Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Gece tayyaresi

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=3278
Tarih: 28/09/2024 Saat 10:22
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Gece tayyaresi
Mesajı Yazan: Ares
Konu: Gece tayyaresi
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 05:50
Yarışmaya yapıyorum, bir araba macun işi çıkardı ama azim olayı hakkından gelecek:)







-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Blackbird
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 05:58
aman allahım bu ne güzellik ufuk abi ağzımız sulanıyor valla helal olsun :D
Kit hakkında biraz bilgi verirmisin hangi firmanın vs vs ...?
Başarılarının devamını dilerim abi

-------------


Mesajı Yazan: puxavida
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 08:42
1/32 hasegewa mı, yoksa trumpeter mi? Bende bir Me262 almayı düşünüyorum bu aralar.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 08:57
Trumpeter

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: shaw
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 08:58
Kolay gelsin. Kokpitte detay seti var mıdır ?

-------------
////////////// CRIME SCENE DO NOT CROSS //////////////


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 09:52
ohhh ohhhh.kolay gelsin.ufağı yomuydu bunu aceb?:D

Ufukm abi icad süper.bir de yanlış mı biliyorum ama bu icadın burnuna bir sürü antan gelicek dimi?

kolay gelsin...

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: puxavida
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 09:58
Almanya II. Dünya savaşında Ares hızında uçak üretebilseydi, savaşın sonucu ne oludu bilmem :)


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 10:22
Orjinalini yazan: puxavida

Almanya II. Dünya savaşında Ares hızında uçak üretebilseydi, savaşın sonucu ne oludu bilmem :)


Benzin bulsalardı ellerindekiler yeterdi :).


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 10:23
Orjinalini yazan: pilotcuk

ohhh ohhhh.kolay gelsin.ufağı yomuydu bunu aceb?:D


72 ve 48 olarak da var.


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 10:55
Ufuk yine coşacak gibi, koşarak kaçmalı :)

Ellerin dert görmesin abi. Yalnız preshade olayını biliyordum da, pre-mottle ilk defa görüyorum :)

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 21:13
merhaba ufuk,
trumpeterin çift kişiliği ne zaman çıktı, nereden aldın?
iyi günler...


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 21:20
Orjinalini yazan: Emroglan

Yalnız preshade olayını biliyordum da, pre-mottle ilk defa görüyorum :)


Ev yapımı konverşın set olayı galba. Yarışma modele doyacak gibi. Kolay gele.

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 23:23
Orjinalini yazan: Cem Doğut

merhaba ufuk,
trumpeterin çift kişiliği ne zaman çıktı, nereden aldın?
iyi günler...


Çıkmadı, umarım yakın zamanda da cıkmaz:)
Tek kişilik standart kiti çevirdim, donör olarak Hasegawa Collectors Hi-Grade Me262B-1a/U1 kitinin parcalarını kullanıyorum (emniyet kemerleri, arka kokpit, radar ekipmanları ve kanopi). Şu anda gözüken kanopi fairingini sikrec yapmam gerekecegi.

32 kitler arasında en fenası revell , ikinci fena kit hasegawa (oransal olarak yanlış vs). Ama Trumpeter kit oransal olarak en dogru olanı, ama ote yandan oturmama, en beklenmedik yerde surpriz yapma gibi hıyarlıklara sahip aynı zamanda trumpeter.

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 28/10/2006 Saat 23:34
hıyarlık etsede senin elinden kurtulamaz nasıl olsa :)
kiti büyük bir hevesle alan biri olarak, yapım aşamasında karşılaştığın problemleri ve de çözümleri paylaşırsan sevinirim.
kolay gelsin, iyi günler...


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 00:41
Çevrim sürüyor; genel macunu bitti seviyeler sıfırlandı aşağı yukarı, ince bir kat macun iş daha kaldı. Çift kişilik 262ler hafif yollu yan sanayi işi olduğu için standart 262 gövdesine abuk sabuk hatchler eklemiş almanlar arka kokpite dışardan müdahale için. Öncelikle alt parçayı ekledim gövdeye. Hasegawanın sert muhteviyatlı PE sini yüzeye oturtmak için önce şablon çıkarıp oturacağı yeri 220 numara zımpara ile hafif göçerttim akabinde pe parçayı yapıştırdım, yanları tesviye edilecek yakın zamanda.



