Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Revell 1/72 P-51B

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=2795
Tarih: 05/12/2024 Saat 15:04
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Revell 1/72 P-51B
Mesajı Yazan: SweetChild
Konu: Revell 1/72 P-51B
Mesaj Tarihi: 15/08/2006 Saat 22:36
Selamlar
önceden yaptığım fakat boyasız olan Revell 1/72 P-51B parçaladım ve tekrar topladım.







-------------
SweetChild



Cevaplar:
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 15/08/2006 Saat 23:12
elinize sağlık.hoş gözküyor.Model fırçayla mı boyandı? merak ettim.bir de dekaller kitten mi çıktı yoksa sizin baskınız mı?çok soru soracağım ama son fotoğrafta sağda gözüken teker biraz yamuk gibi gözüküyor.bir el atın isterseniz.Gerçi fotodan da öyle çıkmış olabilir.bir de egzos ların altında bi kısım boş kalmış.Oraları da eskitseniz daha hoş gözükecek.ELinize kolunuza sağlık.Emek sarf ettiğiniz modelden belli oluyor zaten.kolay gelsin...

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: FIREMAN
Mesaj Tarihi: 15/08/2006 Saat 23:13
Kanopi maskelemesi ve egzost lekelerine biraz daha dikkat desek?
Neyse,nazar boncuğu olmuş onlarda.. :-D

-------------
The black sheep among all white ones..


Mesajı Yazan: SweetChild
Mesaj Tarihi: 16/08/2006 Saat 00:11
korktuğum her zaman kanopiler olmuştur zaten.
fırça ile yaptım. 4 kat boya, parlak vernik, dekaller, parlak vernik, eskitme( yağlı boya ile) en son revell 02 ile mat vernik.
dekaller içinden çıkmadı. sağdan soldan topladıklarım dekaller. spitfire, a-10 warthog, learjet 35/36 dekalleri var.
egzos çıkışı kirletmesini de yağlı boyadan oldu. açıkçası altını şimdi farkettim.
kanopi kousunda gene aynısını diyorum, "Kanopilerden çook korkarım..." =)

-------------
SweetChild


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 21/08/2006 Saat 23:31
Orjinalini yazan: pilotcuk

.bir de egzos ların altında bi kısım boş kalmış.Oraları da eskitseniz daha hoş gözükecek.


İyi de egzos ilk çalıştırmada / dogfight' da gaz açınca veyahut da pikeye girdiğinde RR Merlin motora karbüratörden benzin gitmeyip pikeden çıkılınca tekrar dolup silindirlerde patlama yapınca çıkan kurumun geriye doğru akması ve alevlerin geriye doğru boyayı yakması gerekmez mi? Egzos ağızları geriye doğru dikkat ederseniz.

(P51D' de enjeksiyon ve supercharger sistemiyle bu problem aşılmıştı. Hurricane ve Spitfire' ların meşhur "split S" manevrası sırf o karbüratör sorunu yüzünden icat olmuştur.Ama P51B kısaca P40' dan çok da farklı sayılmıyor...)



Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 01:38
murat bey ben kendim de uçakların içindeyim.Gerek abimin okulunda gerek Eskişehir deki üs de ben şimdiye kadar böyle bir boşluk olan eskitme hiç bir saman görmedim egzos altlarında.Uçak motorlarından vs den pek anlamam.Fakat bugüne kadar usta modelcilerde eskitme alta doğru hafif kaymış arkaya doğru uzayarak yaparlar.Bir de tam olarak ne sormak istediğinizi anlamış değiim.

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 01:54
Melih Murat bey zannedersem eskitmenin altlar doldurulsa bile hatalı olduğunu anlatmaya çalışmış. Yani senin dediğin gibi Uğur alt kısımlarada kurum efekti verse bile eskitme yanlış.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 01:56
Soru sormadım aslında. Belirtmek istediğim şu: egzos açılımı yanlara ve arkaya doğru iken (bir kamyonun egzosunu gözünüzün önüne getirin öyle) isin geriye doğru akması gerekir.

Özellikle Spitfire ve Mustang' de çok yüksek hızlı uçaklar oldukları için manevra esnasında daha yavaş bir uçak olan Hurricane' e göre daha fazla G yedikleri için bu uçaklardaki karbüratörler sıklıkla benzinsiz kalıyor (pozitif G' de) veya boğuluyorlardı. (negatif G' de) bunun sonucu da motor tekleyip de sonra kendine gelince çok fazla is ve kurum dolu bir duman atıyordu. Bunu da savaşırken sıklıkla yaşayınca is ve kurumla kaplı olmayan Mustang veya Spitfire, hatta Hurricane yoktu. Sonuçta şunu anlatmaya çalıştım: is olmaması gereken yerde sadece egzosun altında ve sizin de isabetle işaret ettiğiniz gibi boşluklu değil, geriye doğru akmalıydı. Hem de bayağı ciddi miktarda.


Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 01:57
şimdi anlaşıldı.Dediğiniz tabi ki doğru murat bey.Eskitme biraz yanlış fakat.şu saatten sonra yapılabilecek şeyo boş kısımlarıda doldurmak.Dediğiniz gibi hafif alta ve geriye doğru olan eskitme daha mantıklı bu tarz modellerde...

-------------
I feel the need The Need for Speed...


Mesajı Yazan: Muratti
Mesaj Tarihi: 22/08/2006 Saat 16:04
Orjinalini yazan: pilotcuk

şimdi anlaşıldı.Dediğiniz tabi ki doğru murat bey.Eskitme biraz yanlış fakat.şu saatten sonra yapılabilecek şeyo boş kısımlarıda doldurmak.Dediğiniz gibi hafif alta ve geriye doğru olan eskitme daha mantıklı bu tarz modellerde...


Artık beni biraz mazur görürsünüz umarım; zira birşey düşünürken çevremdekiler beni duyuyor sanıp kısa anltıyorum. Meslek icabı vakit kazanmak güdüsünden doğuyor bu. Meslekdaşlarımız da genelde böyledir;"sokaktaki adam" dediğimiz bizim mesleğin dışındakiler genelde bizi anlamakta güçlük çeker...

Son olarak bir de kanatlarda 50 caliber' ların gerisinde doğru is atılsa maket aslında tamam olacak... Ne yapalım? Egzoscuya da sonra gider artık    :D



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info