Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

1/48 Bristol Beaufighter

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=3160
Tarih: 23/11/2024 Saat 02:06
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: 1/48 Bristol Beaufighter
Mesajı Yazan: CErginbas
Konu: 1/48 Bristol Beaufighter
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 04:45
Selamlar, Uçak çalışmalarıma devam ediyorum. Bu sefer toplayacağım model, Tamiya'nın 1/48 ölçekli, Bristol Beaufighter modeli. Başta kutudan çıktığı gibi yapmayı düşünürken, üretim sürecinde bir kaç, ufak tefek detay eklemeye karar verdim.

Yapım sürecini adım adım, sizlerle paylaşacağım. Yeni başlayan arkadaşların da faydalanabilmesi açısından biraz daha detaylı anlatmaya çalışacağım.

   Modelin üretimine geçmeden önce, uçak hakkında araştırmamı yapıp, uçağın ve diğer insanların yaptığı maketlerin fotoğraflarını toparladım.

   Modeli yapılacak olan uçak budur:



   Modelin kutusunu iyice inceleyip, üretim sürecini kafada planladıktan sonra, ilk iş olarak, parçalar çerçevedeyken, interior green olacak yerleri, airbrush ile boyadım.



Sonrasında, boyamış olduğum bu parçaları tek tek söküp, maket bıçağı ve zımpara ile temizledim.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!



Cevaplar:
Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 04:49
Kolay gelsin Ceki,inşallah kazasız bir şekilde bitirirsin...


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 04:52
Ceki abi kolay gelsin.Yalnız Türk versiyon olacaktı sanırım.Yoksa vaz mı geçildi yada yada başka bir modelmi:DKolay gelsin...

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: shaw
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 04:56
Kolay gelsin Ceki, güzel uçak güzel ölçek, temiz çalışan bir modelci, sonuç güzel olacak şimdiden belli :) kolay gele.

-------------
////////////// CRIME SCENE DO NOT CROSS //////////////


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 05:02
Uçağın sırtında bulunan kapağı açık yapmaya karar verdim.

Kapağın çerçevesi içe detay olduğundan, bu çizgileri klavuz olarak kullanıp, maket bıçağıyla kesip çıkardım.



Bundan sonraki işemleri tek tek fotoğtaflamamışım. Ancak fotoğraf üzerinden anlatarak gideyim.

Arka kapağı açınca, Tamiyanın modelin bu bölümünde, hiç iç detay vermediğini farkettim. Bu yüzden modele biraz scratch build, detay çalışması yapmaya karar verdim

Öncelikle kokpiti toparlamaya başladım. Modelde kullandığım kemerler, Önceden almışım olduğum, Eduard'ın RAF seatbelt photo-etch, setinden kalanlardı.
Kemerleri yerlerine japon yapıştırıcısyla sabitledikten sonra, akrilik boya ile boyadım.

Kokpitin Genel görünümünü veriyorum:





-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 05:05
Kokpite bak yaa bin uç...
Bende de var bir tane ama seninkini izlemek şu an için daha keyifli görünüyor. Arayı soğutmadan fotoğrafların devamını bekleriz.

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 05:15
Bulduğum referans fotoğraflarındaki bütün detayları yapamayacağımdan, birkaç göze batanı yapmaya karar verdim.






1. numaradaki, makaramsı aparatı, maket çerçevesi ve bakır tel kullanarak yaptım. sonrasında detay boyamasıyla resimdekine benzetmeye çalıştım.
2. Numaradaki kol, baya büyük bir detay olmasına rağmen tamiya, modele dahil etmemiş. Onu da modelden çıkan ve kullanılmayan anten parçasını doğrayıp, ucuna da japon dökerek yaptım.
3. Tamiya bu kolları ufak noktalar olarak vermil. Burada da biraz, kafayı sıyırayım dedim. Tamiyanın noktalarını kesip attıktan sonra, her bir kol için, birer bakır tel parçası yapıştırım. Uçlarını da gerekli renge boyayınca mal kendine geldi.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 05:28
Kokpiti nihayetine erdirdikten sonra, arka tarafları detaylandırma işine geçtim.

Malesef bu aşamada, bulduğum bütün referans resimleri, birbiriyle çakışır şekildeydi. Uçağın içi geniş olduğundan, her kullanan kafasına göre, teknolojisini mi yerleştirmiş nedir, anlayamadığımdan, orta yollu bir yaklaşıma geçtim.   Bulduğum resimler, airesin bu maket için ürettiği detay setinin resimleri, ve benim gibi bu uçağı scratch build detaylandırmış arkadaşların üretim resimlerinin bir ortalamasını yapmaya karar verdim. O açıdan şuradaki kutu ne işe yarar gibi sorular sormayınız :) zira bilmiyorum. ehehe :)


Uçağın sağ duvarında, boydan boya uzanan kablolar vardı. Bunları 4 adet bakır teli birbirine japonla yapıştırdıktan sonra, modele yine japonla yapıştırdım.

Arka kapak civarındaki, kutu kol, vesaire; maket çerçevesindeki parça numaralrını gösteren ufak dikdörtgenlerin kesip biçilmesiyle yapıldı. Aradaki beyaz kablolar, yine bakır tel. Kalınca borumsu şey , motorsiklet maketinden artan hidrolik borusu. Kokpitin hemen arkasındaki yangın söndürücümsü şeyler zımaralanmış kürdan.



Uçağın sol duvarına geçince, kutu vs. gibi şeyleri iskambil kağıdından yapmaya başladım. Daha kolay ve hızlı oluyor. Yine bir miktar resimlere bakıp, kalanını, rastgele yaptım.


İç mekanı duvarla birleştirince istediğim kalabalık görünüme kavuştum.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 05:39
Bu arada, yine iç mekanda, kokpitle arka tarafı ayıran bir kapak vardı. Tamiya bunu kapalı vermiş. Kokpit camından bakınca arka tarafın görünebilmesi için, bu kapakalrı da kesip attım. Çok kalın oldukları için, iskambil kağıdından , yaptığım kapakları açık şekilde yapıştırım.