-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Terminatör
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 01:33
   
   Sevgili Ufuk'cum Mesaj hattından ulaşmak istedim fakat hattın çok dolu olduğu için buradan yazıyorum,yarışma şartnamesini İhmpmuk dan siteye kopyalarsan arkadaşları bilgilendirme açısından iyi olacak ilgilenirsen sevinirim,hani model de bi harika kolay gelsin......

-------------


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 10:25
Kanopi arkası fairing i taktım, hasegawa gövde ile trumpeter gövde uyumları uymadığı için cizinmler yardımıyla alt taraftan macunla kalınlaştırdım. kaba tesviyesi bitti genel olarak, son kat macunları cekerim bu gece.



-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 17:25
Çizgiler oldu galiba :))
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 17:36
Eline saglik Ufuk usta..

Degisik bir kamuflaj denemesi mi?? :)


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 02:00
Orjinalini yazan: freeman

Eline saglik Ufuk usta..

Degisik bir kamuflaj denemesi mi?? :)


Öncelikle şu usta lafını kullanmayalım, kendimi sanayide karburatörcü gibi hissediyorum:)

Kamuflajı uçağın bayağı doktora tezi niteliğinde, Johannesburg müzede bulunan kırmızı 8 olacak büyüyünce kendisi.

Neyse macun iş nihayete erdi, arada incik cinciklerini topluyorum, iniş takımlarını bitirdim matı hariç.

Öncelikle uçağın oturuşunu doğru hale getirmek için oleolardan ana dikmeleri kesip 1,5 mm kısalttım, içlerini delik metal cubuk koydum kırılmaması için, ön iniş takımınıda kesip 45 derece çevirdim (262lerde 50 derece limitmiş park halinde). yapacağım uçak gececei olacağı için dikmeleri siyaha boyadım, fren kablolarını çektim. Lastikleri zımparalayıp jantlara geçirdim. jantlar lastiklerin içine sıfıra sıfır oturması için iç taraftan olduça şişik verilmiş. Burda R/C tecrübesini kullandım. jantı lastiğe dik saplayıp merkezden çevirerek oturttum. Lastiğin jant üstüne kayıp kaymadığını anlamak için boyluca çizilen beyazları akrilikle uyguladım. Ana dikmelerede elle yazılan arazideki 4,5 ATM basınç değerlerini yazdım. Kablo kelepçelerini baremetalden yaptım.





-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 02:06
Ama şu resimleri gördükten sonra, başka ne diyebiliriz ki?:))
Ellerinize sağlık...:)

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 02:25
Fırsattan istifade bide şunu ekledim makaleler bölümüne
http://www.modelsitesi.com/makaleler/lgbm/index.htm - Link

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 03:05
Cevap veriyorum: WÖEH!!!!El ve akıl sağlığı dilerim:}

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 03:30
abi, asıl şu kırmızı kablonun olduğu yere odaklayıp çeksene, asıl olay orda gibi. Görelim biz de bilelim.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 05/11/2006 Saat 09:52
Camını maskeledim, içine 66 attım, arada kanatların üstünü boyadım maksat aradan cıksın, tepişirken on cam zırhını dağıttım, tez vakitte tamir edecem, artık (umuyorum) son kat rötuş macunlarını çektim, camlar üstünde öylesine duruyor şu anda.



-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 05/11/2006 Saat 11:06
Anaaa bu çocuğun kanat üzeri yeşil mi????

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 06/11/2006 Saat 12:31
Evet yeşil.

