![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() ![]() |
Tayyareler | |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Sayfa 2 Sonraki >> |
Yazar | Mesaj |
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 14/01/2010 Saat 16:11 |
Geçen senenin ba?ynda kokpitini toplayyp nadasa byrakty?ym bu maketi 2 ay önce tekrar ele alyp Türk uça?y olaak yapmaya karar verdim.
Sadece koltuk, namlu, eksoz ve tekerlek konusunda Kanadalylaryn yardymyna ba?vurdum denilebilir. Pek tabii bu bir tercih meselesi; bendeki ise can syyntysy. Neyse... Efen' im, uça?ymyz çöl kamuflejly olaca?y için alt rengini ve üst açyk rengini ver ettim, ver etmesine de sorun üst kamuf?enin ne olaca?ynda. Kiminin "inciliz a veya b tipi bu" kimininse "ulen ne gerek var kasmaya bitir i?te" dedi?ini duyar gibiyim. Y?in ucunda belli amaçlar olunca durum bu kadar basit olmuyor tabii. Bugüne kadar, kendimi bildikten sonra hangi maketimi "nasyl olsa kimse anlamaz bundan, bu yüzden kimse de bir?ey diyemez" manty?yyla yaptym ki?! Tek amacym elimden geldi?ince gerçe?ine yakyn ve do?ru refere edilebilecek i?ler ortaya koymak. Y?te bu makette bundan nasibini almy? durumda. Eldeki mevcut foto?raflardan "olsa olsa anca bu olur, gerisi ise benim kusurm olur" tadynda çykardy?ym kamufleyi payla?ayym önce. Ylk, foto?raflar: ![]() ![]() Ylk iki foto?raf kenid kamuflemi belirlemek açysyndan refere oldu. Üçüncü foto?raf ise ?u: ![]() Burada görüldü?ü üzere bizde Yngilizlerde oldu?u gibi "çiftle biten ?u tekle biten bu olsun" denmemi?. Patern her seri numarasy için farkly olabiliyor. Öte yandan kamufle paetrni ayny olsa bile çizgilerin yerleri tastamama birbirini tutmuyor ve kamufle kyvrymlarynda farklylyklar mevcur. Bu yüzden kamufleyi keskin kenarly de?il ama çok hafif geçi?li bitirmeye karar verdim, tabii becerebilirsem. |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Bunlarda benim yapty?ym çaly?malar:
![]() ![]() Tahminimce yapmy? oldu?um çaly?ma gerçe?ine en yakyn olany olacaktyr. Dikkat edilirse kamufle paterni aslyna benzemesine ra?men herhangi bir Yngiliz Spit' inden kopya çekmek çok do?ru olmayacakty; tabii benim için. Ysteyen istedi?ini yapar. Yanly? oldu?unu dü?üp do?rusunu anlatacaklara ya da daha iyisi için tavsiyede bulanacak olanlara ?imdiden te?ekkür ederim. |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Maketin son durumu ise ?u:
![]() ![]() Y? dönü?ü çaly?mayy hyzlandyryp ay sonunda maketi bitirmeyi umuyorum. Tabii bu arada gövde numaralary için de Ufuk' un yardymyny bekliyorum ;) Yyi maketler! |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Ares
Admin Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
![]() ![]() ![]() |
Renklerden pi?ti olduk durumu var galiba:)
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Eh, normal sayylmaz my?
Sen çöl, ben çöl; çöl çöl takylyyoz i?te. Bakalym sonu n'olcek?! Düzenleyen copilot_clumsy - 16/01/2010 Saat 08:37 |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Uça?yn kaba boyasyny atmy? bulunurken (fotolar henüz hazyr de?il) arada kitap kary?tyrmaya devam ediyordum ki i?in cylky çykty sayylyr.
