WRC Mitsubishi Lancer Evo VII
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Sivil Araçlar
Forum Tanımlaması: Askeri amaçli olmayan tüm araçlarla ilgili bilgi paylasimi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1576
Tarih: 23/11/2024 Saat 13:21 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: WRC Mitsubishi Lancer Evo VII
Mesajı Yazan: CErginbas
Konu: WRC Mitsubishi Lancer Evo VII
Mesaj Tarihi: 30/01/2006 Saat 21:34
Selam,
Sınavlar bitti, karlar eridi, balkon oturulabilir sıcaklığa yükseldi, bende çalışmalara başladım.
Kit TAmiya'nın !/24 WRC serisinden Lancer Evo VII.
Bu arlar bu kit çok moda sanırım, pek çok kişinin stoğunda gördüm. Bu fiyata böyle kit gözden kaçmıyor demek ki. Klasik Tamiya Son dönem Sivil oto kalitesi. Decaller, CAm maskeleri, metal transferler, renkli şeffaf plastiğe basılmış farlar, kalıp izi neredeyse yok denecek kadar az kaporta, nefis lastikler... kutuyu açınca gözü alan güzellikler. Kokpit detayı da cabası.
Başlangıç için, alt takımları, ve kokpit parçalarını tek tek, çerçeveden ayırıp, tesviye ettim. Ardından boyanacakları renklere göre gruplayıp, F-104 ortak projesinden öğrendiğimiz teknikle, bunları uhutac yardımıyla çubuklara dizdim. Önceden olsa ufak parçaları hep fırçayla boyardım. Ancak KaanX in de dediği gibi, modelcilikte 3 büyük günahtan biri airbrush'ı kullanmaktan kaçmaktır
Aracın tepesindeki hava girişi iki parçadan oluşuyordu. İki parça alrasında kalan çizgiyi, japonla doldurup zımparlayıp, yok ettim.
Ardından kaportadaki, kalıp izlerini 800 numara, sulu zımpara ile yok ettim. 2000 no zımparayla da bu bölgeleri pürüssüzleştirdim. Sonrasında, Kupa, spoiler gibi gövde parçalarını, deterjanlı suda yıkadım.
PArçaların çoğu boyaya hazır hale gelince, toplu astar şenliğine başladım.
Kaporta da hayli inceltilmiş astardan payına düşeni adlı.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 30/01/2006 Saat 21:52
Arkasından, astarladığım kaportayı, pürüssüz hale getirmek lazım geldi. Bu aşamada kendi kendime geliştirdiğim bir teknikle, ilk başta ıslattığım parmağımı, pürüzlü bölgelere ileri geri sürterek, pürüze neden olan fazla boyayı yedirdim.
Sonrasında, 2000 numara sulu zımpara ile modeli okşamaya başladım Bu aşamada, zımpara model üzünde daha rahat kaymaya başlayınca, bölgenin iyice pürüssüzleştiğini anlıyorum.
Model kaymak gibi olunca, tavanı içerden beyaz renge boyadım.
Kaportanın en aşşağı kısmı beyaz olacağı için bu bölgelere beyaz boya attım.
Altar beyaz kalacağı için, bu bölgelere iyice inceltilmiş beyaz ile, parlaklık verdim, Aynı zamanda, iyi bir kırmızı tonu yakalayabilmek için, gövdenin kalanına da, daha hafif beyaz boya attım.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 30/01/2006 Saat 21:59
Tabanı da hem alttan hem üstten bir kaç kat beyaz ile kıvama getirdim.
http://img59.imageshack.us/my.php?image=cimg41009gt.jpg"> http://img59.imageshack.us/my.php?image=cimg40997gp.jpg">
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 30/01/2006 Saat 23:31
Çubuklara dizdiğim parçaları, baskın olan renklerine boyadım. kaldım. İncelt boya temizle, incelt boya temizle... bu işelmi 8 farklı renk için uyguladım.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 30/01/2006 Saat 23:52
Bu arada bilenlere soruyorum. Tamiya yapım şemasında, yangın söndürücüyü siyah vermiş. Siyah yangın söndürücü oluyor mu?
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: bmw_m5
Mesaj Tarihi: 31/01/2006 Saat 00:46
her renk olur.. krom en güsel duranı bence .
------------- BMW-freude am fahren
|
Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 31/01/2006 Saat 01:24
Ceki bey, Spitfire, Merkava, B-25, figür derken, yapım aşaması seyirlik bir projeye daha başlamışsınız.
Kolay gelsin.
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 31/01/2006 Saat 02:55
Öğlen vakti gaza getirdin saat 3'den bu yana boya yapıyorum sayende
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 31/01/2006 Saat 04:18
ehehe, ben de bir nefes alma molası vermiştim, şimdi ikinci parti zehirlenmeye gireyim bari.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: impreza
Mesaj Tarihi: 31/01/2006 Saat 05:01
CEerginbas biliyorsun bu modeli ben de yaptım. yangın söndürücüyü plandaki gibi yaptım. japonlar bu işi hataya bırakmaz.
model güzel gidiyor.
sonucu bekliyorum...
------------- impreza
watashi wa Toruko-jin desu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 31/01/2006 Saat 05:04
Aracın alt kısmını, Benbeni'den gördüğüm teknikle maskeleyip, boyadım. Tabi KaanX'in Airbrush'ı olup da kullanmamak günahtır, tezi hala devam ettiği için, arada bir ufak parçayı da maskeleyip airbrushla boyamış oldum.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 31/01/2006 Saat 05:10
Ceki cok iyi ve hizli gidiyor Bu uhutac ile parcalari gruplandirip boyama fikri iyi gercekten.
Devam
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 02/02/2006 Saat 03:45
Fren diskleri ve balataları boyandı.
Balata başına 4 farklı metalik gri tonu gerekiyor.
Boyaması belkide en zahmetli parçalar olan, amortisörler de halledildi.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 02/02/2006 Saat 03:46
Alt takımları yavaş yavaş toplamaya başladım.
Korkut Abi, bu resim sana ve tüm egzos severlere gidiyor.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 02/02/2006 Saat 05:20
Alt takımların montajı tamamlandı.
Fotoğraflarda bir iki yee rötüş gerektiğini farkettim, onları da hemen düzeltiyorum.
Kaportaya da, ikinci kat beyazı attım. Amaç, üstüne gelecek kırmızıya, canlı bir ton vermek.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 02/02/2006 Saat 08:20
Çok iyi.be...alttakım süper toplanıyor..her parça ince ayrıntısına kadar görülebiliyor...elinize sağlık
sonucu merakla bekliyorum.Kolay gelsin
Selamlar
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 03/02/2006 Saat 01:04
Yorum yapan tüm arkadaşlar teşekkürler.
Kaportaya ilk kat, kırmızıyı attım. Bu kat kapatıcı olması için, çok inceltilmeden atıldı. Bundan sonraki katlarda, parlaklığı yakalamak adına, boyayı git gide incelteceğim.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: VoGi
Mesaj Tarihi: 03/02/2006 Saat 01:46
Çok hoş olmuş Elinize sağlık Devamını bekliyorum Böyle çalışmaları gördükçe bende uçaklara ara verip arabalara dalıyım diyorum
------------- Bombs Away!!!
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 03/02/2006 Saat 03:01
Ceki kapı altları beyaz olacak diye hatırlıyorum.Dekal mi kullanacaksın o kısımda.Bunu şunun için sordum.Zaten beyaz boya atmıştın.Maskeleyerek dekalden daha iyi bir görünüm elde ederdin.
Birde egzosu hangi altın rengiyle boyadın.Çok hoş olmuş.
Kolay gelsin.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 03/02/2006 Saat 03:42
Sayın Vogi, arada bir araba yapmaktan zarar gelmez, bir deneyin, ne kadar zevkli bir iş olduğunu göreceksiniz.
Ömer, Kapı altları konusunda haklısın, ben de beyaz atıp, maskeleyeceğim diye yola çıkmıştım. Ancak boyadıktan sonra ortaya çıkan beyazın tonuyla, decalleri karşılaştırınca, decallerle devam etmeye karar verdim. Bir de decaller baya güzel gözüktü gözüme, kullanmak istedim.
Egzos için X-31 titanium gold kullandım.
Bu arada, modeli, pazar akşamına bitirmeyi planlıyordum. Ancak hafta sonu için, sürpriz bir İskenderun ziyareti çıktı. Zannetmeyin ki, yatıyorum, dönüşte üretime tam gaz devam.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 03/02/2006 Saat 07:02
Ceki kapı altları için kullancağın dekaller yeteri kadar kalınsa ve alttaki rengi göstermeyecekse sorun yok.Devam
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 03/02/2006 Saat 07:49
Ömer Uyarı için sağol.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 04/02/2006 Saat 06:17
Ceki, şimdi bakınca dikkatimi çekti. Arka diferansiyelden çıkan aks körüklerinin gold olduğunu sanmıyorum. Kauçuk parçalardır ve öndekiler gibi siyahtırlar herhalde???
Bir de, şaftın mafsal yerlerindeki girintilere siyah çekersen görüntü çok daha iyi olur. Aşağıdaki fotoğrafta kastettiğim yerleri editledim:
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 05/02/2006 Saat 01:50
Korkut Abi;
Bu mesajı İSkenderun'da bir internet cafe'den yazıyorum. Çok güzelmiş buralar. Adana'da çok güzel.
Neyse konuya dönelim. Şaft üzerinde göstermiş olduğun yerleri eve dönünce siyah yapıyorum. Ufak bir detay ile baya güzel bir efekt verecek.
Aks körüklerine gelince, onların rengini yapım şemasında ne deniyorsa öyle yaptım. Şemadan yanlış bakmış olabilirim, İstanbul'da olsam hemen kontrol ederdim. Şemadan yanlış bakmamışsam, referans fotosu bulmak gerekecek. Bakalım doğrusu neyse onu yapmaya çalışıyorum, tespitler için teşekkürler.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 06:55
Selamlar,
Eve adımımı atar atmaz, kontrol ettim, Yapım şemasında, bahsi geçen parçalar altın rengi gösteriliyor. Arabanın altını gösteren, referans resmi aradım malesef bulamadım. aramalar sürüyor. Eğer bulamaz isem, yapım klavuzundaki gibi bırakacağım.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 07:40
Bence kesinlikle bir yanlış var. Altın renk körük olmaz. Olur tabii, arap şeyhi bastırır parayı yaptırır özel hamuru!
Ön taraftaki körükler siyah ama???? Sence hangisi doğru?
Montaj talimatları hatalı olabiliyor. Aynen yapsaydım 59 Cadillac'ın sağ ve sol egzoz manifoldlarını ters takmam gerekirdi çünkü numaralarını ters vermişler... Burada da mutlaka böyle bir durum var. Şaft olabilir, boyanır, buna itirazım yok. Ama körüklerde bir terslik var.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: bmw_m5
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 07:47
bendede bi corvette leman var,şemasının ilk 8 bölümünü basmayı unutmuşlar.. olabiliyo bazen böyle hatalar.
altın körük.. hakketten baktım bendekilerde aynı yazıyo.
------------- BMW-freude am fahren
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 11:00
Suabur İmpreza Wrc modelie de baktım. Aynı parça onda da altın rengi verilmiş. İnternetten pek çok usta modelcinin yaptığı model resimleri buldum. Hepsi de altın rengi yapmışlar. Yahu bir allhın kulunda şu arabanın alttan çekim fotosu yok mudur?
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 18:43
Biraz arama ile yedek parça resimlerine ulaştım.
http://www.camskill.co.uk/products.php?plid=m8b0s597p0 - Bu sayfada mafsallar ve körüklerin resimleri var.
Belki adreste problem olur diye iç körüklerin resmini vereyim:
Benim ekranda siyah görünüyor
Montaj talimatlarına körü körüne inanmayın. Ben bir modeli yaparken internette yüzlerce fotoğraf gezip kaydediyorum, araba ve detayları hakkında fikir sahibi oluyorum. Ondan sonra işe soyunuyorum.
O gördüğün modelcilerin alayı da yanlış yapmışlar demektir. Demek ki her anlamda usta değillermiş...
Çoğunluğun gittiği yön her zaman doğru yön olmayabilir. Mutlaka araştırmak gerek. Bu dediğim sadece modelcilik için değil, gerçek hayat için de çok önemli....
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 19:00
Korkut abi kesinlikle haklı. Otomobillerde her zaman özgürlüğü savunurum, isteyen istediği yeri istediği renge boyasın diye ancak; bazı parçalar da var ki hakkaten renkleri belli. Aks körükleri de bunlardan biri. Bu parçalar içlerine bolca gres doldurulduğu ve yapılarında silikon da ihtiva ettiklerinden malesef boyadık oldu da denemiyor. Mecburen siyah olacak.
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 22:58
Orjinalini yazan: Typhoon
Mecburen siyah olacak.
Tayfun abi siyah olduğundan da emin olamayız. Zira referans fotosu olmadığı için, bu körüklerin de süspansyon gibi, kırmızı ve mavi renkte olma ihtimali mevcut.
http://img70.imageshack.us/my.php?image=boot6rt.jpg">
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 23:39
http://www.roadraceengineering.com/evo/parts/greddy/tiexhaust/installed-big.jpg - Referans fotosu
Hem fotoya da ihtiyaç yok. Kendimi bildim bileli sanayilerde sürterim, yarışlara giderim, ilgili medyayı takip ederim; siyah haricinde hiç körük görmedim. Bir fuarda kırmızı lastik bile gördüm, ama körükte fantazi olayı çok zor.
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 23:51
Burada da referans fotoları:
Bu ön taraf:
Bu da arka:
Görüldüğü gibi heepsi de siyah....
Instructionlar h-a-l-t-e-t-m-i-ş!!!!
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 06/02/2006 Saat 23:54
http://www.ssl-cvjoint.com.tw/cgi-bin/getprdlst?home=ssl&cat id=c03&lang=
Tayfun Abi, referansını ürettiğin araba benim yağtığım araba değil ki. Ben Siyah körük olamz demiyorum. Körüklerin %99 u siyah. Ama renkli körükler de var. Verdiğim linkte de satılıyor. Hatta custom colors accepted demişler.
Şimdi BEnim yaptığım aracın süspansyonlarında da sağ sol ayırımı için kırmızı, mavi renk teması uygulanmış. Aynı şeyi körükler de de uygulamış olabilirler. (Ki büyük ihtimalle uygulamamışlardır.)
Benim tek derdim, Benim yaptığım aracın fotoğrafını görmeden, bir değişiklik yapsam, içime sinmeyecek olması.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 00:33
Korkut abi ,sen de referans olarak, evo'nun yol versyonunu vermişsin. Ben onu nasıl, Wrc arabası için referans alayım.
Bu arada olay sanki ciddiye bağlandı gibi. Ben bunları yazarken gayet neşeli yazıyorum onu da söyliyeyim. Yani sizinle iddialaşmaktan çok, kurcalayarak öğrenmeye çalışan bir çocuk gibiyim.
Yoksa sizlerin, bilgi birikiminize saygım sonsuz. Farkında olmadan saygısızlık ettiysem özür dilerim.
En güzeli, bu arabaya suudi arabistan petrol şeyhlerinden birinin, lancer evo'su diyelim bitsin.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 00:46
Ceki, ben de farkına vardım seninkinin wrc olduğunu ve şimdi işi gücü bıraktım onu arıyorum. Bende de merak oldu, hakikaten renkli ise büyük konuştuğumdan dolayı herkesten özür dileyeceğim.
Ama yanlış anlama, olay ciddiyeti araştırma açısından kazandı, yoksa kişisel açıdan değil. Tabii ki bu işi güle oynaya yapıyoruz...
Ama cidden merak ettim ve gerçekten işi bıraktım şimdi bunu arıyorum...
Sonra devam ederiz
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 00:54
VII WRC'nin arka aks fotosunu göremedim bende, ancak benim belirtmek istediğim şey körük gibi yoğun pisliğe maruz kalan bir parça kesinlikle renkli kullanılmaz. Ayrıca sağ-sol körük farklı olmadığı için renk ayrımı olması da mantıksız.
Yanlız Ceki'nin dediği gibi modeli yapanlar da hep yapım kılavuzuna uymuşlar, bu da bende şöyle bir şüphe uyandırdı:
Acaba WRC'de arka akslara körük takmıyorlar mı???
Aksın metali altın rengi olabilir...
Foto bulamazsanzı ben bir Maslak yapıp öğrenirim.
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 01:03
Maslağa sipariş verdim foto çekip yollayacaklar.
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 01:04
Orjinalini yazan: Typhoon
Ayrıca sağ-sol körük farklı olmadığı için renk ayrımı olması da mantıksız.
Yanlız Ceki'nin dediği gibi modeli yapanlar da hep yapım kılavuzuna uymuşlar, bu da bende şöyle bir şüphe uyandırdı:
Acaba WRC'de arka akslara körük takmıyorlar mı???
Aksın metali altın rengi olabilir...
Foto bulamazsanzı ben bir Maslak yapıp öğrenirim.
Sağ-sol değil ama ön-arka farkı olabilir. Ama arka tarafta da mutlaka körük var; adamın döktüğü şekil körük şekli.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 01:14
TAyfun Abi,
Senin "arka aksta körük yok mu?" sorun üzerine parçaların yakından resmini çektim. Arka taraftaki parça hakkaten körüğe benzemiyor.PArça çok sert hatlı.
Suparu İmpreza WRC da arka tarafta hörük zaten yok. Ve aynı yer yine altın rengi.
önde körük:
http://img72.imageshack.us/my.php?image=cimg41941ay.jpg">
arkadaki parça :
http://img84.imageshack.us/my.php?image=cimg41936ex.jpg">
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 01:21
Subaru impreza arka aksında körük yok.
http://img78.imageshack.us/my.php?image=cimg14354rz.jpg">
Bu arada Tayfun abi, Sanayide, LAncer Evo VII wrc mi varmış?
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 01:31
Orjinalini yazan: CErginbas
Bu arada Tayfun abi, Sanayide, LAncer Evo VII wrc mi varmış?
Az sonra fotoları yollayacaklar.
|
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 01:54
Foto geldi, aksların üstünde körük var
İş iyice karıştı şimdi. Ancak benim şahsi düşüncem, bu herifler bu kadar bariz hata yapmaz, büyük ihtimalle fabrika takımı arabalarında farklı bir uygulama var ve körük kullanmıyorlar.
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 03:14
http://www.joe250.com/cars/evo/DSC02353.JPG - Tekerlek tarafı kesinlikle körük.
http://www.joe250.com/cars/evo/DSC02363.JPG - Aksın diferansiyel girişi çok az görünüyor ama pek birşey ifade etmiyor.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 07/02/2006 Saat 06:54
Araştırmacı gazeticilik ödülünü bu sene kimin alacağı az çok belli oldu.
Kendimi bir ara Agatha Christie romanı okuyor gibi hissettim.Araştırmayı yapan herkese teşekkürler.
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 07:50
Balkon ısısı, hayatta kalınabilir derecelere yükselince, Boya işine devam ettim.
Malesef, tam güzel bir kat kırmızı atmıştım ki, model odama taşırken, elimden uçup masanın üzerine, bilimum kesici delici alet edevatın arasına kondu.
Neyse Hasar tespiti yaptık. kaputta, tavanda, ve ön tamponda, boya kalkmış. 2000. numara zımpara ile girip bu bölgeleri düzeltmeye çalıştım, üzerine kalınca bir kat, kırmızı daha attım. Baktım çarpışma bölgelerinde seviye farkı oluyor. Ne yapıcam Ne edicem derken, son bir umut, compound ile sorunlu bölge ve civarlarını bir güzel ovaladım. Mal kendine geldi. Az evvel de, son kat aşırı inceltilmiş, boyayı yüzeye attım. Parlatma işlemlerini minimum seviyeye indirecek bir sonuç aldım.
Buyrun böyle:
Bunun üstüne fine compound ile girdim mi, mal decallemeye hazırdır.
Yanlız, Kırmızı boya enamel olduğu için, ciddi bir kuruma problemi var. Artık Boya kemikleşsin diye, modeli nadasa bırakacaz galiba.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 07:57
Şimdi aklıma geldi, bu enamel boyaların kurumasını hızlandırmak içni uygulanan bir teknik var mı?
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: tulgen
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 08:20
Sivilde ben kutu akrilik kullanıyorum. Enamel'de çare yok. Bir de boyanın başına kaza filan gelince ben doğrudan hidrolik banyosuna sokuyorum modeli. Evo VI nın kırmızısı 3, dolayısıyla beyazı da toplamda 5 kez boyandı!
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 09:09
Ceki sabir et bekle bence kemiklesinceye kadar
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 09:43
Burak
Haklısın, aleti beklemeye bırakıyorum. Arada, yavaştan kokpiti de toparlıyorum.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 11:05
Aman diyeyim Ceki.Model şimdiye kadar çok güzel gidiyor.Gerekirse boyanın kuruması için 1 gün daha ekstra zaman ver.Verniği ondan sonra at.Sabır, sabır,sabır
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: tulgen
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 11:08
FSM' yi takip ediyorsan oradaki modelciler minimum 3-4 günlerden bahsediyor risk almamak için. Üstelik kupalar, bu parlak boya ile çok hata gösterir. Bence derin bir nefes al ve sabret....
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 19:50
Evet 1 gün filan yetmez, en az 1 hafta filan oda sıcaklığında bekletmekte fayda var.
Bu arada aks körüğü muamması halen esrarını korumağa devam etmekte. Bir sonuç alınca bildiririm.
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: HAKAN
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 22:21
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 10/02/2006 Saat 23:28
Abilerim Boyayı dediğiniz gibi beklemeye kaldırdım. Kokpiti toparlayıp, Yeni bir arabaya geçicem. süprizlere hazır olun.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 11/02/2006 Saat 02:10
minimi geliyor yoksa
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 11/02/2006 Saat 04:13
Ben Porsche geliyor diyorum.Şöyle karbon dekalli filan
------------- Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 11/02/2006 Saat 05:09
Orjinalini yazan: benbeni
Ben Porsche geliyor diyorum.Şöyle karbon dekalli filan
Şu sıralar boğuşuyorm.
Yahu arabanın altını, ve şasinin tamamını kaplamak baya zorluyormuş. Bir de verilen decaller her tarfı kaplamıyor. Mecbur açıkta kalanları göz kararı kapıyacaz.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 10:28
Boya 1 haftayı aşkın bir süredir beklemedeydi. Artık kemikleştiğine kanaat getirip, biraz compound, biraz wax modeli parlattım.
Sonrasında yüzeyin parlaklığı idare eder diyerek, decalleri uyguladım. Bunun üstüne çok kalın 3-4 kat vernik basıp asıl parlatmayı o zaman yapacağım.
Bu arada, kapılardaki beyaz decaller girintilere otursun diye, kürdanla itelemiştim. Malesef bu kısımlar microsol'u yiyince çatlayıp yarıldılar. O kısımlara beyaz decalden keseceğim ince şeritlere yama yapacağım.
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: crow
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 12:21
Ceki kolay gelsin decal uygulamalarında ara girintilerde kullanmak için sıkıştırılmış karton çubuklar var ismini hatırlıyamadım şimdi resim malzemeleri satan dükkanlarda bullabilirsin ucunu kurdan inceliğine getirebiliyorsun falcata yada kalem tıraşla suyla temas edildiginde yumuşuyor ve dekal deforme olmuyor ayrıca silgi fırcalar var ondanda faydalanabilirsin.
------------- www.crowmodelcars.com
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 17:32
Microsol zaten decali bu girintilere kendi kendine uydurma işine yaramıyor muydu, ben mi yanlış hatırlıyorum?
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
Mesajı Yazan: BUROCK
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 18:15
Ceki dekaller guzel olmus. Girintiler icin sadece microsol ile calisabilirsin ayrica ittirmeye gerek yok sanirim.
------------- Burak BALKIR
..To Become Old and Wise
You Must First Be Young and Stupid !!
|
Mesajı Yazan: CErginbas
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 21:01
Orjinalini yazan: Korkut
Microsol zaten decali bu girintilere kendi kendine uydurma işine yaramıyor muydu, ben mi yanlış hatırlıyorum?
Kokrut abi yarıyor da. Bu çukurlar biraz derin olduğundan, sadece microsol ile denediğimde decal en dibe kadar inmedi. Bende kürdanla ittireyim dedim. Yanılarak öğrenmiş olduk yani :) Neyse sağlık olsun.
Her işte bir hayır vardır. Özellikle Wrc arabalarındaki hataların son bir müdahaleyle nasıl kapanacağı da malum değil mi :)
------------- Üretime evet, polemiğe hayır!!!
|
Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 22/02/2006 Saat 21:34
Orjinalini yazan: CErginbas
Özellikle Wrc arabalarındaki hataların son bir müdahaleyle nasıl kapanacağı da malum değil mi :)
Kih kih..!! Belli tabi!! Meşruiyet içinde çare tükenmez!
------------- http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com
|
|