Görüldüğü üzere çalışan air brush ışıldıyor. Taş hedefi bulmuştur. Selamlaaarrrr.... :)
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 03:48
Avro Anson derken biri senden önce davranmış :)
avro ananas - http://www.hsgalleries.com/gallery04/ansonmkiearlybg_1.htm
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 20:42
Avro Anson olayı biraz gaz bekler. Ama referans fotolar güzel görünüyor. Sağol.
Beyaz boyama işine başladım.
İlk kat.
ve bu da son hali, bir kaç kat daha beyaz boya ve sonrası.
------------- ex copilot.
|
|