Tiger 1 E Erken Model
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: AFV
Forum Tanımlaması: Içindekileri korumak ya da disindakileri korkutmak için zirhla kaplanmis araçlar
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1616
Tarih: 23/11/2024 Saat 12:15 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: Tiger 1 E Erken Model
Mesajı Yazan: judas
Konu: Tiger 1 E Erken Model
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 04:20
Model; 1943'te Harkov' da SS Zırhlı Tümeni Totenkopf un emrinde savaşmış erken dönem bir tiger.
Kit Italeri'nin 35 ölçekte Tiger 1 E/H modeli. Kutudan cıktıgı gibi bitirildiği zaman Afrika Korps' ta kullanılan initial tiger yapmak mumkun. Ama dogu cephesine adapte etmeye gelince işler biraz karışıyor.
Ben de model üzerinde bazı değişiklikler yaptım. Sırasıyla;
1- Ön camurluklar söküldü.
2- Zırhın onune yerleştirilmiş farlar, tankın üst kısmına alındı.
3- Arkada köşeli egsoz koruyucuları söküldü.
Fotograf cekerken gozume takılan birkac nokta oldu. Onları onumuzdeki gunlerde halledip, yeni resimler yuklemeye calısırım.
Figürler için konuşmak gerekirse, loader biraz aceleye geldi. Cunku su an ustunde splinter kamuflaj parka ve m43 model kep var. 42-43 kışında bunlar henuz yoktu. Parkası mouse gray olarak tanınan koyu griye boyanacak ve sapkası değişecek.
Diğeri ise Harkov parka giyiyor. Genelde piyadelerin kullandıgı bu parkayı birkac resimde tankcılar uzerinde de gördüm. Kafası verlinden, gövde Dragon'un Commander Conference kitinden.
Herkese kolay gelsin...
------------- feed the troll
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 05:33
http://www.ankaramaket.com/ita_tiger.htm - Daha Fazla Resim
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 05:44
Gayet güzel olmuş ellerinize sağlık. Kar kış dolu istanbul günlerinde iyi gitti doğrusu.
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: Panzerace
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 08:02
Mesajı Yazan: relicks
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 08:27
ellerinize sağlık Ayhan bey. çok güzel olmuş.
zaten tiger olsun çamurdan olsun farketmez benim için böyle bi takıntım var. bukadar güzellerini görünce ayrı bi hoşuma gidiyo.
not: sizinde yaptığınız bayaa fazla tiger var.bi ara toplu geçit yapsanızda gözlerimiz şenlensin
|
Mesajı Yazan: Snake Eye
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 08:50
Elinize sağlık. Eskitmeler güzel görünüyor.
|
Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 09:01
Ellerinize saglik, oldukca güzel olmus.. Yalniz müsadenizle kücük bir elestiri.. Namlu üzerindeki asiri siyahlik bence bütünle uymamis.. Daha az siyah kullanmaliymissniz gibime geliyor, mütevazi fikrime göre.. Tabi zevk meselesi.. Sonucta 10 üzerinde 9 luk bir calisma olmus benim zevkime göre.. Kolay gelsin
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 09:17
Geneli gozume hoz gozuktu ama taretteki pas akıntıları bnece biraz yogun olmus olcege gore granül olarak; tam anlatabildim mi bilmiyorum.
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 09:19
Yoo ne demek rica ederim tum yapıcı eleştirilere kapım sonuna kadar acık.
Yalnız; incelediğim referans resim ve ilustrasyonlarda genelde boya dokulmesinin en yogun goruldugu alanlar namlu ustu ve egzos koruyucularının bulunduğu alanlar. Bunu ben buradaki yuksek ısıya yordum. Bunu simule etmek için boya dokulmesini yogun olarak bu bolgeye uyguladım...
Herkese teşekkürler....
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 09:21
Orjinalini yazan: Ares
Geneli gozume hoz gozuktu ama taretteki pas akıntıları bnece biraz yogun olmus olcege gore granül olarak; tam anlatabildim mi bilmiyorum.
Anladım
Sanıyorum buralarda, terebentinle biraz daha oynamak lazım...
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 09:29
Küçük bir not düşeyim.
Taretin yanlarında bulunan,yedek palet baklalarını taşıyan çıkıntılar sadece üstte değil alttada var.
Yedek paletleri takınca alt taraftakiler görünmüyor ama boş haliyle yapmak isterseniz oraya ek yapmak gerek.
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 09:33
Ellerine sağlık Ayhan. Gözüme takıldı; paletlerin içlerinde tekerleklerin çalıştığı yüzeylerin parlamış metal olması gerekmez mi? Ne de olsa tank hala faal, hurdada çürümeye bırakılmamış.
Namludaki siyahlaşma derecesine ahkam kesecek halim ve yetkim yok ama geçiş çok keskin görünüyor. Biraz yumuşatabilirsen daha gerçekçi görünür diye düşünüyorum.
Tekrar ellerine sağlık!
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 09:35
Orjinalini yazan: İDRİS
Taretin yanlarında bulunan,yedek palet baklalarını taşıyan çıkıntılar sadece üstte değil alttada var.
Evet haklısınız. Ama kitten cıkmaması da ayrı bir tuhaflık.
Orjinalini yazan: Korkut
Namludaki siyahlaşma derecesine ahkam kesecek halim ve yetkim yok ama geçiş çok keskin görünüyor. Biraz yumuşatabilirsen daha gerçekçi görünür diye düşünüyorum.
Korkut abi haklısın o konuda. Bundan sonrakilerde mutlaka dikkate alacagım..
Abi aslında oradaki siyahlaşma değil, boyanın dokulup alttan koyu grinin cıkması hadisesi. Koyu gri de bu elemanların 43 martına kadar uyguladıkları kamuflaj rengi.
Cok sagol
Düzelten judas - 04/02/2006 - 00:42
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 09:59
O parça hiçbir kitten çıkmıyor.
Sanırım oralarının hep dolu olması gerektiğini düşünmüşler .
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 10:06
Orjinalini yazan: Korkut
Ellerine sağlık Ayhan. Gözüme takıldı; paletlerin içlerinde tekerleklerin çalıştığı yüzeylerin parlamış metal olması gerekmez mi? Ne de olsa tank hala faal, hurdada çürümeye bırakılmamış.
Tekerlekler metal olsaydı gerekirdi.
Tanklar ilk çıktığında metalin metale sürtünmesinden dolayı epey palet ve tekerlek zayi olmuş.
Sonradan tekerleklerin palete değen kısımları kauçuk ile kaplanmış.
Bu sayede hem aşınma azalmış hemde tank daha hızlı ve rahat sürülür olmuş.
1920 lerden bu yana tank tekerleklerinde kauçuk vardır(hani herkesin boyamaya üşendiği siyah yer).
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 10:12
Tekerlerden olmasa bile sanırım cer dişlisi ve arkadaki dişliden bu şekilde birseyler cıkabilir. Bir yerlerde gormustum hatta, bulursam koyayım resmi...
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 10:15
Oralarda var tabii.Onlar tamamen çelik.
|
Mesajı Yazan: mito
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 12:15
ya model süper olmuş paslanma olayını nasıl yaptığını yazarsan sevinirim
------------- mito
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 19:56
Selam Mito
http://www.art-core.web.tr/diorama - Bu linkte elimden geldiğince yazmaya çalışmıştım.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: guderian
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 23:04
elinine saglık Ayhan bey!!harika bir kış kamuflajı olmus!!
|
Mesajı Yazan: BoMBaCi
Mesaj Tarihi: 09/02/2006 Saat 04:43
Üstat Elinize sağlık...
-------------
|
Mesajı Yazan: BoMBaCi
Mesaj Tarihi: 09/02/2006 Saat 04:46
Orjinalini yazan: İDRİS
Tekerlekler metal olsaydı gerekirdi. Tanklar ilk çıktığında metalin metale sürtünmesinden dolayı epey palet ve tekerlek zayi olmuş. Sonradan tekerleklerin palete değen kısımları kauçuk ile kaplanmış.
Bu sayede hem aşınma azalmış hemde tank daha hızlı ve rahat sürülür olmuş. 1920 lerden bu yana tank tekerleklerinde kauçuk vardır(hani herkesin boyamaya üşendiği siyah yer).
Üstat o zaman benim anlayamadığım şey; neden Panther ve Tigerların son sürümleri, King Tiger, Jagtiger vs... Hatta T-34 model 1943, ISU-2, 3 vs... Çelik Tekerlek olarak üretilmiş? özel bir nedeni varmı? informasyon verebilirsen çok sevinirim... (bende her nedense çelik teker daha iyi bir seçenektir diye düşünümüşümdür hep...)
-------------
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 09/02/2006 Saat 06:09
Doğru biliyorsam Almanların çelik tekere dönme sebeplerinin başında kauçuk sıkıntısı geliyor, Ruslara ise ancak "Rustur yapar" diyorum.
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 09/02/2006 Saat 12:40
Orjinalini yazan: BoMBaCi
Üstat o zaman benim anlayamadığım şey; neden Panther ve Tigerların son sürümleri, King Tiger, Jagtiger vs... Hatta T-34 model 1943, ISU-2, 3 vs... Çelik Tekerlek olarak üretilmiş? özel bir nedeni varmı? informasyon verebilirsen çok sevinirim... (bende her nedense çelik teker daha iyi bir seçenektir diye düşünümüşümdür hep...)
Literatürde "rimmed" olarak geçer.
Türkçe de çelik tekerlek olarak geçsede Alman tanklarının tekerlekleri tamamen çelik değil.İç taraflarında kauçuk var.
Ruslar ise bir dönem kauçuk yokluğundan mecburen tamamen çelik tekerlek kullanmışlar.
Hammadde darboğazı ingiliz-amerikan yardımıyla aşıldıktan sonra tekerlekler normale dönmüş.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 09/02/2006 Saat 12:49
Orjinalini yazan: Emroglan
Doğru biliyorsam Almanların çelik tekere dönme sebeplerinin başında kauçuk sıkıntısı geliyor, Ruslara ise ancak "Rustur yapar" diyorum.
Tamamen çelik olan tekerlek sadece "Lang 70" de var.Ama hepsi değil sadece öndeki iki tanesi.
Sebebi topun çok ileriye konması.Topun ön tarafta sebep olduğu aşırı ağırlıktan dolayı ilk iki tekerlekteki kauçuk çok zarar görmüş.Bu yüzden o tekerlekler çelik.
Ruslar ise dediğim gibi bir dönem mecburiyetten öyle yapmışlar.
|
Mesajı Yazan: Moses
Mesaj Tarihi: 09/02/2006 Saat 17:34
Selam,
Sanirim verilen linkte bir hata olustu bu yüzden resimleri goremiyorum. Resimleri siteye yukleme imkani varmi? Herkes gormus bir ben goremedim
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 09/02/2006 Saat 20:29
Kendi sitemi baska bir adrese tasımaya basladıgım için http://www.track-link.net/gallery/3920 - buradan ulaşabilirsiniz tüm resimlere....
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: KucukEniste
Mesaj Tarihi: 09/02/2006 Saat 21:50
İdris abi bir kez daha cehaletime mani oldun sağolasın.
------------- "Ye?il Vadi bizim."
"Hayyr bizim".
"Öaaaaööa"
"Tutmayyn küçük eni?teyi!"
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 05:24
--->
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 06:21
Elinize sağlık.Yan zırhta ki sıvanmış çamur,enamel mi akrilik mi?Ben de Gunze'nin (weatherin set)akrilik çamuru var.Daha kullanmak nasip olmadı.Bunu nasıl kullansak?
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 06:28
Yan zırhtaki pisletme yaglı boya... Burnt Sienna...
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 06:40
Yassı naylon fırça mı?
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 06:48
Orjinalini yazan: Keşifçi
Yassı naylon fırça mı?
Sayın Keşifçi
Sorularınızı daha net ve anlaşılır uzunluktaki cümlelerle sorarsanız, size yardımcı olmam kolaylaşabilir.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 07:11
İdris bey inde gözden kacırdıgı bir husus olmuş.
Neden celik teker kullanmaya başladıkları. Aslında cok basit bir nedeni var,yaptıkları yeni tanklar agırlasıyor. Rubber tipe sahip tank tekerleri artık şase ve taretin agırlıgını tasıyamıyor.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 07:28
Özür dilerim.
Resim yağlı boyasını oraya ne tür fırçayla,nasıl sıvadınız?
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 07:33
Rica ederim...
6 numara sulu boya fırcasıyla... Once raw umber ve burnt sienna yı nokta halinde birbirlerine yakın olacak şekilde modele dokunduruyorum.
Daha sonra terebentinle iyice yüklenmiş olan fırcayla dagıtıyorum. Çamurun yeri ve şekli size kalmıs...
Kolay gelsin...
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 07:44
İki boyayı birbirine fazla bulaştırmadan dağıtıyorsunuz yani.Ben nalburdan saf terebentin almıştım.Foruma basılan fotolarda küçük şişedeki turpentin'in kullanıldığını görüyorum.İkisi aynı şeydir değil mi?
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 07:48
Özde aynılar. Ama koku durumundan ötürü ben resim için üretilmiş olanları kullanıyorum. Windsor & newton herhalde... Tunalıda office store den almıstım...
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: Kesifci
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 07:54
Birsürü soru sordum gene.
Teşekkür ederim.
------------- -Ispanaktan agaç olur mu?
-Olmaz mi?
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 07:58
Hiç önemli değil.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 13/02/2006 Saat 11:24
Orjinalini yazan: judasİdris bey inde gözden kacırdıgı bir husus olmuş.
Neden celik teker kullanmaya başladıkları. Aslında cok basit bir nedeni var,yaptıkları yeni tanklar agırlasıyor. Rubber tipe sahip tank tekerleri artık şase ve taretin agırlıgını tasıyamıyor.
Early ve mid Tiger ile late Tigerin çok fazla ağırlık farkı olduğunu sanmıyorum.
Pantherin Tigerden ağır olduğunu hiç sanmıyorum.
Hele hele lang/70 hiç değil.
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 13/02/2006 Saat 20:23
Ben kitaplardan ve çeşitli kaynaklardan okudugumu aktarıyorum...
Celik tekerlerin ilk kullanıldıgı tanklar, late model tiger ve porsche taretli tiger II. Bunların agırlıkları zaten tartısılmaz.
Ayrıca early ve mid model tigerın late tigera göre daha hafif olmaları lazım. Cunku late tigerda zırh koruması daha da artırılmış. Bir tankta zırhın en büyük agırlık nedeni oldugu düşünülünce yine benim dediğime cıkıyor.
Bu iki agır tankta başarılı ile kullanılmış tekerlerin panter gibi medium tanklara aktarılması ise akla daha yatkın gelmeli. Zaten panter G model üretiminde celik tekerli tankların oranı oldukça az. Birçok kitapta da cok cok sık görülmedikleri, yapacak modelcilerin dikkatli olması istenir. (Bakınız AJ Press Panter kitapları.)
Zaten jagdpanzer4 L/70 ile ilgili agırlık nedenini siz belirtmişsiniz.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 01:33
İyi anlatamamışım galiba.Tekrar edeyim.
Ağırlık arttığı için çelik tekerlek kullanılan tek araç Lang/70.
Diğer tekerlekler çelik değil zaten.Kauçuğu korumak için etrafına çelik konmuş.
"Rimmed"diye geçiyor(rim olarak arayın)."All steel" değil.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 01:37
Orjinalini yazan: judas
Ayrıca early ve mid model tigerın late tigera göre daha hafif olmaları lazım. Cunku late tigerda zırh koruması daha da artırılmış. Bir tankta zırhın en büyük agırlık nedeni oldugu düşünülünce yine benim dediğime cıkıyor.
Late Tigerın manlet dışında zırhı diğer Tigerlerden çok farklı değil.Hepsinin ağırlığı aynı.
Tekerleklerin güçlendirilmesini gerektirecek oranda bir ağırlık artışından sözedildiğini hiçbir yerde okumadım.
Siz bu bilgiyi nereden buldunuz?Paylaşırsanız sevinirim.
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 01:40
Bende iyi anlatamamışım.
Rubber type tekeri bırakıp neden çelik tekere veya rimmed tekere gectiklerini sormus bombacı bey.
Nedeni agırlık diyorum. Neden tekerleri değiştirdikleri savıma da yukarıda ceşitli örnekler vermiştim.
All steel olmasa bile agırlık yuzunden tekerin yapısı değişmiştir. Buna kimi celik kimi rimmed der gecer.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 01:42
Orjinalini yazan: İDRİS
Orjinalini yazan: judas
Ayrıca early ve mid model tigerın late tigera göre daha hafif olmaları lazım. Cunku late tigerda zırh koruması daha da artırılmış. Bir tankta zırhın en büyük agırlık nedeni oldugu düşünülünce yine benim dediğime cıkıyor.
Late Tigerın manlet dışında zırhı diğer Tigerlerden çok farklı değil.Hepsinin ağırlığı aynı.
Tekerleklerin güçlendirilmesini gerektirecek oranda bir ağırlık artışından sözedildiğini hiçbir yerde okumadım.
Siz bu bilgiyi nereden buldunuz?Paylaşırsanız sevinirim.
Ön zırh takviyesi mevcut. SU-122 ve 152 lerle karşılaşan tigerların hali malum. Hangi kitaptan buldugumu arastırıp bildireyim.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 01:52
Orjinalini yazan: judas
Bu iki agır tankta başarılı ile kullanılmış tekerlerin panter gibi medium tanklara aktarılması ise akla daha yatkın gelmeli. Zaten panter G model üretiminde celik tekerli tankların oranı oldukça az. Birçok kitapta da cok cok sık görülmedikleri, yapacak modelcilerin dikkatli olması istenir. (Bakınız AJ Press Panter kitapları.)
King Tiger,Jagdtiger,Tiger late ve Pantherde kullanılan tekerlekler aynı.
Bence burada amaç her tanka ayrı tekerlek yapmaktansa hepsine uyan tek bir model yapmak.Yani lojistik açıdan rahatlık sağlamak.
Aralarında en ağır olanı Jagdtiger.En hafif olanıda Panther.
30 tondan fazla bir fark var aralarında(bir Pz3 veya 4 ağırlığından fazla).Bu da bize Tigerda,Pantherde "rimmed" tekerleklerin kullanılma sebebinin ancak yeknesanlık olabileceğini gösterir ağırlık değil.
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 02:04
Ağırlık artışını süspansiyonu geliştirerek telafi ederler tekerlekle değil.
Lang/70 de kolayca(yayları sertleştirerek mesela)geliştirilebilir bir süspansiyon yok.
Ön taşıyıcıyı değiştirmek yerine tekerleklerle oynamışlar.
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 02:06
Biz burada neden late model tanklarda çelik teker kullanılmışı tartışmıyoruz ki. Neden rubber type ı bırakıp celik tipe gectiklerini tartısıyoruz. Yoksa bunu mu tartısıyoruz.
Benim yukarıda yazdıklarımın hepsi neden teker değiştirdiklerine yönelik acıklamalar.
Üretimde yeknesanlığı tercih etmiş olsalardı king tigerları ve diğer türevleri celik tekerli değil, rubber tipli olarak yaparlardı.
Zaten 2 senedir bu tekeri üretmekteydiler.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 07:52
Ospreyin Tiger 1 Heavy Tank kitabının 16 ncı sayfasında bahsetmiş oldugum agırlıktan dolayı celik tekerlere gectikleri anlatılmış. Paragraflar için kusura bakmayın ikisi farklı sayfalardaydı ps'de birleştirmek zorunda kaldım...
Turkce anlamı;
İçinden kauçuk yastıklı çelik yol tekerleri,
Tiger2 den uyarlanan, fgst nr250822 den itibaren kullanılmış. Bunların seçilme sebebi ağır zırhlı araçların ağırlığına dayanabilmeleri.
Rus KV serisi tanklardakiler esas alınmış, iyileştirilmiş
rulman/yatak ve ağırlık azaltılmış.
kauçuk tekerler basarısız oldu ,özellikle içteki esas ağırlığı taşıyanlar, çelik tekerler gelince aks başına 3 olan yol tekeri sayısı 2 ye indi.
Yaklaşık olarak böyle biraz hızlı bir ceviri oldu.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 09:10
Orjinalini yazan: judas
Biz burada neden late model tanklarda çelik teker kullanılmışı tartışmıyoruz ki. Neden rubber type ı bırakıp celik tipe gectiklerini tartısıyoruz.
Herşeyden önce kauçuğun kullanımı devam ediyor.
Yani tekerlekte kauçuk kullanılması bitmiş değil.
Daha ağır olan Kingtiger yapılırken bulunan,yeni bir yöntemle imal edilen,kauçuğu daha randımanlı kullanmayı sağlayan bir teknik söz konusu.
Yeni,tasarruflu,daha etkin bir mamül icat edilincede kullanabilecekleri heryerde kullanmışlar.
Late Tiger çok daha ağır olduğu için veya Panther tekerlekleri yetersiz kaldığı için başvurulan bir yöntem değil çelik tekerlek kullanmak.
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 09:24
Aynı paragrafı okuyup ayrı sonuclar cıkarmışız demek ki.
Benim anladığım; zaten problemli olan, problemi tigerın agırlıgından kaynaklanan ve onu verimli bir sekilde tasıyamayan rubber tip yol tekerlerinin yerine agırlık karşısında cok daha dayanıklı, elbette king tiger için dizayn edilmiş, çelik tekerlere geçilmiş.
Kaucuk kullanımıyla ilgili hiçbirsey dememiştim zaten...
Orjinalini yazan: İDRİS
Late Tiger çok daha ağır olduğu için veya Panther tekerlekleri yetersiz kaldığı için başvurulan bir yöntem değil çelik tekerlek kullanmak.
Aslında yukarıdaki paragraf sizin bu söylediğinizin tam tersini söylemekte.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 09:44
"Occasionally failed" ne demek?
Başarısız mı,arada sırada başarısız mı?
|
Mesajı Yazan: judas
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 09:55
Tiger agır ve onun yuzunden celik tekere gecmişlerdir. Kitaptan aldıgım paragraf bunu destekler niteliktedir. Artık bundan sonra da birşey yazmayacağım... Yazdıklarımın ve ortaya koyduklarımın boşuna oldugunu hissetmeye başladım.
------------- feed the troll
|
Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 10:22
Tigerin ağır olduğu doğru.
Ama şikayet üzerine "çelik" tekerleğe geçildiği o kadar doğru değil.
1)Üretilecek sayı,üretimin biteceği tarih belliyken
2)Toplam üretimin yüzde yetmişi bitmişken
3)Eski modeller üzerinde hiçbir değişikliğe gidilmemişse
"rubber" tekerleklerin kullanışsız,başarısız olduğundan söz etmek zordur.
"Çelik" tekerlekler Tiger için değil Kingtiger için yapılmış.
Tiger için daha iyi (daha iyinin altını çizerim) bir alternatif ortaya çıkınca ("çelik tekerlek") onu kullanmışlar.
Panther konusuna değinmiyorum bile.
|
Mesajı Yazan: Ares
Mesaj Tarihi: 14/02/2006 Saat 10:48
Bence yeter; sizce_?_
------------- Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly...
|
|