Arka koltuktaki, kemer yine eduard'ın Raf seatbelt setinden.




Model şimdilik bu şekilde. Modelin toparlayınca, detayların bir kısmı kapanacak. Ancak amaç, modelin sağından solundan bakınca, kalabalık bir görünüm elde etmek. Neyse bu günlük bu kadar çalışma yeter. Devamı önümüzdeki günlerde.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Blackbird
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 06:04
süper olmuş ceki abi detaylandırma filan süper ileriden senin gibi yapmak isterim süper olmuş cidden diyecek tek kelime bulamıyorum :)

-------------


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 06:48
Abiler, arkadaşlar sağolun. Yorumlarınızla cesaretlendiriyorsunuz.

Melih, dediğin gibi bu uçağı Türk yapacaktım, ancak bilen kişilere attığım maillerden sonra, bu uçağı Türk yapmak için uzunca bir araştırma gerekeceğini anladım. Uçak yapmak istiyordum, evde de başka bir uçak maketi kalmadığından, bari bunu kutudan çıktığı gibi toparliyim dedim.   Gerekli araştırmayı tamamlayınca, Türk versiyonunu da yapmayı düşünüyorum.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Karakancalos
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 07:27
Bu tür çalışmaları görünce gaza gelip daha delicesine mi çalışayım konu hakkında yoksa bırakıp dağlara kaçıp inzivaya mı çekileyim bilemiyorum...

Eline sağlık çok güzel bir detaylandırma olmuş...


Mesajı Yazan: baris
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 07:29
Süper gidiyo Ceki. Kolay gelsin. Bi an önce bitişini bekliyoruz.


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 09/10/2006 Saat 08:37
Hocam kendini de aşıyorsun bu sefer... Bravo ! Bir de THK olsaydı tadından yenmezdi...


Mesajı Yazan: seth
Mesaj Tarihi: 10/10/2006 Saat 01:05
Ceki çok güzel bir çalışma.Sen iyice kendinden geçmeye başlamışsın.Çok güzel bir model olacaktır senin sabır ve işçiliğinle.Kolay gelsin.....

-------------
Private Glider Pilot
www.izmirmaket.com


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 10/10/2006 Saat 22:29
Ellerine sağlık, güzel düşünce ve sonuç :)
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Arvid
Mesaj Tarihi: 11/10/2006 Saat 08:04
ceki bey yine imzayı atmış:)
çok güzel...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 11/10/2006 Saat 08:26
Sağolun, arkadaşlar. Üretim sürüyor. Adım adım fotoğraflamaya bakıyorum. Haftasonu gibi, yaptığım tüm işlerin toplu fotosunu buraya koymaya bakıcam.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 11/10/2006 Saat 09:16
Herkes güzel demiş, nazar boncuğu benden olsun (kötü adam durumu :P)
Eskitme ister bu kokpit ve özellikle kabinnnnnn... Biraz dökülmüş boya (dry brush veya gümüş renk kalemle) bir de tonlama (koyu renk veya aşırı açılmış syah boya ile)
Onun dışında beş yıldızlı pekiii... Devammm Ceki, devammm bu hızla. Gayet keyifli gidiyor...




Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 04:14
Tolga abi, dediğin doğru da kokpiti kapatınca zaten içerdekilerin detayı pek seçilmiyor. Bu arada yazmayı unutmuşum, iç mekana, iyice incelttiğim akrilik koyu yeşil ile yıkama yaptım.

Neyse, hafta içi çalışmalarım sürdü. Şeffaf parçaları maskeleme işini hallettim. Bunun için, İTM mühendislikten almış olduğum "Bare Metal Foil" adlı yapışkanlı metal folyoyu kullandım. Bu malzemeyle maskeleme yapmamış arkadaşlara da faydalı olabilir diye adım adım işlemi fotoğrafladım.

-Öncelikle, maskelenecek parçayı çerçeveden ayırıp, çapak izlerinden temizliyoruz. Sonra maskeleyeceğimiz kısmı örtecek büyüklükte bir parça, BMF(Bare Metal Foil) kesiyoruz.


Sonra kestiğimiz bu BMF parçasını kağıdından söküp modele yerleştiriyoruz.

Ardından bu parçayı parmağımızla bastırarak, genel olarak yüzeye oturtuyoruz.


-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 04:19
BMF'nin köşelere yerleşmesi için, ucu fazla sivri olmayan bir kürdan ile, köşelerden geçiyoruz. Detaylar tamamen ortaya çıkıyor.


Bakınız nasıl da ortaya çıktı:


ucu yeterince sivri olan (mümkünse yeni olsun) maket bıçağımızla köşelerden geçiyoruz. Aslında BMF'nin normal maske bandına üstünlüğü de bu noktada ortayaçıkıyor. Çünkü BMF yi keserken bıçağı çok hafif değdirmeniz yeterli. Fazla bastırmak zorunda kalmadığınız için, hata yapma ihtimali de azalıyor.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 04:23
Maket bıçağıyla kesilecek yerlerin tamamından geçtiğimze emin olunca, BMF'yi sökülecek kısmından sıyırıp çıkarıyoruz. Malı güzel kesmişseniz bakın nasıl da güzel geliyor.


En son model üzerinde kalan BMF nin köşelerinden bir kez daha kürdanla geçerek, kenarların havaya kalkmadığından modele iyice yapıştığından emin oluyoruz.

Böylece bütün şeffaf parçalarımız, boyaya hazır.


-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 04:31
Uçağın sırtındaki kapağın camı da maskelenince, önceden kesip çıkartmış olduğum sağ ve sol kapak parçalarını, birleştirdim. Yapıştırırken Tamiya yeşil kafa kullandım.



Sonrasında bu parçanın uçağa oturup oturmadığını kontrol ettim. Oturduğunu da gördüm. Bu kapak model bitince bu şekilde gözükecek.



Modelin yatay stabilizelerini oynar başlıklı yapmaya karar verdim. Bunun için, öncelikle alt ve üst olarak verilmiş bu parçaları, aynar başlıklı yerlerinden maket bıçağıyla kesip çıkardım. Bu aşamada sabırlı olmak gerek. Keseceğiniz yerden, maket bıçağıyla nazik nazik geçmek gerekiyor.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 05:26
Uçağın boyut olarak maşallahı olduğundan, bu yatay stabilizeler de haliyle büyükçe. ortadan kesince aralarında boşluk kalıyor tabi. Bu boşlukları doldurmak adına, öncelikle içeriye İskambil kartından doğradığım parçaları doldurup japon yapıştırıcısıyla sabitledim.

(fotoğraflarda kullandığım malzemeleri de arka plana koymaya bakıyorum.)

Çukurluk yerleri genel olarak doldurduktan sonra, Tamiyanın dolgu macununu bol bulamaç uyguladım.



Macunu 1 gün kurumaya bıraktıktan sonra. Zımpara ile yüzeyi düzelttim. Macun kuruyunca biraz hacmini haybettiği için, bu çökme olan yerleri de japon yapıştırıcısıyla doldurup son bir kat daha zımparaladım. Sonunda parçalar birbirine kavuşacak kadar düzeldi.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 05:33
Bu yatay stabilizelerin ucunda ufak kanatçıklar var. Ve bunları oynatmaya yarayan kolları Tamiya sağolsun, kaba bir üçgen olarak vermiş. Ve bu uçak için stabilizenin üst tarafında vermiş. Ancak Benim referasn resmime göre bu parçanın alt tarafta olması gerekiyor.



Tamiya da malı böyle vermiş sağolsun.


Arkadaşları önce yan keskiyle kabaca kesip sonrasında, zımpara ile yok ettim.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 05:41
Bu arkadaşları stabilizelerin doğru kısmına, doğranmış iskambil kağıdı, ve ısıtılıp uzatılmış sprue parçaları ile yeniden yaptım. Birebir gerçeği gibi olmamıştır muhakkak. Ama bana istediğim efekti verdi.



En son oynar parçaların birleşim yerlerindeki köşeleri macunlayıp 90 derecelik köşeler haline getirdim.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 05:50
Vay vay ne güzel gidiyor. Şu BMF olayı aklıma yattı ilk fırsatta denenecektir.

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: Batur
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 06:02
bare metal güzel ama,sökülünce yapışkanı olduğu gibi cama bırakıyo,isopropil'le falan uğraşmak gerekiyo sonra temizlemek için,boya akrilikse onuda yapamıyosunuz...sizde olacakmı bakalım böyle bi sorun...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 06:45
BMF dediğiniz gibi, biraz yapışkan bırakabiliyor. Ama zaten BMF'nin yapışkanı çok zayif olduğu için, compoundla hafif ovalayınca çıkıyor. Neyse zaten model bitince resimini çekicem. Bakalım süpriz yapacak mı?

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: ejdersozen
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 18:12
BMF(Bare Metal Foil) Bu mucizevi malzemeyi nereden temin ediyoruz ?

-------------
Aaa bunun pervaneleri dönüyo mu!!!


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 14/10/2006 Saat 22:38
ITM Mühendislikte bulabilirsiniz...
Linklerde telefon numarası ve adresi mevcut.

Tolga


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 03:27
Modele kaldığım yerden devam ediyorum.

Uçağın gövdesini birleştirip, tesviye işlemlerini gerçekleştirmeye başladım.

Bu esnada, uçağın altında kalan bir kısımda doldurulması mecburi fakat çok zor bir yer kalıyordu.

Kendimi hiç, zımpara macunla perişan etmeyip, ugun boyutlarda bir iskambil kağıdını keserek sorunlu bölgeye yapıştırdım. Bu gibi pratik hileler zamandan kazandırıyor.



Sonrasında, yapmadan önce baya tereddüt ettiğim bir işleme geçtim. Uçağın flaplarını açmaya karar verdim ve flapları maket bıçağıyla kesip çıkarttım.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 03:36
Kestiğim parçalar ölçek olarak, flap olamayacak kadar kalın kaldıklarından, Bu arkadaşların yerine iskambil kağıdından kopyalarını kullanmaya karar verdim.



Flapları kesip çıkarmanın en büyük dez avantajı, kanatların alt ve üst parçalarını yapıştırdığınız yerlerin yok olması. Özellikle uçağınız benimki gibi büyük bir uçak ise, ve her kanat 3 er parçadan oluşuyorsa, kanatları sağ salim birleştirmek ayrı bir problem yaratıyor.

Bunun için, çeşitli ölçüler ve göz kararı hesaplar yaptıktan sonra, kanat parçalarının iç kısımlarını uygun boyutlarda ikambil kağıtlarıyla doldurup gerekli desteği sağladım.



Kanatların tamamen yerine oturduğundan emin olunca, Tamiya yeşil kafa, ve japon yapıştırıcısı işbirliğiyle kanatları topladım.


-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 03:43
Bitince güzel olacak cocuk

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 03:49
Ardından, kanat yüzeylerini maske bandıyla maskeledim. Kanat yüzeyleri korunmaya alınınca, macunla bu duvarları kaba taslak dodurdum.


Macun 1 gün kurumaya bırakıldıktan sonra, japon yapıştırıcısıyla, ek doldular yaptım, zımparaladım, astar atıp kontrol ettim... Ta ki yeterince düz bir yüzey elde edene kadar.

Bu arada yaklaşık 2 haftadır araştırıp, mekanizmasını çözmeye çalıştığım flapları nasıl yapacağımı sonunda kafamda toprlamıştım.

Kanatların iç yüzeylerinde bu tarz bir yapı mevcuttu.


Gerekli ölçüleri aldıktan sonra, bir adet iskambil kağıdını, ölçekli olarak dikdörtgenlere ayırdım. Sonrasında el matkabıyla tek tek delikleri deldim. Daha sonra, üçgen ler halinde istediğim parçaları kesip çıkarttım.
Bu parçaları tektek, japon yapıştırıcısıyla kanadın iç yüzeyine yerleştirdim.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 03:55
Aynı işlemi diğer kanat için de tekrarladım.


Uçağın genel görünümüne baktım. Ve sonuçtan gayet memnun kaldım. Şimdi aynı parçalardan flaplara döşemek lazım.



Ha bu arada bu işin kafayı yedirtecek cinsten bir iş olduğunu söylememe gerek yok sanırım :)

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: GoodCat
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 04:41
Valla kesinlikle ellerinize ve akıl sağlığınıza sağlık... :D Süper görünüyor...

Merakla sonucu beklemekteyim...

-------------
Back !...


Mesajı Yazan: Blackbird
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 04:44
Yaaaaa Ceki abi sen süpersin harikasın bu ne güzelliktir... :D
Ceki "The İskambil Kağıtları İle Mucize Yaratan İnsan"
kaç paraya satarsın bunu bana:D
Kolay gelsin ceki abi

-------------


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 04:49
azım açık kaldı flaplara yemin ediyorum.Ceki abi gerçekten süper...

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 06:23
Sevgili "kumarbaz" Ceki :)

Flap çalışman süper olmuş. Kendini aşman, modele farklı malzemelerden yaratıcı değişiklikler yapman çok hoş. Bence bunu makale haline getirir.
Yenilikleri denemeye devam...

İyi modeller,
Tolga


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 06:44
:) Kumarla alakam olmadığı için kartları rahat rahat, gözümü kırpmadan doğrayabiliyorum. ehehe
Bu arada önemli bir nokta, kullandığım iskambil kağıtları %100 plastik. Karton kartlarla delik delmek tam bir işkenceye dönebilir.   

1 deste plastik iskambil kağıdıyla, 3-4 senelik scratch-build ihtiyacınızı karşılarsınız. Benden söylemesi. Evde bulundurmakta fayda var.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 06:53
Fikir olağanüstü süper de evdeki KEM' leri doğrarsam hatun da beni doğrar çünkü gelin kaynana konken partisi yapçak kartları kalmaz...   :D



Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 07:00
Bence de gayet başarılı olmuş, devam ;)


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 07:37
Orjinalini yazan: CErginbas

Ha bu arada bu işin kafayı yedirtecek cinsten bir iş olduğunu söylememe gerek yok sanırım :)


..izlerklen yoruldum...ama çok iyi olacak...

-------------


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 21/10/2006 Saat 19:59
Çok iyi oluyor. Sonunda bu işten bir makale çıkar bence...

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 23/10/2006 Saat 01:13
Abiler sağolun, varolun. Çalışmalar sürüyor.

Flapların üretimine geçtim. Sİstem aynı. Önce ölçüp biçip, kartı dikdörtgenlere ayırıyorum.

Sonra parçaları tektek kesip, eşit aralıklarla gerekli sayıda flaplara yapıştırıyorum.


Bu arada, kanat köklerine astar olarak, interior green atıp kontrol ettim. Gayet temiz bir çalışma olmuş.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 23/10/2006 Saat 01:25
Ceki kontrolden çıktı, tam siper yatın :)
Müsadenizle sağlam bir gaz vereyim:
"Bizim Ceki bir sonraki makatte uçağın kanatlardan birini böööle yapar..." (ınnnnnnn, ınnnnnnnnnnnn)

Devam, devam...
Tolga


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 23/10/2006 Saat 02:48
Uçağın yan tarafında aerial fairlead, adlı bir parça mevcut. Baya da belirgin bir parça olmasına rağmen Tamiya bu detayı da modele katmamış.



Tamiya motorsiklet kitlerinden artan, hidrolik kablosunu kesip modele deldiğim deliğe yerleştirdim. Borunun etrafındaki metal plakayı da, kulak temizleme çubuğunu uygun şekilde kesip doğrayarak elde ettim. Resimdekini andırır bir parça oldu.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Blackbird
Mesaj Tarihi: 23/10/2006 Saat 03:31
bittiğinde süper olacak aha da buraya yazarım!

-------------


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 01/11/2006 Saat 20:21
Bayram dönüşü, çalışmalara kaldığım yerden devam edebildim. Uçağı tamamen toparlayıp boyaya hazır hale getirdim.

Flapları da japon yapıştırıcısıyla yerlerine sabitledim.



İstediğim sonuca ulaştım.

Yanlız flaplar, kanat altındaki parçalar kadar muntazam olmadı malesef. Arada bir iki tane kısa parça kaldı. Onlar da nazar boncuğu olsun diyerek çalışmaya devam ettim.


Arka tarafta oynar başlıklı hale getirdiğim kanatçıkları da istediğim pozisyonda yerlerine japonla sabitledim.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Arvid
Mesaj Tarihi: 01/11/2006 Saat 20:45
ceki bey sivile dönmenizi iple çekiorum:P
kolay gelsin


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 01/11/2006 Saat 21:19
Lövyenin kilit mekanizması var mı, varsa elevatörleri yukarı doğru mu kilitler? Eğer yoksa elevatörlerin aşağıya inmesi daha uygundur.
Az fotoğraf var ki elevatörler yukarı, çok fotoğraf var ki elevatörler aşağıda.
Zannedersem kilit olması lazım...
Keşke flapları boyadan sonra yerleştirseydin, en azından ben bu halden sonra boyamada zorlanırım.
Güzel gidiyor.
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 01/11/2006 Saat 21:29
şimdi önceki foto.lara baktım, ölçek büyük, kokpit geniş olduğu için lövye göze çarpacaktır...
Lövyeyi bir şekil geriye doğru eğmekte fayda var (ve kafana uyarsa araya çubuk koy...)
o kadar uğraşıdan sonra biri benim gibi çıkıp canını sıkmasın, he he :))
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: ardeth
Mesaj Tarihi: 01/11/2006 Saat 22:06
Orjinalini yazan: Captainairbus

Vay vay ne güzel gidiyor. Şu BMF olayı aklıma yattı ilk fırsatta denenecektir.


Kesinlikle. Ayrıntılı ve güzel bir makale olmuş denebilir.

Kolay gelsin.

-------------
Bu dünya fanidir sakyn aldanma, ma?rur olup tac-ü tahta dayanma, yedi iklim benim deyu güvenme...


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 01/11/2006 Saat 22:08
Flaplar boyama esnasında evirip çevirirken sorun çıkaracak gibi geliyor bana da. Ama gayet iyi gidiyor ;)


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 04:40
Evet abiler arkadaşlar sağolun.

Flapları yapıştırmamın sebebi, boyadıktan sonra japon yapıştırıcısı iz bırakırsa geri dönmenin zor olacağını düşünmemdi. Flapları önce yapıştırdım, sonrada, sağa sola bulaşan japon yapıştırıcılarını maket bıçağıyla kazıdım. Flapla bu şekilde boyamada sorun yaratacak muhakkak. Bakalım, bi şekilde halledicem.

Arkut Abi, aslında elevatörleri ne şekilde yapıştıracağıma karar veremiyordum. Sonra şu resimlerdeki gibi yapmaya karar verdim.




Senin de dediğin gibi elevatörlerin aşşağı doğru olduğu resimler de var, yukarı olduğu resimlerde var. Ben biraz değişiklik olsun, yukarı doğru olsun dedim. Ama bu lövyenin ileri geri olma durumunu hiç düşünememişim. Bu saatten sonra kokpiti açıp lövyeyi eymek sakat iş olacak. elevatörleri de baya sağlam yapıştırdım.

Bu lövyenin pozisyonu çok mu önemli bir detaydır? Bu seferlik böyle bırakiyim diyorum?

Bu arada "elevator trim tabs hand wheel" denen parça ne işe yarar acaba?

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 04:59
Sevgili Ceki,

Modelciliğindeki gelişim gayet güzel ellerine sağlık. Tam makale olacak bir çalışma. Madem gelişim güzel, yavaş yavaş sınıf atlayıp parmak ısırtıyorsun (hart diye kaç parmak gitti çalışmanı seyrederken bilmiyorum :), detaylara dikkat derim.

Bu dönemin uçakları havacılıkta "tel-maşa" denilen lövyenin tel yardımı ile kumanda yüzeylerine gittiği uçaklar. Copilot clumsy'nin belirttiği gibi uçak yerde dururken yatay stablize kiliti yoksa lövye yer çekimi ile öne kayacağı için yatay stablize aşağı bakacaktır.
Bence çok kasmıyorsa kanopiyi açmak yerine yatay stablizenin yönünü değiştir.

Sanırım ilk fotoğrata uçağa bakım yapılıyor, bazı testler gerçekleştiriliyor. Lövye bu amaçlı geri çekilmiş olabilir. İkincide ise motorlar çalışmış. Sanırım pilot kumandaların çalışıp çalışmadığını kontrol ederken fotoğraf çekilmiş.

Bunu ben yapsam önemli değil (modelcilik standartlarım belli sonuç olarak) ama senin gibi gelecek vaadeden arkadaşımız dikkat etmeli ;)

Hadi abicim bitir şunu da ağzımızın suyunu silmekten evde peçete stoklarını bitirmeyelim...
Çok güzel, devammm...

Selamlar, sevgiler.
Tolga


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 05:55
"elevator trim tabs hand wheel" elevatörlerin ucunda bulunan küçük ayar kanatçığını hareket ettiren kontrol tekerleğidir.
Demiş olduğum gibi Squadron Bristol Beaufighter In Action serisindeki fotoğrafların yaklaşık % 90' ında elevatör aşağı düşmüş, geri kalanında da yukarı (düz duranları saymıyorum) ki bir nedeni vardır, fizik kanunlarına karşı çıkmazlar ya :))
Maketle bu kadar uğraşıyorsun; bir çıbığın da muhakkak önemi vardır muhtemel, malûm çıbıh bu başka birşeye benzemez :) eh değişik bir kompozisyonda alet duruyorken detayını tastamam yapmış olsan fena da olmaz ya kaş yapayım derken de göz çıkarmamak için bir daha ki sefere olsun istiyorsan. Ucunda ölüm yok ya yapılabileceklerin fazlasını yapıyon. Hem kanopi kapalı olacaksa kimse de görmez ;)
Saygılarımla,
Not: çıbıh demişken "copumu istiyorum" diye feryat figan eden arkadaşları arar olduk... :)


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 18:26
Takipdeyiz. Elevatör aşağı düşmüş isterük. Güzel oluyor.

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 20:03
Abiler, elevatörleri sökebilirmiyim diye baktım da hakikaten taş gibi olmuşlar, o kadar kat japondan sonra. Elevetörlerin yukarı doğru olduğu resimler de var. Bir de madem bu kadar konuşuldu söyliyim bari. Bu arkadaş da diorama olacak, ;) Yukarıdaki resme benzer bir sahne olacak, onun için de elevatörler resimdeki gibi.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: nezih
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 20:35
hehe simdi anlasildi senin mevzu Ceki :D.. paralel ilerlicez sanirim :) kolay gelsin

-------------
Sweat saves blood!


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 21:15
Tiz kellesi sallandırıla, olmamuş...
O zaman kanapoyi açık isteruk :)

Haydi kolay gele...
Tolga




Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 21:23
Nezih sağolasın. Neyse efendim fazla geyiğe kaçmadan çalışmaları dvam ettirmeye bakıyorum. Alete Mat siyah ile ön gölgeleme yaptım.


Sonrasında Aletin alt kısmını boyamaya geçtim. Öncelikle ana renk olan XF-21 SKY'ı modele attıktan sonra, bu rengi, Beyaz, siyah, buff renkleriyle çeşitli oranlarda karıştırarak modele uçuş yönünde ince çizgiler halinde rastgele uyguladım. Baya zengince bir ton yelpazesi elde ettikten sonra, hepsini kaynaştırmak için, en son inceltlmiş bir kat XF-21'i modele genel olarak tatbik ettim.

Tabi her zaman olduğu gibi, ne yaptıysam fotoğrafta bunları açıkça gösteremedim.


Bu arada, resim çerçevecisine, altı kalın mukkavvayla doldurulmuş bir çerçeve yaptırttım.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 23:09
Cam kaplatacak mısınız?

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 23:19
Şimdilik Cam kaplattırmayacağım. Belki ilerde tümünü kapatan ayrı bir camekan yaptırmayı düşünebilirim.

Zemin üzerinde çalışmaya başladım. Eşit büyüklükte kareler çizerek, istediğim yerleşimin taslağını oluşturdum.



Sonrasında, kalın kartondan kestiğim kareleri yaklaşık olarak, zemine yerleştirmeye başladım.



Köşelerdeki parçaları oturtmak biraz zorlasada, sonunda tüm kareleri yerine oturttum.




-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 09:52
Çalışmaya devam,

Çerçeveyi maskeledikten sonra, karelerin yanına alçı döktüm.



Alçı kuruken, uçağa geri döndüm. Uçakta çeşitli maskelemeleri yaptıktan sonra, uçağın üst rengini attım.
BUrda yine,3-4 farklı ton kullandım.


Geçişler şu şekil oldu. Bazı yerlerde sorunlar var, en son oraları rötuşlamam gerekecek.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: nezih
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 09:56
Süper Ceki.. kabasını aldın valla.. devam devamm.. eline sağlık..

-------------
Sweat saves blood!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 09:57
Sonrasında, D-day çizgileri için gerekli maskelemeleri yaptım. Ardından mat beyazı gereken yerlere attım.
Siyah çizgiler için, maskelemetye geçmeden, 1 gün kadar bekleteceğim.






-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 18:45
Ceki, eğer uçağın kanatları tabanın kenarlarından taşmıyorsa hala cam yaptırabilirsin. Tozdan falan koruyor çok iyi oluyor aslına bakarsan.

Post-shade falan göstermek için de benim aklıma gelen fikir yukardan parlak ışık kullanmak, ben beyaz florasanda çekince bütün detaylar ortaya çıkıyor (aşırı beyaz yüzünden renkler sapıtıyor ayrı). Dikkatimi çeken senin resimlerinin biraz karanlık olduğu, daha yoğun ışık kullanırsan, belki bir şekil filtreleyip yukardan falan direk verirsen renk geçişleri ortaya çıkabilir.

Ellerine sağlık, imrenerek izliyoruz.

-------------
"Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 23:10
Zaten selülozik tinerle atılmış olan beyaz boya, bir akşam da bekletildikten sonra, siyah bantlar için maskelemeye geçtim. Bu iş biraz daha ince bir işti.




Sıra maskeleri sökmeye gelince, biraz heyecanlandım. Çıkan sonuç beni baya mutlu etti. alet de genel görünümüne az çok kavuşmuş oldu.


-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 23:16
Özellikle flaplar, D-day çizgileriyle bir canlandı.




Maskelemeden geriye kalanlar:


Sırada en gıcık olduğum işlem, vernikleme var malesef. Ve Gerekli dairesel maskelerim olmadığı için, Tamiya'nın kalın decallerini kullanmak zorunda kalıcam. :(

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 00:26
pergelin ucuna excel ucunu bir şekil yerleştir ve öylece daireyi kes...
Saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 02:24
Evde pergel ararken daha güzeline rastladım. Teknik çizim çantamdan çıkan daire şablonları işimi gördü.

Öncelikle cam üzerine maske bantlarını yapıştırdım. Daha sonra bantların üzerine daire şablonundan uygun boyutta olanı yerleştirdim. Şablon sağa sola kaymasın diye de masaya bantlayıp sabitledim. Sonrasında yeni bir maket bıçağı ucuyla dairesel maskelerimi hazırladım.



Maskeleri gerekli yerlere yerleştirip, göz kararı hazırladığım bordo rengi, gerekli yere attım.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 02:28
Sonrasında tekrar şablondan kestiğim daha ufak bir daireyi kırmızıya boyadığım yerin ortasına yapıştırdım. En son yine göz kararı hazırladığım laciverti de atıp, maskeleri söktüm.

Ufak tefek kaçırmalar olsa da, genel görünüm tatmin edici düzeyde. Ufak tefek kaçaklar da, eskime aşamasında yok olur, gerçek uçağı da insanlar boyuyor orda da hafif kaçaklar olabilir, düşünceleriyle arkadaşları kendi haline bıraktım.




-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 02:30
Maskeyi sökmeden lacileride ton açıp eskiteydin ya:)

-------------
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 02:35
Orjinalini yazan: Ares

Maskeyi sökmeden lacileride ton açıp eskiteydin ya:)


Ehi ehi.. Aaavveett (Şaban gülüşü) :)

Abi maskeler olunca heyecandan onu bunu unutmuşum. Artık en son post shade yapacaz tüm uçağa.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 02:42
Nazarlık, nazarlık...

İnşallah yarışmada ne kadar kaçırmıssın canlı canlı göreceğiz :) Yanınada ödülü koyarız artık...

Figür, ıvır-zıvır ne planlıyorsun?

Selamlar,
Tolga


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 02:53
Tolga abi, şimdilik dioramadan çok tabanı ve aksesuarlarıyla 1/48 uçak gibi gidiyor. Ancak, 1 ay önce siparişini verdiğim bir iki mal gelirse, şöyle ortaya karışık bir şeyler yapacam. Birazı da süpriz olsun di mi. :)

Bu arada kuyruktaki işaretler de maskelenip boyandı.


-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 03:57
Yan taraflardaki dairesel işaretlerin boyaması da bitti. Yanlız bu yan taraftakiler, pek muntazam olmadı. Ne yapsam karar veremedim. Olduğu gibi mi bıraksam, hafif zımparalayıp, fırçayla minik rötuşlar mı yapsam, yoksa direk üstüne decal mi yapıştırsam. Uzaktan iyi görünüyor da, yakına girince biraz sıkıntı var gibi. Ne dersiniz?





-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: heydrich
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 03:58
Müthiş gidiyorsun , ellerine sağlık.
Yan tarafı zımparaladınmı hiçbirşeyi kalmaz , çokta güzel olur , tabii senin bileceğin şey...

Kolay gele...


-------------
vileda'dan isin kilici olurmu


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 04:01
Taşan noktaları 2000 zımparayla ince ince bir temizle derim. Maviye taşan sarıyı kurtarırsın ama sarı,beyaz birleşimi biraz zorlar gibi, kolay gelsin ;)


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 04:44
Abiler gazlayıcı yorumlarınız ve önerileriniz için sağolun. Böyle yoğun çalışırken motivasyonun baya olumlu etkisi oluyor. O yüzden bıkmada takip ettiğiniz için tekrar teşekkür ediyorum.

Bu arada yanlardaki işaretlere ikişer maskeleme, ve boyama işlemi daha yaptım. Ortadaki kırmızı daireleri zaten biraz ufak yapmışım, onları da bu vesileyle düzlttim. Şu anda görünüm benim içime sindi. Malı kurtardık galiba.
Zaten tamamen mükemmel bir daire istemiyordum. Gerçekçilik açısından milimetrik hatalar bence daha güzel duruyor. (Böyle de kendimi kandırırım hehehe :D )





-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 04:55
Kalanları da silver kalemle çizik yap ;)


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 09:17
Nazar boncuğu bencede.Ceki abi süper olmuş ellerine sağlık gerçekten.

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 18:15
Bence wash ve eskitme sonrasında onlar da göze batmayacaktır. Kolay gele.

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 22:20
Melih, Rahmi Abi, Ercan abi sağolun. Dediğiniz gibi, wash ve son post shade olaylarında, son kalan ufak tefek hataları da yok edeceğim.

Neyse çalışmalara devam. sıra gelmişti en alengirli bölümlerden birine, harflerin yapılması.
Bunun için, decalleri korumak için üzerine yapıştırılan şeffaf kağıdı kopya kağıdı olarak kullanıp, harflerin üzerinden geçtim.


Sonrasında, bu kopyaları maske bantlarıyla birlikte masaya yapıştırdım, ve maket bıçağıyla üzerinden geçip maskelerimi hazırladım.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 22:23
Sonrasında, maskeleri yerleştirip, boyayı attım.

Yine muntazam olmadı. Ancak, çeşitli rötüşlarla bunu da adam edicez inşallah.





-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Clumsy
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 22:48
elinde detay açmak için şablonlar varsa onlardan kullanman daha faideli olurdu... Bu hali de güzel...
Tecrübesi sabittir.
saygılarımla,


-------------
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur!
-Peki o zaman. Sorunluuu...


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 23:05
Arkut Abi, malesef elimde sadece plastik daire, şablonu mevcut. Neyse, rakamlar da üç-beş maskeleme ve rötuş işlemiyle kendine geldi gibi. Birazdan tamamlanınca resimlerini basıcam.

Harflerin biraz daha rötuşlanmış hali. Bunlar da, sanırım idare eder düzeye geldiler.



Tabi bu maskelemeleri hep dibine girip makineyle çekiyorum. Bir de bütün maskelemeleri uzaktan genel görünümü var ki, ben gayet memnunum.






Şimdi geriye tek bir sorun kalıyor. Kuyruğun alt kısımındaki, numara. Bu numaralar baya bir küçük olduğundan, sanırım Tamiya'nın decallerini kullanmaktan başka bir şansım yok. Modele genel bri parlak vernik basıp, bu numaraları tek tek kesip yapıştırmayı düşünüyorum. En azından decaldeki şeffaf kısımlar gözükmez.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/11/2006 Saat 22:09
Mesajın yarısı burada kaldığı için, sonraki sayfadan devam ediyorum.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/11/2006 Saat 22:15
Çalışmalara hafta sonu devam ettim. Taban olayını aradan çıkardım.

Daha önce çimenli taban yaptığım için, yeşilliklerle ilgili bir sıkıntım yoktu, ancak daha önce hiç tarmac yapmadığımdan, beton rengini tutturmak hiç denemediğim bir işlemdi.
Tonları zenginleştirmek adına, tabana ilk önce güzel bir pre shade uyguladım.




Malesef bu aşamadn sonra tamamen kendimden geçtiğim için, fotoğraf çekemeden olayı bitirmişim. Beton rengini elde edebilmek için, 2 gri tonu, beyaz ve buff renklerinin kavanozlarını açık bıraktım. Fırçamı bunlara çeşitli oranlarda daldırıp, airbrushta karıştırarak, tonlamaları yaptım.
Görünümü zenginleştirmek için, beton bloklara bir iiki ufak çatlak yaptım.(Maket bıçağıyla keserek).
Pistin köşesi olduğu göz önüe bulundurarak, yine görünümü zenginleştirmek adına, beton blokların arasından fışkırmış bir iki tutam çimen ekledim.

Geri kalan çimlik arazi, önce yaptığım tabanlarla aynı teknik kullanılarak yapıldı. Merak eden arkadaşlar, Tayyareler böümünde search ederek yaptığım tabanları bulabilirler.

Bu tabana eklemek istediğim bir önemli detay daha var, Bunun için de, bu konuda bilgili kişilerin yorumunu bekliyorum. Görünümü daha zenginleştirmek adına, beton bloklardan geçen beyaz veya sarı çizgi eklemek istiyorum. Ancak bu çizgiler pistin köşesinde olabilir mi? veya hangi renk çizgi ne ifade eder? bilemediğimden sizlerin yorumunu bekliyorum.




-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/11/2006 Saat 22:17


Zemini yaptıktan sonra, gerçekçiliğini, bir iki uçakla test ettim.


Sıra assoliste gelmişti. :)



Bence tamamdır. Siz ne dersiniz?

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 07/11/2006 Saat 00:00
Bence de tamamdır çizgi konusunda ise,
Düz sarı çizgiler taksi yollarının( pist değil) orta hattını belirler, otomobil trafiğinin aksine uçaklar çizgi aralarından değil çizgi üzerinden giderler.
Taksi yollarının yanları ise beyaz düz çizgidir. Senin taban olayında çime yakın beton boyunca beyaz çizgi olabilir.
Ama bu bahsettiklerim günümüz kuralları. O yüzden fazla önemseme.
Sevgiler.

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 08/11/2006 Saat 21:52
Kaldığımız yerden devam...

1 aydır beklediğim paket sonunda bu hafta elime ulaşınca, üretime devam edebildim. Kitten çıkan ve motoru temsil etmesi için verilen parça çok detaysız olduğundan, cutting edge'in resin bristol hercules motor setini aldım.



İlk defa resin set kullanacağımdan biraz heyecalıydım.



Toz maskemizi yüzümüze sıkıca yerleştirdikte sonra, sıkı bir kesme biçme seansı sonrasında motorları topladım.
Malesef motor setinden sadece motorun ana yapısı çıkıyor. Egzos borusuydu, kabloydu, bunlar modelciye kalıyor.
Ben mümkün olduğunca detaylı yapmaya çalıştım.
İlk iş egzos borularını yapmak.
Bristol Hercules motorunda, enteresan bir sistem var. Egzos boruları pistonlardan çıkıp, cowlinge bağlanıyor. Ve oradan dışarı veriliyor.
Bunun için, pistonların her birine ikişer adet delik deldim. Sonrasında bu deliklere, 1 mm'lik lehim tellerini japonla sabitledim. (1mm, cutting edge'in 1/48 ölçekte bu borular için önerdiği kalınlık.)

Toplam 14 silindirden, 2 şer boru= 28 boru x 2 motor, bu ,işlemi toplam 56 kere tekrarlamak gerekti.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 08/11/2006 Saat 22:01
Ardından, lehim tellerini gerekli yerlerden budayarak, istediğim uzunluğa getirdim. Sonrasında japon yapıştırıcısıyla boruların bağlantılarını yaptım.

Borular sat yönünün tersine doğru kıvrılıyorlar. O şekli de verip, cowlinle test ettikten sonra, motor boyaya hazırdı.



Borular, ön taraftan bakınca görünümü zenginleştiriyor.



Motorların birini açık yapmaya karar verdim. Bunun için, cowlinlerden birini dikkatlice, doğradım.




-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 08/11/2006 Saat 22:09
Motorun genel rengi olarak, saten siyah, pistonlara gun-metal, egzos borularına ise red-brown verilmişti.
Motoru gerekli renklere boyadım. Sonrasında motor üzerine siyah kaplamalı bakır telden, 5 adet kablo daha çektim. Dikkatli bakarsınız motorun orta kısımlarında görebilirsiniz.

Şöyle bişey oldu.




Motor yandan böyle gözükecek.



-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 08/11/2006 Saat 22:19
Bu arada, iniş takımlarını toparladım. Metal görünmlü olacak yerlere, BMF kapladım.



Yine, siparişle gelen, resin lastik seti. Uçağın ağırlığını güzel yansıtıyor.



Uçağı tamamen parlak vernikle kapladım. Kuyruk numarası da yerine yerleşti.


Şimdi çalışmaya dönme zamanı. Akşama bir güncelleme daha yaparım heralde.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/11/2006 Saat 02:19
Pervaneler te tamamdır.



Cowlingleri de BMF ile maskeleyip, siyah copper karışımı bir boya attım. Onlar da tamamdır.




Şu yarışmaya model yetiştirme olayı ne pis bir işmiş yahu. Çabuk kurusun diye de herşeyi selülozikle inceltip, buz gibi balkonda atıyorum. Bir de üstüne yetişir mi stersi..Allah sonumuzu hayır etsin. Yetiştirecez inşallah.

-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 09/11/2006 Saat 04:53
Çalışmalar son sürat devam ediyor. KAfayı yedirtecek cinsten bir işi daha aradan çıkardım. Bristol Hercules Motorunda, her pistondan 2 adet buji kablosu çıkıp, arka bölmeye doğru gidiyor.

Bunun için, ilk önce motorun zeminine 14 adet delik deldim. Sonrasında, siyah kaplamalı bakır telleri, ikişer ikişer yapıştırarak, çifte buji kablolarını yaptım. Toplam 14 pistondan 28 kablo. Sonra bunları japon yapıştırıcısıyla yerlerine monte ettim.

Bu işi de halledince motor tamam oldu.






-------------
Üretime evet, polemiğe hayır!!!


Mesajı Yazan: Viperman
Mesaj Tarihi: 09/11/2006 Saat 05:28
yav bitirin hayranlığımı toptan biliren bir mesaj yazayım diyordum ama dayanamayacagım, elinize emeğinize sağlık, bitişe yaklştıkca heyecan artıyor:) bekliyorum...



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info