BAe - 146
Nereden Yazdırıldığı: ModelSitesi
Kategori: Plastik Modeller
Forum Adı: Tayyareler
Forum Tanımlaması: Uçabilen hersey hakkinda bilgi alisverisi alani
URL: www.modelsitesi.com/forum2/forum_posts.asp?TID=1146
Tarih: 30/11/2024 Saat 05:52 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.04 - http://www.webwizforums.com
Konu: BAe - 146
Mesajı Yazan: ejdersozen
Konu: BAe - 146
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 23:16
Bu da benim ilk yolcu uçağı denemem olacak Revell 1/144 BAe-146 TNT
------------- Aaa bunun pervaneleri dönüyo mu!!!
|
Cevaplar:
Mesajı Yazan: ejdersozen
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 23:17
------------- Aaa bunun pervaneleri dönüyo mu!!!
|
Mesajı Yazan: ejdersozen
Mesaj Tarihi: 19/12/2005 Saat 23:18
Gövde montajı , az bir macun , zımpara ve astar boya tamamlandı.
Şimdi gövde boyası bekliyor.
------------- Aaa bunun pervaneleri dönüyo mu!!!
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 01:57
RTÜK'ü göreve davet ediyorum.
Gizli ilaç reklamı var
Gayet iyi gidiyor. Oturmama, sorun çıkartma gibi durumları var mı?
|
Mesajı Yazan: pilotcuk
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 05:58
valla bu kiti biliyorum.çok ufakken görmştüm.bunlar THY de de kullanıldı diye hatırlıyorum.THY yapsanıza çok güzel olur valla....
------------- I feel the need The Need for Speed...
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 06:16
Küçücük bir bilgi: THY'nin kullandığı BAe146'ların daha yeni versiyonu RJ100 ve RJ70 uçaklarıydı. Bu uçaklar kısa pistlere iniş-kalkış özellikleri ile uzun yıllar iç hatların yükünü çektiler. Tabi ki cefalar da çekildi. Samsun (eski havalimanı) ve Siirt gibi zorlu iki havaalanına iniş sırasında iki uçak kırım geçirdi. Malumunuz bir uçak da Diyarbakır'a inişte düştü.
Revell'in uçağı TNT'nin kargo taşıyan BAe146-200 tipi. Revell geçtiğimiz yıllarda da bu uçağın yolcu versiyonu olan RJ85'i çıkartmıştı. Bu nedenle RJ70 için gövde uzun, RJ100 için de uçağın gövdesi kısa kalıyor. Gerçekte uçağın gövdesi 28.60 metre. RJ70 26.20, RJ100 ise 30.99 metre. Welsh Model'in vakum olarak hazırlanmış RJ100 tadilatı bulunuyor. THY için bir de decal edinilmesi veya elde çizilmesi de gerekiyor.
İyi modeller...
Tolga
|
Mesajı Yazan: USS Enterprise
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 06:37
Samsun'daki kaza sirasinda ben de Samsun'daydim. Aksam ucaga bakmaya gittik. Firtina yuzunden ters yonden inis yapmisti ve pistten cikip suruklenip durdugu nokta evlere 50-100 metre mesafedeydi ve yokus asagi egimli bir arazideydi ucak.Allah korudu..
Bir de bir RJ de Van'da dusmustu, yanlis hatirlamiyorsam, 95 Aralik ayinda...
Ben Erzurum'dan bir RJ ile Ankara'ya indim, baska bir ucaga atlayip Istanbul'a indim ki haber geldiydi Van'da kaza diye..
Gerci ben korkudan bi ufak viski icmeden ucaga binemedigim icin o kafayla umursamamistim tabii ama yine de tirstimdi
|
Mesajı Yazan: Rahmi K.
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 06:46
Siirt'e haftada 2 kere gelirdi RJ. Sene 1995... Hava şartları kötü olduğu zaman inmez, geri dönerdi Evine gitmek için bekleyen askerlerin halini düşünün artık Ben 3 kez kullandım o hattı, hiç birisinde sorun çıkmamıştı. RJ'den ben de acayip tırsardım
|
Mesajı Yazan: tozbek
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 07:00
Van'daki Boeing 737-400'dü... Kötü anılar depreşti. Konuyu değiştirelim: Maket oturuyor mu?
|
Mesajı Yazan: Captainairbus
Mesaj Tarihi: 20/12/2005 Saat 17:07
Bende eski bir RJci olarak o meydanların hepsine inmiştim. Gerçekten sıkıntılı yerlerdi. Ama havayolculuğu ilk o tayyarede öğrendim doğrusu. Tolganın yazdığı bilgiler çok iyi. Aslında Rewell'in RJ 85i gövdede ilgili kısım kesilip çıkarılarak RJ70 yapılabilir artan gövde parçaları bir diğer rj85e ilave edilerek RJ 100 yapılabilir.
------------- ex copilot.
|
Mesajı Yazan: ejdersozen
Mesaj Tarihi: 21/12/2005 Saat 19:02
Nöbetim olduğu için hemen cevap veremedim.
Parçalarda ciddi bir oturma problemi yok. Çok az bir macun ve zımpara gerekti.
Bugün gövde boyasının beyazını atıyorum.
Fotoğrafını yayınlarım.
------------- Aaa bunun pervaneleri dönüyo mu!!!
|
|