Gövde rengini karışım attım keza abuk sabuk bir renk; RLM kodlarına uymuyor, en yakın formül 76 üstünü 02 ile overlay etmekmiş bu uçakta. Beyaza 02 katıp az mavi azda koyu yeşil katıp Badger 100G ile boyadım. Sıra beneklere gelince uçağın beneklerinin karakteristiği oldukça ince bir boya hazırladım. Gerçek uçakta benekler yerine göre dumanlama şeklinde atılmış ama benzer boyamalarda olan overspray mevcut değil, demekki benzin bitip uçaklar yerde çakılı kalınca yer ekibinin bu tip alengirli bir kamuflaj atmak için oldukça fazla zamanı varmış, modelciyi düşünen kim. Neyse ilk benekleri 100G ile atmayı denedim ama atılması gereken beneklerin karakteristiği badger ın kapasitesini aştı. Zira benekler solid değil, ben bir yığın değişik yoğunluktaki minik noktacığın bir araya gelmesiyle oluşmuş. Neyse deprem lambası mantığıyla Sprite Super93S i hazırladım, netekim lamba gibi uzun süre yatmakta ama yeri geldiğinde hayat kurtarıcı rol üstlenmekte alet. hazneyi 3/4 kolonyayla doldurup içine yalnızca 3 fırça kadar Gunze RLM82 doldurdum. Yeşil benekleri atmak 2 saatten fazla sürdü. Akabinde gene gunze RLM83ü aynı oranda inceltip tatbik ettim. Burda sprite ın şöyle bir ekstra avantajı mevcut, aletin kafasındaki koruyucuyu söküp iğneyi gövdeye 1mm kadar yaklaştırabiliyorsunuz, tabii arada eliniz titrerse iğneye elveda demenizde mümkün. Neyse genel kamuflajıda bu şekilde bitti aletin, sırada kanattaki oversprayleri düzeltme ve en eğlenceli kısım olan siyahlarının boyanması var:)







-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 06/11/2006 Saat 12:55
Görünüşe göre gerçek uçağa badgerle kamufle atmışlar.


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 06/11/2006 Saat 17:14
100 de atar onu :)
iğne değmez gövdeye, sağlam kalır :)
dıp dıp dıp....
çirkefleşmeyeceğim...
evet evet, itiraf ediyorum imrendim...
Ellerine sağlık!
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 06/11/2006 Saat 19:33
Orjinalini yazan: copilot_clumsy

100 de atar onu :)
iğne değmez gövdeye, sağlam kalır :)
dıp dıp dıp....
çirkefleşmeyeceğim...
evet evet, itiraf ediyorum imrendim...
Ellerine sağlık!
Saygılarımla,


Badger değil de "Arkut" atabilir, bence iş o raddeye geldikten sonra pilotaja daha çok bakar.

Valla Ufuk, Allah sabır versin, aleti canlı görmüş biri olarak cidden ellerine sağlık. Ne kadar kastığını tahmin ettim bir anda... Zeytin? Gemlik? :)

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: Toughbeard
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 02:04
ben bir gidip ufuk'u kontrol edeyim...

-------------
Toughbeard

http://www.toughbeard.com">
--------------------------
"Even Impossible says I M Possible" - Internetten alinti


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 09/11/2006 Saat 15:21
Boyası bitti, verniği atıldı dekallerin %90ı bitti. kanat üstü haçları dışındaki haçlar ve swastika boyayla yapıldı. Swastikayı once mevcut dekali keserek "kesikli" versiyona çevirmeye kalktım; sol tarafa yapıştırdım, olması gerekenden büyük olduğunu farkedip sökmeye kalktım. Trumpeter dekaller enteresan bir yapıya sahipmiş, direkt bir şekilde boyaya işliyor namussuz (normal şartlarda süper orası ayrı). Dekali zımparalıyom derken boyayı söktüm dikeyin solunda, komple dikeyi baştan boyayıp bu sefer maskeleyip yaptım.

Kırmızı 8 dekallerinin sol tarafta olanı 5 6 derece yamuk yapıştırdım, keza gerçek uçakta literatüre girecek kadar belirleyici bir detay (bu uçağın btün geçtiği kaynaklarda bu yamukluk belirtilmiş ama sebebi bilinmiyor). Kuyruk numarası icat edilip yapıştırılacak, 3 5 de niht ahfassen mi ne onlar yapışacak ve hafif yollu eskitmeye girecek 3 4 saate:)



Not: Arkadada P40 gözüküyor, alt rengi atıldı, toplamda 5 6 saatlik işi kaldı onunda.

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 09/11/2006 Saat 22:46
Orjinalini yazan: Ares

Kırmızı 8 dekallerinin sol tarafta olanı 5 6 derece yamuk yapıştırdım, keza gerçek uçakta literatüre girecek kadar belirleyici bir detay (bu uçağın btün geçtiği kaynaklarda bu yamukluk belirtilmiş ama sebebi bilinmiyor).

Vodka???

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 10/11/2006 Saat 08:56
Orjinalini yazan: Ares



Kırmızı 8 dekallerinin sol tarafta olanı 5 6 derece yamuk yapıştırdım, keza gerçek uçakta literatüre girecek kadar belirleyici bir detay (bu uçağın btün geçtiği kaynaklarda bu yamukluk belirtilmiş ama sebebi bilinmiyor).


Bu uçak normalde kaç derece arkaya yatık?5-6?


Mesajı Yazan: ardeth
Mesaj Tarihi: 10/11/2006 Saat 09:24
Sebebi bulundu galiba :)

-------------
Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...


Mesajı Yazan: Artt
Mesaj Tarihi: 11/11/2006 Saat 05:28
ben de sadece kendi tezgahımı dağınık zannediyordum :)


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 13/11/2006 Saat 10:03
Model yuzde 97 bitti, yarışma dönüşü kırılan pitot ve yarışma oncesi kırılıp hafif açılı yapıştırılan on sag ust anten elden gececek, iniş takımı yuvaları için hazırladığım kablo silsilesi eklenecek. Muhtemelen yalnız benim içime sinmeyen bu modele ait bazı eksik detaylar eklenecek.

Fotoğraflar Emre Demirkılıç imzalı (ihmpmuk admini), kendisine teşekkürler buradan.








-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 13/11/2006 Saat 10:44
Eve dönerken duyduğumuz o muhteşem çatırtıdan sonra illa biryerleri kırılmıştır diye düşünüyordum.Sağlam olduğuna sevindim.
Bu arada arka kanattaki etiketi çıkarsaydınız keşke :)).


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 13/11/2006 Saat 18:38
2 anten kırılması, bir pito kopması da bende var. Bugün tamir günü olsun.

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: Toughbeard
Mesaj Tarihi: 13/11/2006 Saat 19:41
idris sen getirdiysen ufuğu geriye sadece anten ve pito kırılması gene iyi :) ben maket hurdaya çıkmıştır diye tahmin ediyordum :p

unuttum ekleyeyim. Tebrikler birincilikten dolayı. gerçekten hak etti bu model. Hem emeğin hemde bu seferki sabrın boşa çıkmadı :) (sabır derken senin zaman kavramına göre tabii bize göre değil gene ışık hızında yaptın o ayrı)

Umarım Trumpeter 2 kişilik 262 yapmaz :)


-------------
Toughbeard

http://www.toughbeard.com">
--------------------------
"Even Impossible says I M Possible" - Internetten alinti


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 14/11/2006 Saat 00:17
Benim bildiğim dünya kurallarına göre yapar:} Dragon daha başladığınız sırada conversion yaptığınız aracın finalini çıkartıyor, Trumpeter da bitirdikten sonra:}

Ellerinize sağlık Ufuk bey.:}

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 14/11/2006 Saat 07:10
Elinize sağlık diyecek söz yok.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 14/11/2006 Saat 10:58
Orjinalini yazan: Toughbeard

idris sen getirdiysen ufuğu geriye sadece anten ve pito kırılması gene iyi :) ben maket hurdaya çıkmıştır diye tahmin ediyordum :p


Çok uğraştı bununla diye (15 gün) dikkat ettim o kadar :)).
İnşallah bir dahaki sefere.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info