Phantomu Neden Seviyoruz??
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Genel
Forum Adı: Off-Topic
Forum Tanımlaması: Modelcilik dışında fikir paylaşımına buyrun; birbirimizi kırmayalım, kırdırmayalım
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=3213
Tarih: 28/11/2024 Saat 19:53 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: Phantomu Neden Seviyoruz??
Mesajı Yazan: HYAMAN
Konu: Phantomu Neden Seviyoruz??
Mesaj Tarihi: 16/10/2006 Saat 20:11
-48 saniye içinde Phantom düşman uçağını önlemek için 4 mile tırmanabilir.
-Gaz kolları tam ileride iken Phantom 60 saniye içinde ortalama bir Amerikan arabasını 3000 milden fazla yürütecek yakıtı tüketir ve aynı arabanın 35.000 mil boyunca taşıyacağı yakıtı taşır.
-643.000'den fazla perçin Phantom'u bir arada tutar.
-St.Louis'den Chicago'ya uçuş süresi 12 dakikadır.
-Bir Phantom'u boyamak için 2 gün,36 insan ve 28 gallon boya gerekir.
-Kalkışta 8 tondan fazla harici yükü taşıyabilir.
-Phantom'dan 15 yıl önce avcıların üzerinde bomba taşıyarak 400 knot sürati zorlayacağı hayal bile edilemiyordu.
-Üzerindeki jeneratörleri 30 ila 40 evin ışıklarını,elektrikli süpürgelerini,tost makinelerini,televizyonlarını vb. elektrikli aletlerini çalıştıracak kadar elektrik üretir.
PHANTOM PHOREVER...
------------- There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 16/10/2006 Saat 21:02
Nebileyim işte seviyorum....:)
Belki kalıştaki hafif yalpasını seviyorum,artık hiçbir modern uçakta olmayan o hareketini...
-------------
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 16/10/2006 Saat 21:27
Rakamlarda bir hata olmadigina emin misiniz?? Phantom´u boyamak icin 2 gün 36 insan... yazilmis mesela, koskoca airbuslarin cok daha kisa sürede boyandigini biliyorum??
48 saniyede 4 mil tirmanmak??? Sanirim bunu Messerschmitdlerde yapabilir??
Phantomdan pek anlamam, ne kadar percini vardir hic bilmem ama, sanki rakamlar bana biraz yanlis gibi geldi
|
Mesajı Yazan: shaw
Mesaj Tarihi: 16/10/2006 Saat 21:50
Aşk nedensizdir arkadaşlar rakamlara takılmayalım... :D
PHANTOM PHOREVER...
------------- ////////////// CRIME SCENE DO NOT CROSS //////////////
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 16/10/2006 Saat 22:06
Pek Discovery Channel yaklaşımı olmuş bu bence:} Üstüncan güzel demiş. Aşk işte :} Saydırtmaya başlamayın sonunda sapık olduğum ortaya çıkmasın:}
Phantom Phever Phorever!!!!!
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 01:45
çocukluğumdan beri tepemden geçtiğini ve her kamuflajını sevdiğim içindir belki.
ama aşkı anlatamazsınız....:D:D:D:D
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 02:12
Çünkü fantor :)
Havada salınmasına da ayrı hastayım.
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 04:03
56 Chevrolet gibi maşşallah, dizay edildiği 50 yıldan fazla oldu hala uçmaya devam ediyor:). Ondan sonra tasarlanıp kısa süre servis ömürleri olan uçaklar bunun yerini bile alamazlar.
------------- Murat YA?AN
Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 06:15
Ben F-104'ü seviyorum!
Banane!
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 07:45
Orjinalini yazan: Keşifçi
Ben F-104'ü seviyorum!
Banane!
O da güzel bir kardeşimiz,ihmale gelmez hiç.:)
------------- There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 08:44
F-22 derim bütün tepkileri üzerime çekerim :D
------------- Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 08:49
Arkadaşlar bugün nereden geldiyse (acaba) bir anda gaz geldi Academy'nin iğrenç 1/144 kitini topladım. Allah'ım o nasıl bir güzellik. Bir uçak model bu kadar kötü olsa bile böyle görünür mü yahu???? Aşk işte:}
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 09:25
Kalkışta hiç yakın bulundunuz mu? Bence o ses hiç bir tayyarede yok. Ayağınızın altındaki yerin titrediğini farkediyorsunuz...
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: mk_ozkir
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 09:44
Mesajı Yazan: AKINCI03
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 10:49
Phantom!u 1995 yılında ilk kez yakından gördüm,Eskişehir de chalter ların birinde uçuşa hazırlanıyordu.Sonra pist kenarında burun kadırırken gördüm,gerçekten Ercan'ında dediği gibi o olaganüstü gücü hissediyorsunuz.Eskişehir 1.Üs te aşık oldum onada zaten.Eskişehir'de havacılık okurken orada bol vakit geçirdim o yüzden kendimi hep çok şanslı hissetmişimdir.O gerçek bir efsane dakikada 41.300 feet tırmanması zaten gücü gösteriyor.Benim 6 phantomda imalatta ama proje ilerlemededn resimliyemicem çünkü bazıları sadece iskelet halinde şuan. PHANTOMS PHOREVER
PHANTOM AŞKINA
------------- AIRCRAFT PRODUCTION AND REGENERATION CENTER
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 17:32
Orjinalini yazan: oy61
F-22 derim bütün tepkileri üzerime çekerim :D
Teknolojik ucube der, ben de tepki toplarım :)
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 17:43
Çünkü ormanda "phantom 10 kaplan gücündedir" derler :D
|
Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 17/10/2006 Saat 18:23
91-94 yıllarında 1. H.İ.B.M.K da J-79 cu olarak çalışırken günün her vaktinde görebiliyordum bu uçağı. Hatta 94 yılında açık motor bremzede iken her Fantom geçişinde hemen bremze dışına çıkar uçağın pist başına gidişini seyrederdik. En güzelide öğle tatillerinde futbol sahasında futbol oynarken paraşütünü bırakmış yaklaşık 1-2 dk pist başnda bekleyen Fantomlara daha yakın olabilmek için tel örgülere yapışıp henüz inmiş bu uçağın motor kokusunu alıp yakından seyrettiğimiz bile oluyordu. Hangarlardayken FASBAT için gelmiş bir F-4'ün üstünde çalışmamız...
Unutmadan J-85 ci olan arkadaşlarada takılmadan edemiyorduk sinek kadar uçağın motoru ile çalışılır mı diye.
Hey gidi günler be...
Unutulur mu bu efsane
------------- Murat YA?AN
Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere
|
Mesajı Yazan: Blackbird
Mesaj Tarihi: 18/10/2006 Saat 03:17
İlk kez 2002 yılında gerçek bir fantom gördüm!...
Çanakkale'deydi.Tatildeydik.Bir gürültü...Baktım 4 tane fantom.Ne kadar da güzellerdi.O ses o duruş:D...Hepsinin 3 'er tane harici yakıt tankı vardı.Hayran olmuştum.Pilot olma merakım da iyi perçinlenmiş oldu.
Sonra hep gördüm fantom(daha doğrusu gördüğüm uçakların fantom olduğunu biliyordum)Havacılık müzesinde yakından gördüğümde abartısız 45 dakika onu inceledim.Ve hayallere dalmıştım.
Ve aşk böyle başlamış oldu...msn adresim bile baba phantom dur:D....
O uçağı neden sevdim bilemiyorum açıkçası.Ama cidden aşk bu ota da konar b.ka da ...Aşkın sebebi yoktur.
Pilot olursam eğer maalesef ki büyük ihtimalle bu devi bu babayı kullanamayacam beni en çok üzen şey budur:S
Neyse o bir efsanedir hiç unutulmayacaktır!
-------------
|
Mesajı Yazan: barkin
Mesaj Tarihi: 18/10/2006 Saat 03:26
1982-1983 yillariydi, 30 Agustos da Izmir hatayda dedemlerin evindeydim. Bir anda gok gurlemesi gibi bir ses duyuldu ve F-4 Phantom lar Izmir korfezi uzerinden ve dedemin evi hizasindan Kordon uzerinden toren gecisi yaptilar. Muhtesem bir ses ve goruntu soleniydi. Evin camlari resmen zangir zangir sallandi.
Dunyanin en estetik, zarif ucaklari olmasa da Phantomlar sahip olduklari gucu gosteren ve hissettiren ucaklar.
Bence muhtesemler.
|
Mesajı Yazan: halix
Mesaj Tarihi: 18/10/2006 Saat 04:34
ben eskişehirde f4 lerle büyüdüm. kalkışta art yakıcıları açarlar evlerin camları titrerdi. her türlü halini gördüm bu uçakların. gece, gündüz, güneş batarken doğarken. it dalaşı yaparken, kol uçusunda. hatta ortaokuluna giderken bisiklekle pist başına giderdik tel örgülerin arkasından f4 leri inerken izlerdik. daha sonra nöbetçiler bizi kovalamıştı. bazen evin tam üstünden geçerlerdi. alttan uçağın tüm detaylarını görebilirdiniz. en güzeli güneş batarken art yakıcıları açık halde tırmanışlarını izlemekti. ama ben yaşlandım bu uçaklar yaşlanmadı hala uçuyorlar. kesinlikle söyleyebileçeğim motorları çok güçlü. çok ses çıkartıyor. bazen eskişehirdeki üstte motorları test ederlerdi sabahın 6 sında. uykunuzdan uyanmanız kesin. kıyamet kopuyor sanırsınız.
|
Mesajı Yazan: phantom80
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 02:02
konu f4 olunca dayanamadım..benimde fantom hayranı olmamı sağlayan kent ekişehir ..üniversitede okurken boş günlerimde eskişehir otogarına gidip iniş ve kalkışlarını seyrederdim..havacılık müzesindeki rf4 ü de dakikalarca incelerdim..bu güzel uçağa(uçamayacak olsa bile) yakından bakabilmek gerçekten hoş bi duyguydu..eskişehirde öğretmen olarark çalışırken seslerini duyup da sık sık pencereye gidişim öğrencilerimin de bu uçağı sevmelerine yol açmıştı..şu an bitlisteyim..en son 2 ay önce seslerini duyup başımı çevirdiğimde 4 tane fantomu görüp sevinç çığlığı atmamı eşim garipsemişti...hem eskişehiri hemde phantomları özlüyorum..:(
|
Mesajı Yazan: sniper
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 02:58
Günlerden çarşamba (iki gün önce), hava kapalı, iftar vakti herkes bir yerlere yetişmek üzereyken bende çevre yolundan otogar tarafına doğru gidiyorum.
Şeker köprüsünün üzerinde iken tepemden son SEA kamuflajlılardan bir RF-4E inişe geçtiği an...
Aynı anda radyoda da çalan müzik "Riders On The Storm"...
Ne müthiş bi duygu kaplıyor içinizi anlatamam...
------------- Murat YA?AN
Biz dograken bir kulagimiza ezanla adimiz digerine de uçak sesi girmis bir kere
|
Mesajı Yazan: Blackbird
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 06:56
Riders on the storm
Riders on the storm
Into this house we're born
Into this world we're thrown
Like a dog without a bone
An actor out alone
Riders on the storm
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah
Girl ya gotta love your man
Girl ya gotta love your man
Take him by the hand
Make him understand
The world on you depends
Our life will never end
Gotta love your man, yeah
Wow!
Riders on the storm
Riders on the storm
Into this house we're born
Into this world we're thrown
Like a dog without a bone
An actor out alone
Riders on the storm
Riders on the storm
Riders on the storm
Riders on the storm
Riders on the storm
Riders on the storm ........
duygu dolu mesajlar :D
-------------
|
Mesajı Yazan: özgür taşkıran
Mesaj Tarihi: 30/10/2006 Saat 20:04
Fantom başka bir şey.
Kelimelerle ifade edilebilecek bir olgu değil.
Benim için aynı duygular F-104 içinde geçerli.
------------- TANGO-1 NEVER DIES
|
Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 09:22
Airliners.net quiz'de karşımıza çıktığı için.
-------------
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 09:26
Doğru cevap şıkkı olmaması da ilginçmiş tabii:}
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: FIREMAN
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 17:21
Arkadaşlar,hakikaten de alet cok estetik ve bakanda adrenalin salgılatıcak kadar güç hissi veriyor ancak Amerikalılar'ın F-4 için söylediği bir söz var;
'F-4 proofs that a brick can fly when you put two engines in it!' yani tuğlayada da 2 motor taksam F-4 gibi olur türünden :-D
Tarihi şan ve şöhretle dolu bu guzel aletin Vietnam savaşının başlarında soba borusu tadındaki Mig-17/19 ailesi tarafından bol miktarda düşürülmüş olduğunuda unutmayalım..
Velhasıl iyi tarafı kötü tarafı bir yana havacılık tarihinin kilometre taşlarından biridir F-4..Ve dünyada kullanmaya devam eden 3-4 ülkeden biri biz kaldık maalesef.. ;(Yunanistan,İran,biz;başka varsa bilen yazsın?)
Emekli olsada,uçan tuğla olsada biz onu hep seveceğiz.
------------- The black sheep among all white ones..
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 17:52
Almanya, Japonya, İspanya...
Ayrıca yanlış hatırlamıyorsam ilk baştaki düşürülme oranı yakın hava savaşı silahı olarak (F-22' de bile bulunan) makinalı top takılıp ilk BVR (Beyond Visual Range) mantığıyla unutulmaya yüz tutan taktikler tekrar uygulanmaya başlayınca tersine dönmüştü.
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: oruç reis
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 19:00
Arkadaşlar hatırlarmısınız milliyet gazetesinin verdiği uçakla yani kartondan yapılma renkli bir F-4E modeli beni ilk çeken olmuştur.Sonra pm modeli iyice belirginleştirdi.Hele ilk savaşını vietnamda verirken,füzeyi mig-21'e sapladığını görünce dayanılmaz bir cazibe haline getiriyor insana.
|
Mesajı Yazan: oruç reis
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 19:04
Orjinalini yazan: oruç reis
Arkadaşlar hatırlarmısınız 80'li yıllarda milliyet gazetesinin verdiği uçakla yani kartondan yapılma renkli bir F-4E modeli beni ilk çeken olmuştur.Sonra pm modeli iyice belirginleştirdi.Hele ilk savaşını vietnamda verirken,füzeyi mig-21'e sapladığını görünce dayanılmaz bir cazibe haline getiriyor insana.
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 20:35
İspanya'da hala uçuyor mu yahu? Başka bir başlıkta geçmişti gerçi ama hala Amerika:} QF-4E ve G'leri saymazsak hala Texas civarında uçan F-4Fler var. Gerçi amaç tahmin edebileceğiniz gibi Alman pilotları yetiştirmek de USAF envanterindeler.
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 20:37
yanlış hatırlamıyorsam keşif modeli hâlâ uçuyor, birkaç sene önce İsrail' den almışlardı, galiba havadan havaya atış sistemi de var ya da kafam bu aralar çok karışık :)
Saygılarımla,
------------- -Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 21:04
Aaa Doğru İsrail de var. Acep onlar hala uçuruyor mu?:}
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 22:08
Mısır ve ingiltere hariç herkesi saymışsınız neredeyse :)).
|
Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 23:59
İspanya kapattı RF devrini.
------------- There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 08/11/2006 Saat 01:23
Mısır mı????? İngiltere Halen uçuruyor mu? Tornadolar'la değiştirdiler ditye biliyordum F-4K ve N'leri.
Ek: Kore???:] Koreliler neyle uçuyor acep?
------------- Consume Ergo Sum
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 08/11/2006 Saat 02:07
İngiliz F-4 ler rezerv filodalar.
Mısır F-4 leri muhtemelen uçuyordur.
|
Mesajı Yazan: HYAMAN
Mesaj Tarihi: 08/11/2006 Saat 03:34
Ek: Kore???:] Koreliler neyle uçuyor acep?
F-4D'ler emekli olmuş olabilir.F-15K'ları teslim aldılar.F-4E'ler hala uçuyordur sanırım.RF'leri de 2007'de elveda diyecekmiş.
http://www.scramble.nl/kr.htm
------------- There is a very fine line between "hobby" and "mental illness."
|
Mesajı Yazan: Onur
Mesaj Tarihi: 11/11/2006 Saat 14:14
Aslında esas sorulması gereken soru şu; Phantom Türkiye'de hiç kullanılmamış olsaydı, yine de bu kadar sever miydiniz? Mesela ben Fransa'dan nefret etmeme rağmen Concorde'u delicesine severim:)
Bu arada, bu siteden öğrendiğim "Her modelci bir Türk uçağı yapmalı, üstelik de Phantom yapmalı" prensibini göz önünde bulundurarak başladığım PM Model en son bu hale geldi, eksiği, hatası çok, bu hızla bi kaç ay daha sürer:)
-------------
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 11/11/2006 Saat 14:22
Orjinalini yazan: Onur
Aslında esas sorulması gereken soru şu; Phantom Türkiye'de hiç kullanılmamış olsaydı, yine de bu kadar sever miydiniz?
A-5,F-14,Me 109 veya F-15 de kullanılmadı ama hepsini severim.
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 11/11/2006 Saat 19:52
Orjinalini yazan: Onur
Aslında esas sorulması gereken soru şu; Phantom Türkiye'de hiç kullanılmamış olsaydı, yine de bu kadar sever miydiniz?
Severdik, çünkü Phantom'un resmen bir hayran kitlesi var ve internetteki gruplara falan bakarsanız hayranların hepsi de ülkeleri Phantom uçuran insanlar değil.
Bu bence uçaktan gelen bir şey. Ama bence F-104 için fikriniz sonuna kadar doğru :)
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
|