Benim sadece Mk.IX' lar ve sonrasynda oldu?unu zannetti?im geç dönem elevatörler me?ersem Mk.V' lerde de kullanylmy?. Kullanylmy? ama i? ki bizde kullanylmy? my diye dü?ünürken zaten yuklaryda da duran foto?raflardan kullanylmy? olduklary anla?ylyyor. Biz sadece "kamuflesi düzgün olsun, sonrasynda insanlara yardymy olsun" diye dü?ünürken me?ersem aletin yapysyny da de?i?tirmek lazymmy?. Galiba ne kadar kasarsam kasayym arada gözden kaçyrdyklarym oluyormu?. Bu da normal sayylyr aslynda. Zira, bakmak istedi?im yer farkly olunca zor farkedilen bu detayy gözden kaçyrmam sanyrym do?al. Neyse ki kitap edinme ve arada kary?tyrma aly?kanly?ym bana yardymcy oluyor bazen:) Demek ki neymi?, canymyn istedi?i yere dikkat etmek yetmez, her?eyden ?üphe etmek lazymmy?! Elevatör bilgisi de bundan sonra yapylacak maketlerde hayyrly u?urlu olsun :))) Tabii arada birimiz çykyp "ama 5514' ten önceki uçaklara ne kullanylmy? bilmiyoruz" diyebilir, saygy duyuyorum. Not: Benim yeni ö?renmi? oldu?um bu bilgi sanyrym daha önce farkedilmemi? olmaly ki bugüne kadar yapylan Türk Trop. Spit.lerinde ilk dönem elevatörler kullanylmy?. |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Araya girmi? olan elevatör konusunu sona byrakmak üzere kaldy?ym yerden devam edeyim.
Efen' im; Elde bulunan foto?raflara bakarak yapty?ym varsayymlar sonucunda çizdi?im yeni paterni ka?ydyndan kesip uça?yn üzerine ver ettim. Bunu yaparken de metal folyolary yapy?tyrmak için kullanylan syvy yapy?tyrycydan destek aldym ki ka?ytlar sabit dursun. Sonuçta boyama öncesi ortaya bu çykty: ![]() Malzeme örne?i de ?u: ![]() Sonrasy ise pek e?lenceliydi; ?öyle ki... |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Zaten hayatta beceremedi?im maske ile kamufle atma konusunda tam bir kav çakma durumu ya?adym.
Maskenin amacy foto?raflardaki kamufle synyrynyn tastamam makette de ayny yerlerden geçmesine yardymcy olmasyydy.(ki %75 ba?aryly oldu?umu dü?ünüyorum) Bunun için maskeyi sabitledikten sonra kabaca rengi attym. Maskeyi kaldyrdym. Ynce geçi? için boyamaya devam ettim. "Ahanda oldu da bitti ma?allah, damat olur in?allah" ?eklinde keyiflenirken heyecanymyn vermi? oldu?u boyama tadyny fazla kaçyrdy?ymy anlamy? oldum. Zaten maskeden kaynaklanan seviye farkynyn üzerine geçi? için bir noktaya çok pigment ver edince ciddi anlamda seviye farklary ortaya çykty. Zymparayy uzak durmayy dü?ünmem sonucu biraz toplar diye parlak verni?e sy?ynmam sonucunda durum her ne kadar toparlanmy? gözükse de olay öyle de?ildi. Maketi az götürdüm, uz getirdim, ona buna gösterip zyr ettim. "Üzülme, maty yiyince toparlar" sözüne bir umutla kanmaya çaly?tyysam da inanamadym. En sonunda iyicene kalyn halde atty?ym parlak verni?i 1200 numara ile zymparaldym ve durumu kurtardym.(ki benim için kalyn olan boya kyvamy standartlara göre normal oluyor, yoksa benim kadar kat kat boya atylsa detay kalmaz makette) Bir daha dedim ki kendi kendime "Arkut, ?u vernik uygulaman senin daha galiba çok maketini kurtaracak" Neden böyle demiyeyim ki, bugüne kadar yaptyklarymy takip edenler ne kadar çok hatadan vernik sayesinde döndü?ümü biliyorlar. Neyse, maketin son hâli budur: ![]() ![]() ![]() |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Elevatör kysmyny sona byrakaca?ym demi?tim ya, syra onda.
Efen' im, bu elevatörler aslen Mk.IX' da kullanylyyor diye bilirken geçenlerde kary?tyrdy?ym Mantar Yayynlary' ndan basylmy? olan kitapta okumu? oldu?uma göre ana bakyma giren Mk.V' lere bu tip elevatörler takylmy?my?. Mesela Yugoslavlar da bu tip elevatörlü uçak kullanmy?. E tabii bir de Afrika stoklaryndan gelen bu uçaklar teslim edilmeden önce ana bakyma girince de bu elevatörlere sahip olmu?lar. Falan filan... Tarih tabii ki önemli, amacymyz adyna uygunu bulmak için çabalayyp elimizden geleni yapmalyyyz ama ben bu kadar ba?aryly de?ilim deyip yüzsüzlü?ümü yapyyorum :) Ama di?er yandan da elimdekine bakyp okumasyny, de?erlendirmesini ço?unlukla beceririm. Neyse... Makette yapylmasy gereken elevatör de?i?iklikleri ?unlar: ![]() ![]() Elevatörlerin dy?tan itibaren ikinci kabaryklyklaryna denk gelen synyrdan itibaren yukaryya do?ru bir çykynty yapylmasy gerekmekte. Tabii denk dü?en kysmyn yatay kuyrukta da kesilmesi gerekiyor bu durumda. Ya da ba?ka bir markanyn (örne?in, ICM, Hasegawa) artan elevatörünü kullanabilirsiniz. Yyi maketler! |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
gokce
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/02/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 383 |
![]() ![]() ![]() |
Ellerinie sa?lyk bakalym bizim vernik i?i nasyl sonuçlanycak... Bu microsolun ürünü kuruduktan sonra ka?yda veya modelin yüzeyine nasyl yapy?yyor , temizlenmesi zor olmuyor mu? bilgi verirsen sevinirim
?imdiden te?ekkürler |
|
Rivet Making Academy
|
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Yapy?tyrycyyy ka?ydy yüzeyde tutsun diye kullandym.
Ka?ydyn arkasyna sürüp kurumasyny bekledikten sonra ka?ydy yüzeye tutturdum. Typky ?i?enin arkasynda yazdy?y gibi. Sadece iki yerde küçük boya kalkmasy oldu ama o da benim hatamdy. Bir de söktükten sonra yüzeyde iz byrakabiliyor ancak verni?i yiyince bir ?ey kalmamy? oluyor. |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
gokce
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/02/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 383 |
![]() ![]() ![]() |
Kanatçyklaryn mente?e yuvalaryny çok düzgün kesmi?sin ellerine sa?lyk , benimki beni baya?y bir zorlady.Sen nasyl yaptyn ? , bu arada bunu da payla?yrsan sevinirim.Sondan ikinci fotoda , sa?daki sabit kanatçy?yn (do?ru adyny bilemiyorum) kö?esini daha dik bir açy ile törpülesin olur muydu acaba? bana sa?daki daha a?a?yda gibi geldi...
iyi modeller |
|
Rivet Making Academy
|
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Gökçe' ci?im;
Ylk olarak hatyrlatmak isterim ki uça?yn kanatçyklaryna bula?madym. Söz konusu nesneler yatay stabilize ve elevatör. Gövdeye ba?ly, sabit olan stabilize, hareketli olup uça?a yukary a?a?y hareket kabiliyeti sa?layan oynar parça da elevatör. Ykinci olarak, sadece sa? stabilizenin sa? alt kö?esinde bir fazla zymparalama hatasy var, onun dy?ynda açylar ve uzunluklar filan ayny. Yine de uyaryn için sa?ol. Mente?eler için e?enin kenaryny kullandym. Yyi maketler! Düzenleyen copilot_clumsy - 24/01/2010 Saat 16:08 |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Sakar pilotunun seyir defteri:
Pervane Sorunsaly ve Getirdikleri Tarih: Uzay yyly zozi?inin bilmem kaç bininci milenyumu, zottirik gününün bilmem kaç milyonuncusu... Sevgili günlük, Bugün sonsuz edebiyette geçirdi?im soyut hayatymyn yeni bir sürprizi ile kar?yla?tym. Somut haldeyken bitirmeyi beceremeyip geberik halde bile mezarymda bir sa? bir sola dönmeme sebep olan Tamiya marka 1/48 ölçek Spitfire Mk.Vb Trop. maketini Türk Hv. Kuv.lerinde uçmu? hâlini yapabilmek için foto?raflara bakarken yeni bir ?ey dikkatimi çekti. Bizim memleketin Spitfire Mk.Vb Trop uçaklarynda her iki türlü pervane emsaline rastlanyyormu? me?ersem. Hani hem ?u demirden, hem de ?u odundan olany. Ylkinin aba?y daha kysa, küt, ikincisinin aba?y ise daha sivri, uzun. Sevgili günlük, bir di?er husus da ben hangi pervane benim yapmak istedi?im uçakta kullanylyyormu? diye bakarken bir de ne göreyim?! Sa? kanadyn kamuflesi gö.e, pardon, göze batacak ?ekilde farklyymy?. Ben hâlâ geberesice bir vaziyette hop oturup hop kalkmayayym da ne yapayym? Görü?mek üzere sevgili günlük. Düzenleyen copilot_clumsy - 24/01/2010 Saat 17:30 |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
Clumsy
Üye ![]() ![]() Pervane Sever Kayıt Tarihi: 23/08/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1408 |
![]() ![]() ![]() |
Maketin pervanesinde oyumu hangi taraftan kullandym?
Tabii ki De Havilland üretimi olan kysa, küt abakly ve metalden yapylma olandan! Niye? 1- Ara?tyryldy?y vakit görülmektedir ki genel olarak Mk.V' lerde 2 tip pervane kullanylmy?. Bunlar: a- De Havilland tarafyndan üretilen ve Mk.I' den itibaren kullanymda olan metal pervaneler ki abaklary kysa, dolayysyyla tombul gözükenler. b- Rotol üretimi olup tahtadan yapylanlar ki bunlaryn abaklary uzun ve sivridir. 5512' nin foto?rafyna bakyldy?y zaman ise aba?yn De Havilland üretimi oldu?u gözüküyor. Peki bu do?ru mu? Ylk önce foto?rafyn büyük hâlini sevgili Özkan Üner ve sevgili Ufuk' a yolladym. Özkan, profesyonel anlamda foto?raf çeken bir ki?i. Ufuk ise deneyimleri sayesinde perspektiften anlayan bir ki?i. Her iki ki?i de aba?yn kysa oldu?unu onaylady. Son olarak ise sayyn Mehmet ?ekercio?lu' nu aradym ve durumu izah ettim. Kendisi de de?i?ik abak ve pervane kullanyldy?yny bilmi? oldu?u söyledi. 2- Ula?my? oldu?um söylemler beni tatmin etmesi gerekirken gereksiz paranoyamyn getirmi? oldu?u "Acaba...?" sorgusu beni bir kez daha kitaby okumaya yönlendirdi ve gördüm ki: Genel kullanymdaki 2 tip pervane ve abak kombinasyonunu bozan ba?ka kombinasyonlar daha varmy?. Yine Rotol tarafyndan üretilen tahtadan pervanelerde kullanylan kysa, küt ve tombul gözüken abaklar. Bunlar ?öyle oluyorlar: a- Kysa ve küt burunlu abak kullanylan pervaneler b- Kysa ve küt burunlu ancak Hurricane uçaklarynda kullanylan pervanenin paline benzer pale sahip pervaneler. Peki 5512' de bunlardan hangisi kullanylmy?tyr? Yine ayny kitaba bakyldy?ynda öncelkle son iki örnekteki pervanenin "Castle Bromwich Aircraft Factory" (CBAF) tarafyndan üretilmi? uçaklarda kullanyldy?y yazmaktadyr. Fakat 1941 yylynyn sonuna do?ru Rotol tarafyndan üretilen sivri abakly pervaneler ula?tykça yeni pervaneler kullanylmaya ba?lanmy?.(bkz. Kaynak 1) Peki 5512 CBAF tarafyndan my üretildi? Üretildiyse hangi tarihe denk geliyor? Maalesef 5512 numaraly uça?yn nerede üretildi?ine dair bir bilgiye ula?amadym. Ancak, üretilmi? olsa bile yukarydaki yazmy? oldu?um tarihi gözönünde bulundurarak diyebilirim ki bu uçakta metal pervane kullanylmy?tyr. Çünki; CBAF tarafyndan ilk Trop.lar 1942 yylynyn Mayys ayyndan itibaren üretilmeye ba?lanmy?lar. (bkz. Kaynak 2) Hem di?er fabrikalar (Supermarine ve Westland) tarafyndan üretilmi? olsalar da eldeki kitap bu fabrikalaryn Mk.Vb için De Havilland pervanelerini kullandyklaryny yazyyor. Y?te bu sebepler yüzündedir ki ben kysa ve küt burunlu metal pervaneleri kullanmaya karar verdim. Ymdadyma da Tamiya' nyn ayny ölçekteki Mk.I maketi yeti?ti. Son olarak yazdyklaryma istinaden ve kolay ula?ylabilen mevcut foto?raflara bakty?ymyzda diyebiliriz ki: 5512' de De Havilland 5514' de Rotol 5521' de Rotol 5531' de De Havilland OK-14' te Rotol üretimi pervaneler kullanylmy? diyebiliriz. Yazdylarymyn bundan sonraki Spit Mk.Vb Trop maketi yapacaklar için yarary olaca?yny umuyorum. Yyi maketler! Kaynak 1: "Mushroom Model Publications", "Supermarine Spitfire Mk V", yazan Wojtek Matusiak, basym yyly 2004, sayfa 8, 2. paragraf Kaynak 2: "Mushroom Model Publications", "Supermarine Spitfire Mk V", yazan Wojtek Matusiak, basym yyly 2004, sayfa 24, 25. satyr Düzenleyen copilot_clumsy - 27/01/2010 Saat 20:33 |
|
-Sorumluuu...
-Yok, yoook kesinlikle sorumlu de?il canym. Olsa olsa ancak sorunlu olur! -Peki o zaman. Sorunluuu... |
|
![]() |
|
gokce
Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 23/02/2006 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 383 |
![]() ![]() ![]() |
yürü be goççummm gim tutar seniiii....
|
|
Rivet Making Academy
|
|
![]() |
|
omer erkmen
Üye ![]() Kayıt Tarihi: 15/05/2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 128 |
![]() ![]() ![]() |
Sevgili Arkut, daha kit bitmeden herzamanki muhtesem modellerden biri olacagi her halinden belli.
Ancak burada benim soylemek istedigim biraz farkli bir perspektif var. bir-iki dusuk cozunurluklu ve kucuk siyah resmi irdeleyip, boylesine bir arastirmanin sonucu olarak resmen bir literatur olusturacak seviyede modeller ortaya cikartiyor olman zaten zirvede olan modelcilik yeteneklerini ayrica taclandiriyor. Ayni sekilde sevgili Ufuk Aydiner de bir P-40ta harikalar yaratiyor. Daha oncede benzer calismalara imza atmisti, P-47 leri hala aklimdadir. Butun bu detayi ve calismayi sadece bir iki flu siyah beyaz resimden yola cikarak yapmaniz gercekten inanilmaz. Spit, P-47 yada P-40 gibi her detayi gayet iyi bilinen ama bizim forslarimizla ucarken ne kadar farkli detaylara sahip oldugunun altinin cizilmesi acisindanda son derece onemli calismalar Bunlari ARC ve Hyperscale gibi uluslararasi sitelerde paylasirsaniz hepimizi gururlandirirsiniz diye dusunuyorum. Ylerleyen asamalari sabirsizlikla bekliyoruz Gorusmek uzere Omer ERKMEN |
|
![]() |
|
Ares
Admin Group ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 04/01/2005 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3654 |
![]() ![]() ![]() |
Ömer abi, modelcili?i, parçalary yapy?tyrmaktan ibaret olmady?yny dü?ünen bizler için inanyn bu övgüleriniz en de?erli ödül, te?ekkürler.
|
|
Ares
If you're in a fair fight, you didn't plan it properly... |
|
![]() |
|
Sayfa 2 Sonraki >> |
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |