Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Leopold

Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: AFV
Forum Tanımlaması: Içindekileri korumak ya da disindakileri korkutmak için zirhla kaplanmis araçlar
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1164
Tarih: 23/06/2025 Saat 03:53
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com


Konu: Leopold
Mesajı Yazan: F-4E
Konu: Leopold
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 05:32
firma:Trumpeter   ölçek.1/35    ;1150 parça gibi bişey...boyalar Testor 2000 serisi 2095,2096.....yalnız dekallere dikkat edin...6 yerine 7,
8 yerine 9 gibi...planla dekal set üzerindeki numaralar tutmuyor...bi mercek altında bakınız....iyi modeller





Cevaplar:
Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 05:35




Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 05:36


herkese iyi mnodeller


Mesajı Yazan: roadrunner
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 05:48
harika olmuşş çok güzel hasta olduğum bir alet zaten çok ulu bişey çok hoş ve ürkütücü

sorum zemindeki rayları siz mi yaptınız??nasıl yaptınız??ya da kitten mi çıkıyor...

-------------
Long Live Rock & Roll


Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 05:48
İzzet bey ellerinize sağlık, tüm modelleriniz gibi muhteşem olmuş. Umarım birgün modellerinizi çıplak gözle de görebilirim.
Saygılar...


Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 06:00
Sonay kardeş raylar içinden çıkıyor....hemde 2 türlü....bi benim yaptığım gibi düz....arzu edersen çaprazda yapabilirsin...buda fazla yer tuttuğu için düzünü tercih ettik....
sevgili Caner   merak etme ...yakın bir zamanda görürsün...Bodrum sana çok yakın umarım....sürprizleri yazarım sana...kal sağlıcakla


Mesajı Yazan: Mueve
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 06:02
İzzet bey Bodrum yakın hatta yıllardır Bodrum da yaşıyorum Heyecanla bekliyorum.


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 10:45
İzzet ağabey;

Üretimi oldukça zahmetli bir kiti çok güzel etmişsiniz. Özellikle kamuflajın şablonuna, renk geçişlerine hayran oldum.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 18:46
gerçekten zahmetli, haklısın Barkın cım,ama ne yazık ki bitmesi lazımdı... 2 gün sanırım montajı sürdü,birde yer personlini aldık yine trumpeter,inşallah bunuda yapıp Bodrumdada finişini yapar,personelli resimlerinide koyarız,kalın sağlıcakla...
Izzet


Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 19:04
Ellerine sağlık İzzet hocam.. Madem biraz daha işi var, şu vincin kancasını da yerçekimine uydursan.. O kadar deplase durması için herhelde tornado filan lazım..
Halat olarak ne malzeme kullanmıştın?

Bir de cehaletimi aydınlatma sorusu: Arka tarafataki kabinden 2 adet egzoz borusu çıkmakta yani burada ciddi bir motor var demek. Top namlusunu kaldırıp indirmek içindir diye düşünüyorum; doğru mu?

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 19:21
aynen hocam kancayı uyduracam..merak etme...yolda bişey olmasın diye yaptık...japonladık...ölede kaldı halat olarakda dökümlü bi malzeme bulacam inşallah...şimdiki geçici hocam...
diğer soruna cevap veremicem Korkut hocam....işin teknik yönü konusu hakkında hiç bir bilgiye sahip değilim...bunu buradaki Aka cıların engin görüşlerine bırakalım istersen...ne dersin Barkın hocam...saygı ve sevgiler


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 22:15
İnsan oğlu zamanında neler yapmış hayret ediyor insan. Büyük devasa ve güzel modelide öyle olmuş ellerinize sağlık.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: carlgustav
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 15:39
İzzet ağabey,

Bildiğim kadarıyla, mühimat vincini tahrik etmeye yarayan bir motor var üzerinde. Gerçi bazı kaynaklar o motorun, aleti atış sonrası tekrar yerine getirmeye yaradığını yazsa da bana pek inandırıcı gelmedi. Cihazın, geri tepmesiyle ilgili bir kaç farklı görüş var: Biri, her atışta 150 metre geri giderdi, diyor(ki ben pek inandırıcı bulmadım), diğeri, 3-4 metre kayardı diyor. Tuhaf bir durum.

Neyse, zaten herşeyi bilemeyiz. Hele gereksiz bilgiyse (modelin yapımını etkilemeyecek bilgi) o zaman ben öğrenmemeyi tercih ediyorum. Malum kafalarımızda arazi fiyatı çok pahalı, gereksiz şeylerle doldurmamalı. Ha öğrenmeye açığız tabii.

Model çok güzel ayrı konu.

-------------
A critic, is a legless man who teaches running.


Mesajı Yazan: F-4E
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 17:25
Korkut hocam sevgili Barkın dan aldık haberi...umarım yeterli açıklamalar gelmiştir....sağolasın Barkın


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 18:42
Manevra motoru o.
Topu (sistemi) atış mevzii içinde ileri-geri yönlendirmeye,küçük manevralara vs yarıyor.


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 18:47
Aletin geri tepme mesafesi topun atış açısına göre değişiklik gösterir.
Yinede atış esnasında frenlerin kilitlenmesi gibi bi mekanizması var sanırım.
Bu toplar her nekadar birbirine benzer gözükselerde yeni yapılanlar tecrübeler ışığında yeni eklentiler,sistemler taşıyabiliyor.


Mesajı Yazan: Korkut
Mesaj Tarihi: 22/12/2005 Saat 20:18
Leopold şimdi Aberdeen, Maryland'deki müzede imiş. Ama arkasındaki vinç ve motor ünitesi yok:



Almanlar çekilirken Anzio'da bunu ve ikizi Robert'ı tahrip etmişler, bu nispeten iyi durumda imiş. Sonra Amerikalılar alıp müzeye taşımışlar (amca 230 ton çekiyormuş)

Bunun mermileri 255 kg ve yivli, 21 m.lik namlu düz (yivsiz) imiş; menzili de 60 km civarında...

Atış yapmadığı durumlarda tünelde saklanıyormuş. O arkadaki motor da herhalde tünele girip çıkmak için kullanılıyordu.

Savaş cahili meraklandı, bu kadar öğrendi!

-------------
http://www.korkutvarol.com - http://www.korkutvarol.com


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 02:03
Toplam 25 ünite var bu modelden.


Mesajı Yazan: saral100
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 03:28
Elinize sağlık buda muhteşem olmuş.Bu arada konu hakkında bilgi veren herkeze de teşekkür etmek isterim.


Mesajı Yazan: Clio172
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 04:39
Sayın F4-E, yapımı oldukça zor bir modeli hakkını vererek imal ettiğiniz için tebrikler , gözlerimiz bayram etti .

Cihaz konusunda benim bildiğim (kaynak veremiyeceğim, demans herhalde ama en azından biryerlerde okuduğumu hatırlıyorum ) Leopold'un, Londra'ya saldırı amacı ile üretildiği ve Mörser gibi kendililiğinden yani o motorun sağladığı güç ile hareket edebildiği.
Saygılar.

-------------
Hakan Yalcinkaya
M-41 "Bulldog", M-36 "Jackson" R.I.P. (2002-2011)


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 23/12/2005 Saat 11:58
Mörser Karl ve saz arkadaşları zaten kendi başlarına hareket etmek üzere tasarlanmış.

Burada bahsedilen "Leopold" ve türevleri ise 1.dünya savaşından beri kullanılagelen demiryolu topları.
Lokomotifler olmadan hareket edemezler.
Silahın arkasında bulunan küçük makine sadece manevraya yarar.
Mesafe kaydedecek miktarda yakıt taşımak için yer bile yok dikkat ettiyseniz.
Yakıt,atımlar için mermi,personel için bölme(vagon)vs vs trenin geri kalanını oluşturur.
O zavallı manevra motoru o kadar yükle parça pinçik olurdu.


Mesajı Yazan: relicks
Mesaj Tarihi: 17/01/2006 Saat 03:14
bu konuyu okuduğumda şu geritepme mevzusu aklıma fena takılmıştı.
hafta sonu discovery de veya nationalda (ikisindede aynı anda ikinci dünya savaşıyla ilgili belgesel vardı) orda gördüğüm kadarıyla hiçbi tepme söz konusu değildi. hatta hareket halindeyken top atabildi.


Mesajı Yazan: freeman
Mesaj Tarihi: 17/01/2006 Saat 04:16
Emin misiniz?? Bu tür araclarin (Eisenbahngeschützeler, ki cesitli caplarda 10-15 tane varlar)) pek etkili olamamasinin nedeni, kullanim ve kurulum zorluklari.. Yani bir noktaya getirilen Top monte edilmek dumunda (yani atisa hazir hale getirlmek..), ki bunun icinde büyük bir is ve makina gücü gerekmekte.. Gerekirse ayrintili bilgi verebilirim..


Mesajı Yazan: relicks
Mesaj Tarihi: 17/01/2006 Saat 04:21
ben sadece gördüğüm görüntüyü söylüyorum. tekrar yakalayabilirsem belgeseli görüntüyü kaydederim.


Mesajı Yazan: oy61
Mesaj Tarihi: 17/01/2006 Saat 04:44
Benim bildiğimde kurulumları bayağı uzun sürüyor ve hareket halinde ateş etmiyorlar. Zaten tepme kuvveti karşısında bağlı olan vagonlar filan başka bir trene çarpmış gibi bir etkiye maruz kalırlardıki ben çok yavaş hızla ilerleyen bir trenin başka bir trene çarpması ile oluşan etkiyi bizzat trenin içinde yaşadım. Tepmenin 150 metre filan olduğunu bende sanmıyorum ki Barkın beyde belirtmiş.

-------------
Hayat bos!!!
Öyleyse epoxi ile dolduralim       


Mesajı Yazan: idris
Mesaj Tarihi: 17/01/2006 Saat 11:06
Atıştan evvel kurulan genellikle top değil demiryolu.Konuyu biraz açayım.

Dora hariç hemen hepsi tek parça.Dora aşırı büyük olduğundan atışa hazır hale getirmek birhayli sürüyor.İkinci bir hat inşa edip topu 2 hat üzerinde kuruyorlar.

Diğerleri tek parça ve atışa hazır halde ancak yapıları gereği namlular sadece yukarı-aşşağı oynayabilir.Sağa-sola çeviremezsiniz.
Bu durumu şöyle çözmüşler.Düz giden demiryolunun bir noktasında çoklu bir makas sistemi kurulur.Top bu makastan faydalanarak yay gibi eğik kurulan diğer hatlara geçebilir.Yan yana kurulan birkaç kavisli demiryolu hattı aleti olduğu gibi (tıpkı viraj alan bir araba gibi)döndürür.Bu dönüşler sayesinde namlu sağa-sola çevrilmiş olur.İşte uzun süren şey bu demiryolu hatlarının inşaası.
Arkadaki manevra lokomotifi ise aleti bu yayların üstünde hareket ettirmeye yarıyor.

Geri tepme ise topun açısına göre değişir.Namlu 45-50 derece yukarıya bakarken geri tepme aşşağı olacağından daha azdır.10-15 derece yatık vaziyette daha fazla geri tepme olur ama menzil kısalır.Buda topun uzun menzilden vurma özelliğinden faydalanamamak demektirki o şekilde kullanıldığını pek sanmıyorum.
Hedefe yaklaşması kendini hedef haline getireceğinden uzaktan atışı tercih ettikleri kanaatindeyim.



Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info