Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Denizliden İlk Teyyare...

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=2508
Tarih: 27/06/2025 Saat 08:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Denizliden İlk Teyyare...
Mesajı Yazan: SweetChild
Konu: Denizliden İlk Teyyare...
Mesaj Tarihi: 22/06/2006 Saat 00:04
Selamlar
Bu fotoğraflar beni hem çok gururlandırdı, hem de çok hüzünlendirdi.
dedelerimiz nenelerimiz bizleri bu güzel günler için az uğraşmamışlar.
keşke diyorum. o yoklukta olan azim ve kudret hala bizde olsaydı.





:(

-------------
SweetChild



Cevaplar:
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 22/06/2006 Saat 02:36
Fotoğraflarla ilgili biraz daha detay bilgi verebilir misin? Ne zaman çekilmiş, neler yapılmış?

Selamlar,
Tolga


Mesajı Yazan: mk_ozkir
Mesaj Tarihi: 22/06/2006 Saat 02:55
zamanında Vecihi diye bir kişi daha uçak üretmiş, trenle uçağı macaristana götürüp onaylatmış uçarak geri gelmiş


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 22/06/2006 Saat 07:34
İlk fotograf çok ilgimi çekti. Önünde fotograf çekilen uçak görünümlü cihazın bir uçak olmadığı ortada, ama o dönemde insanlarımızın havacılığa gösterdiği ilginin ve önemin bir örneği bence. Şimdi geldiğimiz noktayı düşününce çok acı...

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: Viperman
Mesaj Tarihi: 22/06/2006 Saat 07:44
Vecihi Hürkuş'u Vicihi diye bir kişi deyip geecrsek hem kendisine hem de Türk Havacılığına haksızlık etmiş oluruz.
Aşağıdakia adreste kendisi hakında bilgi var:
http://www.tayyareci.com/hvtarihi/vecihihurkus/index.asp


Mesajı Yazan: Burak
Mesaj Tarihi: 22/06/2006 Saat 11:53
yorum yapamıyorum kelimeler yetmez.gerçekten hem gurur duydum hemde çok üzüldüm.niye üzüldüm?
...............................


Mesajı Yazan: SweetChild
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 02:33
bu fotorafı yeni farkettim
ve içimde bir merak uyandırdı.


Tayyare Cemiyeti ne yapar?
Tahmin ettiğim gibi Türk Hava Kurumu'nun eski adı mı?
yoksa başka bir görevi mi var?


-------------
SweetChild


Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 02:54
Çok ilginç fotoğraflar. 2. fotoğraftaki de uçak değil. Ama maket diyesim geliyor. Bkz pervanesi. Niye yapılmış acaba?

-------------
ex copilot.


Mesajı Yazan: SweetChild
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 03:14
evet 2. fotoğraftaki uçağı takip etmeye çalıştım. ama henüz bi gelişme yok.
taminimce kurtuluş savaşı sırasında ordunun ihtiyacı olur diye yerli halkın kendilerinin yaptıkları
-en azından yapmak için uğraştıkları- bir uçak.
beni burada duygulandıran en önemli nokta, insanlarımızın o zamanlarda ellerinden geleni de aşıp ellerinden gelemeyecek kadar büyük şeyler için çabalamış olmaları.
Saygılar...

-------------
SweetChild


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 05:00
Bana sorarsanız sahte hedef olarak yapılmış kandırma modelleri olabilir. Düşman hava fotoğraflarında uçak gibi görünüp sayıları ve istihbaratı karıştırmak için denenmiş bir aldatmaca gibi görünüyor. Bu yönde birbilgisi olan var mı acaba? Bu tip taktik numaraların yapıldığını okuduğumu hatırlıyorum sanki biryerlerden ama emin değilim.

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: onge
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 06:38
Vecihi Hürkuş ve Türk havacılık tarihi hakkında detaylı bilgi için okuyunuz:

Hürkuş, V., (2000), Bir Tayyarecinin Anıları, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul

Okar, A., (2004), Türkiye'de Tayyarecilik, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul

Özellikle Vecihi Bey'in kitabı hararetle tavsiye olunur.
Bu arada Vecihi Bey'in yaptığı uçak tasarımlarının maketlerini görmek isteyen arkadaşlar, Ankara 'da paraşüt kulesi'nin yanındaki THK müzesini ziyaret etsinler. Orada ahşaptan basitçe yapılmış soba boyası gibi bir yaldızlı boya ile boyanmış birkaç uçak modeli var. Vecihi Bey bu modellerden kitabında bahsediyor. Ama önce kitabı okuyun. Tavsiye ederim.

-------------
"cure" le yeah tank cho she calcar


Mesajı Yazan: Jolly Roger
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 07:50
Afedersiniz ikinci kitabın yazarı olan A. Okar'ın A'sı nedir acaba?

-------------
Consume Ergo Sum


Mesajı Yazan: SweetChild
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 08:22

1. ve 2. fotoğrafları uzun uzun inceledim ve 1. fotoğraftaki uçağın, 2. fotoğraftaki uçağın son hali olduğunu düşünüyorum. aynı insanlar mevcut fotoğrafta.
uçağa dikkatle bakarsanız kasası üst kanatlar ve kuyruk aynı.

ayrıca daha önce de sorduğum soruyu tekrarlamak isterim.
3. fotoğrafta bahsi geçen Tayyare Cemiyeti ne yapar?
Tahmin ettiğim gibi Türk Hava Kurumu'nun eski adı mı?
yoksa başka bir görevi mi var?


-------------
SweetChild


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 08:51
Orjinalini yazan: SweetChild


ayrıca daha önce de sorduğum soruyu tekrarlamak isterim.
3. fotoğrafta bahsi geçen Tayyare Cemiyeti ne yapar?
Tahmin ettiğim gibi Türk Hava Kurumu'nun eski adı mı?



Doğrudur.


Mesajı Yazan: onge
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 19:09
Avni Okar.
Vecihi Hürkuş ile aşağı yukarı aynı dönemleri anlatıyor. Her iki kaynakta da birkaç ilginç fotograf mevcut. Fakat bu forumdaki fotograflar kadar ilginçlerini görmedim. Keşke bunlar hakkında araştırma biraz ilerletilip bir makaleye dönüşse (çok profesyonel birşey olmasına gerek yok) ve referans olarak bu sitede yer alsa. Böyle şeylere (havacılık tarihimizi anlamaya ve anlatmaya)o kadar çok ihtiyacımız var ki...
İşi modelcilik açısından ele alırsak, biraz emek ve gayretle bu fotolardan ilginç bir diorama bile çıkarılabilir diye düşünüyorum.

-------------
"cure" le yeah tank cho she calcar


Mesajı Yazan: SweetChild
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 19:55
mustafa sana tamimiyle katılıyorum. ve zaten bunun araştırmasının içindeyim. fotoğrafı ilk yerel bir dergide gördüm. ve yayımcı şirket ile iritbata geçip fotoğrafların sahibi hakkında bilgi istedim. pek yardımcı olamadılar.
fakat resimde ortada duran kişinin torununu tanıyan bir arkadaş ile görüşme ayarlaması için görüştüm.
fakat bildiğiniz gibi fani dünya işleri her zaman kısıtlamalara gidiyor hayatımızda.
ama bu işin takipçisiyim.
Sadece Denizli'de değil, eminim ki güzel vatanımın her köşesinde bu tür uygulamalar olmuştur,ve inşallah olacaktır da. varsa elinde kaynağı olan arkadaşlar paylaşmaları hepimizi sevindireceğinden eminim.
herkese iyi modeller

-------------
SweetChild


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 31/10/2006 Saat 21:17
Selamlar,

Uzun bir zaman once yaptigim arastirmalar neticesinde, Turk Tayyare Cemiyeti (Turk Hava Kurumu) ile ilgili elimde bir kac foto mevcut; agirlikli olarak planorler var... (Rusya'ya giden ekip, donusleri ve Turkiye'de planorculugun baslamasi vb.)

Bu fotolari kendi sitemizde yayinlamayi dusunuyordum; ancak bunlari daha erken paylasmak isterim...(Ancak burada foto'nun nasil eklenecegini bilmiyorum:()

iyi modeller



-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 01/11/2006 Saat 01:10
merhaba,
elbe 1 elindeki planör resimlerini burda bizimle paylaşırsan sevinirim.benim gibi bir planör sevdalısın mesut ve bahtiyar edersin.
resim eklemek için photobucket'ten bir hesap oluşturup resimleri önce oraya yükleyip daha sonrada resmin yanındaki
Img satırını sitemizde yukarıda görünen fotoğraf makinası ikonuna basıp çıkan pencereye kopyalarsan resmi sayfaya yükleyebilirsin. bir yanlışım varsa adminlerimiz düzeltir umarım.
saygılarımla iyi günler...


Mesajı Yazan: grond
Mesaj Tarihi: 01/11/2006 Saat 01:43
resim konusunda bende imageshack.us sitesi ni kullanıyorum upload image yaptıkdan sonra çıkan linki yazdığınız mesaja yapıştırmanız yeterli.


Mesajı Yazan: onge
Mesaj Tarihi: 01/11/2006 Saat 08:06
Göksel Bey, makale oluşturmak konusunda söylediklerim elinde döküman olan tüm dostlar gibi sizin için de geçerli. Admin kişilere sorup, onların katkısı ve izniyle PDF formatında veya Web sayfası olarak belki sitede yer alabilir. Dediğim gibi profesyonel birşey olması gerekmiyor. Forum arşivinin içinde kalabalığa karışmasın... Fotograflar ve fotograflarla ilgili verdiğiniz bilgiler bir bütün halinde beraber dursun.
Eğer profesyonel bir format istiyorsanız, metninin düzenlenmesi filan(edit etmek de deniyor ama düzenleme lafı daha güzel oturuyor) gerekiyorsa birşeyler yapmaya çalışırım.

-------------
"cure" le yeah tank cho she calcar


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 16:35
Anladim, tesekkurler...
En kisa zamanda fotolari burada upload edecegim...

iyi modeller.

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 16:51
iste ilk foto...Burasi istanbul Beyazit Meydani; 1936'da acilan ilk kurslardan biri...




-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 16:57
Bu resimdekiler; Turkkusu'nun cekirdek kadrosunu olusturan pilotlarimiz...Ortada; Sabiha GOKCEN...(Rusya "Koktabel")




-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 17:11
Mustafa bey,

Kesinlikle haklisiniz...Kendi arsivimde bu tur bilgileri (genellikle) profesyonel bir format haline getiriyorum. Ancak bu gune kadar hic bir forumda bunu paylasmamistim. Bununla birlikte, planor modellerinin temini benim icin oldukca zor; gecen yil ASK-21'i gordugumde, (tabir yerinde olur sanirim) uzerine ucmustum:))
Bu nedenle, planorler ile ilgili arastirmalar, tutkulu bir sekilde icra ettigim 2nci dunya savasi Luftwaffe tayyreleri modelleri kadar yogun olmuyor...
Ayrica; meslegim geregi bazen cok uzun sure model yapamiyorum; malum, bu duzensizlik icinde aslinda hepimizin cok isine yarayacak bazi bilgiler, calismalar, resimler de unutulup gidiyor...

Son olarak; sizlerden almis oldugum olumlu mesajlar icin tekrar tesekkur ederim; bundan sonra, elimdeki bu tur bilgileri sizlerle paylasmaktan buyuk keyif alacagim...:)

iyi modeller



-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 20:39
Merhaba,
resimler için teşekkürler.umarım devamı gelir.
sizde benim gibi planör modellerine meraklı olduğunuza göre
size planet models'in 1/48 kitlerini şeddetle tavsiye ederim.ben hannants'dan getirttim.
iyi günler...
http://www.hannants.co.uk/search/index.php?CATEGORY=&DIVISION=&MANUFACTURER=&TYPE=&order%5B%5D=arrived+desc&order%5B%5D=code+asc&CODE=&SCALE=&KEYWORD=gliders&NUMPERPAGE=25 - planör modelleri


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 23:02
Evet, onu biiyorum; elimde bir jantar var...Güzel bir model; sagolsun Tolga göndermişti...
Luftwaffe'ler bitince onlara başlayacağım...

Bu arada; hannats'ı arada bir takip ediyorum. Ortalama ne kadara mal oluyor?



-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 23:11
kutu büyüklüğüne göre değişiyor,ortalama sipariş+5 ila 8 sterlin tutuyor.1-2 hafta içinde kapına geliyor.


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 23:14
Anladım,teşekkürler.

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 02/11/2006 Saat 23:35
bu arada jantar'ın markası ve ölçeği nedir?


Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 00:02
Hannats için sanırım minimum 50 dolarlık sipariş geçilmesi gerekiyor. Bu paraya ulaşalım derken sağlam alış-veriş yapıyorsunuz...

Modelin eski sahibi olarak cevap vereyim. Ardpol şirketinden 1/48 Jantar bulabilmek mümkün.
Alet full rezin, güzel bir kit. Ancak yapım için tecrübe gerektiriyor. Göksel size bu modelin hangi türlerinin THK'da kullanıldığını söyleyecektir.

Selamlar, iyi modeller,
Tolga
Aşağıdaki site imalatçının İngilizce sitesi...
jantar - http://www.ardpolmodels.com.pl/index-en.php


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 00:44
bilgi için teşekkürler. resin kit olduğu içinmi tecrübe gerektiriyor dediniz, yoksa kit problemlimi? modeli jadarhobby'de buldum site güvenilirmi bir bilginiz varmı.
iyi günler...


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 16:56
Tecrube konusuna katilmiyorum; jantar'in ozel bir tecrubeye ihtiyaci yok...Her modelcinin rahatlikla yapabilecegi bir kit; ancak planorler ile ilgili bilgi gerektiriyor...

Soz konusu kit, jantar STD3; THK'da kullanılanlar Jantar STD (J48-1. Govdedeki en belirgin fark, kuyruk takimi; rudder biraz daha genis...Ayrica kanopi, soldan saga aciliyor ve tek parca...(THK'dakiler de kanopi iki parcadir ve geriye dogru acilir.)
Kokpitte de; gosterge panelinde bir kac yeni gosterge var. (Aslinda bu opsiyoneldir; pilotlar (yada klüpler) planorler uzerinde cesitli modifikasyolar yapabiliyorlar)

Ama en onemlisi;onunla ucmak, tarif etmekte zorlandigim, muthis bir duygu!:))

iste, jantar j48-1 STD... (2004 Ağustos-inönü; o gün inönü meydan üzerine 2400 metreyi görmüştüm)





iyi modeller.

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: seth
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 20:42
Orjinalini yazan: elbe1

Ama en onemlisi;onunla ucmak, tarif etmekte zorlandigim, muthis bir duygu!:))

(2004 Ağustos-inönü; o gün inönü meydan üzerine 2400 metreyi görmüştüm)

iyi modeller.


Göksel bu sözlerine kesinlikle katılıyorum.Planörle uçmak tarif edilemez, anlatılamaz.Yaşamak lazım.

2002 yılında gördüğüm 2000 metreyi hatırlıyorum da daha yükseği ......... bu konuları açmanız hiç iyi olmadı benim için. 2002 den sonra çeşitli nedenlerle uçuşlarıma devam edemedim.Şimdi bu resimleride görünce iyiden iyiye çoştum.Bir kez havaya çıktıktan sonra insan yerdeki yaşamı hiç istemiyor.Fazla uzatmayım uçamamakla ilgili çok doluyum.

Benim elimde de eski zamanlara dair bilgiler ve belgeler mevcut.Uygun zamanda içlerinden derleyip kullanılabilir olanları sizlerle paylaşırım.....

-------------
Private Glider Pilot
www.izmirmaket.com


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 21:28
merhaba,
bilgi için teşekkürler.jantar'ı sipariş verdim umarım bu firma bir gün szd-50 Puchacz' da çıkarır.bende TC-PEG ve TC-PFF'yi yaparım.planörle birkez uçan birdaha iflağ olmaz.başlangıç kursundan sonra malasef gerisini getiremedik. günün birinde inşallah tekamül kursuna giderim. türk planörcülüğüyle ilgili internette pek döküman ve resim yok, elinde bilgi resim veya döküman olanlar burada paylaşırsa yararlı olur.
iyi günler...


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 22:05
Bu konuda geçtiğimiz nisan ayında bir site yaptık; aslında çok kapsamlı olması öngörülmemişti ancak sizin belirttiğiniz gibi "planörcülük konusundaki döküman ve resim" açığını kapatma konusunda az da olsa faydası olacağını düşünüyorum...
Nisan ayından beri geçen süre içerisinde ziyaretçi sayısında hiç beklemediğim bir artış oldu. Şu sıralar (yanılmıyorsam) onbini geçmiştir...
Şu an tek eksiği "galeri" kısmı. Onu da tamamlayınca daha iyi olacağını düşünüyorum...
Ayrıca; bu site konusundaki görüş ve önerilerinizin bana çok yardımcı olacağını da belirtmek isterim.:)

http://planorucusokulu.thk.org.tr

iyi modeller.



-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 22:44
site için emeği geçen herkeze teşekkürler.
güzel bir çalışma,sizinde dediğiniz gibi galeri kısmı zenginleştirilirse dahada güzel olucaktır.
anladığım kadarıyla THK'nun bir çalışanısınız, merak ettiğim bir konu var. kurumun inönü dışında açtığı kurslar oluyor bildiğim kadarıyla, benzer kurslar istanbul yakınlarında bir yerde düzenlenme ihtimali olamazmı? bu civarda yapılacak bir kursa veya burada düzenlenecek günü birlik uçuşlara daha çok talep ve katılım olacaktır.istanbulda motorlu uçuş yapılacak bir çok firma var,benzer bir çalışmayı planör içinde yapılabilinir.kurum istanbulda bir yer açamazmı veya en azından hava harp okulunun yalovadaki tesislerinde faydalanma olanağı yokmu?
örneğin ben başlangıç kursundayken eskişehirden günü birlik gelip başlangıç kursu gören bir bey vardı.
bu tür bir tesis planörcülüğün gelişimini eminimki hızlandıracaktır.
saygılarımla iyi günler...


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 03/11/2006 Saat 23:25
Teşekkürler :))

Çok güzel noktalara temas etmişsiniz; bu konuda zaman zaman hem okul olarak hem de kurum olarak bazı çalışmalar oldu... (Bu arada, evet; THK Planör Uçuş Okulu'ndayım :))

İnönü Eğitim Merkezi dışındaki bölgelerde kurs yapıyoruz. Ancak bu kursların gerçekleşmesi için bir çok kriter arıyoruz...
Öncelikle kurs talebi yapacak bölgedeki kursiyerlerin, en yakın THK şubesine gidip bu taleplerini Ankara'daki genel merkeze ulaştırmaları gerek. Ardından, genel merkezden bize (yani Türkkuşu'na), xxx bölgesinden kurs talebi var; gidip inceleyin, gibi bir emir gelmesi gerek...
Bu aşamadan sonra insiyatif bizim elimizde oluyor; söz konusu bölgeye gidip, orada planör başlangıç (yada tekamül-veya yarışmaya katılacak pilotlarımız için antrenmanlar) yapabilip yapamayacağımızı değerlendiriyoruz. (Meteorolojik şartlar, istihdam, meydan kolaylıkları vs.)
Değerlendirme sonunda bir rapor hazırlıyor ve bunu genel merkeze sunuyoruz. Onlar kursun ekonomik yönünü değerlendiriyorlar ve nihai kararı bildiriyorlar. (Bu konudaki en yakın örnek; 2004'de Niğde'de düzenlenen kurstur.)

istanbul ve yakınlarında kurs yapabilmek için bir kaç girişim oldu; bu girişimler hem tarafımızdan hem de bize sitemiz aracılığı ile ulaşan üniversite veya şahıslarca yapıldı. Ancak, program yoğunluğu ve ekonomik güçlükler (Malum kurum en büyük geliri bağışlar) nedeni ile bu girişimler (şimdilik) sonuçsuz kaldı.
Şimdilik diyorum çünkü; (eminim bilginiz vardır) havacılık federasyonu kurma yetkisi THK'na verildi.Şu an bu doğrultuda ciddi çalışmalar var. (Klüplerin kurulması, yönergeleri, uçuş yetkileri vs.) Bu çalışmalar neticesinde; sportif havacılığın tüm dallarında belirgin bir canlanma olacağını tahmin ediyorum. Tabi bu, sistemin doğru bir şekilde uygulanmasına bağlı.

Hava Harp Okulu'nun Yalova Meydanı'nda zaten uçuyoruz.:) Geçtiğimiz yaz orda iki ay kaldım. :)) Yüksek nem, bıktıran yan rüzgar inişleri ve börtü-böcek haricinde planör uçuşları için uygun bir yer. Deniz seviyesinde olması nedeni ile, planörden maksimum süzülüşü elde edebiliyorsunuz. Bu durumda inönü'de olduğu gibi yüksek irtifalar çıkmak için termik aramanıza gerek kalmıyor. Kursiyere tüm eğitimi meydan turunda verebiliyorsunuz. Ancak (bildiğiniz gibi) Yalova askeri bir meydan olduğu için, sadece Hv.Okulu öğrencilerine eğitim veriyoruz. (4 pilot 2 ayda ortalama 2000 sorti uçuş yapıyor. Bunlardan bazıları, en az 20 dakika süren uçuşlar)

Bu yıl Yalova dönüşünde benim de Eskişehir'en günübirlik gelen bir öğrencim oldu. (brövesini aldı ama o son inişte nerdeyse bayılıyordum:() Ancak ben bunu pek tasvip etmiyorum. Havacılık çok ciddi bir iş; kursların yatılı olması kursiyerlerin düzenli bir tempoda olması gerekiyor. Kursiyerlerin düzenli olması ise, bizim işimizi daha rahat yapabilmemizi sağlıyor.
Bununla birlikte, istanbul vb. büyük şehirlerde oldukça popüler olan böyle sportif bir aktivitenin yatılı olup olmaması da ayrı bir tartışma konusu olabilir.

Son olarak; okulumuzun önümüzdeki on yıl içerisindeki ana hedeflerinin başında, sizin de belirttiğiniz gibi "Planörcülüğün Gelişimi" bulunmaktadır. Bu konuda, günümüze kadar yapılanlar ve bundan sonra yapılacak olanlar THK'nun ilgili birimlerinin ortak çalışması ile şekilleneceğini düşünüyorum.:)

iyi modeller.

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 06:08
ilginize ve cevaplarınıza teşekkür ederim.umarım federasyonun kurulması biran önce olur.kurum istanbulu'a muhakkak ağırlık vermeli ankara,inönü ve efesten sonra dördüncü merkezini bu çevrede kurmalı. kurslar konusunda bir sorum olacak, bildiğim kadarıyla tekamül kurslarında sırasıyla B daha sonra C brövesini alıp pilotluk lisansı alınıyor ve bu 3-4 ay sürüyor.doğal olarak işgüç sahibi bir insanın herşeyi bırakıp bütün bir yazını bu işe ayırması zor. bu süreci parçalar halinde tamamlayabilirmiyiz. örneğin önümüzdeki yaz 1 ay gelip B brövesini alıp daha sonraki yıl C brövesini alabilirmiyiz. kurslar gene kontenjan dahilinde ücretsizmi?

son olarak 1996 yılında ben başlangıç kursundayken tekamül kursunda maketle uğraşan ve hatta kampta maket yapan bir tekamülcü abimiz vardı,siz olabilirmisiniz merak ettim.
iyi günler...


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 21:08
Bu sefer sondan başlasam cevaplamaya..?:)))

1996 yılında, İnönü Eğitim Merkezi'nin tekamül koğuşuna girdiğinde, soldan ikinci odaya girip de; karşıda, camın önündeki büyük masada sırası ile 1:48 Piper Cub (Academy), 1:72 P-51 Mustang (Academy) yapan saçları darmadağın birinden söz ediyorsak; evet! Sanırım o benim!:)))

1996; nefis bir yıldı...Tüm dallarda, yüzlerce havacı yetişiyordu. O yıldan sonra, bir daha böylesine güzel bir tempoyu yakalayamadık...:(

Neyse; hüzünlencem yine..:((

Evet, planör kursları (tabi yönergeler gereği) iki aşamadan oluşuyor;
1. Başlangıç
2. Tekamül

Tekamül kursları da kendi içinde;
a. "B" brövesi safhası (Yelken uçuşu)
b. "C" brövesi safhası (Yelken-Termik uçuşu)
c. "Planör Pilot Lisansı" safhası (Yelken-Termik-Remork Kalkışı uçuşları)

Az sonra okuyacağınız şey size bir hayli şarşırtacak ama maalesef öyle; tekamül kursları için geçtiğimiz sezon talep edilen ücret 3.744 YTL idi... (B safhasından, planör pilot lisansına kadar)

Bu konuda elbette itiraz edildi; raporlar verildi ama yönetim konusunda bizlerin maalesef hiç bir insiyatifi yok...:(Sonuçta bu değişiklik hala bu şekilde devam ediyor...
Bununla birlikte bu yıl, kursun tamamını alanlar oldu. Örneğin, 2nci dönem başangıca gelen bir kaç öğrenci (Temmuz 22'de başlamıştı) tekamülün sonuna kadar eğitim aldılar. Ücretlerini de, her safha için ayrı ayrı ödediler. (Burada belirtmek isterim; bizim ücret konusu ile hiç bir alakamız yok. Bu işle başka bir birim ilgileniyor)

Tabi bu kurslara gelen öğrenciler, ya liseden mezun olmuş yada üniversite'ye devam edenler...Yani bol bol zamanları var...

Sizin belirttiğiniz konu gerçekten çok önemli...İnsanların zamana ihtiyaçları var; ancak hayat şartları buna bazen izin vermiyor...:(
Bu konuda, inönü eğitim merkezi için yapılacak bir şey maalesef yok; çünkü tam bir mahrumiyet bölgesi!
Ancak şehir merkezlerinde veya şehir merkezlerine yakın yerlerde açılacak kurslar ile bu sorun çözülecektir...

Tabi bu, kursun tamamını almak isteyen kursiyerler için geçerli... (AB ülkelerinde böyle, parça parça eğitim yok!)
Önümüzdeki sezon "B" brövesini, bir sonraki sezon da "C" brövesini alabilirsiniz. Artık kurslar, eskiden olduğu gibi "sadece ücretsiz" değil. Ücretini ödeyen ve ne zaman uçabileceğini belirten her kursiyer, rahatlıkla eğitim alabiliyor...

Başlangıç kurslarında sadece 1 dönem ücretsiz; 2nci dönemi (eğer talep varsa) 3ncü dönemi ve tekamül kurslarının tamamı ücretli...Bu ücretler ve hangi safhada ne kadar saat/sorti uçuş yapabileceğiniz ile ilgili bilgiler ise aşağıdaki link'ten öğrenebilirsiniz...
http://www.thk.org.tr/yeni/havataksi/2006/planortekamul2006. pdf

iyi modeller

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 21:26
o günleri hayatım boyunca unutamam. dünya küçük 10 yıl sonra ekran karşısındada olsa gene karşılaştık.
hayatımın en büyük pişmanlığı ertesi yıl tekamüle başvurmamış olmam. belkide iyi oldu orda olsaydım okan hocanın (umarım ismini yanlış hatırlamamışımdır)kaybını bizzat yaşamış olacaktım. huzur içinde yatsın. kazadan sonra orda tad tuz kalmamıştır doğal olarak.
umarım ayarlayıp inönüye gene gelirim.
iyi günler...


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 21:36
O halde önümüzdeki yaz için şimdiden sözleşelim; birlikte uçalım! O yıllarda yetişmiş nadir havacılardan biri ile birlikte uçmaktan büyük keyif alırım!:)



-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 21:40
inşallah,
benim içinde büyük bir keyif ve mutluluk olur.
görüşmek ümidiyle...
iyi günler...


Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 04/11/2006 Saat 21:56
İşte 96'ruhu...An-2'yi bir daha öğrencilerin ittiğini hiç görmedim...:((

Ve wilgalar; ECM'nin parçaları bu yıl bir hurdacıya satıldı.:(ECZ hala uçuyor ancak gövde uçuş saati az kaldı...



Not: photo biggull

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."


Mesajı Yazan: Cem Doğut
Mesaj Tarihi: 05/11/2006 Saat 07:30
merhaba,
bende 1996'dan üç resim ekliyeyim.malasef o zamanlar fotoğraf makinam olmadığından fazla resmim yok. bunlarda scaner olmadığından resimin resmini çekerek dijital ortama aktarıldı.
discus

bendeniz



Mesajı Yazan: elbe1
Mesaj Tarihi: 05/11/2006 Saat 18:32
Güzel resimler...
Teşekkürler.:)

-------------
elbe 1
"Sarı 14, ordaydı..."



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info