Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım | |
Kayıt Ol Giriş |
Gemiler | |
Modelsitesi Forumu : Plastik Modeller : Gemiler |
Konu: Mikasa | |
Yazar | Mesaj |
F-4E
Üye Kayıt Tarihi: 11/11/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1158 |
Konu: Mikasa Gönderim Zamanı: 14/03/2010 Saat 14:31 |
sevgili modelciler, modelimiz Hasegawa firmasyna ait IJN Mikasa.Ölçek 1/350.Kysaca bilgi vermek gerekirse , Japon Ymparatorluk Deniz Kuvvetleri'nde hizmet etmi? olan, Rus-Japon Sava?y syrasynda Tsushima Deniz Muharebesi'nde Japon Ymparatorluk Deniz Kuvvetleri Birle?ik Filosu Ba? komutany olan Tōgō Heihachirō'nun bayrak gemisi olarak kullandy?y zyrhly. Günümüzde müze gemisi olarak Yokosuka ?ehrinde Mikasa Parky'nda korunmaktadyr.
Genel bilgiler Gemi tipi: Zyrhly Gemi synyfy: Shikishima synyfy Üreticiler: Vickers Barrow-in-Furness Tersanesi Kullanan: Japon Ymparatorlu?u Sipari?: 26 Eylül 1898 Ba?lanmasy: 27 ?ubat 1910 Denize indirili?: 8 Kasym 1900 Göreve giri?i: 1 Mart 1902 Hizmet dy?y: 20 Eylül 1923 Akybeti: Müze gemisi, Yokosuka, Kanagawa Genel özellikler : 15.140 ton (standard) Uzunluk: 131,7 m Kiri? uzunlu?u: 23,2 m Derinlik: 13,2 m Güç: 25 pistonly VTE buharly motor Güç: 15.000 hp (11190 kW) Çift: ?aft Hyz: 18 knot Menzil: 10 knot (19 km/h) hyzla 7.000 deniz mili (13.000 km) Mürettebat: 860 Bilgiler Wikipedi den alynmy?tyr. 1905 Tsushima Sava?y ile ilgili bilgileri ise Serujuku adly siteden aktaralym isterseniz. "Askeri tarihçilere göre modern tarihin ilk modern deniz sava?y, 1905'te Rus ve Japon donanmalary arasynda Tsushima'da gerçekle?mi?tir" türünden cümleler okuyabilirsiniz. Bunlaryn tamamy, okuduklarynyzdan fazlasydyr. Bu sava? da böyle kuru bilgilerle geçi?tirilemeyecek kadar önemli. Modern zamanlarda Uzakdo?ulu/Asyaly modern bir gücün Batyly bir gücü yenmesinin ilk örne?i olan 1904-1905 Japon-Rus sava?yna daha önce de de?inmi?tik. Bu sava?ta Japonlaryn uyguladyklary sava? stratejileri ve özellikle taktiklerin, Birinci Dünya Sava?y'ndaki modern sava? biçimine do?rudan etki yapty?yny da vurgulamy?tyk. Bunun do?rudan nedenleri de vardyr ve bunlaryn ba?ynda -herhalde- askeri alanda Alman/Prusya ekolünün modern Japon ordusunun kurulmasy ve e?itilmesindeki büyük rolü gelmektedir. Ayny ekol, modern Osmanly/Türk ordusunun kurulmasynda ve e?itilmesinde da ba?rol oynamy?tyr. Ya?ly Almanlar, Birinci Büyük Sava?tan sonra teslim olmayyp yeni bir (Kurtulu?) sava?y ba?latan ve üstelik bir de zafer kazanan, sonra masaya oturup Lozan'da yeni ?artlar dayatan, sava? yenilgisi anla?malaryny yyrtyp atan Türklere hayranlyk duyarlar. Benzeri hayranly?yn, 1905'deki Rus yenilgisinden sonra Avrupa'da Japonlara kar?y da duyuldu?u anla?ylyyor. Fakat bu hayranlyk, korkuyla kary?yk bir hayranlyktyr ve bu yüzden pek açyk ifade edilmemi?tir. Tsushima deniz sava?y, bu korkuyla kary?yk hayranly?yn zirve noktasyny olu?turur. Çünkü Ruslaryn donanmasy Baltyk Denizinden yola çykyp Akdeniz'e hiç girmeden koca Afrika kytasynyn etrafyndan dola?my? ve Kore yarymadasy ile Japon adalarynyn birbirine en yakyn olduklary bölgenin ortasyndaki Tsushima adasy açyklarynda Japon donanmasy ile kapy?my?tyr. Burada aslynda "kapy?my?lardyr" de?il, "Japonlar, Rus gemilerinin hepsini teker teker batyrmy?lardyr" demek daha do?ru olur. Koca Rus donanmasynyn denizin dibini boylady?y bir av. Japonlar bunu, kendi bulduklary T-Usulü sava? ile ba?army?lardyr. Oraya gelmeden üzerinde durulmasy gereken en ilginç konu, 1904-1905 sava?y syrasynda Ruslara hakim olan Japon korkusunun kadir oldu?u traji-komik olaylardyr (burada gereksiz milliyetçili?e ve Rus dü?manly?yna neden olmamak için belirtmekte yarar var: Ruslaryn bu dönemdeki Japon korkusu, typky Türklerin Balkan Sava?yndaki Bulgar korkusuna benzer. Bulgarlar bu korkunun farkyna varmamy?tyr. Varsalardy Çatalca'yy geçip Ystanbul'a girebilirler ve çok daha önce Edirne'yi alabilirlerdi). Japonlar, bu korkunun farkyndaydylar ve bugüne dek pek netle?mi? olmamasyna ra?men, bu korkuyu artyracak operasyonlar yaptyklary da dü?ünülebilir. -Nihayet bu konuda mesela özü gizli sava? demek olan ve Bujikan/Ninja ö?retilerine dayanan zengin bir sava? deneyimine sahipler. Port Arthur'u ku?atan, Rus ordusunun tüm ikmal yollaryny kesen ve Rus gemilerini de Port Arthur limanyna hapseden Japon donanmasyny limanyn önünden uzakla?tyrmak i?i Baltyk Donanmasyna verilir. 18 bin deniz mili yaparak ula?aca?y hedefe do?ru ilerleyen Rus donanmasynyn ba?yna gelen ilk olay, Yngiltere açyklaryndadyr. Hemen belirtelim: Rus donanmasy, dönemin en modern sava? gemilerine sahipti. Gemilerden altysy, daha birkaç yyl önce denize indirilmi?ti. Japon gemilerinin ise tamamy, 19'uncu yüzyyl sonlaryna do?ru üretilmi? daha eski gemilerdi ama iyi silahlandyrylmy?lardy. Japonlaryn koca Rus ordusunu Port Arthur'da kapana kystyryp hareketsiz byrakmasy, Ruslary son derece ku?kucu ve ürkek yapmy?ty. 'Ykinci Pasifik Filosu' adyyla 15 Ekim 1904'te Libau'dan denize açylan Rus donanmasyna, amiral Zinovi Petroviç Ro?estvensky komuta ediyordu. Daha bir gün sonra, 16 Ekim ak?amy gemiler alarm vaziyetine geçti. Gerekçe ilginçti: Japon gemileri! Yngiltere açyklarynda Japon torpido gemilerinin ne arady?yny sormak -o ruh haliyle- pek mümkün olmamy? demek! (Orada sahiden Japon gemileri var myydy?.. Bu soruyu Japonlar bugüne kadar kesin bir dille asla yanytlamamy?lardyr) 21 Ekim gecesi 21.00 sularynda 'Kamçatka' gemisi, yeniden Japon torpido botlary gördü?ünü bildirir. Sabaha kar?y Bir sularynda, bu esrarengiz "gemi"lerden biri bir sinyal y?y?y fyrlatyr. I?yk Ruslar tarafyndan yanly? yorumlanyr. Gemilere projektörler tutulunca, bunlaryn balykçy gemileri oldu?u görülür ama -bir?eyi anlayamayynca!- altynda hemen bir komplo teorisi aramak konusunda Türklerden a?a?y kalmayan Ruslar, gördüklerine inanmazlar. Rus gemilerinden Knyas Suvorov, emir-memir beklemeden balykçy gemilerine ate? açar ve hemen komuta kademesi tarafyndan uyarylyr. Bu arada Rus Aurora gemisi, balykçy gemilerine yakla?my?tyr. Ruslar, kendi gemilerini Japon gemisi sanarak ate? açarlar ve gemiyi yaralarlar. Ba?ry?-çy?ry? bu saçmalyk durduruldu?unda gece saat Birdir ve 10 dakika içinde birçok Rus gemisinden yüzelliiki milimetrelik be?yüz top aty?y yapylmy?, a?yr makinalylar da binsekizyüz mermi yakmy?tyr. Mermilerin neden olduklary kyyym ise büyüktür. Yngiliz balykçy gemisi Crane derhal batar. Be? balykçy gemisi de yaralanmy?, batmak üzeredir. Batan gemiden kurtulup suyun üzerinde kalmaya çaly?an balykçylary kurtarmak için denize açylan flikalar Ruslar tarafyndan farkedilir. Birbuçuk'ta Rus gemileri yaptyklaryny anlamy? olacaklar ki, "hiçbir?ey olmamy? gibi" yollaryna devam ederler -yaraly balykçylara yardym etmek, özür dilemek falan hiçbirinin aklyna gelmez (belki de hâlâ Japon tuza?yndan korkmaydylar). Tek bir Rus denizcisi denize açylyp yaraly ve peri?an balykçylara yardymy dü?ünmez. Olay elbette büyük yanky uyandyryr. Yngiliz basyny Ruslarla hem alay eder. Amiral Ro?estvensky'ye, "aptal/sersem köpek" anlamyna gelen "mad dog" lakabyny takar ve saldyryyy acymasyzca ele?tirir. Olay büyük bir diplomatik soruna dönü?ür, daha sonra Rus filosunun subaylary, mahkemelerde yemin billah ederek Japon gemilerinin saldyrysyna kar?y filosunu korudu?unu iddia edecektir. Yngiliz donanmasy Rus donanmasynyn pe?ine dü?er ve onu Yspanya'nyn kuzey-baty ucundaki Vigo limanynda kystyryr. Ruslar gemilerine kömür de alamaz ve ancak diplomatik masaba?y çaty?masyndan ba?y e?ik çykyp gemilerini yüzdürebilirler. Rusya, olayyn Yngiltere tarafyndan etraflyca ara?tyrylmasyna izin verir. Ara?tyrma komisyonunda Rus ve Yngiliz amirallerinin yanysyra, ABD, Avusturya-Macaristan ve Fransyz amiralleri de bulunacaktyr. Ruslar bu olayyn utancyyla yollaryna devam ederler ve Afrika'nyn etrafyndan dola?arak Tsushima'ya gelirler ama onlary bir sürpriz beklemektedir. Ruslaryn hedefi, oradan geçerek Rus limany Vladivostok'a ula?mak ve orayy direni?in yeni merkezi haline getirmektir. Rus filosu biraz yol azytarak ba?ka bir rota çizebilirdi, fakat kömür sykyntysy, gözlerini Japonlardan daha çok korkutmu? olmalydyr. 27 Mayys 1905 günü güne? do?arken, Rus filosu, Japonlar tarafyndan Kore yakynlarynda görülmü?lerdir. Hemen Amiral Togo Heihachiro durumdan haberdar edilmi?tir. Amiral Togo, derhal, hemde sadece kendi gemisiyle, bulundu?u Kore sahillerinden Japon sahillerine do?ru yola çykmy?, Japon sahillerini korumayy esas almy?tyr. Büyük Türk kadynlaryndan Halide Edip Adyvar, bu sava?tan sonra do?an o?luna bo?una Togo adyny vermemi?tir. Amiral Togo o gün, Rus donanmasynyn üzerine gitmeyerek dü?many ?a?yrtmy?tyr. Beklendi?i gibi gitseydi, gemiler birbirine paralel hatlarda durarak veya yan yana geçerek birbirlerine ate? edeceklerdi ve o zamanlar bilinen türde malum bir deniz sava?y olacakty. Amiral Togo, Rus gemilerinin geldi?i istikamete 90 derecelik bir açyyla ve Japon gemilerini birbirinin ardy syra dizerek ilerlemi?tir. Bu durumda filonun önünü enlemesine kesmi? ve dü?manla arasynda bir 'T' ?ekli olu?turmu? oluyordu. Bu durumda iki filo sanki kapy?madan geçip gidecekmi? gibi bir intiba uyanyyordu. Bu garip durum Ruslary ku?kulandyrmy? derhal hyz kesmi?lerdir. Hatta gemilerden bazylary durmu?tur. Saat 13.50'de Amiral Togo ate? emri verdi?inde, tarihin en orijinal sava?laryndan birinin ya?andy?yny önce Ruslar anlamy?tyr. Bu pozisyonda ayny anda ate? eden Japon gemileri, kendilerine do?ru gelen Rus filosunun en öndeki yakyn gemisine ni?an alyyor ve batyryyorlardy. Tek bir gemiye/noktaya böylesine yo?unla?tyrylabilecek bir ate? gücüne kar?y koymak bugün de mümkün olmasa gerek. Ruslar, dikine ilerleyen gemilerinden yo?un ate? edememi?lerdir. Teknik ve pozisyon olarak bu mümkün de?ildi. Ak?am saat 17'de, sava?yn sonucu belliydi, kysa süreli?ine toplar sustu. Çünkü dumandan hiçbir ?ey görülmüyordu. Rus donanmasy, T-Sava?y kar?ysynda güneye do?ru çekilmeye çaly?an Rus gemilerine yakla?an Japon gemileri, saat 18'de ate?e yeniden ba?ladylar. Bir saat sonra en büyük Rus gemileri Alexander III ve Suvorov, bütün mürettebatyyla birlikte batty. Onlary Borodino gemisi izledi. Komutayy Amiral Nebogatov üslendi ve oradan ba?ka yoldan çykarak Vladivostok'a ula?mayy geceleyin denedi. Bu olasyly?y önceden hesaplamy? Japonlar, kurduklary torpido tuza?yyla o gece alty gemi daha batyrdylar. 28 Mayys günü geriye kalan Rus gemileri ve kuvvetleri Japonlar tarafyndan bir ölüm-kalym sava?yna zorlandy. Sadece torpido botlary direni? gösterebildi. Kore sahillerine ula?yp kurtulmaya çaly?an gemiler de batyryldy. Geriye 32 Rus sava? gemisinden sava?abilecek durumda sadece dört büyük sava? gemisi ve üç küçük bot kalmy?ty. Sabah 10.30'da gemiler, geriye kalan mürettebat ve birkaç Rus amiraliyle birlikte teslim oldular. Sonra yargylandylar ve hepsi hapse atyldylar. Vladivostok'a sadece bir tek Rus gemisi, Ysumrud ula?abildi. Bu gemi hyzy sayesinde teslim olmadan kurtulabilmi?tir. Ama geminin askerleri, gemi Vladivostok'a ula?madan kysa bir süre önce bir kayaly?a dalarak hasarlanynca Ysumrud'u batyrdylar. Teslim olmaktan kurtulabilen bir ba?ka gemi Filipinlere kadar a?yr aksak kaçyp oraya sy?yndy. Wladivostok limanyna kadar gelebilmek, sadece bir torpido botuna ve amiralin yatyna nasip oldu! Kysacasy, koca Rus donanmasy yokolmu?tu. Bu kayyp, Port Arthur yenilgisiyle birlikte Rus Çarly?ynyn üzerine bir karabasan gibi çöktü ve 1905 Rus ihtilali bu atmasforde ba?lady. -Süreç, 1917 Bol?evik ihtilaline ve Çarly?yn ortadan kaldyrylmasyna kadar sürdü. selam ve sevgilerimle.... Yzzet Çelikoba |
|
tozbek
Üye Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1151 |
Gönderim Zamanı: 14/03/2010 Saat 23:30 |
Hem model, hem de güzel hikayesi için çok te?ekkürler...
Biraz modelle ilgili bilgiler alabilir miyiz? Eklemeler vb... Tolga |
|
erhntly
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 824 |
Gönderim Zamanı: 15/03/2010 Saat 00:49 |
Yzzet a?abey ellerine sa?lyk,
Ancak daha detay ve yakyndan çekimler ekleyebilmek mümkünmüdür. Sevgilerimle. |
|
F-4E
Üye Kayıt Tarihi: 11/11/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1158 |
Gönderim Zamanı: 15/03/2010 Saat 15:16 |
Tolga cym model kutudan çykty?y gibi yapyldy.Benim ilave olarak yaptyklarym punteller ve gemi üstündeki ipler.Punteller sary telden,ipler ise sentetik saç dan yapyldy.
Erhan cym model müzede,in?allah bir dahaki sefere gitti?imde yakyn plan çekmeye çaly?yrym. Selam ve sevgiler..... |
|
aga77
Üye Kayıt Tarihi: 27/12/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 133 |
Gönderim Zamanı: 17/03/2010 Saat 16:24 |
abi tekrar sizi görmek güzel forumlarda.alt kysymy genelde düzmü yoksa düzeltilmi? ?ekildemi? slm agah
Düzenleyen aga77 - 17/03/2010 Saat 16:25 |
|
idris
Üye Kayıt Tarihi: 17/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3861 |
Gönderim Zamanı: 17/03/2010 Saat 22:26 |
Su alty bölümü var.
|
|
F-4E
Üye Kayıt Tarihi: 11/11/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1158 |
Gönderim Zamanı: 19/03/2010 Saat 18:38 |
te?ekkür ederin Agah cym.Ydris yazmy?,do?rudur.genelde 1/350 lik gemileri water line yapyyoruz.Baba ya ve Bilecik e selam ve sevgiler burdan....
|
|
Erdinç
Üye Kayıt Tarihi: 20/04/2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 103 |
Gönderim Zamanı: 26/07/2010 Saat 20:14 |
çok güzel görünüyor, eskitmeler çok ho?...
|
|
erdinç
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |