Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Acilen yardim gerekiyor !!!!

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Sivil Araçlar
Forum Tanımlaması: Askeri amaçli olmayan tüm araçlarla ilgili bilgi paylasimi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1234
Tarih: 27/11/2024 Saat 06:43
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Acilen yardim gerekiyor !!!!
Mesajı Yazan: Moses
Konu: Acilen yardim gerekiyor !!!!
Mesaj Tarihi: 27/12/2005 Saat 20:04
Selamlar,

Arkadaslar acilen yardima ihtiyacim var. Italerinin DUCATI Monster adli motorunun parca boyama islemeleri bitti. Sira montaj asamasina geldi ama bu sabah feci bir durum oldu. Jantlarini o kadar guzel boyamistim. Tam nikelaj kapli gercek jant havasina burunmustu ki uzerine lastigi takmaya calisirken kenarlari ve ic kismi lastik sert oldugu icin bozuldu. Cok kalin ve kaba bir plastik. Bir kismi girdi digerini de hafif kastirip takmaya calistim iyice berbat oldu. Nikelaj bozuldu. Bu sefer lastigin etrafini maskeleyip bir daha boya attim. Jant cok guzel oldu da bu sefer lastige aralardan boya sicradi ve lastik metalik oldu Neyse onu revell'in tineri ile sökerim de asil mesele diger lastigin janta takilmasinda. Bu isin bir puf noktasi varmi? Bu kadar kalin lastigi nasil zarar vermeden takabilirim. En ufak bir gevseme bile yok. Odun gibi bir lastik. Zaten maketin kendiside cok odun. Bakmayin airbrushla biraz adam oldu ama yoksa alinip ta yapilacak bir kit degil. Aldigima pismanim ama bir kez basladim ve bitirmezsem rahat edemem. Lutfen bu lastik isini bilen biri varsa yardimci olsun. Lastigi taktiktan sonra janti tekrar boyamak cok zor ve ugrastiriyor.
Yardimlarinizi bekliyorum
Herkese iyi calismalar



Cevaplar:
Mesajı Yazan: Typhoon
Mesaj Tarihi: 27/12/2005 Saat 20:16
Lastiği taktıktan sonra ince uçlu bir tornavida yardımıyla jantla lastik arasını açabilir ve lastiği maskeleyerek işi bitirebilirsin. İlla jantı boyayıp lastiği öyle takacam diyorsan lastiği sıcak suda bekletip iyice esnemesini dolayısıyla daha kolay janta geçmesini ve sürtündüğü yerlere daha az hasar vermesini sağlayabilirsin. Jantları boyarken ne boya kullandın bilmiyorum ama bu nevi darbeye maruz kalacak yerlerde kuruma süreleri için daha da taviz vermek ve mümkün olduğu kadar kalın vernik atmak gerekir. Darbe esnasında kalın vernik tabakası zarar görse de zımpara-compund ile kurtarılabilir.

Kolay gelsin...


Mesajı Yazan: Moses
Mesaj Tarihi: 27/12/2005 Saat 20:22
jantlari pazar gunu boyamistim ve boya olarak Model Mster chrome silver kullandim. Sonucuna ben bile cok sasirmistim. Cok guzel olmustu herhalde kendi nazarim degdi. Vernik atarsam o parlakligi gidebilir diye dusundum. Aslinda atsaydim bu olmayacakti. Lastik janta tam oturdugu icin arasi cok acik kalmiyor. Ben sabah eski plastik ve seffaf dosyalardan birini kesip araya maske niyetine cepecevre koymak istedim ama bir yere geldi takildi. Lastigi caydanlikta kaynaya nsuyun buharina tutsam ayni isi gorurmuyoksa sicak suda bekletmesi en iyi yontem mi? İsinmis lastik boyadan gecerken boyayi kabartirmi? Mumkun olan en az zararla bu isi kapatsam iyi olacak


Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 27/12/2005 Saat 20:39
Chrome silver üstüne vernik atma, metalik ebru işine döner.
Şu çizim için daire şablonları vardır ya, onları maskelemek için kullanabilirsin. Birer mm ara ile daire çaplarından biri herhalde jantın tam dışına oturacaktır. Yani lastiği önce geçirip sonra maske ile jantı boyaman daha iyi bence.
Çünkü Chrome silver biraz belalı. Çok geç kuruyor (günler boyu). Kurudu zannedip ellediğimde parmak izi bıraktığım çok oldu. Ve üstüne vernik atınca tekrar sulanıyor. Belki tam kemikleşmeden yapmış olduğum için yaşadığım acı tecrübeler ama dikkat edilmesi gereken bir boya olduğu kesin.

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: benbeni
Mesaj Tarihi: 28/12/2005 Saat 03:06
Geçmiş olsun.Lastiği janta taktıktan sonra tamiya'nın maskeleme bandıyla maskeleme yapılabilir diye düşünüyorum.

Revell ve İtaleri'nin motorsiklet kitlerinin kalitesini hep merak etmişimdir.Malum Tamiya'nın motorsiklet modellerinde belli bir kalite seviyesi var.İnsanı hiç üzmeyen şiir gibi motorsiklet modelleri var Tamiya'nın.Ama yazdıklarından anladığım kadarıyla İtaleri ve Revell'in modelleri biraz sorunlu.

Bu modelin bitmiş halini biran önce görmek için sabırsızlanıyorum.

-------------
Herkes kendi Tanrısına, diğerlerinin dualarını susturması için yalvarıyordu


Mesajı Yazan: Moses
Mesaj Tarihi: 28/12/2005 Saat 08:21
Acikcasi bu yaptigim motor maketinde gordum ki her markanın her modeli iyi olmuyor. Bu motor cok az parca icermesine ragmen bana pek bir kaba geldi. Ornegin motor bloku sadece 2 parcadan olusuyor ve ozensiz. Lastikleri cok sert ve janta gecmesi oldukca zor. 2 lastigide takarken nikelaj kismi oldukca bozuldu.Oysa tamiyanin lastikleri yumusak. Yine Italerinin kamyon maketlerinde lastikler sanki gercekmis gibi. Cok yumusak ve janta gecmesi cok cok basit. Revell'in bir çok maketinde kalıp bozuklukları ve parcalarda capaklanma var. Iteleride ise parcalar pürüzsüz. Trumpeterin elimde bulunan askeri araclarinda ise her detay inceden inceye düsünülmüs. Ornegin FAUN marka tank tasiyicisinin 850 ye yakin parcasi var. Bu DUCATI denen motoru acikcasi kutunun kapagina bakarak aldim. ama yanilmisim Bu aksam son tekerlegi kaynar suda epey bir sure beklettim ama yumusama olmadi. Elimle iyice gerdim bu sefer bir yeri pot yapti. Sonunda eski usul ile yapip tornavida kullandim ve 3 tornavida yardimi ile lastigi genisletip janta oturttum.Bozulan yerlere rotus yaptim ve belli olmasin diye de lastige vernik surdum.
Bence bu model uzerinde ugrasmaya degmeyecek cinsten. Bir kere baslamis bulundum. Oyle ya da boyle bitirecem ve resmini cekip siteye koyacagim.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 28/12/2005 Saat 11:15
Lastikleri tinerle temizlemek pek iyi bir fikir gibi gelmedi bana.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info